quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:44 schreef pirke het volgende:
+ ogen mooi in beeld gebracht. Overigens vind ik de zachte kleuren wel wat hebben, beetje apart maar zeker niet verkeerd.
- teveel loze ruimte aan de bovenkant. In mijn ogen kan je beter halverwege de onderkant van die horizontale balk en haar hoofd een schaar er doorheen halen, wordt hij volgens mij een stuk sterker van. Misschien links dan ook nog een klein beetje...
Deze is niet bewerkt, alleen omgezet van RAW naar JPG:
quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Origineel vind ik veel leuker eigenlijk. Niet heel bijzonder maar gewoon netjes.
Trouwens, zie nu al een aantal RAW mensen voorbij komen. Schieten jullie allemaal in RAW? Neemt nogal wat ruimte in...
quote:Op donderdag 17 januari 2008 00:36 schreef pirke het volgende:
Altijd in RAW ja, 4 GB kaartje helpt en bijna een TB aan harde schijf ruimte ook
Je slaat gewoon zo ontzettend veel meer informatie op, zodat je achteraf nog een hele hoop kan spelen met verschillende instellingen die je camera normaal voor je kiest als je in JPG schiet. Voor mij nooit meer JPG foto's maken...
Mooiquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:12 schreef pirke het volgende:
@Elkravo: dat is een goeie, ik vraag het me ook afDit is een andere foto die ik op ongeveer hetzelfde moment genomen heb, met iets meer lucht. Ik zat vooral te letten op het water en de weerspiegeling van het licht daarin, maar meer lucht bovenaan is inderdaad mooier.
[ afbeelding ]
sjuug, wat heb je gedaan met je instellingen? je lijkt heel veel last te hebben van ruisquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:37 schreef Sugar het volgende:
Logical, mooie foto. Ik zou wat van de bovenkant croppen, zodat je die plekken in de lucht ook kwijt bent. En misschien nog wat spelen met contrast en verzadiging?
[ afbeelding ]
Met ISO 800 al zoveel ruis?quote:Op donderdag 17 januari 2008 08:39 schreef Sugar het volgende:
Euhm, ja. Dat klopt. Dat is ook heel verklaarbaar met mijn instellingen.
Op zich niet, maar het weer oplichten van je foto in de nabewerking leidt weer wel tot ruisquote:Op donderdag 17 januari 2008 09:18 schreef Sugar het volgende:
Ja, dat verbaasde mij eigenlijk toch ook wel. Misschien komt het ook doordat ik de lichtcompensatie op -2 had?
Ja, de ruis zelf wordt ook verscherpt en daardoor een stuk zichtbaarderquote:Hieronder de zwartwitte versie die alleen is omgezet naar zwartwit en verder niet bewerkt. Die hierboven had ik namelijk verscherpt in Picasa en dat versterkte de ruis volgens mij ook.
[ afbeelding ]
Je moet hem eens op originele resolutie zien, of als achtergrond op 1920x1200, prachtig!quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:53 schreef Logical het volgende:
@Pirke
Die 2e foto is zeker wel beter. Prachtige lucht en toch die mooie reflectie in het water !
Ik vond het juist wel mooi met die muur er bij, gaf een beetje de sfeer aan van het dorpje daar.. (Rajastan, India).quote:Op donderdag 17 januari 2008 07:53 schreef Logical het volgende:
@Pirke
Die 2e foto is zeker wel beter. Prachtige lucht en toch die mooie reflectie in het water !
@elkravo
je ziet 'm idd denkenleuk effect.
misschien nog beter geweest als je de hoek verder van voren had gehad ?
@Skv
mooi contrast met dat 'hooi' (?) en de lucht !
jammer van die muur (maar das waarschijnlijk persoonlijk)
[ afbeelding ]
Gemaakt in Nieuw-Zeeland (Whangarei falls) - paar uur rijden van waar ik woon
Op sommige plekken helaas iets teveel overbelicht
Niet overdrijven, hè.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:33 schreef pirke het volgende:
[..]
Je moet hem eens op originele resolutie zien, of als achtergrond op 1920x1200, prachtig!![]()
Ik zit zelfs te denken om hem op canvas te laten printen, zo enthausiast ben ik erover. En dan nog 11,5 maand moeten wachten voor de mooiste foto 2008
Ik vind je witbalans nogal aan de warme kant.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:05 schreef Sugar het volgende:
Misschien niet helemaal logisch, want ik was ook de vorige poster van een foto, maar omdat daar al veel reacties op zijn kan een volgende foto wel, denk ik?
Kan iemand anders fris reageren en met gerust hart zelf posten.![]()
[ afbeelding ]
Als je niet had gezegd dat het van een telefoon kwam had ik 't niet weten, goede kwaliteit!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:04 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Genomen met een Samsung D600 2mp, een paar week terug in de Franse Alpen.
[ afbeelding ]
mooi genomen actiefoto met interessante kleurenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:33 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Als je niet had gezegd dat het van een telefoon kwam had ik 't niet weten, goede kwaliteit!
Mooie foto, helemaal met de zwanen, die ik er niet had verwacht.
Ik had er alleen graag iets meer contrast in gezien, maar dat is met photoshop te doen
Noir donderdag in platformtheater te Groningen:
[ afbeelding ]
Vind 'm wel mooi, maar de kleuren zijn wat oppervlakkig en flets. Weinig contrast, maar is ook een telefoonfoto natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:04 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Genomen met een Samsung D600 2mp, een paar week terug in de Franse Alpen.
[ afbeelding ]
Denk dat als je deze had gemaakt / nog bewerkt met een kleurenfilter, je een wat duidelijker 'sfeer' in de foto aan kan brengen; de bovenste helft heeft op de een of andere manier een veel opener/lichtere uitstraling dan de onderste helft. Misschien had je iets dichter bij de boom op de voorgrond kunnen staan zodat een groter deel van de foto het water laat zien en er wat minder lucht is?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:06 schreef taart het volgende:
[..]
mooi genomen actiefoto met interessante kleuren
deze maandag genomen in het engelse werk in Zwolle:
[ afbeelding ]
Dus je mag best commentaar geven op meerdere foto's of een eerdere foto, maar je moet wel de foto boven je (de laatstgeplaatste foto) ook van commentaar voorzien, want als dat niet gedaan wordt dan blijft er dus iemand zitten zonder een beoordeling, en dat is niet de reden dat dit topic bestaat.quote:En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren![]()
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
+ Kleurenquote:
Echt een hele gave foto!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:33 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Als je niet had gezegd dat het van een telefoon kwam had ik 't niet weten, goede kwaliteit!
Mooie foto, helemaal met de zwanen, die ik er niet had verwacht.
Ik had er alleen graag iets meer contrast in gezien, maar dat is met photoshop te doen
Noir donderdag in platformtheater te Groningen:
[ afbeelding ]
+ Scherptediepte gebeuren is erg mooi. Paddestoel scherp, stam onscherp.quote:Op zondag 20 januari 2008 02:23 schreef DarkMinded het volgende:
Bloemetje, erg mooie foto! Ik zou zelf wel de achtergrond egaal wit maken vanwege de hoeken die iets donkerder worden (vignettering?)
mijne:
[ afbeelding ]
Niet zo een heel erg origineel onderwerp, maar iig wel van vandaag euh gisteren inmiddels
edit: ik zie nu pas dat het verkleinen de scherpte helemaal geen goed heeft gedaan
Oeh! Best mooi! Jammer dat de ruis, die het opzich best goed doet in de foto (ik neem aan expres erin gedaan, want met de flitsers zou je voldoende licht moeten hebben voor een ruisloze ISO?), veel detail weg neemt bij d'r ogen!quote:Op zondag 20 januari 2008 20:13 schreef freud het volgende:
@LeeHarveyOswald (geweldigenoten...)
- erg geel, is niet zo nodig bij de noten. Ook de compo is niet echt spannend met alles in het midden gegooid.
+ kleurverloop en schaduwen op achtergrond netjes gedaan
Mijn feauteau van vandaag. Vriendinnetje in zwart/wit...
[ afbeelding ]
pssst, ImageShack en Fok gaat niet samen, dan krijg je heel mooie kikkers... probeer je foto eens elders te uploaden, bij photobucket ofzo?quote:Op maandag 21 januari 2008 17:29 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben pas begonnen met het maken van foto's
Je bent vergeten om de OP te lezen denk ik...quote:
Sorry !quote:Op maandag 21 januari 2008 18:43 schreef freud het volgende:
[..]
Je bent vergeten om de OP te lezen denk ik...
+Scherpstelling op de voorgrond, compsitie heeft wel watquote:Op maandag 21 januari 2008 20:19 schreef Sugar het volgende:
Psy_icon, leuke foto, goede timing en ik vind het een sfeervol beeld nu.![]()
Jammer dat de ski's er niet helemaal op staan én ik zou 'm rechts een stuk gecropt hebben.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |