abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72524338
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In london heeft men nog een zone systeem in de metro zeker.

Hier gaat het veel eerlijker worden. Als het ooit gaat functioneren.

Hier ook hoor, precies hetzelfde systeem, abonnementen worden gebaseerd op zones, ook met de OV chipkaart
pi_72524602
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hier ook hoor, precies hetzelfde systeem, abonnementen worden gebaseerd op zones, ook met de OV chipkaart
Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.
pi_72524844
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alleen hier is het landelijk en in London alleen in London met 1 kaart met 1 tarief

Hier heb je overal verschillende tarieven die niet eens bekend zijn bij de OV bedrijven zelf
Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).

Het kan prima functioneren, het is alleen de knulligheid van hoe Nederland het aanpakt dat het zo kut maakt.

De Oystercard werkt perfect.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72525051
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland ook 1 tarief. Strippenkaart is overal even duur en ook de NS hanteert 1 tarief op het spoor. Dan kan je die 2 combineren en heb je wel 2 tarieven, maar ook 2 verschillende manier van transport (trein versus bus/tram/metro).

Het kan prima functioneren, het is alleen de knulligheid van hoe Nederland het aanpakt dat het zo kut maakt.

De Oystercard werkt perfect.
We praten toch over de OV chipkaart ?
Dan heb je verschillende tarieven per OV bedrijf. GVD, RET, HTM, NS en anderen die meedoen

Nu is dat een tarief ja mbt de strippenkaart
pi_72525083
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog wel, maar staks zul je toch wel abbonementen gaan krijgen die net zoals de rest afgerekend gaan worden per kilometer.
veels te lastig voor OV bedrijven en reizigers

Stel je voor, ik kan nu met hetzelfde abonnement heel Rotterdam afreizen, als dat straks per km kan ik maar 1 kant op ? En als ik met de bus ga , die een langere route heb ? Of met tram of trein die een andere route hebben.

Nee dat gaat niet gebeuren
pi_72526040
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

veels te lastig voor OV bedrijven en reizigers

Stel je voor, ik kan nu met hetzelfde abonnement heel Rotterdam afreizen, als dat straks per km kan ik maar 1 kant op ? En als ik met de bus ga , die een langere route heb ? Of met tram of trein die een andere route hebben.

Nee dat gaat niet gebeuren
Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.
For great justice!
pi_72526635
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Yep, sterabonnenten worden afgeschaft. Als je ook een/de andere kant op wil mag je dubbel gaan betalen.
en wat komt ervoor in de plaats ?
uit welke bron heb je die informatie ?
pi_72527083
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

We praten toch over de OV chipkaart ?
Dan heb je verschillende tarieven per OV bedrijf. GVD, RET, HTM, NS en anderen die meedoen

Nu is dat een tarief ja mbt de strippenkaart
Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Dan maar geen OV meer gebruiken als ik in Nederland ben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72527659
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? Het is toch gepland als landelijk systeem? Snap d'r niks van. Ik dacht dat je gewoon per zone afrekende, net als met de huidige strippenkaart.

Als je op saldo reist, dan betaal je voor de afstand. De prijs per kilometer kan per vervoerder verschillen, maar het saldo dat je op de kaart zet is natuurlijk overal in Nederland geldig.

Maar dingen als dagkaartjes, 1-uur-kaartjes, 1-rit-kaartjes, nachtbuskaartjes en dergelijke zijn specifiek voor één vervoerder.
pi_72527754
quote:

[..]

Ja hoe kan dat nou, nu kan het ook, de zones NU zijn in Amsterdam groter dan in Rotterdam bv
Dus is het op zich logisch dat je per km ook minder betaalt daar.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:03:48 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72544142
quote:

[..]

Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.

Voor sommige kan het oplopen tot 1500eur (uitgaande van een fulltime baan) per jaar meer dan dat het nu is met de huidige strippenkaart/NS tarieven.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72544322
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee zone-gebieden gaan er uit. We gaan EXTREEM veel meer betalen voor de belabberde OV.

Voor sommige kan het oplopen tot 1500eur (uitgaande van een fulltime baan) per jaar meer dan dat het nu is met de huidige strippenkaart/NS tarieven.
Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevonden

Neemt niet weg dat dit OV-systeem ontzettend krom is en dom uitgewerkt. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:18:14 #73
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72544428
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daar hebben ze nou abonnementen voor uitgevonden
duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.

En dan gaat voor z'n persoon de ziekmakende zorgpremie ook nog eens misdadig omhoog.

De berichten dat er maar voedselbonnen uitgedeelt moeten worden wordt steeds reeeler in dit Bananenrepubliek.
quote:
Neemt niet weg dat dit OV-systeem ontzettend krom is en dom uitgewerkt. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Nou als je ook daar vanuit de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is dan dat hier straks gaat worden.

Wederom vandaag een klaagbrief over studentes die niet normaal Adam inkunenn omdat jawel de chipkaart lekker opzich laat wachten. TOP!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72544485
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

duh... Maar er was een route (uitgewerkt) waarbij het voor iemand uit spijkenisse naar ergens in Utrecht (weet niet exact meer) komt het er op neer dat het 6eur meer kost dan dat het nu het geval is. Uitgaande daarvan kom je op z'n dik 1000 eur extra uit.
Tsja, zakkenvullers zijn het altijd al geweest sinds die privatisering..nu ben ik vrij liberaal maar dit soort zaken horen niet geprivatiseerd (evenmin als gezondheidszorg, onderwijs etc.)

Voedselbonnen? Nou nou...niet te overdreven he. Er wordt net gedaan (vrij off-topic nu) alsof de bestedingslimiet van de inkomens van Jan Modaal drastisch afneemt. Da's niet waar.
quote:
Nou als je ook daar van de kleinere plaatsjes iets wil ondernemen met het OV, dat het nog ergere criem is.
Valt wel mee, zeker vergeleken met dit goden-systeem dat we in Nederland willen In Engeland hebben ze het simpelweg gewoon slimmer opgezet, daar valt niks van te zeggen verder. En zo heeft ieder systeem wel zijn/haar gebreken.
Maar goed, de enige echte ervaring die ik daarmee heb zijn van Portsmouth en Isle of Wight.
Mr. Prolapse 2009
pi_72544562
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Tsja, zakkenvullers zijn het altijd al geweest sinds die privatisering..nu ben ik vrij liberaal maar dit soort zaken horen niet geprivatiseerd (evenmin als gezondheidszorg, onderwijs etc.)
Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72544625
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
Dat bedoel ik dus ook Daarom geef ik die voorbeelden ook. Er is nu eenmaal geen concurrende (serieuze) partij voor de NS bijvoorbeeld.

En tsja, dat mensen nog steeds hun chipkaart niet hebben, ook dat verbaast me weer niks. Triest eigenlijjk dat het me niks verbaasd.
Mr. Prolapse 2009
pi_72544678
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
pi_72544714
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
Yeah, misschien is mijn referentiekader dan ook wat krom omdat Engeland voor mij een tweede thuis is zowat Maar inderdaad is het voor toeristen wat onduidelijk, maar we hebben het nu over de inwoners zelf

London is een schoolvoorbeeld voor toeristen-vriendelijk OV
Mr. Prolapse 2009
pi_72547127
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...

Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:10:14 #80
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_72548514
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:14 schreef raptorix het volgende:
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...

Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
Niet alleen toeristen, maar eigenlijk iedereen die niet dagelijks gebruik maakt van het OV. En dat zijn er heel erg veel, die na zo'n ervaring voor een groot deel nooit meer gebruik zullen maken van het OV...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:12:30 #81
188877 Stupendous76
pi_72565820
Ondertussen:
quote:
Huizinga beperkt prijsstijging strippenkaart
Van onze redactie OverGeld - Reizen met het stads- en streekvervoer wordt op 1 januari 2010 wel duurder, maar minder dan eigenlijk de bedoeling was. Voor de strippenkaart (15 strippen) moet in het nieuwe jaar 7,60 euro worden betaald. De strippenkaart waarop ouderen en anderen met korting kunnen reizen, gaat 5 euro kosten.

De tarieven gaan gemiddeld met 4,3 procent omhoog. Wegens de slechte economische omstandigheden ziet staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer en Waterstaat) af van de geplande verhoging met 6,6 procent, zo maakte ze dinsdag bekend.

Ze beperkt de prijsstijging tot 4,3 procent, evenveel als de stijging van de kosten voor het stads- en streekvervoer. De overheid springt bij met 7,6 miljoen euro en compenseert zo het verschil in de verwachte opbrengsten voor de vervoersbedrijven. Dat geld is nog beschikbaar voor experimenten met het openbaar vervoer, aldus Huizinga.
Repent, Pray, Forgive
pi_72567090
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:12 schreef Stupendous76 het volgende:
Ondertussen:
[..]

ja de strippenkaart met 4,3 omhoog
en abonnementen ? juist, pak die vaste klanten maar 5,6 %

hoeveel stijgen de kosten van de chipkaart volgend jaar ?
Zeker nog niet bekend
pi_72580461
Vraagje:

Ik heb een NS abo + 2 zones voor de bus.

Het schijnt dat mijn NS kaart (incl. OV chip kaart) standaard geladen is voor die 2 bus zones. Maar met de OV chipkaart worden de zones toch afgeschaft?? Hoe wordt dit nu bijgehouden?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 september 2009 @ 13:33:55 #84
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72580569
die worden op den duur afgeschaft, maar dat zijn ze nog niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_72586599
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:33 schreef Tokus het volgende:
die worden op den duur afgeschaft, maar dat zijn ze nog niet.
wanneer worden die afgeschaft, weet je dat ook ?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 september 2009 @ 16:47:45 #86
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72586773
Nee, maar ik denk niet voordat de strippenkaart helemaal verdwenen is.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:06:00 #87
188877 Stupendous76
pi_72639053
quote:
Miljoenen Limburg naar Veolia
De provincie Limburg sluist de komende jaren miljoenen euro's extra naar bus- en treinvervoerder Veolia. Deze steun en de eerder aangekondigde bezuinigingen zijn nodig om te voorkomen dat het bedrijf nog voor het einde van de Limburgse contracttermijn omkiept.

Limburg betaalt nu drie miljoen euro mee aan de invoering van de OV-chipkaart, terwijl bij de aanbesteding van het busvervoer nadrukkelijk is geëist dat de winnende vervoerder deze kosten zelf zou dragen. Volgens Veolia-directeur René de Beer vallen de kosten voor de chipkaart echter, mede door landelijke politieke bemoeienis, drie tot zes miljoen euro hoger uit dan verwacht. Veolia ging uit van een investering van maximaal 3,5 miljoen euro. Verantwoordelijk gedeputeerde Bert Kersten wil naast deze extra miljoenen jaarlijks een half miljoen euro vrijmaken voor 'sociale veiligheid' in het openbaar vervoer.

Voor dat geld kan Veolia bijvoorbeeld extra controleurs inzetten. Het geld wordt alleen overgemaakt als Veolia met concrete voorstellen komt. Die zijn momenteel in ontwikkeling, vertelt De Beer.
Verder maakt de provincie voortaan de betalingen aan Veolia aan het begin van de maand over, en niet meer aan het einde van iedere periode. Daarmee krijgt het bedrijf extra armslag om onder meer de lonen en brandstof te betalen. In de maand april krijgt Veolia zelfs een dubbel voorschot, omdat dan het vakantiegeld wordt uitgekeerd aan de chauffeurs.

Volgens directeur De Beer worden deze kosten momenteel steeds door banken voorgefinancierd, maar vragen die banken een steeds hogere rente. Omdat Veolia ook in 2009 verlies blijft lijden, wordt het ook steeds moeilijker om nog geld bij de bank los te krijgen. "Als we niets zouden doen, halen we het einde van onze concessie in 2017 niet eens." Veolia verzorgt sinds december 2006 het busvervoer in Limburg en heeft daarnaast twee treinlijnen (Roermond-Venlo-Nijmegen en Maastricht-Kerkrade) in handen. Tot nu toe leed het bedijf al zo'n vijftien miljoen euro verlies in Limburg.

Gepubliceerd op: 11.09.09 07:00
Het blijft een tranendal.
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:57:47 #88
188877 Stupendous76
pi_72642067
Ik kwam deze ook nog tegen:
quote:
vrijdag 11 september 2009 11:07
Woedende reiziger sloopt ov-poortje
Een gefrustreerde reiziger heeft donderdag een ov-poortje op metrostation Holendrecht ingetrapt. De 35-jarige Amsterdammer was boos omdat het hem niet lukte zonder kaartje het perron op te komen.

Door de trap raakte het poortje op metrostation Holendrecht beschadigd en ging het alarm van het poortje af. De vernieler kon daardoor meteen worden aangehouden. Na verhoor mocht hij weer naar huis. Hij moet zich nog wel voor de rechter verantwoorden.
&
quote:
donderdag 10 september 2009 19:59
Wegwerp-ovchip moet goedkoper
De gemeenteraad wil dat het enkeltje van 2,60 naar 1,30 voor een half uur gaat.

Een meerderheid van de gemeenteraad vindt de huidige wegwerp OV-chipkaart veel te duur. Passagiers die eenmalig een kort ritje willen maken met bus, tram of metro, moeten nu maar liefst 2,690 euro neerleggen. Daarom werd gisteravond besloten dat er een wegwerpkaart van 1,30 euro moet komen voor een enkeltje van een half uur. Stadsregio moet uiteindelijk de knoop doorhakken.
Repent, Pray, Forgive
pi_72642675
Overigens is het goedkoper om een wegwerpkaart te kopen als je van isolatorweg naar gein gaat, bespaart je 17 cent
  maandag 14 september 2009 @ 20:43:46 #90
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72740999
ik heb 2 weken geleden een persoonlijke OV chipkaart aangevraagd met automatisch opwaarderen van het saldo. Vandaag pasje binnengekregen en moest bij tickets&info het automatisch opwaarderen nog activeren. Komt er nu automatisch ook begintegoed erop staan of moet ik dat er wel eerst op gaan zetten?
pi_72743188
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:43 schreef marcusa het volgende:
ik heb 2 weken geleden een persoonlijke OV chipkaart aangevraagd met automatisch opwaarderen van het saldo. Vandaag pasje binnengekregen en moest bij tickets&info het automatisch opwaarderen nog activeren. Komt er nu automatisch ook begintegoed erop staan of moet ik dat er wel eerst op gaan zetten?
Ja wat denk jij ? Tuurlijk
pi_72744911
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Met automatisch opwaarderen is dat helemaal niet zo tuurlijk.
pi_72745025
Overigens, als ik zo om me heen kijk dan helpen die poortjes niet echt tegen het zwartrijden.

Je loopt gewoon achter iemand anders aan door het poortje heen. Het alarm gaat dan weliswaar af, maar niemand grijpt dan in? Ook die ov-chipkaart-hulpjes die bij de automaten staan, staan erbij en kijken ernaar.
pi_72745188
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:58 schreef Igen het volgende:
Overigens, als ik zo om me heen kijk dan helpen die poortjes niet echt tegen het zwartrijden.

Je loopt gewoon achter iemand anders aan door het poortje heen. Het alarm gaat dan weliswaar af, maar niemand grijpt dan in? Ook die ov-chipkaart-hulpjes die bij de automaten staan, staan erbij en kijken ernaar.
Logisch, die hebben ook geen zin in een mis tussen hun ribben.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2009 @ 22:02:34 #95
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72745258
yep.

heeel soms zie ik een peleton controleurs bovenaan de trappen staan (die van de RET heb ik het over), dan staan ze 's te controleren, maar meestal lopen ze ook maar een beetje rond in de metro, niks te doen en zogenaamd toezicht te houden. Dat toezicht houden werkt wel, want je bent wel lomp als je gaat lopen keten als er 5 van die apen in de metro staan. Ongeschoolde lamzakken, want voor dit werk is het enige dat je moet kunnen een beetje ouwehoeren met je collega's.
  maandag 14 september 2009 @ 22:05:37 #96
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72745464
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

ten eerste is er geen geld van mijn rekening afgeschreven en ten tweede kan ik op mijn ovchipkaart.nl geen account maken, als ik mijn gegevens invul en klik op ga verder word ik naar de homepage gegooid..
pi_72746678
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:

[..]

ten eerste is er geen geld van mijn rekening afgeschreven en ten tweede kan ik op mijn ovchipkaart.nl geen account maken, als ik mijn gegevens invul en klik op ga verder word ik naar de homepage gegooid..
volgens andere experts hier was het allemaal zo makkelijk
pi_72746789
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:01 schreef Q. het volgende:

[..]

Logisch, die hebben ook geen zin in een mis tussen hun ribben.
Ik heb nog geeneen "Wolla wil jai mes toessen ribben?" jongere zien zwartrijden.

Wel autochtone yuppen en zakenmannen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2009 22:26:36 ]
pi_72746888
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

volgens andere experts hier was het allemaal zo makkelijk
Ik geloof dat in de 18 delen van dit topic nog echt niemand heeft beweerd dat die website goed werkt, zelfs Houtworm niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2009 22:28:32 ]
pi_72746982
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:58 schreef Igen het volgende:

Nee daarom twijfel ik aan die cijfers dat het zwratrijden is teruggedrongen.

Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat er iemand achter iemand anders door de poortjes loopt.
Het alarm gaat vaak af maar niemand reageert, echt bizaris dat

AL hebben die RET medewerkers natuurlijk geen enkele bevoegdheid om iemand een boete te geven.
Als er iemand rookt wordt er omgeroepen dat er niet gerookt mag worden op de RET stations. Volgens de RET klantenservice
pi_72747085
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik geloof dat in de 18 delen van dit topic nog echt niemand heeft beweerd dat die website goed werkt, zelfs Houtworm niet.
Nou volgens Snowgoon werkte dat automatisch opladen echt fantastisch
pi_72751185
Ik heb als student een paar vragen... Moet ik met mijn ov kaart straks ook scannen ook al reis ik gratis? Zo ja waarom? Moet ik straks als ik vanuit Duiven naar Nijmegen ga eerst bij de Syntus scannen en dan bij de NS ook al zit die hele trein vol met met mensen en is de weg door het 100 jarige verbouwingsplan in Arnhem erg lang? Als ik vergeet uit te scannen krijg ik dan een boete?
  dinsdag 15 september 2009 @ 00:49:24 #103
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72753936
eindelijk kunnen registreren op mijnovchipkaart.nl maar die shit is vet crack, wordt op elke pagina soort van eruit gegooid zodat ik al iets van 10 keer mijn gebruikersnaam/wachtwoord heb moeten invoeren..

wat vinden jullie van die machtiging aan TLS voor locatie en productnamen.. doen of niet? of gaan ze me chasen met spionageshizzle enzo kan ik die machtiging dan weer intrekken als ik dat wil of als het te spooky wordt?
pi_72778683
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:34 schreef baba117 het volgende:
Ik heb als student een paar vragen... Moet ik met mijn ov kaart straks ook scannen ook al reis ik gratis? Zo ja waarom? Moet ik straks als ik vanuit Duiven naar Nijmegen ga eerst bij de Syntus scannen en dan bij de NS ook al zit die hele trein vol met met mensen en is de weg door het 100 jarige verbouwingsplan in Arnhem erg lang? Als ik vergeet uit te scannen krijg ik dan een boete?
'

Ja je moet altijd scannen. Waarom ? Anders kunnen ze niet zien waar je heengaat.

Ja eerst bij Syntus in en uitchecken en dan bij NS in en uitchecken !!

Waarom ? Anders kan je geld niet verdeelt worden

Nee je krijgt geen boete, alleen je betaalt het maximale tarief, in geval van NS vermoedelijk 20 euro.
Bovendien wordt je kaart geblokkeerd

Maar maak je geen zorgen, zolang er nog papieren kaartjes zijn hoef je niets te doen
pi_72778805
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 00:49 schreef marcusa het volgende:
eindelijk kunnen registreren op mijnovchipkaart.nl maar die shit is vet crack, wordt op elke pagina soort van eruit gegooid zodat ik al iets van 10 keer mijn gebruikersnaam/wachtwoord heb moeten invoeren..

wat vinden jullie van die machtiging aan TLS voor locatie en productnamen.. doen of niet? of gaan ze me chasen met spionageshizzle enzo kan ik die machtiging dan weer intrekken als ik dat wil of als het te spooky wordt?
haha alleen als je toevallig in de buurt was waar een verkracting heeft plaatsgevonden.

En nee dat is niet grappig bedoeld, Min van Justitie heeft al geprobeerd pasfoto's te krijgen van de OV kaarthouders die in de buurt waren vande plaats van een misdrijf. Iets wat de rechter verboden heeft op grond van discriminatie, niet op grond van het schenden van privacy !!!!!!!!
pi_72780928
quote:
Op maandag 14 september 2009 23:34 schreef baba117 het volgende:
Moet ik met mijn ov kaart straks ook scannen ook al reis ik gratis?
Ja.
quote:
Zo ja waarom?
Sommige stations worden afgesloten met poortjes. Om het station dan te kunnen verlaten, moet je door een poortje en dan uitchecken. Dat gaat niet als je niet hebt ingecheckt. Verder is er ook nog een redenering die zegt dat als je met een abonnement reist er niet gecontroleerd kan worden of je niet buiten de geldigheid van je abonnement reist als je niet incheckt. Ofwel: als je een abonnement hebt voor zone Duiven en met de bus naar Arnhem reist, dan check je in, reis je tot de rand van Duiven gratis en wordt er voor de rest saldo afgeschreven. (Hierbij moet gezegd worden dat totaal niet helder is hoe abonnementen er in de toekomst uit gaan zien, aangezien het zonesysteem mogelijk wordt afgeschaft.)
quote:
Moet ik straks als ik vanuit Duiven naar Nijmegen ga eerst bij de Syntus scannen en dan bij de NS
Ja. Je checkt in Duiven in bij Syntus, in Arnhem uit bij Syntus, in Arnhem in bij NS en in Nijmegen uit bij NS. Van essentieel belang is ook dat je dit in Arnhem in de juiste volgorde doet. Dit heeft ermee te maken dat je met twee vervoerders reist en inderdaad het geld juist verdeeld moet worden. Bij overstappen tussen een trein van NS op een trein van NS hoef je niet in- en uit te checken.
quote:
ook al zit die hele trein vol met met mensen
Je checkt in en uit op de perrons of in de stationshal, bij binnenkomst of verlaten van een station. Het aantal mensen in de trein is dus niet van belang (het gaat niet zoals bij de bus waar je in het voertuig zelf in- en uitcheckt).
quote:
en is de weg door het 100 jarige verbouwingsplan in Arnhem erg lang?
Er staan in- en uitcheckpalen op de perrons, dus je hoeft niet meer te lopen dan nu het geval is.
quote:
Als ik vergeet uit te scannen krijg ik dan een boete?
Goede vraag. Zou je vergeten in- en uit te checken als je reist op saldo, dan krijg je simpelweg de borg niet (eenvoudig) terug. Hoe dit bij een abonnement ligt, weet ik niet, al is wel geroepen dat in Amsterdam en Rotterdam reizigers met een geldig papieren abonnement op de bon worden geslingerd als ze niet in- en uitchecken.

Mocht je de sites nog niet kennen: op www.ov-chipkaart.nl staat een hoop algemene informatie en op www.studentenreisbewijs.nl vind je specifieke informatie voor studenten.
pi_72782083
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:03 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Sommige stations worden afgesloten met poortjes. Om het station dan te kunnen verlaten, moet je door een poortje en dan uitchecken. Dat gaat niet als je niet hebt ingecheckt. Verder is er ook nog een redenering die zegt dat als je met een abonnement reist er niet gecontroleerd kan worden of je niet buiten de geldigheid van je abonnement reist als je niet incheckt. Ofwel: als je een abonnement hebt voor zone Duiven en met de bus naar Arnhem reist, dan check je in, reis je tot de rand van Duiven gratis en wordt er voor de rest saldo afgeschreven. (Hierbij moet gezegd worden dat totaal niet helder is hoe abonnementen er in de toekomst uit gaan zien, aangezien het zonesysteem mogelijk wordt afgeschaft.)
[..]

Ja. Je checkt in Duiven in bij Syntus, in Arnhem uit bij Syntus, in Arnhem in bij NS en in Nijmegen uit bij NS. Van essentieel belang is ook dat je dit in Arnhem in de juiste volgorde doet. Dit heeft ermee te maken dat je met twee vervoerders reist en inderdaad het geld juist verdeeld moet worden. Bij overstappen tussen een trein van NS op een trein van NS hoef je niet in- en uit te checken.
[..]

Je checkt in en uit op de perrons of in de stationshal, bij binnenkomst of verlaten van een station. Het aantal mensen in de trein is dus niet van belang (het gaat niet zoals bij de bus waar je in het voertuig zelf in- en uitcheckt).
[..]

Er staan in- en uitcheckpalen op de perrons, dus je hoeft niet meer te lopen dan nu het geval is.
[..]

Goede vraag. Zou je vergeten in- en uit te checken als je reist op saldo, dan krijg je simpelweg de borg niet (eenvoudig) terug. Hoe dit bij een abonnement ligt, weet ik niet, al is wel geroepen dat in Amsterdam en Rotterdam reizigers met een geldig papieren abonnement op de bon worden geslingerd als ze niet in- en uitchecken.

Mocht je de sites nog niet kennen: op www.ov-chipkaart.nl staat een hoop algemene informatie en op www.studentenreisbewijs.nl vind je specifieke informatie voor studenten.
De NS heeft al gezegd dat abonnementhouders geen boete krijgen als ze vergeten in te checken.
RET en GVB geven wel boete's daarvoor
pi_72789046
Thanks voor de antwoorden!
  woensdag 16 september 2009 @ 00:13:22 #109
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72789576
ik heb saldo gekocht in de webwinkel kan ik dat ophalen bij zo een Geel apparaat, want ik probeerde dat bij zo een Grijs apparaat op het metrostation maar daar kan je volgens mij alleen maar kopen? is dat correct?
  woensdag 16 september 2009 @ 19:49:48 #110
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_72815883
na fucking 3 jaar achterelkaar pasfoto's sturen heb ik er nog steeds geen. Ik verwacht dan ook wacht-compensatie. Mag in geld of goederen, bey bey
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_72944233
Dit weekend trouwens het bericht dat politie en RET onopvallend gaan controleren in de metro om zo de overlast aan te pakken. Incognito dus.

Opvallend want volgens de RET was de OV chipkaart een groot succes in het terugdringen van zwartrijders, die die overlast merendeels veroorzaakten, dat % was van 12 naar onder de 4 gedaald en zou nog verder dalen.

Blijkbaar heeft de OV chipkaart ook in dit aspect niet het gewenste succes.

http://www.rijnmond.nl/Ho(...)0Rotterdamse%20metro
pi_72944387
lees ook vooral de reacties eronder en dan blijkt het % zwartrijders toch niet zo laag te zijn als ooit werd beweert door de RET

Overigens goeie actie natuurlijk van de RET, hulde
  woensdag 30 september 2009 @ 14:31:02 #113
188877 Stupendous76
pi_73242432
quote:
Ov-reiziger beter uit met papieren kaartje Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - De verschillende treinmaatschappijen in Nederland hebben nog steeds geen goede afspraken gemaakt over de verdeling van de inkomsten van de ov-chipkaart. Treinreizigers moeten daarom bij elke overstap van bijvoorbeeld de NS naar Arriva, Connexxion of Veolia opnieuw het opstaptarief betalen. Ze zijn op deze manier duurder uit dan met een papieren kaartje.

Commercieel directeur Boukje Bügel van de NS raadt treinreizigers die van verschillende maatschappijen gebruik maken, daarom aan het goedkopere papieren kaartje te kopen. Vanaf morgen kun je ook bij de NS met een ov-chipkaart reizen. Eerder kon dit al in het openbaar vervoer in Amsterdam en Rotterdam. Bij de NS lukt het voorlopig echter alleen nog met een anonieme kaart, die eenmalig ?7,50 kost. De ruim 2 miljoen vaste klanten van NS, die al bijna twee jaar een ov-chipkaart van het reizigersbedrijf in hun bezit hebben, moeten nog even wachten.

De NS voert de chipkaart namelijk heel langzaam in. De NS wil de treinpassagiers geleidelijk laten wennen aan het ticketsysteem, dat naar eigen zeggen bedoeld is om het de reiziger gemakkelijker te maken.

"Pas als onze klanten gewend zijn aan de ov-chip, gaan wij helemaal over op de chipkaart en gaan de poortjes op de stations dicht", zegt Jacques Huberts, directeur van het reizigersbedrijf. "Tot die tijd hebben reizigers steeds een keuze en kunnen dan ook nog een papieren kaartje kopen."
Repent, Pray, Forgive
pi_73242509
Wat een brassers zijn het ook. Moeten de 2 miljoen reizigers van de NS met een kortingskaart nog steeds op dit moment met papieren kaartrjes blijven reizen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Basp1 op 30-09-2009 14:40:32 ]
  woensdag 30 september 2009 @ 14:54:16 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_73243202
Begrijp ik het nou goed dat als je een reis maakt voor meer dan 20 eur je beter niet uit kan checken?
(Tenzij je natuurlijk niet anders dan door een poortje kan om het station te verlaten)

Ik vroeg me trouwens af hoe dat zou gaan werken met die treinkaartjes van de kruidvt en de blokker en zo.
Hoe ziet een OV chipkaart nou dat je reist met zo'n cheap ass aanbieding wanneer je "inklokt"?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  FOK!fotograaf woensdag 30 september 2009 @ 15:00:12 #116
145146 Andyy
pi_73243409
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik vroeg me trouwens af hoe dat zou gaan werken met die treinkaartjes van de kruidvt en de blokker en zo.
Hoe ziet een OV chipkaart nou dat je reist met zo'n cheap ass aanbieding wanneer je "inklokt"?
Dan moet je gewoon niet inchecken.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:50:36 #117
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_73245134
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:00 schreef Andyy het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon niet inchecken.
Hoe kom je dan het perron op als er bij sommige toegangsstationnen van die poorten staan?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  FOK!fotograaf woensdag 30 september 2009 @ 15:51:47 #118
145146 Andyy
pi_73245178
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Hoe kom je dan het perron op als er bij sommige toegangsstationnen van die poorten staan?
Ze zijn nog lang niet afgesloten.
Doen ze pas als de papieren kaartjes afgeschaft zijn.
pi_73249368
Lekker dan. Ik wil zaterdag in Rotterdam eenmalig 2 korte metroritjes maken. Normaal kostte me dat 4 strippen = ¤1,95. Nu moet ik dus een wegwerpchipkaart voor 2 ritjes a ¤4,90 aanschaffen?!?

Dan ga ik wel lopen!
pi_73249425
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:57 schreef Tourniquet het volgende:
Lekker dan. Ik wil zaterdag in Rotterdam eenmalig 2 korte metroritjes maken. Normaal kostte me dat 4 strippen = ¤1,95. Nu moet ik dus een wegwerpchipkaart voor 2 ritjes a ¤4,90 aanschaffen?!?

Dan ga ik wel lopen!
Of je koopt een anonieme kaart, die kan je 5 jaar lang gebruiken. Langer geldig dan een strippenkaart. Of verwacht je de komende 5 jaar geen gebruik te maken van het OV?
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')