Is het een optie die ene vingernagel van mams een beetje bij te shoppen? Want die is heel erg afgebeten vergeleken met de restquote:Op vrijdag 5 juni 2009 00:26 schreef snakelady het volgende:
Zith, leuk zo'n diertje tegen een onnatuurlijke achtergronf, schreptediepte is ook lekker alleen denk ik dat de foto spannender was geweest als je het krekeltje van voren had gefotografeerd en er dichter op was gaan zitten.
Ik heb weer een heerlijk klein ventje in de studio gehad.
[ afbeelding ]
Jij bent van Fotofrunk.nl?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ idd alles wat al genoemd is de kleuren, mooi scherp, haartjes , oogies TopShot!
- en als ik dan wat moet zeggen, die vinger was ook t eerste wat ik zag ( als fanatieke nagelbijter)
Dan de mijne... Vd week fietsritje gedaan... Meer kwam ik niet tegen onderweg, behalve dan wat bejaarden op de fiets
[ afbeelding ]
eeh ja hoezo?/ ( letters irritant?)quote:
Wel héél erg lelijk, als ik eerlijk ben.quote:
Vind ik ook. En als we toch eerlijk zijn: geldt ook voor de foto's van snakelady en dimage. Als je het dan toch doet, doe het dan zo dat het niet de aandacht van de foto afleidt.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 00:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel héél erg lelijk, als ik eerlijk ben.
Als je nu ook meedoet met de regels..................quote:
Daar heb je gelijk in ja. Maar erg professioneel ziet het er niet uit, vind ik...quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:12 schreef snakelady het volgende:
@ Ruud, Meerdere hebben daar een hekel aan of vinden het niet mooi idd, maar laten we eerlijk zijn, ik moet er mijn geld mee verdienen en dit is toch ook reclame dus opvallen is dan juist nodig.
Die van Snakelady vind ik niet storend, zeker omdat dit duidelijk een professionele foto is.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 09:56 schreef Ruud het volgende:
[..]
Vind ik ook. En als we toch eerlijk zijn: geldt ook voor de foto's van snakelady en dimage. Als je het dan toch doet, doe het dan zo dat het niet de aandacht van de foto afleidt.
+ mooie, duidelijke regenboogquote:Op zaterdag 6 juni 2009 18:53 schreef Pr0-n00b het volgende:
Reageer maar op elizabeth aangezien dimage niet kan lezen.
+ Mooie kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht)
+ Gewoon een mooi beeld
Mooi zo met die kleurovergangen (gele grond, groene achtergrond en een strak blauwe lucht). Wat ik wat minder vind is dat sommige hooibalen (?) in elkaar overlopen, op de voorgrond staan die balen er bijv. lekker strak op maar die 5e baal zegmaar haalt de rust wat weg. Snap ook wel dat je daar weinig aan kan doen (schijnen nogal zwaar te zijn die krengen) maar toch wat jammer. In groter formaat is je foto trouwens wel beter, zal komen omdat het dan allemaal wat ruimer is
Mijn foto, stiekem van eergister. Spreekt voor mezelf wel wat tot verbeelding, pot met goud grote gebouwen kapatalisme enzo
[ afbeelding ]
Beetje jammer dat de eigenaar van FOK! zelf niet verder kan kijken dan een regeltje in een topic. Zo nu heb ik een + en - punt genoemd en hop mijn eigen foto. Gaat me toch niet vertellen dat het enige minpunt aan mijn foto is dat ie wat te flets is?quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:54 schreef Danny het volgende:
[..]
+ mooie, duidelijke regenboog
- wat flets. beetje meer contrast had ik persoonlijk wat mooier gevonden
er zit te veel lege ruimte aan de bovenkant, maar ik ben geen fan van vierkant verkropte foto's. Je had 'm beter horizontaal kunnen nemen imo. Maar was hij minder flets geweest had-ie er wmb beter uitgesprongen. Ow, en je gebouw staat scheef.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 21:14 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Beetje jammer dat de eigenaar van FOK! zelf niet verder kan kijken dan een regeltje in een topic. Zo nu heb ik een + en - punt genoemd en hop mijn eigen foto. Gaat me toch niet vertellen dat het enige minpunt aan mijn foto is dat ie wat te flets is?
+ Erg mooie wolkenspel. Veel diepte.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:54 schreef Danny het volgende:
[..]
+ mooie, duidelijke regenboog
- wat flets. beetje meer contrast had ik persoonlijk wat mooier gevonden
gisteren nog even naar de wythmenerplas geweest met m'n nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
(meer formaten op flickr)
+ Mooie scherpe diepte in de fotoquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:02 schreef McKillem het volgende:
[..]
+ Erg mooie wolkenspel. Veel diepte.
- Ik had de sluiter nog iets langer opgelaten voor net wat meer licht.
Paar dagen terug een random zakje knikkers gevonden bij de supermarkt en die meegenomen om er wat mee te spelen.
[ afbeelding ]
+ Leuk effect, dat uitspringende en dat "dubbele" effect. Beetje abstract ook.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:18 schreef Ruud het volgende:
+ Mooi scherp, positie rode auto is goed, komt mooi naar voren (je had ook geluk dat de rest van de auto's zwart waren)
- Misschien had de focus alleen op de rode auto beter geweest (als je camera dat kan tenminste...)
Even wat gespeeld voor de fotowedstrijd van deze maand
[ afbeelding ]
Vanwege het licht- en scherpte/diepte verloop? Zelf heb ik niet zoveel met metaalmeisjes, maar ze staat er goed op!quote:Op zondag 7 juni 2009 19:16 schreef McKillem het volgende:
[..]
Nog maar 1 dan. Deze is alweer een tijdje oud, maar ik ben niettemin erg trots op de serie waar hij inzit.
[ afbeelding ]
Here serie en meer maten @ flickr
Actie vastleggen is in ieder geval erg goed gelukt: opspattend zand en vooral het goede moment van een paard met de voetjes van de vloer. De wat schuinere uitsnede helpt daar ook bij. Verder natuurlijk lekker geïsoleerd door de scherptediepte waardoor de achtergrond niet storend wordt.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:06 schreef Cheiron het volgende:
Grif: Beetje saai shot zo. Weinig kleur en weinig scherpte. Misschien een beetje met het contrast spelen?
Mckillem: Mooi, erg sfeervol portret. Normaal gesproken zou ik vallen over het vele zwart links in het gezicht, maar het past perfect bij de sfeer van de foto.
Dan mijn foto. Het is een shot van een middagje kortebaan paardenraces in ons plaatselijk winkelcentrum. Door de omgeving van het winkelcentrum vind ik het gros van de foto's niet zo boeiend om naar te kijken. Het was voor mij echt een testcase om te kijken of ik de actie/beweging van het paard er een beetje goed op kon krijgen. Tips zijn erg welkom!
[ afbeelding ]
Fullsize op flickr
Thanks.quote:Op maandag 8 juni 2009 10:06 schreef Cheiron het volgende:
Mckillem: Mooi, erg sfeervol portret. Normaal gesproken zou ik vallen over het vele zwart links in het gezicht, maar het past perfect bij de sfeer van de foto.
Leuke pic!quote:Op maandag 8 juni 2009 10:57 schreef P_B het volgende:
[..]
Mijn foto is van een weekje geleden en heeft actie op een wat kleinere schaal. Wel een hel om te fotograferen: plat op je buik, 1 pup onder je kin met zijn kop door de nek-strap van de camera, een ander speelt klimgeit op je heup en een derde klautert op je been in een poging aan je hiel te knagen... ;-)
[ afbeelding ]
Echt hoor, breek me de bek niet open...quote:Op maandag 8 juni 2009 11:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Thanks.
Jou actie shot lijkt me perfect gelukt. Heb er niets op aan te merken behalve dat de hoek waaronder hij is een genomen een beetje apart aanvoelt.
Maar dat kan zich ook strikt tussen mijn oren afspelen.
[..]
Leuke pic!
Mijn ervaring met dat soort houdingen is dat mijn nek me niet echt bedankt naderhand, of datk zelfs echt duizelig word.
Wat je soms al niet moet doen voor een pic.
Wil je de link van de fokker hebben? Hij zoekt nog een huisje...quote:
quote:Op maandag 8 juni 2009 11:12 schreef Uncle het volgende:
gisteravond even het metrostation ingelopen. Buiten regen, en bijna donker... binnen kaal, somber en sfeerloosGemaakt met net nieuwe groothoek (10-20mm)
[ link | afbeelding ]
+ mooi in't midden, mooi effect, goede sfeerquote:Op maandag 8 juni 2009 11:12 schreef Uncle het volgende:
+ mooie kleuren, het iets 'te' groene van het gras past goed bij de foto. Mooi de achtergrond geisoleerd, ook goede keuze van je DOF (te zien aan het gras), goede uitsnede ook!
- op dit formaat lijkt hij in elk geval niet scherp, en het is uiteraard een moeilijk onderwerp... maar een onscherpe foto kan wel werken maar in dit geval niet echt (voor mij)
+ LIEF!!!!
gisteravond even het metrostation ingelopen. Buiten regen, en bijna donker... binnen kaal, somber en sfeerloosGemaakt met net nieuwe groothoek (10-20mm)
[ link | afbeelding ]
Dank voor je mening. Een groothoek kun je inderdaad wijdse plaatjes mee maken. Maar ik probeerde eens iets anders te doen. De een vind dat wel werken en de andere niet... ik snap jou commentaar echter volledig... maar vond zelf het effect wel leuk op deze manierquote:Op maandag 8 juni 2009 13:39 schreef ElizabethR het volgende:
Foto komt absoluut niet tot zijn recht op die magere 610 pixels van fok.
Zelfs de grotere versie vind ik niet mooi. En ik denk eigenlijk ook dat dat komt doordat de foto in plaats van een weids gebeuren weer te geven, juist ingekneld weergegeven wordt. Door die bogen aan weerszijden dus.
Het is beidequote:Op maandag 8 juni 2009 14:16 schreef Uncle het volgende:
maar geloof dat dit een fototopic was en geen discussie topic
+Goed gelukt HDR effect.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:15 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
+ mooi in't midden, mooi effect, goede sfeer
- misschien net iets te futuristisch effect (eigenlijk niet echt een - maargoed)
Mijn foto: eiland bij Helsinki in HDR:
[ afbeelding ]
quote:
Dat.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:38 schreef ElizabethR het volgende:
![]()
HDR effect is veel te onnatuurlijk. Het zijn gewoon zuurstokkleurtjes.
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.quote:Op maandag 8 juni 2009 15:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
HDR effect is veel te onnatuurlijk. Het zijn gewoon zuurstokkleurtjes.
En Uncle, uiteraard is het meest belangrijke dat je zelf tevreden bent met de foto. Ik vind het echter jammer om dan een groothoek te gebruiken als je het effect daarvan weer teniet doet door deze compo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |