Nou volgens Snowgoon werkte dat automatisch opladen echt fantastischquote:Op maandag 14 september 2009 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik geloof dat in de 18 delen van dit topic nog echt niemand heeft beweerd dat die website goed werkt, zelfs Houtworm niet.
'quote:Op maandag 14 september 2009 23:34 schreef baba117 het volgende:
Ik heb als student een paar vragen... Moet ik met mijn ov kaart straks ook scannen ook al reis ik gratis? Zo ja waarom? Moet ik straks als ik vanuit Duiven naar Nijmegen ga eerst bij de Syntus scannen en dan bij de NS ook al zit die hele trein vol met met mensen en is de weg door het 100 jarige verbouwingsplan in Arnhem erg lang? Als ik vergeet uit te scannen krijg ik dan een boete?
haha alleen als je toevallig in de buurt was waar een verkracting heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 00:49 schreef marcusa het volgende:
eindelijk kunnen registreren op mijnovchipkaart.nl maar die shit is vet crack, wordt op elke pagina soort van eruit gegooid zodat ik al iets van 10 keer mijn gebruikersnaam/wachtwoord heb moeten invoeren..
wat vinden jullie van die machtiging aan TLS voor locatie en productnamen.. doen of niet? of gaan ze me chasen met spionageshizzle enzokan ik die machtiging dan weer intrekken als ik dat wil of als het te spooky wordt?
Ja.quote:Op maandag 14 september 2009 23:34 schreef baba117 het volgende:
Moet ik met mijn ov kaart straks ook scannen ook al reis ik gratis?
Sommige stations worden afgesloten met poortjes. Om het station dan te kunnen verlaten, moet je door een poortje en dan uitchecken. Dat gaat niet als je niet hebt ingecheckt. Verder is er ook nog een redenering die zegt dat als je met een abonnement reist er niet gecontroleerd kan worden of je niet buiten de geldigheid van je abonnement reist als je niet incheckt. Ofwel: als je een abonnement hebt voor zone Duiven en met de bus naar Arnhem reist, dan check je in, reis je tot de rand van Duiven gratis en wordt er voor de rest saldo afgeschreven. (Hierbij moet gezegd worden dat totaal niet helder is hoe abonnementen er in de toekomst uit gaan zien, aangezien het zonesysteem mogelijk wordt afgeschaft.)quote:Zo ja waarom?
Ja. Je checkt in Duiven in bij Syntus, in Arnhem uit bij Syntus, in Arnhem in bij NS en in Nijmegen uit bij NS. Van essentieel belang is ook dat je dit in Arnhem in de juiste volgorde doet. Dit heeft ermee te maken dat je met twee vervoerders reist en inderdaad het geld juist verdeeld moet worden. Bij overstappen tussen een trein van NS op een trein van NS hoef je niet in- en uit te checken.quote:Moet ik straks als ik vanuit Duiven naar Nijmegen ga eerst bij de Syntus scannen en dan bij de NS
Je checkt in en uit op de perrons of in de stationshal, bij binnenkomst of verlaten van een station. Het aantal mensen in de trein is dus niet van belang (het gaat niet zoals bij de bus waar je in het voertuig zelf in- en uitcheckt).quote:ook al zit die hele trein vol met met mensen
Er staan in- en uitcheckpalen op de perrons, dus je hoeft niet meer te lopen dan nu het geval is.quote:en is de weg door het 100 jarige verbouwingsplan in Arnhem erg lang?
Goede vraag. Zou je vergeten in- en uit te checken als je reist op saldo, dan krijg je simpelweg de borg niet (eenvoudig) terug. Hoe dit bij een abonnement ligt, weet ik niet, al is wel geroepen dat in Amsterdam en Rotterdam reizigers met een geldig papieren abonnement op de bon worden geslingerd als ze niet in- en uitchecken.quote:Als ik vergeet uit te scannen krijg ik dan een boete?
De NS heeft al gezegd dat abonnementhouders geen boete krijgen als ze vergeten in te checken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:03 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Sommige stations worden afgesloten met poortjes. Om het station dan te kunnen verlaten, moet je door een poortje en dan uitchecken. Dat gaat niet als je niet hebt ingecheckt. Verder is er ook nog een redenering die zegt dat als je met een abonnement reist er niet gecontroleerd kan worden of je niet buiten de geldigheid van je abonnement reist als je niet incheckt. Ofwel: als je een abonnement hebt voor zone Duiven en met de bus naar Arnhem reist, dan check je in, reis je tot de rand van Duiven gratis en wordt er voor de rest saldo afgeschreven. (Hierbij moet gezegd worden dat totaal niet helder is hoe abonnementen er in de toekomst uit gaan zien, aangezien het zonesysteem mogelijk wordt afgeschaft.)
[..]
Ja. Je checkt in Duiven in bij Syntus, in Arnhem uit bij Syntus, in Arnhem in bij NS en in Nijmegen uit bij NS. Van essentieel belang is ook dat je dit in Arnhem in de juiste volgorde doet. Dit heeft ermee te maken dat je met twee vervoerders reist en inderdaad het geld juist verdeeld moet worden. Bij overstappen tussen een trein van NS op een trein van NS hoef je niet in- en uit te checken.
[..]
Je checkt in en uit op de perrons of in de stationshal, bij binnenkomst of verlaten van een station. Het aantal mensen in de trein is dus niet van belang (het gaat niet zoals bij de bus waar je in het voertuig zelf in- en uitcheckt).
[..]
Er staan in- en uitcheckpalen op de perrons, dus je hoeft niet meer te lopen dan nu het geval is.
[..]
Goede vraag. Zou je vergeten in- en uit te checken als je reist op saldo, dan krijg je simpelweg de borg niet (eenvoudig) terug. Hoe dit bij een abonnement ligt, weet ik niet, al is wel geroepen dat in Amsterdam en Rotterdam reizigers met een geldig papieren abonnement op de bon worden geslingerd als ze niet in- en uitchecken.
Mocht je de sites nog niet kennen: op www.ov-chipkaart.nl staat een hoop algemene informatie en op www.studentenreisbewijs.nl vind je specifieke informatie voor studenten.
quote:Ov-reiziger beter uit met papieren kaartje Van een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - De verschillende treinmaatschappijen in Nederland hebben nog steeds geen goede afspraken gemaakt over de verdeling van de inkomsten van de ov-chipkaart. Treinreizigers moeten daarom bij elke overstap van bijvoorbeeld de NS naar Arriva, Connexxion of Veolia opnieuw het opstaptarief betalen. Ze zijn op deze manier duurder uit dan met een papieren kaartje.
Commercieel directeur Boukje Bügel van de NS raadt treinreizigers die van verschillende maatschappijen gebruik maken, daarom aan het goedkopere papieren kaartje te kopen. Vanaf morgen kun je ook bij de NS met een ov-chipkaart reizen. Eerder kon dit al in het openbaar vervoer in Amsterdam en Rotterdam. Bij de NS lukt het voorlopig echter alleen nog met een anonieme kaart, die eenmalig ?7,50 kost. De ruim 2 miljoen vaste klanten van NS, die al bijna twee jaar een ov-chipkaart van het reizigersbedrijf in hun bezit hebben, moeten nog even wachten.
De NS voert de chipkaart namelijk heel langzaam in. De NS wil de treinpassagiers geleidelijk laten wennen aan het ticketsysteem, dat naar eigen zeggen bedoeld is om het de reiziger gemakkelijker te maken.
"Pas als onze klanten gewend zijn aan de ov-chip, gaan wij helemaal over op de chipkaart en gaan de poortjes op de stations dicht", zegt Jacques Huberts, directeur van het reizigersbedrijf. "Tot die tijd hebben reizigers steeds een keuze en kunnen dan ook nog een papieren kaartje kopen."
Dan moet je gewoon niet inchecken.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:54 schreef Ang3l het volgende:
Ik vroeg me trouwens af hoe dat zou gaan werken met die treinkaartjes van de kruidvt en de blokker en zo.
Hoe ziet een OV chipkaart nou dat je reist met zo'n cheap ass aanbieding wanneer je "inklokt"?
Hoe kom je dan het perron op als er bij sommige toegangsstationnen van die poorten staan?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon niet inchecken.
Ze zijn nog lang niet afgesloten.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hoe kom je dan het perron op als er bij sommige toegangsstationnen van die poorten staan?
Of je koopt een anonieme kaart, die kan je 5 jaar lang gebruiken. Langer geldig dan een strippenkaart. Of verwacht je de komende 5 jaar geen gebruik te maken van het OV?quote:Op woensdag 30 september 2009 17:57 schreef Tourniquet het volgende:
Lekker dan. Ik wil zaterdag in Rotterdam eenmalig 2 korte metroritjes maken. Normaal kostte me dat 4 strippen = ¤1,95. Nu moet ik dus een wegwerpchipkaart voor 2 ritjes a ¤4,90 aanschaffen?!?
Dan ga ik wel lopen!
Gebruik zeer zelden bus, tram of metro (wel trein maar daar heb ik een abo voor). Maar dat moet dan maar ja. Ik zou dan ook wel zo'n persoonlijke kaart kunnen aanschaffen en tzt m'n NS abo erop zetten, maar het lukt vast niet die voor zaterdag in huis te hebben.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Of je koopt een anonieme kaart, die kan je 5 jaar lang gebruiken. Langer geldig dan een strippenkaart. Of verwacht je de komende 5 jaar geen gebruik te maken van het OV?
Heb je een papieren abo, of een plastic kaart van de NS anders zou het kunnen dat dat ook al een ov-chip knip is. Die hoef je dan allen nog maar te vullen met wat geld.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gebruik zeer zelden bus, tram of metro (wel trein maar daar heb ik een abo voor). Maar dat moet dan maar ja. Ik zou dan ook wel zo'n persoonlijke kaart kunnen aanschaffen en tzt m'n NS abo erop zetten, maar het lukt vast niet die voor zaterdag in huis te hebben.
Papier (maandtrajectkaart). Een echt abo is dat eigenlijk niet natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je een papieren abo, of een plastic kaart van de NS anders zou het kunnen dat dat ook al een ov-chip knip is. Die hoef je dan allen nog maar te vullen met wat geld.
Nee, NS abonnementen kan je alleen op een NS OV Chipkaart zetten. Heel handig. Zo heb ik ook twee chipkaarten, eentje gewoon persoonlijk en eentje op mn voordeelurenkaart.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gebruik zeer zelden bus, tram of metro (wel trein maar daar heb ik een abo voor). Maar dat moet dan maar ja. Ik zou dan ook wel zo'n persoonlijke kaart kunnen aanschaffen en tzt m'n NS abo erop zetten, maar het lukt vast niet die voor zaterdag in huis te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |