But the MP-E 65mm is not a zoom lens; the 1X - 5X designation indicates that it can produce magnifications of full lifesize (1X) to five times lifesize (5X). ( http://www.vividlight.com/articles/2914.htm )quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Tnx
Volgens mij op 1:2 of misschien zelfs 1:3 . Het is een Canon MP-E 65MM , vandaar dat ik ook maar langzaam opgang kom met mooie foto's. Hij is erg moeilijk te bedienen.
Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vliegquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Tnx
Volgens mij op 1:2 of misschien zelfs 1:3 . Het is een Canon MP-E 65MM , vandaar dat ik ook maar langzaam opgang kom met mooie foto's. Hij is erg moeilijk te bedienen.
eerst doodslaan?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vlieg?
+ Mooie foto, met zeer veel detail in de vliegquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.
Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.
[ afbeelding ]
+ goede focusquote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.
[ afbeelding ]
+ mooie pose van de koeien.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:28 schreef BigBear het volgende:
[..]
+ Mooie foto, met zeer veel detail in de vlieg
+ Mooie DOF
- Onderwerp spreekt mij wat minder aan, maar dat is een kwestie van smaak.
De mijne, gemaakt tijdens een weekendje Ardennen:
[ afbeelding ]
Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
[ afbeelding ]
Bedankt allemaal!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?
Gezien ie op een sok zit lijkt vergassing/vergiftiging me meer voor de hand liggenquote:
Toch een kwestie van smaak hoor...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?
Klopt ook, is idd een kwestie van smaak. Maar de eerste foto, ik weet niet, maar een super klein deel was echt scherp.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
Toch een kwestie van smaak hoor...
Zelf vind ik het wel mooi als alleen de kop (of de ogen) scherp zijn en de rest uit de focus is. Als zo'n beest in alle foto's op dezelfde manier gefotografeerd zou moeten worden, was dit een erg saai forum geweest.
+ lekker scherp!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef janeway het volgende:
Leuke foto van een vrolijk stukje bos, lekkere frisse kleurtjes
tja verder vind ik het een kiekje,
[ afbeelding ]
+ Super scherpquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:04 schreef Danny het volgende:
[..]
+ lekker scherp!
+ prettig contrast!
- wat color noise (vanwege verscherpen?) en een wat rare vlek linksonderin
Al met al een mooie plaat hoor
mine: (de scheve horizon is opzettelijk)
[ afbeelding ]
(groter @ flickr)
+ Bloem steekt mooi af tegen de grauwe achtergrond.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:06 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+ Super scherp
+ Kleuren, ziet er heel natuurlijk uit
- je hebt geen minpunten (dat is een minpunt![]()
[ afbeelding ])
stoere foto.. model lijkt trouwens op stacey rookhuizen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:18 schreef freud het volgende:
@Wiebeldak
+ erg nette dof en scherpte, vooral het web nog even meepakken in de scherpte is
- pootje aan de rechterkant is net buiten de foto (maar hey, zo'n ding zit niet stil voor een compo...)
Even een kiekje van een shoot van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Vind hem rechts wel erg kort gecropped.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:03 schreef Row-1 het volgende:
@ Freud:
+Stoere foto, zoals al gezegd was, beetje creepy sfeertje, zwart wit staat de foto goed, leuk model
-Jurkje beetje donker vind ik, de foto is scheef (of was dat de bedoeling?)
De mijne, eerlijk gezegd niet van vandaagen ja de mijne is ook scheef, maar ik vond het wel wat hebben bij mijn foto.
[ afbeelding ]
Mooie foto!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
+ Bloem steekt mooi af tegen de grauwe achtergrond.
- Niet helemaal scherp al kan dat komen omdat dit een klein formaat is.
- Je hebt de bloem niet helemaal in het midden van de foto. Als je hem iets uitsnijd aan de linker kant ziet het er een stuk mooier uit. althans bij mij moeten zulk soort foto's altijd zo uitgesneden zijn
Ik heb weer een spin gevonden die dit keer uit zijn 'tunnelweb' kwam omdat ik het aanraakte. Helaas was hij ook zo weer verdwenen toen ik te dichtbij kwam.
[ afbeelding ]
Helaas is die lens vrij prijzig ja (900+ euro)...quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:42 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mooie foto!
Ik zie nu pas hoeveel die lens van je kost, rond de 1000 euro, toch?
Ik snap de tweede vlieg foto alleen niet, de scherpe. Ik zag een vlieg op een blaadje zittenquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
Helaas is die lens vrij prijzig ja (900+ euro)...Anders had ik hem ook wel gehad.
Hoe dan ook wel weer een erg nette foto Wiebeldak. 't Is mooi om de vooruitgang in je foto's met die lens zien.
Foto van Freud vind ik ook gaaf, jammer alleen dat 'ie net een beetje scheef staat. De sfeer is wel mooi, net zoals de blik van het model trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |