Wel als je een NS jaarkaart hebt met daarop een OV Chipkaart. Je kan dan namelijk binnen de aangegeven zones ook reizen met die kaart.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:30 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
de ov chipkaart werkt niet meer met zones
Aha! Thanks. Dat klopt wel inderdaad... vaak ga ik alleen even naar de Albert Heijn ofzoquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de website zou het 96 cent moeten kosten. Maar als je maar kort bij Waterlooplein bent, en dus binnen 35 minuten weer incheckt, dan telt het als overstap, en dus bespaar je het opstaptarief zodat de rit dan maar 46 cent zou mogen kosten.
het opstaptarief is 0,75 geen 0,50 (0,96-0,46)quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens de website zou het 96 cent moeten kosten. Maar als je maar kort bij Waterlooplein bent, en dus binnen 35 minuten weer incheckt, dan telt het als overstap, en dus bespaar je het opstaptarief zodat de rit dan maar 46 cent zou mogen kosten.
Gereduceerd tarief.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
het opstaptarief is 0,75 geen 0,50 (0,96-0,46)
volgens de webiste van het GVB is het genoemde traject 1,44, geen 0,96 cent
Zoals ik al zei, ik heb een studentenkaart. Dan is het 40 procent goedkoper.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 21:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
het opstaptarief is 0,75 geen 0,50 (0,96-0,46)
volgens de webiste van het GVB is het genoemde traject 1,44, geen 0,96 cent
sorryquote:Op woensdag 19 augustus 2009 22:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik heb een studentenkaart. Dan is het 40 procent goedkoper.
So much for het adverteren dat je maar per afgelegde km betaald. Vieze schoften.quote:
nee, busmaatschappijen hebben niet voor niets al geklaagd dat het zwartrijden sterk is toegenomen door de OV chipkaart.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:30 schreef Sjibble het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" en de volgende halte weer "uitklok" terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).
Niet veel he..
hoe willen ze dit dan beveiligen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 06:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee, busmaatschappijen hebben niet voor niets al geklaagd dat het zwartrijden sterk is toegenomen door de OV chipkaart.
Waarschijnlijk met mobiele controleteams, zoals je die eerst in de metro had. Wel ironisch natuurlijk, mede om het zwartrijden in de metro te voorkomen voert men een kaart in waarmee zwartrijden in de bus juist een peuleschil wordt. En er zijn veel meer bussen dan metro's...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:13 schreef Sjibble het volgende:
[..]
hoe willen ze dit dan beveiligen?
je kan ook gewoon inchecken en bij het volgende poort meteen uitchecken en doorlopen naar de metro, scheelt je weer spierkracht. En 1500 euro boete voor als je gepakt mocht worden bij je sloopacties.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef JodyBernal het volgende:De poortjes
Als je geen zin hebt om te betalen, dan kun je er met een beetje kracht zo doorheen lopen. Dit zie ik dan ook veelvuldig gebeuren door de jeugd. En terecht, dit is zo makkelijk, dit vraagt gewoon om misbruik. Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd: schouders er tegenaan, doorduwen en hoppa, open vliegt het poortje.
Echter kunnen die poortjes hier blijkbaar slecht tegen. En dus zie je op sommige metrostations dan ook dat de helft van de poortjes kapot zijn en permanent openstaan. Dan hoef je helemaal geen moeite meer te doen.
omdat men hier in nederland het wiel het liefst zelf wil uitvindenquote:Waarom heeft men niet gewoon degelijke onverwoestbare stalen poortjes neergezet, zoals bijvoorbeeld in New York?
en smerig, ik durf dat scherm niet aan te raken, iedereen zit eraanmet vieze snotvingertjes en weet ik niet wat allemaal nog meer. die dingen worden ook nog eens bespuugtquote:De oplaadautomaten
Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep.
krijg kippevel van het woord "inklokken"quote:Op donderdag 20 augustus 2009 00:30 schreef Sjibble het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk in een drukke bus als ik me dus "inklok" incheck en de volgende halte weer "uitklok" uitcheck terwijl ik pas 15 haltes verderop eruit moet (en dan de pas er NIET langs haal).
Niet veel he..
jij wilt niet weten wat de prijs van een rit is ? en of het met een ander vervoermiddel, trein, tram, bus of metro goedkoper is ?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk met mobiele controleteams, zoals je die eerst in de metro had. Wel ironisch natuurlijk, mede om het zwartrijden in de metro te voorkomen voert men een kaart in waarmee zwartrijden in de bus juist een peuleschil wordt. En er zijn veel meer bussen dan metro's...
Maar goed, de kaart heeft wel andere voordelen. Vervoerders kunnen beter zien hoe abonnementen worden gebruikt, welke overstaps belangrijk zijn etc. En in het gebruik vind ik het ding eigenlijk ook makkelijker dan de strippenkaart omdat je niet meer hoeft na te denken hoe veel zones de rit is.
Hé bedankt, die truuk kende ik nog niet! Maar hoe doe je dat dan bij de uitgang? Gaat het poortje dan nog wel open en wordt dan niet alsnog het volle bedrag uitgeschreven?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:09 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
je kan ook gewoon inchecken en bij het volgende poort meteen uitchecken en doorlopen naar de metro, scheelt je weer spierkracht. En 1500 euro boete voor als je gepakt mocht worden bij je sloopacties.![]()
True. Zou me niks verbazen als sommige lolbroeken er ook overheen zeiken na een avondje stappen.quote:en smerig, ik durf dat scherm niet aan te raken, iedereen zit eraanmet vieze snotvingertjes en weet ik niet wat allemaal nog meer. die dingen worden ook nog eens bespuugt
oja, de uitgangquote:Op donderdag 20 augustus 2009 17:57 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Hé bedankt, die truuk kende ik nog niet! Maar hoe doe je dat dan bij de uitgang? Gaat het poortje dan nog wel open en wordt dan niet alsnog het volle bedrag uitgeschreven?
zo!!!!! echt erg !!!! he!!!!!!quote:Overigens ben ik op de Calandlijn al een paar keer gecontroleerd, 's avonds na negenen.
[..]
True. Zou me niks verbazen als sommige lolbroeken er ook overheen zeiken na een avondje stappen.
Maar het OV is natuurlijk sowieso een smerige aangelegenheid.
Uitcheck paaltjes! Die staan toch vaak bij liften enzo?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:43 schreef EilandjeOnline het volgende:
[..]
oja, de uitgangwaar ik -op de Calandlijn- uitstap heb je van die uitcheck paaltjes dus die loop ik gewoon voorbij.
Wat ook heel leuk is dat ze op elk station een enkele automaat hebben waar je met muntgeld kan betalen (net als bij de NS trouwens en daar staan ook altijd grote rijen voor). De aantal keren dat ik rood stond wilde ik daar wel eens gebruik van maken maar elke keer zaten ze vol. Volgens de dame van de RET op het station woren ze slechts 1x per 6 weken geleegd.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:44 schreef JodyBernal het volgende:De oplaadautomaten
Wat moet ik hier verder nog over zeggen? De automaten zijn slechter dan slecht, het is gewoon troep. Aan de linkerkant zit een groot touchscreen dat zeer slecht reageert. Soms moet je wel 10x op een knop drukken voordat er iets gebeurt. Dan heb je in het midden de pinautomaat die nogal gevoelig schijnt te zijn voor skimming. Ook erg fijn. Als klap op de vuurpijl heb je helemaal aan de rechterkant een soort bakje waar je je OV-chipkaart tijdens het laden los in moet leggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |