abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72524338
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In london heeft men nog een zone systeem in de metro zeker.

Hier gaat het veel eerlijker worden. Als het ooit gaat functioneren.

Hier ook hoor, precies hetzelfde systeem, abonnementen worden gebaseerd op zones, ook met de OV chipkaart
pi_72524602
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hier ook hoor, precies hetzelfde systeem, abonnementen worden gebaseerd op zones, ook met de OV chipkaart
Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.
pi_72524844
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alleen hier is het landelijk en in London alleen in London met 1 kaart met 1 tarief

Hier heb je overal verschillende tarieven die niet eens bekend zijn bij de OV bedrijven zelf
Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).

Het kan prima functioneren, het is alleen de knulligheid van hoe Nederland het aanpakt dat het zo kut maakt.

De Oystercard werkt perfect.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72525051
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).

Het kan prima functioneren, het is alleen de knulligheid van hoe Nederland het aanpakt dat het zo kut maakt.

De Oystercard werkt perfect.
We praten toch over de OV chipkaart ?
Dan heb je verschillende tarieven per OV bedrijf. GVD, RET, HTM, NS en anderen die meedoen

Nu is dat een tarief ja mbt de strippenkaart
pi_72525083
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.
veels te lastig voor OV bedrijven en reizigers

Stel je voor, ik kan nu met hetzelfde abonnement heel Rotterdam afreizen, als dat straks per km kan ik maar 1 kant op ? En als ik met de bus ga , die een langere route heb ? Of met tram of trein die een andere route hebben.

Nee dat gaat niet gebeuren
pi_72526040
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

veels te lastig voor OV bedrijven en reizigers

Stel je voor, ik kan nu met hetzelfde abonnement heel Rotterdam afreizen, als dat straks per km kan ik maar 1 kant op ? En als ik met de bus ga , die een langere route heb ? Of met tram of trein die een andere route hebben.

Nee dat gaat niet gebeuren
Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.
For great justice!
pi_72526635
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.
en wat komt ervoor in de plaats ?
uit welke bron heb je die informatie ?
pi_72527083
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

We praten toch over de OV chipkaart ?
Dan heb je verschillende tarieven per OV bedrijf. GVD, RET, HTM, NS en anderen die meedoen

Nu is dat een tarief ja mbt de strippenkaart
Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72527659
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Als je op saldo reist, dan betaal je voor de afstand. De prijs per kilometer kan per vervoerder verschillen, maar het saldo dat je op de kaart zet is natuurlijk overal in Nederland geldig.

Maar dingen als dagkaartjes, 1-uur-kaartjes, 1-rit-kaartjes, nachtbuskaartjes en dergelijke zijn specifiek voor één vervoerder.
pi_72527754
quote:

[..]

Ja hoe kan dat nou, nu kan het ook, de zones NU zijn in Amsterdam groter dan in Rotterdam bv
Dus is het op zich logisch dat je per km ook minder betaalt daar.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:03:48 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72544142
quote:

[..]

Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.

Voor sommige kan het oplopen tot 1500eur (uitgaande van een fulltime baan) per jaar meer dan dat het nu is met de huidige strippenkaart/NS tarieven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72544322
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.

Voor sommige kan het oplopen tot 1500eur (uitgaande van een fulltime baan) per jaar meer dan dat het nu is met de huidige strippenkaart/NS tarieven.
Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevonden

Neemt niet weg dat dit OV-systeem ontzettend krom is en dom uitgewerkt. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:18:14 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72544428
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevonden
duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.

En dan gaat voor z'n persoon de ziekmakende zorgpremie ook nog eens misdadig omhoog.

De berichten dat er maar voedselbonnen uitgedeelt moeten worden wordt steeds reeeler in dit Bananenrepubliek.
quote:
Neemt niet weg dat dit OV-systeem ontzettend krom is en dom uitgewerkt. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Nou als je ook daar vanuit de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is dan dat hier straks gaat worden.

Wederom vandaag een klaagbrief over studentes die niet normaal Adam inkunenn omdat jawel de chipkaart lekker opzich laat wachten. TOP!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72544485
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.
Tsja, zakkenvullers zijn het altijd al geweest sinds die privatisering..nu ben ik vrij liberaal maar dit soort zaken horen niet geprivatiseerd (evenmin als gezondheidszorg, onderwijs etc.)

Voedselbonnen? Nou nou...niet te overdreven he. Er wordt net gedaan (vrij off-topic nu) alsof de bestedingslimiet van de inkomens van Jan Modaal drastisch afneemt. Da's niet waar.
quote:
Nou als je ook daar van de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is.
Valt wel mee, zeker vergeleken met dit goden-systeem dat we in Nederland willen In Engeland hebben ze het simpelweg gewoon slimmer opgezet, daar valt niks van te zeggen verder. En zo heeft ieder systeem wel zijn/haar gebreken.
Maar goed, de enige echte ervaring die ik daarmee heb zijn van Portsmouth en Isle of Wight.
Mr. Prolapse 2009
pi_72544562
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Tsja, zakkenvullers zijn het altijd al geweest sinds die privatisering..nu ben ik vrij liberaal maar dit soort zaken horen niet geprivatiseerd (evenmin als gezondheidszorg, onderwijs etc.)
Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72544625
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
Dat bedoel ik dus ook Daarom geef ik die voorbeelden ook. Er is nu eenmaal geen concurrende (serieuze) partij voor de NS bijvoorbeeld.

En tsja, dat mensen nog steeds hun chipkaart niet hebben, ook dat verbaast me weer niks. Triest eigenlijjk dat het me niks verbaasd.
Mr. Prolapse 2009
pi_72544678
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
pi_72544714
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
Yeah, misschien is mijn referentiekader dan ook wat krom omdat Engeland voor mij een tweede thuis is zowat Maar inderdaad is het voor toeristen wat onduidelijk, maar we hebben het nu over de inwoners zelf

London is een schoolvoorbeeld voor toeristen-vriendelijk OV
Mr. Prolapse 2009
pi_72547127
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...

Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:10:14 #80
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72548514
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:14 schreef raptorix het volgende:
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...

Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
Niet alleen toeristen, maar eigenlijk iedereen die niet dagelijks gebruik maakt van het OV. En dat zijn er heel erg veel, die na zo'n ervaring voor een groot deel nooit meer gebruik zullen maken van het OV...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')