quote:Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.
Onzin...quote:Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.
Ja, dat ziet er mooi uit ja, been there seen that. Het blijft in mijn optiek een gerendeerd effect behouden.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit natuurlijk uitziende HDR foto's gezien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je zet met die pic eigenlijk meer mijn punt kracht achter.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Onzin...
HDR's komen in mijn ogen pas écht tot hun recht als ze hun natuurlijke look weten te behouden, en dat betekent dus dat de maker zich in heeft moeten houden.
Meer om dit soort effecten te bereiken dus:
[ afbeelding ]
Deze post wilde ik net plaatsen toen ik de post van ER in het vorige topic (en nu hierboven) zag staan. Maar goed, dan maar om haar post te ondersteunen.
Maar jij beweert dat ALLE HDR foto's er onnatuurlijk uitzien. En dat is dus perse niet het geval. Uiteraard moet je gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt. Als jij zuurstokkleurtjes fraai vindt dan is dat zo, jouw smaak, niets mis mee. Overigens is er geen HDR werkschema, je moet per foto kijken wat je ermee doet, er is geen standaardbewerkingsregeltje ofzo.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, dat ziet er mooi uit ja, been there seen that. Het blijft in mijn optiek een gerendeerd effect behouden.
Maar daar geheel los van gelaten hoef je natuurlijk ook niet alles altijd te gebruiken waar het voor is bedoeld. Dat HDR werkschema is ook prima te gebruiken om andere mooie effecten te behalen.
Ik zie niet waarom het altijd per definitie natuurlijk moet om mooi/cool te wezen.
Nee, ik zij zo goed als...quote:Op maandag 8 juni 2009 21:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar jij beweert dat ALLE HDR foto's er onnatuurlijk uitzien. En dat is dus perse niet het geval. Uiteraard moet je gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt. Als jij zuurstokkleurtjes fraai vindt dan is dat zo, jouw smaak, niets mis mee. Overigens is er geen HDR werkschema, je moet per foto kijken wat je ermee doet, er is geen standaardbewerkingsregeltje ofzo.
EN dan ga ik hieronder even de foto van Janeway plakken. Die was ik helemaal vergeten,
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:09 schreef Cheiron het volgende:
Omniej, jouw plaatje vind ik dan juist weer het "sprookjes"effect meegeven (het bankje in ieder geval) Persoonlijk mag ik dat wel, maar het is iets heel anders dan de voorbeelden van ElizabethR.
De foto die ik plaatste is wat meer naar het randje toe inderdaad, die van ER zijn een stuk natuurlijker.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef McKillem het volgende:
Je zet met die pic eigenlijk meer mijn punt kracht achter.
Jou voorbeeld heeft dezelfde eigenschappen als de foto waar we het over hebben. "overdreven" groen gras, veel lichtspelingen.
Ligt er aan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
[..]
De foto die ik plaatste is wat meer naar het randje toe inderdaad, die van ER zijn een stuk natuurlijker.
Toch zie ik zeer duidelijke verschillen tussen de HDR waar het om ging en deze die ik hier nu heb neergezet. De lucht heeft gewoon een natuurlijke kleur en het gras heeft nog daadwerkelijk de kleur van gras. Uiteraard zijn de kleuren in de foto die ik plaatste behoorlijk 'saturated' (hoe noem je dat?), maar nog wél natuurlijk en meer zoals het menselijk oog het zou zien. Wel wat sprookjesachtig inderdaad, maar de kleuren komen niet direct onecht over.
In de foto van Virus3000 heeft eigenlijk alleen het water nog een natuurlijke kleur... De bomen zijn niet meer natuurlijk groen, maar Lego-groen geworden en de wolkenpartij komt in mijn ogen overdreven dramatisch over; zo zal het er ter plekke echt niet uit hebben gezien.
Qua lucht vind ik hem enigszins vergelijkbaar met onderstaande HDR van de Golden Gate, die ik volgens mij ook al 'ns eerder in een HDR-discussie hier in FOT heb geplaatst:
[ afbeelding ]
Resultaten als dit zou je denk ik moeten vermijden, maar smaken verschillen wellicht.
+ Erg mooie sfeer! Doet lekker oud aan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:32 schreef ElizabethR het volgende:
De foto die momenteel van commentaar voorzien moet worden is die van Janeway, die ik, mea culpa mea culpa, zomaar vergeten waas mee te nemen naar dit topic, dus alsnog even: Sorry Janeway, het is nog wel zo'n prachtplaat!!
Op maandag 8 juni 2009 20:38 schreef janeway het volgende:
De mijne een straat theater festival in onze stad..
Ze keek even heel fijn in mijn lens.
[ afbeelding ]
Het principe van dit topicquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vind ze over het algemeen erg mooi al snap ik er weinig van![]()
Hoe precies werkt het principe?
+ Leuk gezichtjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:12 schreef Coraline. het volgende:
[..]
+ Erg mooie sfeer! Doet lekker oud aan.
- de vignettering.
Een vriendinnetje:
[ afbeelding ]
+ Apparte paarse gloed over de foto.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ Leuk gezichtje
+ mooie belichting
- iets meer ruimte aan haar achterkant erop gezet
Panorama ergens in de Belgische Ardennen
[ afbeelding ]
Klikbaar
foto is omgedraaid?quote:Op woensdag 10 juni 2009 02:21 schreef ElizabethR het volgende:
Rocksteadyyy
Erg fraaie sfeer heb je weten te treffen. De gloed van het licht is zeer fraai. Het silhouet met een natuurlijke halo om de haren voegt daar alleen maar aan toe, en ook de schaduw is een mooi extraatje. Ik heb verder helemaal niets op de foto aan te merken, ik vind hem gewoon erg, erg mooi
Mijn, een straatje aan een kanaal in Galway
Klikbaar
[ link | afbeelding ]
Foto is omgedraaid jaquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
foto is omgedraaid?
Ziet er mooi uit iig(vind ik, en ik breng het lekker niet naar de pliessie)
+ sfeerquote:Op woensdag 10 juni 2009 03:06 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
Ik denk dat ik de foto meer nice vind als ie was omgedraaid ook echt... het vlak onder is te groot in verhouding to boven...
[ afbeelding ]
paar nachten terug in Cádiz, Andalucia, Spanje
khad iets meer naar rechts moeten staan achteraf beter de maan in het midden... en niet die felle straatlamp aan de palm erop maar ja
je bent een beetje aangeschoten enzo
Canon EOS 450D EF 18-55 IS?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ sfeer
- onscherp, en onduidelijk
Heb een paar uur geleden mijn eerste dSLR gehaald, echt top, een 450D met 18-55 kitlens.
Dit is een van de fotos die ik in de eerste serie gemaakt heb (echt 0,0 verstand van zaken maar met een vriend een beetje zitten proberen)
En hierbij mijn eerste macro foto, tips zijn welkom.![]()
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
haha dankjequote:Op donderdag 11 juni 2009 15:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Canon EOS 450D EF 18-55 IS?
Die wil ik me morgen ook gaan halen
Erg fraaie foto trouwens! lekker scherp en die waterdruppels voegen veel waarde toe aan de foto an sich
Short back focus. Een EF-S lens valt dieper in de camera dan een "gewone" EF-lens. Hij past dan ook alleen maar op cropcamera's, bij een fullframe camera zit de spiegel in de weg.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:47 schreef appelsjap het volgende:
[..]
haha dankje![]()
het is idd een Canon EOS 450D maar wel met een EFS 18-55 IS lens, ik heb geen idee waar die S voor staat
+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbijquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ sfeer
- onscherp, en onduidelijk
Heb een paar uur geleden mijn eerste dSLR gehaald, echt top, een 450D met 18-55 kitlens.
Dit is een van de fotos die ik in de eerste serie gemaakt heb (echt 0,0 verstand van zaken maar met een vriend een beetje zitten proberen)
En hierbij mijn eerste macro foto, tips zijn welkom.![]()
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbij
-Mjah, hoeveel van dit soort foto's zijn er al? Neemt niet weg dat ik 'm erg lekker vind hoor!
Crosspost met het "Wie geeft mij"topic:
[ afbeelding ]
Ik gok op een gardequote:Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.
+ Vlijmscherp.
- Ik heb hier niets op aan te merken. Prima.
Kun je dat stukje zwart rechtsboven niet wegwerken?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbij
-Mjah, hoeveel van dit soort foto's zijn er al? Neemt niet weg dat ik 'm erg lekker vind hoor!
Crosspost met het "Wie geeft mij"topic:
[ afbeelding ]
Groothoeklens i.c.m. het zeer dichtbij fotograferen geeft wel wat vertekening jaquote:
Heel erg dank je welquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.
+ Vlijmscherp.
- Ik heb hier niets op aan te merken. Prima.
Zojuist in een eigenlijk onmogelijke hoek gemaakt in de schuur. Ik had hem er liever van voren op staan maar dan had ik aan het plafond moeten gaan hangen.
[ afbeelding ]
Klikbaar Het is een motje.
Ik zie wat je bedoeld, en dat is inderdaad zo verholpen in PSquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Ruud het volgende:
[..]
Kun je dat stukje zwart rechtsboven niet wegwerken?![]()
Voor de rest: mooie foto
En dan om een ander onderwerp vragenquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Groothoeklens i.c.m. het zeer dichtbij fotograferen geeft wel wat vertekening ja.
Hahahaha daar heb ik niet eens bij stilgestaanquote:
+ Mooie kleuren, mooie vormen. Mooi plaatje dusquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Little_Acorn het volgende:
+ Leuk lijnenspel
- uhm, misschien iets spannender licht kunnen gebruiken waardoor er meer schaduw te zien is
De mijne:
[ afbeelding ]
Vind je foto echt geniaal, kan zo in een blad als wallpaperquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hahahaha daar heb ik niet eens bij stilgestaan. Nou, heb je toch je onderwerp ingevuld gekregen
.
Vind wel okay die ogen, maar jij ziet nu waarschijnlijk een andere blik dan dat je van hem/haar gewend ben?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:07 schreef WurM het volgende:
[..]
+ Mooie kleuren, mooie vormen. Mooi plaatje dus
- Ik raak er redelijk snel op uitgekeken
Eerder deze week heb ik een nieuwe lens binnengekregen. Zo snel mogelijk heb ik mijn camera teruggehaald uit bruikleen en ben aan het schieten geslagen. Nadeel vind ik zelf een beetje de ogen. Ik heb geprobeerd het rode-gele ogen gebeuren weg te poetsen, maar dat is me niet goed gelukt vind ik zelf.
Dankjewel Ynskequote:
Ja klopt helemaalquote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:46 schreef ElizabethR het volgende:
Aardige compositie, en de kleuren zijn lekker warm. jammer dat er maar één klein puntje van de bergketen in het licht staat, namelijk helemaal rechts. De rest is vrij donker. En omdat de foto niet echt scherp is vallen de ongetwijfeld fraaie details in die bergen niet zo op. De voorgrond van de foto is ook nogal donker, daar is ook niet goed te zien wat de details zijn. Volgens mij zit er erg veel tekening in de bergen en de voorgrond, en dat zou ik dus graag willen zien.
Mijne, vandaag was het erg mooi bij Lough Corrib om een uur of 21:00. De zonsondergang was ook spectaculair, maar die is voor morgen.
Klikbaar
+ Super scherpquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:12 schreef Ruud het volgende:
+ Fraaie kleur blauw. Mooie positie om een gebouw te fotograferen, doe ik ook vaak
- Paar stappen naar links, dan sta je in het midden. Vind 'm iets te donker ook.
[ afbeelding ]
Klikbaar.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:11 schreef Wiebeldak het volgende:
+ Is dat niet aan het einde van de streksingel in Rotterdam richting de Rotte.?
+ Scherptequote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:11 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Typisch holland. Leuk die luikjes naast de ramen.
+ Is dat niet aan het einde van de streksingel in Rotterdam richting de Rotte.?
- Het is 1 van vele huizen die je in Nederland hebt staan.
Aangezien ik nog steeds met m'n macro lens aan de slag was heb ik naar mijn idee een grappige foto gemaakt.
[ afbeelding ]
Dat het een scherm was was ik ook al achterquote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ik gok op een macro van z'n beeldscherm(lcd) .
Close, soort woordspeling neem ik aan?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat het een scherm was was ik ook al achterMaar waarom Close? en monitor? digitale camera scherm? tv?
Hmm. Deze is niet zo best. Een erg onrustige achtergrond, die afleidt van het eigenlijk onderwerp. Het onderwerp op de voorgrond is grotendeels onscherp en dat werkt ook niet goed. Volgens mij had je dit onderwerp veel fraaier kunnen vastleggen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Scherpte
+ super macro :p
+ vraag me af wat het is?
- snel op uitgekeken.
Mijn tweede macro fotoTips zijn echt welkom, heb net 2 dagen mijn dSLR
[ afbeelding ]
Is het nou zo dat je met het diafragma het onscherpte minder onscherp kan maken?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm. Deze is niet zo best. Een erg onrustige achtergrond, die afleidt van het eigenlijk onderwerp. Het onderwerp op de voorgrond is grotendeels onscherp en dat werkt ook niet goed. Volgens mij had je dit onderwerp veel fraaier kunnen vastleggen.
[ link | afbeelding ]
Ja, met het diafragma kun je de scherptediepte van je foto bepalen. Hoe kleiner het diafragma is (en een kleiner diafragma is een hóger F-getal), hoe groter de scherptediepte.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:31 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Is het nou zo dat je met het diafragma het onscherpte minder onscherp kan maken?
Oh zo, dus als ik een hogere diafragma had genomen was de foto er veel beter uit gaan zien?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:41 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja, met het diafragma kun je de scherptediepte van je foto bepalen. Hoe kleiner het diafragma is (en een kleiner diafragma is een hóger F-getal), hoe groter de scherptediepte.
Een foto met een groot diafragma van F2.8 bijvoorbeeld, zal dus een hele kleine scherptediepte hebben. Als je dan van dichtbij een bepaald object fotografeert, zal de achtergrond erg geblurd zijn. Neem je exact diezelfde foto maar dan met een zeer klein diafragma van F22 o.i.d., dan zal de achtergrond er ook veel scherper uitkomen.
Mooi en zeer scherp beeld zonder ruis. Vind alleen dat je het totaal erop had moeten zetten, en de letters in het midden zijn erg storend in mijn ogen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:34 schreef BlueCurl het volgende:
+ heeel veeeeeel gevoel brengt de foto met zich mee... vind ik echt super!
- symmetrie is niet geheel lekker naar mijn smaak
[ afbeelding ]
+ Super scherpquote:Op zondag 14 juni 2009 23:04 schreef Ruud het volgende:
+ Goede locatie voor de foto. Camera verticaal is ook goed.
- Teveel bomen op de voorgrond. Kleuren vind ik ook niet echt mooi.
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Hekje is scheef trouwens, niet de camera
Wow, mooie fotoquote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Foto is op goede moment genomen.
- Kleuren beetje saai
In Brussel
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op zondag 14 juni 2009 23:14 schreef Ruud het volgende:
[..]
Wow, mooie foto![]()
Hij lijkt scheef, maar dat is ie niet
Het is geen HDRquote:Op zondag 14 juni 2009 23:37 schreef Cheiron het volgende:
Appelsjap, is dat een hdr? Heerlijk scherp zeg
Tering moet ik zo'n mooie foto beoordelen D:quote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Foto is op goede moment genomen.
- Kleuren beetje saai
In Brussel
[ afbeelding ]
+ zeer scherpquote:Op maandag 15 juni 2009 01:43 schreef Omniej het volgende:
Mijne, eigenlijk al van gisteren, maar door downtime bij deze alsnog gepost:
[ afbeelding ]
Jupquote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ik gok op een macro van z'n beeldscherm(lcd) .
+ Compositiequote:Op maandag 15 juni 2009 02:52 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
+ zeer scherp
+ Het is absoluut duidelijk wat het onderwerp voor de foto was
Een auto uit midden jaren '60
Zaterdagochtend genomen met het idee om het de sfeer in de jaren '60 terug te geven.
Genomen op op een mobiele telefoon (Nokia N95) de kade van Schiedam in de vroege ochtend, lens heel lichtjes ingemeerd met vaseline.
[ afbeelding ]
Het normale resultaat:
[ afbeelding ]
Ik vind het een hele mooie fotoquote:Op maandag 15 juni 2009 00:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Tering moet ik zo'n mooie foto beoordelen D:
+ zeer scherp
+ mooie warme kleuren, als je zei dat het een grieks gebouw was, geloofde ik het ook
+ mooie dieptewerking, ondanks dat je alles scherp hebt
- nouja, ik moet me aansluiten bij Cheiron. beetje overbelicht vooraan, maar dat wilk niet eens een minpunt noemen
Mijn eerste HDR foto vanuit het bos hier in de buurt. Voor de kenner. Ziet het ook uit als een HDR?
Ik weet dat ik moet oefenen, maar qua locatie en eindresultaat ben ik voor een eerste HDR toch redelijk geslaagd of niet?
[ afbeelding ]
klikbaar
Bedankt hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 01:43 schreef Omniej het volgende:
+ Toffe plek, goede compositie.
+ Alles op de voorgrond is (wellicht met enige dank aan HDR?) netjes belicht.
+ De zon komt mooi door 't bladerdek heen vallen, de bladeren en vooral de grond krijgen daardoor een mooie kleur.
- Je HDR heeft de lucht in de foto verpest. Net zoals de reflectie in het water, die eveneens zo'n vreemde lichtblauw/groenige kleur heeft gekregen... Ook zitten er door die HDR vreemde rode vlekken in het water; die zijn zichtbaar aan beide oevers.
Mijne, eigenlijk al van gisteren, maar door downtime bij deze alsnog gepost:
[ afbeelding ]
Edit: Oh, ik wilde eigenlijk ook nog even op die foto van appelsjap reageren.
@appelsjap: die foto van jou is echt heerlijk belicht zeg. Dat zie je op foto's van dit soort plekken nog wel eens anders...
Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Jup
[..]
+ Compositie
- Veel te donker maar dat zal ook momen doordat je een mobiel hebt gebruikt.
[ afbeelding ]
http://farm4.static.flickr.com/3625/3624615867_5391e03dc7_o.jpgquote:Op maandag 15 juni 2009 08:34 schreef appelsjap het volgende:
Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.
Ja klopt, maar ik vind de foto in het geheel niet mooi, rest van de foto (behalve het linkeroog) is té onscherp vind ik.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Linker oog is superscherp. Helaas niet in het midden maar dat is nog flink oefenen voor mij omdat ik deze lens nog lang niet onder de knie heb.
Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?quote:Op maandag 15 juni 2009 08:34 schreef appelsjap het volgende:
Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.
Lees de OP eens en stop eens met dat gediscussiër over wat wel en niet mooi is. Het gaat er dus om wat IEMAND ANDERS wel of niet mooi vind. Als je dus een onscherpe foto plaatst en iemand anders vindt dat lelijk, dan gaat het erom dat die ander dus die kritiek moet geven en zijn kritiek niet hoeft aan te passen op wat wel of niet de bedoeling is...quote:Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?
Bij een macro foto vind ik detail toch wel erg belangrijk hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?
Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)quote:Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Linker oog is superscherp. Helaas niet in het midden maar dat is nog flink oefenen voor mij omdat ik deze lens nog lang niet onder de knie heb.
Mooie foto!quote:Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Lunar het volgende:
[..]
Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)
[ afbeelding ]
GROTER
Eerste poging om iets te doen met Photoshop qua post-processing. Het is een edit van een eerdere foto.
Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
Heren (en dames), een foto de [IMG=610]-tag meegeven verkleint de foto niet, het doet precies het zelfde als de forumsoftware zou doen als dat je hem tussen gewone [IMG]-tags zou posten. De foto wordt alsnog geheel geladen. Ik heb enkele foto's verwijderd die echt véél te groot waren.
Nogmaals het verzoek om foto's die je op Fok! plaatst te resizen naar 610px breed.
Ik mag dan wel 100mbit hebben liggen hier, maar sommige mensen niet. Sowieso zijn niet alle imagehosts even snel en er stonden foto's van 3.7 en 5.2mb tussen. Over 'iets groter' gesprokenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is?Niet vanachter je mob in zulke topics kijken
Soms is een foto van 610px breed niet groot genoeg om goed te oordelen, daarom doe ik het eigenlijk op de [img=610] manier. Zal er voortaan wel een linkje bijzetten.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik mag dan wel 100mbit hebben liggen hier, maar sommige mensen niet. Sowieso zijn niet alle imagehosts even snel en er stonden foto's van 3.7 en 5.2mb tussen. Over 'iets groter' gesproken. En als je een wat minder snelle computer hebt gaat 't scrollen gewoon erg moeizaam.
610px Is de regel en als daar iets van afgeweken wordt is dat niet zo'n probleem, daar wordt redelijk soepel mee omgegaan. Maar (semi) fullsize foto's posten is toch niet de bedoeling.
Gast, ik woon in een onderontwikkeld gebied ja!quote:Op maandag 15 juni 2009 15:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is?Niet vanachter je mob in zulke topics kijken
quote:Op maandag 15 juni 2009 16:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gast, ik woon in een onderontwikkeld gebied ja!
Ik moet het doen met 3MB ja.
Hou ook eens rekening met mij ja.
Tnx man. Ik had liever beide ogen scherp gehad maar meneer wilde er persee vandoor vliegenquote:Op maandag 15 juni 2009 14:55 schreef Omniej het volgende:
@Wiebeldak: toffe foto zeg.
Prachtige kleuren (dat askleurige grijs met die ogen van de vlieg die er zo uitspringen) en een erg mooie scherptediepte. Het enige wat scherp móet zijn, dat is het ook. (de ogen dus, of in dit geval 't rechter oog)
Ik wil ook een macrolens
+ Mooi dat zonlicht.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Lunar het volgende:
[..]
Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)
[ afbeelding ]
GROTER
Eerste poging om iets te doen met Photoshop qua post-processing. Het is een edit van een eerdere foto.
Een stuk beter dan de vliegquote:Op maandag 15 juni 2009 17:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx man. Ik had liever beide ogen scherp gehad maar meneer wilde er persee vandoor vliegen
[..]
+ Mooi dat zonlicht.
+ Scherp!
+ Gewoon een mooi plaatje.
- Die paar belletjes rechts bovenin storen mij een beetje.
[ afbeelding ]
Naar mijn idee mijn eerste super macro die ik op de zaak heb gemaakt van een heel erg klein spinnetje waar je nu bijna doorheen kan kijken.
Grote versie: Schrik niet
http://farm3.static.flickr.com/2425/3628607397_11e97d0137_b.jpg
PS. Ik dacht dat ik die andere foto gisteren had geplaatst omdat ik die ook gisteren had gemaakt. Excuses.
Prachtige foto, echt mooi, zoiets zou ik zo op canvas printen en ophangen als t van mij wasquote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.
Wat is het eigenlijkedit: dat staat erbij
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
Grote versie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3626758702_d48488d1da_b.jpg
Thanks. Gewoon geschoten in JPG, alleen de levels wat verschoven.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Prachtige foto, echt mooi, zoiets zou ik zo op canvas printen en ophangen als t van mij wasis het bewerkt? HDR? Of komt ie zo uit de camera rollen? En dit is de 450D met kitlens toch?
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
Wow, mooi silhouet. Goed belicht op de lucht en fraaie compositiequote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
Erg fraai!quote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
+ Mooi scherp.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Wow, mooi silhouet. Goed belicht op de lucht en fraaie compositie
+ belichting
+ compositie
+ scherpte
- onderin misschien net iets TE donker, maar niet echt storend.
Nog een pic van de landmachtdagen...
[ afbeelding ]
(meer en groter op flickr)
wow, welke lens is dat? Is dat 1:1? ik ben nog op zoek naar een goeie macrolens.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.
Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.
[ afbeelding ]
But the MP-E 65mm is not a zoom lens; the 1X - 5X designation indicates that it can produce magnifications of full lifesize (1X) to five times lifesize (5X). ( http://www.vividlight.com/articles/2914.htm )quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Tnx
Volgens mij op 1:2 of misschien zelfs 1:3 . Het is een Canon MP-E 65MM , vandaar dat ik ook maar langzaam opgang kom met mooie foto's. Hij is erg moeilijk te bedienen.
Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vliegquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Tnx
Volgens mij op 1:2 of misschien zelfs 1:3 . Het is een Canon MP-E 65MM , vandaar dat ik ook maar langzaam opgang kom met mooie foto's. Hij is erg moeilijk te bedienen.
eerst doodslaan?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vlieg?
+ Mooie foto, met zeer veel detail in de vliegquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.
[ afbeelding ]
+ goede focusquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
[ afbeelding ]
+ mooie pose van de koeien.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:28 schreef BigBear het volgende:
[..]
+ Mooie foto, met zeer veel detail in de vlieg
+ Mooie DOF
- Onderwerp spreekt mij wat minder aan, maar dat is een kwestie van smaak.
De mijne, gemaakt tijdens een weekendje Ardennen:
[ afbeelding ]
Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
[ afbeelding ]
Bedankt allemaal!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?
Gezien ie op een sok zit lijkt vergassing/vergiftiging me meer voor de hand liggenquote:
Toch een kwestie van smaak hoor...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?
Klopt ook, is idd een kwestie van smaak. Maar de eerste foto, ik weet niet, maar een super klein deel was echt scherp.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
Toch een kwestie van smaak hoor...
Zelf vind ik het wel mooi als alleen de kop (of de ogen) scherp zijn en de rest uit de focus is. Als zo'n beest in alle foto's op dezelfde manier gefotografeerd zou moeten worden, was dit een erg saai forum geweest.
+ lekker scherp!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef janeway het volgende:
Leuke foto van een vrolijk stukje bos, lekkere frisse kleurtjes
tja verder vind ik het een kiekje,
[ afbeelding ]
+ Super scherpquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:04 schreef Danny het volgende:
[..]
+ lekker scherp!
+ prettig contrast!
- wat color noise (vanwege verscherpen?) en een wat rare vlek linksonderin
Al met al een mooie plaat hoor
mine: (de scheve horizon is opzettelijk)
[ afbeelding ]
(groter @ flickr)
+ Bloem steekt mooi af tegen de grauwe achtergrond.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:06 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Kleuren, ziet er heel natuurlijk uit
- je hebt geen minpunten (dat is een minpunt![]()
[ afbeelding ])
stoere foto.. model lijkt trouwens op stacey rookhuizen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:18 schreef freud het volgende:
@Wiebeldak
+ erg nette dof en scherpte, vooral het web nog even meepakken in de scherpte is
- pootje aan de rechterkant is net buiten de foto (maar hey, zo'n ding zit niet stil voor een compo...)
Even een kiekje van een shoot van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Vind hem rechts wel erg kort gecropped.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:03 schreef Row-1 het volgende:
@ Freud:
+Stoere foto, zoals al gezegd was, beetje creepy sfeertje, zwart wit staat de foto goed, leuk model
-Jurkje beetje donker vind ik, de foto is scheef (of was dat de bedoeling?)
De mijne, eerlijk gezegd niet van vandaagen ja de mijne is ook scheef, maar ik vond het wel wat hebben bij mijn foto.
[ afbeelding ]
Mooie foto!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Bloem steekt mooi af tegen de grauwe achtergrond.
- Niet helemaal scherp al kan dat komen omdat dit een klein formaat is.
- Je hebt de bloem niet helemaal in het midden van de foto. Als je hem iets uitsnijd aan de linker kant ziet het er een stuk mooier uit. althans bij mij moeten zulk soort foto's altijd zo uitgesneden zijn
Ik heb weer een spin gevonden die dit keer uit zijn 'tunnelweb' kwam omdat ik het aanraakte. Helaas was hij ook zo weer verdwenen toen ik te dichtbij kwam.
[ afbeelding ]
Helaas is die lens vrij prijzig ja (900+ euro)...quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mooie foto!
Ik zie nu pas hoeveel die lens van je kost, rond de 1000 euro, toch?
Ik snap de tweede vlieg foto alleen niet, de scherpe. Ik zag een vlieg op een blaadje zittenquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Helaas is die lens vrij prijzig ja (900+ euro)...Anders had ik hem ook wel gehad.
Hoe dan ook wel weer een erg nette foto Wiebeldak. 't Is mooi om de vooruitgang in je foto's met die lens zien.
Foto van Freud vind ik ook gaaf, jammer alleen dat 'ie net een beetje scheef staat. De sfeer is wel mooi, net zoals de blik van het model trouwens.
Ik heb er weinig mee als ik eerlijk moet zijnquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:03 schreef Row-1 het volgende:
@ Freud:
+Stoere foto, zoals al gezegd was, beetje creepy sfeertje, zwart wit staat de foto goed, leuk model
-Jurkje beetje donker vind ik, de foto is scheef (of was dat de bedoeling?)
De mijne, eerlijk gezegd niet van vandaagen ja de mijne is ook scheef, maar ik vond het wel wat hebben bij mijn foto.
[ afbeelding ]
Je moet de vlieg heel langzaam benaderen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:33 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik snap de tweede vlieg foto alleen niet, de scherpe. Ik zag een vlieg op een blaadje zitten. Ik wilde er een foto van maken, toen ik in een straat van 1 meter kwam vloog die al weg. Hoe heb je ooit die macro foto kunnen maken?
Ik zat op de stoep in de tuin terwijl ik een foto van een bloem aan het maken was. Die vlieg ging op mijn sok zitten en ipv er met mijn camera heen te gaan verplaatste ik mijn voet naar de camera. Hij bleef rustig zitten. Een beetje geluk ook denk ik. Maar normaal komen vliegen ook altijd terug als je ze van je af probeert te slaan omdat die krengen zo eigenwijs zijn als wat.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:33 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik snap de tweede vlieg foto alleen niet, de scherpe. Ik zag een vlieg op een blaadje zitten. Ik wilde er een foto van maken, toen ik in een straat van 1 meter kwam vloog die al weg. Hoe heb je ooit die macro foto kunnen maken?
+ Het plaatje zou erg mooi kunnen zijn. Mevrouw die daar lekker vooruit zit te staren.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:06 schreef kvdv het volgende:
Freud:
5DmII, 24-70. Daar kan je vele malen scherpere plaatjes mee produceren dan deze. Daarnaast vind ik haar gezicht zwaar onderbelicht en de jurk is compleet dichtgelopen. Niet echt goed belicht dus.
Row-1:
Ik vind hem niet goed. Rare kadering, scheef en fletse zwart/wit omzetting.
Timmos:
+ Vredige uitstraling. Uitgebeten wit maar dat kan hier prima.
- Weinig origineel, maar afgezien daarvan prima gelukt.
Vandaag een rolletje 120 diafilm teruggekregen. Ik had hem perongeluk 3 stops overbelicht (wat dia je niet snel vergeeft).
[ afbeelding ]
Rolleicord Vb, Fuji Provia 400.... en geen 100 kvdv!
+ roept een leuk sfeergevoel op (beetje sixties-like)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:43 schreef Willem_B het volgende:
+ heel veel details, mooi hoe je zelfs het roest kan zien
- spijker staat er niet helemaal op
verder jammer dat er fietsen op de achtergrond staan in plaats van feestende mensen, maar daar kun je niet zoveel aan doen...
Mijn foto, gemaakt op het Oerol festival:
[ afbeelding ]
Alvast bedankt.quote:Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar één keer per dag posten en natuurlijk:
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
wel, kijk eens in [CENTRAAL] Macrofotografie deel 22quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vlieg?
Een vlek op de lens zie je amper terug op je foto, zeker niet in dit formaat. Als het geen object irl is, is het waarschijnlijk stof op de censor.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:49 schreef Danny het volgende:
[..]
+ roept een leuk sfeergevoel op (beetje sixties-like)
- wolken wat uitgebeten (en volgens mij zit er een vlekje op je lens)
gisteren naar het Countus Ballonspektakel in zwolle geweest:
[ afbeelding ]
(flickr)
Oisdatzo? Nou vooruit dan maar. Ik had het even gemist. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dit topic best veel vind lijken op [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! .. afgezien dat de kwaliteit hier ietsie hoger ligt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:16 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
Edit Isdatzo:
Uit de OP:
[..]
Alvast bedankt.
Mooie foto maar iets overbelicht?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:38 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Oisdatzo? Nou vooruit dan maar. Ik had het even gemist. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dit topic best veel vind lijken op [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! .. afgezien dat de kwaliteit hier ietsie hoger ligt.
Maargoed ben ik dus weer;
[ afbeelding ]
Biggie: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_53d32f1ebc_o.jpg
Foto van Danny;
+ mooie kleuren (zwart en rood/oranje tinten_
- de vlam is nu scheef. Opzich niks mis mee. Maar misschien recht zetten? Verder weet ik geen commentaar.
Heb ik geprobeerd maar vond ik onnatuurlijk, omdat de vlam nu eenmaal ter plaatse ook scheef werd ge'vuur'd. Vond dit natuurgetrouwerquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:38 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
- de vlam is nu scheef. Opzich niks mis mee. Maar misschien recht zetten? Verder weet ik geen commentaar.
Jouw foto is perfect zo, ik snap niet waarom het vuur recht zou moeten zijn. Zo ziet het er super uit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd maar vond ik onnatuurlijk, omdat de vlam nu eenmaal ter plaatse ook scheef werd ge'vuur'd. Vond dit natuurgetrouwer
Vind jouw foto trouwens bijzonder fraai, maar aan de rechterkant misschien net iets te licht
Mooie scherptediepte en zwart/wit met een klein beetje kleur. Je comositie vind' ook geslaagd.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:38 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
[..]
Oisdatzo? Nou vooruit dan maar. Ik had het even gemist. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dit topic best veel vind lijken op [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! .. afgezien dat de kwaliteit hier ietsie hoger ligt.
Maargoed ben ik dus weer;
[ afbeelding ]
Biggie: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_53d32f1ebc_o.jpg
Foto van Danny;
+ mooie kleuren (zwart en rood/oranje tinten_
Niet gecropt. Het paste net in mijn scherm. Ik ben het ook met je eens maar dat ging helaas nietquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:55 schreef Omniej het volgende:
@Wiebeldak: heb je die foto nog gecropt? Iets meer ruimte aan de boven- en rechterkant was namelijk wat prettiger geweest denk ik, zodat de kop van de spijker niet helemaal tegen de randen aan staat.
Ik kom die lens maar eens uit je huis jattenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:20 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Mooie scherptediepte en zwart/wit met een klein beetje kleur. Je comositie vind' ook geslaagd.
Jammer van het overbelichte deel rechts, misschien kan je dit croppen.
vliegje
[ afbeelding ]
niet de mooiste maar ik doe niet aan crossposts
Ik vind de minpunten over Cheirons foto wel een beetje overdreven.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Debsterr het volgende:
- edit: onnodige sneer weg -
@WurM:
+ Mooie, heldere kleuren, en goede scherptediepte.
- De compositie is niet helemaal lekker, de bloem iets te centraal en behoorlijk laag, ik had de bloem zelf of in close-up gedaan, of in een hoek geplaatst.
@Cheiron:
+ De kleuren, de lucht, de vlakverdeling
- Horizon lijkt een tikje scheef, en net een paar stengels die door het beeld snijden en storen.
[ afbeelding ]
Niet groter @ Flickr want die laadt niet door.
Dat kan. Ik vind die stengels gewoon irritant, en omdat het qua kleur en vlakverdeling zo'n gave foto is, valt het op dat de horizon niet recht lijkt.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:15 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik vind de minpunten over Cheirons foto wel een beetje overdreven.
Hele mooie foto hoor Cheiron.
+ Mooi scherp, goede hoek genomen.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Debsterr het volgende:
- edit: onnodige sneer verwijderd -
@WurM:
+ Mooie, heldere kleuren, en goede scherptediepte.
- De compositie is niet helemaal lekker, de bloem iets te centraal en behoorlijk laag, ik had de bloem zelf of in close-up gedaan, of in een hoek geplaatst.
@Cheiron:
+ De kleuren, de lucht, de vlakverdeling
- Horizon lijkt een tikje scheef, en net een paar stengels die door het beeld snijden en storen.
[ afbeelding ]
Niet groter @ Flickr want die laadt niet door.
Jij bent goed bezig met je nieuwe camquote:Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Mooi scherp, goede hoek genomen.
- Weinig op de foto, snel op uitgekeken
[ afbeelding ]
Groter op flickr!
Slowchat? Afgezien van dit gaat het toch voornamelijk over de foto's en dan is 't geen probleem natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 07:33 schreef Uncle het volgende:
[..]
kijk eens een paar topics terug in de reeks... voorheen werd er wel netjes op elke foto gereageert met een minimum aan slowchat tussendoor... wellicht gewoon weer wat strenger gaan worden in dit topic...?
maar het idee was (toch?) iets zeggen over de vorige foto en niet blijven hangen op eentje (of meerdere). Nu ben ik ook niet zo'n mierenneuker op dat gebeid maar ik herrinner me de topics toen ik hier net begon met meelezen en dan was het altijd erg overzichtelijk en zeer weinig posts zonder foto erinquote:Op maandag 22 juni 2009 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
Dat plus- en minpunten geven op de vorige foto is omdat a) hier anders veel mensen hun foto dumpen zonder ook maar de moeite te nemen om naar andermans foto('s) te kijken en b) er op veel foto's geen commentaar komt.
Daarnaast staat het je natuurlijk vrij om op eerdere foto's óók commentaar te geven, graag zelfs!
[..]
Slowchat? Afgezien van dit gaat het toch voornamelijk over de foto's en dan is 't geen probleem natuurlijk.
quote:Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Groter op flickr!
Zekerquote:Op zondag 21 juni 2009 22:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Jij bent goed bezig met je nieuwe cam
Ik vind het juist beter als er meerdere mensen op een foto reageren. Vooral goed voor de fotograaf in kwestiequote:Op maandag 22 juni 2009 11:04 schreef Uncle het volgende:
[..]
maar het idee was (toch?) iets zeggen over de vorige foto en niet blijven hangen op eentje (of meerdere). Nu ben ik ook niet zo'n mierenneuker op dat gebeid maar ik herrinner me de topics toen ik hier net begon met meelezen en dan was het altijd erg overzichtelijk en zeer weinig posts zonder foto erin
+ Erg mooi die weerspiegeling van de lichtjes in het waterquote:Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Groter op flickr!
Wow, mooie foto (vooral de kleuren)quote:Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef La_Vita het volgende:
[..]
+ Erg mooi die weerspiegeling van de lichtjes in het water
- Ik heb het idee dat ik een klein stukje van de lucht mis in de foto
Een oudje die ik laatst tegen kwam:
[ afbeelding ]
Ja idd erg jammer! Er zat 25 cm dik glas tussen. Je weet wel van dat glas waar je hoofdpijn van krijgt als je er te lang naar kijktquote:Op maandag 22 juni 2009 11:36 schreef Ruud het volgende:
[..]
Wow, mooie foto (vooral de kleuren)![]()
Jammer dat ie onscherp is.
quote:Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef Ruud het volgende:
Wel jammer dat er weinig ruimte zit tussen toren en de bovenrand van de foto.
Dat idee had ik zelf ook al iddquote:Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Hier.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Waar is de laatste actuele foto gebleven die ik kan beoordelen?
Uhh, ben je blind?quote:Op maandag 22 juni 2009 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Deze is van vrijdag, maar toen kon ik 'm logischerwijs nog niet uploaden.
Noorwegen, stromende regen en een crappy 4 megapixel compactcam van vijf jaar oud, toch nog een leuk sfeerplaatje mijns inziens.
[ afbeelding ]
Hoewel er wel degelijk blinde fotografen bestaan ben ik daar geen van.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:29 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Uhh, ben je blind?
Deze dus:
[ afbeelding ]
+ het uitzichtquote:Op maandag 22 juni 2009 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Deze is van vrijdag, maar toen kon ik 'm logischerwijs nog niet uploaden.
Noorwegen, stromende regen en een crappy 4 megapixel compactcam van vijf jaar oud, toch nog een leuk sfeerplaatje mijns inziens.
[ afbeelding ]
Wow, mooie!quote:Op maandag 22 juni 2009 17:42 schreef mash_ het volgende:
[..]
+ het uitzicht
- het slecht weer(kan jij weinig aan doen)
- de soldaten staan te ver van de foto (naar mijn mening)
mijn foto:
[ afbeelding ]
+ scherpte is goed geluktquote:Op maandag 22 juni 2009 17:42 schreef mash_ het volgende:
[..]
+ het uitzicht
- het slecht weer(kan jij weinig aan doen)
- de soldaten staan te ver van de foto (naar mijn mening)
mijn foto:
[ afbeelding ]
Dankje!!!quote:Op maandag 22 juni 2009 17:50 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wow, mooie!![]()
+ Scherpte
+ Kleur
+ alles
- dat stuk rechts stoort een beetje.
Dankjequote:Op maandag 22 juni 2009 23:37 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ scherpte is goed gelukt
+ mooi stilstaand beeldje
- onscherp ding rechts
Wat is het?
Zojuist even met de trein naar Amersfoort geweest
[ afbeelding ]
Foto is gemaakt in Simpelveld (klein plaatsje naast Heerlen). Het is een oude trein van ikweetniethoeveel jaar oud. Daarom zei ik dat ik met deze trein naar Amersfoort gingquote:Op dinsdag 23 juni 2009 01:23 schreef Omniej het volgende:
Fraaie foto Neo-Mullen. Waar heb je die precies gemaakt eigenlijk? (en dan bedoel ik niet Amersfoort, maar dat wat we nu op de foto zien)
Ben benieuwd wat het precies is/was...
+ Scherptequote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef mash_ het volgende:
[..]
Dankje!!!ik vind hem zelf ook erg goed gelukt.
[..]
Dankjeen dat ding rechts vind ik zelf ook. alleen als ik hem er afsnij word het er ook niet mooier op vond ik zelf daarom heb ik het maar zo gelaten.
het is trouwens een waterrad
Jouw foto:
+ Zwart/wit
+ Locatie
+ de sfeer
-Ik vind het licht wat binnen valt iets te licht. mijn oog valt meteen op de licht plek die daar beetje links achter zit. die springt er echt uit en dan vind ik jammer.
Maar echt goede foto![]()
Mijn foto:
[ afbeelding ]
- Ik zou graag nog wat meer kleur zien. Vind hem iets aan de grauwe kant.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:39 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Scherpte
+ Compositie
+ Lichtval
- Ik zou graag nog wat meer kleur zien. Vind hem iets aan de grauwe kant.
Stukje van een bloem zojuist in de tuin.
[ afbeelding ]
+aardige compositiequote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:39 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Scherpte
+ Compositie
+ Lichtval
- Ik zou graag nog wat meer kleur zien. Vind hem iets aan de grauwe kant.
Stukje van een bloem zojuist in de tuin.
[ afbeelding ]
+Prestige uiterlijkquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:03 schreef MaartenGrendel het volgende:
[..]
+aardige compositie
-er mist iets pakkends, een beestje op de bloem of een ander interessant detail, nu is het slechts een foto van een paar bloemblaadjes
stilleven-tryoutje met off-cam flits, zonet gemaakt...
[ afbeelding ]
Je zit in een verkeerd topic. Hier staan de macro's: [CENTRAAL] Macrofotografie deel 22 of hier kan je een vraag stellen: [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! of hier: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 10quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:25 schreef dspettinga het volgende:
Hierbij een redelijk gelukte macro foto. Iemand nog tips mbt het handmatig scherpkrijgen van de foto, want dit lukt me niet altijd. Bedankt
[ afbeelding ]
Mooie foto, niet overbelicht en lekkere lijnen in het gras. Ik had de lijnen misschien iets liever naarde linker onderhoek zien lopen, maar dan zou de zon wss niet meer goed staan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:30 schreef McKillem het volgende:
[..]
+Prestige uiterlijk
+Mooie scherptediepte
-Iets te veel licht op etiket.
Wat oudere foto van mij, uit de eerste set die ik had genomen met mijn huidige camera.
[ afbeelding ]
Meer maten @ FlickR
+ Mooie lichtinvalquote:Wat oudere foto van mij, uit de eerste set die ik had genomen met mijn huidige camera.
[ afbeelding ]
Meer maten @ FlickR
Ah, jij ook net naar buiten geweestquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Pizzahut het volgende:
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!
- eigenlijk geen, hij oogt wel iets scheef.
Mijn bijdrage:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Net even snel geschoten, is wel goed gelukt denk ik, misschien iets teveel ruis.
+ Contrast is erg goed gelukt, evenals de compositie en de kleuren. Vooral de kleuren van de lucht zijn prachtigquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Pizzahut het volgende:
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!
- eigenlijk geen, hij oogt wel iets scheef.
Mijn bijdrage:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Net even snel geschoten, is wel goed gelukt denk ik, misschien iets teveel ruis.
Leuke tric shot idd. Moeilijk om zoiets goed vast te leggen. De vlam is heel helder waardoor de omgeving (de hand) al snel te donker is. Het moment heb je goed vastegelegd. Alleen de spanning ontbreekt in de foto. Ik zou nog wat toevoegen. Een sigaret oid. Of iig iets wat aan te steken valt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
+ Contrast is erg goed gelukt, evenals de compositie en de kleuren. Vooral de kleuren van de lucht zijn prachtig
- Inderdaad te veel ruis, je zei het zelf al. Valt eigenlijk als enige op.
Mijn pic:
[ afbeelding ]
Niet echt bijzonder ofzoMaar ik vond het wel een toffe foto. Genomen met een 450D met Continious Shooting.
Mooie foto jammer van de witte waas, wat is het?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:38 schreef Noxa het volgende:
[..]
Leuke tric shot idd. Moeilijk om zoiets goed vast te leggen. De vlam is heel helder waardoor de omgeving (de hand) al snel te donker is. Het moment heb je goed vastegelegd. Alleen de spanning ontbreekt in de foto. Ik zou nog wat toevoegen. Een sigaret oid. Of iig iets wat aan te steken valt.
Mijn pic. Zag de laag staande zon, en dit gras. En toen zag ik deze foto voor me.
[ afbeelding ]
Zomer!
de zon. zat er geen zonnekap op de lens?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 17:56 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mooie foto jammer van de witte waas, wat is het?
[ afbeelding ]
Nope, met opzet gedaan. Dat is flare. Vind dat typisch een zomers tintje aan de foto geven.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:28 schreef Danny het volgende:
[..]
de zon. zat er geen zonnekap op de lens?
+ Mooie foto, veel detail in de grassprietenquote:Op zondag 28 juni 2009 17:53 schreef Noxa het volgende:
[..]
Nope, met opzet gedaan. Dat is flare. Vind dat typisch een zomers tintje aan de foto geven.
lekker sfeertje, maar hij is wel een bietje scheef...quote:Op zondag 28 juni 2009 19:56 schreef BigBear het volgende:
[..]
+ Mooie foto, veel detail in de grassprieten
- toch de witte vlekken. De foto zelf straalt al een zomers tintje uit, daar is de flare niet voor nodig. Ik heb nu het idee dat er 2 grote vingerafdrukken op de foto zitten en dat leidt mij af.
eeuwenoud kerkje in de Belgische Ardennen:
[ afbeelding ]
die is cool !quote:Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef La_Vita het volgende:
[..]
+ Erg mooi die weerspiegeling van de lichtjes in het water
Een oudje die ik laatst tegen kwam:
[ afbeelding ]
+Vanuit een leuke hoek geschoten, en mooi lichtquote:Op zondag 28 juni 2009 19:56 schreef BigBear het volgende:
[..]
+ Mooie foto, veel detail in de grassprieten
- toch de witte vlekken. De foto zelf straalt al een zomers tintje uit, daar is de flare niet voor nodig. Ik heb nu het idee dat er 2 grote vingerafdrukken op de foto zitten en dat leidt mij af.
eeuwenoud kerkje in de Belgische Ardennen:
[ afbeelding ]
+ het lijken wel pyramidesquote:Op maandag 29 juni 2009 01:55 schreef appelsjap het volgende:
+leuk moment
+ leuke kleuren, en zon.
- beetje aan de kleine kant, miss nog een hi-res?
[ afbeelding ]
Ben ik het helemaal niet mee eensquote:Op maandag 29 juni 2009 01:50 schreef Basson het volgende:
- plaats in het kader is wat minder: te veel aan de linker kant gekadert. Het had ook wat closer gemogen.
+ Panning effect is redelijk goed geluktquote:Op maandag 29 juni 2009 02:14 schreef LordNemephis het volgende:
Stond van 't weekend op een héél mooi plekje bij de TT, tussen de professionele fotografen in![]()
[ afbeelding ]
+ Zo een iemand zie je niet vaak op straat lopen.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
+ Panning effect is redelijk goed gelukt
- Ik zou meer inzoomen om een hogere snelheidsbeleving en details van de motorrijder te krijgen (voor zover mogelijk).
Een schoorsteenveegster in een allegorische optocht:
[ afbeelding ]
+ Macro-2.0quote:Op maandag 29 juni 2009 18:07 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb weer een foto van een erg klein insect. Een spin van ongeveer 5MM. Ik wil wel meteen even opmerken dat die schaduw onderin de schaduw van mijn lens is omdat ik erg ver in moest zoomen, daardoor zat ik te dicht op het onderwerp. Aangezien ik geen rightlight heb krijg je die schaduw te zien.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 29 juni 2009 23:11 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Beest heeft wel wat hoor. Net een Gremlin.
Sok, hij is geweldigquote:Op maandag 29 juni 2009 22:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Mus
[ afbeelding ]
met de EOS en de Tammy 200-400
Fantastischquote:Op maandag 29 juni 2009 22:54 schreef Ouwesok het volgende:
Mus
[ afbeelding ]
Hier is nog niet op gereageerd, geloof ik.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:54 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ Macro-2.0
- Aanvalshoek. Hiermee maak je het jezelf nogal moeilijk. Scherptediepte krijg je toch niet dus val zo'n spin in dat geval frontaal aan waarbij je alle accent op het gezicht legt en de rest gewoon vergeet, tien tegen een dat de kijker dat ook doet.
Qua flitser: Kijk eens op fleabay, daar worden ringflitsen voor zoiets als 90 euri aangeboden (E-TTL2 ook nog). Het zijn niet de meest heftige geweldenaren, maar je kan je er meer mee dan behelpen.
Mus
[ afbeelding ]
Een foto van ruim een jaar oud lijkt mij niet de bedoeling.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:53 schreef Row-1 het volgende:
De mijne (niet van vandaag)
[ afbeelding ]
Ik vind het net niet mooi. Hier en daar toch teveel uitgebeten en zo jammer dat van de 'zijwolkjes' er maar zo'n klein stukje opstaat. Dus of dat zou ik eraf croppen, of ik zo ze er prominenter opzetten.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:31 schreef vanhal het volgende:
Mooie dynamische luchten net hier boven Blaricum.
[ afbeelding ]
+ Het ideequote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:31 schreef vanhal het volgende:
[ afbeelding ]
Positief: mooie dynamiek, contrast, negatief: te korrelig.
Dat is op zich wel zo, maar die zonnestralen (die nu juist zo tof achter die wolk vandaan komen) horen eigenlijk 'in het oneindige' door te gaan... Nu worden die stralen aan de zijkant van de foto al afgebroken door de 'zijwolkjes'.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:46 schreef vanhal het volgende:
Ow, ik vond die zijwolkjes juist een mooie afkadering aan de foto.
Nou, de zonnestralen laten je ogen inderdaad van het midden naar de zijkanten van de foto gaan, en ik vond het wel leuk dat de zonnestralen je ogen dan naar andere wolken leidden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:40 schreef Omniej het volgende:
Dat is op zich wel zo, maar die zonnestralen (die nu juist zo tof achter die wolk vandaan komen) horen eigenlijk 'in het oneindige' door te gaan... Nu worden die stralen aan de zijkant van de foto al afgebroken door de 'zijwolkjes'.
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Wat ik al zei: Ik vind het een prima foto maar op een paar punten na zou ik hem nog veel mooier vinden. Iedereen kijkt natuurlijk anders naar een fotoquote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:02 schreef vanhal het volgende:
[..]
Nou, de zonnestralen laten je ogen inderdaad van het midden naar de zijkanten van de foto gaan, en ik vond het wel leuk dat de zonnestralen je ogen dan naar andere wolken leidden.
Leuk dat je de exif info leest, maar hij is dus niet van een jaar oud, de datum op me camera staat niet goed, wil niet blijven staan als ik die instel, weet niet waarom, maar hij is ong. een weekje oud.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:44 schreef Ruud het volgende:
[..]
Een foto van ruim een jaar oud lijkt mij niet de bedoeling.
Gewoon een kopie van je foto opslaan voor web en die dan posten. Dan heb je geen ongewenste exifgegevens zichtbaar. Doe ik ook altijd na een hele hoop geneuzel van de zogenaamde 'kenners' over een diafragmaatje zus een isootje zo en een stopje meer of minder, in plaats van dat ze gewoon naar de foto kijken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:14 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Leuk dat je de exif info leest, maar hij is dus niet van een jaar oud, de datum op me camera staat niet goed, wil niet blijven staan als ik die instel, weet niet waarom, maar hij is ong. een weekje oud.
Thnx!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gewoon een kopie van je foto opslaan voor web en die dan posten. Dan heb je geen ongewenste exifgegevens zichtbaar. Doe ik ook altijd na een hele hoop geneuzel van de zogenaamde 'kenners' over een diafragmaatje zus een isootje zo en een stopje meer of minder, in plaats van dat ze gewoon naar de foto kijken.
Dan heb ik niets gezegdquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:14 schreef Row-1 het volgende:
[..]
Leuk dat je de exif info leest, maar hij is dus niet van een jaar oud, de datum op me camera staat niet goed, wil niet blijven staan als ik die instel, weet niet waarom, maar hij is ong. een weekje oud.
+Goede compositiequote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:29 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Het idee
+ Het zonlicht wat prachtig achter die wolk vandaan komt.
- Ik had die middelste wolk het liefst in het midden gezien.
- Ik stoor mij ook een beetje aan die wolken aan de zijkant. Als je hem iets meer gecropped had zou ik het al een stuk mooier vinden.
Aangezien ik veel met bloemen bezig ben vanwege de contest een foto van een bloem:
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee wat dat gele puntje is.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:22 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Mooie kleuren en compositie.![]()
Al ben ik iet zo fan van schuin en ook al valt het drumstel om, hier kan het wel
Als je de shoot over gaat doen, vraag dan of ie iets meer in beeld loopt zodat z'n elleboog er ook opstaat
txquote:
Te korrelig?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:31 schreef vanhal het volgende:
[ afbeelding ]
Positief: mooie dynamiek, contrast, negatief: te korrelig.
Hoe weet je welke ISO ik heb gebruikt?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:51 schreef Shark.Bait het volgende:
Te korrelig?Aan de ene kant wat wil je met 1600 ISO aan de andere kant zie ik het niet....
Je moet wat zeggen over de foto die gepost is VOOR de jouwe. Niet over je eigen fotoquote:
Je zou natuurlijk, om het goed te maken, alsnog iets kunnen zeggen over mijn fotoquote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:08 schreef vanhal het volgende:
LOL
Naja, beschouw mijn reacties maar als niet geplaatst dan.
Wat een zooitje maak ik er van zeg, sorry
+ Sfeer, scherpte, compositie. Mooie foto.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
+Goede compositie
-De spinrag en andere smutzigheden
Mijn foto van vandaag:
Oil, Vinegar, and Sulphur Dioxide?
[ link | afbeelding ]
Hij is eigenlijk te donker ja.quote:
Thanksquote:Mooie foto, echt!
Erg mooie foto!quote:Op zondag 5 juli 2009 00:08 schreef appelsjap het volgende:
+ Kleur, sfeer, compositie.
- stuk onder té zwart.
Mooie foto, echt!
[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3688564998/sizes/l/
Lekker vrolijkquote:Op zondag 5 juli 2009 13:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Erg mooie foto!
+ heel gedetailleerd en scherp
+ mooie compositie
+ precies goed gecropped (hoewel ie verticaal is geschoten)
- je had de kleuren iets meer mogen verzadigen. Maar eigenlijk is dit geen kritiek op de foto maar op de foto-afwerking.
In het land van Maas en Waal
[ afbeelding ]
Hij is niet gruwelijk scherp neequote:Op zondag 5 juli 2009 14:19 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Lekker vrolijk
+ Compositie met de boom en kruising geeft een leuk beeld. Weids lanschap zo.
- Kan aan de grootte liggen, maar is hij wel scherp?
Zelf gisteravond even wezen schieten met de mooie zonsondergang:
[ afbeelding ]
Klik voor groter
+ prachtige zonsondergang.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:19 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Lekker vrolijk
+ Compositie met de boom en kruising geeft een leuk beeld. Weids lanschap zo.
- Kan aan de grootte liggen, maar is hij wel scherp?
Zelf gisteravond even wezen schieten met de mooie zonsondergang:
[ afbeelding ]
Klik voor groter
jammer dat je m horizontaal flipt.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ prachtige zonsondergang.
+ Super scherp
+ Weer spiegeling in het water.
- Dat plantje links stoort mij een beetje maar die kun je moeilijk afknippen.
[ afbeelding ]
Klopt over dat plantje. Was het enige punt waar mn statief boven het riet uitkwamquote:Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Super scherp
[ afbeelding ]
+Origineelquote:Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Super scherp
[ afbeelding ]
+in aanzet leuk idee, schaap kijkt mooi frontaal de lens inquote:Op zondag 5 juli 2009 23:14 schreef detulp050 het volgende:
Mooie foto
Toch goed dat de masten niet meer gebouwd worden, het is toch storend in het landschap
+Kleurenspel, lijnen in de foto
- Iets meer naar links (of croppen) en de mast is weg
Ik heb een foto van gisteren:
[ afbeelding ]
en van vandaag:
[ afbeelding ]
Wow, super.quote:Op zondag 5 juli 2009 20:59 schreef Ruud het volgende:
+ Positie camera en model. Zwart/wit.
- Belichting vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijk.
Ook hier maar even mijn zonsondergang van gisteren.
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2611/3689167691_71b9ef787a_b.jpg
Hij ziet er zeeziek uitquote:Op maandag 6 juli 2009 00:53 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+in aanzet leuk idee, schaap kijkt mooi frontaal de lens in
- één foto tegelijk graag, achterste schapen werken wat storend, misschien wat meer molens?
De mijne: [ afbeelding ]
een heel relaxte hond op het water..
hehe, leukquote:Op maandag 6 juli 2009 00:53 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
+in aanzet leuk idee, schaap kijkt mooi frontaal de lens in
- één foto tegelijk graag, achterste schapen werken wat storend, misschien wat meer molens?
De mijne: [ afbeelding ]
een heel relaxte hond op het water..
Zo zie een Pistache nootje er opeens niet zo eetbaar meer uit.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:21 schreef Zith het volgende:
[..]
hehe, leuk![]()
+Erg leuk onderwerp, hond ziet eruit als een echte piraat!
-'tis allemaal een klein beetje onscherp..Maar leuke foto!!
De mijne is een ode aan de Pistache:
Klikbaar (ga naar all sizes om groter te zien)
[ link | afbeelding ]
Echt wel! Lekker krokant laagje, beetje zout, mooie groene nootquote:Op maandag 6 juli 2009 19:23 schreef opinionr het volgende:
[..]
Zo zie een Pistache nootje er opeens niet zo eetbaar meer uit.
Doet niets af aan het feit dat het een mooie foto is.
Thanksquote:
Ik vind die masten juist wel wat hebben als silhouette bij zo'n lucht.quote:Toch goed dat de masten niet meer gebouwd worden, het is toch storend in het landschap
+Kleurenspel, lijnen in de foto
- Iets meer naar links (of croppen) en de mast is weg
Ok ik moet zeggen dat het een hele mooie foto is, dat wel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Row-1
+ zeer mooi wolkenspel
+ alles lekker grauw gemaakt zodat het geheel goed past bij het weer.
- jammer van die huizen eigenlijk. Had dit liever gezien in een natuurlijke omgeving.
Een vlinder in de tuin van een vriendin van me. het raam op de achtergrond is inderdaad deels weggecropt. Dit moest omdat er een lelijk zwart iets zat wat niet weg te shoppen viel. Ik hoop dat buiten dit puntje nog een ander kritiek puntje is waarmee ik iets kan
[ afbeelding ]
Eerste kan ik inkomen, maar dat tweedequote:Op woensdag 8 juli 2009 10:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ok ik moet zeggen dat het een hele mooie foto is, dat wel.
2 minpuntjes vind ik:
- tikkeltje overbelicht, miss kan je dat nog met photoshop wegwerken.
- de border is niet zwart maar eerder grijs lijkt het, of het ligt aan mn scherm.
Nja nu ik goed kijk is het niet lelijk, maar ben gewoon niets anders gewend iddquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zwart is zo standaard, had hem een paar tintjes lichter gepakt, omdat het contrast met de border anders te groot zou zijn imo
Maargoed, smaken verschillen
Nu weer OT
Ben ik het met je eens, alleen heb je dat met zulk soort foto's niet veel te willenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:51 schreef Omniej het volgende:
@N-M, leuke foto. Inderdaad is de bloem aan het uiteinde naar mijn idee wel iets overbelicht, maar het stoort eigenlijk niet. Hij staat er wel lekker scherp op en de compositie is tof.
Wat wel een beetje stoort is de achtergrond... Daaraan zie je allereerst dat de foto een tikkeltje scheef staat, maar er staat ook een flinke boom die de foto doormidden hakt. 't Maakt de achtergrond een beetje onrustiger imo, zeker omdat het geen natuurlijke achtergrond is. (met een hoop groen op de achtergrond i.p.v. een gebouw, had die boom niet meer zo opgevallen)
Nee klopt, als je naar de bloem en vlinder kijkt is het gewoon een hele mooie foto. Het is alleen jammer van de achtergrond, mja je kunt niet altijd alles perfect hebben. Het is verder wel gewoon een mooie foto.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ben ik het met je eens, alleen heb je dat met zulk soort foto's niet veel te willen
Achja, ik ben tevreden met het eindresultaat en ook met jullie op- en aanmerkingenhier kan ik wat mee
mooi scherp, en zoals iedereen al zegt is het wel jammer dat die boom daar staat.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Row-1
+ zeer mooi wolkenspel
- jammer van die huizen eigenlijk. Had dit liever gezien in een natuurlijke omgeving.
Een vlinder in de tuin van een vriendin van me. het raam op de achtergrond is inderdaad deels weggecropt. Dit moest omdat er een lelijk zwart iets zat wat niet weg te shoppen viel. Ik hoop dat buiten dit puntje nog een ander kritiek puntje is waarmee ik iets kan
[ afbeelding ]
Mooie foto, ik zou haar een pas naar voren laten staan, dan krijgt ie meer dynamiek.quote:Op zondag 5 juli 2009 17:14 schreef freud het volgende:
+ leuk onderwerp, goeie 'emo', lekkere dof
- landscape genomen, terwijl de compo imo vraagt om portrait, en je flits is te hard imo.
Niet vandaag genomen, maar wel afbewerkt:
[ afbeelding ]
Alleen loopt door verkleinen haar arm meer dicht dan het origineel.
Haha, ik zal even kijken of ik nog wat heb.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Doet iemand nog een nieuwe foto posten
Ik wil ook graag nog wat nieuwe foto's erop zettenIk ga niet op mezelf kritiek geven. Dat heb ik namelijk al gedaan.
+ Scherpte, mooie kleurenquote:Op woensdag 8 juli 2009 00:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Row-1
+ zeer mooi wolkenspel
[ afbeelding ]
Pff, nu kan ik geen foto meer plaatsen.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:29 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Scherpte, mooie kleuren
- Positie van vlinder en bloem, had veel meer richting de rechterbovenhoek gekund (of croppen)
Mooie foto(border gaan we het niet meer over hebben
).
Mijne van gisteren:
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2538/3706957876_a37d27d6f4_b.jpg
Welnee man. Het is juist de bedoeling dat er vaart in blijft lijkt mij.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:39 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Pff, nu kan ik geen foto meer plaatsen.
Een te mooie foto m snel weer uit de 'spot' te halen.
Nja vooruit dan maar,quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:29 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Scherpte, mooie kleuren
- Positie van vlinder en bloem, had veel meer richting de rechterbovenhoek gekund (of croppen)
Mooie foto(border gaan we het niet meer over hebben
).
Mijne van gisteren:
[ afbeelding ]
Groter: http://farm3.static.flickr.com/2538/3706957876_a37d27d6f4_b.jpg
Oooh, wat zonde van de bewerkingquote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3706959104/
Welke bewerking?quote:
Sony gebouw in Badhoevedorp?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nja vooruit dan maar,
+ Goede compositie
+ Lekker scherp, gewoon erg mooi!
+ Leuk om naar te kijken, nja ik bleef er naar kijken,
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij, of wat is het voor insect(mini minpunt)
[ afbeelding ]
Nee, random gebouw in hier: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=&vps=12&jsv=166d&sll=50.842533,4.383974&sspn=0.014335,0.038581&ie=UTF8&cd=1&split=0&geocode=FZDMBwMdpuVCAAquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef opinionr het volgende:
[..]
Sony gebouw in Badhoevedorp?
Ik heb daar gewerkt en die ramen zijn in het echt veel viezer
Ik vond het zelf wel een echt minpuntje.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij
Wie het weet mag het zeggenquote:of wat is het voor insect![]()
Bij nader inzien lijkt het totaal niet op het Sony gebouw :xquote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:41 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nee, random gebouw in hier: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=&vps=12&jsv=166d&sll=50.842533,4.383974&sspn=0.014335,0.038581&ie=UTF8&cd=1&split=0&geocode=FZDMBwMdpuVCAA
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:46 schreef opinionr het volgende:
[..]
Bij nader inzien lijkt het totaal niet op het Sony gebouw :x
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:59 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Welke bewerking?Ik heb alleen het contrast bewerkt.
Ja klopt, ik vond het daarom erg mooi om de foto te maken, achter me was er blauwe lucht en witte wolken, en precies boven het gebouw donkere, grijze regen wolken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:07 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Het ziet eruit alsof je de foto naar B/W hebt geconverteerd met uitzondering van de spiegelende ramen. Ik verwacht geen grijze lucht als de ramen superblauw met witte wolkjes weerspiegelen namelijk. En het gebouw heeft ook diezelfde grijze kleur. Vandaar dat ik dan op het verkeerde been werd gezet neem ik dan maar aan.
Uiteraard geloof ik je wel, ik zeg toch dat ik op het verkeerde been werd gezetquote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:11 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ja klopt, ik vond het daarom erg mooi om de foto te maken, achter me was er blauwe lucht en witte wolken, en precies boven het gebouw donkere, grijze regen wolken.
Verder is er niets bewerkt, niet eens gecropt. In EXIF staat photoshop CS4 omdat ik daar auto contrast heb gedaan en de resizing. En als je het niet gelooft heb ik ook het origineel waarin je geen CS4 in de exif data ziet.
+ Compositie!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nja vooruit dan maar,
+ Goede compositie
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij, of wat is het voor insect(mini minpunt)
[ afbeelding ]
Je kan niet zeggen dat er géén contrast in je foto zit...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Nja vooruit dan maar,
+ Goede compositie
[ afbeelding ]
Ik zie het plaatje niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:04 schreef 103720 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn oudste dochter aan zee.
+ Interessante fotoquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:28 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Compositie!
+ Bewerking. Ik neem aan dat het goed bewerkt is. Mooi gedaan.
- Misschien iets te grauw.
- Ik zie wat verticale licht blauwe lijnen lopen boven dat grijze vlak links in het midden van het gebouw. Rechts is het ook een beetje te zien.
[ afbeelding ]
Groot: http://farm3.static.flickr.com/2518/3707742550_07e7427380_o.jpg
Een varen van binnen. Idd, is wat overbelicht aan 1 kant.
Fraaie foto kerel!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:17 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Interessante foto
+ Midden super scherp
- beetje grauw
jij hebt zoveel mooie fotos op je flickr account staan, écht mooie. Waarom zet je die hier nooit?
Europe HQ
[ afbeelding ]
flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3710982114/
Hoe komt die onderkant zo paars?quote:Op zondag 12 juli 2009 00:17 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Fraaie foto kerel!
+ mooie weerspiegeling van de wolken
+ mooi gebouw uberhaupt
- liever een wat zonnigere dag gezien bij dit gebouw
Dagje in het park
[ afbeelding ]
Groter: http://fc03.deviantart.co(...)__by_Domin_hater.png
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |