abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_154460663
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:11 schreef Nalbandian het volgende:
etting heeft in deze foto weinig toegevoegde w
Fantastische foto, niets meer aan doen!

Sundowner in Kruger Park, South Africa by Leon, on Flickr
  FOK!fotograaf vrijdag 24 juli 2015 @ 09:29:05 #202
245494 Peter_Aragorn
pi_154589795
Heerlijke kleuren Nalbandian! Mijn minpuntjes:
- Weet niet of het mogelijk was, maar ik had graag nog iets hoger gezeten. Als kijker. Dat je nog net over die top kon kijken. Maar zoals ik al zeg: weet niet of dat kon op dat moment :)
- Dat was het ;)

Saxnas, Sweden by Peter van der Ham, on Flickr
pi_154818404
Heel mooi, kleuren zijn perfect, goeie dieptes. goeie compositie.



(sorry voor de kleine foto, maar ik weet niet hoe ze groter moeten :o
pi_155039688
Thanks!

Over de jouwe: Jammer dat het grote paard er niet helemaal op staat. Misschien had het mooier geweest als Hij er helemaal op had gestaan. Daarnaast had ik zelf voor een iets groter diafragma gekozen, zodat de paarden er iets meer uit springen.

Verder wel een tof moment :D!

Weer eentje van mij. Vanmorgen op pad geweest, met mn schoonvader, om wat foto's te schieten. Vooral de macro's zijn leuk geworden.

Ladybug by Peter van der Ham, on Flickr
pi_155577043


Héél erg beginnende fotograaf
  woensdag 26 augustus 2015 @ 23:41:12 #206
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_155578251
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:04 schreef BrouwMeister het volgende:
[ afbeelding ]

Héél erg beginnende fotograaf
Weinig licht? Want de korrels zijn zichtbaar. Denk dat die minder storen als je het zwart-wit doet, krijg je gelijk een coole oude feel. En dat werkt op de een of andere manier altijd goed op foto's van boxers of vechters. Ik denk omdat je dan niet afgeleid ben van onnodige kleuren en gewoon naar het onderwerp of de beweging kijkt. Vooral de handeling is belangrijk bij dit soort foto's om ze waarde te geven.

En dat is op deze foto nou net niet beeld. De beweging is net niet volledig te zien omdat de vuist buiten het beeld was. Gaat die richting iemand heen of raakt die al iemand? Hoe staat die persoon? Vermoeid, kapot, onoplettend of afwachtend? En als het een object is zoals een boksbal dan is het cool om te zien of die net helemaal kapotgemept is. Als het gewoon een oefening is zonder een boksbal of sparpartner, dan is het dus belangrijk om meer van de boxer zelf te zien. En die is ook net niet te zien. Je stond te laag dus zijn schouder verschuilt zijn gezicht, of je stond net iets teveel aan de zijkant zodat je alleen de zijkant van zijn gezicht ziet. Vanaf dit perspectief wil je dan dus zijn hele stand misschien zien, maar vooral zijn hele arm en vuist in beeld, en zijn gezicht. Dat soort details zouden de foto sterker maken :)

En laat ik maar eens een soortgelijke foto van mezelf gebruiken. Benieuwd wat voor feedback ik daar op kan krijgen :P Ik heb de titel weggehaald omdat die deels uitleg geeft.


[ Bericht 2% gewijzigd door Mirel op 26-08-2015 23:46:24 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_155578734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:41 schreef Mirel het volgende:

[..]

Weinig licht? Want de korrels zijn zichtbaar. Denk dat die minder storen als je het zwart-wit doet, krijg je gelijk een coole oude feel. En dat werkt op de een of andere manier altijd goed op foto's van boxers of vechters. Ik denk omdat je dan niet afgeleid ben van onnodige kleuren en gewoon naar het onderwerp of de beweging kijkt. Vooral de handeling is belangrijk bij dit soort foto's om ze waarde te geven.

En dat is op deze foto nou net niet beeld. De beweging is net niet volledig te zien omdat de vuist buiten het beeld was. Gaat die richting iemand heen of raakt die al iemand? Hoe staat die persoon? Vermoeid, kapot, onoplettend of afwachtend? En als het een object is zoals een boksbal dan is het cool om te zien of die net helemaal kapotgemept is. Als het gewoon een oefening is zonder een boksbal of sparpartner, dan is het dus belangrijk om meer van de boxer zelf te zien. En die is ook net niet te zien. Je stond te laag dus zijn schouder verschuilt zijn gezicht, of je stond net iets teveel aan de zijkant zodat je alleen de zijkant van zijn gezicht ziet. Vanaf dit perspectief wil je dan dus zijn hele stand misschien zien, maar vooral zijn hele arm en vuist in beeld, en zijn gezicht. Dat soort details zouden de foto sterker maken :)

En laat ik maar eens een soortgelijke foto van mezelf gebruiken. Benieuwd wat voor feedback ik daar op kan krijgen :P Ik heb de titel weggehaald omdat die deels uitleg geeft.
[ afbeelding ]
Ik vind dat je de spijker op z'n kop slaat met je commentaar.
Heb ook even zelf de foto door photoshop gehaald en in anderhalve minuut wat aanpassingen gemaakt zoals ik hem zelf ongeveer zou bewerken. Zie hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft jouw foto:

Ik zie niet echt wat er gebeurd. Valt hij? Ik vind het een beetje een snapshot ipv een echte foto.
De uitsnede is wat vreemd daar er net kleine stukjes links en rechts afvallen maar een groot stuk aan de bovenkant. Een grove uitsnede vind ik vaak fijner dan wanneer er net een klein stukje af is.
Maar in dit geval werkt ook de uitsnede aan de bovenkant niet in mijn ogen omdat het
A) net boven zijn kruis is en daardoor een raar beeld geeft en
B) omdat ik denk dat dit been erbij juist nog wat had kunnen toevoegen.

Ook weet ik niet zeker of ik de omzetting naar zwartwit hier beter vind dan kleur.
Al met al vind ik de foto niet heel sterk en mist dus wat verhaal. Misschien had de titel juist moeten blijven ;)


Dan ook even commentaar op de foto van Peter_Aragorn, want die is via de link nog wel zichtbaar en werd nu overgeslagen:
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 10:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Weer eentje van mij. Vanmorgen op pad geweest, met mn schoonvader, om wat foto's te schieten. Vooral de macro's zijn leuk geworden.
Leuk dat de dauwdruppels te zien zijn, maar ik had het beestje graag iets prominenter in beeld gezien. Ook is is het jammer dat we naar de rug aan kijken geloof ik? De achtergrond is flink onscherp, maar ik vind de onscherpte niet zo mooi. Ik zie dat het een DIY macro-lens is. Kun je hier wat meer over vertellen? Wel nieuwsgierig naar eigenlijk :)


Mijn foto:
Ik heb al een topic gepost hiervan, maar ik vind dit toch één van mijn betere foto's van de afgelopen tijd. Perfect is ie zeker niet, dus kom maar op met die kritiek:

People assume too much.
pi_155579316
Thnx Voor jullie commentaar, kan ik zeker wat mee!

Wat betreft jouw foto compositie vind ik erg mooi evenals de kleuren! Kritiek durf ik dan ook niet te hebben.

Hier nog eentje van mij van dezelfde sessie:



Wat ik niet begrijp is dat er ruis op de foto is te zien, Dit wordt toch bepaald door je iso? Deze is 400 en dus niet erg hoog toch?
pi_155581427
Ruis wordt wel door meer factoren bepaald. In dit geval door de lange sluitertijd 😊
pi_155582900
Hierbij mijn eerste inzending (beginnend hobbyist)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 18:35:25 #211
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_155596927
Zelf vind ik de boom voor de waterval interresant, maakt deze foto misschien iets meer dan alle andere duizenden waterval foto's op het internet (; goed gedaan.

Ook vind ik het water mooi stromend.

Probeer meer uit met scherpte-diepte. Ik zie dat de ramen/gebouwen in de verten niet out-of-focus zijn. Natuurlijk hoeft dit niet, maar het had de waterval en boom/planten meer naarvoren gebracht. Of alleen focusen op de boom met droomerig water op de achtergrond, ook leuk om te proberen. Als jouw camera dat soort dingen kan natuurlijk.

Point-and-shoots en mobieltjes kunnen dit slecht.



HEMA 35m film rol, wie kent ze nog? deze is een maand geleden ontwikkeld (;
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_155659177
Jammer dat de onderste pot er niet helemaal op staat. Het zorgt voor een wat rare uitsnede, vind ik dan.

Verder wel erg fijne kleuren en een heerlijke grain in die 35mm :)

Wedding || Chuck and Judith || 28-08-2015 by Peter van der Ham, on Flickr
pi_155745860
Mooie sprekende foto. (voor technische dingen ben ik te veel beginnend, wie weet kan iemand anders daar wel iets zinnigs over zeggen)

9 by Daph30, on Flickr
pi_155846248
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:20 schreef Nappetje het volgende:
Mooie sprekende foto. (voor technische dingen ben ik te veel beginnend, wie weet kan iemand anders daar wel iets zinnigs over zeggen)

[ link | afbeelding ]9 by Daph30, on Flickr
+ mooi scherp :)
+ mooie achtergrondkleur O+
- compositie wat saai

View from Table Mountain - Cape Town, South Africa by Leon, on Flickr
  woensdag 26 september 2018 @ 14:24:54 #215
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182143608
Laat ik dit topic weer eens wat nieuw leven inblazen :P

@Nalbandian: Prachtige foto. Hele mooie locatie, leuke compositie, mooi contrast, horizon goed recht, etc. Geslaagd plaatje!

Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_182261509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laat ik dit topic weer eens wat nieuw leven inblazen :P

@Nalbandian: Prachtige foto. Hele mooie locatie, leuke compositie, mooi contrast, horizon goed recht, etc. Geslaagd plaatje!

[ afbeelding ]
Lekker plaatje! mooie diepte lijnen, geeft het gevoel van echt totaal van de wereld weg te zijn.. ondanks de eentonige kleuren verveeld hij helemaal niet!
nice.

But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:21:47 #217
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_182292305
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 21:12 schreef liiszle het volgende:

[..]

Lekker plaatje! mooie diepte lijnen, geeft het gevoel van echt totaal van de wereld weg te zijn.. ondanks de eentonige kleuren verveeld hij helemaal niet!
nice.

[ afbeelding ]
Mooie foto joh! Kleuren zien er mooi uit (maar niet té saturnated). Ook leuk gedaan dat je focus op de bloemetjes liggen en de achtergrond minder scherp is. Enige wat ik misschien iets anders had gedaan:

- Links van die brug zie je een wat feller rood rondje (waarschijnlijk omdat je tegen de zon in fotografeert), die had ik er zelf denk ik uit gehaald met Photoshop of Lightroom.

Eentje van mij:

Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:12:39 #218
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183205567
quote:
7s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mooie foto joh! Kleuren zien er mooi uit (maar niet té saturnated). Ook leuk gedaan dat je focus op de bloemetjes liggen en de achtergrond minder scherp is. Enige wat ik misschien iets anders had gedaan:

- Links van die brug zie je een wat feller rood rondje (waarschijnlijk omdat je tegen de zon in fotografeert), die had ik er zelf denk ik uit gehaald met Photoshop of Lightroom.

Eentje van mij:

[ afbeelding ]
Mooie compositie. Je leid mijn ogen op een goede manier door je foto. Ik denk wel dat het wat meer drama of sfeer kan gebruiken Misschien met contrast. Groen komt een beetje flets over. Ik denk dat dit met wat nabewerking wel op te lossen is.

Mijne.



[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 17-11-2018 14:53:06 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 17 november 2018 @ 14:38:22 #219
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_183206020
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2018 14:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mooie compositie. Je laat de leid mijn ogen op een goede manier door je foto. Ik denk wel dat het wat meer drama of sfeer kan gebruiken Misschien met contrast. Groen komt een beetje flets over. Ik denk dat dit met wat nabewerking wel op te lossen is.

Mijne.

[ afbeelding ]
Thanks voor de feedback! Ik vind zelf het groen op de voorgrond wel oke, maar op de achtergrond kreeg ik het niet beter, wegens lichtval. Al was daar sowieso weinig groen; voornamelijk rots. Contrast had ik geprobeerd, maar kwam er daardoor niet perse mooier uit, maar ik zal er nog eens naar kijken. Thanks!

Jouw foto vond ik mooi. Lekker sfeertje. Scherp. Ik zou niet weten wat ik anders zou hebben gedaan eigenlijk :) Mooi!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')