dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:10 |
Hier alweer deel 178 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Crientj | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:11 |
Hallooooo. ![]() | |
TommyGun | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:14 |
quote: quote: | |
Peterselieman | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:14 |
Hier waren we gebleven | |
KapiteinT | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:37 |
NS dekt zich alvast in tegen problemen door het verwachtte noodweer...quote: | |
James1988 | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:45 |
Joy, ik mag rond 17.30 van Amsterdam naar Breda. Zal ik over Utrecht of over Dordrecht reizen? Ik gok Utrecht, want VIRM-4, dus hele goede airco. Over Ddr is oudere VIRM met mindere airco.. | |
IntercityAPT | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:02 |
Tussen Amsterdam-Utrecht kan toch met 200 gereden worden? Ik hoop dat ze opschieten met dat nieuwe beveiligingssysteem, dat wordt lekker scheuren! ![]() | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:08 |
quote:Mja, 200 met 1500 volt kan wel, maar dat is niet aan te raden als je dat met meerdere treinen in één sectie gaat doen, volgens mij trekt de bovenleiding dat niet echt. | |
IntercityAPT | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:12 |
VIRM4 is wel heel zuinig. | |
weps | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:21 |
Net zo zuinig als Virm 1-3 ![]() Ze hebben tenslotte de zelfde techniek aanboort omdat ze anders niet met elkaar kunnen rijden. | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:36 |
Ik zat me er vanmiddag al over te verbazen dat de spoorbrug bij Akkrum het nog niet begeven had....quote: | |
#ANONIEM | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:39 |
quote:Zo te zien hebben ze dat noodweer niet eens nodig om eens flink wat vertraging te organiseren: ![]() Of komt dat door uitgezette rails vanwege de warmte of iets dergelijks? | |
IntercityAPT | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:40 |
Die Sprinter naar Breukelen heb 2 uur vertraging ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:42 |
quote:Kan je net zo goed gaan lopen ![]() | |
Crientj | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:45 |
quote:LOL. ![]() | |
IntercityAPT | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:46 |
Hij heeft vast problemen met de deuren. Sprinters hebben altijd problemen met deuren ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 augustus 2009 @ 15:57 |
quote:Zal nog wel komen door de storing eerder vandaag ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:06 |
Een DD-AR is warm op een dag als deze... | |
RubenK | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:09 |
quote:Nou, een plan T/V is echt net een sauna 's zomers ![]() | |
IntercityAPT | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:10 |
quote:Jah ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:11 |
quote:Op de storingen-pagina staat alleen wat over Utrecht - Geldermalsen, maar ook daar zou het treinverkeer weer volledig zijn hervat. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:13 |
quote:Wees blij dat de wadlopers niet meer in Nederland rijden. Die hadden bij dit weer de kachel aan ![]() | |
Socios | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:19 |
Hehehe. ![]() | |
Irritatie100 | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:19 |
quote:Ach, gelukkig kan je op de bovenverdieping een raampje openzetten ![]() O, wacht... ![]() | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:33 |
Bovenin de motorbak kan het wel ![]() | |
RubenK | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:37 |
1e klas in DDAR zit wel stukken beter dan die harde stoelen in VIRMs... | |
Mkr | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:44 |
quote:voor hoever dat "open" is... die 4cm ![]() | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 16:57 |
Nouja, beter dan een buffeltje in elk geval... | |
Socios | donderdag 20 augustus 2009 @ 17:09 |
Fotoreportage Harlingen - Leeuwarden - Utrecht Centraal - Köln Hbf - Bruxelles-Midi - Antwerpen Centraal - Rotterdam Centraal - Leeuwarden. Gisteren bovenstaand reisje gemaakt. Hieronder volgen diverse foto´s daarvan. ![]() ![]() Zicht op Köln Hbf. ![]() ICE 14 (Frankfurt (Main) Hbf - Bruxelles-Midi) komt Köln Hbf binnenrijden om 14.40u ![]() Liège-Guillemins om 15.42u ![]() De stationshal van Bruxelles-Midi met vertrekinformatieschermen. De zes onderstaande foto´s allen genomen te Antwerpen Centraal: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zicht op spoor 22 van Antwerpen Centraal, wachtend op de Benelux naar Nederland. ![]() Traxx + ICRm-rijtuigen bij binnenkomst te Antwerpen Centraal voor vertrek als IC 9253 (Bruxelles-Midi - Amsterdam Centraal) om 20.00u ![]() Interieur ICM 4083 vlakvoor aankomst in Leeuwarden even voor 01.00u ![]() Oranje Koploperdraaiwieltje erbij. En tot slot een fimpje van een tour door ICM 4083: | |
thats-me | donderdag 20 augustus 2009 @ 17:19 |
Leuke foto's en filmpje ook leuk.. Zeker voor later als ze allemaal zijn gemoderniseerd... Hoeveel ben je nou kwijt voor zo'n rondrit?? | |
trainfreak | donderdag 20 augustus 2009 @ 17:23 |
quote:Brussel-Zuid !!! | |
Crientj | donderdag 20 augustus 2009 @ 17:30 |
En daar gaat Utrecht weer Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden minder treinen. Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen. | |
IntercityAPT | donderdag 20 augustus 2009 @ 17:52 |
Zou het verstandig zijn om na het eten even op Goverwelle te gaan spotten? Of komt er geen enkele trein langs? ![]() | |
thats-me | donderdag 20 augustus 2009 @ 18:07 |
Somda heeft een nieuwe layout, het geel blauw is weg ![]() | |
Socios | donderdag 20 augustus 2009 @ 18:09 |
quote:Bedankt. ![]() Aantal tientjes bij vroeg (lees weken van te voren) tickets aanschaffen. ![]() | |
James1988 | donderdag 20 augustus 2009 @ 18:17 |
Welke slimbo heeft bedacht dat het handig is om de prullenbakjes bij ICRm net iets breder te maken, dan de rechterzijde van een opengeklapt tafeltje? Met als gevolg dat je er niks in kan gooien wat groter is dan een Smartie als het tafeltje omlaag is? ![]() Is best wel onhandig eigenlijk. | |
#ANONIEM | donderdag 20 augustus 2009 @ 18:26 |
tvp | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:02 |
quote:hellup wat een phpbb-achtig iets (niet dat dat blauwe mooi was, maar toch...) | |
Crientj | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:22 |
Euh. Mn reactie pleite. Ik vind het een betere kleur hebben dan het donkerblauw/geel. Dat was onleesbaar. Maar eum, nog een ander vraagje.. Gaat er ook een gewone intercity naar Antwerpen Centraal en weer terug richting Utrecht ofzo? Of is het alleen met de Thalys? | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:23 |
De Benelux rijdt nog gewoon vanaf Amsterdam hoor | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:27 |
quote:Hoeveel kilometer heb je nou gereden? ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:28 |
quote:Het is niet heel erg handig gedaan ![]() | |
RubenK | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:39 |
Al die storingen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:49 |
quote:Ik zag hem in Utrecht langsrijden net na 6 uur ![]() | |
ghizzer | donderdag 20 augustus 2009 @ 19:58 |
tvp + liefde voor het oude bekende interieur van ICM | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2009 @ 20:06 |
quote: Daar zijn we nog zomaar niet vanaf hoor ![]() | |
Socios | donderdag 20 augustus 2009 @ 20:12 |
quote:1.069 kilometer ![]() HSL tussen Keulen en Brussel erbij. Overigens dus korter dan m´n reis van een tijd terug naar Hannover en Frankfurt op één dag (1.382 kilometer) | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2009 @ 20:23 |
quote:Netjes ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 20-08-2009 20:28:50 ] | |
Irritatie100 | donderdag 20 augustus 2009 @ 20:57 |
Ik ben te gierig voor dat soort rondjes, als student zijnde blijf ik gewoon binnen NL zodat het gratis is ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:09 |
quote: ![]() ![]() Pas in het laatste jaar, toen de GTW's aan het instromen waren, kreeg ik pas echt last van de hitte. Daarvoor niet eens eigenlijk (omdat je toch geen airco gewend was). Foto is overigens gemaakt tijdens de Nijmeegse Vierdaagse in 2007, toen de 3212 en 3217 extra door Veolia gehuurd werden voor een week, voor de pendeltreinen Nijmegen - Boxmeer v.v. | |
JustinK | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:22 |
quote:Was mij ook al opgevallen idd ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:58 |
NIJMEGEN | |
Dr_Flash | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:58 |
Verkeerde tpoic ![]() | |
Crientj | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:59 |
quote:Idioot ! xD | |
James1988 | donderdag 20 augustus 2009 @ 21:59 |
![]() Gezien in Amsterdam, spoor 13a. | |
ReisT | donderdag 20 augustus 2009 @ 22:18 |
Vijf kwartier vertraging vanmiddag, op een ritje van tien minuten. Net na 2 uur was er een defecte trein ergens in de buurt van Houten en werden alle stoptreinen opgeheven. IC's lieten ze wel doorrijden, en het duurde ruim een uur voordat ze op het geniale idee kwamen, maar eens een IC als stoptrein te laten rijden.tussen Utrecht en Den Bosch. Was ondertussen 15:38 terwijl ik de trein van 14:28 had moeten hebben.quote:Nee. De onderbouw is er in principe geschikt voor gemaakt, maar eerder dan dat er 25kV op die bovenleiding staat zal er geen 200 worden gereden. Hoogstens 160 als de beveiliging wordt aangepast. | |
bork | vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:12 |
wie gaat er volgend weekend naar het spoorwegmuseum? http://www.spoorwegmuseum.nl/nl/hetmuseum/heimwee.htm | |
knars | vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:31 |
Heerlijke airco van de VIRM IV vandaag. Zag gister trouwens dat er door het dinsdagdebacle nig wat bakken zoek waren ofzo, want er werd in de avondspits met Plan V gereden als IC tussen Utrecht en Schiphol eb Rotterdam en Enschede. Opvallend! Ook deze week een mooie uitstap gehad op een perronloze plek spoor 8/10 te Gouda. Waren maar 14 bakken, perron hoort 16 aan te kunnen. Meester die zijn koploperbakjes niet kan tellen? | |
RubenK | vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:50 |
Mail over de testrit ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:11 |
quote: ![]() | |
Fixers | vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:52 |
quote:Heel frustrerend is dat. Er moet heel iets ernstigs gebeuren om de IC's een extra stop op Houten te laten maken. Terwijl een extra stop in Gouda (toen de IC daar nog langsraasde zoals dat hoort) om de haverklap werd ingelast. | |
dennistd | vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:26 |
quote:Stap jij op Schiphol in dan misschien? Ik heb namelijk een mailtje gekregen dat ik gewoon uit moet printen en meenemen. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:32 |
hij probeert ons alleen te laten happen? Ik ga donderdag middag vanaf amsterdam, en jij dan? | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:41 |
quote:toen ik van Eindhoven weer richting het noorden wilde gistermiddag hadden ze het treinverkeer richting Utrecht weer eens stil gelegd. Wegens logistieke problemen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Intercity richting Schiphol ging niet verder dan 's Hertogenbosch en zoek het verder maar uit. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() zijn 'logistieke problemen' nu de default smoes voor alle momenten wanneer er geen blaadjes op de rails liggen? | |
RubenK | vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:06 |
quote: quote:Dit is mijn mailtje ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door RubenK op 21-08-2009 10:14:32 ] | |
Koen66 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:00 |
quote:Waarom is in NL alles zo moeilijk..... ![]() http://www.volkskrant.nl/(...)en_op_bestaand_spoor Als het al op bestaand spoor kan, moet het met deze speciale onderbouw en nieuwe beveiliging toch zeker kunnen ??? | |
#ANONIEM | vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:29 |
Ik heb gereserveerd voor de testrit. ![]() Maar waarom staat op de homeprint-tickets van hispeed een plaatje van zo'n ouderwetse Belgische stoptrein? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:04 |
quote:Ja. Ik lees alleen ook bijvoorbeeld: quote:Plus dat je een stuk uit 1996 aanhaalt natuurlijk, die inzichten zullen ook wel achterhaald zijn inmiddels ![]() | |
ReisT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:52 |
En die TGV daar rijdt ook maar iets van 1x/per uur. Over Amsterdam-Utrecht worden nu acht IC's per uur gestuurd (en het moeten er nóg meer worden). Dan slijt de infra dus nog eens acht keer zo snel! ![]() Los van de vraag dus of de stroomvoorziening dat wel allemaal aan kan. | |
IntercityAPT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:09 |
Daarom is het hoog tijd dat de bestaande infrastructuur wordt vernieuwd. Ik heb de overheid en prorail in de afgelopen 15 jaar echter nog nooit kunnen betrappen op ook maar een beetje iniatief. Ze blijven maar zeiken 'Het kan niet!' terwijl ze spoorvernieuwing blijven vergeten. Ze moeten niet zeuren dat al dat geld ten koste zou gaan van het asfalt, want op termijn verdien je er veel meer aan terug. Ze verdienen er veel meer terug dan dat ze eeuwig dat ouwe roestige spoor blijven onderhouden. Zelfs in Groot Brittannië zijn ze daar eerder achtergekomen dan ons ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT op 21-08-2009 13:35:02 ] | |
IntercityAPT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:13 |
quote:Niet alles uit het verleden is achterhaald. Het project Rail 21 bijvoorbeeld. Dat is verre van achterhaald ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door IntercityAPT op 21-08-2009 13:20:00 ] | |
Mkr | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:01 |
quote: | |
IntercityAPT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:06 |
Ze moeten de sneltrein weer invoeren. Hoeven de Intercity's meteen minder te stoppen en tegelijkertijd worden middelgrote steden zoals Zoetermeer met een sneltrein veel beter bediend dan met zo'n trage Sprinter. Niet genoeg ruimte? Sneller rijden. En dan niet de tijd tussen de treinen behouden, maar de afstand. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:10 |
quote:Ik heb onlangs begrepen dat het geval Zoetermeer deels ook een economische beslissing is? Met een IC-stop is de stoptrein niet meer rendabel. | |
IntercityAPT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:14 |
Dat klopt, en dat komt alleen al omdat de sneltrein er niet meer is ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:19 |
Er zijn toch nog wel trajecten die een sneltrein hebben? Amsterdam Centraal - Dordrecht/Breda is nog steeds sneltrein | |
IntercityAPT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:22 |
quote:Klopt, dat is de 2200 als ik het goed heb. Die sneltreindienst wordt ironisch genoeg met DDM gereden en niet met VIRM ![]() | |
Socios | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:28 |
Ja, Sneltrein past mooi tussen Stoptrein en Intercity! | |
RubenK | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:39 |
quote:Rijdt regelmatig wel VIRM op ![]() | |
ReisT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:57 |
quote:Alleen maar omdat op dat traject de dienstregeling 2007 nog niet is ingevoerd. Wanneer de HLS helemaal in gebruik is wordt daar de Intercity afgeschaft, blijven er alleen sneltreinen over en gaat NS die voortaan IC noemen. | |
IntercityAPT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:02 |
quote:Is dat wat ze met de overgebleven ruimte gaan doen? Meer van dat soort diensten laten rijden zodat de 'Intercity's' alleen maar slomer worden? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
thatsme | vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:33 |
Ik vond het altijd wel fijn vanuit Zwolle 5min voor Amersfoort stilstaan.. Ik zal het gaan missen als ze weer door gaan rijden. | |
Quyxz_ | vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:06 |
quote:huh, je vond het leuk om met je trein 5 min stil te staan op een station? | |
knars | vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:11 |
quote:Ja, maar dat was dan ook omdat er dan vaak maar 1 IC naar Den haag of R'dam ging. Rest van de reizigers kon dan in Gouda overstappen op stoptreinen de andere kant op. En kom op, Gouda is een middelgrote stad met een overstapstation. Houten niet echt ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:08 |
quote:In Amersfoort kan je misschien nog even naar buiten rennen voor een kop koffie. ![]() Ik moet eerlijk zeggen dat met die langere stops wel kleine vertragingen ondervangen worden, de dienstregeling loopt wel vaker op tijd. De hele dag geen sein/stroom/wissel/communicatie en andere storingen ![]() Zit me gewoon te vervelen omdat ik zo vroeg thuis ben ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:31 |
quote:Ja, benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, zonder goedwillende reizigers te duperen ![]() ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:34 |
quote:Maar dan stoppen er ook intercity's in schiedam en dat gun ik ze als rasechte Vlaardinger niet ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:35 |
Mja, dan moeten de controleurs idd hun werk wel doen. Ben vandaag eentje bij Arriva tegengekomen die de hele trein controleerde, maar mij oversloeg ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:35 |
quote:Normaal gesproken is dat een teken dat je eens wat vaker een ander traject moet opzoeken ![]() Of een andere vervoerder ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:39 |
quote:Mja, zo vaak kom ik hem niet tegen ![]() En zo vaak reis ik niet met de trein ![]() | |
Socios | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:42 |
Er was laatst bij Arriva een conducteur in de trein die prachtig ouderwets ging controleren. ![]() Na iedere stop ging ´ie weer de hele trein door en de kaartjes controleren van de reiziger die zojuist waren ingestapt. Heel goed, ook prima onthouden wie er wel al gecontroleerd was en die reiziger ongemoeid laten. | |
dennistd | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:44 |
Dinsdag stapte er op Groningen Noord een controleur in die meteen door de machinist naar achteren werd gestuurd. Nog geen minuut laten kwam ze terug om assistentie te vragen op Groningen, waar de deuren dan ook dicht bleven in afwachting van de politie (nouja, behalve 1 dan die door de machinist handmatig was geopend en waardoor de normale reizigers konden uitstappen). Drie jongens bleven achter in de trein.... | |
Socios | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:46 |
quote:Tot hoever gaat dat? Geldt dat ook voor internationale tickets? Heb eergisteren reisonderbrekingen gemaakt in Brussel Zuid, Brussel Noord en Antwerpen Centraal. ![]() | |
James1988 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:49 |
Engheid in Breda: vanochtend stond er nog niks, nu staan er OV-chipkaartpaaltjes. Buiten werking, dat nog wel. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:53 |
quote:Ja ik vind dat ook altijd knap ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:54 |
quote:Gekloonde asperges denk ik. Is wat misgegaan. De trein uit Venlo wordt momenteel ontsmet. SPOILER | |
Fixers | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:54 |
quote:Die staan er al weken, die voor de ingang op het stationsplein alvast wel. Is er hier iemand bekend met de regels voor werkgevers van reiskostenvergoedingen per openbaar vervoer? Of kan ik dat beter vragen in WGR? | |
Ireyon | vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:58 |
Dat gaat een leuk reisje worden dinsdag.. Rsd - Asd - Rtd - Asd - Rsd en nog telkens in die HiSpeed rijtuigen ook ![]() | |
Crientj | vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:02 |
quote:Dat is wel nice. Vorige week werd ik 2x door dezelfde conducteur gecontroleerd. ![]() En ik was nog wel zo opvallend gekleed. ![]() | |
Socios | vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:03 |
quote:De werkelijk gemaakte kosten voor het openbaar vervoer mogen onbelast vergoed worden. Wat ook mag is gewoon 19 cent per kilometer vergoeden (net als met de auto). | |
Dr_Flash | vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:05 |
quote:Veel moeilijker wordt het niet idd. ![]() Al kun je veel beter zeggen dat je een auto hebt, en 19 ct per km intikken ![]() Kom maar eens aan 19 ct per km met het OV ![]() | |
Fixers | vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:07 |
Ik heb even zitten kijken, in mijn situatie zou een netabbonement net zoveel kosten als een traject abbonement. Als ik dan bij salaris onderhandelingen erin kan schuiven dat de baas er nog een leuk fiscaal voordeeltje uithaalt (en niet allen ik) dan is dat handig. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:13 |
quote:Salaris-onderhandelingen? Welnee, je zegt gewoon: "Kijk, dit is goedkoper voor jullie. Vind je niet erg he? ![]() ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:49 |
quote:Dat de intercity's in Schiedam gaan stoppen snap ik nog wel, maar waarom in Heemstede-Aerdenhout?! Wat moeten die gaten met een intercitystop van één van de belangrijkste binnenlandse intercity's? Schrale troost trouwens voor jou: de IC naar Venlo gaat niet stoppen in Schiedam. Ik zag vandaag trouwens op Schiedam een sprinter als intercity van Dordrecht naar Amsterdam. | |
knars | vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:32 |
vandaag een VIRM VI ipv de DD-AR als stopper Enkhuizen - Amsterdam - Gouda - Rotterdam ![]() | |
James1988 | vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:00 |
quote:Ik kom nooit op het stationsplein, alleen op de perrons. Ik pak de noordingang. Overigens vandaag 4x gecontroleerd, 4x mijn (gisteren) verlopen maandnetabo laten zien en slechts één keer een opmerking gehad. Aan die conducteur dus ook maar even mijn nieuwe maandnetabo laten zien. Ben benieuwd hoe lang ik dit geintje kan blijven flikken. ![]() | |
greavy | zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:29 |
quote: quote:Deze kreeg ik binnen, dus hoef niks te kopen ![]() En dan nog iets, betekent dit dat je op Rotterdam moet uitstappen, en later weer instappen? [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 22-08-2009 01:35:56 ] | |
greavy | zaterdag 22 augustus 2009 @ 01:34 |
quote:Heb ik ook regelmatig gehad ja.. 1x dacht ie dat ik nieuwe reiziger was, ik zat namelijk half verdraaid en dergelijke achter me laptop:o Arriva controleert vaak op de MerwedeLinge lijn.. Steeds opnieuw ![]() | |
patatmetfriet | zaterdag 22 augustus 2009 @ 08:01 |
quote:Eens! Zoetermeer is ![]() | |
dennistd | zaterdag 22 augustus 2009 @ 08:28 |
quote:Deze mail had ik ook, en ik denk dat iedereen er wel uit moet (aangezien echte reizigers ook uit zouden stappen op het eindpunt ![]() | |
SpeedyRich | zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:28 |
quote:Hebben we al gewone IC's die 200 kunnen rijden dan ? | |
weps | zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:37 |
Met VIRM is het technisch mogelijk. Ze zijn erop ontworpen alleen zijn ze begrenst en maar toegelaten tot 160 km/u. | |
Quyxz_ | zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:55 |
quote:Gewoon een kabeltje lostrekken dus als het spoor 200 km/u toe laat. ![]() | |
greavy | zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:47 |
Is er al bekend welke trein er rijd op de HSL testritten? Kon er zelf weinig over vinden.. En de NS heeft wel vaak werkzaamheden tussen Dordrecht - Breda - Roosendaal, waardoor ik vandaag alweer met de Intercity naar Rotterdam kon vanuit Zwijndrecht ![]() Tevens.. HSL is ontworpen voor snelheden, maar er zijn VIRMs hiero die bij wijze van spreken gewoon harder mogen, dan die 160 op een deel van de HSL.. ![]() | |
James1988 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:59 |
quote:Traxx met ICRm PRIO-rijtuigen. quote:VIRM mag 160 km/h en is dus succesvol getest op 176 km/h (maximumsnelheid + 10%), maar wat ik heb begrepen is dat ze technisch geschikt zijn voor 200 km/h en 25 kV. ETCS/ERTMS moet dan ook wel mogelijk zijn, lijkt me. | |
IntercityAPT | zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:42 |
quote:Het is toch ook zo dat de Koplopers eigenlijk 165 km/h kunnen? | |
KapiteinT | zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:15 |
quote:Alle treinen kunnen minstens 10% harder dan hun maximale goedgekeurde snelheid, omdat ze, zoals James1988 al zei, getest moeten worden met 10% extra. Koplopers zijn goedgekeurd voor 160km/h, dus kunnen ze minimaal 176km/h. | |
James1988 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:00 |
Er staat mij vaag iets van bij dat de 1700- en 1800-locs zelfs 180 km/h mogen, wat zou betekenen dat ze getest zijn onder 198 km/h. Hoeveel daar van waar is, weet ik alleen niet. | |
Peterselieman | zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:17 |
quote:Mja, daarvoor moet wel het een en ander omgebouwd worden | |
Peterselieman | zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:19 |
quote:DM'90 is voor 140 km/h toegelaten, maar dit heeft de NS veel moeite gekost. Zoveel zelfs dat er ICM is gebruikt om de Buffels sneller op snelheid te laten komen op het testtraject | |
Guppy | zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:26 |
Ik was jullie kwijt ![]() Anyway, ik was vandaag eens aan het opruimen, en toen kwam ik een hele stapel Rails tegen. Je weet wel, Maandblad voor Reizigers. Wat is daarmee gebeurd? Waarom zie ik die nooit meer liggen? | |
IntercityAPT | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:10 |
quote:Geen houdertjes meer in de trein ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT op 22-08-2009 21:24:17 ] | |
James1988 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:18 |
quote:Voor ERTMS en 25 kV lijkt het me dat Bombardier wel wat kan regelen. Alhoewel, gezien hun reputatie op ERTMS-gebied ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:18 |
quote:@Reactie 1: Misschien voor de strandgangers die Haarlem willen vermijden op weg naar Zandvoort. Buiten mijn mogelijke suggestie om dat het ridicuul is dat zo'n station in 's avonds en in het weekeinde 4 keer per uur bediend wordt. @Reactie 2: Het lijkt me niet dat de SGM in staat is 140 km/h te bereiken. | |
Ofyles2 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:19 |
quote:Misschien moet ik maar a.s. 13 december testen. Lukt me met geen mogelijkheid die kaarten binnen nu en maandag af te halen. | |
RubenK | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:31 |
quote:homeprint toch? | |
Ofyles2 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:33 |
quote:Ik bedoelde de bestelling. dennistd zei dat je de kaarten direct kon afdrukken, jij zegt iets met een bestelling. Ik ben het even goed kwijt... | |
Palmboom313 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:37 |
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=55&t=12061 leuke reportage over de werkzaamheden op Arnhem - Winterswijk | |
SpeedyRich | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:42 |
quote:NS 17/1800 kunnen zelfs 200 km/u | |
RubenK | zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:53 |
bestelling via ns hispeed site en dan homeprint kiezen (stond in mijn mail) ![]() | |
IntercityAPT | zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:09 |
quote:1600 niet? | |
James1988 | zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:15 |
quote:1800 = omgenummerde 1600, dit komt omdat tijdens de splitsing van NS een deel van de locs naar Railion is gegaan. Om verwarring te voorkomen zijn de overgebleven 1600's omgenummerd naar 1800. | |
ReisT | zondag 23 augustus 2009 @ 11:17 |
quote:Dat blad is vorig jaar opgeheven omdat het 'te hip' was voor de gemiddelde treinreiziger ![]() Bijna niemand las het dus blijkbaar. NS zou zoeken naar een nieuwe invulling, meer trein-gerelateerd, maar die hebben ze blijkbaar nog niet gevonden. | |
brandsrus | zondag 23 augustus 2009 @ 11:50 |
Gisteravond stond rond 20.00 uur een VIRM op Lw naast spoor 5a (heeft zeker een slagje Leeuwarden - Rotterdam gedaan), meen type 9591 als ik zo snel gelezen heb. | |
Peterselieman | zondag 23 augustus 2009 @ 11:52 |
quote:Was het niet 5b? ![]() Daar parkeren ze het ding namelijk altijd. 5a is niet handig, omdat je daarmee de Arrivatreinen niet richting 5b kunt krijgen, omdat 5a al door de NS bezet wordt gehouden ![]() | |
brandsrus | zondag 23 augustus 2009 @ 11:54 |
quote:Klopt, maar het is wel ongebruikelijk toch een VIRM in de IC naar het noorden. Gebeurt eigenlijk alleen bij grote evenementen een keer voor meer capaciteit. | |
Peterselieman | zondag 23 augustus 2009 @ 11:56 |
Het is standaard. Iedere ochtend rijdt er VIRM van Groningen naar Den Haag en 's middags komt dat weer terug. Is een onderhoudsslag. En omdat het in het weekend gekoppeld rijdt met het deel uit Leeuwarden moet daar ook een stel VIRM vandaan komen. | |
brandsrus | zondag 23 augustus 2009 @ 11:59 |
Oke, is dat de dan elke ochtend de eerste trein of is dat wisselend? want volgens somda zat hij in de trein 10621 richting Lw. (IC die stopt op alle tussengelegen stations) | |
Peterselieman | zondag 23 augustus 2009 @ 12:10 |
Dat is in ieder geval niet standaard. Normaal zit er VIRM in de trein 526 (vertrek 7:44 uit Groningen) Terug is dat de 561 (aankomst 19:13 in Groningen) Weekends komen daar dan de 10526 en 10561 bij ![]() | |
brandsrus | zondag 23 augustus 2009 @ 12:15 |
Hebben ze gelijk ook meer capaciteit dan in een ICM ![]() ![]() | |
greavy | zondag 23 augustus 2009 @ 12:55 |
quote:In het weekend heb ik altijd een VIRM van Leeuwarden - Rotterdam - Leeuwarden.. Door de week altijd een koploper. Vertrek 's ochtends: 7.44 (Leeuwarden) Vertrek 's avonds/middags : 17.38 ofzo iets.. (Rotterdam) Het is btw nooit dezelfde trein ![]() | |
Guppy | zondag 23 augustus 2009 @ 16:34 |
quote:Jammer, ik vond het namelijk erg leuk ![]() | |
Peterselieman | zondag 23 augustus 2009 @ 16:38 |
quote:Mja, het gebeurt wel regelmatig dat het toch hetzelfde treinstel weer is. Dan hadden ze in Onnen bijvoorbeeld nog geen tijd gehad om het te onderhouden en dan gebeurt het een dag later. | |
greavy | maandag 24 augustus 2009 @ 01:35 |
quote:Dat snap ik. Maar ik zie er op zaterdag bijna nooit koplopers naar Leeuwarden gaan hoor.. In de meeste gevallen van die mooie VIRM treintjes, waar me oma altijd loopt te schelden ![]() Ze is slecht ter been, en kan amper die trein inkomen ![]() En dan heb je een conducteur op Rotterdam Alexander die er de pest aan heeft, en vertrekken wil, terwijl me oma zich de trein in probeert te krijgen Had laatst al een keer ruzie daarover.. Volgens de conducteur hebben we dan pech, als het te lang duurt met instappen. Anders loopt de trein vertraging op ![]() | |
Quyxz_ | maandag 24 augustus 2009 @ 01:53 |
Ticket vandaag geprint | |
Ofyles2 | maandag 24 augustus 2009 @ 02:17 |
Ik stel mijn rit nu definitief uit tot december. | |
James1988 | maandag 24 augustus 2009 @ 07:16 |
De CTA's, klokken en omroep te station Tilburg werken niet n.a.v. blikseminslag. Sinds donderdagavond staan alle CTA's (die ik kan zien) op een trein naar Roosendaal, vertrektijd 19.37. Raar dat dat nog niet gefixed is. | |
RubenK | maandag 24 augustus 2009 @ 09:01 |
Ik was er bij toen dat gebeurde ![]() | |
greavy | maandag 24 augustus 2009 @ 15:00 |
quote:En dat was niet fun zeker? In de zin van, Leuk enzo [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 24-08-2009 22:39:57 ] | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2009 @ 15:13 |
In de categorie "Het moest er ooit een keer van komen":![]() | |
James1988 | maandag 24 augustus 2009 @ 19:53 |
Het is weer raak tussen Utrecht en Den Bosch... vanochtend al +20 gehad, nu weer. Capaciteitsproblemen had men het over. Heel even met een machinist staan praten van de Benelux, die wist me te vertellen dat alle 11.8'jes er in september uitgaan. In hoeverre dat waar is weet ik niet, het lijkt me onwaarschijnlijk. Zoveel Traxx heeft NS Hispeed nou ook weer niet om én de Benelux te blijven rijden, én op de HSL. En wat maakt 11.8 een herrie trouwens, vooral als je ernaast staat ![]() | |
bork | maandag 24 augustus 2009 @ 19:54 |
quote:elaborate please | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2009 @ 19:56 |
quote:Gewoon ![]() Een stationsbordje met niet meer dan "station." erop ![]() | |
dennistd | maandag 24 augustus 2009 @ 19:58 |
quote:Ik heb een tijdje terug gelezen dat de 11.8'en vervangen zullen worden door Traxxen van B-cargo dacht ik. | |
James1988 | maandag 24 augustus 2009 @ 20:01 |
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, die Traxx'en hebben in België alleen maar een toelating voor goederenvervoer. | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2009 @ 20:17 |
quote:Bedoel je daarmee "Traxxen" of "Traxxen van B-Cargo"? | |
James1988 | maandag 24 augustus 2009 @ 21:05 |
De 2800's van B-Cargo, niet die van HSA | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2009 @ 21:20 |
Oh, kan, dat weet ik niet ![]() | |
RubenK | maandag 24 augustus 2009 @ 21:29 |
net mijn ticket geprint ![]() | |
Dr_Flash | maandag 24 augustus 2009 @ 21:30 |
quote:Oh kut ja ik moet nog een NSHispeed ticket uit de afhaalmachine gaan sleuren morgen | |
James1988 | maandag 24 augustus 2009 @ 22:11 |
quote:De kleur ![]() Meer verschillen zijn er volgens mij niet. Ze komen gewoon allemaal van Angel Trains, alleen heeft HSA die van hun rood geverfd. Volgens mij was Angel daar niet echt blij mee, maarja. Vandaag de tulpenloc (BR189) nog gezien... eerst toen deze wegreed uit Amsterdam, vervolgens toen mijn trein uit Utrecht wegreed, daarna kwam ik erlangs bij Geldermalsen en uiteindelijk kwam hij in Den Bosch langszetten. Raar. | |
Koen66 | maandag 24 augustus 2009 @ 22:43 |
Ben benieuwd of er nog dingen verkeerd gaan tijdens de 'HSL-proefritten-met-publiek' ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 augustus 2009 @ 22:59 |
quote:Mja, als alles goed gaat, dan is er een probleem. | |
greavy | dinsdag 25 augustus 2009 @ 06:15 |
quote:Klopt ![]() Ik zit ook in die trein ![]() Moet er alleen kapotvroeg me nest voor uit ![]() Met scooter naar Dordrecht en dan nog eens naar A'dam ![]() | |
Fixers | dinsdag 25 augustus 2009 @ 06:48 |
Gvd... de ns maakt het welwillende reizigers niet makkelijk. Wil ik netjes een kaartje naar brussel kopen. Krijg ik een mededeling: "het door u gekozen vervoersbewijs kan mo technische redenen niet worden verstrekt." 4 automaten geprobeerd, doen dat allemaal. Zo maar de conducteur aanschieten. | |
greavy | dinsdag 25 augustus 2009 @ 06:51 |
De IC van 7.12 uit Dordt ri. Amsterdam heeft nu al +15.. En de IC van 6.59 +1.. Begint goed dus. Reisplanner is hierdoor ook een beetje op hol.. Vertrektijd 7.12 komt eerst, komt 7.22 en dan weer 7.12.. | |
Guppy | dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:02 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:50 |
Keislegt Needurlans jeweettokk ![]() | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:28 |
quote:daarom heb ik de middagrit ook maar genomen ![]() anders zou ik om 7u al met de bus moeten, toch wat vroeg... | |
its_me_ | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:46 |
Zo weg met de fyra. Voorlopig is er nog geen trein te bekennen | |
its_me_ | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:50 |
Nu in fyra. Heel veel lege plekken. Helft is nog vrij. Vertrektijd a'dam is 9.50 | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:52 |
Moge het ding stuk gaan ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:11 |
Hoeveel tijdwinst boek je op Asd - Shl? ![]() | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:46 |
Hij is 2 minuten langzamer dan de IC naar Vlissingen ![]() (15min tegen 13min) | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:07 |
quote:Hoe kan dat nou man ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:08 |
Toeslag betalen om langzamer te mogen reizen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:09 |
quote:Wat een godsvermogen zou het met de bus kosten?? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:11 |
quote:We hebben het hier over een slak, niet over de bus ![]() | |
TommyGun | dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06 |
quote: ![]() Aparte foto, ziet het er echt zo uit? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15 |
In rijssen heb je 3 sporen aan de perrons liggen, alleen bij spoor 2 en 3 komen treinen aan. Waarom ligt dat 1ste perron daar? | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:23 |
Ik lees net op Somda dat er ook per ongeluk buitenlandse toeristen met de testrit zijn meegeweest. Ze verwarden de trein met de Benelux die 10 minuten later kwam ![]() | |
Brembo | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:36 |
quote:Gaat er toch iets mis ![]() quote:Waarschijnlijk inhaalplek voor de IC als het voor een stoptrein of goederen rijdt? | |
Quyxz_ | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:39 |
quote:Ja klopt, 20% van de mensen, gok ik, waren gewone reizigers die naar Rotterdam wilden en een normaal kaartje hadden. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:41 |
quote:Als je (ooit) nog een leuk bordje wilt fotograferen: Langs de spoorlijn Boedapest - Pécs ligt ergens een station waar alleen met grote neon-letters 'Kijárat' op het stationsgebouw staat. SPOILER [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 13:45:49 ] | |
Crientj | dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:42 |
Waarom werkt die NS Hispeed site zo kut. :/ k snap dr werkelijk geen kut van. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:02 |
quote:Toch weer vet lomp gedaan dan. Kleine moeite om in NL en EN om te roepen dat het een speciale trein is voor genodigden en dat mensen anders niet moeten instappen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:04 |
quote:Dat. Niet meer en niet minder. Als je binnen de lijntjes kleurt gaat het prima, maar wil je iets bijzonders? ![]() | |
Crientj | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:06 |
quote:Het is al opgelost! Moest een ticket hebben voor Bilthoven - Antwerpen-Centraal. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:12 |
quote:Die kan je net zo goed in Bilthoven uit de automaat trekken ![]() | |
greavy | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:44 |
quote:Dan zat je niet bij mij in de rijtuig. Ik zat in Rijtuig 23b, 1e klas stoel 71. Trein was wel té laat. Tevens op de terugweg uit Rotterdam, gingen de lichten ineens uit. Voor de eerste tunnel nog. Deed een niet in dienstzijnde conducteur de lichten aan, hij had nl. de sleutel van dat kastje met die knoppen. quote:Klopt. Heb ik ook gezien ![]() Het werd ook erg 'duidelijk' aangegeven zeg, door de NS.. Beneden in de hal(Amsterdam Centraal) stond Extra Trein naar Schiphol en eindbestemming Rotterdam Centraal. Boven stond Gereserveerd voor reisgezelschap met als stops in Schiphol en Rotterdam. In Schiphol zag ik dat er nogal best veel mensen in wouden stappen, wat echter niet mocht. | |
greavy | dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:51 |
quote:Hier in Zwijndrecht heb je 4 peronnen, 4 sporen. Aan maar 2 peronnen komen de treinen, en dat zijn de middelste 2. Perron 1 en 4 word in dit geval vooral gebruikt als doorrijd spoor, wat daar waarschijnlijk ook is. | |
Hr-Flip | dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:16 |
Nee Spoor 1 in Rijssen is nog gewoon iets van vroeger Spoor 2 en 3 zijn de doorgaande sporen, en 1 is een uithaalspoor, voor defecte treinen en/of goederentreinen. Je wilt het niet gebruiken als inhaalspoor, wissels zijn namelijk maar geschikt om in afbuigende stand met max 40km/h te rijden.. | |
Brembo | dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:41 |
quote:Kan je wel de stoptrein er op kwijt ![]() | |
RubenK | dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:45 |
Over een kwartiertje gaat de trein weer terug ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41 |
Vraagje aan degene die al met een testrit zijn mee geweest: controleren ze op naam? Degene waarmee ik eigenlijk zou gaan kan niet, kan ik zijn kaartje dan aan iemand anders geven, ondanks dat het op zijn naam staat? | |
winterapfel | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:03 |
quote: | |
KapiteinT | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:06 |
Ja, dat heb ik gemerkt ja... Ik wilde van Breda naar Hoofddorp, maar dat werd Breda - Rotterdam - Utrecht - Hoofddorp... | |
winterapfel | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:13 |
quote:en om 17 uur uit Haarlem vertrekken, betekend 18.30 aankomen in Den Haag.... | |
Crientj | dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:57 |
quote:Oooh. Dan hoef ik dus niet moeilijk te doen met reserveren. Ty ^^/ | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:02 |
reserveren? ![]() Nee ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:07 |
quote:Maar je hebt een pinpas of bom duiten (letterlijk welteverstaan) nodig om zo'n kaartje te kopen. Waarom accepteren de NS-automaten geen bankbiljetten? Bij GVB kon dat namelijk wel. | |
Crientj | dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:15 |
quote:Hmm, die site deed gewoon moeilijk. ![]() CTA op Bilthoven had overigens een eigen willetje. xD, dr zit nog een handgeschreven flapje in voor Den Dolder etc. Terwijl hij al gewoon vervangen is door een nieuwe. | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:51 |
quote:Mja, Duitse automaten accepteren ook bankbiljetten. Aan de andere kant, wie heeft er nou geen pinpas? ![]() | |
James1988 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:14 |
Reserveren moet alleen als je met Thalys wilt. Maar naar Antwerpen is dat gewoon geld verbranden imo ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:19 |
quote:Ik heb er wel één, maar stel je voor dat je alleen biljetten hebt maar geen bankpas? | |
Ofyles2 | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:21 |
quote:Wordt ook tijd dat LED's of TFT's de CTA's vervangen. Jammer dat een stukje nostalgie verloren gaat, maar een beetje professionaliteit kan geen kwaad. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:23 |
quote:Omdat voor een automaat met bankbiljetten de veiligheidseisen strenger zijn, en de NS te krenterig is om automaten te kopen die aan die eisen voldoen. | |
Peterselieman | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:24 |
quote:Moet je bij iemand een sloot munten zien te bietsen in ruil voor je bankbiljetten ![]() | |
Ireyon | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:30 |
Waar kan ik ergens de afstand vinden voor trajecten in het buitenland? Anders mag iemand me ook gewoon vertellen hoeveel km Venlo - Köln en Roosendaal - Antwerpen is ![]() | |
Fixers | dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:54 |
quote:Nou als ze net zoals in België alleen maar binnenlandse betaal passen slikken dan is dat wel makkelijk. quote:Hebben ze daarom niet ook de strippenkaarten er uitgehaald, zo een jaar of wat terug? | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:25 |
quote:www.jizdenka.cz quote:89 quote:42 | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:29 |
quote:True. Ik heb afgelopen weekend op het mondaine station van halle nog alle duivels uit de hel staan vloeken omdat het loket dicht was en men het wel genoeg vond om EEN kaartautomaat te plaatsen op een van de grotere stations van het land toch. En die automaat was weliswaar Facile, Pratique, Fiable en Rapide, maar alleen voor iemand met Proton of Bancontact. Die quasi gebruikersvriendelijke kutdingen slikken niet eens muntgeld, laat staan papier. Oh wat gemakkelijk, praktisch, betrouwbaar en snel ![]() | |
knars | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:30 |
Wel mooi dat elke keer als Rotterdam - Den Haag - Schiphol er uit ligt, we hier Thalysjes en Beneluxjes langs zien komen. Had de storing nog niet meegekregen toen knars junior riep: "Kijk, Thalys! Pappa-pappa-pappa, Thalys rijdt daar!" Verder nog aardig twee zuurstokken voorbij zien komen. Nice. Wie heeft er inmiddels ervaring opgedaan met de dienstregelingloze dienstregeling Utrecht - Amsterdam? | |
dennistd | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:31 |
quote:volgens mij is er helemaal niet gecontroleerd zelfs... wel werd er op amsterdam in elk geval omgeroepen dat ie alleen voor genodigden was, zowel in NL als EN heenreis eerste klas gezeten, zat wel beter dan tweede klas ![]() veel herrie op de balkons, en bij de bakovergangen is het nog veel erger ohja, het hok van de wc stond vol met water... en thee voor twee euro ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:31 |
quote:Niemand, dat begint pas 31-8. Wiseguy ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:32 |
quote:Was kostet ein grosses Hefe-Weizen?? | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:42 |
Eén van de rustigste spoorlijnen van heel België is lijn 82 Aalst - Burst. Alleen op weekdagen rijden er 's morgens en 's middags een paar treinen. Nou ligt die lijn er sinds een week of twee uit vanwege een spoorvernieuwing. Niet dat iemand het merkt op zich, maar okee :lol: Toevallig was ik daar afgelopen weekend met iemand van HGBTF om bordjes te scoren. Het hele verslag van dat weekend ![]() De onderstopmachine van de voorkant, vanaf het station van Erpe-Mere. Links nog net de stofwolk en het remlicht van die reparatiegast: ![]() Het tweespan in vol ornaat: ![]() Nogmaals, met ballastprofielploeg voorop: ![]() Blik bovenop de onderstopmachine: ![]() Detailopname van wat de ballastprofielploeg precies doet: ![]() Enjoy ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:13 |
hey, who needs "Wageningen"? ![]() ![]() | |
Fixers | dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:53 |
quote:En vergeet niet, dat die automaten enkel binnenlandse vervoersbewijzen uitspugen. Handig op een groot druk station als Brussel Centraal, waar er slechts 2 staan. Rapide zijn ze overigens vooral niet.... tegen de tijd dat ik B-R-U-S-S-E-L-C-E[ntraal] had ik ingetikt. Had ik al lang naar het loket kunnen lopen, wat ik alsnog kon doen omdat mijn Maestro pas werd uitgespuugd. Opvallend trouwens, bij de Op een zijspoortje: vertraging verbroedert, niet alleen in de trein maar ook in de rij voor de loketten. Zo wist een zekere bankmedewerker te melden dat de Belgen zoveel gevoel voor handel hebben dat ze op een kantoor van een half-nederlands bedrijf, waar vele Nederlanders werken, de koffieautomaten alleen te verleiden zijn tot het uitspugen van het zwarte goud als je een Proton pas hebt. Geen belg die op het idee gekomen is om er een muntgeld automaatje neer te zetten. Want ja, je zou toch eens handel drijven hè.... | |
bork | woensdag 26 augustus 2009 @ 00:17 |
quote:kHeb vandaag een folder meegenomen, begint de 31e btw. Ik was trouwens vandaag in Houten, ben benieuwd hoe dat moet worden in 2010, enfin de (trein)bus naar Houten Castellum is me een triest geval, doet me denken aan de Real-bussen in Goerlitz. | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2009 @ 08:12 |
Ik rij nu richting Amsterdam Centraal (via Rotterdam/Den Haag) en rij nu vlak voor Schiphol. Ik keek net naar rechs en zag een trein op de HSL rijden. Echt hard reed hij nog niet, maar hij reed er wel. Ik weet alleen niet zeker, of het nou een V250 was of Prio's. Ik dénk een V250 (de achterkant was wat rond) maar dat kan ook bewegingsvervorming zijn. | |
Socios | woensdag 26 augustus 2009 @ 10:02 |
Reis jij iedere dag maar een beetje in de rondte of wat is jouw forensentraject? | |
greavy | woensdag 26 augustus 2009 @ 11:05 |
quote:Ik ben op de heenreis gecontroleerd, terugreis niet. (9.45 dinsdag), en werd inderdaad omgeroepen quote: Het maakt wel een erge ruis, niet voor niets dat er al 1600 klachten bij de NS zijn binnengekomen voor geluidsoverlast bij omwoners ![]() Ik zat beide keren 1e klas. quote:Bron: nu.nl(klikbaar) quote:WC niet geweest. En de catering was gewoon duurder dan in de BeNeLux trein, die ik naar Amsterdam had, en terug naar Dordrecht | |
James1988 | woensdag 26 augustus 2009 @ 13:18 |
quote:Breda - Amsterdam, forens. Meestal over Den Bosch, maar als ik die mis over Den Haag. | |
knars | woensdag 26 augustus 2009 @ 14:44 |
ha, ja, volgende week dus. Dank bork & fles ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2009 @ 15:35 |
quote:Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84362 Ze hebben veel ambitie zeg | |
brandsrus | woensdag 26 augustus 2009 @ 15:47 |
^^ Lijkt me een goed plan, maar dan zullen aan NL - zijde nog wel aanpassingen gedaan moeten worden denk ik (dubbelspoor e.d.) | |
ReisT | woensdag 26 augustus 2009 @ 16:45 |
De stopper Utrecht-Zwolle wordt ook met de dag comfortabeler zeg, normaal is dat DDAR, gisteren trof ik er zo'n nieuwe VIRM-4 en vanmiddag zelfs een Koploper! ![]() | |
Crientj | woensdag 26 augustus 2009 @ 16:49 |
quote:Een koploper ;o Phuu. Ik zit echt altijd in die rottige DDAR. Was gister op Zwolle, gaar dr een nieuwe dubbeldekker terug richting Utrecht. *Jaloers is. | |
Ofyles2 | woensdag 26 augustus 2009 @ 16:51 |
quote:Ik durf te wedden dat enkele van die NIMBY's stiekem een proefrit met de HSL hebben gemaakt. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 26 augustus 2009 @ 16:52 |
quote:De DDM vind ik net iets onbetrouwbaarder. | |
Dr_Flash | woensdag 26 augustus 2009 @ 16:57 |
quote:Electrificage lijkt me ook handig. Of gaan ze met ICE-TD rijden of zo? Want 40 minuten Gn - Leer?? Dat wordt echt hard doorrijden. | |
Ireyon | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:00 |
quote:Niet alleen daar hoor, ook bij de gewone zitplaatsen was het een enorme herrie in die tunnels ![]() Verder was het best grappig om de reacties te zien als de trein opeens een paar graden overhelt.. 't heeft wel wat, zo'n hogesnelheidsbocht ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07 |
quote:En een spoorverdubbeling. Misschien zie ik nog iets in een stoptrein Assen - Winschoten. | |
Ofyles2 | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:07 |
quote:Ik wil nog de NBS Rhein-Main testen. | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:38 |
quote:ze hebben het over 125 km/h over het hele traject. Nu is dat nog onmogelijk. Veel tijd win je trouwens door Kropswolde, Martenshoek, Hoogezand-Sappemeer en Sappemeer-Oost over te slaan. Dat zijn vier stops in enkele kilometers tijd. Maar ook in Duitsland moet er dan iets gebeuren, want ongeveer 1,5 over de grens bij Nieuweschans ligt een bocht die bij een hele lage snelheid genomen moet worden. Meende dat het 15 km/h was ofzo. En ja, Arriva wil de aanbesteding van het stukje naar Bremen wel winnen, want dat kan er de verbinding Groningen - Bremen ontstaan zoals ook in het artikel staat. | |
#ANONIEM | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:48 |
quote:Ik heb eens zitten knoeien met een simulatieprogrammaatje: het stuk van Kropswolde Aansluiting tot Nieuweschans kun je, door alle stops te schrappen, verkorten van 36 tot 29 minuten. Met nog drie minuten oponthoud in Nieuweschans en een halt in Weener kun je nog vijf minuten eraf halen, zit je in totaal op 12 minuten tijdwinst. De overige 20 minuten moeten dus uit snelheidsverhoging komen. quote:Dat is intussen opgeknapt en nu 80 km/u. ![]() | |
ReisT | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:49 |
In Nieuweschans en Weener zal toch wel gestopt moeten blijven worden, ik neem tenminste niet aan dat de stoptrein daar blijft als er een sneltrein komt. Dat stuk versnellen hoeft dus niet echt. Grootste winst zal 'm idd moeten zitten in het overslaan van Sappemeer en omstreken. Ben wel benieuwd hoe ze dat verder inpassen tussen Groningen en Zuidbroek, want ze willen volgend jaar ook 2x/uur naar Veendam gaan rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:51 |
Nieuweschans heeft sowieso een stoptreindienst, onafhankelijk van de internationale trein. Dus daar hoeft 'ie niet te stoppen. En naar Zuidbroek ligt dubbelspoor dus daar is het inpassen geen probleem. De tijdswinst door het overslaan van de stations in Hoogezand is misschien vijf minuten, als je dan 5 minuten achter de ene stoptrein begint ben je nog altijd 5 minuten voor de volgende stoptrein in Zuidbroek. [ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2009 17:53:16 ] | |
Peterselieman | woensdag 26 augustus 2009 @ 17:57 |
quote:Mja, dat lukt wel denk ik, omdat er ook in Scheemda gekruisd kan worden. Tussen Groningen en Zuidbroek is het dubbelspoor, dus dat is het probleem niet. Het grootste probleem zit m tussen Groningen en Groningen losplaats (3 meter verder dan station Europapark). Dat is nu een druk bereden stukje en ik denk dat het alleen kan als de trein niet over het perronspoor gaat. Dan kan er een tegentrein gewoon halteren, terwijl de sneltrein doorraast. | |
Wadloper | woensdag 26 augustus 2009 @ 20:49 |
quote:Mogen ze in Duitsland het stuk Nieuweschans - Ihrhoven (of zoiets) wel eens gaan verbeteren. Nu mag je er maar op een stuk 40 km/u vanwege zeer slechte staat van het spoor ![]() | |
Socios | woensdag 26 augustus 2009 @ 22:12 |
Overigens is de meeste stations inhalen tussen Groningen en Leer niets nieuws. Dat deed de internationale trein Groningen - Leer niet eens zo heel lang geleden ook. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 augustus 2009 @ 22:17 |
quote:Dat is dus ingussen helemaal opgeknapt. Of wat dacht jij waarom de treinverbinding naar Leer jarenlang vervangend busvervoer kende? | |
Quyxz_ | donderdag 27 augustus 2009 @ 00:20 |
Enquête ingevuld. ![]() | |
ReisT | donderdag 27 augustus 2009 @ 00:59 |
quote:Die sneltrein reed 3x/dag volgens het spoorboekje van 1999: Groningen-Nieuweschans duurde 40 minuten (5 minder dan nu) Nieuweschans-Leer duurde 30 minuten (9 méér dan nu) | |
Brembo | donderdag 27 augustus 2009 @ 01:17 |
quote:Jammer dat de Hanzelijn niet door gegaan is, anders had je leuke treinverbinding gehad. (Den Haag) - Schiphol - Amsterdam Zuid - Groningen - Bremen - Hamburg en Denemarken in ![]() ![]() | |
weps | donderdag 27 augustus 2009 @ 01:33 |
Hanzelijn wordt anders keurig gebouwd tussen Lelystad en Hattem ![]() Je bedoeld Zuiderzeelijn waarsch? | |
Wadloper | donderdag 27 augustus 2009 @ 08:06 |
quote:Dan mag jij mij vertellen waarom er nog steeds een stuk 40 km/u gereden moet worden... | |
Crientj | donderdag 27 augustus 2009 @ 08:46 |
Tussen Nijverdal en Wierden verstoring treinverkeer. Verwachting Later volgt meer informatie. Jaaa, dit is heel handig. | |
Crientj | donderdag 27 augustus 2009 @ 08:53 |
quote:Und tis weer voorbij. Vaagh ;o | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 08:54 |
quote: quote: ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 09:31 |
quote:Oh, ja, ik zie het, een stukje moet je 50 km/u rijden. Hebben ze de boel dan maar half opgeknapt ofzo? Of is het gewoon zo'n scherpe bocht dat je sowieso niet harder kan? | |
brandsrus | donderdag 27 augustus 2009 @ 10:39 |
^^ Volgens mij kunnen ze beter aandacht besteden aan de uitbouw van Leeuwarden - Groningen, lijkt mij de lijn waar het meest aan wordt verdient. Nieuweschans - Leer sneltrein is natuurlijk een goed plan (heb ik gister ook al aangegeven) maar het spoor moet dan verdubbeld worden en waarmee willen ze dan rijden? GTW? | |
RubenK | donderdag 27 augustus 2009 @ 10:52 |
gisterochtend iemand door de politie van het spoor geplukt na een bijna-aanrijding tussen alkmaar en castricum vandaag op precies hetzelfde punt iemand dood ![]() | |
Palmboom313 | donderdag 27 augustus 2009 @ 10:52 |
quote:Laten we hopen dat dit systeem werkt. Kunnen de banken het ook in voeren. Skimmers ![]() | |
JDude | donderdag 27 augustus 2009 @ 11:05 |
Zojuist gezien in Breda: een mintgroene locomotief (welk model? ehm, geen idee. Leek een beetje op die tijdelijke dingen voor de HSL) met daarachter een rijtje wadlopers. Zowel in geel, groen als veoliakleur en allemaal goed onder de graffiti ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 11:07 |
Dat zal een Traxx zijn geweest van vermoedelijk ITL en die wadjes stonden in Rotterdam in de haven. Dus die zijn eindelijk weg ![]() | |
JDude | donderdag 27 augustus 2009 @ 11:10 |
Waar ik "mintgroene locomotief" zei, bedoel ik "Traxx". Stop. Het spul rolde overigens richting Tilburg. | |
patatmetfriet | donderdag 27 augustus 2009 @ 12:44 |
quote:De scholen zijn weer begonnen en het is één en al drama deze week! Dinsdag stond ik op Den Haag HS vast na een zelfmoord, gezeik bij Alkmaar, gister bij Almere ergens moest er ook iemand gearresteerd worden die op het spoor liep... Mèn. | |
KapiteinT | donderdag 27 augustus 2009 @ 12:49 |
Net terug van een ritje met de Fyra. Ik stapte op op Schiphol. Ergens voorbij Nieuw-Vennep stopte hij opeens in de middle of nowhere. Na een paar minuten werd er omgeroepen 'Van de verkeersleiding hebben we opdracht gegeven om te stoppen. We weten echter nog niet waarom.' Weer een paar minuten later werd er omgeroepen dat er bij Berkel een actiegroep was die dreigde afval op het spoor te gooien vanaf een viaduct. Na een hele tijd stil te hebben gestaan reden we weer langzaam verder. Even voor de Groene Harttunnel gingen we weer snel, maar na de tunnel al weer langzaam. Tot Berkel hebben we langzaam gereden. Uiteindelijk zijn we met een dikke 3 kwartier vertraging aangekomen op Rotterdam. Na een tussenstop van ongeveer een kwartier gingen we weer terug, maar dan op normale snelheid. | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2009 @ 14:38 |
Ik sta nu op het station in Amsterdam, te wachten op de Fyra. Geen actiegroepen nu hopelijk... | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:00 |
quote:Dan maken ze er een toeristische route van, want ze rijden via Bad Bentheim Duitsland binnen. | |
dennistd | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:14 |
Straks maar even de bus pakken naar Oldenzaal, altijd als die wadjes langskomen heb ik geen auto... | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:38 |
Zo, Rotterdam. Ging eigenlijk best snel, maar wat een herrie van die rijtuigen. | |
RubenK | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:44 |
Ja daar moeten ze eigenlijk wat aan doen... Ik wou stiekem eigenlijk dat ze ICL hiervoor gingen gebruiken, die mogen namelijk 200! | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2009 @ 15:55 |
quote:Daar zullen wel wat dingen aan kleven: officieel is ICL geen eigendom van NS, maar van DB, wat dus rare leaseconstructies inhoudt. Verder heeft NS geen locs die 200 kunnen, op de HSL én op het Nederlandse net kunnen rijden. | |
thatsme | donderdag 27 augustus 2009 @ 16:07 |
ICR is nooit het stilste materieel geweest aan de buitenkant. Dus dat het een hoop herrie maakt met 160km/h is wel te verklaren. Ik denk dat ICL/ICK wat dat betreft een stuk beter scoort ook al rijden ze niet op hun top op dat moment. | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 16:09 |
ICK niet hoor ![]() | |
KapiteinT | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:17 |
Ik zat mij vandaag trouwens nog eens te verdiepen in de dienstregeling 2010, maar ik vroeg mij af of die veranderingen op de Oude Lijn ook in gaan per 13 december. De HSL rijdt tenslotte dan, maar nog niet volledig... | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:25 |
Nee, die gaan pas in als de Benelux over de HSL door gaat rijden naar Brussel. Dus als de stofzuigers in dienst komen. | |
dennistd | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:28 |
De wadjes waren meer dan een half uur te vroeg in Oldenzaal, dus even illegaal langs het spoor moeten wandelen ( ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:37 |
Vanmiddag ook in de Fyra geweest. Ging best snel de hele rit. Alleen hoor je wel duidelijk dat de trein ineens véél meer lawaai maakt zodra 'ie van het spoor met ballastbed de betonnen HSL-piste op rijdt, dus ik vermoed dat die zeurende omwonenden nog wel eens een punt kunnen hebben. [ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 17:53:28 ] | |
James1988 | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:37 |
Er liepen een hele hoop mensen rond met camera's bij de proefrit van Fyra zojuist. Kom ik aanzetten met m'n X1... was m'n camera vergeten ![]() | |
thatsme | donderdag 27 augustus 2009 @ 17:58 |
quote: | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 18:01 |
Kan die SP'er wel tellen eigenlijk? | |
thatsme | donderdag 27 augustus 2009 @ 18:02 |
quote:Als er van binnen meer lawaai is hoeft dat niet van buiten te zijn. Zo zijn betonen dwarsliggers van binnen meer lawaaierig maar van buiten stiller dan de houten dwarsliggers. | |
Ofyles2 | donderdag 27 augustus 2009 @ 18:03 |
quote:Melanie Schultz van Haegen kon evenmin rekenen... ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:14 |
quote:Ik zat ook in die trein ![]() Vond het met de drukte wel reuze meevallen, ik denk die hele trein zit bomvol ![]() Wel grappig ritje, schoot wel mooi op ![]() Heenweg zat er ook iemand die dacht dat deze trein gewoon een IC was naar R'dam centraal ![]() Kwam hij met een normaal kaartje aanzetten toen de conducteur vroeg om de ticket [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 19:18:54 ] | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:32 |
quote:Hoe zat dan dan met die tickets die al lang uitverkocht waren? ![]() | |
bork | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:34 |
quote:nice, leuk rijtje | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:34 |
quote:Tja geen idee, mensen die niet zijn op komen dagen? | |
Ofyles2 | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:36 |
Groot-Brittannië krijgt een HSL-verbinding tussen Londen en Glasgow, maar hieraan zit wel een heel duur prijskaartje aan:quote: | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:37 |
quote:Die kutfalers verpesten het voor de hobbyisten ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:38 |
En hier zijn de HSL-plannen: http://www.guardian.co.uk/uk/2009/aug/26/high-speed-rail-report | |
Ofyles2 | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:41 |
quote:Ik zal het goed maken, capice? | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:43 |
quote:Nou, Groot-Brittannië ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:43 |
quote:Ach, zo bijzonder was het ook niet hoor ![]() Ik moest helemaal uit Almelo komen voor dit ritje ![]() ![]() Maar wel leuk om een keertje mee te maken ![]() Ik had je ook een kopie van mijn ticket kunnen geven ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 19:48:40 ] | |
JDude | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:48 |
quote:Jup, die spotte ik eerder vandaag ook. | |
Ofyles2 | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:48 |
quote:Lang leve de Conservatieven! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 19:52 |
quote:Ik begrijp dat alle wadjes weg gaan? Volgens mij staan er nog tig in Amersfoort en in Amsterdam. | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 20:10 |
quote:Dit is niet goed ![]() bron | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 20:18 |
dat is idd niet goed. Er staat wel leuk spul in de die loods van de STAR namelijk | |
Wadloper | donderdag 27 augustus 2009 @ 20:20 |
quote:Klopt. Deze zijn in principe ook allemaal verkocht aan Sigma in Polen. | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 20:34 |
update:quote: | |
Ofyles2 | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:18 |
Die locs zien we ook niet meer terug, heb ik gehoord op de radio. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:20 |
quote:Dus ze gaan nog een keer die kant op ![]() | |
dennistd | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:21 |
quote:Ik kwam van verder ![]() quote:Hmm, das kut... | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:23 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:24 |
Nee Marko, kut. Echt. SPOILER | |
Dr_Flash | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:26 |
Kijk maar![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 augustus 2009 @ 21:26 |
quote:Klote zeg. Ben benieuwd welke locs er allemaal in de loods stonden. |