quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:44 schreef pirke het volgende:
+ ogen mooi in beeld gebracht. Overigens vind ik de zachte kleuren wel wat hebben, beetje apart maar zeker niet verkeerd.
- teveel loze ruimte aan de bovenkant. In mijn ogen kan je beter halverwege de onderkant van die horizontale balk en haar hoofd een schaar er doorheen halen, wordt hij volgens mij een stuk sterker van. Misschien links dan ook nog een klein beetje...
Deze is niet bewerkt, alleen omgezet van RAW naar JPG:
quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Origineel vind ik veel leuker eigenlijk. Niet heel bijzonder maar gewoon netjes.
Trouwens, zie nu al een aantal RAW mensen voorbij komen. Schieten jullie allemaal in RAW? Neemt nogal wat ruimte in...
quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:36 schreef pirke het volgende:
Altijd in RAW ja, 4 GB kaartje helpt en bijna een TB aan harde schijf ruimte ook
Je slaat gewoon zo ontzettend veel meer informatie op, zodat je achteraf nog een hele hoop kan spelen met verschillende instellingen die je camera normaal voor je kiest als je in JPG schiet. Voor mij nooit meer JPG foto's maken...
Mooiquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:12 schreef pirke het volgende:
@Elkravo: dat is een goeie, ik vraag het me ook afDit is een andere foto die ik op ongeveer hetzelfde moment genomen heb, met iets meer lucht. Ik zat vooral te letten op het water en de weerspiegeling van het licht daarin, maar meer lucht bovenaan is inderdaad mooier.
[ afbeelding ]
sjuug, wat heb je gedaan met je instellingen? je lijkt heel veel last te hebben van ruisquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:37 schreef Sugar het volgende:
Logical, mooie foto. Ik zou wat van de bovenkant croppen, zodat je die plekken in de lucht ook kwijt bent. En misschien nog wat spelen met contrast en verzadiging?
[ afbeelding ]
Met ISO 800 al zoveel ruis?quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:39 schreef Sugar het volgende:
Euhm, ja. Dat klopt. Dat is ook heel verklaarbaar met mijn instellingen.
Op zich niet, maar het weer oplichten van je foto in de nabewerking leidt weer wel tot ruisquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:18 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat verbaasde mij eigenlijk toch ook wel. Misschien komt het ook doordat ik de lichtcompensatie op -2 had?
Ja, de ruis zelf wordt ook verscherpt en daardoor een stuk zichtbaarderquote:Hieronder de zwartwitte versie die alleen is omgezet naar zwartwit en verder niet bewerkt. Die hierboven had ik namelijk verscherpt in Picasa en dat versterkte de ruis volgens mij ook.
[ afbeelding ]
Je moet hem eens op originele resolutie zien, of als achtergrond op 1920x1200, prachtig!quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:53 schreef Logical het volgende:
@Pirke
Die 2e foto is zeker wel beter. Prachtige lucht en toch die mooie reflectie in het water !
Ik vond het juist wel mooi met die muur er bij, gaf een beetje de sfeer aan van het dorpje daar.. (Rajastan, India).quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:53 schreef Logical het volgende:
@Pirke
Die 2e foto is zeker wel beter. Prachtige lucht en toch die mooie reflectie in het water !
@elkravo
je ziet 'm idd denkenleuk effect.
misschien nog beter geweest als je de hoek verder van voren had gehad ?
@Skv
mooi contrast met dat 'hooi' (?) en de lucht !
jammer van die muur (maar das waarschijnlijk persoonlijk)
[ afbeelding ]
Gemaakt in Nieuw-Zeeland (Whangarei falls) - paar uur rijden van waar ik woon
Op sommige plekken helaas iets teveel overbelicht
Niet overdrijven, hè.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:33 schreef pirke het volgende:
[..]
Je moet hem eens op originele resolutie zien, of als achtergrond op 1920x1200, prachtig!![]()
Ik zit zelfs te denken om hem op canvas te laten printen, zo enthausiast ben ik erover. En dan nog 11,5 maand moeten wachten voor de mooiste foto 2008
Ik vind je witbalans nogal aan de warme kant.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:05 schreef Sugar het volgende:
Misschien niet helemaal logisch, want ik was ook de vorige poster van een foto, maar omdat daar al veel reacties op zijn kan een volgende foto wel, denk ik?
Kan iemand anders fris reageren en met gerust hart zelf posten.![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |