abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70324104
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:03 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

+aardige compositie
-er mist iets pakkends, een beestje op de bloem of een ander interessant detail, nu is het slechts een foto van een paar bloemblaadjes

stilleven-tryoutje met off-cam flits, zonet gemaakt...

[ afbeelding ]
+Prestige uiterlijk
+Mooie scherptediepte
-Iets te veel licht op etiket.

Wat oudere foto van mij, uit de eerste set die ik had genomen met mijn huidige camera.

Meer maten @ FlickR
pi_70326104
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:25 schreef dspettinga het volgende:
Hierbij een redelijk gelukte macro foto. Iemand nog tips mbt het handmatig scherpkrijgen van de foto, want dit lukt me niet altijd. Bedankt

[ afbeelding ]
Je zit in een verkeerd topic. Hier staan de macro's: [CENTRAAL] Macrofotografie deel 22 of hier kan je een vraag stellen: [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! of hier: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 10

Als je de OP van dit topic leest is het de bedoeling dat je hier niet zomaar een foto dumpt.
En trouwens: een foto die op een gesloten hyves staat is alleen voor je vrienden te zien.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70326189
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:30 schreef McKillem het volgende:

[..]

+Prestige uiterlijk
+Mooie scherptediepte
-Iets te veel licht op etiket.

Wat oudere foto van mij, uit de eerste set die ik had genomen met mijn huidige camera.

[ afbeelding ]

Meer maten @ FlickR
Mooie foto, niet overbelicht en lekkere lijnen in het gras. Ik had de lijnen misschien iets liever naarde linker onderhoek zien lopen, maar dan zou de zon wss niet meer goed staan.
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:49:08 #179
62964 Little_Acorn
You would know
pi_70339632
quote:

[ afbeelding ]

Meer maten @ FlickR
+ Mooie lichtinval
+ Lijn van scaduwen van de bomen
- Stukje boom dat voor de zon staat is niet helemaal lekker scherp

Mijne, op de boerderij:

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:18:13 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70340924
Little_Acorn ,Ik vind dat er erg fijne kleuren in de foto zitten, mooi van bruinig naar groen naar blauw en grijs.
alleen rechts de band en rotzooi stoort me en ik zie ook wat ruis in de lucjt.
Maar verders een hele leuke foto.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:50:18 #181
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70342244
snakelady, is hij expres scheef, per ongeluk scheef, of zit ik scheef op mn stoel?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:53:18 #182
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_70342371
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!
- eigenlijk geen, hij oogt wel iets scheef.

Mijn bijdrage:

Klikbaar
Net even snel geschoten, is wel goed gelukt denk ik, misschien iets teveel ruis.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_70342469
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Pizzahut het volgende:
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!

Mijn bijdrage:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Net even snel geschoten, is wel goed gelukt denk ik, misschien iets teveel ruis.
Ah, jij ook net naar buiten geweest
pi_70344214
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Pizzahut het volgende:
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!

Mijn bijdrage:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
+ Contrast is erg goed gelukt, evenals de compositie en de kleuren. Vooral de kleuren van de lucht zijn prachtig
- Inderdaad te veel ruis, je zei het zelf al. Valt eigenlijk als enige op.

Mijn pic:

Niet echt bijzonder ofzo Maar ik vond het wel een toffe foto. Genomen met een 450D met Continious Shooting.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:56:03 #185
167923 appelsjap
All the above
pi_70344509
Mooie foto racer
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70345327
Die band en andere rotzooi op de foto van Little_Acorn vind ik juist wel wat hebben eigenlijk.

Een schoonheidsprijs verdient die troep wellicht niet, maar het breekt de voorgrond naar mijn idee wel een beetje, aangezien er voor de rest vrij weinig te zien is. Vind het wel een leuke foto in ieder geval. (ik zou hooguit denk ik de horizon wat lager of juist hoger hebben gezet, precies in het midden óf mooi op 1/3... maar dat is een beetje mierenneuken)

Foto van Snakelady vind ik ook erg gaaf. Sowieso een mooi moment natuurlijk (voor het stel dat op de foto staat althans), maar hij is ook lekker symmetrisch, goed scherp en uitstekend belicht. Wel een héél klein beetje scheef inderdaad, juist door die symmetrie valt dat hier meer op dan bij andere foto's, maar ik denk dat je het getrouwde stel met deze foto heel blij mee hebt gemaakt.
pi_70426892
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

+ Contrast is erg goed gelukt, evenals de compositie en de kleuren. Vooral de kleuren van de lucht zijn prachtig
- Inderdaad te veel ruis, je zei het zelf al. Valt eigenlijk als enige op.

Mijn pic:
[ afbeelding ]

Niet echt bijzonder ofzo Maar ik vond het wel een toffe foto. Genomen met een 450D met Continious Shooting.
Leuke tric shot idd. Moeilijk om zoiets goed vast te leggen. De vlam is heel helder waardoor de omgeving (de hand) al snel te donker is. Het moment heb je goed vastegelegd. Alleen de spanning ontbreekt in de foto. Ik zou nog wat toevoegen. Een sigaret oid. Of iig iets wat aan te steken valt.

Mijn pic. Zag de laag staande zon, en dit gras. En toen zag ik deze foto voor me.

Zomer!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:56:14 #188
167923 appelsjap
All the above
pi_70429250
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:38 schreef Noxa het volgende:

[..]

Leuke tric shot idd. Moeilijk om zoiets goed vast te leggen. De vlam is heel helder waardoor de omgeving (de hand) al snel te donker is. Het moment heb je goed vastegelegd. Alleen de spanning ontbreekt in de foto. Ik zou nog wat toevoegen. Een sigaret oid. Of iig iets wat aan te steken valt.

Mijn pic. Zag de laag staande zon, en dit gras. En toen zag ik deze foto voor me.
[ afbeelding ]
Zomer!
Mooie foto jammer van de witte waas, wat is het?

Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  Admin zaterdag 27 juni 2009 @ 18:28:18 #189
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_70430099
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:56 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Mooie foto jammer van de witte waas, wat is het?

[ afbeelding ]
de zon. zat er geen zonnekap op de lens?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70452002
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:28 schreef Danny het volgende:

[..]

de zon. zat er geen zonnekap op de lens?
Nope, met opzet gedaan. Dat is flare. Vind dat typisch een zomers tintje aan de foto geven.
pi_70454941
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:53 schreef Noxa het volgende:

[..]

Nope, met opzet gedaan. Dat is flare. Vind dat typisch een zomers tintje aan de foto geven.
+ Mooie foto, veel detail in de grassprieten
- toch de witte vlekken. De foto zelf straalt al een zomers tintje uit, daar is de flare niet voor nodig. Ik heb nu het idee dat er 2 grote vingerafdrukken op de foto zitten en dat leidt mij af.

eeuwenoud kerkje in de Belgische Ardennen:

Admin zondag 28 juni 2009 @ 20:08:18 #192
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_70455256
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:56 schreef BigBear het volgende:

[..]

- toch de witte vlekken. De foto zelf straalt al een zomers tintje uit, daar is de flare niet voor nodig. Ik heb nu het idee dat er 2 grote vingerafdrukken op de foto zitten en dat leidt mij af.

[ afbeelding ]
lekker sfeertje, maar hij is wel een bietje scheef...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70455317
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef La_Vita het volgende:

[..]

+ Erg mooi die weerspiegeling van de lichtjes in het water
- Ik heb het idee dat ik een klein stukje van de lucht mis in de foto

Een oudje die ik laatst tegen kwam:
[ afbeelding ]
die is cool !
  zondag 28 juni 2009 @ 22:13:56 #194
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70459883
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:56 schreef BigBear het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+Vanuit een leuke hoek geschoten, en mooi licht
- Bij het kruis en het glas in lood oogt het een beetje vaal, en hij is een klein beetje scheef

Mijn foto
Rossi die voor zijn 100e overwinning nog even de tijd nam om naar mij te zwaaien

My mama didn't raise no fool
  maandag 29 juni 2009 @ 01:50:37 #195
32029 Basson
Dodge This!
pi_70466889
+ leuk moment
- plaats in het kader is wat minder: te veel aan de linker kant gekadert. Het had ook wat closer gemogen.

Mijn plaat. Ik zal maar achterwege laten waarmee het is geschoten... Het gaat ook hier om het moment.
Grappig detail: ik drukte de knop in toen de surfer links het kader in kwam, en op dit moment was ie ook echt genomen.

* Grotere versie geupload.

[ Bericht 2% gewijzigd door Basson op 29-06-2009 02:05:25 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 01:55:59 #196
167923 appelsjap
All the above
pi_70466974
+leuk moment
+ leuke kleuren, en zon.
- beetje aan de kleine kant, miss nog een hi-res?

maandag 29 juni 2009 @ 02:14:52 #197
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70467197
quote:
Op maandag 29 juni 2009 01:55 schreef appelsjap het volgende:
+leuk moment
+ leuke kleuren, en zon.
- beetje aan de kleine kant, miss nog een hi-res?

[ afbeelding ]
+ het lijken wel pyramides
- zeurdetail: jammer dat ie niet precies symmetrisch is

Stond van 't weekend op een héél mooi plekje bij de TT, tussen de professionele fotografen in
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:06:54 #198
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70470096
quote:
Op maandag 29 juni 2009 01:50 schreef Basson het volgende:

- plaats in het kader is wat minder: te veel aan de linker kant gekadert. Het had ook wat closer gemogen.

Ben ik het helemaal niet mee eens
My mama didn't raise no fool
pi_70470157
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal niet mee eens
Ik ook niet, prima foto.
pi_70476432
Ik eigenlijk wel, wat meer ruimte in de richting van beweging vind'k altijd aangenamer om naar te kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')