Dat bedoel ik dus ookquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb je als je wel privatiseerd maar geen marktwerking hebt.
Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
. Met het Britse systeem nooit problemen gehad, en het werkte (en werkt) eigenlijk altijd wel goed...
Yeah, misschien is mijn referentiekader dan ook wat krom omdat Engeland voor mij een tweede thuis is zowatquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het londonse systeem neem ik aan. Wanneer je buiten london wilt gaan reizen met treinen wordt het ook opeens voor toeristen heel ondoorzichtig ,dat je verschillende aanbieders hebt die op het zelfde traject treinen hebben rijden maar wel op andere tijden. En de beprijzing van die reizen is helemaal om te janken, qau complexiteit. Om een beetje goedkoop te reizen moet je van te voren je kaartje reserveren, en dan kun je die nog wel uit een automaar halen als je gaat reizen. Als je het kaartje op de dag zelf wilt kopen ben je opeens een stuk duurder uit.
Niet alleen toeristen, maar eigenlijk iedereen die niet dagelijks gebruik maakt van het OV. En dat zijn er heel erg veel, die na zo'n ervaring voor een groot deel nooit meer gebruik zullen maken van het OV...quote:Op dinsdag 8 september 2009 12:14 schreef raptorix het volgende:
Toch is het flauwekul dat je die uurkaartjes moet uitchecken als je uitstapt, het poortje moet sowieso de tijd controlleren, dan kan je ook wel zien of ie nog geldig is...
Dit maakt het vooral voor toeristen nodeloos omslachtig.
quote:Huizinga beperkt prijsstijging strippenkaart
Van onze redactie OverGeld - Reizen met het stads- en streekvervoer wordt op 1 januari 2010 wel duurder, maar minder dan eigenlijk de bedoeling was. Voor de strippenkaart (15 strippen) moet in het nieuwe jaar 7,60 euro worden betaald. De strippenkaart waarop ouderen en anderen met korting kunnen reizen, gaat 5 euro kosten.
De tarieven gaan gemiddeld met 4,3 procent omhoog. Wegens de slechte economische omstandigheden ziet staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer en Waterstaat) af van de geplande verhoging met 6,6 procent, zo maakte ze dinsdag bekend.
Ze beperkt de prijsstijging tot 4,3 procent, evenveel als de stijging van de kosten voor het stads- en streekvervoer. De overheid springt bij met 7,6 miljoen euro en compenseert zo het verschil in de verwachte opbrengsten voor de vervoersbedrijven. Dat geld is nog beschikbaar voor experimenten met het openbaar vervoer, aldus Huizinga.
ja de strippenkaart met 4,3 omhoogquote:
wanneer worden die afgeschaft, weet je dat ook ?quote:Op woensdag 9 september 2009 13:33 schreef Tokus het volgende:
die worden op den duur afgeschaft, maar dat zijn ze nog niet.
Het blijft een tranendal.quote:Miljoenen Limburg naar Veolia
De provincie Limburg sluist de komende jaren miljoenen euro's extra naar bus- en treinvervoerder Veolia. Deze steun en de eerder aangekondigde bezuinigingen zijn nodig om te voorkomen dat het bedrijf nog voor het einde van de Limburgse contracttermijn omkiept.
Limburg betaalt nu drie miljoen euro mee aan de invoering van de OV-chipkaart, terwijl bij de aanbesteding van het busvervoer nadrukkelijk is geëist dat de winnende vervoerder deze kosten zelf zou dragen. Volgens Veolia-directeur René de Beer vallen de kosten voor de chipkaart echter, mede door landelijke politieke bemoeienis, drie tot zes miljoen euro hoger uit dan verwacht. Veolia ging uit van een investering van maximaal 3,5 miljoen euro. Verantwoordelijk gedeputeerde Bert Kersten wil naast deze extra miljoenen jaarlijks een half miljoen euro vrijmaken voor 'sociale veiligheid' in het openbaar vervoer.
Voor dat geld kan Veolia bijvoorbeeld extra controleurs inzetten. Het geld wordt alleen overgemaakt als Veolia met concrete voorstellen komt. Die zijn momenteel in ontwikkeling, vertelt De Beer.
Verder maakt de provincie voortaan de betalingen aan Veolia aan het begin van de maand over, en niet meer aan het einde van iedere periode. Daarmee krijgt het bedrijf extra armslag om onder meer de lonen en brandstof te betalen. In de maand april krijgt Veolia zelfs een dubbel voorschot, omdat dan het vakantiegeld wordt uitgekeerd aan de chauffeurs.
Volgens directeur De Beer worden deze kosten momenteel steeds door banken voorgefinancierd, maar vragen die banken een steeds hogere rente. Omdat Veolia ook in 2009 verlies blijft lijden, wordt het ook steeds moeilijker om nog geld bij de bank los te krijgen. "Als we niets zouden doen, halen we het einde van onze concessie in 2017 niet eens." Veolia verzorgt sinds december 2006 het busvervoer in Limburg en heeft daarnaast twee treinlijnen (Roermond-Venlo-Nijmegen en Maastricht-Kerkrade) in handen. Tot nu toe leed het bedijf al zo'n vijftien miljoen euro verlies in Limburg.
Gepubliceerd op: 11.09.09 07:00
"e:vrijdag 11 september 2009 11:07
Woedende reiziger sloopt ov-poortje
Een gefrustreerde reiziger heeft donderdag een ov-poortje op metrostation Holendrecht ingetrapt. De 35-jarige Amsterdammer was boos omdat het hem niet lukte zonder kaartje het perron op te komen.
Door de trap raakte het poortje op metrostation Holendrecht beschadigd en ging het alarm van het poortje af. De vernieler kon daardoor meteen worden aangehouden. Na verhoor mocht hij weer naar huis. Hij moet zich nog wel voor de rechter verantwoorden.
quote:donderdag 10 september 2009 19:59
Wegwerp-ovchip moet goedkoper
De gemeenteraad wil dat het enkeltje van 2,60 naar 1,30 voor een half uur gaat.
Een meerderheid van de gemeenteraad vindt de huidige wegwerp OV-chipkaart veel te duur. Passagiers die eenmalig een kort ritje willen maken met bus, tram of metro, moeten nu maar liefst 2,690 euro neerleggen. Daarom werd gisteravond besloten dat er een wegwerpkaart van 1,30 euro moet komen voor een enkeltje van een half uur. Stadsregio moet uiteindelijk de knoop doorhakken.
Ja wat denk jij ? Tuurlijkquote:Op maandag 14 september 2009 20:43 schreef marcusa het volgende:
ik heb 2 weken geleden een persoonlijke OV chipkaart aangevraagd met automatisch opwaarderen van het saldo. Vandaag pasje binnengekregen en moest bij tickets&info het automatisch opwaarderen nog activeren. Komt er nu automatisch ook begintegoed erop staan of moet ik dat er wel eerst op gaan zetten?
Logisch, die hebben ook geen zin in een mis tussen hun ribben.quote:Op maandag 14 september 2009 21:58 schreef Igen het volgende:
Overigens, als ik zo om me heen kijk dan helpen die poortjes niet echt tegen het zwartrijden.
Je loopt gewoon achter iemand anders aan door het poortje heen. Het alarm gaat dan weliswaar af, maar niemand grijpt dan in? Ook die ov-chipkaart-hulpjes die bij de automaten staan, staan erbij en kijken ernaar.
ten eerste is er geen geld van mijn rekening afgeschreven en ten tweede kan ik op mijn ovchipkaart.nl geen account maken, als ik mijn gegevens invul en klik op ga verder word ik naar de homepage gegooid..quote:
volgens andere experts hier was het allemaal zo makkelijkquote:Op maandag 14 september 2009 22:05 schreef marcusa het volgende:
[..]
ten eerste is er geen geld van mijn rekening afgeschreven en ten tweede kan ik op mijn ovchipkaart.nl geen account maken, als ik mijn gegevens invul en klik op ga verder word ik naar de homepage gegooid..
Ik heb nog geeneen "Wolla wil jai mes toessen ribben?" jongere zien zwartrijden.quote:Op maandag 14 september 2009 22:01 schreef Q. het volgende:
[..]
Logisch, die hebben ook geen zin in een mis tussen hun ribben.
Ik geloof dat in de 18 delen van dit topic nog echt niemand heeft beweerd dat die website goed werkt, zelfs Houtworm niet.quote:Op maandag 14 september 2009 22:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens andere experts hier was het allemaal zo makkelijk![]()
![]()
![]()
Nee daarom twijfel ik aan die cijfers dat het zwratrijden is teruggedrongen.quote:Op maandag 14 september 2009 21:58 schreef Igen het volgende:
Overigens, als ik zo om me heen kijk dan helpen die poortjes niet echt tegen het zwartrijden.
Je loopt gewoon achter iemand anders aan door het poortje heen. Het alarm gaat dan weliswaar af, maar niemand grijpt dan in? Ook die ov-chipkaart-hulpjes die bij de automaten staan, staan erbij en kijken ernaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |