abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 augustus 2009 @ 16:13:50 #176
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72012899
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:30 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

de ov chipkaart werkt niet meer met zones
Wel als je een NS jaarkaart hebt met daarop een OV Chipkaart. Je kan dan namelijk binnen de aangegeven zones ook reizen met die kaart.

Hoe het zit als je daarbuiten komt weet ik niet, want als je incheck binnen de toegestane zones dan kan dat gewoon, maar ik heb geen idee wat er gebeurt als je dan daarbuiten probeert uit te checken. Misschien stuurt de NS je een rekening na? Of gaan de poortjes niet open?
Wel schijn je op je donder te krijgen als je tevaak niet uitcheckt met je NS OV chipkaart, maar ook dat heb ik nog niet ondervonden.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_72013184
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens de website zou het 96 cent moeten kosten. Maar als je maar kort bij Waterlooplein bent, en dus binnen 35 minuten weer incheckt, dan telt het als overstap, en dus bespaar je het opstaptarief zodat de rit dan maar 46 cent zou mogen kosten.
Aha! Thanks. Dat klopt wel inderdaad... vaak ga ik alleen even naar de Albert Heijn ofzo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:00:34 #178
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_72014209
Ik heb dus jaartrajectkaart met OV-chipkaart met dus die 2 zones. Op die kaart staan ook de zones op waarop ze geldig zijn. Zou dat bij de chip dus ingecalculeerd zijn?
Dus dat ik dan er een tegoed op zou moeten laden Als ik buiten die traject reis. Dus dat ik dan incheck binnen de geldige zones en uitcheck buiten mijn traject, dus buiten de zones die op mijn kaart staan, en dat vanaf die zonegrens pas moet gaan betalen per kilometer.
Of ik zou rekening moeten houden tijdens een rit dat ik moet inchecken wanneer ik buiten de zonegrens kom. En dan op plaatst van bestemming uitchecken. Lekker handig zo op de vroege morgen. Vergeet ik natuurlijk en zul je zien dat ze dan net gaan controleren. Wat een schijtsysteem. Waar haal ik zo'n compensatiekaart?
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_72021665
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens de website zou het 96 cent moeten kosten. Maar als je maar kort bij Waterlooplein bent, en dus binnen 35 minuten weer incheckt, dan telt het als overstap, en dus bespaar je het opstaptarief zodat de rit dan maar 46 cent zou mogen kosten.
het opstaptarief is 0,75 geen 0,50 (0,96-0,46)
volgens de webiste van het GVB is het genoemde traject 1,44, geen 0,96 cent
pi_72023403
Ik heb zo geen zin meer in die chipkaart als ik dit topic doorlees, maar ja, per 27 aug. moet je er wel aan in Amsterdam.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_72024034
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 21:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gereduceerd tarief.
pi_72024748
quote:

[..]

Zoals ik al zei, ik heb een studentenkaart. Dan is het 40 procent goedkoper.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 22:53:23 ]
pi_72025141
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 22:53 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik heb een studentenkaart. Dan is het 40 procent goedkoper.
sorry
  woensdag 19 augustus 2009 @ 23:12:19 #184
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_72025569
quote:
het opstaptarief is 0,75
So much for het adverteren dat je maar per afgelegde km betaald. Vieze schoften.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_72027358
Ja vind het ook nogal vreemd eigenlijk. Bovendien is het ook nog een stuk duurder dan de basisstrip van een strippenkaart.
pi_72027863
Waarom doet men eigenlijk zo moeilijk over de kosten van de OV kaart?

Een leuke tomos kost je 400 euro, jaarlijks 100 euro voor je verzekering dokken.. en wat kost benzine nou? Voor 1 euro heen en 1 euro terug tegenover 1 uur reistijd en 3 euro verspillen (heen, en weer terug).
Op 1 dag 4 euro terugverdient, je bent er sneller, van deur tot deur. Net de dag dat het regent pak je wel even de bus maar ach.. 80 euro per maand besparen?

Zo heb ik het ook gedaan, er is gewoon niks dat relaxter is (en goedkoper)

Inmiddels heb ik een auto, ben er dan wel een uur eerder Kost me 150 euro meer (OV student), maar god wat is de auto een opluchting zeg!

Ik mag overigens hopen dat de kilometers niet via het tellertje van de bus gaan, maar kilometers als in "een rechte lijn van punt tot punt" wordt gerekend. Anders wordt je echt snoeihard genaaid.
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72027974
Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" en de volgende halte weer "uitklok" terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).

Niet veel he..
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72029960
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:30 schreef Sjibble het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" en de volgende halte weer "uitklok" terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).

Niet veel he..
nee, busmaatschappijen hebben niet voor niets al geklaagd dat het zwartrijden sterk is toegenomen door de OV chipkaart.
pi_72030069
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 06:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee, busmaatschappijen hebben niet voor niets al geklaagd dat het zwartrijden sterk is toegenomen door de OV chipkaart.
hoe willen ze dit dan beveiligen?
[/quote]
pi_72032449
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 07:13 schreef Sjibble het volgende:

[..]

hoe willen ze dit dan beveiligen?
Waarschijnlijk met mobiele controleteams, zoals je die eerst in de metro had. Wel ironisch natuurlijk, mede om het zwartrijden in de metro te voorkomen voert men een kaart in waarmee zwartrijden in de bus juist een peuleschil wordt. En er zijn veel meer bussen dan metro's...

Maar goed, de kaart heeft wel andere voordelen. Vervoerders kunnen beter zien hoe abonnementen worden gebruikt, welke overstaps belangrijk zijn etc. En in het gebruik vind ik het ding eigenlijk ook makkelijker dan de strippenkaart omdat je niet meer hoeft na te denken hoe veel zones de rit is.
pi_72033203
Mijn ervaringen met de kaart in Rotterdam zijn tot nu toe goed. De kaart levert veel gemak op. Ik heb nog geen enkele keer een foutieve afschrijving gehad of iets dergelijks. Wel zijn er een aantal praktische punten die verbetering vereisen:

• De poortjes
    Als je geen zin hebt om te betalen, dan kun je er met een beetje kracht zo doorheen lopen. Dit zie ik dan ook veelvuldig gebeuren door de jeugd. En terecht, dit is zo makkelijk, dit vraagt gewoon om misbruik. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd: schouders er tegenaan, doorduwen en hoppa, open vliegt het poortje.

Echter kunnen die poortjes hier blijkbaar slecht tegen. En dus zie je op sommige metrostations dan ook dat de helft van de poortjes kapot zijn en permanent openstaan. Dan hoef je helemaal geen moeite meer te doen.

Waarom heeft men niet gewoon degelijke onverwoestbare stalen poortjes neergezet, zoals bijvoorbeeld in New York?

• De oplaadautomaten
    Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep. Aan de linkerkant zit een groot touchscreen dat zeer slecht reageert. Soms moet je wel 10x op een knop drukken voordat er iets gebeurt. Dan heb je in het midden de pinautomaat die nogal gevoelig schijnt te zijn voor skimming. Ook erg fijn. Als klap op de vuurpijl heb je helemaal aan de rechterkant een soort bakje waar je je OV-chipkaart tijdens het laden los in moet leggen.

Hierdoor kan zich in het ergste geval de volgende situatie voordoen: terwijl je verwoede pogingen onderneemt het touchscreen op je vinger te laten reageren, heb je even geen aandacht voor je pinpas en OV-chipkaart. Als je pecht hebt wordt je pinpas geskimd, je pincode afgekeken via een camera en is iemand ook nog eens zo brutaal om je net opgeladen OV-chipkaart uit het bakje te pakken. RET, bedankt!
  • pi_72033906
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef JodyBernal het volgende:

• De poortjes
    Als je geen zin hebt om te betalen, dan kun je er met een beetje kracht zo doorheen lopen. Dit zie ik dan ook veelvuldig gebeuren door de jeugd. En terecht, dit is zo makkelijk, dit vraagt gewoon om misbruik. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd: schouders er tegenaan, doorduwen en hoppa, open vliegt het poortje.

Echter kunnen die poortjes hier blijkbaar slecht tegen. En dus zie je op sommige metrostations dan ook dat de helft van de poortjes kapot zijn en permanent openstaan. Dan hoef je helemaal geen moeite meer te doen.
  • je kan ook gewoon inchecken en bij het volgende poort meteen uitchecken en doorlopen naar de metro, scheelt je weer spierkracht. En 1500 euro boete voor als je gepakt mocht worden bij je sloopacties.
    quote:
    Waarom heeft men niet gewoon degelijke onverwoestbare stalen poortjes neergezet, zoals bijvoorbeeld in New York?
    omdat men hier in nederland het wiel het liefst zelf wil uitvinden
    quote:
  • De oplaadautomaten
    Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep.
  • en smerig, ik durf dat scherm niet aan te raken, iedereen zit eraanmet vieze snotvingertjes en weet ik niet wat allemaal nog meer. die dingen worden ook nog eens bespuugt
    pi_72033984
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 00:30 schreef Sjibble het volgende:
    Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" incheck en de volgende halte weer "uitklok" uitcheck terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).

Niet veel he..
    krijg kippevel van het woord "inklokken"
    Er rijden tegenwoordig meer mobiele controleurs
    Eigelijk zouden ze ook van die poorjtes in de bus moeten maken
    En pas afrekenen bij uitstappen wanneer iemand ook echt uitstapt
    pi_72047073
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 10:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met mobiele controleteams, zoals je die eerst in de metro had. Wel ironisch natuurlijk, mede om het zwartrijden in de metro te voorkomen voert men een kaart in waarmee zwartrijden in de bus juist een peuleschil wordt. En er zijn veel meer bussen dan metro's...

Maar goed, de kaart heeft wel andere voordelen. Vervoerders kunnen beter zien hoe abonnementen worden gebruikt, welke overstaps belangrijk zijn etc. En in het gebruik vind ik het ding eigenlijk ook makkelijker dan de strippenkaart omdat je niet meer hoeft na te denken hoe veel zones de rit is.
    jij wilt niet weten wat de prijs van een rit is ? en of het met een ander vervoermiddel, trein, tram, bus of metro goedkoper is ?

De OV chipkaart is het enigste artikel dat ik ken, waarbij je niet vooraf weet wat je moet betalen.
    Ook via internet niet, omdat die informatie vaak fout is. M.u.v. het GVB wellicht
    pi_72047294
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 11:09 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

je kan ook gewoon inchecken en bij het volgende poort meteen uitchecken en doorlopen naar de metro, scheelt je weer spierkracht. En 1500 euro boete voor als je gepakt mocht worden bij je sloopacties.
    Hé bedankt, die truuk kende ik nog niet! Maar hoe doe je dat dan bij de uitgang? Gaat het poortje dan nog wel open en wordt dan niet alsnog het volle bedrag uitgeschreven?

Overigens ben ik op de Calandlijn al een paar keer gecontroleerd, 's avonds na negenen.
    quote:
    en smerig, ik durf dat scherm niet aan te raken, iedereen zit eraanmet vieze snotvingertjes en weet ik niet wat allemaal nog meer. die dingen worden ook nog eens bespuugt
    True. Zou me niks verbazen als sommige lolbroeken er ook overheen zeiken na een avondje stappen.

Maar het OV is natuurlijk sowieso een smerige aangelegenheid.
    pi_72048605
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 17:57 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Hé bedankt, die truuk kende ik nog niet! Maar hoe doe je dat dan bij de uitgang? Gaat het poortje dan nog wel open en wordt dan niet alsnog het volle bedrag uitgeschreven?
    oja, de uitgang waar ik -op de Calandlijn- uitstap heb je van die uitcheck paaltjes dus die loop ik gewoon voorbij.
    Bij de uitgang toch maar spierkracht gebruiken als er poortjes staan
    quote:
    Overigens ben ik op de Calandlijn al een paar keer gecontroleerd, 's avonds na negenen.
    [..]

True. Zou me niks verbazen als sommige lolbroeken er ook overheen zeiken na een avondje stappen.

Maar het OV is natuurlijk sowieso een smerige aangelegenheid.
    zo!!!!! echt erg !!!! he!!!!!!
    Je hebt ook van die smeeeerlappen die eerst door stront gelopen te hebben hun schoenen proberen schoon te vegen aan de rand van de metrobankjes. Die hele bank onder stront , zonder overdrijven !! echt plakaten!! en sommige mensen letten niet op, gaan er zitten en lopen met uitgesmeerd stront aan hun kleding de metro weer uit
    vanaf dat moment echt overwogen om gewoon maar een rijbewijs te halen.
    Gewoon 2 dagen dat beeld niet meer kwijt kunnen raken !!!!!!! ZO GOOOR!!
    pi_72048653
    krijg gewoon weer rillingen
    pi_72049236
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 18:43 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

oja, de uitgang waar ik -op de Calandlijn- uitstap heb je van die uitcheck paaltjes dus die loop ik gewoon voorbij.
    Uitcheck paaltjes! Die staan toch vaak bij liften enzo?

Ja, dat helpt vast ontzettend tegen het zwartrijden, zo'n paaltje.
      donderdag 20 augustus 2009 @ 20:53:23 #199
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_72053484
    Je kan ook wel gaan aanvoelen wat er hierna gaat komen: verplicht inchecken als je een station opkomt enzo. Want aan de OV-kaart kan het natuurlijk noooooooit liggen dat er zo veel zwart wordt gereden...
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_72067817
    quote:
    Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef JodyBernal het volgende:

• De oplaadautomaten
    Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep. Aan de linkerkant zit een groot touchscreen dat zeer slecht reageert. Soms moet je wel 10x op een knop drukken voordat er iets gebeurt. Dan heb je in het midden de pinautomaat die nogal gevoelig schijnt te zijn voor skimming. Ook erg fijn. Als klap op de vuurpijl heb je helemaal aan de rechterkant een soort bakje waar je je OV-chipkaart tijdens het laden los in moet leggen.
  • Wat ook heel leuk is dat ze op elk station een enkele automaat hebben waar je met muntgeld kan betalen (net als bij de NS trouwens en daar staan ook altijd grote rijen voor). De aantal keren dat ik rood stond wilde ik daar wel eens gebruik van maken maar elke keer zaten ze vol. Volgens de dame van de RET op het station woren ze slechts 1x per 6 weken geleegd.

En je bent in zo'n geval ook de munt die je alvast klaar hebt gelegd kwijt tenzij je een paperclip hebt of iets anders scherps om 'm dr uit te peuren. Een heel erg primitief systeem. Ook erg vriendelijk voor buitenlandse toeristen want de enige andere mogelijkheid die zij hebben om te betalen dan met pasmunt is een creditcard en die heeft natuurlijk niet iedereen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')