abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67457931
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
P_B
+ Grappige compositie, de bloemen komen erg fraai uit, en ik vind de bewerking erop ook mooi. De stroke in het kader met dezelfde kleur als die van de bloemhartjes voegt echt wel iets toe aan de foto. Ik neem aan dat deze foto een compositie is van meerdere foto's? Zo ja, dan is dat uitstekend gelukt.
- Ik vind het moeilijk om te zien wat er nu achter de bloemen, dus zeg maar als stengels, staat weergegeven, zijn het nu parapluutjes of is het een kraan? Ik kan het niet helemaal thuisbrengen, maar dat ligt waarschijjnlijk aan mij

Mijn foto. De eigenaar van deze auto was zeer verguld met de bewerking en wil hem zo aan de muur.

[ afbeelding ]
Haha, je laat me met je commentaar wel in vertwijfeling achter zeg!

Ben echt heel benieuwd waarom je denkt dat het een compositie is van meerdere foto's. Het is echt maar 1 foto van een simpele narcis. Misschien door het harde contrast tussen de witte bloem en het zachtere grijs van de stengel? En de "parapluutjes / kranen" zijn gewoon de echte stengels... Misschien dat het hierdoor komt maar toen ik hem poste twijfelde ik al aan het kleine formaat dus ik heb hem even vervangen door een grotere. Ik hoop dat het dan allemaal wat duidelijker naar voren komt.

Jouw foto van de auto is btw ook heel tof. Geeft een lekker gevoel als iemand zo enthousiast is dat ze jouw foto aan de muur willen hebben.

De compositie vind ik echt goed: op de een of andere manier komt ie bijna de foto uit, vermoed door het lage standpunt. Van dichtbij genomen met groothoek? En de bewerking is absoluut goed gekozen al zou ik hem nog veel harder aanzetten met meer contrast zodat het nog veel rauwer wordt. Heb net weer even de vrijheid genomen om Photoshop aan te slingeren en er zit nog veel meer in. Linkje?

Toevoegen van vignettering is ook een goede keuze, zo komt de nadruk nog meer op de auto te liggen. Wel jammer is dat door die vignettering de linker-punt van de auto subtiel donkerder is geworden dan de rest van de voorkant. Door bijvoorbeeld de linker-koplamp en metaal eromheen een beetje te "dodgen" hef je dat op.

Wel 1 ding waar ik dan weer niet helemaal uitkom: je scherptediepte. Heb je alles behalve de auto geblurred of niet?
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_67458985
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Anneloortje het volgende:
re Elizabeth, ik zie dat jij echt vooruitgaat met je foto's/ bewerkingen. Wel leuk om te zien. Dit is idd een hele gave die me langere tijd boeit! bravo.

re Noxa
+ leuk zo rommelen met sluitertijden foto is ook wel geslaagd. leuke kleuren en hou zelf wel van druppels
- ik vind de uitsnede te propperig, had graag goot zwart vlak gezien

Gisteren foto van gitarist Racoon gemaakt. Moet erbij vermelden dat dit de eerste keer is dat ik een concertfoto maak. Kom maar met de tips!

[ afbeelding ]
Volgens mij is de moeilijkst vast te leggen gitarist van Nederland. Die gast zit echt NIET stil!

En wat betreft de uitsnede ben ik het helemaal met je eens. Maar we hadden niet zo veel ruimte zeg maar. Het was een compromis tussen opspattend water zinkend fruit en omgeving die in beeld kwam.
pi_67521449
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:18 schreef Anneloortje het volgende:
re Elizabeth, ik zie dat jij echt vooruitgaat met je foto's/ bewerkingen. Wel leuk om te zien. Dit is idd een hele gave die me langere tijd boeit! bravo.

re Noxa
+ leuk zo rommelen met sluitertijden foto is ook wel geslaagd. leuke kleuren en hou zelf wel van druppels
- ik vind de uitsnede te propperig, had graag goot zwart vlak gezien

Gisteren foto van gitarist Racoon gemaakt. Moet erbij vermelden dat dit de eerste keer is dat ik een concertfoto maak. Kom maar met de tips!

[ afbeelding ]
+ De kleuren knallen er lekker uit.
- De foto is nogal onscherp, en ik had persoonlijk zijn hele hoofd en de hele gitaar erop gezet.
Maar het was natuurlijk je eerste poging! Dus goed bezig!

Ik ben vanmiddag met mijn nieuwe canon 17-40 L lens de hei op geweest! dit is 1 van de resultaten:

Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
  zondag 29 maart 2009 @ 17:15:12 #279
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67522359
+ Mooi sfeertje , kleuren en wolken erg mooi
- ( heb ik niet echt, maar goed) dan de gulde snede nog iets beter toepassen?

Dit is de mijne... Lokale Dorpsgek ( iets te negatief maar voorruit)
Even klicken, breder dan 610 komt hij iets beter uit vindt ik zelf

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_67526337
quote:
Op zondag 29 maart 2009 17:15 schreef mrSPLIFFY het volgende:
+ Mooi sfeertje , kleuren en wolken erg mooi
- ( heb ik niet echt, maar goed) dan de gulde snede nog iets beter toepassen?

Dit is de mijne... Lokale Dorpsgek ( iets te negatief maar voorruit)
Even klicken, breder dan 610 komt hij iets beter uit vindt ik zelf

[ link | afbeelding ]
Thnx voor het commentaar. Alleen een vraagje! Hoe had in de dit geval de gulden snede beter gekunt om een mooiere compositie te krijgen?
Canon EOS 5d mark ii / Canon EOS 400D / Canon 70-200 f4 L / Canon 17-40 f4 L / Tamron 90mm f2.8 Macro / Canon Speedlight 430EX II / Lowepro Flipside 400
  zondag 29 maart 2009 @ 20:06:26 #281
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67526875
zoals ik al zei heb niet echt een - maar aangezien dat verplicht is
pi_67527859
quote:
Op zondag 29 maart 2009 20:06 schreef mrSPLIFFY het volgende:
zoals ik al zei heb niet echt een - maar aangezien dat verplicht is
Ow jammer! ik mis namelijk wel net iets in die foto maar weet niet wat haha!
pi_67528724
quote:
Op zondag 29 maart 2009 16:48 schreef RikH het volgende:
Ik ben vanmiddag met mijn nieuwe canon 17-40 L lens de hei op geweest! dit is 1 van de resultaten:
Mooie wolken en lucht!

Een stukje Amsterdam bij zonsondergang:

Never try to outstubborn a cat.
  zondag 29 maart 2009 @ 21:10:07 #284
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67529124
volgens mij mis ik een comment??
pi_67529435
Hierboven;

+ compositie, mooi met de silhouetten vn de huizen,
- de lucht leende zich dat moment niet echt voor zulks een shot... nu een beetje grauwig...

Vieze k*tvogel die er met mijn pain-du-bologne korstje vandoor ging...

ff klikken...
  zondag 29 maart 2009 @ 21:42:58 #286
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_67530152
echt ingewikkeld he de OP lezen...
pi_67538633
quote:
Op zondag 29 maart 2009 21:20 schreef muzas het volgende:
Hierboven;

+ compositie, mooi met de silhouetten vn de huizen,
- de lucht leende zich dat moment niet echt voor zulks een shot... nu een beetje grauwig...

[ afbeelding ]

Vieze k*tvogel die er met mijn pain-du-bologne korstje vandoor ging...

ff klikken...
- Moeilijk commentaar geven als noob maar als het dan toch moet, ik mis wat scherpte
+ Mooi apart shot

-----------------

groter

Gisteren gemaakt natuurlijk lang niet zo mooi als de meeste foto's hier maar wou hem wel even plaatsen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 11:03:54 ]
pi_67542297
quote:
Op maandag 30 maart 2009 09:41 schreef Logician het volgende:

[..]

- Moeilijk commentaar geven als noob maar als het dan toch moet, ik mis wat scherpte
+ Mooi apart shot

-----------------
[ afbeelding ]

groter

Gisteren gemaakt natuurlijk lang niet zo mooi als de meeste foto's hier maar wou hem wel even plaatsen
Ik vind het een vrij aardige foto hoor! Mooie compositie. Vind hem alleen iets te donker en de lucht komt niet helemaal lekker uit.
pi_67543333
Dankje, ik durf hem niet lichter te maken omdat de lucht dan zo fel wordt dat het niet echt mooi meer is?

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 15:28:26 ]
  maandag 30 maart 2009 @ 17:52:31 #290
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67552871
Logicion
+ Fraaie compositie hoor, erg leuk zo. Doordat het weggetje zo loopt zit er voldoende diepte in de foto
- Sja, die lucht. Als er geen tekening in de lucht zit dan valt er ook niet veel meer aan te verbeteren met een fotobewerkingsprogje. Misschien een volgend keer proberen wat onder te belichten??

Mijn foto

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_67554166
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:46 schreef Logician het volgende:
Dankje, ik durf hem niet lichter te maken omdat de lucht dan zo fel wordt dat het niet echt mooi meer is?

Bij nader inzien is de foto toch niet te donker, zat op mijn werk en dat scherm is blijkbaar niet zo goed haha! Aan de lucht valt idd nix te verbeteren als het niet beter is! Dus inderdaad mogelijk onder belichten.

@ ElizabethR,

Ik vind het weer eens een fraaie compositie, maar het lijkt nu net een maquette door de bewerking. Daarbij vind ik het bovendste gedeelte van de lucht nu wat te korrelig. De bewerking komt bij veel foto's zoals hierboven ook al 1 gepost erg goed uit. Maar denk dat ik in dit geval zonder de bewerking fraaier zou vinden. Zou je hem voor mij eens zonder die bewerking onder willen zetten? Maar je blijft de landschapfoto expert.

Mijn foto eigenlijk van gisteren maar wil graag opbouwende kritiek.

[ Bericht 22% gewijzigd door RikH op 30-03-2009 19:56:14 ]
pi_67557813
@ RikH: bovenal een mooie plaat

- De wolken leiden af van het landschap en andersom, oftewel het onderwerp is mij niet heel duidelijk. de wolken komen ook ietwat "hard" over
+ belichting, als je de lucht en een landschap zo belicht krijgt, zonder te dik overdreven HDR bewerkingen, ben je goed bezig

mijn plaat, vandaag in emmen, met een 55-250IS:

pi_67566998
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:41 schreef muzas het volgende:
@ RikH: bovenal een mooie plaat

- De wolken leiden af van het landschap en andersom, oftewel het onderwerp is mij niet heel duidelijk. de wolken komen ook ietwat "hard" over
+ belichting, als je de lucht en een landschap zo belicht krijgt, zonder te dik overdreven HDR bewerkingen, ben je goed bezig

mijn plaat, vandaag in emmen, met een 55-250IS:

[ afbeelding ]
- het licht op de stenen vind ik niet zo mooi, misschien had een iets ander standpunt (indien mogelijk) beter geweest

+ de blik in de ogen van de beer (het moment dus) en de waterval op de achtergrond

gisterochtend genomen in Luang Prabang, Laos
mensen doneren 's ochtends vroeg rijst en fruit aan monniken, hier zijn ze op weg terug naar de tempel om te ontbijten
pi_67574444
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 05:42 schreef Ruud het volgende:

[..]

- het licht op de stenen vind ik niet zo mooi, misschien had een iets ander standpunt (indien mogelijk) beter geweest

+ de blik in de ogen van de beer (het moment dus) en de waterval op de achtergrond

[ afbeelding ]

gisterochtend genomen in Luang Prabang, Laos
mensen doneren 's ochtends vroeg rijst en fruit aan monniken, hier zijn ze op weg terug naar de tempel om te ontbijten
+ Mooie sfeer, leuk dat het oranje er zo uit knalt
- jammer dat die monniken een beetje bewogen zijn

Mijn foto: de bassist van m'n band buiten aan het roken:
PS4 online: micro_nl
pi_67578518
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:23 schreef guitarist het volgende:

[..]

+ Mooie sfeer, leuk dat het oranje er zo uit knalt
- jammer dat die monniken een beetje bewogen zijn

Mijn foto: de bassist van m'n band buiten aan het roken:
[ afbeelding ]
Ben nog een N00b maar ik probeer het toch.

+ Lekker sfeertje (ff flink te keer gaan op je bass en dan ff ontspannen), mooie rook!
- Fisheye effect kan mooier.

Mijn foto: Een beeld wat ik onderweg tegen kwam.

[ Bericht 3% gewijzigd door Madhouse1979 op 31-03-2009 14:44:34 ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:08:50 #296
225308 Row-1
'sup money?
pi_67596816
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:30 schreef Madhouse1979 het volgende:

[..]

Ben nog een N00b maar ik probeer het toch.

+ Lekker sfeertje (ff flink te keer gaan op je bass en dan ff ontspannen), mooie rook!
- Fisheye effect kan mooier.

Mijn foto: Een beeld wat ik onderweg tegen kwam.
[ afbeelding ]
+Vet beeld, mooie kleuren en compositie
- De kleuren passen niet echt bij wat het beeld uitstraalt vind ik

De mijne :

Op de Veluwe.
  woensdag 1 april 2009 @ 00:16:42 #297
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_67599231
Row-1
+ lekkere lucht hoor. Mooie zachte kleuiren en een fraaie mate van vliegtuigsporen
- Ik vind de compositie wat erg aan de krappe kant aan de onderkant

Mijn foto

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_67609296
+ De compositie, heerlijk die wirwar van takken met de blauwe lucht erachter. Meestal vind ik zulke 'gevulde' foto's te druk, maar bij deze voegt het echt iets toe. Mooi gezien en vastgelegd, ElizabethR!

- Het enige wat ik, na lang kijken, op kan merken is dat de kleuren rechts onderin voor mijn gevoel vreemd 'weg lopen', geen idee hoe ik dat nu beter moet omschrijven... Maar dat is maar zo'n klein stukje, dat de foto er echt niet minder van wordt. Daarbij zou ik ook niet weten hoe je zoiets tegen kunt gaan.

Mijn foto, onze oude heer.
Eigenlijk stoor ik me behoorlijk aan de zwarte knop linksonder, maar ik heb het gevoel dat de pose van meneer een stuk minder mooi is als ik de knop en dus ook een deel van z'n lijf eraf crop...

[ Bericht 12% gewijzigd door Danielle__ op 01-04-2009 13:08:47 ]
D-SLR: Sony A200 / Sony 18-70 3.5-5.6 DT / Sigma 100-300 4.5-6.7 DL
& de compactjes: Fuji Finepix S5600 / Samsung Digimax A503
pi_67618401
quote:
Op woensdag 1 april 2009 12:58 schreef Danielle__ het volgende:
+ De compositie, heerlijk die wirwar van takken met de blauwe lucht erachter. Meestal vind ik zulke 'gevulde' foto's te druk, maar bij deze voegt het echt iets toe. Mooi gezien en vastgelegd, ElizabethR!

- Het enige wat ik, na lang kijken, op kan merken is dat de kleuren rechts onderin voor mijn gevoel vreemd 'weg lopen', geen idee hoe ik dat nu beter moet omschrijven... Maar dat is maar zo'n klein stukje, dat de foto er echt niet minder van wordt. Daarbij zou ik ook niet weten hoe je zoiets tegen kunt gaan.

Mijn foto, onze oude heer.
Eigenlijk stoor ik me behoorlijk aan de zwarte knop linksonder, maar ik heb het gevoel dat de pose van meneer een stuk minder mooi is als ik de knop en dus ook een deel van z'n lijf eraf crop...
[ afbeelding ]
Mooi en statig portret: een oude heer waardig. Nadruk ligt ook goed op de kat zelf door de onscherpte eromheen. Uitsnede van de kat is ook goed, lekker ook de ruimte gegeven om in te kijken en dus niet te dicht bij de neus afgesneden. Maar ja, die knop... Die stoort inderdaad wel. Je zou een poging kunnen ondernemen om het weg te klonen. Verder komt de foto een beetje "wollig" over. Of het nou een fractie bewegings-onscherpte is of gewoon zijn vacht in combinatie met het wat kleinere formaat, waardoor de fijne details misschien een beetje wegvallen: ik weet het niet.

Van mij eentje van een grote vriend van de kat... Zaterdag eindelijk weer eens lekker mee kunnen lopen met een speurcursus en nadat de regen was verdwenen zowaar ook nog wat foto's kunnen maken. Beste speurder van het groepje en een goedzak met zijn roze halsband: hij is dus echt een stuk minder eng dan hij er uitziet!

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_67623185
P_B, lekker sfeer op de foto, ik had alleen persoonlijk de foto iets meer van links genomen waardoor het stukje achterwerk er van af was gevallen. Heb nu een beetje het idee dat ik nog net niet zijn kont in kan kijken.

Mijn bijdrage, was buiten even aan het spelen met mijn macrolens en nieuwe plantjes toen in eens deze dikzak een kijkje kwam nemen bij de bloemetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')