abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juni 2009 @ 20:39:23 #251
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_69714653
Best interessant wiebeldak... deze compo i.c.m. het gecropte formaat.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 00:26:42 #252
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69725172
Zith, leuk zo'n diertje tegen een onnatuurlijke achtergronf, schreptediepte is ook lekker alleen denk ik dat de foto spannender was geweest als je het krekeltje van voren had gefotografeerd en er dichter op was gaan zitten.

Ik heb weer een heerlijk klein ventje in de studio gehad.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:18:29 #253
147091 janeway
live long and prosper
pi_69751217
Mooi KD Wat een mooie blauwe oogjes, die donshaartjes, en qua kleur enz vindt ik de foto helemaal goed.
pi_69751334
Ik vind dit ook een perfecte foto. Geweldig scherp en die strak blauwe ogen maken het helemaal af.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2009 20:22:13 ]
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:33:35 #255
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69751845
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 00:26 schreef snakelady het volgende:
Zith, leuk zo'n diertje tegen een onnatuurlijke achtergronf, schreptediepte is ook lekker alleen denk ik dat de foto spannender was geweest als je het krekeltje van voren had gefotografeerd en er dichter op was gaan zitten.

Ik heb weer een heerlijk klein ventje in de studio gehad.

[ afbeelding ]
Is het een optie die ene vingernagel van mams een beetje bij te shoppen? Want die is heel erg afgebeten vergeleken met de rest . Verder echt een foto!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 5 juni 2009 @ 20:43:23 #256
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69752235
Zijn die ogen echt of bewerkt? Ik vind ze een beetje eng..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:02:52 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69753020
de ogen zijn echt zo blauw, alleen wat opgehaald maar niet blauwer gemaakt dan ze eigenlijk zijn.

Dank jullie wel voor de leuke reacties.
Debsterr, dat is idd jammer ja, zal kijken of ik daar nog iets aan kan doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:45:06 #258
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_69754493
+ idd alles wat al genoemd is de kleuren, mooi scherp, haartjes , oogies TopShot!
- en als ik dan wat moet zeggen, die vinger was ook t eerste wat ik zag ( als fanatieke nagelbijter )

Dan de mijne... Vd week fietsritje gedaan... Meer kwam ik niet tegen onderweg, behalve dan wat bejaarden op de fiets

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  † In Memoriam † vrijdag 5 juni 2009 @ 21:57:06 #259
230491 Zith
pls tip
pi_69754912
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ idd alles wat al genoemd is de kleuren, mooi scherp, haartjes , oogies TopShot!
- en als ik dan wat moet zeggen, die vinger was ook t eerste wat ik zag ( als fanatieke nagelbijter )

Dan de mijne... Vd week fietsritje gedaan... Meer kwam ik niet tegen onderweg, behalve dan wat bejaarden op de fiets

[ afbeelding ]
Jij bent van Fotofrunk.nl?
+Heerlijk vertrouwd, hooi, boerderij, ladders
-Misschien iets te eenzijdig hooi, hooi, hooi) op belichting of scherpte niets aan te merken...

Mijne gemaakt met 600mm telelens
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 21:59:28 #260
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_69754993
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:57 schreef Zith het volgende:

[..]

Jij bent van Fotofrunk.nl?
eeh ja hoezo?/ ( letters irritant?)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_69758922
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
( letters irritant?)
Wel héél erg lelijk, als ik eerlijk ben.

Een iets subtieler lettertype en een neutrale kleur helpt al een hoop denk ik. Zo'n opvallende roze tekst doet een foto niet veel goeds...
  zaterdag 6 juni 2009 @ 03:34:37 #262
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69761834
Zith
De kleuren zijn erg fraai, maar wat wil je ook met zulke prachtige bloemen. Ik vind je compositie ook interessant, hoewel ik niet precies weet waar ik op moet focussen, aangezien geen enkele bloem echt helemaal scherp is op de grotere versie van de foto. Op het kleintje hier op fok valt dat dan wel weer mee. Ik neem eigenljk aan dat je op de grootste bloem hebt scherpgesteld? Danis het echt jammer dat ie niet scherp is, want de diepte in de foto is erg mooi verder. Dan zou die bloem er echt uitknallen als ie loeischerp zou zijn. Mooi geisoleerd van de achtergrond wel.

Mijn foto. onze achterbuurman heeft vandaag gehooid.
Klikbaar

.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 6 juni 2009 @ 09:24:51 #263
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_69763015
Ook meedoet met foto

Zonsondergang bij Den Helder.

pi_69763260
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 00:18 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wel héél erg lelijk, als ik eerlijk ben.
Vind ik ook. En als we toch eerlijk zijn: geldt ook voor de foto's van snakelady en dimage. Als je het dan toch doet, doe het dan zo dat het niet de aandacht van de foto afleidt.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 10:51:22 #265
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69763901
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 09:24 schreef dimage het volgende:
Ook meedoet met foto

Als je nu ook meedoet met de regels..................

LEES de OP
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:12:37 #266
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_69764295
@ Ruud, Meerdere hebben daar een hekel aan of vinden het niet mooi idd, maar laten we eerlijk zijn, ik moet er mijn geld mee verdienen en dit is toch ook reclame dus opvallen is dan juist nodig.
ER, erg rustgevende foto, de kleuren heb je heel mooi te pakken!
pi_69766623
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:12 schreef snakelady het volgende:
@ Ruud, Meerdere hebben daar een hekel aan of vinden het niet mooi idd, maar laten we eerlijk zijn, ik moet er mijn geld mee verdienen en dit is toch ook reclame dus opvallen is dan juist nodig.
Daar heb je gelijk in ja. Maar erg professioneel ziet het er niet uit, vind ik...

De foto wel hoor trouwens
pi_69770065
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 09:56 schreef Ruud het volgende:

[..]

Vind ik ook. En als we toch eerlijk zijn: geldt ook voor de foto's van snakelady en dimage. Als je het dan toch doet, doe het dan zo dat het niet de aandacht van de foto afleidt.
Die van Snakelady vind ik niet storend, zeker omdat dit duidelijk een professionele foto is.

Bij Dimage is het tekstje wel weer erg lelijk en storend inderdaad; de tekst trekt veel te veel de aandacht (de tekst is nog groter dan de mensen op de foto, om maar 'ns wat te noemen) en hij staat ook nog enorm ver van de kant af.

Op zich vind ik de foto zelf wel erg goed gelukt: mooie kleuren, fraaie wolken die mooi oplichten door de zon, de silhouetten van het groepje mensen zijn tof, maar eigenlijk kijk je zo op het eerste oog alleen maar naar de tekst.
pi_69775673
Reageer maar op elizabeth aangezien dimage niet kan lezen.

+ Mooie kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht)
+ Gewoon een mooi beeld

Mooi zo met die kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht). Wat ik wat minder vind is dat sommige hooibalen (?) in elkaar overlopen, op de voorgrond staan die balen er bijv. lekker strak op maar die 5e baal zegmaar haalt de rust wat weg. Snap ook wel dat je daar weinig aan kan doen (schijnen nogal zwaar te zijn die krengen ) maar toch wat jammer. In groter formaat is je foto trouwens wel beter, zal komen omdat het dan allemaal wat ruimer is

Mijn foto, stiekem van eergister. Spreekt voor mezelf wel wat tot verbeelding, pot met goud grote gebouwen kapatalisme enzo

Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  Admin zaterdag 6 juni 2009 @ 20:54:56 #270
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69778841
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:53 schreef Pr0-n00b het volgende:
Reageer maar op elizabeth aangezien dimage niet kan lezen.

+ Mooie kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht)
+ Gewoon een mooi beeld

Mooi zo met die kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht). Wat ik wat minder vind is dat sommige hooibalen (?) in elkaar overlopen, op de voorgrond staan die balen er bijv. lekker strak op maar die 5e baal zegmaar haalt de rust wat weg. Snap ook wel dat je daar weinig aan kan doen (schijnen nogal zwaar te zijn die krengen ) maar toch wat jammer. In groter formaat is je foto trouwens wel beter, zal komen omdat het dan allemaal wat ruimer is

Mijn foto, stiekem van eergister. Spreekt voor mezelf wel wat tot verbeelding, pot met goud grote gebouwen kapatalisme enzo

[ afbeelding ]
+ mooie, duidelijke regenboog
- wat flets. beetje meer contrast had ik persoonlijk wat mooier gevonden

gisteren nog even naar de wythmenerplas geweest met m'n nieuwe aanwinst:

(meer formaten op flickr)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_69779517
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:54 schreef Danny het volgende:

[..]

Beetje jammer dat de eigenaar van FOK! zelf niet verder kan kijken dan een regeltje in een topic. Zo nu heb ik een + en - punt genoemd en hop mijn eigen foto. Gaat me toch niet vertellen dat het enige minpunt aan mijn foto is dat ie wat te flets is?
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  Admin zaterdag 6 juni 2009 @ 21:20:53 #272
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_69779710
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:14 schreef Pr0-n00b het volgende:

[..]

Beetje jammer dat de eigenaar van FOK! zelf niet verder kan kijken dan een regeltje in een topic. Zo nu heb ik een + en - punt genoemd en hop mijn eigen foto. Gaat me toch niet vertellen dat het enige minpunt aan mijn foto is dat ie wat te flets is?
er zit te veel lege ruimte aan de bovenkant, maar ik ben geen fan van vierkant verkropte foto's. Je had 'm beter horizontaal kunnen nemen imo. Maar was hij minder flets geweest had-ie er wmb beter uitgesprongen. Ow, en je gebouw staat scheef.

Na tien minuten photoshop
(ongeveer he, heb de originele niet om mee te werken).

Maar volgens mij ging het om + en - punten van de foto. Ik ben niet zo van de howto's. Er zijn mensen met verstand van foto's en fotograferen die dat veel beter kunnen dan ik.
(ow, en voor dergelijk commentaar kun je je foto beter plaatsen in [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! )

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 06-06-2009 21:41:40 ]
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_69782631
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:54 schreef Danny het volgende:

[..]

gisteren nog even naar de wythmenerplas geweest met m'n nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
(meer formaten op flickr)
+ Erg mooie wolkenspel. Veel diepte.
- Ik had de sluiter nog iets langer opgelaten voor net wat meer licht.

Paar dagen terug een random zakje knikkers gevonden bij de supermarkt en die meegenomen om er wat mee te spelen.

FOK!fotograaf zondag 7 juni 2009 @ 12:09:14 #274
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_69789885
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

+ Erg mooie wolkenspel. Veel diepte.
- Ik had de sluiter nog iets langer opgelaten voor net wat meer licht.

Paar dagen terug een random zakje knikkers gevonden bij de supermarkt en die meegenomen om er wat mee te spelen.

[ afbeelding ]
+ Mooie scherpe diepte in de foto
+ De gele knikker tegenover het zwarte witte.
- Ik zou persoonlijk de grotere knikkers achter de kleine leggen.

Een fototje vanaf mijn kant:

Een willekeurige zaterdagmiddag op de PC Hooftstraat in Amsterdam

Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_69790112
+ Mooi scherp, positie rode auto is goed, komt mooi naar voren (je had ook geluk dat de rest van de auto's zwart waren )
- Misschien had de focus alleen op de rode auto beter geweest (als je camera dat kan tenminste...)

Even wat gespeeld voor de fotowedstrijd van deze maand

pi_69802998
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:18 schreef Ruud het volgende:
+ Mooi scherp, positie rode auto is goed, komt mooi naar voren (je had ook geluk dat de rest van de auto's zwart waren )
- Misschien had de focus alleen op de rode auto beter geweest (als je camera dat kan tenminste...)

Even wat gespeeld voor de fotowedstrijd van deze maand

[ afbeelding ]
+ Leuk effect, dat uitspringende en dat "dubbele" effect. Beetje abstract ook.
+ Ik word er duizelig van.
- Het is een portretfoto en dat gezegd hebbende zie ik niet echt duidelijk wie er achter de cam staat.

Nog maar 1 dan. Deze is alweer een tijdje oud, maar ik ben niettemin erg trots op de serie waar hij inzit.

Here serie en meer maten @ flickr
pi_69803208
quote:
Op zondag 7 juni 2009 19:16 schreef McKillem het volgende:

[..]
Nog maar 1 dan. Deze is alweer een tijdje oud, maar ik ben niettemin erg trots op de serie waar hij inzit.

[ afbeelding ]

Here serie en meer maten @ flickr
Vanwege het licht- en scherpte/diepte verloop? Zelf heb ik niet zoveel met metaalmeisjes, maar ze staat er goed op!

Mijn foto, van een paar dagen geleden, toen het nog mooi weer was...., het uitzicht vanaf Duintjer CS op de zevende verdieping.

[ Bericht 0% gewijzigd door grif op 07-06-2009 19:33:21 ]
Never try to outstubborn a cat.
pi_69816318
Suggesties geven zonder iets te posten, mag dat ook?

@ Snakelady: technisch heel goed, als het een productfoto en geen babyfoto was. Ik vind het licht te hard, vooral omdat daardoor van die diepe, gestoken schaduwen ontstaan en er harde vierkante lichtjes in de ogen komen. Ik denk dat diffuser licht mooier zou zijn. De kleurverzadiging in de blauwe ogen vind ik wat onnatuurlijk overkomen (en het oogwit ziet er opvallend clean uit, maar misschien hoort dat zo bij babies?). Verder vind ik het moment eerlijk gezegd niet optimaal (beetje onnozele blik en murmelbekkie), maar ik weet natuurlijk niet of er betere voorbij gekomen zijn.

Geen kritiek maar iets dat me opvalt: portretten worden vaak met een groot diafragma genomen, zodat de focus alleen op de ogen ligt en de rest vager wordt, op die manier wordt dan het 'wezen' van de geportretteerde benadrukt. Dat je daarvan afwijkt vind ik interessant, want zoveel 'wezen' heeft een baby nog niet, en met het volledig scherpe beeld benadruk je dat het ventje helemaal gaaf en compleet ter wereld gekomen is. Ik denk alleen dat je diezelfde indruk ook kunt maken met zachter licht, en dat de foto dan minder klinisch wordt.

@ElizabethR: (grote versie) Als dat landschap er vandaag nog zo mooi bij ligt, zou ik het eens proberen met een kleiner diagfragma en een heel secuur ingestelde witbalans (instellen op grijskaart). Met scherpere detaillering van voor tot achter en beter gedefinieerde kleuren zou hij aan helderheid winnen. De wat onheldere indruk van kleuren en detaillering zou ook door de gekozen JPG-compressie veroorzaakt kunnen zijn - het valt me op dat het lijntje om de foto zowel aan de binnen- als buitenkant 1 pixeltje uitgelopen is. Dat kan ontstaan zijn als je na het aanbrengen van dat kader nog een bewerking hebt uitgevoerd, maar als je het kader als laatste hebt aangebracht, moet het in de compressie zitten. In dat geval is daarmee ook die niet optimale helderheid verklaard.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:06:48 #279
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69818535
Grif: Beetje saai shot zo. Weinig kleur en weinig scherpte. Misschien een beetje met het contrast spelen?
Mckillem: Mooi, erg sfeervol portret. Normaal gesproken zou ik vallen over het vele zwart links in het gezicht, maar het past perfect bij de sfeer van de foto.

Dan mijn foto. Het is een shot van een middagje kortebaan paardenraces in ons plaatselijk winkelcentrum. Door de omgeving van het winkelcentrum vind ik het gros van de foto's niet zo boeiend om naar te kijken. Het was voor mij echt een testcase om te kijken of ik de actie/beweging van het paard er een beetje goed op kon krijgen. Tips zijn erg welkom!

Fullsize op flickr
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_69819916
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:06 schreef Cheiron het volgende:
Grif: Beetje saai shot zo. Weinig kleur en weinig scherpte. Misschien een beetje met het contrast spelen?
Mckillem: Mooi, erg sfeervol portret. Normaal gesproken zou ik vallen over het vele zwart links in het gezicht, maar het past perfect bij de sfeer van de foto.

Dan mijn foto. Het is een shot van een middagje kortebaan paardenraces in ons plaatselijk winkelcentrum. Door de omgeving van het winkelcentrum vind ik het gros van de foto's niet zo boeiend om naar te kijken. Het was voor mij echt een testcase om te kijken of ik de actie/beweging van het paard er een beetje goed op kon krijgen. Tips zijn erg welkom!

[ afbeelding ]

Fullsize op flickr
Actie vastleggen is in ieder geval erg goed gelukt: opspattend zand en vooral het goede moment van een paard met de voetjes van de vloer. De wat schuinere uitsnede helpt daar ook bij. Verder natuurlijk lekker geïsoleerd door de scherptediepte waardoor de achtergrond niet storend wordt.

Wat ik jammer vind is de uitsnede aan de onderkant van de foto. Het wiel, voor ons links, staat er nog maar net op een rijdt als het ware tegen de rand van de foto op. Persoonlijk vind ik altijd dat iets de ruimte moet hebben om "naar toe te kunnen bewegen". En het is jammer dat er net niet wat meer ruimte zit tussen het hoofd van het paard met lijnen en de ruiter. Nu zit ie er een beetje achter verscholen waardoor je bijvoorbeeld wat extra emotie en inspanning mist. Maar dat is iets wat je niet echt in de hand hebt.

Mijn foto is van een weekje geleden en heeft actie op een wat kleinere schaal. Wel een hel om te fotograferen: plat op je buik, 1 pup onder je kin met zijn kop door de nek-strap van de camera, een ander speelt klimgeit op je heup en een derde klautert op je been in een poging aan je hiel te knagen... ;-)

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:59:17 #281
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69819990
Ahw Hebben!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_69820322
+ mooie kleuren, het iets 'te' groene van het gras past goed bij de foto. Mooi de achtergrond geisoleerd, ook goede keuze van je DOF (te zien aan het gras), goede uitsnede ook!
- op dit formaat lijkt hij in elk geval niet scherp, en het is uiteraard een moeilijk onderwerp... maar een onscherpe foto kan wel werken maar in dit geval niet echt (voor mij)
+ LIEF!!!!

gisteravond even het metrostation ingelopen. Buiten regen, en bijna donker... binnen kaal, somber en sfeerloos Gemaakt met net nieuwe groothoek (10-20mm)

pi_69820412
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:06 schreef Cheiron het volgende:
Thanks.
Jou actie shot lijkt me perfect gelukt. Heb er niets op aan te merken behalve dat de hoek waaronder hij is een genomen een beetje apart aanvoelt.
Maar dat kan zich ook strikt tussen mijn oren afspelen.
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:57 schreef P_B het volgende:

[..]
Mijn foto is van een weekje geleden en heeft actie op een wat kleinere schaal. Wel een hel om te fotograferen: plat op je buik, 1 pup onder je kin met zijn kop door de nek-strap van de camera, een ander speelt klimgeit op je heup en een derde klautert op je been in een poging aan je hiel te knagen... ;-)

[ afbeelding ]
Leuke pic!
Mijn ervaring met dat soort houdingen is dat mijn nek me niet echt bedankt naderhand, of datk zelfs echt duizelig word.
Wat je soms al niet moet doen voor een pic.
pi_69823359
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Thanks.
Jou actie shot lijkt me perfect gelukt. Heb er niets op aan te merken behalve dat de hoek waaronder hij is een genomen een beetje apart aanvoelt.
Maar dat kan zich ook strikt tussen mijn oren afspelen.
[..]

Leuke pic!
Mijn ervaring met dat soort houdingen is dat mijn nek me niet echt bedankt naderhand, of datk zelfs echt duizelig word.
Wat je soms al niet moet doen voor een pic.
Echt hoor, breek me de bek niet open...
Ik vind honden een van de leukste onderwerpen om te fotograferen dus dan ben je nagenoeg constant bezig om op ooghoogte te komen. Duizelig is me nog niet gelukt maar de relatie met mijn lijf is er al een van gewapende vrede dus na zo'n uurtje door het gras rollen is het een paar dagen oorlog. Maar hey, een blije baas is voldoende! En soms een kleine vergoeding helpt ook wel...
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Ahw Hebben!
Wil je de link van de fokker hebben? Hij zoekt nog een huisje...
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_69824046
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:12 schreef Uncle het volgende:
gisteravond even het metrostation ingelopen. Buiten regen, en bijna donker... binnen kaal, somber en sfeerloos Gemaakt met net nieuwe groothoek (10-20mm)

[ link | afbeelding ]

Alleen jammer dat ie een beetje scheef is...
  maandag 8 juni 2009 @ 13:39:36 #286
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69824348
Foto komt absoluut niet tot zijn recht op die magere 610 pixels van fok.
Zelfs de grotere versie vind ik niet mooi. En ik denk eigenlijk ook dat dat komt doordat de foto in plaats van een weids gebeuren weer te geven, juist ingekneld weergegeven wordt. Door die bogen aan weerszijden dus.
pi_69825014
Ja, stapje naar voren was beter geweest. Maar ik hou wel van dit soort foto's.
pi_69825367
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:12 schreef Uncle het volgende:
+ mooie kleuren, het iets 'te' groene van het gras past goed bij de foto. Mooi de achtergrond geisoleerd, ook goede keuze van je DOF (te zien aan het gras), goede uitsnede ook!
- op dit formaat lijkt hij in elk geval niet scherp, en het is uiteraard een moeilijk onderwerp... maar een onscherpe foto kan wel werken maar in dit geval niet echt (voor mij)
+ LIEF!!!!

[ link | afbeelding ]
+ mooi in't midden, mooi effect, goede sfeer
- misschien net iets te futuristisch effect (eigenlijk niet echt een - maargoed)

Mijn foto: eiland bij Helsinki in HDR:
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_69825399
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:39 schreef ElizabethR het volgende:
Foto komt absoluut niet tot zijn recht op die magere 610 pixels van fok.
Zelfs de grotere versie vind ik niet mooi. En ik denk eigenlijk ook dat dat komt doordat de foto in plaats van een weids gebeuren weer te geven, juist ingekneld weergegeven wordt. Door die bogen aan weerszijden dus.
Dank voor je mening. Een groothoek kun je inderdaad wijdse plaatjes mee maken. Maar ik probeerde eens iets anders te doen. De een vind dat wel werken en de andere niet... ik snap jou commentaar echter volledig... maar vond zelf het effect wel leuk op deze manier

maar geloof dat dit een fototopic was en geen discussie topic
pi_69825471
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:16 schreef Uncle het volgende:
maar geloof dat dit een fototopic was en geen discussie topic
Het is beide
pi_69825567
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:15 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

+ mooi in't midden, mooi effect, goede sfeer
- misschien net iets te futuristisch effect (eigenlijk niet echt een - maargoed)

Mijn foto: eiland bij Helsinki in HDR:
[ afbeelding ]
+Goed gelukt HDR effect.
+Mooi kleurenspel.
-Ik had liever een bredere foto gezien met meer omgeving er op.

Heb nu even niet een nieuwe inzending, maar dit commentaar kwam gewoon even in me op.
  maandag 8 juni 2009 @ 15:38:20 #292
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69827696
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:22 schreef McKillem het volgende:

[..]

+Goed gelukt HDR effect.

HDR effect is veel te onnatuurlijk. Het zijn gewoon zuurstokkleurtjes.

En Uncle, uiteraard is het meest belangrijke dat je zelf tevreden bent met de foto. Ik vind het echter jammer om dan een groothoek te gebruiken als je het effect daarvan weer teniet doet door deze compo.
pi_69827930
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:38 schreef ElizabethR het volgende:

Dat.

Ik vind 't effect ook veel te overdreven. HDR vind ik prachtig, maar het wordt vaak erg over the top gedaan en dat is meteen het grootste gevaar van HDR foto's.
  maandag 8 juni 2009 @ 18:35:18 #294
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69833670
Virus3000

De compositie vind ik fraai, hoewel wat krap uitgesneden aan de linkerkant. Het eiland staat er daardoor niet helemaal op. De wolkenlucht in dergelijke foto's is altijd een pluspunt. Zoals ik al zei, ik vind je HDR niet erg geslaagd. Erg onnatuurlijke kleuren. Heb je eigenlijk bij het origineel wel goed naar je witbalans gekeken? Het zou zo maar kunnen dat er sowieso al teveel blauw inzit. En dat komt wel erg tot uitdrukking in je HDR. Ik denk dat je bij HDR altijd in de gaten moet houden dat je de schuifjes niet teveel doortrekt bij tonemapping. En natuurlijk ga je pas tonemappen nadat je de foto eerst volgens de 'normale' regels hebt gecorrigeerd aangaande kleuren en levels.

Over onnatuurlijk gesproken, mijn foto. Straatartiesten in Galway. En bewerkt volgens de Dave Hill/Jill Greenberg look. Althans, dat heb ik gepoogd. Uiteraard is dit zeer onnatuurlijk, maar het verkoopt als zoete broodjes.

pi_69834120
+ Indrukwekkend shopwerk. Ik hou meestal helemaal niet van zwaar bewerkte foto's, maar dit schilderachtige effect is echt leuk. Hoewel het waarschijnlijk snel verveelt, nadat je het een paar keer hebt gezien.

- Het onderwerp an sich is eigenlijk niet zo boeiend. De foto moet het echt van het shopwerk hebben, denk ik.

Nieuwe kandidaat:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2009 18:49:20 ]
pi_69834228
+ Kleuren. Muzikanten staan er goed op
- De achtergrond leidt teveel af. En, zoals je zelf al zegt, onnatuurlijk.

Nog een pluspunt, maar niet voor de foto: het commentaar wat je altijd geeft op andere foto's, erg bruikbaar

Bovenstaande was dus voor de foto van ElizabethR

@ k_man:

+ Mooie sfeervolle foto. Je blijft er wel even naar kijken.
- Eigenlijk niet echt, misschien had je je camera nog iets verder kunnen draaien.

Clown in onze tuin. Achtergrond zwart/wit gemaakt.

pi_69834301
Je was te laat Ruud...
pi_69834405
Ja, zie edit
pi_69838020
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:38 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En Uncle, uiteraard is het meest belangrijke dat je zelf tevreden bent met de foto. Ik vind het echter jammer om dan een groothoek te gebruiken als je het effect daarvan weer teniet doet door deze compo.
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:38:04 #300
147091 janeway
live long and prosper
pi_69838744
Ik vraag me af waar het clowntje naar kijkt, is dus een plus.
- hij lijkt mij niet helemaal scherp op het clowntje. en ik zou iets meer van het clowntje willen zien.

De mijne een straat theater festival in onze stad..
Ze keek even heel fijn in mijn lens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')