Nouja, dat doen wij dan weer wel. Onze (huis-tuin-en-keuken)poes heeft voor 500 euro haar achterpootje geopereerd gekregen nadat het op een nare manier was gebroken. En aan het lastige hondje hebben we ruim 600 euro uitgegeven voor een operatie omdat ze regelmatig haar rechter schoudertje uit de kom had.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die van mij ook niet. Kom ik ga geen 500 euro voor een vuilnisbakkenkat uitgeven. Heel jammer maar dan krijgt het beest toch echt een spuitje.
Van die mensen die kunstheupjes in een hond laten knutselen zijn echt elke blik op de realiteit kwijt. Zelfs bij mensen wordt de discussie al gestart of in bepaalde situaties die kosten wel te rechtvaardigen zijn.
Omdat mijn hond geen mens is.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom zou je voor jezelf wel kosten maken (sommige dingen werden namelijk niet vergoedt en moest ik zelf betalen) en voor je hond niet?
Omdat 3000 euro heel HEEL veel geld is en je altijd kosten en baten moet afwegen. 3000 euro op een productief mensen leven is in een heel andere orde van grote dan 3000 euro op een hondenleven van 10 jaar.quote:Stel je moet 1 of andere experimentele operatie van 3000 euro die jezelf moet betalen. Waarom dan die wel nemen, en als je hond zn kruisbanden scheurt en het kost evenveel die niet betalen/laten doen?
Jaquote:Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je naar de achterliggende gedachten gezocht?
Geen idee, er is niets gewijzigd in de situatie. Van de een op de andere dag was het over. Heel af en toe piest hij nog wel eens ergens, maar niet meer zo als toen.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Daar is toch ook een topic over geweest?
Waardoor is het uiteindelijk gestopt?
Nee hoor. Als swets naar de achterliggende reden heeft gezocht, van alles heeft geprobeerd en er écht niet uitkwam, dan niet hoor.quote:
Ik ben dit in principe helemaal met je eens maar (grote maar) mensen die geen zin meer hebben in een hond hebben ook geen zin meer om het dier goed te verzorgen, voldoende uit te laten, de aandacht te geven die hij nodig heeft en om simpelweg van het beest te houden.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ehm, jawel. Daar had de persoon bij na moeten denken VOORDAT er een hond genomen werd. Mensen die zo makkelijk denken als jou, dat zijn juist de mensen waar ik op kots.
Een hond is geen speelgoed. Een hond heb je voor zijn leven. Dat betekend dat je er heeeeeeeeel goed over na denkt, hem heel goed verzorgt, en hem niet voor jan lul weg doet. En zeker niet "omdat je er geen zin meer in hebt".
Dat ben ik met je eensquote:Op zondag 3 mei 2009 16:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ben dit in principe helemaal met je eens maar (grote maar) mensen die geen zin meer hebben in een hond hebben ook geen zin meer om het dier goed te verzorgen, voldoende uit te laten, de aandacht te geven die hij nodig heeft en om simpelweg van het beest te houden.
Ik ben van mening dat zo'n dier dan wel degelijk beter af is bij een nieuw baasje en ik juich het dan ook van harte toe dat die mensen op zoek gaan naar een ander thuis voor dat dier in plaats van uit plichtsbesef het beest te dulden maar meer ook niet. Dat is ook geen leven voor een hond.
nee, die stellen een dierenleven gelijk aan een mensenleven. maar leuk om te zien dat jij dieren alleen voor je eigen plezier hebt.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die van mij ook niet. Kom ik ga geen 500 euro voor een vuilnisbakkenkat uitgeven. Heel jammer maar dan krijgt het beest toch echt een spuitje.
Van die mensen die kunstheupjes in een hond laten knutselen zijn echt elke blik op de realiteit kwijt. Zelfs bij mensen wordt de discussie al gestart of in bepaalde situaties die kosten wel te rechtvaardigen zijn.
Precies, net als iedereen die dieren heeft. Dat is het hele concept achter 'huisdier'.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee, die stellen een dierenleven gelijk aan een mensenleven. maar leuk om te zien dat jij dieren alleen voor je eigen plezier hebt.
Mijn hond is ook geen mens. Maar toch vind ik dat ik de verplichting heb om die kosten te maken voor mijn hond. Ik (oke mn ouders, ik was 11quote:Op zondag 3 mei 2009 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat mijn hond geen mens is.
[..]
Omdat 3000 euro heel HEEL veel geld is en je altijd kosten en baten moet afwegen. 3000 euro op een productief mensen leven is in een heel andere orde van grote dan 3000 euro op een hondenleven van 10 jaar.
nou niet iedereen. ik heb dieren voornamelijk om ze zelf een fijn leven te geven. dat ik dan wel eens iets moet opofferen hoort er dan vanzelfsprekend bij. en kost het een keer duizend euro, so be it. dat is het mij wel waard.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, net als iedereen die dieren heeft. Dat is het hele concept achter 'huisdier'.
Daar heb je natuurlijk een punt. Neemt niet weg dat die mensen nog steeds dood moetenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ben dit in principe helemaal met je eens maar (grote maar) mensen die geen zin meer hebben in een hond hebben ook geen zin meer om het dier goed te verzorgen, voldoende uit te laten, de aandacht te geven die hij nodig heeft en om simpelweg van het beest te houden.
Ik ben van mening dat zo'n dier dan wel degelijk beter af is bij een nieuw baasje en ik juich het dan ook van harte toe dat die mensen op zoek gaan naar een ander thuis voor dat dier in plaats van uit plichtsbesef het beest te dulden maar meer ook niet. Dat is ook geen leven voor een hond.
Dat is dus een keuze die je maakt. Andere mensen maken een andere afweging.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:54 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn hond is ook geen mens. Maar toch vind ik dat ik de verplichting heb om die kosten te maken voor mijn hond. Ik (oke mn ouders, ik was 11) ben ermee akkoord gegaan zodra ik de hond kreeg, dat er torenhoge kosten tegenover konden staan. En toch heb ik willens en wetens de hond genomen.
Tja, jouw keuze.quote:Mijn ouders hebben de hond genomen, ik heb hem op mijn naam laten overzetten omdat hun de kosten niet konden betalen. Ik draai er met liefde voor op. Ik vind het prima om kosten te maken voor mn hond... zolang als de kwaliteit van zn leven niet achteruit gaat. 2 kruisband operaties, artrose, voedselallergie, schildklierproblemen, HD, e.d later... gaat het nog even prima. Hij heeft een prima leven, dus maak ik met liefde die kosten.
Die 3000 euro waren alleen van de 2 operaties. Van het geld wat ik naar mn eigen DA heb gebracht kan ze een super zwembad laten aanleggen
Ik heb het dier ook voor ZIJN plezier. Als hij zn poot breekt en pijn heeft of niet meer achter zn bal aan kan rennen, dan is zijn plezier weg. En om zijn plezier terug te geven laat ik hem met liefde even opererenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, net als iedereen die dieren heeft. Dat is het hele concept achter 'huisdier'.
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk een punt. Neemt niet weg dat die mensen nog steeds dood moeten
Dat dier is al gedomesticeerd voor de mens z'n plezier en alleen voor de mens zijn plezier. Door dat dier te nemen houdt je dat concept in stand. Ergo, je hebt een huisdier om precies dezelfde reden als ik. Dat je het daarnaast een goed leven wil geven staat buiten kijf. Alleen verschillen we van mening waar de grens voor het in stand houden van 'een goed leven' ligt.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:55 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou niet iedereen. ik heb dieren voornamelijk om ze zelf een fijn leven te geven. dat ik dan wel eens iets moet opofferen hoort er dan vanzelfsprekend bij. en kost het een keer duizend euro, so be it. dat is het mij wel waard.
Voor die 3000 euro kun je een gezin in een derdewereldland voor 10 jaar mee van eten en kleding voorzien.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Belachelijk. Je wilt wel de lusten maar niet de lasten?
Baloe heeft al ruim 3000 euro gekost. In 2 jaar. Shit happens. ik zelf heb in die 2 jaar veel meer aan ziekte kosten gekost.
Nee dat heb je niet. Een hond hoort per definitie wolf te zijn en in een roedel te leven. Je bent een surrogaat roedel aan het bouwen voor voornamelijk JOUW plezier.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb het dier ook voor ZIJN plezier. Als hij zn poot breekt en pijn heeft of niet meer achter zn bal aan kan rennen, dan is zijn plezier weg. En om zijn plezier terug te geven laat ik hem met liefde even opereren
Nou ja, als je het geld nou hebt en het voor je beest overhebt dan zie ik het probleem niet hoor.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dus een keuze die je maakt. Andere mensen maken een andere afweging.
Kijk je geet je hond geen spuitje geven omdat hij een abces heeft ofzo, maar als ik zie dat mensen voor duizenden euro's laten versleutelen terwijl het beest geboren is met heupdistrofie vraag ik me echt af waar je mee bezig ben.
[..]
Tja, jouw keuze.
Dus jij stuurt ook alles wat je kunt missen naar een derde wereld land? Hoe lang denk je dat ze kunnen eten van de PC waar je achter zit of andere luxe die je in je huis hebt staan. Ik vind dat een beetje een Non argument.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Voor die 3000 euro kun je een gezin in een derdewereldland voor 10 jaar mee van eten en kleding voorzien.
volgens mij heb je een beetje een klap gehad van de molen onze westerse maatschappij.
ik heb geen verplichting naar 1 of ander idioot gezin in een 3de wereld land. Die zorgen maar dat ze zichzelf redden.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Voor die 3000 euro kun je een gezin in een derdewereldland voor 10 jaar mee van eten en kleding voorzien.
volgens mij heb je een beetje een klap gehad van de molen onze westerse maatschappij.
Een huisarts doet zijn werk ook niet voor niets.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:03 schreef Daniel1976 het volgende:
Hey ik laat mijn hond ook wel even helpen als zijn poot gebroken is.
Ik zou alleen geen tumoren chemotherapien gaatje dichtbranden in hartklep enzo.
Dat gaat me veel te ver.
En dierenartsen zijn ook uitzuigers. Die zijn geen dierenarts geworden om de wereld te verbeteren.
Voor 3000 euro kun je weer een zooitje figuren leren dat handje ophouden makkelijker is dan zorgen dat je jezelf kunt onderhouden, of dat 12 kinderen fokken geen probleem is ook al is er eigenlijk maar te vreten voor 2.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:59 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou ja blijkbaar is het wél een probleem als mensen het niet doen, dus dit argument wordt dan een beetje dun nietwaar.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou ja, als je het geld nou hebt en het voor je beest overhebt dan zie ik het probleem niet hoor.
Sommige mensen kopen ook een duurdere auto dan ik zou kopen of geven meer uit aan een fiets dan ik zou doen
Nee, mensen die dat dier dan houden maar mishandelen, die het dumpen in het bos of langs de snelweg, mensen die het verzuipen of om die reden af laten maken of gewoon maar zelf doodschoppen, DIE mensen moeten dood.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk een punt. Neemt niet weg dat die mensen nog steeds dood moeten
Natuurlijk wel. Als je inderdaad zelf door welke omstandigheid dan ook fysiek niet meer in staat bent om voor die dieren te zorgen heb je de ultieme reden om afstand te doen van een huisdier.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:11 schreef Ynske het volgende:
goh, niemand die de reden van afstand die ik opperde begrijpelijk vind?
Niemand protesteert er toch tegen? Volgens mij begrijpt iedereen wel dat je in zo'n situatie weinig anders kan.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:11 schreef Ynske het volgende:
goh, niemand die de reden van afstand die ik opperde begrijpelijk vind?
Dit vind ik dus iemand die een dier niet verdient.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja
[..]
Geen idee, er is niets gewijzigd in de situatie. Van de een op de andere dag was het over. Heel af en toe piest hij nog wel eens ergens, maar niet meer zo als toen.
Wat begrijp je niet aan 'ja we hebben naar oorzaken gezocht'?quote:Op zondag 3 mei 2009 17:19 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dit vind ik dus iemand die een dier niet verdient.
Hij piste het huis onder, en het had geen week meer moeten duren voordat je hem had weggedaan, maar ik begrijp uit je woorden dat je hem niet eens naar de dierenarts hebt gebracht?
Veel mensen schaffen veel te snel een dier aan, en als het dan lastig is, moet ie maar weg.
Ik lees nergens uit zijn woorden dat hij naar de dierenarts is geweest, jij wel?quote:Op zondag 3 mei 2009 17:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan 'ja we hebben naar oorzaken gezocht'?
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:21 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik lees nergens uit zijn woorden dat hij naar de dierenarts is geweest, jij wel?
En het antwoord was: "geen idee"
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je naar de achterliggende gedachten gezocht?
quote:
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Daar is toch ook een topic over geweest?
Waardoor is het uiteindelijk gestopt?
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geen idee, er is niets gewijzigd in de situatie. Van de een op de andere dag was het over. Heel af en toe piest hij nog wel eens ergens, maar niet meer zo als toen.
Bovendien zou je natuurlijk ook even gewoon kunnen vragen of hij naar de dierenarts is geweest of het bewuste topic even op kunnen zoeken als je dat niet duidelijk is in plaats van meteen beginnen te blaten dat iemand geen huisdieren waard is.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:21 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik lees nergens uit zijn woorden dat hij naar de dierenarts is geweest, jij wel?
En het antwoord was: "geen idee"
Jij weet alles zo goed, is hij naar een dierenarts geweest?(aangezien hij zelf niet reageert)quote:Op zondag 3 mei 2009 17:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bovendien zou je natuurlijk ook even gewoon kunnen vragen of hij naar de dierenarts is geweest of het bewuste topic even op kunnen zoeken als je dat niet duidelijk is in plaats van meteen beginnen te blaten dat iemand geen huisdieren waard is.
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:29 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Jij weet alles zo goed, is hij naar een dierenarts geweest?(aangezien hij zelf niet reageert)
Nee, jij weet alles toch zo goed over hem?quote:Op zondag 3 mei 2009 17:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waarom vraag je het hem zelf niet even? Kan je de blunder van die ongegronde beschuldigingen weer goedmaken.
Waar zeg ik dat? Jij bent degene die met rare aannames komt.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:32 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Nee, jij weet alles toch zo goed over hem?
Ja. Omdat ik nergens iets lees over een dierenarts.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Jij bent degene die met rare aannames komt.
Onze oude hond was ook dement, maar dan op een verwarde manier, stond in een hoekje van de kamer te wachten tot de deur open ging, was niet meer zindelijk en bovendien (al een hele tijd langer) stokdoof. Dierenarts bleef maar middeltjes voorschrijven en operaties aanbevelen, maar toen zijn we een second opinion gaan halen bij een andere DA, en die was het er mee eens dat een hondje van 17 jaar wat dement is en vol met kankers zat beter af was met een spuitje. Hoe treurig dat ook was toen, het was wel beter voor de hond en voor ons thuis.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:32 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
is er een geldige reden om afstand van je hond te doen?
Onze hond werd dement, daardoor vals. Had niets met opvoeding van me maatje te maken. hij kon je aanvliegen zonder reden. We hebben lang gewacht met hem 'weg' doen maar het kon niet anders meer, beter voor hem. vond dat wel een redelijk legitime reden
zo denk ik ook.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef N.icka het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen gelijk , als een hond niet meer in een gezin gaat , om welke reden dan ook dan is en het gezin en het beest beter af als hij bij een ander geschikter gezin past , klaar
Ja bizar toch? voor dat gebeurde had ik nooit kunnen bedenken dat dieren dat ook kunnen krijgen. En dan heb je idd van die mensen die koste wat kost hun dier in leven houden (enigszins begrijpelijk, toch ook wel egoïstisch) stokdoof,blind,1poot minder, operatie op operatie, stijf van de medicatie. dat vind ik nou echt heel triestquote:Op zondag 3 mei 2009 17:39 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Onze oude hond was ook dement, maar dan op een verwarde manier, stond in een hoekje van de kamer te wachten tot de deur open ging, was niet meer zindelijk en bovendien (al een hele tijd langer) stokdoof. Dierenarts bleef maar middeltjes voorschrijven en operaties aanbevelen, maar toen zijn we een second opinion gaan halen bij een andere DA, en die was het er mee eens dat een hondje van 17 jaar wat dement is en vol met kankers zat beter af was met een spuitje. Hoe treurig dat ook was toen, het was wel beter voor de hond en voor ons thuis.
Omdat er ook niemand expliciet naar gevraagd heeft.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:35 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja. Omdat ik nergens iets lees over een dierenarts.
Gefeliciteerd.quote:Ik heb nl. een siamese kat die in huis plast, en ik weet dat er verschillende manieren zijn om dit aan te pakken. Via de dierenarts.
Volgens mij bedoel je dysplasie?quote:Op zondag 3 mei 2009 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:
maar als ik zie dat mensen voor duizenden euro's laten versleutelen terwijl het beest geboren is met heupdistrofie vraag ik me echt af waar je mee bezig ben.
ja lekker makkelijk.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:40 schreef candygirl het volgende:
[..]
zo denk ik ook.
Een hond moet je natuurlijk niet zomaar wegdoen. Maar het getuigd toch ook wel van iets als je door omstandigheden zelf niet meer dat huis kunt bieden dat hijh wel verdiend
tjsa ben jij in je leven dan nog nooit in een situatie terecht gekomen die je niet zelf gecreeerd hebt?quote:Op zondag 3 mei 2009 18:12 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja lekker makkelijk.![]()
zelf omstandigheden creeren waardoor het moeilijk wordt een dier te houden en dan een excuus zoeken dat het toch aan de hond of kat ligt.
dommer heb ik het nog niet gehoord vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |