quote:Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.
Onzin...quote:Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.
Ja, dat ziet er mooi uit ja, been there seen that. Het blijft in mijn optiek een gerendeerd effect behouden.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit natuurlijk uitziende HDR foto's gezien
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Je zet met die pic eigenlijk meer mijn punt kracht achter.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Onzin...
HDR's komen in mijn ogen pas écht tot hun recht als ze hun natuurlijke look weten te behouden, en dat betekent dus dat de maker zich in heeft moeten houden.
Meer om dit soort effecten te bereiken dus:
[ afbeelding ]
Deze post wilde ik net plaatsen toen ik de post van ER in het vorige topic (en nu hierboven) zag staan. Maar goed, dan maar om haar post te ondersteunen.
Maar jij beweert dat ALLE HDR foto's er onnatuurlijk uitzien. En dat is dus perse niet het geval. Uiteraard moet je gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt. Als jij zuurstokkleurtjes fraai vindt dan is dat zo, jouw smaak, niets mis mee. Overigens is er geen HDR werkschema, je moet per foto kijken wat je ermee doet, er is geen standaardbewerkingsregeltje ofzo.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, dat ziet er mooi uit ja, been there seen that. Het blijft in mijn optiek een gerendeerd effect behouden.
Maar daar geheel los van gelaten hoef je natuurlijk ook niet alles altijd te gebruiken waar het voor is bedoeld. Dat HDR werkschema is ook prima te gebruiken om andere mooie effecten te behalen.
Ik zie niet waarom het altijd per definitie natuurlijk moet om mooi/cool te wezen.
Nee, ik zij zo goed als...quote:Op maandag 8 juni 2009 21:30 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar jij beweert dat ALLE HDR foto's er onnatuurlijk uitzien. En dat is dus perse niet het geval. Uiteraard moet je gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt. Als jij zuurstokkleurtjes fraai vindt dan is dat zo, jouw smaak, niets mis mee. Overigens is er geen HDR werkschema, je moet per foto kijken wat je ermee doet, er is geen standaardbewerkingsregeltje ofzo.
EN dan ga ik hieronder even de foto van Janeway plakken. Die was ik helemaal vergeten,
quote:Op maandag 8 juni 2009 21:09 schreef Cheiron het volgende:
Omniej, jouw plaatje vind ik dan juist weer het "sprookjes"effect meegeven (het bankje in ieder geval) Persoonlijk mag ik dat wel, maar het is iets heel anders dan de voorbeelden van ElizabethR.
De foto die ik plaatste is wat meer naar het randje toe inderdaad, die van ER zijn een stuk natuurlijker.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef McKillem het volgende:
Je zet met die pic eigenlijk meer mijn punt kracht achter.
Jou voorbeeld heeft dezelfde eigenschappen als de foto waar we het over hebben. "overdreven" groen gras, veel lichtspelingen.
Ligt er aan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
[..]
De foto die ik plaatste is wat meer naar het randje toe inderdaad, die van ER zijn een stuk natuurlijker.
Toch zie ik zeer duidelijke verschillen tussen de HDR waar het om ging en deze die ik hier nu heb neergezet. De lucht heeft gewoon een natuurlijke kleur en het gras heeft nog daadwerkelijk de kleur van gras. Uiteraard zijn de kleuren in de foto die ik plaatste behoorlijk 'saturated' (hoe noem je dat?), maar nog wél natuurlijk en meer zoals het menselijk oog het zou zien. Wel wat sprookjesachtig inderdaad, maar de kleuren komen niet direct onecht over.
In de foto van Virus3000 heeft eigenlijk alleen het water nog een natuurlijke kleur... De bomen zijn niet meer natuurlijk groen, maar Lego-groen geworden en de wolkenpartij komt in mijn ogen overdreven dramatisch over; zo zal het er ter plekke echt niet uit hebben gezien.
Qua lucht vind ik hem enigszins vergelijkbaar met onderstaande HDR van de Golden Gate, die ik volgens mij ook al 'ns eerder in een HDR-discussie hier in FOT heb geplaatst:
[ afbeelding ]
Resultaten als dit zou je denk ik moeten vermijden, maar smaken verschillen wellicht.
+ Erg mooie sfeer! Doet lekker oud aan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:32 schreef ElizabethR het volgende:
De foto die momenteel van commentaar voorzien moet worden is die van Janeway, die ik, mea culpa mea culpa, zomaar vergeten waas mee te nemen naar dit topic, dus alsnog even: Sorry Janeway, het is nog wel zo'n prachtplaat!!
Op maandag 8 juni 2009 20:38 schreef janeway het volgende:
De mijne een straat theater festival in onze stad..
Ze keek even heel fijn in mijn lens.
[ afbeelding ]
Het principe van dit topicquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vind ze over het algemeen erg mooi al snap ik er weinig van![]()
Hoe precies werkt het principe?
+ Leuk gezichtjequote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:12 schreef Coraline. het volgende:
[..]
+ Erg mooie sfeer! Doet lekker oud aan.
- de vignettering.
Een vriendinnetje:
[ afbeelding ]
+ Apparte paarse gloed over de foto.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ Leuk gezichtje
+ mooie belichting
- iets meer ruimte aan haar achterkant erop gezet
Panorama ergens in de Belgische Ardennen
[ afbeelding ]
Klikbaar
foto is omgedraaid?quote:Op woensdag 10 juni 2009 02:21 schreef ElizabethR het volgende:
Rocksteadyyy
Erg fraaie sfeer heb je weten te treffen. De gloed van het licht is zeer fraai. Het silhouet met een natuurlijke halo om de haren voegt daar alleen maar aan toe, en ook de schaduw is een mooi extraatje. Ik heb verder helemaal niets op de foto aan te merken, ik vind hem gewoon erg, erg mooi
Mijn, een straatje aan een kanaal in Galway
Klikbaar
[ link | afbeelding ]
Foto is omgedraaid jaquote:Op woensdag 10 juni 2009 11:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
foto is omgedraaid?
Ziet er mooi uit iig(vind ik, en ik breng het lekker niet naar de pliessie)
+ sfeerquote:Op woensdag 10 juni 2009 03:06 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
Ik denk dat ik de foto meer nice vind als ie was omgedraaid ook echt... het vlak onder is te groot in verhouding to boven...
[ afbeelding ]
paar nachten terug in Cádiz, Andalucia, Spanje
khad iets meer naar rechts moeten staan achteraf beter de maan in het midden... en niet die felle straatlamp aan de palm erop maar ja
je bent een beetje aangeschoten enzo
Canon EOS 450D EF 18-55 IS?quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ sfeer
- onscherp, en onduidelijk
Heb een paar uur geleden mijn eerste dSLR gehaald, echt top, een 450D met 18-55 kitlens.
Dit is een van de fotos die ik in de eerste serie gemaakt heb (echt 0,0 verstand van zaken maar met een vriend een beetje zitten proberen)
En hierbij mijn eerste macro foto, tips zijn welkom.![]()
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
haha dankjequote:Op donderdag 11 juni 2009 15:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Canon EOS 450D EF 18-55 IS?
Die wil ik me morgen ook gaan halen
Erg fraaie foto trouwens! lekker scherp en die waterdruppels voegen veel waarde toe aan de foto an sich
Short back focus. Een EF-S lens valt dieper in de camera dan een "gewone" EF-lens. Hij past dan ook alleen maar op cropcamera's, bij een fullframe camera zit de spiegel in de weg.quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:47 schreef appelsjap het volgende:
[..]
haha dankje![]()
het is idd een Canon EOS 450D maar wel met een EFS 18-55 IS lens, ik heb geen idee waar die S voor staat
+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbijquote:Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ sfeer
- onscherp, en onduidelijk
Heb een paar uur geleden mijn eerste dSLR gehaald, echt top, een 450D met 18-55 kitlens.
Dit is een van de fotos die ik in de eerste serie gemaakt heb (echt 0,0 verstand van zaken maar met een vriend een beetje zitten proberen)
En hierbij mijn eerste macro foto, tips zijn welkom.![]()
[ afbeelding ]
Foto is klikbaar.
+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbij
-Mjah, hoeveel van dit soort foto's zijn er al? Neemt niet weg dat ik 'm erg lekker vind hoor!
Crosspost met het "Wie geeft mij"topic:
[ afbeelding ]
Ik gok op een gardequote:Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.
+ Vlijmscherp.
- Ik heb hier niets op aan te merken. Prima.
Kun je dat stukje zwart rechtsboven niet wegwerken?quote:Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbij
-Mjah, hoeveel van dit soort foto's zijn er al? Neemt niet weg dat ik 'm erg lekker vind hoor!
Crosspost met het "Wie geeft mij"topic:
[ afbeelding ]
Groothoeklens i.c.m. het zeer dichtbij fotograferen geeft wel wat vertekening jaquote:
Heel erg dank je welquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.
+ Vlijmscherp.
- Ik heb hier niets op aan te merken. Prima.
Zojuist in een eigenlijk onmogelijke hoek gemaakt in de schuur. Ik had hem er liever van voren op staan maar dan had ik aan het plafond moeten gaan hangen.
[ afbeelding ]
Klikbaar Het is een motje.
Ik zie wat je bedoeld, en dat is inderdaad zo verholpen in PSquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Ruud het volgende:
[..]
Kun je dat stukje zwart rechtsboven niet wegwerken?![]()
Voor de rest: mooie foto
En dan om een ander onderwerp vragenquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:17 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Groothoeklens i.c.m. het zeer dichtbij fotograferen geeft wel wat vertekening ja.
Hahahaha daar heb ik niet eens bij stilgestaanquote:
+ Mooie kleuren, mooie vormen. Mooi plaatje dusquote:Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Little_Acorn het volgende:
+ Leuk lijnenspel
- uhm, misschien iets spannender licht kunnen gebruiken waardoor er meer schaduw te zien is
De mijne:
[ afbeelding ]
Vind je foto echt geniaal, kan zo in een blad als wallpaperquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:34 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hahahaha daar heb ik niet eens bij stilgestaan. Nou, heb je toch je onderwerp ingevuld gekregen
.
Vind wel okay die ogen, maar jij ziet nu waarschijnlijk een andere blik dan dat je van hem/haar gewend ben?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:07 schreef WurM het volgende:
[..]
+ Mooie kleuren, mooie vormen. Mooi plaatje dus
- Ik raak er redelijk snel op uitgekeken
Eerder deze week heb ik een nieuwe lens binnengekregen. Zo snel mogelijk heb ik mijn camera teruggehaald uit bruikleen en ben aan het schieten geslagen. Nadeel vind ik zelf een beetje de ogen. Ik heb geprobeerd het rode-gele ogen gebeuren weg te poetsen, maar dat is me niet goed gelukt vind ik zelf.
Dankjewel Ynskequote:
Ja klopt helemaalquote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:46 schreef ElizabethR het volgende:
Aardige compositie, en de kleuren zijn lekker warm. jammer dat er maar één klein puntje van de bergketen in het licht staat, namelijk helemaal rechts. De rest is vrij donker. En omdat de foto niet echt scherp is vallen de ongetwijfeld fraaie details in die bergen niet zo op. De voorgrond van de foto is ook nogal donker, daar is ook niet goed te zien wat de details zijn. Volgens mij zit er erg veel tekening in de bergen en de voorgrond, en dat zou ik dus graag willen zien.
Mijne, vandaag was het erg mooi bij Lough Corrib om een uur of 21:00. De zonsondergang was ook spectaculair, maar die is voor morgen.
Klikbaar
+ Super scherpquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:12 schreef Ruud het volgende:
+ Fraaie kleur blauw. Mooie positie om een gebouw te fotograferen, doe ik ook vaak
- Paar stappen naar links, dan sta je in het midden. Vind 'm iets te donker ook.
[ afbeelding ]
Klikbaar.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:11 schreef Wiebeldak het volgende:
+ Is dat niet aan het einde van de streksingel in Rotterdam richting de Rotte.?
+ Scherptequote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:11 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Typisch holland. Leuk die luikjes naast de ramen.
+ Is dat niet aan het einde van de streksingel in Rotterdam richting de Rotte.?
- Het is 1 van vele huizen die je in Nederland hebt staan.
Aangezien ik nog steeds met m'n macro lens aan de slag was heb ik naar mijn idee een grappige foto gemaakt.
[ afbeelding ]
Dat het een scherm was was ik ook al achterquote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ik gok op een macro van z'n beeldscherm(lcd) .
Close, soort woordspeling neem ik aan?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:13 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dat het een scherm was was ik ook al achterMaar waarom Close? en monitor? digitale camera scherm? tv?
Hmm. Deze is niet zo best. Een erg onrustige achtergrond, die afleidt van het eigenlijk onderwerp. Het onderwerp op de voorgrond is grotendeels onscherp en dat werkt ook niet goed. Volgens mij had je dit onderwerp veel fraaier kunnen vastleggen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:07 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Scherpte
+ super macro :p
+ vraag me af wat het is?
- snel op uitgekeken.
Mijn tweede macro fotoTips zijn echt welkom, heb net 2 dagen mijn dSLR
[ afbeelding ]
Is het nou zo dat je met het diafragma het onscherpte minder onscherp kan maken?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm. Deze is niet zo best. Een erg onrustige achtergrond, die afleidt van het eigenlijk onderwerp. Het onderwerp op de voorgrond is grotendeels onscherp en dat werkt ook niet goed. Volgens mij had je dit onderwerp veel fraaier kunnen vastleggen.
[ link | afbeelding ]
Ja, met het diafragma kun je de scherptediepte van je foto bepalen. Hoe kleiner het diafragma is (en een kleiner diafragma is een hóger F-getal), hoe groter de scherptediepte.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:31 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Is het nou zo dat je met het diafragma het onscherpte minder onscherp kan maken?
Oh zo, dus als ik een hogere diafragma had genomen was de foto er veel beter uit gaan zien?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:41 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ja, met het diafragma kun je de scherptediepte van je foto bepalen. Hoe kleiner het diafragma is (en een kleiner diafragma is een hóger F-getal), hoe groter de scherptediepte.
Een foto met een groot diafragma van F2.8 bijvoorbeeld, zal dus een hele kleine scherptediepte hebben. Als je dan van dichtbij een bepaald object fotografeert, zal de achtergrond erg geblurd zijn. Neem je exact diezelfde foto maar dan met een zeer klein diafragma van F22 o.i.d., dan zal de achtergrond er ook veel scherper uitkomen.
Mooi en zeer scherp beeld zonder ruis. Vind alleen dat je het totaal erop had moeten zetten, en de letters in het midden zijn erg storend in mijn ogen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 16:34 schreef BlueCurl het volgende:
+ heeel veeeeeel gevoel brengt de foto met zich mee... vind ik echt super!
- symmetrie is niet geheel lekker naar mijn smaak
[ afbeelding ]
+ Super scherpquote:Op zondag 14 juni 2009 23:04 schreef Ruud het volgende:
+ Goede locatie voor de foto. Camera verticaal is ook goed.
- Teveel bomen op de voorgrond. Kleuren vind ik ook niet echt mooi.
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Hekje is scheef trouwens, niet de camera
Wow, mooie fotoquote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Foto is op goede moment genomen.
- Kleuren beetje saai
In Brussel
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op zondag 14 juni 2009 23:14 schreef Ruud het volgende:
[..]
Wow, mooie foto![]()
Hij lijkt scheef, maar dat is ie niet
Het is geen HDRquote:Op zondag 14 juni 2009 23:37 schreef Cheiron het volgende:
Appelsjap, is dat een hdr? Heerlijk scherp zeg
Tering moet ik zo'n mooie foto beoordelen D:quote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Foto is op goede moment genomen.
- Kleuren beetje saai
In Brussel
[ afbeelding ]
+ zeer scherpquote:Op maandag 15 juni 2009 01:43 schreef Omniej het volgende:
Mijne, eigenlijk al van gisteren, maar door downtime bij deze alsnog gepost:
[ afbeelding ]
Jupquote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ik gok op een macro van z'n beeldscherm(lcd) .
+ Compositiequote:Op maandag 15 juni 2009 02:52 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
+ zeer scherp
+ Het is absoluut duidelijk wat het onderwerp voor de foto was
Een auto uit midden jaren '60
Zaterdagochtend genomen met het idee om het de sfeer in de jaren '60 terug te geven.
Genomen op op een mobiele telefoon (Nokia N95) de kade van Schiedam in de vroege ochtend, lens heel lichtjes ingemeerd met vaseline.
[ afbeelding ]
Het normale resultaat:
[ afbeelding ]
Ik vind het een hele mooie fotoquote:Op maandag 15 juni 2009 00:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Tering moet ik zo'n mooie foto beoordelen D:
+ zeer scherp
+ mooie warme kleuren, als je zei dat het een grieks gebouw was, geloofde ik het ook
+ mooie dieptewerking, ondanks dat je alles scherp hebt
- nouja, ik moet me aansluiten bij Cheiron. beetje overbelicht vooraan, maar dat wilk niet eens een minpunt noemen
Mijn eerste HDR foto vanuit het bos hier in de buurt. Voor de kenner. Ziet het ook uit als een HDR?
Ik weet dat ik moet oefenen, maar qua locatie en eindresultaat ben ik voor een eerste HDR toch redelijk geslaagd of niet?
[ afbeelding ]
klikbaar
Bedankt hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 01:43 schreef Omniej het volgende:
+ Toffe plek, goede compositie.
+ Alles op de voorgrond is (wellicht met enige dank aan HDR?) netjes belicht.
+ De zon komt mooi door 't bladerdek heen vallen, de bladeren en vooral de grond krijgen daardoor een mooie kleur.
- Je HDR heeft de lucht in de foto verpest. Net zoals de reflectie in het water, die eveneens zo'n vreemde lichtblauw/groenige kleur heeft gekregen... Ook zitten er door die HDR vreemde rode vlekken in het water; die zijn zichtbaar aan beide oevers.
Mijne, eigenlijk al van gisteren, maar door downtime bij deze alsnog gepost:
[ afbeelding ]
Edit: Oh, ik wilde eigenlijk ook nog even op die foto van appelsjap reageren.
@appelsjap: die foto van jou is echt heerlijk belicht zeg. Dat zie je op foto's van dit soort plekken nog wel eens anders...
Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.quote:Op maandag 15 juni 2009 08:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Jup
[..]
+ Compositie
- Veel te donker maar dat zal ook momen doordat je een mobiel hebt gebruikt.
[ afbeelding ]
http://farm4.static.flickr.com/3625/3624615867_5391e03dc7_o.jpgquote:Op maandag 15 juni 2009 08:34 schreef appelsjap het volgende:
Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.
Ja klopt, maar ik vind de foto in het geheel niet mooi, rest van de foto (behalve het linkeroog) is té onscherp vind ik.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Linker oog is superscherp. Helaas niet in het midden maar dat is nog flink oefenen voor mij omdat ik deze lens nog lang niet onder de knie heb.
Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?quote:Op maandag 15 juni 2009 08:34 schreef appelsjap het volgende:
Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.
Lees de OP eens en stop eens met dat gediscussiër over wat wel en niet mooi is. Het gaat er dus om wat IEMAND ANDERS wel of niet mooi vind. Als je dus een onscherpe foto plaatst en iemand anders vindt dat lelijk, dan gaat het erom dat die ander dus die kritiek moet geven en zijn kritiek niet hoeft aan te passen op wat wel of niet de bedoeling is...quote:Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?
Bij een macro foto vind ik detail toch wel erg belangrijk hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?
Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)quote:Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Linker oog is superscherp. Helaas niet in het midden maar dat is nog flink oefenen voor mij omdat ik deze lens nog lang niet onder de knie heb.
Mooie foto!quote:Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Lunar het volgende:
[..]
Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)
[ afbeelding ]
GROTER
Eerste poging om iets te doen met Photoshop qua post-processing. Het is een edit van een eerdere foto.
Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is?quote:Op maandag 15 juni 2009 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
Heren (en dames), een foto de [IMG=610]-tag meegeven verkleint de foto niet, het doet precies het zelfde als de forumsoftware zou doen als dat je hem tussen gewone [IMG]-tags zou posten. De foto wordt alsnog geheel geladen. Ik heb enkele foto's verwijderd die echt véél te groot waren.
Nogmaals het verzoek om foto's die je op Fok! plaatst te resizen naar 610px breed.
Ik mag dan wel 100mbit hebben liggen hier, maar sommige mensen niet. Sowieso zijn niet alle imagehosts even snel en er stonden foto's van 3.7 en 5.2mb tussen. Over 'iets groter' gesprokenquote:Op maandag 15 juni 2009 15:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is?Niet vanachter je mob in zulke topics kijken
Soms is een foto van 610px breed niet groot genoeg om goed te oordelen, daarom doe ik het eigenlijk op de [img=610] manier. Zal er voortaan wel een linkje bijzetten.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik mag dan wel 100mbit hebben liggen hier, maar sommige mensen niet. Sowieso zijn niet alle imagehosts even snel en er stonden foto's van 3.7 en 5.2mb tussen. Over 'iets groter' gesproken. En als je een wat minder snelle computer hebt gaat 't scrollen gewoon erg moeizaam.
610px Is de regel en als daar iets van afgeweken wordt is dat niet zo'n probleem, daar wordt redelijk soepel mee omgegaan. Maar (semi) fullsize foto's posten is toch niet de bedoeling.
Gast, ik woon in een onderontwikkeld gebied ja!quote:Op maandag 15 juni 2009 15:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is?Niet vanachter je mob in zulke topics kijken
quote:Op maandag 15 juni 2009 16:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gast, ik woon in een onderontwikkeld gebied ja!
Ik moet het doen met 3MB ja.
Hou ook eens rekening met mij ja.
Tnx man. Ik had liever beide ogen scherp gehad maar meneer wilde er persee vandoor vliegenquote:Op maandag 15 juni 2009 14:55 schreef Omniej het volgende:
@Wiebeldak: toffe foto zeg.
Prachtige kleuren (dat askleurige grijs met die ogen van de vlieg die er zo uitspringen) en een erg mooie scherptediepte. Het enige wat scherp móet zijn, dat is het ook. (de ogen dus, of in dit geval 't rechter oog)
Ik wil ook een macrolens
+ Mooi dat zonlicht.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Lunar het volgende:
[..]
Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)
[ afbeelding ]
GROTER
Eerste poging om iets te doen met Photoshop qua post-processing. Het is een edit van een eerdere foto.
Een stuk beter dan de vliegquote:Op maandag 15 juni 2009 17:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Tnx man. Ik had liever beide ogen scherp gehad maar meneer wilde er persee vandoor vliegen
[..]
+ Mooi dat zonlicht.
+ Scherp!
+ Gewoon een mooi plaatje.
- Die paar belletjes rechts bovenin storen mij een beetje.
[ afbeelding ]
Naar mijn idee mijn eerste super macro die ik op de zaak heb gemaakt van een heel erg klein spinnetje waar je nu bijna doorheen kan kijken.
Grote versie: Schrik niet
http://farm3.static.flickr.com/2425/3628607397_11e97d0137_b.jpg
PS. Ik dacht dat ik die andere foto gisteren had geplaatst omdat ik die ook gisteren had gemaakt. Excuses.
Prachtige foto, echt mooi, zoiets zou ik zo op canvas printen en ophangen als t van mij wasquote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.
Wat is het eigenlijkedit: dat staat erbij
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
Grote versie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3626758702_d48488d1da_b.jpg
Thanks. Gewoon geschoten in JPG, alleen de levels wat verschoven.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Prachtige foto, echt mooi, zoiets zou ik zo op canvas printen en ophangen als t van mij wasis het bewerkt? HDR? Of komt ie zo uit de camera rollen? En dit is de 450D met kitlens toch?
quote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
Wow, mooi silhouet. Goed belicht op de lucht en fraaie compositiequote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
Erg fraai!quote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
Nog een van gisteren:
[ afbeelding ]
+ Mooi scherp.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Wow, mooi silhouet. Goed belicht op de lucht en fraaie compositie
+ belichting
+ compositie
+ scherpte
- onderin misschien net iets TE donker, maar niet echt storend.
Nog een pic van de landmachtdagen...
[ afbeelding ]
(meer en groter op flickr)
wow, welke lens is dat? Is dat 1:1? ik ben nog op zoek naar een goeie macrolens.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.
Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |