abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2009 @ 16:14:43 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622837
n.a.v dit topic ;

hoe zoek je een goed nieuw tehuis voor je hond?
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:25 schreef candygirl het volgende:
Hoi,

Door omstandigheden moeten wij helaas onze hond wgdoen.
Hij is een bijna een jaar oud,
Maar hoe zoek je een goed tehuis?
ok, advertenties zetten, dierenarts, winkels,marktplaats........
Maar dan, we willen in principe geen geld voor de hond, veel belangrijker vinden wij dat hij een goed onderkomen krijgt.
Maar waar moet je op letten, wat moet je vragen ??
Nu snap ik wel dat dit ook afhangt van wat wij verstaan onder een goed tehuis maar misschien hebben jullie tips?
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:00 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

er zullen wel weer kinderen in het spel zijn. dan zijn de dieren meestal de sjaak.
of opeens een nieuw vriendje wat allergisch is voor dieren, of een verre vakantie.
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:02 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nou hier gaat het wel een beetje fout, want ik ben opgegroeid met dieren en als een dier mij beet had ik dat toch echt aan mezelf te danken.
kijk, als je kinderen hebt en die laat je gewoon lekker aan de staart van een beest trekken is het niet gek dat een dier gaat bijten. of beesten aan hun oren optillen willen kinderen ook nog wel eens doen, terwijl er vaak ouders zijn die er niks van zeggen.
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb (zoals iedereen onderhand wel weet) een Golden die absofuckingluut NIET met kids kan. Het kind hoeft hem enkel aan te kijken en hij begint als een gek te grommen. Angst. Geen idee waar het vandaan komt, en het wil er niet uit. Muilkorf om. Kindje heel langzaam dichterbij laten komen, balletje gooien, koekjes geven, helpt allemaal NIET.

Het kind hoeft niet eens wat te doen, behalve te dicht in zn buurt te komen en ik kan je garanderen dat het kind gebeten wordt. Schuld van het kind? Kind doet niks

Dus jouw bovenstaande post, klopt niet.
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nou het spijt me wel hoor, maar er is volgens mij nooit een geldige reden om afstand te doen van een dier. dat lijkt me kiezen voor de makkelijke weg.
of doen we kinderen tegenwoordig ook maar weg omdat ze de modeziekte adhd hebben of iets anders.
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een vergelijking weer. ADHD met een eventuele hond die niet met kids kan

Dus als jij een hond hebt, laten we zeggen mijn hond. En je hebt een kind. Wat wil je dan? De hond de hele tijd ergens opsluiten zodat het niet bij het kind kan komen en vice versa?

Dan lijkt het mij een betere optie om een goed en fatsoenlijk huis te zoeken voor je hond... waar de hond in alle rust zn leven verder kan leven, zonder kinds en zonder opgesloten te hoeven worden.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 3 mei 2009 @ 16:16:40 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622948
ik ben geen voorstander van het wegdoen van een hond. Alles behalve zelfs. Ik vind dan ook eerst dat je ALLES moet hebben geprobeerd. Maar ik kan me voorstellen, dat als het echt echt echt niet wil (bv met kinderen en niet met 1 of ander lame pisverhaal) dat je voor de hond een beter thuis zoekt.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:16:41 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68622949
Als je zelf niet meer goed kan zorgen voor je hond, dat moet je er wel afstand van doen. Dan is het gewoon zielig.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 3 mei 2009 @ 16:17:10 #4
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68622986
feit is wel dat huisdieren vrij snel het huis uitgeflikkerd worden, zeker als er kinderen om de hoek komen kijken.
andersom flikker je toch ook niet je kind uit huis? (jaja, drogredenatie enzo)
naar mijn idee neem je een huisdier voor het leven, en gaan mensen daar veel te makkelijk mee om.

tuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar die komen m.i. weinig voor, dat het écht niet anders kan zeg maar.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 3 mei 2009 @ 16:18:06 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623033
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:16 schreef Juicyhil het volgende:
Als je zelf niet meer goed kan zorgen voor je hond, dat moet je er wel afstand van doen. Dan is het gewoon zielig.
Mensen doen in mijn ogen veelste makkelijk afstand van een hond. "Ooh mijn hond kost 1000'en euro's aan DA kosten, hij moet weg. Das teveel"

Dat zijn allemaal kul redenen. Maar als bv een hond echt NIET met kinderen kan, en je hebt van alles geprobeerd om het te laten werken, en het wil niet.... dan ben ik van mening dat je er voor de hond beter aan doet om een ander huis te zoeken. Hoe moeilijk ook
  zondag 3 mei 2009 @ 16:18:44 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68623068
het is voor mij heel makkelijk:

1. je hebt een hond en geen kinderen. je ziet dat je hond niet goed met kinderen kan. jammer voor jou, maar hou je aan je verplcihtingen en zorg voor die hond en dank hem niet af als ware het een oude trui. kids komen later dus.

2. je hebt kinderen en geen hond. houden zo of vragen of de hond met kinderen kan. anders gewoon niet aan beginnen.
From feudal serf to spender.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:19:58 #7
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_68623138
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mensen doen in mijn ogen veelste makkelijk afstand van een hond. "Ooh mijn hond kost 1000'en euro's aan DA kosten, hij moet weg. Das teveel"

Dat zijn allemaal kul redenen. Maar als bv een hond echt NIET met kinderen kan, en je hebt van alles geprobeerd om het te laten werken, en het wil niet.... dan ben ik van mening dat je er voor de hond beter aan doet om een ander huis te zoeken. Hoe moeilijk ook
Maar als je het geld niet hebt voor een medicatie oid en daardoor moet die hond eronder lijden, dat is zielig.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  zondag 3 mei 2009 @ 16:20:46 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623205
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:17 schreef Mirjam het volgende:
feit is wel dat huisdieren vrij snel het huis uitgeflikkerd worden, zeker als er kinderen om de hoek komen kijken.
andersom flikker je toch ook niet je kind uit huis? (jaja, drogredenatie enzo)
naar mijn idee neem je een huisdier voor het leven, en gaan mensen daar veel te makkelijk mee om.

tuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar die komen m.i. weinig voor, dat het écht niet anders kan zeg maar.
Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel kut redenen zijn waarvoor honden moeten wijken. En ik vind ook dat als je een hond hebt die niet met kids kan... je dan maar even je plannen voor kids uit moet stellen.

Maar wat als je al kids hebt? En je komt er naar een jaar achter dat de hond die je net in je gezin hebt opgenomen een pishekel aan kids heeft? En enkel bij het aankijken van het kind al flipt?

Dan kun je ervoor kiezen om de hond bij het kind weg te houden. Maar dat zou betekenen dat de hond elke keer naar buiten moet. Of in de gang, garage, ect. Dat wil je een hond toch ook niet aandoen?

En ik heb het dan ook over de ECHTE uitzonderingen hier.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:21:41 #9
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623260
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Maar als je het geld niet hebt voor een medicatie oid en daardoor moet die hond eronder lijden, dat is zielig.
Tuurlijk, dat is zielig. En dan doe je er misschien ook beter aan. Maar zo'n flapdrol zal ik nooit verdedigen. Zo'n iemand hoort verzopen te worden

Als je een kind hebt en die kost klauwen vol met geld doe je er toch ook niet ff afstand van
  zondag 3 mei 2009 @ 16:21:46 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68623269
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:19 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

dat moet je je dus vantevoren afvragen. voordat je aan een huisdier begint. kan ik, en nog veel belangrijker, wil ik ook als het dier ziek wordt er alles aan doen om hem/haar beter te maken.

er zijn jammer genoeg nog teveel mensen die daar niet eens over nadenken en het dier alleen voor hun eigen plezier hebben.

net zoals de mensen die dieren wegdoen als er kinderen komen. puur gehad dus voor hun eigen plezier.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:23:15 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623377
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:18 schreef S1nn3rz het volgende:

1. je hebt een hond en geen kinderen. je ziet dat je hond niet goed met kinderen kan. jammer voor jou, maar hou je aan je verplcihtingen en zorg voor die hond en dank hem niet af als ware het een oude trui. kids komen later dus.

2. je hebt kinderen en geen hond. houden zo of vragen of de hond met kinderen kan. anders gewoon niet aan beginnen.
Punt 1 ben ik met je eens. Punt 2 is wederom kort door de bocht.

Ik heb Baloe als pup gekocht. Wist ik veel dat hij toen niet met kids kon. Ik was zelf nog klein (11 ofzo) en met mij kon hij prima. Nu, 9 jaar laten hebben mn zussen kinderen, en hij moet er niks van weten. Ook van kinderen op straat niet. Terwijl er als pup niks aan de hand was. En er geen vreemde dingen zijn gebeurd.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:23:35 #12
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68623409
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel kut redenen zijn waarvoor honden moeten wijken. En ik vind ook dat als je een hond hebt die niet met kids kan... je dan maar even je plannen voor kids uit moet stellen.

Maar wat als je al kids hebt? En je komt er naar een jaar achter dat de hond die je net in je gezin hebt opgenomen een pishekel aan kids heeft? En enkel bij het aankijken van het kind al flipt?

Dan kun je ervoor kiezen om de hond bij het kind weg te houden. Maar dat zou betekenen dat de hond elke keer naar buiten moet. Of in de gang, garage, ect. Dat wil je een hond toch ook niet aandoen?

En ik heb het dan ook over de ECHTE uitzonderingen hier.
als je al kinderen hebt,m vind ik dat je hééél goed moet nadenken over of een hond handig is.
en als je er na een jaar achter komt dat het allemaal niet kan, zoals ik al zei, dan is het toch niet zo dat je de kinderen eruit gooit?
dan had je beter moeten nadenken denk ik.
en ik neem aan dat je zoiets toch al veel eerder merkt?

tuurlijk, als het écht écht niet gaat, dan zal de hond weg moeten, want tuurlijk doe je je kinderen niet weg, maar daar wordt echt véél te makkelijk mee omgegaan, sommige mensen zien huisdieren meer als meubelstukken ofzo, als ze de kleur zat zijn, kan hij mee met het grofvuil, zo lijkt het wel.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:24:54 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623484
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:21 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

dat moet je je dus vantevoren afvragen. voordat je aan een huisdier begint. kan ik, en nog veel belangrijker, wil ik ook als het dier ziek wordt er alles aan doen om hem/haar beter te maken.

er zijn jammer genoeg nog teveel mensen die daar niet eens over nadenken en het dier alleen voor hun eigen plezier hebben.

net zoals de mensen die dieren wegdoen als er kinderen komen. puur gehad dus voor hun eigen plezier.
Ik heb helaas wel eens van die mensen gezien die bij mn DA binnen komen met een hond, vol met bloedt. "Ja dat wordt een dure operatie" -ooh laat maar inslapen

Zulke mensen moeten dood

Ik heb nu eenmaal Baloe, en er kunnen geen kids komen totdat Baloe er niet meer is. Nou ja, dan maar niet hoor. Baloe was eerst. Ook heeft Baloe me ontzettend veel geld gekost, ja shit happens
  zondag 3 mei 2009 @ 16:26:21 #14
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_68623560
Tsja, als je geen zin meer hebt in je hond is dat voor niemand leuk moet je hem gewoon wegdoen. Natuurlijk had je dat van tevoren moeten bedenken, maar ja niemand is perfect. Maar goed, het is maar een hond, ergens anders heeft hij het vast ook wel leuk Je kan niet van iedereen verwachten dat ze hun levensplannen omgooien voor een hond
Ook geen sig dus
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:26:54 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68623588
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:23 schreef Mirjam het volgende:
sommige mensen zien huisdieren meer als meubelstukken ofzo, als ze de kleur zat zijn, kan hij mee met het grofvuil, zo lijkt het wel.
Tja en sommige mensen zien een huisdier als de beste uitvinding sinds het gesneden brood. Aan alle kanten heb je excessen.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:27:10 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623600
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:23 schreef Mirjam het volgende:

[..]

als je al kinderen hebt,m vind ik dat je hééél goed moet nadenken over of een hond handig is.
en als je er na een jaar achter komt dat het allemaal niet kan, zoals ik al zei, dan is het toch niet zo dat je de kinderen eruit gooit?
dan had je beter moeten nadenken denk ik.
en ik neem aan dat je zoiets toch al veel eerder merkt?

tuurlijk, als het écht écht niet gaat, dan zal de hond weg moeten, want tuurlijk doe je je kinderen niet weg, maar daar wordt echt véél te makkelijk mee omgegaan, sommige mensen zien huisdieren meer als meubelstukken ofzo, als ze de kleur zat zijn, kan hij mee met het grofvuil, zo lijkt het wel.
Zoals ik al zei ; Baloe en ik (11) ging prima. 9 jaar later heeft hij een schurft hekel aan kids.

En ik ben het met je eens idd dat mensen veel beter moeten nadenken voordat ze een hond nemen. Met name MET kinderen. Maar goed, als je dat niet hebt gedaan, en je hebt de hond eenmaal... en de hond is een uitzonderingsgeval, dan vind ik het lovender dat je een goed huis voor de hond zoekt (uitzonderings geval he! vet agressief ect) dan dat je de hond vastbindt in de tuin onder het mom van "hij hoort bij het gezin"
  zondag 3 mei 2009 @ 16:27:30 #17
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68623626
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
Tsja, als je geen zin meer hebt in je hond is dat voor niemand leuk moet je hem gewoon wegdoen. Natuurlijk had je dat van tevoren moeten bedenken, maar ja niemand is perfect. Maar goed, het is maar een hond, ergens anders heeft hij het vast ook wel leuk
het is geen bank die je wegdoet als je de kleur zat bent.
jammer dat veel mensen dat zo zien.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:28:35 #18
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68623698
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja en sommige mensen zien een huisdier als de beste uitvinding sinds het gesneden brood. Aan alle kanten heb je excessen.
ik zou het niet weten, ik heb geen huisdieren

nee, het is ook niet zo dat je ze in een glazen stolpje moet zetten, maar ik zie zo vaak dat mensen er maar zo makkelij mee omgaan, ik vind niet dat dat kan.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:28:51 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623713
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
Tsja, als je geen zin meer hebt in je hond is dat voor niemand leuk moet je hem gewoon wegdoen. Natuurlijk had je dat van tevoren moeten bedenken, maar ja niemand is perfect. Maar goed, het is maar een hond, ergens anders heeft hij het vast ook wel leuk Je kan niet van iedereen verwachten dat ze hun levensplannen omgooien voor een hond
Ehm, jawel. Daar had de persoon bij na moeten denken VOORDAT er een hond genomen werd. Mensen die zo makkelijk denken als jou, dat zijn juist de mensen waar ik op kots.

Een hond is geen speelgoed. Een hond heb je voor zijn leven. Dat betekend dat je er heeeeeeeeel goed over na denkt, hem heel goed verzorgt, en hem niet voor jan lul weg doet. En zeker niet "omdat je er geen zin meer in hebt" .
pi_68623721
quote:

kinderen zijn natuurlijk niet de enige reden om afstand te doen van een hond (of ander huisdier). In ons geval is het bijvoorbeeld zo dat onze ene hond zeer regelmatig de andere dieren (en met name de andere hond) aanvalt, en de kleinere huisdieren (kippen, konijnen) zelfs doodbijt als ze de kans krijgt. Ook de poezen neemt ze af en toe te pakken, ene poes mist 5cm van haar staart nu, de andere poes werd aan haar oortje van het aanrecht afgesleept en heeft nu een gescheurd oor. Mijn vader is al tig euro kwijt aan driedubbel schrikdraad om de wei zodat de kippen en konijnen (en schapen, varkentje en pony) binnen blijven en de hond buiten maar toch gaat het af en toe mis. Onze hond kan gewoon niet met andere dieren, net zoals Qwea's hond niet met kinderen kan. Kleinere dieren bijt ze dood, grotere (en met name andere honden) valt ze aan.

We zijn met de honden naar een gedragstherapeut gegaan die ons vertelde dat er vaak niet zo veel aan te doen is als 2 teven blijven vechten, en dat blijkt waar te zijn. We hebben een muilkorf geprobeerd, dat werkte helaas niet. Tegenwoordig houden we ze gewoon altijd apart, als ze beiden in huis zijn moet er altijd 1 in de bench zitten. Maar zelfs dit werkt niet meer omdat ons hondje de andere hond soms ook door de bench heen aanvalt. Zelfs speciale pilletjes van de dierenarts werken helaas niet. Dus, welke optie is er dan nog? Alle andere huisdieren maar weg doen alleen omdat ons hondje niet met ze overweg kan? De andere dieren waren er nota bene eerder, ze is van pup af aan met ze opgegroeid...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 3 mei 2009 @ 16:30:14 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68623813
Ik kan me best voorstellen dat je een hond wegdoet om bepaalde redenen. Net als dat je een paard of een geit / schaap wegdoet of een ander dier.
Je moet er niet al te lichtzinnig over denken. Maar het kan best.

Mijn ouders hebben ook een 2e handse engelse bulldog. En die heeft op de 4 hectare van mijn ouders een gouden 2e leven. Dus ik zou niet weten waarom niet. Hond wegdoen betekent niet het einde van het leven van de hond. Je moet alleen wel goed baasje zoeken.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:31:40 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68623880
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:28 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

kinderen zijn natuurlijk niet de enige reden om afstand te doen van een hond (of ander huisdier). In ons geval is het bijvoorbeeld zo dat onze ene hond zeer regelmatig de andere dieren (en met name de andere hond) aanvalt, en de kleinere huisdieren (kippen, konijnen) zelfs doodbijt als ze de kans krijgt. Ook de poezen neemt ze af en toe te pakken, ene poes mist 5cm van haar staart nu, de andere poes werd aan haar oortje van het aanrecht afgesleept en heeft nu een gescheurd oor. Mijn vader is al tig euro kwijt aan driedubbel schrikdraad om de wei zodat de kippen en konijnen (en schapen, varkentje en pony) binnen blijven en de hond buiten maar toch gaat het af en toe mis. Onze hond kan gewoon niet met andere dieren, net zoals Qwea's hond niet met kinderen kan. Kleinere dieren bijt ze dood, grotere (en met name andere honden) valt ze aan.

We zijn met de honden naar een gedragstherapeut gegaan die ons vertelde dat er vaak niet zo veel aan te doen is als 2 teven blijven vechten, en dat blijkt waar te zijn. We hebben een muilkorf geprobeerd, dat werkte helaas niet. Tegenwoordig houden we ze gewoon altijd apart, als ze beiden in huis zijn moet er altijd 1 in de bench zitten. Maar zelfs dit werkt niet meer omdat ons hondje de andere hond soms ook door de bench heen aanvalt. Zelfs speciale pilletjes van de dierenarts werken helaas niet. Dus, welke optie is er dan nog? Alle andere huisdieren maar weg doen alleen omdat ons hondje niet met ze overweg kan? De andere dieren waren er nota bene eerder, ze is van pup af aan met ze opgegroeid...
Naja, sorry.... maar ook dat vind ik een kul reden om je hond weg te doen Ik heb echt een "rot" (niet echt, maar om het even beeldend uit te drukken) hond wat dat betreft. Niet met kinderen, en niet met andere dieren. Met name niet met andere honden.

Oplossing? Muilkorf. Werkt prima. Waarom zou je dan in godsnaam de hond weg doen. De hond kan met dat ding drinken, blaffen, hijgen. Alleen niet meer bijten

EDIT ; ik las nu pas dat van die korf. Waarom werkt dat niet?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:34:18 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624045
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Naja, sorry.... maar ook dat vind ik een kul reden om je hond weg te doen Ik heb echt een "rot" (niet echt, maar om het even beeldend uit te drukken) hond wat dat betreft. Niet met kinderen, en niet met andere dieren. Met name niet met andere honden.

Oplossing? Muilkorf. Werkt prima. Waarom zou je dan in godsnaam de hond weg doen. De hond kan met dat ding drinken, blaffen, hijgen. Alleen niet meer bijten

Ja lekker als je er 2 in huis hebt en de een de ander aan flarden wil scheuren
  zondag 3 mei 2009 @ 16:35:51 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624120
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja lekker als je er 2 in huis hebt en de een de ander aan flarden wil scheuren
Op een gegeven moment snapt de hond echt wel dat het geen nut meer heeft hoor.

Baloe duikt ook overal boven op. Na 3 min haakt ie af omdat hij toch niks kan doen.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:35:52 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68624123
quote:

[..]

Naja, sorry.... maar ook dat vind ik een kul reden om je hond weg te doen
Ik vind het helemaal geen kul reden , als het niet gaat , gaat het niet simpel. Dan zoek je een ander prima baasje , niets mis mee

Dat overdreven gezeik hier altijd
  zondag 3 mei 2009 @ 16:36:47 #26
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624178
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:35 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal geen kul reden , als het niet gaat , gaat het niet simpel. Dan zoek je een ander prima baasje , niets mis mee

Dat overdreven gezeik hier altijd
En dat is weer eens veelste makkelijk denken.

"ooh mijn hond is bruin... en ik ga een zwarte bank nemen. Weet je wat! Ik doe deze weg en neem een zwarte hond terug!"

zondag 3 mei 2009 @ 16:37:37 #27
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68624226
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb helaas wel eens van die mensen gezien die bij mn DA binnen komen met een hond, vol met bloedt. "Ja dat wordt een dure operatie" -ooh laat maar inslapen

Zulke mensen moeten dood

Voor mij is er toch echt verschil tussen mens en dier. Mijn dieren worden echt niet voor honderden euro's geopereerd.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:38:05 #28
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68624248
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

"ooh mijn hond is bruin... en ik ga een zwarte bank nemen. Weet je wat! Ik doe deze weg en neem een zwarte hond terug!"

Mens . drein niet zo als een klein kind
  zondag 3 mei 2009 @ 16:38:41 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624295
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:38 schreef N.icka het volgende:

[..]

Mens . drein niet zo als een klein kind
Je kan het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb.

"Als het niet gaat gaat het niet"

flikker toch op
pi_68624297
quote:

[..]

We hebben een muilkorf idd al geprobeerd een poos lang, maar om een hond 24/7 (en dat zou dan bij ons moeten vanwege alle andere dieren binnen maar ook buiten) de korf om te laten vind ik ook niet leuk voor het beestje. Afgezien daarvan valt ze ook met muilkorf gewoon nog aan. Ze gedraagt zich dan nog dermate provocerend en agressief (heel gemeen grommen, blaffen, steeds confrontatie uitlokken) dat onze andere hond haar dan terug aanvalt. En dan kan ze zich dus helemaal niet meer verdedigen. En nee, een leercurve treedt bij onze Mik helaas niet op, het is niet zo dat als ze maar verliest ze wel ophoudt met aanvallen. En ook met muilkorf zou ze een kip of konijn nog steeds aanvallen, ze zou ze gewoon kapot 'beuken' met haar neus, zo'n tiepje is het helaas
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:39:19 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624326
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Op een gegeven moment snapt de hond echt wel dat het geen nut meer heeft hoor.

Baloe duikt ook overal boven op. Na 3 min haakt ie af omdat hij toch niks kan doen.
Ja trut, dan heb je ze toch niet in 1 huis. Ik heb hier 2 katten die elkaar niet kunnen luchten of zien. Die blijven elkaar in de haren vliegen hoor. Kan ze leren slofjes omdoen maar daar gaan ze elkaar echt niet liever van vinden.

Nu zijn katten redelijk uithuizig en kunnen ze elkaar dus relatief eenvoudig ontlopen, maar met honden wordt dat al een tikkie lastiger. Dan ging er dus gewoon 1 het huis uit.

Uiteraard heb je dan wel de verplichting om een goed vervangend tehuis te zoeken.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:39:20 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68624328
Als 2 teven beide vinden dat ze roedel leider zijn en ze zijn niet van gedachten te veranderen, dan maken ze elkaar hoe dan ook af. Dan gaan ze net zo lang door totdat er één over is.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:39:29 #33
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624336
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Voor mij is er toch echt verschil tussen mens en dier. Mijn dieren worden echt niet voor honderden euro's geopereerd.
Belachelijk. Je wilt wel de lusten maar niet de lasten?

Baloe heeft al ruim 3000 euro gekost. In 2 jaar. Shit happens. ik zelf heb in die 2 jaar veel meer aan ziekte kosten gekost.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:40:17 #34
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68624378
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Je kan het gewoon niet hebben dat ik gelijk heb.

"Als het niet gaat gaat het niet"

flikker toch op
Je hebt helemaal geen gelijk , als een hond niet meer in een gezin gaat , om welke reden dan ook dan is en het gezin en het beest beter af als hij bij een ander geschikter gezin past , klaar

Jij gaat op een ziekelijke manier met je hond en meningen van andere om
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:40:56 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624413
quote:

[..]

Die van mij ook niet. Kom ik ga geen 500 euro voor een vuilnisbakkenkat uitgeven. Heel jammer maar dan krijgt het beest toch echt een spuitje.

Van die mensen die kunstheupjes in een hond laten knutselen zijn echt elke blik op de realiteit kwijt. Zelfs bij mensen wordt de discussie al gestart of in bepaalde situaties die kosten wel te rechtvaardigen zijn.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:41:23 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624435
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja trut, dan heb je ze toch niet in 1 huis. Ik heb hier 2 katten die elkaar niet kunnen luchten of zien. Die blijven elkaar in de haren vliegen hoor. Kan ze leren slofjes omdoen maar daar gaan ze elkaar echt niet liever van vinden.

Nu zijn katten redelijk uithuizig en kunnen ze elkaar dus relatief eenvoudig ontlopen, maar met honden wordt dat al een tikkie lastiger. Dan ging er dus gewoon 1 het huis uit.

Uiteraard heb je dan wel de verplichting om een goed vervangend tehuis te zoeken.
Ja, oetlul, ik had het er juist wel over, over in 1 huis. Regelmatig komt het hondje van mn zus op bezoek. Ook een golden. Nog steeds, na 3 min ist afgelopen. Afgezien van het grommen dan, maar hij gromt maar lekker een end weg.

Maar goed, het ging erom dat als je ALLES geprobeerd had, en dat dus niet werkt, het een uitzonderingsgeval zou kunnen zijn. En idd, dan zoek je een goed huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:41:59 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624467
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Baloe heeft al ruim 3000 euro gekost. In 2 jaar. Shit happens. ik zelf heb in die 2 jaar veel meer aan ziekte kosten gekost.
Wat hebben jouw ziektekosten met die van je hond te maken?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:42:40 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624499
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, oetlul, ik had het er juist wel over, over in 1 huis. Regelmatig komt het hondje van mn zus op bezoek. Ook een golden. Nog steeds, na 3 min ist afgelopen. Afgezien van het grommen dan, maar hij gromt maar lekker een end weg.

Maar goed, het ging erom dat als je ALLES geprobeerd had, en dat dus niet werkt, het een uitzonderingsgeval zou kunnen zijn. En idd, dan zoek je een goed huis.
DE HOND VAN JE ZUS ZIT NIET 24 UUR BIJ JE IN HUIS. Jezus christus je hebt echt een klein snappertje he.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:42:40 #39
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_68624500
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Over te makkelijk denken gesproken , dat is waarschijnlijk toch helemaal niet wat N.icka bedoelt . Iedere idioot weet dat als je zo met (huis)dieren omgaat je ze niet waard bent.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:43:52 #40
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624557
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef N.icka het volgende:

[..]

Je hebt helemaal geen gelijk , als een hond niet meer in een gezin gaat , om welke reden dan ook dan is en het gezin en het beest beter af als hij bij een ander geschikter gezin past , klaar

Jij gaat op een ziekelijke manier met je hond en meningen van andere om
Dus als de hond een fervent piskont is, die regelmatig heel het huis onderzeikt, dan moet de hond maar weg? Want heel het huis onder de pis kan natuurlijk niet.

Dus dan doe je de hond maar gewoon weg. Dat vind ik veelste makkelijk gedacht. En laat mij maar ziekelijk met mn hond omgaan.... het beest heeft het prima.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:44:33 #41
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68624580
Ik heb ooit een Duitse herder teefje overgenomen van iemand die mij vertelde dat ze liever wilde dat ik de hond nam omdat ze bang was dat ze de hond zelf dood zou schoppen. De hond was daar al vanaf pup en opgegroeid met twee jonge kinderen waarbij nooit iets noemenwaardigs was gebeurd, de relatie was eerder gewoon goed te noemen met beide kinderen.

Pepper was een enorm enthousiaste hond, die al begon te gillen van enthousiasme als er een riem tevoorschijn kwam. Ze was inventief, maakt koelkasten en zelfs wasmachines open, we grapten wel eens dat we haar wel als hulp in de huishouding konden aanbieden. Dat was allemaal natuurlijk enorm leuk toen het nog een pup was maar toen het baasje 1,5 jaar later noodgedwongen naar een flat moest verhuizen vonden zowel zij als haar buren het niet meer zo grappig. En toen de hond het ook nog eens niet in twee maanden wilde afleren waren de rapen gaar, het beestje moest weg.

Ik woonde toen net in een flat, met lift en een enorm park voor de deur waar met honden gelopen mocht worden, en ik was in de wolken met haar. Maar als ik naar kaar keek begon ze al van angst te plassen, ze sloopte alles als ik weg was (ze heeft zelfs eens mijn matras helemaal kapot gebeten toen ik de slaapkamer deur open had laten staan toen ik weg was), het was een angstbijter naar andere honden en daarnaast loeide ze echt kneiterhard zodra ik haar riem pakte om uit te gaan.

Het heeft me bijna een jaar gekost om haar zover te krijgen dat ze wist dat ze juist niet naar buiten ging als ze ging loeien (ik hing steevast de riem weer weg zodra ze begon), en minstens zo lang om te zorgen dat ze naast me ging zitten zodra ze een andere hond zag, en naarmate de tijd vorderde werd ook het slopen een heel stuk minder.

Gedurende die periode kreeg ik een nieuwe vriend en naarmate de tijd vorderde maakten we plannen om te gaan samenwonen. We kregen een éénsgezinswoning en zelfs nog voor we de sleutel kregen bleek ik zwanger, het leek zo perfect zo Maar toen we éénmaal in het huis woonden in een prachtige kinderrijke buurt bleek er een probleem. Pepper begon te grommen naar kinderen, haar nekharen gingen al overeind als ze er één zag en ze fixeerde op het moment dat ze dichtbij kwamen. De ellende was dat ze de ene keer heel zachtjes met kinderen omging en ik begon te twijfelen en ze een volgende keer een kindje zonder reden achterin het beentje beet, gelukkig niet tot bloedens aan toe maar de schrik zat er flink in.

Toen werd mijn zoontje geboren. Ze negeerde hem totaal. Wilde helemaal niets van hem weten. Maar toen hij wat ouder werd begon ik bang te worden, want wat als hij ging kruipen? Ze was zo enorm onvoorspelbaar. Ik kreeg er zelfs nachtmerries van. Het is onmogelijk om ze eeuwig uit elkaar te houden en ik durfde haar ook niet meer bij hem in één kamer te hebben op het moment dat hij zich meer begon rond te bewegen.

Ik heb er uiteindelijk een gedragstherapeut bij gehaald, die heeft haar een aantal keren geobserveerd, wat tips gegeven en is later ook nog een aantal keren wezen kijken. Uiteindelijk gaf hij me het advies haar weg te doen. Volgens hem vertoonde ze wat gestoord en ambivalent gedrag, ze vertoonde lichaamstaal die helemaal niet paste bij haar actie's. Hij was vrij duidelijk, het kon 10 keer goed gaan maar de kans was gewoon heel erg groot dat het een keer fout zou gaan.

Zijn conclusie, naast mijn eigen observatie's maakten dat ik haar inderdaad heb weg gedaan, met heel erg veel pijn in mijn hart, dat wel. Ze is naar oudere mensen gegaan, die geen kinderen hadden en veel ervaring met honden, zijn wisten van al haar problemen af en hebben het heel goed met haar gehad. Haar stamboom hebben we gehouden omdat ze redelijk goed op de heupen was maar ik niet wilde dat ze als FOK!teef zou worden gebruikt op welk moment dan ook.

Goed, dit is mijn (lang, sorry ) verhaal maar ik kan me niet voorstellen dat ik alleen sta in dit. Ik heb er nog steeds geen moment spijt van gehad dat ik haar genomen heb maar ook niet dat ik een ander baasje heb gezocht. Het was voor iedereen gewoon de beste beslissing. Ik had haar nooit kunnen vertrouwen zelfs niet als ik aanwezig was.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 3 mei 2009 @ 16:44:38 #42
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_68624582
quote:

[..]

Voor mijn beesten (2 oude katers), als het hun leven redelijk verlengt, waarbij ze zich lekker blijven voelen, zeker wel. Afgelopen weken weer zo'n EUR 150 kwijtgeweest aan de ene voor consult en onderzoek, die blijkt nu hetzelfde als de andere te hebben, dus nu kosten me ze me allebei ook zo'n 20 EUR per maand extra aan medicatie (naast het dieet-voer, maar dat was niet veel duurder dan het luxe-voer wat ze toch al kregen). Als ze 2 jaar geleden allebei tegelijk de schildklier-problemen hadden gekregen, had ik radio-therapie overwogen, EUR 1000 per persoon, dan waren ze er permanent afgeweest, nu moeten ze de rest van hun leven een pilletje per dag slikken.

Ik heb trouwens mijn beide heren op 9-jarige leeftijd overgenomen van een gezin waar het jochie van 3 jaar allergisch werd voor katten. Goede zet van de vorige eigenaren, want ze waren ook duidelijk blij met de rustiger (lees kinderloze) omgeving waar ze hierin nu al weer meer dan 7 jaar in leven.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 mei 2009 @ 16:45:01 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68624604
ik ben het er zeker mee eens dat mensen hun huisdieren te gemakkelijk wegdoen, om niets.
maar ik vind wel dat er geldige redenen zijn. Op t moment dat jij zelf iets mankeert ( lees een zwaar ongeluk gehad hebt oid) dan zal er iemand voor je dier moeten zorgen.
Ik heb dan ook een kennis gehad die een ongeluk gehad heeft, een dwarslesie aan overgehouden heeft, en dus echt niet meer in staat was om het dier te verzorgen. Ontzettend klote maar hij heeft toen wel een ander onderkomen moeten zoeken, vooral omdat het beter was voor t dier zelf.
Heel tof overigens, de nieuwe eigenaars kwamen regelmatig met t dier bij die kennis op bezoek
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:45:03 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624607
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dus als de hond een fervent piskont is, die regelmatig heel het huis onderzeikt, dan moet de hond maar weg? Want heel het huis onder de pis kan natuurlijk niet.

Dus dan doe je de hond maar gewoon weg. Dat vind ik veelste makkelijk gedacht. En laat mij maar ziekelijk met mn hond omgaan.... het beest heeft het prima.
MIjn kat piste ook het huis onder en die is precies op tijd gestopt want als hij nog een week was doorgegaan had hij inderdaad de deur uit gegaan.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:45:32 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624623
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat hebben jouw ziektekosten met die van je hond te maken?
Waarom zou je voor jezelf wel kosten maken (sommige dingen werden namelijk niet vergoedt en moest ik zelf betalen) en voor je hond niet?

Stel je moet 1 of andere experimentele operatie van 3000 euro die jezelf moet betalen. Waarom dan die wel nemen, en als je hond zn kruisbanden scheurt en het kost evenveel die niet betalen/laten doen?
  zondag 3 mei 2009 @ 16:46:06 #46
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68624647
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je gewoon maar wat situaties schets en dan net doet alsof ik dat suggereer
  zondag 3 mei 2009 @ 16:46:07 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624655
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

MIjn kat piste ook het huis onder en die is precies op tijd gestopt want als hij nog een week was doorgegaan had hij inderdaad de deur uit gegaan.
Heb je naar de achterliggende gedachten gezocht?
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:46:18 #48
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68624665
quote:

[..]

Daar is toch ook een topic over geweest?
Waardoor is het uiteindelijk gestopt?
  zondag 3 mei 2009 @ 16:46:29 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624671
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je gewoon maar wat situaties schets en dan net doet alsof ik dat suggereer
Ik suggereer niks, ik stel je een vraag
  zondag 3 mei 2009 @ 16:46:37 #50
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68624683
quote:

[..]

Nou moet jij ook dood van Qwea
pi_68624707
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die van mij ook niet. Kom ik ga geen 500 euro voor een vuilnisbakkenkat uitgeven. Heel jammer maar dan krijgt het beest toch echt een spuitje.

Van die mensen die kunstheupjes in een hond laten knutselen zijn echt elke blik op de realiteit kwijt. Zelfs bij mensen wordt de discussie al gestart of in bepaalde situaties die kosten wel te rechtvaardigen zijn.
Nouja, dat doen wij dan weer wel. Onze (huis-tuin-en-keuken)poes heeft voor 500 euro haar achterpootje geopereerd gekregen nadat het op een nare manier was gebroken. En aan het lastige hondje hebben we ruim 600 euro uitgegeven voor een operatie omdat ze regelmatig haar rechter schoudertje uit de kom had.
Honden in rolstoeltjes en poezen met nog maar 2 werkende pootjes in leven blijven houden vind ik dan weer het andere uiterste.

Maar in mijn optiek is het soms gewoon de beste keuze om je huisdier ergens anders een goed huis te geven. Beter dat dan 24/7 met muilkorf en/of opgesloten terwijl het beestje stijf staat van de stress, angst en moordlust denk ik zo... Het is dan toch diervriendelijker als het dier terecht kan bij een gezin zonder andere dieren waar ze gewoon lekker zichzelf kan zijn, kan knuffelen met d'r nieuwe baasjes en op de bank kan relaxen zonder dat ze continue stress voelt of agressief wordt?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:49:33 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624792
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom zou je voor jezelf wel kosten maken (sommige dingen werden namelijk niet vergoedt en moest ik zelf betalen) en voor je hond niet?
Omdat mijn hond geen mens is.
quote:
Stel je moet 1 of andere experimentele operatie van 3000 euro die jezelf moet betalen. Waarom dan die wel nemen, en als je hond zn kruisbanden scheurt en het kost evenveel die niet betalen/laten doen?
Omdat 3000 euro heel HEEL veel geld is en je altijd kosten en baten moet afwegen. 3000 euro op een productief mensen leven is in een heel andere orde van grote dan 3000 euro op een hondenleven van 10 jaar.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:50:35 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68624831
Van het geld wat ik aan mijn hond heb uitgegeven had ik ook al een roedel duitse herders kunnen hebben
Mijn dierenarts heeft wel een gegrapt dat hij nog wel een kamer te huur had boven de praktijk

Maar we hebben hem nog steeds en ik zou hem voor geen goud willen missen hoor
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:50:40 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624835
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef senesta het volgende:

[..]

Geen idee, er is niets gewijzigd in de situatie. Van de een op de andere dag was het over. Heel af en toe piest hij nog wel eens ergens, maar niet meer zo als toen.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:50:57 #55
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624841
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef N.icka het volgende:

[..]

Nou moet jij ook dood van Qwea
Nee hoor. Als swets naar de achterliggende reden heeft gezocht, van alles heeft geprobeerd en er écht niet uitkwam, dan niet hoor.
pi_68624846
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ehm, jawel. Daar had de persoon bij na moeten denken VOORDAT er een hond genomen werd. Mensen die zo makkelijk denken als jou, dat zijn juist de mensen waar ik op kots.

Een hond is geen speelgoed. Een hond heb je voor zijn leven. Dat betekend dat je er heeeeeeeeel goed over na denkt, hem heel goed verzorgt, en hem niet voor jan lul weg doet. En zeker niet "omdat je er geen zin meer in hebt" .
Ik ben dit in principe helemaal met je eens maar (grote maar) mensen die geen zin meer hebben in een hond hebben ook geen zin meer om het dier goed te verzorgen, voldoende uit te laten, de aandacht te geven die hij nodig heeft en om simpelweg van het beest te houden.
Ik ben van mening dat zo'n dier dan wel degelijk beter af is bij een nieuw baasje en ik juich het dan ook van harte toe dat die mensen op zoek gaan naar een ander thuis voor dat dier in plaats van uit plichtsbesef het beest te dulden maar meer ook niet. Dat is ook geen leven voor een hond.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:52:30 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68624904
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:51 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ben dit in principe helemaal met je eens maar (grote maar) mensen die geen zin meer hebben in een hond hebben ook geen zin meer om het dier goed te verzorgen, voldoende uit te laten, de aandacht te geven die hij nodig heeft en om simpelweg van het beest te houden.
Ik ben van mening dat zo'n dier dan wel degelijk beter af is bij een nieuw baasje en ik juich het dan ook van harte toe dat die mensen op zoek gaan naar een ander thuis voor dat dier in plaats van uit plichtsbesef het beest te dulden maar meer ook niet. Dat is ook geen leven voor een hond.
Dat ben ik met je eens
  zondag 3 mei 2009 @ 16:52:50 #58
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_68624918
Naar mijn mening staat een hond of welk ander huisdier nog altijd onder de mens in rang. Wat niet wil zeggen dat je 'm moet verwaarlozen en er geen kosten in hoeft te steken, maar als het er op aankomt dat een eigen kind gevaar loopt, of wat dan ook, dan is de keuze snel gemaakt (natuurlijk eerst kijken naar opvoeding enzo). Waarmee ik weer niet wil zeggen dat als je een hond wegdoet het oke is om 'm ergens aan een boom te binden.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:53:05 #59
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68624929
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nee, die stellen een dierenleven gelijk aan een mensenleven. maar leuk om te zien dat jij dieren alleen voor je eigen plezier hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:53:44 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68624966
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nee, die stellen een dierenleven gelijk aan een mensenleven. maar leuk om te zien dat jij dieren alleen voor je eigen plezier hebt.
Precies, net als iedereen die dieren heeft. Dat is het hele concept achter 'huisdier'.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:54:33 #61
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68624996
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat mijn hond geen mens is.
[..]

Omdat 3000 euro heel HEEL veel geld is en je altijd kosten en baten moet afwegen. 3000 euro op een productief mensen leven is in een heel andere orde van grote dan 3000 euro op een hondenleven van 10 jaar.
Mijn hond is ook geen mens. Maar toch vind ik dat ik de verplichting heb om die kosten te maken voor mijn hond. Ik (oke mn ouders, ik was 11 ) ben ermee akkoord gegaan zodra ik de hond kreeg, dat er torenhoge kosten tegenover konden staan. En toch heb ik willens en wetens de hond genomen.

Mijn ouders hebben de hond genomen, ik heb hem op mijn naam laten overzetten omdat hun de kosten niet konden betalen. Ik draai er met liefde voor op. Ik vind het prima om kosten te maken voor mn hond... zolang als de kwaliteit van zn leven niet achteruit gaat. 2 kruisband operaties, artrose, voedselallergie, schildklierproblemen, HD, e.d later... gaat het nog even prima. Hij heeft een prima leven, dus maak ik met liefde die kosten.

Die 3000 euro waren alleen van de 2 operaties. Van het geld wat ik naar mn eigen DA heb gebracht kan ze een super zwembad laten aanleggen
  zondag 3 mei 2009 @ 16:55:12 #62
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68625031
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies, net als iedereen die dieren heeft. Dat is het hele concept achter 'huisdier'.
nou niet iedereen. ik heb dieren voornamelijk om ze zelf een fijn leven te geven. dat ik dan wel eens iets moet opofferen hoort er dan vanzelfsprekend bij. en kost het een keer duizend euro, so be it. dat is het mij wel waard.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:55:26 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68625038
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:51 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk een punt. Neemt niet weg dat die mensen nog steeds dood moeten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:56:34 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68625091
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mijn hond is ook geen mens. Maar toch vind ik dat ik de verplichting heb om die kosten te maken voor mijn hond. Ik (oke mn ouders, ik was 11 ) ben ermee akkoord gegaan zodra ik de hond kreeg, dat er torenhoge kosten tegenover konden staan. En toch heb ik willens en wetens de hond genomen.
Dat is dus een keuze die je maakt. Andere mensen maken een andere afweging.

Kijk je geet je hond geen spuitje geven omdat hij een abces heeft ofzo, maar als ik zie dat mensen voor duizenden euro's laten versleutelen terwijl het beest geboren is met heupdistrofie vraag ik me echt af waar je mee bezig ben.
quote:
Mijn ouders hebben de hond genomen, ik heb hem op mijn naam laten overzetten omdat hun de kosten niet konden betalen. Ik draai er met liefde voor op. Ik vind het prima om kosten te maken voor mn hond... zolang als de kwaliteit van zn leven niet achteruit gaat. 2 kruisband operaties, artrose, voedselallergie, schildklierproblemen, HD, e.d later... gaat het nog even prima. Hij heeft een prima leven, dus maak ik met liefde die kosten.

Die 3000 euro waren alleen van de 2 operaties. Van het geld wat ik naar mn eigen DA heb gebracht kan ze een super zwembad laten aanleggen
Tja, jouw keuze.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:56:52 #65
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68625101
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb het dier ook voor ZIJN plezier. Als hij zn poot breekt en pijn heeft of niet meer achter zn bal aan kan rennen, dan is zijn plezier weg. En om zijn plezier terug te geven laat ik hem met liefde even opereren
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:58:09 #66
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68625165
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk een punt. Neemt niet weg dat die mensen nog steeds dood moeten

Nou ze hoeven niet dood van mij hoor. Al wens ik de mensen die een hond aan een boom binden, hun kat in een glasbak gooien of in een zak in een kanaal mieteren best wel wat pijnlijke aandoening toe
Dan liever de mensen die toch nog op zoek gaan naar een nieuw baasje of het beestje naar een asiel brengen. Al is het ook schrijnend om daar mensen met een strak gezicht met een hond van 17 aan te zien komen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:58:53 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68625195
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:55 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nou niet iedereen. ik heb dieren voornamelijk om ze zelf een fijn leven te geven. dat ik dan wel eens iets moet opofferen hoort er dan vanzelfsprekend bij. en kost het een keer duizend euro, so be it. dat is het mij wel waard.
Dat dier is al gedomesticeerd voor de mens z'n plezier en alleen voor de mens zijn plezier. Door dat dier te nemen houdt je dat concept in stand. Ergo, je hebt een huisdier om precies dezelfde reden als ik. Dat je het daarnaast een goed leven wil geven staat buiten kijf. Alleen verschillen we van mening waar de grens voor het in stand houden van 'een goed leven' ligt.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:59:29 #68
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68625220
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Voor die 3000 euro kun je een gezin in een derdewereldland voor 10 jaar mee van eten en kleding voorzien.
volgens mij heb je een beetje een klap gehad van de molen onze westerse maatschappij.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 16:59:51 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68625234
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb het dier ook voor ZIJN plezier. Als hij zn poot breekt en pijn heeft of niet meer achter zn bal aan kan rennen, dan is zijn plezier weg. En om zijn plezier terug te geven laat ik hem met liefde even opereren
Nee dat heb je niet. Een hond hoort per definitie wolf te zijn en in een roedel te leven. Je bent een surrogaat roedel aan het bouwen voor voornamelijk JOUW plezier.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 17:00:57 #70
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68625285
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is dus een keuze die je maakt. Andere mensen maken een andere afweging.

Kijk je geet je hond geen spuitje geven omdat hij een abces heeft ofzo, maar als ik zie dat mensen voor duizenden euro's laten versleutelen terwijl het beest geboren is met heupdistrofie vraag ik me echt af waar je mee bezig ben.
[..]

Tja, jouw keuze.
Nou ja, als je het geld nou hebt en het voor je beest overhebt dan zie ik het probleem niet hoor.

Sommige mensen kopen ook een duurdere auto dan ik zou kopen of geven meer uit aan een fiets dan ik zou doen
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 17:02:13 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68625338
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:59 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Voor die 3000 euro kun je een gezin in een derdewereldland voor 10 jaar mee van eten en kleding voorzien.
volgens mij heb je een beetje een klap gehad van de molen onze westerse maatschappij.
Dus jij stuurt ook alles wat je kunt missen naar een derde wereld land? Hoe lang denk je dat ze kunnen eten van de PC waar je achter zit of andere luxe die je in je huis hebt staan. Ik vind dat een beetje een Non argument.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:02:39 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68625352
quote:

[..]

ik heb geen verplichting naar 1 of ander idioot gezin in een 3de wereld land. Die zorgen maar dat ze zichzelf redden.

Ik heb wel een verplichting naar mn hond toe
  zondag 3 mei 2009 @ 17:03:10 #73
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_68625371
Hey ik laat mijn hond ook wel even helpen als zijn poot gebroken is.
Ik zou alleen geen tumoren chemotherapien gaatje dichtbranden in hartklep enzo.
Dat gaat me veel te ver.

En dierenartsen zijn ook uitzuigers. Die zijn geen dierenarts geworden om de wereld te verbeteren.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 17:04:53 #74
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68625426
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:03 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat gaat me veel te ver.

En dierenartsen zijn ook uitzuigers. Die zijn geen dierenarts geworden om de wereld te verbeteren.
Een huisarts doet zijn werk ook niet voor niets.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:07:46 #75
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_68625544
quote:

[..]

Voor 3000 euro kun je weer een zooitje figuren leren dat handje ophouden makkelijker is dan zorgen dat je jezelf kunt onderhouden, of dat 12 kinderen fokken geen probleem is ook al is er eigenlijk maar te vreten voor 2.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 mei 2009 @ 17:11:28 #76
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68625689
goh, niemand die de reden van afstand die ik opperde begrijpelijk vind?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 17:12:13 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68625730
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:00 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou ja, als je het geld nou hebt en het voor je beest overhebt dan zie ik het probleem niet hoor.

Sommige mensen kopen ook een duurdere auto dan ik zou kopen of geven meer uit aan een fiets dan ik zou doen
Nou ja blijkbaar is het wél een probleem als mensen het niet doen, dus dit argument wordt dan een beetje dun nietwaar.
pi_68625792
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, mensen die dat dier dan houden maar mishandelen, die het dumpen in het bos of langs de snelweg, mensen die het verzuipen of om die reden af laten maken of gewoon maar zelf doodschoppen, DIE mensen moeten dood.
Mensen die toch nog hun best doen om een goed baasje te vinden voor die hond, die mensen hoeven helemaal niet dood. Die moeten zich alleen maar zweren met spuug dat ze nooit maar dan ook nooit meer huisdieren nemen en wellicht ook maar geen kinderen want als je zo wispelturig bent heb ik er ook geen vertrouwen in dat ze daar na een jaartje of drie ook geen spijt van krijgen.
Of anderhalf of twee jaar of wanneer die wandelende poepluiers dan ook in de peuterpuberteit mogen komen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 17:14:27 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68625815
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:11 schreef Ynske het volgende:
Natuurlijk wel. Als je inderdaad zelf door welke omstandigheid dan ook fysiek niet meer in staat bent om voor die dieren te zorgen heb je de ultieme reden om afstand te doen van een huisdier.
pi_68625829
Tuurlijk zijn er redenen genoeg, ik kan er niet echt over oordelen wat wel of niet gerechtvaardigd is. Ik frons mijn wenkbrauwen aan beide kanten: Mensen die ze makkelijk wegdoen tegen mensen die ze als hun kinderen behandelen.

Het blijven dieren.
pi_68625867
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:11 schreef Ynske het volgende:
Niemand protesteert er toch tegen? Volgens mij begrijpt iedereen wel dat je in zo'n situatie weinig anders kan.
Al zou je natuurlijk ook kunnen proberen om je hond te trainen als hulphond. Kan hij mooi de biertjes voor je uit de koelkast halen.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:19:05 #82
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68625989
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja
[..]

Geen idee, er is niets gewijzigd in de situatie. Van de een op de andere dag was het over. Heel af en toe piest hij nog wel eens ergens, maar niet meer zo als toen.
Dit vind ik dus iemand die een dier niet verdient.
Hij piste het huis onder, en het had geen week meer moeten duren voordat je hem had weggedaan, maar ik begrijp uit je woorden dat je hem niet eens naar de dierenarts hebt gebracht?

Veel mensen schaffen veel te snel een dier aan, en als het dan lastig is, moet ie maar weg.
Waiting for This is it!
pi_68626032
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:19 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Hij piste het huis onder, en het had geen week meer moeten duren voordat je hem had weggedaan, maar ik begrijp uit je woorden dat je hem niet eens naar de dierenarts hebt gebracht?

Veel mensen schaffen veel te snel een dier aan, en als het dan lastig is, moet ie maar weg.
Wat begrijp je niet aan 'ja we hebben naar oorzaken gezocht'?
  zondag 3 mei 2009 @ 17:21:56 #84
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68626091
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:20 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'ja we hebben naar oorzaken gezocht'?
Ik lees nergens uit zijn woorden dat hij naar de dierenarts is geweest, jij wel?
En het antwoord was: "geen idee"
Waiting for This is it!
pi_68626242
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:21 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ik lees nergens uit zijn woorden dat hij naar de dierenarts is geweest, jij wel?
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

quote:

[..]

Ja
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef senesta het volgende:

[..]

quote:

[..]
  zondag 3 mei 2009 @ 17:27:33 #86
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68626287
Waarom quote je alles? Ik vraag naar een dierenarts.
Waiting for This is it!
pi_68626291
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:21 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Bovendien zou je natuurlijk ook even gewoon kunnen vragen of hij naar de dierenarts is geweest of het bewuste topic even op kunnen zoeken als je dat niet duidelijk is in plaats van meteen beginnen te blaten dat iemand geen huisdieren waard is.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:29:41 #88
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68626365
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:27 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bovendien zou je natuurlijk ook even gewoon kunnen vragen of hij naar de dierenarts is geweest of het bewuste topic even op kunnen zoeken als je dat niet duidelijk is in plaats van meteen beginnen te blaten dat iemand geen huisdieren waard is.
Jij weet alles zo goed, is hij naar een dierenarts geweest?(aangezien hij zelf niet reageert)
Waiting for This is it!
pi_68626422
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:29 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Jij weet alles zo goed, is hij naar een dierenarts geweest?(aangezien hij zelf niet reageert)

Waarom vraag je het hem zelf niet even? Kan je de blunder van die ongegronde beschuldigingen weer goedmaken.
pi_68626457
is er een geldige reden om afstand van je hond te doen?

Onze hond werd dement, daardoor vals. Had niets met opvoeding van me maatje te maken. hij kon je aanvliegen zonder reden. We hebben lang gewacht met hem 'weg' doen maar het kon niet anders meer, beter voor hem. vond dat wel een redelijk legitime reden
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
  zondag 3 mei 2009 @ 17:32:22 #91
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68626462
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waarom vraag je het hem zelf niet even? Kan je de blunder van die ongegronde beschuldigingen weer goedmaken.
Nee, jij weet alles toch zo goed over hem?
Waiting for This is it!
pi_68626523
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:32 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Nee, jij weet alles toch zo goed over hem?
Waar zeg ik dat? Jij bent degene die met rare aannames komt.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:35:20 #93
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68626558
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Jij bent degene die met rare aannames komt.
Ja. Omdat ik nergens iets lees over een dierenarts.
Ik heb nl. een siamese kat die in huis plast, en ik weet dat er verschillende manieren zijn om dit aan te pakken. Via de dierenarts.
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 17:39:35 #94
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_68626719
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:32 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
is er een geldige reden om afstand van je hond te doen?

Onze hond werd dement, daardoor vals. Had niets met opvoeding van me maatje te maken. hij kon je aanvliegen zonder reden. We hebben lang gewacht met hem 'weg' doen maar het kon niet anders meer, beter voor hem. vond dat wel een redelijk legitime reden
Onze oude hond was ook dement, maar dan op een verwarde manier, stond in een hoekje van de kamer te wachten tot de deur open ging, was niet meer zindelijk en bovendien (al een hele tijd langer) stokdoof. Dierenarts bleef maar middeltjes voorschrijven en operaties aanbevelen, maar toen zijn we een second opinion gaan halen bij een andere DA, en die was het er mee eens dat een hondje van 17 jaar wat dement is en vol met kankers zat beter af was met een spuitje. Hoe treurig dat ook was toen, het was wel beter voor de hond en voor ons thuis.
Hoogachtend,
Erik.
pi_68626771
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef N.icka het volgende:

[..]

zo denk ik ook.
Een hond moet je natuurlijk niet zomaar wegdoen. Maar het getuigd toch ook wel van iets als je door omstandigheden zelf niet meer dat huis kunt bieden dat hijh wel verdiend
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_68626993
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:39 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Onze oude hond was ook dement, maar dan op een verwarde manier, stond in een hoekje van de kamer te wachten tot de deur open ging, was niet meer zindelijk en bovendien (al een hele tijd langer) stokdoof. Dierenarts bleef maar middeltjes voorschrijven en operaties aanbevelen, maar toen zijn we een second opinion gaan halen bij een andere DA, en die was het er mee eens dat een hondje van 17 jaar wat dement is en vol met kankers zat beter af was met een spuitje. Hoe treurig dat ook was toen, het was wel beter voor de hond en voor ons thuis.
Ja bizar toch? voor dat gebeurde had ik nooit kunnen bedenken dat dieren dat ook kunnen krijgen. En dan heb je idd van die mensen die koste wat kost hun dier in leven houden (enigszins begrijpelijk, toch ook wel egoïstisch) stokdoof,blind,1poot minder, operatie op operatie, stijf van de medicatie. dat vind ik nou echt heel triest
pi_68627594
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:35 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Omdat er ook niemand expliciet naar gevraagd heeft. Wel of ze naar oorzaken hadden gekeken en daar was het antwoord 'ja' op. En daaruit trok jij de conclusie dat ze geen huisdieren waard waren.
quote:
Ik heb nl. een siamese kat die in huis plast, en ik weet dat er verschillende manieren zijn om dit aan te pakken. Via de dierenarts.
Gefeliciteerd.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:06:23 #98
103012 Nies
Die hekse
pi_68627637
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:
maar als ik zie dat mensen voor duizenden euro's laten versleutelen terwijl het beest geboren is met heupdistrofie vraag ik me echt af waar je mee bezig ben.
Volgens mij bedoel je dysplasie?

Maar dan nog, dan zoek je fijn een ras dat dat risico niet loopt.

Bij de volgende dog die ik me aanschaf weet ik nu al dat het beest een heel behoorlijk grote kans heeft op HD, ED, hartproblemen en maagtorsies. Daar gaat ie echt niet om wieberen. Je doet je kind ook niet weg omdat ie wat mankeert. Ja maar dat slaat als een tang op een varken. Tuurlijk, maar met als opmerking; Als je er niet voor wil betalen, schaf je dat joekel dan ook niet aan.

De meeste honden die op marktplaats staan zijn pubers, of, alsnog vrij jong. Ze krijgen een eigen willetje, hebben bananen in de oren, slopen de hele keet. Nogmaals; schaf je dan geen hond an.

Indy heeft me serieus mijn hele toko verbouwd toen ze jong was. Werkelijk alles was kapot. Rechthoekige salontafel maakte ze ovaal. Van alle kastjes die ze vinden kon, van de keuken tot aan de schuur vrat ze de knoppen af. De voering uit de bank en daarna de stof er aftrekken, poten onder de stoel wegknagen, planten door het hele huis. Alles, tot aan mijn eigen brilletje, ging eraan...... ik heb 'mijn tijd' uitgezeten.
En geen moment heb ik er ook maar over gepeinsd haar dan maar weg te doen.
Zo ineens was het gepuber voorbij..... Als je Indy nu ziet zou je niet geloven dat ze alles wat ze maar voor haar waffel kreeg sloopte. Indy is de meeste lieve, rustige stabiele hond geworden die je je maar kan wensen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  zondag 3 mei 2009 @ 18:12:01 #99
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68627838
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:40 schreef candygirl het volgende:

[..]

zo denk ik ook.
Een hond moet je natuurlijk niet zomaar wegdoen. Maar het getuigd toch ook wel van iets als je door omstandigheden zelf niet meer dat huis kunt bieden dat hijh wel verdiend
ja lekker makkelijk.
zelf omstandigheden creeren waardoor het moeilijk wordt een dier te houden en dan een excuus zoeken dat het toch aan de hond of kat ligt.

dommer heb ik het nog niet gehoord vandaag.
pi_68628229
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:12 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

ja lekker makkelijk.
zelf omstandigheden creeren waardoor het moeilijk wordt een dier te houden en dan een excuus zoeken dat het toch aan de hond of kat ligt.

dommer heb ik het nog niet gehoord vandaag.
tjsa ben jij in je leven dan nog nooit in een situatie terecht gekomen die je niet zelf gecreeerd hebt?
Nou dan ben je een "rijk" mens dan.............
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  zondag 3 mei 2009 @ 18:28:44 #101
254223 Exoteria
luguber
pi_68628323
ja natuurlijk is die er, en daar heeft niemand uiteindelijk wat mee te maken.

(vanzelfsprekend zijn er ook idioten die niets serieus nemen en een dier als speelgoed of tijdelijk vermaak zien)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 18:39:44 #102
11324 shmoopy
pi_68628674
Sweeeeeeeets! Ben je wel naar de dierenarts geweest?!
Anders moet je alsnog verzopen worden!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_68629366
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:39 schreef shmoopy het volgende:
Sweeeeeeeets! Ben je wel naar de dierenarts geweest?!
Anders moet je alsnog verzopen worden!
Precies.
En die kinderen zullen ook wel geen eten krijgen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:22:17 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630026
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:19 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Katers sproeien om diverse redenen, zelden fysiek. Als mijn dierenarts toevallig ook kattenfluisteraar is had het nog nut gehad.
pi_68630138
Mag de hond wel weg als een kind zo'n astma heeft dat het regelmatig op de intensive care ligt?
Zo ben ik aan mijn voormalige kat gekomen namelijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 19:25:54 #106
11324 shmoopy
pi_68630160
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:25 schreef krakkemieke het volgende:
Mag de hond wel weg als het 2e kind zo'n astma heeft dat het regelmatig op de intensive care ligt?
Zo ben ik aan mijn voormalige kat gekomen namelijk.
Nee, dan moet het kind weg, de hond was er eerder.
pi_68630191
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:25 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nee, dan moet het kind weg, de hond was er eerder.
Het kind was 58 cm, ze konden hem niet terugduwen.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:27:47 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630236
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:35 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Tja ik heb geen dierenarts nodig om te weten dat er diverse aanleidingen zijn voor sproeien. Nu is dit een gecastreerde kater (jazeker, mijn katten worden gesteriliseerd en gecastreerd) dus er valt al een rijtje af. Dan blijft er fysiek gezien nog nierstenen/blaasgruis over. Maar dan moet er (behoorlijk) bloed in de urine zitten, hetgeen niet het geval was. De meest ander gehoorde reden is stress.

Zoals je verder in dit topic heb kunnen lezen heb ik 2 katten die elkaar niet buitengewoon liggen. Daarnaast zijn er in 5 jaar 3 kinderen bijgekomen dus ik gok zo dat dat de voornaamste reden was. Had ik het beest weggedaan had ik hem (op dat moment) waarschijnlijk een plezier gedaan.

Waarom hij er mee opgehouden is weet ik dus inderdaad niet, aangezien er niets in de omstandigheden veranderd is (hoewel ze met warm weer vaker naar buiten gaan en dus minder met elkaar geconfronteerd worden) en sowieso al gezien het feit dat hij nog leeft het geen nierstenen of blaasgruis is geweest.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 19:30:29 #109
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68630344
Bij een hoop katten veroorzaken nierproblemen vervelend plasgedrag dus een bezoekje aan de dierenarts is op zich geen slecht advies.
Maar daar gaat heel dit topic toch niet over?

En je hebt gelijk swets, mijn vergelijking met een fiets gaat inderdaad mank als je andere kant op redeneert.
  zondag 3 mei 2009 @ 19:30:45 #110
254223 Exoteria
luguber
pi_68630347
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Katers sproeien om diverse redenen, zelden fysiek. Als mijn dierenarts toevallig ook kattenfluisteraar is had het nog nut gehad.

Mijn kat is een geweldig nette huisgenoot,
behalve als zijn beste maatje (mijn zoon) uit logeren gaat.

Dan piest hij letterlijk uit zeikerigheid in huis.

Daar kan een dierenarts inderdaad weinig aan doen.

(voor mij overigens geen reden tot afstand doen, ik ben er nu op voorbereid en kan het redelijk opvangen. Het is echter moelijker als je níet weet wat de reden is.)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_68630439
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

DE HOND VAN JE ZUS ZIT NIET 24 UUR BIJ JE IN HUIS. Jezus christus je hebt echt een klein snappertje he.
Dat dus

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2009 19:34:51 ]
pi_68630488
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:30 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Mijn kat is een geweldig nette huisgenoot,
behalve als zijn beste maatje (mijn zoon) uit logeren gaat.

Dan piest hij letterlijk uit zeikerigheid in huis.

Daar kan een dierenarts inderdaad weinig aan doen.

(voor mij overigens geen reden tot afstand doen, ik ben er nu op voorbereid en kan het redelijk opvangen. Het is echter moelijker als je níet weet wat de reden is.)
opvangen?
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 19:35:13 #113
11324 shmoopy
pi_68630529
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:34 schreef Logician het volgende:

[..]

opvangen?
Ja, ik zag ook al een verhitte Exoteria uren achter een poezebeest aanhollen met een klein steelpannetje ofzo.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 19:40:56 #114
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68630763
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:35 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ja, ik zag ook al een verhitte Exoteria uren achter een poezebeest aanhollen met een klein steelpannetje ofzo.
Vastgebonden aan een lange stok
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:41:57 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630797
Kat gestressed, die gaat nog meer pissen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:44:28 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630895
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:29 schreef Robijn1961 het volgende:
(aangezien hij zelf niet reageert)
ow ja, excuses nog dat ik af en toe offline bent voor het verzorgen van kinderen en huisdieren enzo
pi_68630914
En natuuuuurlijk net ernaast!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 3 mei 2009 @ 19:44:59 #118
254223 Exoteria
luguber
pi_68630928
pi_68630933
Allergie.
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 19:49:20 #120
11324 shmoopy
pi_68631100
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Kat gestressed, die gaat nog meer pissen.
En dan wil ie een ander baasje, maar dan mag dat weer niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:55:12 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68631335
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:49 schreef shmoopy het volgende:

[..]

En dan wil ie een ander baasje, maar dan mag dat weer niet.
Uit liefde voor het beest he! Hij moet en zal godverdegodver een leuk leven hebben!
pi_68631706
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uit liefde voor het beest he! Hij moet en zal godverdegodver een leuk leven hebben!
Hehe, dat dus... Ik heb er zelf ook heel veel moeite mee gehad om tot het besluit te komen ons hondje te herplaatsen, het voelt gewoon alsof je faalt en je gelooft nooit dat een ander net zo goed (of misschien wel beter!) voor jouw schatje kan zorgen. Maar ik denk dat je niet ten koste van alles zo'n beestje bij je moet willen houden, soms moet je voor de mogelijkheid open staan dat een ander baasje (of een andere situatie) beter is voor het dier. Dan moet je alleen wel je eigen trots en verantwoordelijkheidsgevoel in kunnen slikken en accepteren dat jij je dier (op dat moment) niet meer het beste kan bieden... En dat je dan afscheid moet nemen, dat doet best wel veel pijn
  zondag 3 mei 2009 @ 20:30:02 #123
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68632730
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja ik heb geen dierenarts nodig om te weten dat er diverse aanleidingen zijn voor sproeien. Nu is dit een gecastreerde kater (jazeker, mijn katten worden gesteriliseerd en gecastreerd) dus er valt al een rijtje af. Dan blijft er fysiek gezien nog nierstenen/blaasgruis over. Maar dan moet er (behoorlijk) bloed in de urine zitten, hetgeen niet het geval was. De meest ander gehoorde reden is stress.

Zoals je verder in dit topic heb kunnen lezen heb ik 2 katten die elkaar niet buitengewoon liggen. Daarnaast zijn er in 5 jaar 3 kinderen bijgekomen dus ik gok zo dat dat de voornaamste reden was. Had ik het beest weggedaan had ik hem (op dat moment) waarschijnlijk een plezier gedaan.

Waarom hij er mee opgehouden is weet ik dus inderdaad niet, aangezien er niets in de omstandigheden veranderd is (hoewel ze met warm weer vaker naar buiten gaan en dus minder met elkaar geconfronteerd worden) en sowieso al gezien het feit dat hij nog leeft het geen nierstenen of blaasgruis is geweest.
Hoi, bedankt voor je uitleg, ondanks dat ik wat fel overkwam.
Ik had het helaas toch goed aangevoeld, je bracht hem niet naar de dierenarts. Ikzelf heb daar problemen mee, ik vind dat dat toch wel het minste is wat je voor je kat kunt doen voordat je hem wegdoet.
Bloed in de urine hoeft namelijk bij blaasgruis niet altijd aanwezig te zijn. Een kat moet daar gewoon altijd op gecheckt worden, als hij buiten de bak plast.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:30:53 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68632756
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:30 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Hoi, bedankt voor je uitleg, ondanks dat ik wat fel overkwam.
Ik had het helaas toch goed aangevoeld, je bracht hem niet naar de dierenarts. Ikzelf heb daar problemen mee, ik vind dat dat toch wel het minste is wat je voor je kat kunt doen voordat je hem wegdoet.
Bloed in de urine hoeft namelijk bij blaasgruis niet altijd aanwezig te zijn. Een kat moet daar gewoon altijd op gecheckt worden, als hij buiten de bak plast.
Hoi, sinds wanneer ben JIJ dierenarts?

"Ik had het helaas toch goed aangevoeld"
  zondag 3 mei 2009 @ 20:38:27 #125
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633008
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoi, sinds wanneer ben JIJ dierenarts?

"Ik had het helaas toch goed aangevoeld"
Dit zijn voor mij bekende dingen, een kat die buiten de bak plast kan blaasgruis hebben.
"ik had het helaas toch goed aangevoeld" is oa. bedoeld voor MinderMutsig, die ongelijk had in deze, maar toch maar bleef aanvallen. Verder bedoel ik ermee dat ik anders niet zo fel had gereageerd.
Ik vind het ongelofelijk dat iemand dan niet naar de dierenarts gaat om dingen uit te sluiten enzo, en het beest niet met blaasgruis laat lopen. Of iets doet om de stress te verminderen van een kat, want daar zijn middelen voor.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:42:04 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633113
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:38 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Dit zijn voor mij bekende dingen, een kat die buiten de bak plast kan blaasgruis hebben.
"ik had het helaas toch goed aangevoeld" is oa. bedoeld voor MinderMutsig, die ongelijk had in deze, maar toch maar bleef aanvallen. Verder bedoel ik ermee dat ik anders niet zo fel had gereageerd.
Ik vind het ongelofelijk dat iemand dan niet naar de dierenarts gaat om dingen uit te sluiten enzo, en het beest niet met blaasgruis laat lopen. Of iets doet om de stress te verminderen van een kat, want daar zijn middelen voor.
Je kan je niet voorstellen dat iemand anders ook weet wat blaasgruis is en de, zoals jij als kenner natuurlijk ook weet zeer nadrukkelijke, symptomen hem of haar daarvan opvallen om alsnog naar de dierenarts te gaan?

Ja, laten we nu ook katten aan de ritalin doen omdat ze een beetje gestressed zijn Dat vind IK dan weer ongelofelijk.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:44:47 #127
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633213
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je kan je niet voorstellen dat iemand anders ook weet wat blaasgruis is en de, zoals jij als kenner natuurlijk ook weet zeer nadrukkelijke, symptomen hem of haar daarvan opvallen om alsnog naar de dierenarts te gaan?

Ja, laten we nu ook katten aan de ritalin doen omdat ze een beetje gestressed zijn Dat vind IK dan weer ongelofelijk.
Zover ik begrepen heb heb je er verder niets aan gedaan. Dat vind ik kwalijk voor het dier.
Laten we er verder maar over ophouden, verschil van mening.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:45:18 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633229
Ow ter informatie, ik heb al 39 jaar lang huisdieren en er is er nooit 1 anders dan ouderdom, of door een niet te vermijden ongeluk overleden. Of het moeten een aantal dieren zijn die we weer terug uitgezet hebben in het wild, zoals een kraai, musje en eend die we alle drie vanuit het nest hebben groot gebracht. Hoe het daar uiteindelijk mee afgelopen is weet ik niet.

Ik weet wel dat ik als ventje van 8 tranen met tuiten heb gehuild toen ik het musje (hippie) vliegen aan het leren was door hem op mijn vinger op en neer te bewegen en hij plotseling KON vliegen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:45:54 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633253
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:44 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Zover ik begrepen heb
Tja en hier gaat het mis. Je overschat je snappertje en je inzicht in mijn leven.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:46:53 #130
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633280
Ik weet wel dat ik als ventje van 8 tranen met tuiten heb gehuild toen ik het musje (hippie) vliegen aan het leren was door hem op mijn vinger op en neer te bewegen en hij plotseling KON vliegen

Mooi verhaal
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 20:47:33 #131
254223 Exoteria
luguber
pi_68633309
Nou ja, ik weet in ieder geval wat mij te doen staan.....

"zoon. je mag niet meer uit logeren"
  zondag 3 mei 2009 @ 20:48:36 #132
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633342
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef Exoteria het volgende:
Nou ja, ik weet in ieder geval wat mij te doen staan.....

"zoon. je mag niet meer uit logeren"
Nee.
Je zou Feliway, kunnen proberen.
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 20:51:12 #133
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633428
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja en hier gaat het mis. Je overschat je snappertje en je inzicht in mijn leven.
Ja, daar weet ik natuurlijk niks van verder . Ik reageerde alleen op het niet naar de dierenarts verhaal.
Het is goed zo
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:55:25 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633606
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:51 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ja, daar weet ik natuurlijk niks van verder . Ik reageerde alleen op het niet naar de dierenarts verhaal.
Het is goed zo
Nou nee eigenlijk niet. Je suggereert op zijn minst dat ik slecht zou zijn voor mijn dieren. Dat omdat JIJ niet kan begrijpen dat er blijkbaar een gulden middenweg is tussen voor elke scheet naar de dierenarts lopen en NOOIT naar de dierenarts gaan. Dit omdat JIJ blijkbaar heel onzeker ben over hoe dieren zich normaal gedragen en hoe bij ziekte. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door het feit dat JIJ blijkbaar dieren een kalmerend middel geeft.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:57:27 #135
254223 Exoteria
luguber
pi_68633671
lange tenen allemaal

Ik geloof dat het allemaal niet zo kwaad bedoeld is.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:59:00 #136
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68633757
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

aah
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:00:46 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633821
De eend hadden we natuurlijk in huis. En op een gegeven moment kwamen we erachter dat hij niet meer in het water durfde. Dat is natuurlijk niet echt handig... voor een eend. Toen zijn we hem dus gaan uitlaten... met een rubberboot.
pi_68633868
Feliway is geen kalmerend middel zoals pillen. Het is iets (feromonen?) wat een kat zich beter op z'n gemak laat voelen. Het wordt verspreid in de lucht, zoals een luchtverfrisser. Mensen ruiken het niet of amper.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_68633916
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
De eend hadden we natuurlijk in huis. En op een gegeven moment kwamen we erachter dat hij niet meer in het water durfde. Dat is natuurlijk niet echt handig... voor een eend. Toen zijn we hem dus gaan uitlaten... met een rubberboot.

Aaaah! Nog een geluk dat je hem niet hoefde te leren vliegen.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 3 mei 2009 @ 21:08:56 #140
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634116
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou nee eigenlijk niet. Je suggereert op zijn minst dat ik slecht zou zijn voor mijn dieren. Dat omdat JIJ niet kan begrijpen dat er blijkbaar een gulden middenweg is tussen voor elke scheet naar de dierenarts lopen en NOOIT naar de dierenarts gaan. Dit omdat JIJ blijkbaar heel onzeker ben over hoe dieren zich normaal gedragen en hoe bij ziekte. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door het feit dat JIJ blijkbaar dieren een kalmerend middel geeft.
Pardon, je wilde em weg doen, weet je nog? Dat vind ik het kwalijke eraan, zonder advies of moeite doen die beslissing nemen, nee inderdaad, daar verschillen wij in. Ik wilde er al over ophouden, maar jij gaat door.
Mijn kat is een siamees, daar heb ik dus voor betaald omdat ik het een leuk, lief, mooi en interessant ras vind.
Mijn ex-kater is van nature, want hij was al zo toen ie klein was, een heel onzeker beestje. Schiet snel weg voor vreemden enzo. Nu sinds geruime tijd plast ie buiten de bak, op steeds dezelfde plekken. Eerst heb ik geprobeerd nog vaker de bak te verschonen, andere bak, en Feliway. Dit schijnt soms te helpen. Bij mijn kat helaas niet. De dierenarts heeft mij nu aangeraden Calmicalm te gaan gebruiken. Dit zijn inderdaad kalmerende pilletjes, met vaak een goed resultaat. Dus waarom zou ik dat niet proberen?
Ik weet waarom mijn kat dit doet, hij ziet vaak katten rond het huis (kan ik dus niets tegen doen) en wil zijn territorium afbakenen, uit onzekerheid.
Ik hoop heel erg dat de pillen gaan helpen, dat geeft hem ook meer rust, en mijzelf ook, want dat dweilen voortdurend is natuurlijk niks aan.
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 21:11:31 #141
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634211
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
Feliway is geen kalmerend middel zoals pillen. Het is iets (feromonen?) wat een kat zich beter op z'n gemak laat voelen. Het wordt verspreid in de lucht, zoals een luchtverfrisser. Mensen ruiken het niet of amper.
Ja, helaas hielp het geen zier
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 21:15:25 #142
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634387
Oh dat spul heet trouwens Clomicalm, niet Calmicalm.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:15:48 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68634402
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:08 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Pardon, je wilde em weg doen, weet je nog? Dat vind ik het kwalijke eraan, zonder advies of moeite doen die beslissing nemen
Wederom een aanname van jouw kant. Wie zegt dat ik geen moeite heb gedaan of geen advies ingewonnen heb? Kan alleen de dierenarts dat geven?
quote:
, nee inderdaad, daar verschillen wij in. Ik wilde er al over ophouden, maar jij gaat door.
Mijn kat is een siamees, daar heb ik dus voor betaald omdat ik het een leuk, lief, mooi en interessant ras vind.
Mijn ex-kater is van nature, want hij was al zo toen ie klein was, een heel onzeker beestje. Schiet snel weg voor vreemden enzo. Nu sinds geruime tijd plast ie buiten de bak, op steeds dezelfde plekken. Eerst heb ik geprobeerd nog vaker de bak te verschonen, andere bak, en Feliway. Dit schijnt soms te helpen. Bij mijn kat helaas niet. De dierenarts heeft mij nu aangeraden Calmicalm te gaan gebruiken. Dit zijn inderdaad kalmerende pilletjes, met vaak een goed resultaat. Dus waarom zou ik dat niet proberen?
Misschien omdat het tegennatuurlijk is?
quote:
Ik weet waarom mijn kat dit doet, hij ziet vaak katten rond het huis (kan ik dus niets tegen doen) en wil zijn territorium afbakenen, uit onzekerheid.
Ik hoop heel erg dat de pillen gaan helpen, dat geeft hem ook meer rust, en mijzelf ook, want dat dweilen voortdurend is natuurlijk niks aan.
Nee precies. Gewoon drogeren dat beest. Dat is een stuk diervriendelijker dan een omgeving voor hem zoeken waar hij minder stress ondervind.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:23:51 #144
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634781
Ik weet nog niet hoe een quote te splitsen, dus ik doe het maar zo.

Ja, dat advies kan alleen een dierenarts jou geven. Want je hebt gewoon nagelaten op lichamelijke oorzaken te laten checken, en in het geval van blaasgruis te laten behandelen.

First of all: ik weet zeker dat mijn kat een prettig leven bij mij heeft. Als de dierenarts dit aanraadt, en ze verkopen het daar, dan neem ik aan dat het spul niet slecht voor het dier is.
Als het niet gaat helpen, dan weet ik het ook niet meer.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:29:52 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635054
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Robijn1961 het volgende:
Ik weet nog niet hoe een quote te splitsen, dus ik doe het maar zo.

Ja, dat advies kan alleen een dierenarts jou geven. Want je hebt gewoon nagelaten op lichamelijke oorzaken te laten checken, en in het geval van blaasgruis te laten behandelen.

First of all: ik weet zeker dat mijn kat een prettig leven bij mij heeft. Als de dierenarts dit aanraadt, en ze verkopen het daar, dan neem ik aan dat het spul niet slecht voor het dier is.
Als het niet gaat helpen, dan weet ik het ook niet meer.
Ah jij omdat JIJ het zeker weet is het zo. Als IK zeker weet dat mijn kat geen lichamelijk probleem heeft is dat NIET zo

DE KAT HAD GEEN LICHAMELIJKE PROBLEMEN. ALS DAT ZO IS, ZIE JE DAT... tenminste als je een beetje betrokken ben bij je dieren.

en zoals jij aanneemt dat de dierenarts die een commercieel belang heeft bij het verkopen van pilletjes je het juiste aanraadt door een kalmerend middel voor je kat voor te schrijven dat het beest, gelet op je eerdere posts, de rest van zijn leven nodig heef, zo neem ik aan dat ik mijn dieren goed genoeg kan observeren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:34:08 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635245
Ah, ik hoor net van mijn vrouw dat ze een dierenarts in de buurt gebeld heeft en een relatie van ons die dierenarts is nog telefonisch geraadpleegd heeft.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:34:20 #147
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68635253
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah jij omdat JIJ het zeker weet is het zo. Als IK zeker weet dat mijn kat geen lichamelijk probleem heeft is dat NIET zo

DE KAT HAD GEEN LICHAMELIJKE PROBLEMEN. ALS DAT ZO IS, ZIE JE DAT... tenminste als je een beetje betrokken ben bij je dieren.

en zoals jij aanneemt dat de dierenarts die een commercieel belang heeft bij het verkopen van pilletjes je het juiste aanraadt door een kalmerend middel voor je kat voor te schrijven dat het beest, gelet op je eerdere posts, de rest van zijn leven nodig heef, zo neem ik aan dat ik mijn dieren goed genoeg kan observeren.
Clomicalm moet maximaal twee maanden ingenomen worden.
En nu begin ik het zat te worden, verschil van mening, laat het rusten.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:42:57 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635591
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:34 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Clomicalm moet maximaal twee maanden ingenomen worden.
En nu begin ik het zat te worden, verschil van mening, laat het rusten.
Tja dat JIJ het zat begint te worden interesseert me niet zo veel. Je hebt eerst een pagina stennis lopen schoppen zonder dat ik er was. Je een superieure houding aan gemeten dat ik zo kut voor mijn kat zou zorgen, en nu blijkt dat jij je kat liever onder de dope houdt dan de stressoorzaak weg te nemen moeten we het opeens laten rusten
  zondag 3 mei 2009 @ 21:46:11 #149
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68635722
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja dat JIJ het zat begint te worden interesseert me niet zo veel. Je hebt eerst een pagina stennis lopen schoppen zonder dat ik er was. Je een superieure houding aan gemeten dat ik zo kut voor mijn kat zou zorgen, en nu blijkt dat jij je kat liever onder de dope houdt dan de stressoorzaak weg te nemen moeten we het opeens laten rusten
Niks superieur. Ik denk aan de kat.
Verder is bij mijn kat de stressoorzaak niet weg te nemen( ik zei al, katten rond het huis, waar hij helemaal gek van wordt als ie ze ziet, en zijn territorium gaat afbakenen) en wat jij er verder van denkt zal mij worst wezen.
Speel je machtspelletje dan maar in je eentje verder.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:49:38 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635872
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:46 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Niks superieur. Ik denk aan de kat.
Ja aan die van mij.... niet aan die van jezelf:
quote:
Verder is bij mijn kat de stressoorzaak niet weg te nemen( ik zei al, katten rond het huis, waar hij helemaal gek van wordt als ie ze ziet, en zijn territorium gaat afbakenen) en wat jij er verder van denkt zal mij worst wezen.
Speel je machtspelletje dan maar in je eentje verder.
Jawel hoor... die stressoorzaak is heel makkelijk weg te nemen, door de kat een huishouden te gunnen waarbij deze minder geconfronteerd wordt met zijn stressfactoren. Je weet wel, wat ik wilde doen met mijn kat en wat je zo schokkend vond.

Nogmaals, blijkbaar is het in jouw opinie een stuk diervriendelijker om een kat plat te spuiten dan hem een omgeving te gunnen met minder stress.... En dan nog volhouden dat je écht het beste voor het dier wil
  zondag 3 mei 2009 @ 21:52:07 #151
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68635969
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja aan die van mij.... niet aan die van jezelf:
[..]

Jawel hoor... die stressoorzaak is heel makkelijk weg te nemen, door de kat een huishouden te gunnen waarbij deze minder geconfronteerd wordt met zijn stressfactoren. Je weet wel, wat ik wilde doen met mijn kat en wat je zo schokkend vond.

Nogmaals, blijkbaar is het in jouw opinie een stuk diervriendelijker om een kat plat te spuiten dan hem een omgeving te gunnen met minder stress.... En dan nog volhouden dat je écht het beste voor het dier wil
Overal, werkelijk overal zijn katten die hem zullen verontrusten. Dus wegdoen heeft weinig zin.
Of je moet em opsluiten met geblindeerde ramen. Nou nee.

Dit is de laatste reactie van mij. Succes met je katten.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:54:01 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68636045
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:52 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Overal, werkelijk overal zijn katten die hem zullen verontrusten. Dus wegdoen heeft weinig zin.
Of je moet em opsluiten met geblindeerde ramen. Nou nee.
Ja praat dat wat krom is maar recht voor jezelf.
quote:
Dit is de laatste reactie van mij. Succes met je katten.
Met die van MIJ is niets meer aan de hand....
  zondag 3 mei 2009 @ 21:55:46 #153
254223 Exoteria
luguber
pi_68636106
robijn, ik zou idd maar stoppen, want hij neemt het allemaal wel heel zwaar op en weet niet van loslaten.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:56:21 #154
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68636133
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:55 schreef Exoteria het volgende:
robijn, ik zou idd maar stoppen, want hij neemt het allemaal wel heel zwaar op en weet niet van loslaten.
Ik merk het, ik stop er ook mee, tis zinloos.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:56:45 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68636153
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:55 schreef Exoteria het volgende:
Ja tenslotte ben IK die discussie gestart. Ze heeft godbetert met andere users ruzie lopen zoeken over mijn kat en dan neem IK het zwaar op?
  zondag 3 mei 2009 @ 21:58:04 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68636204
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:03 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat gaat me veel te ver.

Kwestie van een goeie DA zoeken. Tuurlijk, de mijne doet het ook niet voor niks. Maar regelmatig ga ik weg zonder dat ik wat moet dokken. Ze doet het voor de dieren, niet voor de poen.

En ik snap best dat de kosten die ze maakt terug verdiend moeten worden, en dat ze er zelf ook nog wat aan over moet houden.

Er is alleen een groot verschil tussen een DA die het wel voor de dieren doet, en 1 of andere mongool die 40 euro durft te vragen, en je 39x voor jan lul laat terug komen.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:59:42 #157
254223 Exoteria
luguber
pi_68636288
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja tenslotte ben IK die discussie gestart. Ze heeft godbetert met andere users ruzie lopen zoeken over mijn kat en dan neem IK het zwaar op?
Je komt over als een pitbull die nog even door wil kauwen in de lucht terwijl het vlees en bot al weggevreten is.
Het punt was al duidelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 22:01:40 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68636351
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:59 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Je komt over als een pitbull die nog even door wil kauwen in de lucht terwijl het vlees en bot al weggevreten is.
Het punt was al duidelijk.
Blijkbaar niet bij Robijn1961 want die reageert er keer op keer aanvallend op. Maar blijkbaar is dat niet 'zwaar opnemen'.

Dus ik hecht niet zo gek veel waarde aan jouw intepreteringsvermogen.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:03:35 #159
254223 Exoteria
luguber
pi_68636418
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Blijkbaar niet bij Robijn1961 want die reageert er keer op keer aanvallend op. Maar blijkbaar is dat niet 'zwaar opnemen'.

Dus ik hecht niet zo gek veel waarde aan jouw intepreteringsvermogen.

Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 mei 2009 @ 22:48:52 #160
163650 Greys
pi_68638204
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
En... eend gezonken? Of liep het goed af?
Heb je nog moeten voorspartelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 04-05-2009 00:02:14 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 23:30:32 #161
11324 shmoopy
pi_68639882
Ik moet ineens aan dit boekje denken:

pi_68640043
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:38 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

"ik had het helaas toch goed aangevoeld" is oa. bedoeld voor MinderMutsig, die ongelijk had in deze, maar toch maar bleef aanvallen.
Mijn god je begrijpt het nog steeds niet hè?
Ik heb er problemen mee dat jij iemand beschuldigt een slecht baasje te zijn op totaal verzonnen gronden. Je wist op dat moment helemaal niet of ze wel of niet naar de dierenarts geweest waren het die kat (en achteraf bleek er dus wel telefonisch contact te zijn geweest) en toch kwam je met die idiote uitlatingen.
Heb je swets eigenlijk al je excuses aangeboden hiervoor? Want het is knap schandalig van je.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:38:47 #163
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68640220
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn god je begrijpt het nog steeds niet hè?
Ik heb er problemen mee dat jij iemand beschuldigt een slecht baasje te zijn op totaal verzonnen gronden. Je wist op dat moment helemaal niet of ze wel of niet naar de dierenarts geweest waren het die kat (en achteraf bleek er dus wel telefonisch contact te zijn geweest) en toch kwam je met die idiote uitlatingen.
Heb je swets eigenlijk al je excuses aangeboden hiervoor? Want het is knap schandalig van je.
Hij wist niet eens, tot op de dag van vandaag, dat er telefonisch contact was geweest.
Verder ga ik er niet meer over in discussie.
En mens...excuses aanbieden, waar bemoei je je mee.
Waiting for This is it!
pi_68640412
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:38 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Hij wist niet eens, tot op de dag van vandaag, dat er telefonisch contact was geweest.
Dat doet er niet toe, jij wist het ook niet!
quote:
Verder ga ik er niet meer over in discussie.
En mens...excuses aanbieden, waar bemoei je je mee.
Misschien moet je een van die kalmeringspilletjes van je kat nemen want je komt niet erg stabiel over.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:47:25 #165
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68640552
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe, jij wist het ook niet!
[..]

Misschien moet je een van die kalmeringspilletjes van je kat nemen want je komt niet erg stabiel over.
Hahaha. Wat jij denkt, maakt me helemaal niets uit MinderMutsig. En je bent inderdaad erg bemoeizuchtig in deze. En nu over and out.
Waiting for This is it!
pi_68640795
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:16 schreef Qwea het volgende:
ik ben geen voorstander van het wegdoen van een hond. Alles behalve zelfs. Ik vind dan ook eerst dat je ALLES moet hebben geprobeerd. Maar ik kan me voorstellen, dat als het echt echt echt niet wil (bv met kinderen en niet met 1 of ander lame pisverhaal) dat je voor de hond een beter thuis zoekt.
Eens en een hond heb je gemiddeld tien tot 15 jaar (korter of langer kan ook natuurlijk) voordat het dier overlijdt.
Mijn hond komt mij ook niet altijd even makkelijk uit , zeker als ik poep moet ruimen vervloek ik mijzelf dat ik aan dieren ben begonnen , maar hem wegdoen ? Nee ik ben dan bang dat hij bij mensen terecht komt die niet zo lief en geduldig met hem zullen zijn als dat wij zijn.

Mocht er echt een onhoudbare situatie komen , dan zou ik eerst gaan kijken bij familie of vrienden en dan pas verder naar een goed thuis voor mijn hond.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 23:55:18 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68640850
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:47 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Hahaha. Wat jij denkt, maakt me helemaal niets uit MinderMutsig. En je bent inderdaad erg bemoeizuchtig in deze. En nu over and out.
Iedereen is gek behalve jij toch?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 00:03:02 #168
163650 Greys
pi_68641144
Swets, ik bedoelde de eend he... qua 'gezonken'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68641576
Alleen in hele extreme gevallen zou ik er begrip voor kunnen opbrengen. Zo'n hond is niet zomaar iets, je gaat een zekere verantwoordelijkheid aan door zo'n beest (elk huisdier overigens) te nemen...

[ Bericht 6% gewijzigd door Provinciaal op 04-05-2009 00:18:42 ]
pi_68641783
quote:

[..]

Neem dan geen huisdieren, zou ik denken.
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 06:57:00 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_68644781
tvp, later even teruglezen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68645315
ik heb een poes met nierfalen, ze krijgt haar dieetvoer en haar pilletjes maar zo gauw ze niet meer wil eten en niets meer wil doen gaat toch echt het licht uit bij haar.
Ik ga niet dwangvoederen. ik breng haar niet bij de dierenarts om haar te laten onderzoeken en/of daar achter te laten voor een paar dagen om te kijken of ze weer een paar weken verder wil leven.
Als ze niet meer wil dan wil ze niet meer en ga ik er geen honderden euro,s inpompen om het een paar weken te rekken, doe ik de poes geen plezier mee en mijn eigen ook niet.
  maandag 4 mei 2009 @ 10:13:52 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68646955
Mijn eend is verdronken want ze kon niet zwemmen, echt waar
Was achteraf heel grappig maar toen niet.
Ik kom vaak herplaatsers tegen, en er zijn echt wel veel goede redenen.
Al met al is mijn mening met de jaren zo aangepast dat ik nu vind dan een dier dat om welke reden dan ook niet meer gewenst is bij de eigenaar per definite beter af is bij een eigenaar waar het dier wel gewenst is.
Of degene die dr van af doet een "geldige" reden heeft doet er voor een dier weinig toe he.
Ik zou mijn honden nooit weg kunnen doen, ze krijgen van alles het beste, maar ook ik heb nu al hele duidelijke grenzen voor mezelf gesteld qua medische behandelingen en zo.
Het zijn dieren en wie zijn wij om hun leven te verlengen voor ons eigen belang?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 11:18:56 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_68648976
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik kom vaak herplaatsers tegen, en er zijn echt wel veel goede redenen.
Al met al is mijn mening met de jaren zo aangepast dat ik nu vind dan een dier dat om welke reden dan ook niet meer gewenst is bij de eigenaar per definite beter af is bij een eigenaar waar het dier wel gewenst is.
Of degene die dr van af doet een "geldige" reden heeft doet er voor een dier weinig toe he.
Ik zou mijn honden nooit weg kunnen doen, ze krijgen van alles het beste, maar ook ik heb nu al hele duidelijke grenzen voor mezelf gesteld qua medische behandelingen en zo.
Het zijn dieren en wie zijn wij om hun leven te verlengen voor ons eigen belang?
Hier heb ik eigenlijk weinig meer aan toe te voegen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 mei 2009 @ 11:37:59 #175
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68649667
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:38 schreef Sorella het volgende:
ik heb een poes met nierfalen, ze krijgt haar dieetvoer en haar pilletjes maar zo gauw ze niet meer wil eten en niets meer wil doen gaat toch echt het licht uit bij haar.
Ik ga niet dwangvoederen. ik breng haar niet bij de dierenarts om haar te laten onderzoeken en/of daar achter te laten voor een paar dagen om te kijken of ze weer een paar weken verder wil leven.
Als ze niet meer wil dan wil ze niet meer en ga ik er geen honderden euro,s inpompen om het een paar weken te rekken, doe ik de poes geen plezier mee en mijn eigen ook niet.
Het ligt er helemaal maar aan. Hoe oud is de poes? Hoe erg is het nierfalen?
Waiting for This is it!
  maandag 4 mei 2009 @ 11:44:26 #176
176471 oh-oh
pi_68649923
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Als het beestje al ziek is en niks meer wil eten dan mag een eigenaar dat toch zeker wel beslissen, ongeacht leeftijd?
Ik ken mensen met een hondje van bijna 3 met een waterhoofd, ze moeten het beestje elke winter maanden dwangvoeden, ik dacht gelijk de eerste winter na een paar weken al mensen kap daar nou mee...
Tis toch puur egoisme om zo een dier in leven te houden?
Dier zelf zal daar echt niet van genieten hoor.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 11:56:06 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_68650352
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Mag een eigenaar hier zelf niet meer over beslissen?
  maandag 4 mei 2009 @ 11:59:56 #178
176471 oh-oh
pi_68650500
Ik weet nog goed hoe woest wij waren toen mijn oude hond op haar 17e een hersenbloeding kreeg. Beestje was nooit bij DA geweest, en die Da zei toen mn ouders met haar kwamen en om een spuitje vroegen serieus van ja maar we kunnen nog dit proberen of dat!
Mn moeder heeft voet bij stuk gehouden en haar in laten slapen maar ze voelde zich zowaar nog schuldig ook.
Als je een goede baas bent bepaal je dat zelf voor je huisdier.
( Groucho Marx )
  maandag 4 mei 2009 @ 12:00:13 #179
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68650508
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mag een eigenaar hier zelf niet meer over beslissen?
Natuurlijk wel.
Ik weet alleen 1 ding. Heel veel mensen schaffen veel te snel een dier aan, waar ze dan, als het even lastig wordt, niet meer voor willen zorgen. Dat is het enige wat ik hier heb geprobeerd uit te dragen.
Waiting for This is it!
  maandag 4 mei 2009 @ 12:00:58 #180
176471 oh-oh
pi_68650540
Dan heb je duidelijk de hele post van Sorella niet gelezen of zo
( Groucho Marx )
  maandag 4 mei 2009 @ 12:02:05 #181
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68650578
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet nog goed hoe woest wij waren toen mijn oude hond op haar 17e een hersenbloeding kreeg. Beestje was nooit bij DA geweest, en die Da zei toen mn ouders met haar kwamen en om een spuitje vroegen serieus van ja maar we kunnen nog dit proberen of dat!
Mn moeder heeft voet bij stuk gehouden en haar in laten slapen maar ze voelde zich zowaar nog schuldig ook.
Een hond van 17 jaar...die is inderdaad al oeroud. Rare dierenarts. Ik heb zelf goede ervaringen met mijn dierenarts, zij denkt aan het dier, in de eerste plaats.
Waiting for This is it!
  maandag 4 mei 2009 @ 12:07:26 #182
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68650763
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:00 schreef oh-oh het volgende:
Dan heb je duidelijk de hele post van Sorella niet gelezen of zo
Kan je ook normaal reageren?
Waiting for This is it!
pi_68651098
Onze poes is nu 9, 3 kwart van haar nieren werken niet meer, tis een slopende ziekte waar je niets tegen kan doen dus heb ik voor me eigen de beslissing genomen om haar leven niet te rekken als ze niet meer wil.
Ik heb ergens gelezen dat je je hond/kat ook aan de nierdyalise kan leggen (weet alleen niet of dat in nederland ook al kan) ook al hou je nog zoveel van je dier dit gaat mij gewoon te ver, op een gegeven moment moet je ergens een lijn trekken ( zeg ik terwijl ik me ratje van 8 euro heb laten opereren aan een tumor wat me 80 euro gekost heeft )

Ik heb gelukkig nog nooit in die situatie gezeten dat ik een kat of hond weg heb moeten doen, maar als om een of andere reden de hond/kat vals is naar anderen toe of het hele huis onderplast omdat er teveel stress is of weet ik veel waarom een beest het zou doen ( dan ga ik er wel vanuit dat er van alles aan gedaan is om het te veranderen) dan zou ik met pijn in mijn hart de hond/kat inlaten slapen of een ander huis zoeken.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:19:25 #184
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68651187
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:17 schreef Sorella het volgende:
Onze poes is nu 9, 3 kwart van haar nieren werken niet meer, tis een slopende ziekte waar je niets tegen kan doen dus heb ik voor me eigen de beslissing genomen om haar leven niet te rekken als ze niet meer wil.
Ik heb ergens gelezen dat je je hond/kat ook aan de nierdyalise kan leggen (weet alleen niet of dat in nederland ook al kan) ook al hou je nog zoveel van je dier dit gaat mij gewoon te ver, op een gegeven moment moet je ergens een lijn trekken ( zeg ik terwijl ik me ratje van 8 euro heb laten opereren aan een tumor wat me 80 euro gekost heeft )

Ik heb gelukkig nog nooit in die situatie gezeten dat ik een kat of hond weg heb moeten doen, maar als om een of andere reden de hond/kat vals is naar anderen toe of het hele huis onderplast omdat er teveel stress is of weet ik veel waarom een beest het zou doen ( dan ga ik er wel vanuit dat er van alles aan gedaan is om het te veranderen) dan zou ik met pijn in mijn hart de hond/kat inlaten slapen of een ander huis zoeken.
Nou, en daar gaat het mij om...als je maar weet, dat je er alles aan gedaan hebt...dan is het goed.
Waiting for This is it!
  maandag 4 mei 2009 @ 12:20:40 #185
176471 oh-oh
pi_68651235
Toen een van mijn honden 7 was heeft ie twee keer een kwaadaardig bultje gehad.
Ik heb hem toen wel laten opereren maar ik zou hem nooit chemo of zo gegeven hebben.
Hij is nu 11 en springlevend en kerngezond.
Ik heb 4 honden en ik zeg dat ik dr nooit zomaar een weg zal doen, maar mocht dr bv een ongelukkig worden in de roedel of wat dan ook, dan kies ik voor het belang van de hond en zoek ik een plekje waar hij wel gelukkig kan zijn.
( Groucho Marx )
  maandag 4 mei 2009 @ 12:39:47 #186
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68651888
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:59 schreef oh-oh het volgende:
En jij denkt niet dat een DA daar meer verstand van heeft dan de eigenaar zelf?

Ik zou niet tegen mijn DA in durven gaan. Als zij er vertrouwen in heeft dat een behandeling van tig duizend euro daadwerkelijk gaat helpen, wie ben ik dan om te zeggen dat het niet werkt.

Anderzijds idemdito. Als zij zeker weet dat het geen nut meer heeft, wie ben ik dan om te bepalen van wel.

Disclaimer ; dit geldt voor MIJN eigen DA. Niet een andere DA waar ik af en toe wel eens kom omdat ik niet thuis ben.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 12:41:14 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68651928
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

En jij denkt niet dat een DA daar meer verstand van heeft dan de eigenaar zelf?
Zelfs mensen hebben het recht op euthenasie. Soms is het gewoon...op. En daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:41:53 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68651960
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:20 schreef oh-oh het volgende:
Toen een van mijn honden 7 was heeft ie twee keer een kwaadaardig bultje gehad.
Ik heb hem toen wel laten opereren maar ik zou hem nooit chemo of zo gegeven hebben.
Hij is nu 11 en springlevend en kerngezond.
Ik heb 4 honden en ik zeg dat ik dr nooit zomaar een weg zal doen, maar mocht dr bv een ongelukkig worden in de roedel of wat dan ook, dan kies ik voor het belang van de hond en zoek ik een plekje waar hij wel gelukkig kan zijn.
Mijn hond heeft ook 2 bultjes, niet kwaadaardig, maar daar ging ik wel van uit. Ik heb gelijk gezegd dat als het kwaadaardig is hij gewoon naar een oncoloog gaat, en eventueel ook chemo krijgt. Als het dier bv 4 maanden ziek is, en daarna is het weg.... dan zie ik echt niet in waarom ik het niet zou doen.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:43:15 #189
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68652008
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zelfs mensen hebben het recht op euthenasie. Soms is het gewoon...op. En daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ken een boel gevallen waarin de baasjes het dier hebben opgegeven, terwijl de DA er van overtuigd was dat er dingen waren die konden helpen. Wel met duizenden euro's kosten... maar al die 4 beesten leven tot nu toe nog.

Ooh, en zijn kerngezond en springlevend
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 12:45:25 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68652081
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:41 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Nee en daar ben je sinds gisteren achter he
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:43 schreef E.T. het volgende:
Dierenarts is gebeld.. Iedereen kan weer rustig slapen.

Ik ga vanavond (ja, vanavond ja... een rondkruipende dreumes is niet handig) een plastic zak in de hal neerleggen en hoop dat ie daar z'n behoefte op doet (aangezien hij zijn plekken willekeurig uitzoekt).
Als ik urine heb opgevangen, ga ik met kat en urine naar de dierenarts.

Het geeft niets als dat een paar dagen duurt (letterlijke quote van de DA), idd wel even opletten dat hij net zo levendig is als normaal en niet van pijn gaat mauwen.
Als hij helemaal niet meer zou plassen of lusteloos wordt of van de pijn gaat mauwen, dan wel zsm naar de DA.
quote:
Kom op S., laten wij niet meer op elkaar reageren, dat heeft in deze geen enkele zin. Ik doe niet mee aan je machtspelletje.
Nee, je maakt mensen zwart op basis van je eigen aanname, zoals je in deze reactie ook weer deed alsof ik het contacteren van de dierenarts verzonnen had. Wederom kan ik je om je oren slaan met de feiten.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 12:46:41 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68652111
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik ken een boel gevallen waarin de baasjes het dier hebben opgegeven, terwijl de DA er van overtuigd was dat er dingen waren die konden helpen. Wel met duizenden euro's kosten... maar al die 4 beesten leven tot nu toe nog.

Ooh, en zijn kerngezond en springlevend
Ja.... bij een hond van 17 jaar
  maandag 4 mei 2009 @ 12:49:45 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68652199
Het ging mij niet specifiek om die hond van 17. Maar meer in het algemeen, swets. Misschien had ik dat er even bij moeten zetten.

Een DA in kleindijk vondt mijn hond zijn situatie ook uitzichtloos. HD in de heupen, zware artrose, kruisbanden gescheurd wat ws nog wel een x zou gebeuren... inslapen was het beste.

Terwijl mijn huidige DA een operatie aanraadde, pijnstillers voorschreef en glucosamine. Je zou hem moeten zien vliegen op het grasveld hierachter.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:51:27 #193
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68652251
Zwetsenegger, je lult maar een eind weg.
Als er geen waarheid in mijn woorden had gezeten, had je je het je ook niet zo aangetrokken. Want dat doe je. Whatever, ik denk aan de kat, die als hij nog een paar dagen doorgeplast had zonder pardon ergens anders werd neergezet.
Ik wil niet meer op je reageren, bij deze.
Waiting for This is it!
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 12:51:41 #194
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68652258
Zo ik heb wat posts weg gehaald die alleen maar op de man spelen waren en waar echt helemaal niets inhoudelijks in zat weg gehaald. Ik hoop dat het nu weer een beetje normaal verder kan

[ Bericht 42% gewijzigd door senesta op 04-05-2009 16:00:58 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 16:14:40 #195
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68658949
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef Robijn1961 het volgende:
Zwetsenegger, je lult maar een eind weg.
Als er geen waarheid in mijn woorden had gezeten, had je je het je ook niet zo aangetrokken. Want dat doe je.
de kleuterschool retoriek...

"Brandweerwagens zijn groen"
"Eh nee hoor, die zijn rood, zie hier statistische gegevens"
"Je lult maar, er zit een kern van waarheid in mijn woorden anders ging je er niet zo tegenin"

quote:
Whatever, ik denk aan de kat, die als hij nog een paar dagen doorgeplast had zonder pardon ergens anders werd neergezet.
Ja die discussie hebben we al gehad. Jij zou om dezelfde reden je kat onder de dope duwen. Dus hou je waardeoordeel maar voor je pusher.
quote:
Ik wil niet meer op je reageren, bij deze.
Alweer? Voeg eens daad bij woord zou ik zeggen.
  maandag 4 mei 2009 @ 16:20:28 #196
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_68659234
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:49 schreef Qwea het volgende:
Het ging mij niet specifiek om die hond van 17. Maar meer in het algemeen, swets. Misschien had ik dat er even bij moeten zetten.

Een DA in kleindijk vondt mijn hond zijn situatie ook uitzichtloos. HD in de heupen, zware artrose, kruisbanden gescheurd wat ws nog wel een x zou gebeuren... inslapen was het beste.

Terwijl mijn huidige DA een operatie aanraadde, pijnstillers voorschreef en glucosamine. Je zou hem moeten zien vliegen op het grasveld hierachter.
Gelukkig maar, al is het voor hetzelfde geld zo dat je alsnog vastzit aan een leven vol met medicijnen, pillen operaties en allerlei rompslomp waar die hond ook echt niet op zit te wachten. En persoonlijk zou ik het niet zo vreemd vinden als iemand een hond heeft die net zo veel kwaaltjes heeft als die van jou wel laat inslapen, vooral als het doktersadvies is. Kan me nouwelijks voorstellen dat voor een hond operaties fijn zijn, mensen snappen in ieder geval nog dat iets gedaan wordt en de pijn en genezing die volgt, ik weet niet zoz eker of honden daar van op de hoogte zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 4 mei 2009 @ 16:24:56 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68659415
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:20 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Gelukkig maar, al is het voor hetzelfde geld zo dat je alsnog vastzit aan een leven vol met medicijnen, pillen operaties en allerlei rompslomp waar die hond ook echt niet op zit te wachten. En persoonlijk zou ik het niet zo vreemd vinden als iemand een hond heeft die net zo veel kwaaltjes heeft als die van jou wel laat inslapen, vooral als het doktersadvies is. Kan me nouwelijks voorstellen dat voor een hond operaties fijn zijn, mensen snappen in ieder geval nog dat iets gedaan wordt en de pijn en genezing die volgt, ik weet niet zoz eker of honden daar van op de hoogte zijn.
Ik zou niet weten waarom ik Baloe moet laten inslapen. Voor die 2 operaties die hij heeft gehad? Hij loopt weer als een tiet nu. En van de artrose en HD heeft hij geen last door de pijnstillers. En hij staat op een hele lage dosis.

verder heeft hij voedselallergie en schildklier probs. Dat laatste is te behandelen met een pilletje elke ochtend en avond. En de voedselallergie door hypoallergeen voer.

Hij heeft dus geen pijn, heeft 3 weken voor die operatie rustig aan moeten doen, en rent nu weer rond als een idioot. Zn kwaliteit van het leven is enkel verbeterd. Geen zere poten meer, geen rare hotspots door de voedselallergie, ect. En die DA die mij het advies gaf om hem in te laten slapen, dat is een kutkneus.

Die eikel deed het enkel voor het geld. Baloe had zn kruisbanden kapot en hij kwam aanzetten met homeopathische middeltjes om die gescheurde banden even weer te fixen achterlijke kutkneus.

En de medicijnen valt dus reuze mee. 2x per dag 2 pilletjes. En 's avonds door zn eten zn glucosamine
  maandag 4 mei 2009 @ 16:27:42 #198
176471 oh-oh
pi_68659544
Je reageerde anders wel specifiek op mijn hond van 17 in dit geval, kwam nogal raar over idd, maar goed.
Ik denk echt dat ik in veel gevallen betere beslissingen kan nemen dan een da ja.
Ik ken mijn honden het beste, ik weet welke honden het niet zo erg vinden om ziek te zijn en welke honden weg kwijnen bij lichamelijke ongemakken.
Een DA ziet alleen een zieke hond die beter moet, hoe dan ook.
Het is aan mij om te beslissen wat ik wenselijk acht voor de hond zelf.
Ik ga mijn hond van 11 niet meer aan chemo en zo blootstellen als ie weer kwaadaardige bultjes zou krijgen.
Mijn chihuahua van 9 heeft een zwak hart, die ga ik niet eens meer aan een narcose blootstellen hoor.
( Groucho Marx )
  maandag 4 mei 2009 @ 16:30:28 #199
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68659671
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:27 schreef oh-oh het volgende:
Je reageerde anders wel specifiek op mijn hond van 17 in dit geval, kwam nogal raar over idd, maar goed.
Ik denk echt dat ik in veel gevallen betere beslissingen kan nemen dan een da ja.
Ik ken mijn honden het beste, ik weet welke honden het niet zo erg vinden om ziek te zijn en welke honden weg kwijnen bij lichamelijke ongemakken.
Een DA ziet alleen een zieke hond die beter moet, hoe dan ook.
Het is aan mij om te beslissen wat ik wenselijk acht voor de hond zelf.
Ik ga mijn hond van 11 niet meer aan chemo en zo blootstellen als ie weer kwaadaardige bultjes zou krijgen.
Mijn chihuahua van 9 heeft een zwak hart, die ga ik niet eens meer aan een narcose blootstellen hoor.
Zoals ik al zei ; dat is een kwestie van een goede DA zoeken. Mijn DA zal kiezen voor het beste voor het dier. Maar die zal zeker niet zeggen bij bv een hersenbloeding "laat maar inslapen" als er nog gewoon een hele goede kans is op herstel.

Blijkbaar denken wij er anders over. Ik zou gewoon mijn hond van straks 10 wel aan een chemo blootstellen. Zeker als dat betekend dat hij nog 2 a 3 jaar zou leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 04-05-2009 16:42:09 ]
pi_68659691
Lol, die felle reacties hier, amusant

Relativeren is ook een kunst
  maandag 4 mei 2009 @ 16:40:38 #201
176471 oh-oh
pi_68660159
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ; dat is een kwestie van een goede DA zoeken. Mijn DA zal kiezen voor het beste voor het dier. Maar die zal zeker niet zeggen bij bv een hersenbloeding "laat maar inslapen" als er nog gewoon een hele goede kans is op herstel.

Bij een hond van 17 die heel dr leven nog geen da had hoeven zien en ineens niet meer op dr poten kon staan of niks vind ik het echt ziek als een da er nog aan wil sleutelen als de baas aangeeft dat het goed geweest is zo.
( Groucho Marx )
  maandag 4 mei 2009 @ 16:41:36 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68660206
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Bij een hond van 17 die heel dr leven nog geen da had hoeven zien en ineens niet meer op dr poten kon staan of niks vind ik het echt ziek als een da er nog aan wil sleutelen als de baas aangeeft dat het goed geweest is zo.
IK HEB HET NIET OVER DIE HOND VAN 17!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 16:48:27 #203
163650 Greys
pi_68660496
Hou eens op met dat gekift.
Straks denken ze dat 'we' in F&F niet eens een normale discussie kunnen voeren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 mei 2009 @ 16:52:36 #204
176471 oh-oh
pi_68660672
Kunnen ze dat dan wel hier?

Anyhow, ik denk dus wel dat er genoeg redenen zijn om afstand te doen van je hond / poes / goudvis whatever.
Zelfs dat je hem / haar niet meer wil is een goede.
Neemt niet weg dat je dan wel een fikse discussie aan mag gaan met die persoon over zijn onverantwoordelijk gedrag, maar voor het dier denk ik dan toch echt dat een huisje waar ie wel gewenst is veel en veel leuker is.
Of een spuitje als het echt niet meer gaat
( Groucho Marx )
pi_68662789
denk dat het zowel voor ieder baasje als voor ieder beestje verschillend is.

om even een voorbeeld te nemen: poezel die afgelopen kerst is overleden hebben we op hoge leeftijd uit het asiel gehaald, beestje was erg vrolijk maar mankeerde ook vaak wat, zaten op een gegeven moment om de week bij de dierenarts, eigenlijk ook omdat ik hem zo graag nog een mooie oude dag wilde geven na al die ellende die hij had meegemaakt maar ook omdat ik niet wist wat hij nog meer had meegemaakt voor hij in het asiel kwam.
als mijn 2 andere poezels de dingen gaan mankeren die hij mankeerde denk ik dat ik sneller de stekker eruit zal trekken om 1 reden; die heb ik al 15 jaar geleden uit het asiel gehaald en ik weet gewoon dat ze een ontzettend mooi leven hebben gehad, ik was er zelf bij dus ik kan dan makkelijker zeggen; het is goed zo, ik kan ze laten gaan.
dat kon ik niet met onze Anton; zeggen dat het goed was zo, omdat ik dat simpelweg niet wist, was het wel goed zo, dus eigenlijk gewoon met 2 maten meten, hoe verkeerd maar daarom niet minder menselijk ook.

nu hebben we er nog 2, beide met schildklier problemen (valt prima mee te leven) eentje met een hartruis (ook redelijk te doen) en eentje doof en met epilepsie (ook niet levensbedreigend).
ze takelen wel af nu en ik verwacht dat dit hun beider laatste levensjaar is.
een operatie ga ik niet meer met deze 16 jarigen overwegen, dat is m.i. niet meer voor hun levensgenot omdat ze al aardig wat mankeren.

het blijft een heel persoonlijk iets, voor iemand die altijd de hele dag thuis is hoeft een kat met suikerziekte geen probleem te zijn, om deze meerdere malen per dag op dezelfde tijden medicijnen te geven, voor iemand die fulltime werkt wordt zo'n situatie al een stuk moeilijker.
is het dan een wat ouder beestje dan wil je hem ook niet de stress van verhuizen naar een ander baasje aandoen, waardoor de ene baas zal overwegen zo'n poezel in te laten slapen en dat voor de andere baas absoluut geen optie is.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 18:04:32 #206
163650 Greys
pi_68663013
Ik vind het ook erg afhangen van de situatie inderdaad. Stel dat je een kat (oke, het topic gaat over honden... maar stel...) hebt die graag naar buiten gaat. Je hebt een huis met een tuin en ineens moet je noodgedwongen je intrek nemen in een flat zes hoog. Kat kan niet meer naar buiten en is ernstig ongelukkig.
Als je dan een ander baasje voor je kat kunt vinden waar de kat weer wél naar buiten kan en je bent daar zelf heel gelukkig mee en het dier ook, dan kan ik daar alleen maar achter staan eigenlijk.

Met een hond is dat weer wat anders, dan maar wat vaker de lift in om hem buiten uit te laten.
Maar stel dat je hond razend jaloers is op je nieuwe baby en er echt gevaar is voor het kind. Of je kind is vreselijk allergisch en er is geen oplossing voor te vinden. Dan ook vind ik dat een legitieme reden om een andere oplossing te gaan zoeken waar mens en dier tevreden mee zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68664249
Persoonlijk vind ik dat iemand die afstand doet van een dier om welke reden dan ook opgenomen moet worden in een landelijke database die in te zien is door fokkers, op basis hiervan kunnen deze beslissen of ze nog wel een dier hierna willen verkopen aan zulke "baasjes".

Je weet dat wanneer je een dier neemt, dit voor het leven is. Weet je dit niet, dan is je opvoeding gebrekkig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2009 18:49:26 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 18:52:18 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68664341
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:49 schreef Aneurism het volgende:
Persoonlijk vind ik dat iemand die afstand doet van een dier om welke reden dan ook opgenomen moet worden in een landelijke database die in te zien is door fokkers, op basis hiervan kunnen deze beslissen of ze nog wel een dier hierna willen verkopen aan zulke "baasjes".

Je weet dat wanneer je een dier neemt, dit voor het leven is. Weet je dit niet, dan is je opvoeding gebrekkig.
mhaw, vind ik niet eens een slecht idee
  maandag 4 mei 2009 @ 18:57:31 #209
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68664500
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

mhaw, vind ik niet eens een slecht idee
Was het maar waar, zo'n landelijke database. Zou ik gelijk voor zijn.
Waiting for This is it!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 19:21:35 #210
163650 Greys
pi_68665296
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:49 schreef Aneurism het volgende:

Voor 99% ben ik het met je eens!
Maar wat moeten 'we' dan met gevallen waarin het een kind betreft dat enorm allergisch blijkt? Ik heb het zelf gelukkig niet aan de hand, maar dan doe je je kind de deur niet uit natuurlijk. Stel dat je je hond dan bij familie of kennissen kan onderbrengen die er graag en goed voor zorgen, dan vind ik dat een goede oplossing. Of denk jij daar anders over?

Mensen die moedwillig niet goed voor een dier zorgen daar heb ik ook de schurft aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68665657
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor 99% ben ik het met je eens!
Maar wat moeten 'we' dan met gevallen waarin het een kind betreft dat enorm allergisch blijkt? Ik heb het zelf gelukkig niet aan de hand, maar dan doe je je kind de deur niet uit natuurlijk. Stel dat je je hond dan bij familie of kennissen kan onderbrengen die er graag en goed voor zorgen, dan vind ik dat een goede oplossing. Of denk jij daar anders over?

Mensen die moedwillig niet goed voor een dier zorgen daar heb ik ook de schurft aan.
Dat is te onderschrijven met een dr's verklaring. Maar deze mensen hoeven dan ook geen hond meer te kopen hierna, als het kind toch allergisch is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2009 19:33:41 ]
pi_68665691
Ik denk niet dat het gaat lukken.
Zoals Greys zegt, hoe weet je of er geen goede reden is?
Ten tweede zal het wel onder privacy wetgeving ofzo vallen.
En er zullen altijd broodfokkers blijven die het geen moer uitmaakt aan wie ze verkopen.

Ik zie meer in de laatste opmerking van Aneurism, namelijk voorlichting. Vanaf jonge leeftijd natuurlijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_68665744
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:33 schreef krakkemieke het volgende:
En er zullen altijd broodfokkers blijven die het geen moer uitmaakt aan wie ze verkopen.

Ik zie meer in de laatste opmerking van Aneurism, namelijk voorlichting. Vanaf jonge leeftijd natuurlijk.
Registratie van mensen die hun financiën niet op orde hebben is ook in te zien voor betrokken geldschieters. Wat zou een database voor erkende fokkers anders zijn dan dat?
  maandag 4 mei 2009 @ 19:41:07 #214
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68665934
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:33 schreef krakkemieke het volgende:

Ik ben voor het verbieden en hard op treden van broodfok.

Broodfok? Dierenmishandeling -> celstraf
  maandag 4 mei 2009 @ 19:44:10 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68666040
quote:

*snif* .

Anyway, als ik dieren neem is dat nog steeds voor mijn eigen plezier, en niet uit zelfopoffering. Als het daarin verandert is het dus exit dier. (Op een nette manier hoor).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 19:58:00 #216
163650 Greys
pi_68666541
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:32 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat is te onderschrijven met een dr's verklaring. Maar deze mensen hoeven dan ook geen hond meer te kopen hierna, als het kind toch allergisch is.
Als ze in de toekomst een hond nemen waarvoor het kind niet allergisch is (labradoodle bv en ja, dat bestaat echt en ja, die naam is bezopen ) dan moeten ze die mogelijkheid wel hebben wat mij betreft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 mei 2009 @ 19:58:03 #217
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_68666544
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:32 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En wie gaat het controleren als een eigenaar z'n kat in een vuilniszak afzinkt in het kanaal?
Die database zal nooit kloppend zijn. Het zal zelfs dierenleed in de hand werken omdat mensen niet geregistreerd willen worden en dus niet naar een asiel of dierenarts oid gaan.
Life is what you make it.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:06:24 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68666868
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Blijkbaar denken wij er anders over. Ik zou gewoon mijn hond van straks 10 wel aan een chemo blootstellen. Zeker als dat betekend dat hij nog 2 a 3 jaar zou leven.
Dat vind ik pas dierenmishandeling.

Die hond merkt het niet hoor, als ie doodgaat. Wat ie wel merkt is dat ie maandenlang dood en doodziek is zonder dat ie enig benul heeft waarom.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 20:10:46 #219
163650 Greys
pi_68667056
Ik ben het wel eens met Vivi eigenlijk, Qwea...
Als het nou een behandeling zou zijn waar de hond fluitend doorheen zou gaan, maar chemo...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68667314
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:35 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Registratie van mensen die hun financiën niet op orde hebben is ook in te zien voor betrokken geldschieters. Wat zou een database voor erkende fokkers anders zijn dan dat?
Ik zou er meer dan alleen financiele gegevens verwachten. Toen een vriendin ooit een pup ging kopen, kreeg ze een lang gesprek met de fokker. Daarin werd oa gevraagd of ze wist hoe dat ras in elkaar zat en of ze die hond kon geven wat hij nodig had. In het ideale geval zou ik bv willen weten of ze ooit te maken hebben gehad met de dierenbescherming. Ofzo.

En dan nog. Als ik geregistreerd zou staan bij het BKR, kan ik alsnog kiezen om weinig droog brood te eten als mijn hond naar de DA moet.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 4 mei 2009 @ 20:18:15 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68667370
Misschien kan ie een euthanasieverklaring tekenen pootafdruk zetten voor als zijn lijden onhondelijk wordt? .
  maandag 4 mei 2009 @ 20:18:56 #222
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_68667401
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
Als het nou een behandeling zou zijn waar de hond fluitend doorheen zou gaan, maar chemo...
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:42:13 #223
176471 oh-oh
pi_68668350
quote:
Dat was ook mijn idee, ik heb die balans heel snel opgemaakt toen Chico 7 jaar was en kanker had.
Goddank heb ik die beslissing toen niet uit hoeven voeren maar ik vind het niet reëel om een hond voor MIJN belang door zo een zware behandeling te laten gaan.
Wat Vivi zegt hoor, die hond vindt het niet erg om dood te gaan als ie ziek is.
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 20:53:58 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68668769
]
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

*snif* .

Anyway, als ik dieren neem is dat nog steeds voor mijn eigen plezier, en niet uit zelfopoffering. Als het daarin verandert is het dus exit dier. (Op een nette manier hoor).
Ketter! Gij zult alles opofferen ten behoeven van Het Dier! Zelfs als Het Dier daarvan hinder ondervind.
pi_68668972
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
]
[..]

Ketter! Gij zult alles opofferen ten behoeven van Het Dier! Zelfs als Het Dier daarvan hinder ondervind.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 4 mei 2009 @ 21:12:54 #226
170092 Fha
Fuzzy!
pi_68669520
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat vind ik pas dierenmishandeling.

Die hond merkt het niet hoor, als ie doodgaat. Wat ie wel merkt is dat ie maandenlang dood en doodziek is zonder dat ie enig benul heeft waarom.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb het idee dat men die behandeling dan meer toepast voor de baas dan voor het dier en dat vind ik echt niet kunnen.

Ook denk ik dat er zeker geldige redenen zijn om een hond (of elk ander huisdier) een ander goed thuis te bieden. Een vriendin van mij kreeg een kind, ja de katten waren er al langer, maar de luchtpijp van haar zoon werd zo dik dat hij bijna stikte omdat hij zo verschrikkelijk allergisch was. Lijkt me logisch dat de katten dan een ander huis krijgen.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  maandag 4 mei 2009 @ 21:47:50 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68671076
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
]
[..]

Ik ga je bijna aantrekkelijk vinden !
  maandag 4 mei 2009 @ 22:02:39 #228
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68671740
[quote]Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
[/quote

Je noemt het maar dierenmishandeling. Het zal me werkelijk aan mn reet roesten
  maandag 4 mei 2009 @ 22:11:25 #229
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68672145
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:02 schreef Qwea het volgende:
[/quote

Jezus zeg, kan je ook nog normaal reageren en niet als een puber van 13? Hoewel je overall nogal hysterisch overkomt dus het past wel in de lijn, zeg maar. Of misschien ben je gewoon meer gewend aan (af)blaffen dan normaal converseren..harhar .

Anyway, zo zal het de meerderheid aan hun reet roesten welke fascistoide regels jij mbt het aanschaffen danwel elders onderbrengen van hun huisdieren wenst op te leggen .

Ik krijg bijna zin om een parkiet op te knagen als borrelhap. Gewoon, omdat het kan .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 22:37:04 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68673458
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:11 schreef Vivi het volgende:

Ik krijg bijna zin om een parkiet op te knagen als borrelhap. Gewoon, omdat het kan .

Wel eerst plukken he.
  maandag 4 mei 2009 @ 22:47:32 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68673951
Ben je gek, ik neem er gewoon een die chemo heeft gehad .
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 22:50:06 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68674085
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:
Lang geleden dat ik hardop gelachen heb om een reactie.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 22:51:34 #233
163650 Greys
pi_68674153
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:02 schreef Qwea het volgende:
[/quote

Sorry? Zo raar is het toch niet wat ik in die quote zei?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 22:53:30 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68674251
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Sorry? Zo raar is het toch niet wat ik in die quote zei?
Face it, je leeft niet volgens de F&F sharia. Afvallige.
  maandag 4 mei 2009 @ 22:55:20 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68674350
Lijkt me best een trendy snack btw...* glowing chemobird, served on a stick*.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 22:57:07 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68674438
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:55 schreef Vivi het volgende:
Kan zo bij shabu shabu op de kaart
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 22:58:32 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68674502
Dat gezegd hebbende... dierenvriendjes van het kaliber "Mijn hond heeft net zo veel rechten als een mens en desnoods geef ik 20K uit aan een operatie zodat hij nog 3 jaar achter een konijntje in het bos kan aanstrompelen".... Eten jullie wel een stukje vlees?
  FOK!Babe maandag 4 mei 2009 @ 23:00:02 #238
11324 shmoopy
pi_68674561
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 23:00:33 #239
163650 Greys
pi_68674587
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Face it, je leeft niet volgens de F&F sharia. Afvallige.
Afvallige? Was het maar waar.
*hard naar Slank rent

Maar even serieus, ik begrijp werkelijk niet waarom Q nou boos op me is. Ik vind mezelf een enorme dierensoftie, maar chemo lijkt mij iets waar een dier onnodig lijden door heeft en dat zou ik mijn dier niet willen aandoen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 mei 2009 @ 23:00:49 #240
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68674605
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:55 schreef Vivi het volgende:
En waar eet je dat dan bij?

OT: ja, er zijn geldige redenen. Welke dat zijn, is voor iedereen anders
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 4 mei 2009 @ 23:03:42 #241
33954 ElisaB
pi_68674745
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:00 schreef Greys het volgende:
Maar even serieus, ik begrijp werkelijk niet waarom Q nou boos op me is. Ik vind mezelf een enorme dierensoftie, maar chemo lijkt mij iets waar een dier onnodig lijden door heeft en dat zou ik mijn dier niet willen aandoen.
Ik snáp het wel, maar ik ben het er alleen niet mee eens. The funny thing is: je komt elke dag mensen tegen met een andere mening. Als je op al die mensen boos wordt, dan heb je geen leven (of nog geen leven). Nou dus... Q is het niet met je eens en wordt dáárom boos. Ik ben het echter wél met je eens (en word ook nog eens niet boos).

Gossie, wat is het leven toch simpel af en toe
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 23:04:30 #242
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68674780
quote:
Op maandag 4 mei 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat gezegd hebbende... dierenvriendjes van het kaliber "Mijn hond heeft net zo veel rechten als een mens en desnoods geef ik 20K uit aan een operatie zodat hij nog 3 jaar achter een konijntje in het bos kan aanstrompelen".... Eten jullie wel een stukje vlees?
Oh christ moeten we echt die kant ook nog op?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 23:05:21 #243
163650 Greys
pi_68674826
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:03 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik snáp het wel, maar ik ben het er alleen niet mee eens. The funny thing is: je komt elke dag mensen tegen met een andere mening. Als je op al die mensen boos wordt, dan heb je geen leven (of nog geen leven). Nou dus... Q is het niet met je eens en wordt dáárom boos. Ik ben het echter wél met je eens (en word ook nog eens niet boos).

Gossie, wat is het leven toch simpel af en toe
EHBO tent? Soon?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 mei 2009 @ 23:06:47 #244
33954 ElisaB
pi_68674900
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:05 schreef Greys het volgende:
EHBO tent? Soon?
Jaaaaaa
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 23:06:56 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68674907
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh christ moeten we echt die kant ook nog op?
Tja stel je voor dat het een inhoudelijke interessante discussie wordt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 23:12:20 #246
163650 Greys
pi_68675156
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik hou van mijn huisdieren en ik word verdrietig van gedumpte dieren in een asiel.
Maar ik hou ook van een potje lekker fonduen Wel liefst zonder chemoparkieten.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten wat mij betreft. Of ben ik nu een überafvallige?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 mei 2009 @ 23:13:40 #247
33954 ElisaB
pi_68675208
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik eet wel vlees. Niet veel overigens. Enige beperking: ik eet geen dieren waar niet meerdere mensen van kunnen eten. Enige uitzondering: vis.

Gaat toch helemaal nergens om
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 23:15:56 #248
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68675310
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:13 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik eet wel vlees. Niet veel overigens. Enige beperking: ik eet geen dieren waar niet meerdere mensen van kunnen eten. Enige uitzondering: vis.

Gaat toch helemaal nergens om
Wat niet? Ik vraag me af in hoeverre de personen die andere mensen verketteren, omdat ze een grens stellen aan de redelijkheid in de verzorging van hun dieren, zelf omgaan met het 'leed' dat dieren voor consumptie treft. Want waarom zouden die dan opeens minder waard zijn als die hond.

Maar volgens mij val jij toch niet in de doelgroep die ik schets in mijn orginele vraag?
  maandag 4 mei 2009 @ 23:22:30 #249
33954 ElisaB
pi_68675621
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat niet? Ik vraag me af in hoeverre de personen die andere mensen verketteren, omdat ze een grens stellen aan de redelijkheid in de verzorging van hun dieren, zelf omgaan met het 'leed' dat dieren voor consumptie treft. Want waarom zouden die dan opeens minder waard zijn als die hond.
Owwwww.... ik dacht dat het om de dierensofties ging (maar dan wat overtrokken beschreven door jou)
quote:
Maar volgens mij val jij toch niet in de doelgroep die ik schets in mijn orginele vraag?
Nee, daar val ik niet in
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 06:44:48 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_68680864
quote:
Op maandag 4 mei 2009 23:00 schreef Greys het volgende:

Ik zou een dier dat ook niet kunnen aandoen. Ik vind het bij mensen al hartverscheurend is de meeste gevallen.
pi_68681377
Ik heb vage kennissen die hadden een boxer met kanker, hun werd aangeraden door de dierenarts om de hond in te laten slapen. Zij waren het er niet mee eens en zijn ermee naar utrecht gegaan waar de hond geopereerd werd en chemo kreeg, ging goed, half jaar later was de kanker weer terug dus weer chemo terwijl het ze ook door utrecht afgeraden werd. Half jaar later is de hond alsnog overleden (zo ongeveer kan ook eerder geweest zijn)
De hond was een boxer van 13 jaar oud (is al tamelijk oud voor een boxer) maar ze vonden het zo zielig voor hun dochter want het was haar hond. en ze was er zo aan gehecht, Het heeft zo duizenden euro,s gekost en waarvoor ?
Die mensen hebben het belang van hun dochter duidelijk voor laten gaan op de kwaliteit van leven van hun hond en dat vind ik dus fout, je kijkt eerst naar je hond/kat en dan pas naar de mensen eromheen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:30:32 #252
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68681421
quote:
zou wel een uitkomst zijn, haart zo'n hond ookniet meer uit
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 5 mei 2009 @ 08:55:18 #253
176471 oh-oh
pi_68681789
Als je geen verharende honden wil denk je daar van te voren over na en koop je naakthonden
Schijnbaar kan het Qwea wel aan haar reet roesten wat Greys of wie dan ook er van vindt anders reageerde ze niet zo overtrokken.
Ik kan echt slecht tegen dierenleed, en bij mijn eigen honden trek ik dat het allerslechtste, want daar houd ik simpelweg het allermeeste van van alle dieren op de wereld

Gisteren was ik bij de da en Chico denkt al dat ie dood gaat als een da zn oren schoonmaakt, nou, die hond maak ik niet blij met een lekker chemokuurtje.

Nou moet ik zeggen dat die oncoloog die ik toen gesproken had mij verzekerde dat een chemo kuur voor een hond niet zo ingrijpend is als voor een mens, maar dan nog, het stond mij meteen zo tegen.
Ik vind het ergens niet eens fair dat die mogelijkheden geboden worden.

Maar ik ben vrij praktisch in die dingen. Als bv een van mijn honden een hele ingewikkelde breuk zou hebben aan een poot waar tig operaties en maanden in een bench op zouden volgen zou ik gelijk zeggen haal die poot dr maar af, voor de hond net zo makkelijk , en sneller genezen, kannie weer fijn rennen, pootje minder maakt niet uit.
Ik heb mensen zien sukkelen met honden, waren dr meer dan een jaar zoet mee , en dan lopen die dieren nu nog niet echt supersoepel, ik weet zeker dat ze sneller op de been waren geweest met gewoon een pootje minder.
( Groucho Marx )
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:51:15 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68684341
- weg -

[ Bericht 34% gewijzigd door senesta op 05-05-2009 22:05:46 ]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:57:10 #255
176471 oh-oh
pi_68684547
En JIJ zegt dat ik niet wijs ben?
Nee, lijkt me duidelijk.
( Groucho Marx )
pi_68684548
!!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 mei 2009 @ 10:57:33 #257
163650 Greys
pi_68684565
Sinds wanneer boeit het jou niet meer wat ik vind?
Ik dacht dat wij altijd prima door één deur konden?
Omdat ik dan één keer een afwijkende mening heb en die keurig zonder gevloek en getier hier boeit het jou meteen niet meer wat ik zeg?

En nu ook nog zo op de man spelen naar oh-oh. Je moet je schamen.
Je moet eens leren dat er ook andere meningen bestaan dan de jouwe en dan niet meteen als een dolle tekeer gaan. Wat je er nu allemaal uit gooit gaat echt nérgens over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:58:41 #258
176471 oh-oh
pi_68684612
Oh en Greys, nu ben ik echt klaar met dr en nu probeer ik het ook echt niet nog een keer he, t ligt echt niet aan mij
( Groucho Marx )
  dinsdag 5 mei 2009 @ 10:59:32 #259
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68684650
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:58 schreef oh-oh het volgende:
Oh en Greys, nu ben ik echt klaar met dr en nu probeer ik het ook echt niet nog een keer he, t ligt echt niet aan mij
Hadden we eerder moeten doen. Dom wijf.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:00:09 #260
176471 oh-oh
pi_68684676
Moet je horen wie het zegt!
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 11:00:48 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68684710

Geweldig topic dit.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:01:13 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68684731
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:57 schreef Greys het volgende:
Sinds wanneer boeit het jou niet meer wat ik vind?
Ik dacht dat wij altijd prima door één deur konden?
Omdat ik dan één keer een afwijkende mening heb en die keurig zonder gevloek en getier hier boeit het jou meteen niet meer wat ik zeg?

En nu ook nog zo op de man spelen naar oh-oh. Je moet je schamen.
Je moet eens leren dat er ook andere meningen bestaan dan de jouwe en dan niet meteen als een dolle tekeer gaan. Wat je er nu allemaal uit gooit gaat echt nérgens over.
Moeten meningen van anderen mij boeien? is dan een verplichting? dacht het niet. Als jij vind dat ik mijn hond mishandel, so be it. Jij denkt dat ik me daar wat van aantrek? Ik neem aan dat je wel beter weet. Je mag vinden wat je vindt hoor, fine by me. Het kan me alleen niet schelen.

Ik moet me schamen? Come fucking on. Dat wijf is 1 en al lutserigheid. Ik mag dr niet, nooit gemogen en ik ga ook niet doen alsof ik dr mag. En als je dat niet zint is dat jouw probleem, greys. NIet de mijne.

ik ben er van tussen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:02:00 #263
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68684764
*popcorn pakt

edit: heb ik weer, kom ik binnen, begint de reclame
[..]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 mei 2009 @ 11:03:50 #264
163650 Greys
pi_68684825
Qwea, ga naar buiten. Echt.
Door dit soort acties krijgt F&F een slechte naam.
Er bestaan andere meningen en als mensen die op een normale manier gewoon op een DISCUSSIEforum willen ventileren, hoezo moet jij daar dan als een idioot tegenin gaan gillen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:04:59 #265
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68684870
Wat een gaar wijf die Qwea , het wordt echt elke post erger met haar. Wat mankeerd dat kind eigenlijk?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 mei 2009 @ 11:06:32 #266
163650 Greys
pi_68684939
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Moeten meningen van anderen mij boeien? is dan een verplichting? dacht het niet. Als jij vind dat ik mijn hond mishandel, so be it. Jij denkt dat ik me daar wat van aantrek? Ik neem aan dat je wel beter weet. Je mag vinden wat je vindt hoor, fine by me. Het kan me alleen niet schelen.

Ik moet me schamen? Come fucking on. Dat wijf is 1 en al lutserigheid. Ik mag dr niet, nooit gemogen en ik ga ook niet doen alsof ik dr mag. En als je dat niet zint is dat jouw probleem, greys. NIet de mijne.

ik ben er van tussen.
Als meningen van anderen je niet boeien, waarom open je er dan een freakin topic over?
En ik zeg verdomme niet dat je je hond mishandelt, hoe durf je mij dat in mijn schoenen te schuiven. Je weet wel beter dan dat ik dat zou vinden. Ik zeg alleen dat IK mijn hond geen chemo zou laten ondergaan op haar oude leeftijd, moet ik toch weten? En dat heeft je wel te interesseren ja.

En van mij hoef je niet met oh-oh door één deur te kunnen, niemand dwingt je daartoe. Maar je hebt je wel te gedragen en anders negeer je haar maar gewoon. Dat je je zó laat kennen zeg. En als je er verder nog iets over kwijt wilt dan graag per PM.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:07:54 #267
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68684985
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:03 schreef Greys het volgende:
Er bestaan andere meningen en als mensen die op een normale manier gewoon op een DISCUSSIEforum willen ventileren, hoezo moet jij daar dan als een idioot tegenin gaan gillen?
!!!!!!!

F&F een slechte naam omfg

Someone, please veeg me op
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 11:08:35 #268
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:08:49 #269
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68685017
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Als meningen van anderen je niet boeien, waarom open je er dan een freakin topic over?
En ik zeg verdomme niet dat je je hond mishandelt, hoe durf je mij dat in mijn schoenen te schuiven. Je weet wel beter dan dat ik dat zou vinden. Ik zeg alleen dat IK mijn hond geen chemo zou laten ondergaan op haar oude leeftijd, moet ik toch weten? En dat heeft je wel te interesseren ja.

En van mij hoef je niet met oh-oh door één deur te kunnen, niemand dwingt je daartoe. Maar je hebt je wel te gedragen en anders negeer je haar maar gewoon. Dat je je zó laat kennen zeg. En als je er verder nog iets over kwijt wilt dan graag per PM.
Gedragen? Wie de neuk denk je dat je in godsnaam bent. God ofzo? Zorg eerst maar eens dat je een kleur krijgt, dan mag je me op de vingers tikken
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 11:09:28 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68685041
En dan zijn er nog steeds mensen die OUD als hysterisch forum betitelen. God de tering de grootste fundi's tref je toch echt hier aan.

Ik heb zelden iemand zo mooi door haar, ongetwijfeld medicijn gereguleerde remmen, zien schieten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 11:10:18 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68685074
Maar je de ECHTE F&F posters zijn natuurlijk ook een beetje 'mama' van poekie
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:10:22 #272
176471 oh-oh
pi_68685077
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:09 schreef Swetsenegger het volgende:
En dan zijn er nog steeds mensen die OUD als hysterisch forum betitelen. God de tering de grootste fundi's tref je toch echt hier aan.

Ik heb zelden iemand zo mooi door haar, ongetwijfeld medicijn gereguleerde remmen, zien schieten.
Ja maar Swets, tis maar 1 iemand, daar kunnen wij toch niks aan doen?
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 mei 2009 @ 11:11:21 #273
163650 Greys
pi_68685105
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

!!!!!!!

F&F een slechte naam omfg

Someone, please veeg me op
quote:

Ja. Slechte naam ja.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 mei 2009 @ 11:13:09 #274
163650 Greys
pi_68685168
EDIT: laat ook maar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 11:13:40 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68685184
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja maar Swets, tis maar 1 iemand, daar kunnen wij toch niks aan doen?
Nou als ik dit topic en andere topics in F&F terug lees waarin ik gepost heb zou ik het niet '1 iemand' willen noemen.
pi_68685313
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bwehehe!!!
Klink als mijn oude tokkiebuurman die zijn hond schopte en geen eten gaf.
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 11:18:00 #277
155227 crew  Guppy
dus
pi_68685340
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:03 schreef Greys het volgende:
En F&F is nog wel m'n favoriete subforum

Waar ik het prettig vind dat er vaak gewoon over meningen gesproken kan worden. Oh-oh en ik hebben ook wel eens een andere mening, maar daar kan toch normaal over gesproken worden?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:18:02 #278
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68685341
ik kan u allen verzekeren dat Baloe niet mishandeld wordt hoor mensen, ik heb hem nog nooit horen klagen
[..]
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:19:02 #279
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_68685389
Waarom kopen mensen een hond of kat van tussen de 500 en 1500 euro en doen er dan weer zo makkelijk afstand van?
Ik vind dat veel geld en zou niet zomaar een dier wegdoen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 11:19:49 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68685428
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:19 schreef Patapon het volgende:
Waarom kopen mensen een hond of kat van tussen de 500 en 1500 euro en doen er dan weer zo makkelijk afstand van?
Ik vind dat veel geld en zou niet zomaar een dier wegdoen.
Tja, ik heb nog nooit betaald voor een kat.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:21:22 #281
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_68685500
ik tot nu toe ook nog niet, niet zoveel in ieder geval (ga vanavond bij een Maine Coon kitten kijken )Maar ik lees hier boxers, labrador enzo dat zijn toch dure beesten
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 mei 2009 @ 11:23:05 #282
163650 Greys
pi_68685566
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
ik kan u allen verzekeren dat Baloe niet mishandeld wordt hoor mensen, ik heb hem nog nooit horen klagen
Ik weet wel zeker dat hij niet mishandeld word Maar als ik Bink géén chemo zou laten ondergaan dan moet ik dat toch ook gewoon kunnen zeggen? Maar dan 'interesseert het haar ineens geen reet'.

Overigens gaat het al lang niet meer over waar het topic in eerste instantie over ging.
En Q moet zichzelf niet zo enorm snel aangevallen voelen om dan vervolgens als een dolle in te rondte te gaan lopen hakken. Dit gaat echt nergens over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 mei 2009 @ 11:24:11 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68685620
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:21 schreef Patapon het volgende:
ik tot nu toe ook nog niet, niet zoveel in ieder geval (ga vanavond bij een Maine Coon kitten kijken )Maar ik lees hier boxers, labrador enzo dat zijn toch dure beesten
Nou ja dat hoeft niet, Er zijn natuurlijk ook gewoon 'thuisgebruikers' die een raszuiver nestje kunnen hebben en die tegen kostprijs wegdoen. Heb je alleen geen stamboom en dat soort geneuzel, maar het gaat mij eigenlijk om de hond en niet zozeer om de specs.
pi_68685656
Die Qwea, wat een figuur Zelden zo`n dommer mens tekeer zien gaan op Fok
pi_68685697
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:24 schreef Swetsenegger het volgende:
en niet zozeer om de specs.
pi_68685698
quote:

Geef haar alsjeblieft iets sterkers, of laat haar opnieuw ophalen, want ze flipt hem weer. Kan die MikeyMo knakker haar niet ff in bedwang houden?
pi_68686681
Dit is kennelijk wat fok! met je kan doen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:55:03 #288
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_68686880
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:49 schreef Cracka-ass het volgende:
Dit is kennelijk wat fok! met je kan doen.
nee geen stres ofzo hoor, nou volgens mij wel......
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:55:23 #289
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_68686896
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:18 schreef MikeyMo het volgende:
Die hond weet wel beter, als ie één keer miept moet ie onder het mes.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 11:55:24 #290
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68686898
Slotje maar
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 mei 2009 @ 11:55:45 #291
163650 Greys
pi_68686907
Maar goed, daar ging dit topic niet over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 11:56:30 #292
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68686933
Ehm, oke en nu maar met daadwerkelijk een slotje
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:24:09 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68689843
leuk lunch topic