Ja was het maar zo dat het voordelen had voor abonnementhouders, helaas kan je geen abonnementen laden via internet. In Arnhem/Nijmegen zijn die trouwens al afgeschaft.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:53 schreef mike_another het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat er ook voordelen zijn, het gaat om de verhouding qua voor- en nadeel. Het lijkt er nogal op dat het sowieso uitsluitend voordelen zou KUNNEN hebben voor abonnementshouders die automatisch opwaarderen geactiveerd hebben. Mits je er geen problemen mee het dat je privacy weg is en je in en uit moet checken en anders een boete krijgt.
En dat is exact wat ze willen, de anonieme kaart en de wegwerpkaart zijn er nu alleen maar om een zogenaamd alternatief te hebben, maar die hebben alleen maar nadelen, dat gaat gewoon niet werken. Maar als ze nu meteen alleen maar persoonlijke kaarten hadden gehad hadden ze het er NOOIT doorgekregen zo simpel is het spelletje.
Dat mensen niet willen opladen hebben ze al 15 jaar lang laten zien door stug NIET de chipkaart op de bankpas te gebruiken. Luister daar dan naar... ipv het af te dwingen zoals bv met parkeermeters.
Nergens voor nodig. Je hoeft alleen op te letten dat je niet rood staat, want alleen dan kun je niet inchecken. Maar na een lange rit mag je best rood komen te staan. En dat kost niet eens rente!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
In plaats van de zones moet je nu dus gaan bekijken hoeveel een rit kost, en hoeveel je saldo je nog op je OV chip hebt staan.
Bij de plaatselijke AH kunnen ze ook zo'n chipkaartding ophangen. En dat doen ze op veel plekken ook.quote:Maar om dat saldo te kunnen bekijken moet je eerst naar het dichtsbijzijnde saldo uitleespunt.(wat je ws ook weer saldo kost). Dat betekend dus 1 keer per week naar het station om saldo uit te lezen en op te laden, daar waar je nu gewoon bij de plaatselijke Appie Heijn een strippenkaart kan kopen.
Inderdaad.quote:Gemak dient de mens inderdaad.
Ja volgens anderen schakelen ze de apparaten uit als er controle komt. ik heb het zelf nog nooit meegemaakt trouwens.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:22 schreef voetballeh het volgende:
hoe 'controlieren' ze eigenlijk nu met de ovchip kaart?
bv. in de bus....ik check in....loop verder naar achteren...check uit en ga zitten...
hehe free ride....
controleren ze dan dmv. controleur die de bus opstapt en je chipkaart gaat scannen om te kijken of hij op 'ingechecked' staat?
Want...als dat zo is...dan haal je toch gewoon snel effe je kaartje weer langs het apparaat...sta je weer ingechecked hehe.
of denk ik te simpel nu?
ja kunnen en doenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Je hoeft alleen op te letten dat je niet rood staat, want alleen dan kun je niet inchecken. Maar na een lange rit mag je best rood komen te staan. En dat kost niet eens rente!
Juist bij een strippenkaart moet je altijd van te voren alles zitten uitpluizen, want als je strippen tekort blijkt te komen moet je een duur kaartje bij de chauffeur nemen.
[..]
Bij de plaatselijke AH kunnen ze ook zo'n chipkaartding ophangen. En dat doen ze op veel plekken ook.
[..]
Inderdaad.
Hier in Amsterdam hebben ze wel gewoon zo'n ding bij de sigarenboer?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja kunnen en doen
Er kan zoveel, maar na 4 jaar zie ik geen chipkaartdingen bij AH en de sigarenboer. Sterker nog voor abonnementen moet je naar een servicebalie van de RET waar er een stuk of 7 van zijn, helaas niet in de plaats waar ik woon.
Ja dat heb ik inderdaad ook al eens gezegd, in Amsterdam lijkt het een stuk beter geregeld te zijn, meer verkooppunten, goedkopere anonieme kaart bvquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier in Amsterdam hebben ze wel gewoon zo'n ding bij de sigarenboer?
Maar ja, in Amsterdam lijkt de invoering van de chipkaart op wel meer punten net wat beter geregeld te zijn dan bij de RET. Wie had dat ooit gedacht?
maar kan je ook een abonnement kopen bij de sigarenboer in Amsterdam ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ja, in Amsterdam lijkt de invoering van de chipkaart op wel meer punten net wat beter geregeld te zijn dan bij de RET. Wie had dat ooit gedacht?
De site zegt bij de meeste sigarenboeren etc:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar kan je ook een abonnement kopen bij de sigarenboer in Amsterdam ?
Maar valt een abonnement onder "Reisproducten"? Ik weet het niet.quote:Wat kunt u bij deze automaat?
- Het actuele saldo van uw OV-chipkaart uitlezen;
- Saldo aanschaffen en opladen met uw PIN-pas;
- Reisproducten aanschaffen en opladen met uw PIN-pas;
- Bestellingen uit de webwinkel van de OV-chipkaart ophalen;
- De activering of wijziging van automatisch opladen ophalen.
Gek. Een poosje terug stond wel gewoon erbij tot wanneer het abonnement geldig was.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:50 schreef macca728 het volgende:
Los daarvan, je kan het zoveel beter maken.
Waar kan ik bv zien op de OV chipkaart c.q. internet hoe lang mijn abonnement geldig is ?
Het papiertje erbij gaat verdwijnen
Dat kan dus gewoon helemaal niet
Dit krijg ik voor info op mijn ov chipkaart.nl
Actief/Onbekend ? Hoe kunnen er nu 7 abonnementen actief zijn ? Dat worden straks zeker totaal 60 (5 jaar x 12)
Ster Maandabonnement 2009 Actief -
Ster Maandabonnement 2009 Onbekend -
Ster Maandabonnement 2009 Actief
Abonnementen zijn alleen maar te koop bij servicepunten, ook in Amsterdam, tenzij dat pas veranderd is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
De site zegt bij de meeste sigarenboeren etc:
[..]
Maar valt een abonnement onder "Reisproducten"? Ik weet het niet.
In ieder geval koop je een abonnement niet elke dag, maar eerder eens per jaar ofzo, dus dan is het ook niet zo erg als dat niet overal kan.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Gek. Een poosje terug stond wel gewoon erbij tot wanneer het abonnement geldig was.
Maar ja, dat die "mijn chipkaart" site nogal waardeloos is was intussen wel duidelijk, dacht ik zo.
Precies, dan kun je niet inchecken, DUS weet je van te voren niet of je eerder weg moet om in de rij te staan om je kaart op te laden. Met een kinderlijk simpele oplossing zoals een papieren strippenkaart weet je dat WEL als je nog thuis bent. Sowiseo is het raar dat je rood kan staan bij uitchecken dat kan dus OOK met de anonieme kaart, dan gooi je die kaart toch gewoon weg? (als je meer rood staat dan een anonieme kaart kost?) Heb ik ze gevraagd via de ov lijn, "ja als u zo met uw kaart wilt omgaan", terwijl het mij er gewoon om ging hoe ze dachten dit systeem te laten werken, zowel vanuit henzelf als vanuit de reiziger.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:27 schreef Igen het volgende:
Nergens voor nodig. Je hoeft alleen op te letten dat je niet rood staat, want alleen dan kun je niet inchecken. Maar na een lange rit mag je best rood komen te staan. En dat kost niet eens rente!
Zones zijn doodsimpel, ingeburgerd en van te voren exact uit te zoeken via internet of een telefoontje.quote:Juist bij een strippenkaart moet je altijd van te voren alles zitten uitpluizen, want als je strippen tekort blijkt te komen moet je een duur kaartje bij de chauffeur nemen.
Zoals ik al zei, dat was ook de redenatie met chippen met je bankpas, toch wilden de mensen er niet aan. Het is gewoon niet logisch dat je ergens anders gaat/wilt opladen dan op het moment dat je de trein/tram instapt.quote:Bij de plaatselijke AH kunnen ze ook zo'n chipkaartding ophangen. En dat doen ze op veel plekken ook.
Dat kan dus niet, want je kan maximaal ¤ 4,- rood staan en zo'n kaart kost ook minstens 4 euro.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:47 schreef mike_another het volgende:
[..]
Precies, dan kun je niet inchecken, DUS weet je van te voren niet of je eerder weg moet om in de rij te staan om je kaart op te laden. Met een kinderlijk simpele oplossing zoals een papieren strippenkaart weet je dat WEL als je nog thuis bent. Sowiseo is het raar dat je rood kan staan bij uitchecken dat kan dus OOK met de anonieme kaart, dan gooi je die kaart toch gewoon weg? (als je meer rood staat dan een anonieme kaart kost?)
En als ik nou eens helemaal geen zin heb om dinge "van te voren exact uit via internet of een telefoontje"?quote:[..]
Zones zijn doodsimpel, ingeburgerd en van te voren exact uit te zoeken via internet of een telefoontje.
De strippenkaart moest je toch ook van te voren kopen?quote:[..]
Zoals ik al zei, dat was ook de redenatie met chippen met je bankpas, toch wilden de mensen er niet aan. Het is gewoon niet logisch dat je ergens anders gaat/wilt opladen dan op het moment dat je de trein/tram instapt.
Ik heb dat nu nooit dat ik halverwege een reis belsuit om toch maar mijn reis te veranderen. Als dit als reden voor de invoering gebruikt moet gaan worden begin ik te vermoeden dat men door de andere slappe voordeel argumenten van de ov-chip kaart heen is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:05 schreef Igen het volgende:
En zoals gezegd: met de chipkaart is het ook geen probleem om de reis halverwege af te breken, of om juist verder te reizen dan gepland.
Met de strippenkaart kon dat juist niet, want in het eerste geval had je pech gehad en te veel betaald, en in het tweede geval kan de chauffeur niet bijstempelen en moet je de basisstrip dus nog een keer betalen.
Aha. Dus je gaat alleen op het minst belangrijke argument van mij in en concludeert op grond dáárvan dat ik maar slappe argumenten heb.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb dat nu nooit dat ik halverwege een reis belsuit om toch maar mijn reis te veranderen. Als dit als reden voor de invoering gebruikt moet gaan worden begin ik te vermoeden dat men door de andere slappe voordeel argumenten van de ov-chip kaart heen is.
Dat Houtworm-virus is toch wel ernstig, elke 'voorstander' begint vroeg of laat (meestal vroeg) met dit soort argumenten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Aha. Dus je gaat alleen op het minst belangrijke argument van mij in en concludeert op grond dáárvan dat ik maar slappe argumenten heb.
Typisch. Je hebt zeker zelf geen fatsoenlijk argument meer.
Dus weet je wat, wat mij betreft is de discussie hiermee voorbij. Bekijk het verder maar met je / jullie eindeloze gezeik.![]()
Ik ben heus geen blind voorstander, ik snap ook wel dat er nadelen aan die kaart zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:53 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat Houtworm-virus is toch wel ernstig, elke 'voorstander' begint vroeg of laat (meestal vroeg) met dit soort argumenten.
Apart.
Gezien de tijd die ze hebben gehad om de chipkaart voor te bereiden, gezien het geld wat het heeft gekost, is het niet meer dan een mislukking te noemen. En dat is hartstikke jammer, want het is een leuk en goed idee. En in het buitenland werkt het ook zo. Maar hier in Nederland moet het weer anders, 'beter', omdat ... ja, waarom eigenlijk? Waarom willen de vervoerders die gegevens 7 jaar opslaan? Waarom is het duurder geworden? Waarom kan een internetwinkel uit Verweggistan wel functioneren met de modernste technieken en lukt het de vervoerders niet? En die lijst is nog veel langer. Zonde van de tijd, zonde van het geld en gewoon een tiendubbeldikke onvoldoende. Helaas.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik ben heus geen blind voorstander, ik snap ook wel dat er nadelen aan die kaart zitten.
Die waardeloze website, de slechte touch-screens van de automaten, het 7 jaar lang opslaan van reisgedrag, om eens een paar dingen te noemen.
Maar ik ben niet zo'n autistische conservatieveling die elke verandering per definitie een ramp van ongekende omvang vindt. Die alle drogredenen uit de kast moet trekken om maar niet te hoeven inzien dat er, naast nadelen, óók voordelen zijn.
waar ik woon heb je bij de c1000 en het postkantor anders wel netjes zon chippladerquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja kunnen en doen
Er kan zoveel, maar na 4 jaar zie ik geen chipkaartdingen bij AH en de sigarenboer.
van elkaars fouten leert menquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
nou zeikerd, dan zorg je dat je optijd -binnen het termijn van je laatst betaalde abonnement- je abbo ophaaldquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Abonnementen zijn alleen maar te koop bij servicepunten, ook in Amsterdam, tenzij dat pas veranderd is.
Ja lijkt me wel een reisproduct. Een maandabonnement koop ik meestal 1x per maand en het is erg lastig, want ik moet dus naar een servicepunt, om daar te komen moet ik dus gebruik maken van het OV = extra kosten
je kan dacht ik maar tot een bepaaldbedrag rood staan en zeker niet mee rood staan dan dat zon kaart kost, de poortjes gaan ook niet open omdat j na een bepaald bedrag in de min gewoon niet toegelaten wordtquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 09:47 schreef mike_another het volgende:
[..]
Precies, dan kun je niet inchecken, DUS weet je van te voren niet of je eerder weg moet om in de rij te staan om je kaart op te laden. Met een kinderlijk simpele oplossing zoals een papieren strippenkaart weet je dat WEL als je nog thuis bent. Sowiseo is het raar dat je rood kan staan bij uitchecken dat kan dus OOK met de anonieme kaart, dan gooi je die kaart toch gewoon weg? (als je meer rood staat dan een anonieme kaart kost?) Heb ik ze gevraagd via de ov lijn, "ja als u zo met uw kaart wilt omgaan", terwijl het mij er gewoon om ging hoe ze dachten dit systeem te laten werken, zowel vanuit henzelf als vanuit de reiziger.
prziez!! anders vooraf ff opzoeken op 9292ov hoeveel je aan strippen nodig hebt, ik reis nooit onvoorbereid naar een onbekend bestemming anders heeft zon strippenkaart natuurlijk geen nutquote:Zones zijn doodsimpel, ingeburgerd en van te voren exact uit te zoeken via internet of een telefoontje.
nu met de ovchip zal je mij ook niet snel zien chippen met de gewone bankpas .quote:Zoals ik al zei, dat was ook de redenatie met chippen met je bankpas, toch wilden de mensen er niet aan. Het is gewoon niet logisch dat je ergens anders gaat/wilt opladen dan op het moment dat je de trein/tram instapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |