quote:Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
![]()
In london heeft men nog een zone systeem in de metro zeker.
Hier gaat het veel eerlijker worden.Als het ooit gaat functioneren.
Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.quote:Op maandag 7 september 2009 17:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hier ook hoor, precies hetzelfde systeem, abonnementen worden gebaseerd op zones, ook met de OV chipkaart
Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).quote:Op maandag 7 september 2009 17:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alleen hier is het landelijk en in London alleen in London met 1 kaart met 1 tarief
Hier heb je overal verschillende tarieven die niet eens bekend zijn bij de OV bedrijven zelf
We praten toch over de OV chipkaart ?quote:Op maandag 7 september 2009 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).
Het kan prima functioneren, het is alleen de knulligheid van hoe Nederland het aanpakt dat het zo kut maakt.
De Oystercard werkt perfect.
veels te lastig voor OV bedrijven en reizigersquote:Op maandag 7 september 2009 17:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.
Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.quote:Op maandag 7 september 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
veels te lastig voor OV bedrijven en reizigers
Stel je voor, ik kan nu met hetzelfde abonnement heel Rotterdam afreizen, als dat straks per km kan ik maar 1 kant op ? En als ik met de bus ga , die een langere route heb ? Of met tram of trein die een andere route hebben.
Nee dat gaat niet gebeuren
en wat komt ervoor in de plaats ?quote:Op maandag 7 september 2009 18:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.
Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.quote:Op maandag 7 september 2009 18:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
We praten toch over de OV chipkaart ?
Dan heb je verschillende tarieven per OV bedrijf. GVD, RET, HTM, NS en anderen die meedoen
Nu is dat een tarief ja mbt de strippenkaart
Als je op saldo reist, dan betaal je voor de afstand. De prijs per kilometer kan per vervoerder verschillen, maar het saldo dat je op de kaart zet is natuurlijk overal in Nederland geldig.quote:Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.
Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
Ja hoe kan dat nou, nu kan het ook, de zones NU zijn in Amsterdam groter dan in Rotterdam bvquote:Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.
Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.quote:Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.
Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevondenquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.
Voor sommige kan het oplopen tot 1500eur (uitgaande van een fulltime baan) per jaar meer dan dat het nu is met de huidige strippenkaart/NS tarieven.
duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevonden
Nou als je ook daar vanuit de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is dan dat hier straks gaat worden.quote:Neemt niet weg dat dit OV-systeem ontzettend krom is en dom uitgewerkt. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.
Valt wel mee, zeker vergeleken met dit goden-systeem dat we in Nederland willenquote:Nou als je ook daar van de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is.
Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]Tsja, zakkenvullers zijn het altijd al geweest sinds die privatisering..nu ben ik vrij liberaal maar dit soort zaken horen niet geprivatiseerd (evenmin als gezondheidszorg, onderwijs etc.)
Dat bedoel ik dus ookquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Yeah, misschien is mijn referentiekader dan ook wat krom omdat Engeland voor mij een tweede thuis is zowatquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
Niet alleen toeristen, maar eigenlijk iedereen die niet dagelijks gebruik maakt van het OV. En dat zijn er heel erg veel, die na zo'n ervaring voor een groot deel nooit meer gebruik zullen maken van het OV...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:14 schreef raptorix het volgende:
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...
Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |