abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:42:04 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633113
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:38 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Dit zijn voor mij bekende dingen, een kat die buiten de bak plast kan blaasgruis hebben.
"ik had het helaas toch goed aangevoeld" is oa. bedoeld voor MinderMutsig, die ongelijk had in deze, maar toch maar bleef aanvallen. Verder bedoel ik ermee dat ik anders niet zo fel had gereageerd.
Ik vind het ongelofelijk dat iemand dan niet naar de dierenarts gaat om dingen uit te sluiten enzo, en het beest niet met blaasgruis laat lopen. Of iets doet om de stress te verminderen van een kat, want daar zijn middelen voor.
Je kan je niet voorstellen dat iemand anders ook weet wat blaasgruis is en de, zoals jij als kenner natuurlijk ook weet zeer nadrukkelijke, symptomen hem of haar daarvan opvallen om alsnog naar de dierenarts te gaan?

Ja, laten we nu ook katten aan de ritalin doen omdat ze een beetje gestressed zijn Dat vind IK dan weer ongelofelijk.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:44:47 #127
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633213
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je kan je niet voorstellen dat iemand anders ook weet wat blaasgruis is en de, zoals jij als kenner natuurlijk ook weet zeer nadrukkelijke, symptomen hem of haar daarvan opvallen om alsnog naar de dierenarts te gaan?

Ja, laten we nu ook katten aan de ritalin doen omdat ze een beetje gestressed zijn Dat vind IK dan weer ongelofelijk.
Zover ik begrepen heb heb je er verder niets aan gedaan. Dat vind ik kwalijk voor het dier.
Laten we er verder maar over ophouden, verschil van mening.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:45:18 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633229
Ow ter informatie, ik heb al 39 jaar lang huisdieren en er is er nooit 1 anders dan ouderdom, of door een niet te vermijden ongeluk overleden. Of het moeten een aantal dieren zijn die we weer terug uitgezet hebben in het wild, zoals een kraai, musje en eend die we alle drie vanuit het nest hebben groot gebracht. Hoe het daar uiteindelijk mee afgelopen is weet ik niet.

Ik weet wel dat ik als ventje van 8 tranen met tuiten heb gehuild toen ik het musje (hippie) vliegen aan het leren was door hem op mijn vinger op en neer te bewegen en hij plotseling KON vliegen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:45:54 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633253
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:44 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Zover ik begrepen heb
Tja en hier gaat het mis. Je overschat je snappertje en je inzicht in mijn leven.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:46:53 #130
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633280
Ik weet wel dat ik als ventje van 8 tranen met tuiten heb gehuild toen ik het musje (hippie) vliegen aan het leren was door hem op mijn vinger op en neer te bewegen en hij plotseling KON vliegen

Mooi verhaal
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 20:47:33 #131
254223 Exoteria
luguber
pi_68633309
Nou ja, ik weet in ieder geval wat mij te doen staan.....

"zoon. je mag niet meer uit logeren"
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:48:36 #132
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633342
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef Exoteria het volgende:
Nou ja, ik weet in ieder geval wat mij te doen staan.....

"zoon. je mag niet meer uit logeren"
Nee.
Je zou Feliway, kunnen proberen.
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 20:51:12 #133
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633428
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja en hier gaat het mis. Je overschat je snappertje en je inzicht in mijn leven.
Ja, daar weet ik natuurlijk niks van verder . Ik reageerde alleen op het niet naar de dierenarts verhaal.
Het is goed zo
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:55:25 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633606
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:51 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ja, daar weet ik natuurlijk niks van verder . Ik reageerde alleen op het niet naar de dierenarts verhaal.
Het is goed zo
Nou nee eigenlijk niet. Je suggereert op zijn minst dat ik slecht zou zijn voor mijn dieren. Dat omdat JIJ niet kan begrijpen dat er blijkbaar een gulden middenweg is tussen voor elke scheet naar de dierenarts lopen en NOOIT naar de dierenarts gaan. Dit omdat JIJ blijkbaar heel onzeker ben over hoe dieren zich normaal gedragen en hoe bij ziekte. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door het feit dat JIJ blijkbaar dieren een kalmerend middel geeft.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:57:27 #135
254223 Exoteria
luguber
pi_68633671
lange tenen allemaal

Ik geloof dat het allemaal niet zo kwaad bedoeld is.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  zondag 3 mei 2009 @ 20:59:00 #136
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_68633757
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:

aah
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:00:46 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68633821
De eend hadden we natuurlijk in huis. En op een gegeven moment kwamen we erachter dat hij niet meer in het water durfde. Dat is natuurlijk niet echt handig... voor een eend. Toen zijn we hem dus gaan uitlaten... met een rubberboot.
pi_68633868
Feliway is geen kalmerend middel zoals pillen. Het is iets (feromonen?) wat een kat zich beter op z'n gemak laat voelen. Het wordt verspreid in de lucht, zoals een luchtverfrisser. Mensen ruiken het niet of amper.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_68633916
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
De eend hadden we natuurlijk in huis. En op een gegeven moment kwamen we erachter dat hij niet meer in het water durfde. Dat is natuurlijk niet echt handig... voor een eend. Toen zijn we hem dus gaan uitlaten... met een rubberboot.

Aaaah! Nog een geluk dat je hem niet hoefde te leren vliegen.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 3 mei 2009 @ 21:08:56 #140
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634116
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou nee eigenlijk niet. Je suggereert op zijn minst dat ik slecht zou zijn voor mijn dieren. Dat omdat JIJ niet kan begrijpen dat er blijkbaar een gulden middenweg is tussen voor elke scheet naar de dierenarts lopen en NOOIT naar de dierenarts gaan. Dit omdat JIJ blijkbaar heel onzeker ben over hoe dieren zich normaal gedragen en hoe bij ziekte. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door het feit dat JIJ blijkbaar dieren een kalmerend middel geeft.
Pardon, je wilde em weg doen, weet je nog? Dat vind ik het kwalijke eraan, zonder advies of moeite doen die beslissing nemen, nee inderdaad, daar verschillen wij in. Ik wilde er al over ophouden, maar jij gaat door.
Mijn kat is een siamees, daar heb ik dus voor betaald omdat ik het een leuk, lief, mooi en interessant ras vind.
Mijn ex-kater is van nature, want hij was al zo toen ie klein was, een heel onzeker beestje. Schiet snel weg voor vreemden enzo. Nu sinds geruime tijd plast ie buiten de bak, op steeds dezelfde plekken. Eerst heb ik geprobeerd nog vaker de bak te verschonen, andere bak, en Feliway. Dit schijnt soms te helpen. Bij mijn kat helaas niet. De dierenarts heeft mij nu aangeraden Calmicalm te gaan gebruiken. Dit zijn inderdaad kalmerende pilletjes, met vaak een goed resultaat. Dus waarom zou ik dat niet proberen?
Ik weet waarom mijn kat dit doet, hij ziet vaak katten rond het huis (kan ik dus niets tegen doen) en wil zijn territorium afbakenen, uit onzekerheid.
Ik hoop heel erg dat de pillen gaan helpen, dat geeft hem ook meer rust, en mijzelf ook, want dat dweilen voortdurend is natuurlijk niks aan.
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 21:11:31 #141
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634211
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
Feliway is geen kalmerend middel zoals pillen. Het is iets (feromonen?) wat een kat zich beter op z'n gemak laat voelen. Het wordt verspreid in de lucht, zoals een luchtverfrisser. Mensen ruiken het niet of amper.
Ja, helaas hielp het geen zier
Waiting for This is it!
  zondag 3 mei 2009 @ 21:15:25 #142
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634387
Oh dat spul heet trouwens Clomicalm, niet Calmicalm.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:15:48 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68634402
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:08 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Pardon, je wilde em weg doen, weet je nog? Dat vind ik het kwalijke eraan, zonder advies of moeite doen die beslissing nemen
Wederom een aanname van jouw kant. Wie zegt dat ik geen moeite heb gedaan of geen advies ingewonnen heb? Kan alleen de dierenarts dat geven?
quote:
, nee inderdaad, daar verschillen wij in. Ik wilde er al over ophouden, maar jij gaat door.
Mijn kat is een siamees, daar heb ik dus voor betaald omdat ik het een leuk, lief, mooi en interessant ras vind.
Mijn ex-kater is van nature, want hij was al zo toen ie klein was, een heel onzeker beestje. Schiet snel weg voor vreemden enzo. Nu sinds geruime tijd plast ie buiten de bak, op steeds dezelfde plekken. Eerst heb ik geprobeerd nog vaker de bak te verschonen, andere bak, en Feliway. Dit schijnt soms te helpen. Bij mijn kat helaas niet. De dierenarts heeft mij nu aangeraden Calmicalm te gaan gebruiken. Dit zijn inderdaad kalmerende pilletjes, met vaak een goed resultaat. Dus waarom zou ik dat niet proberen?
Misschien omdat het tegennatuurlijk is?
quote:
Ik weet waarom mijn kat dit doet, hij ziet vaak katten rond het huis (kan ik dus niets tegen doen) en wil zijn territorium afbakenen, uit onzekerheid.
Ik hoop heel erg dat de pillen gaan helpen, dat geeft hem ook meer rust, en mijzelf ook, want dat dweilen voortdurend is natuurlijk niks aan.
Nee precies. Gewoon drogeren dat beest. Dat is een stuk diervriendelijker dan een omgeving voor hem zoeken waar hij minder stress ondervind.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:23:51 #144
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68634781
Ik weet nog niet hoe een quote te splitsen, dus ik doe het maar zo.

Ja, dat advies kan alleen een dierenarts jou geven. Want je hebt gewoon nagelaten op lichamelijke oorzaken te laten checken, en in het geval van blaasgruis te laten behandelen.

First of all: ik weet zeker dat mijn kat een prettig leven bij mij heeft. Als de dierenarts dit aanraadt, en ze verkopen het daar, dan neem ik aan dat het spul niet slecht voor het dier is.
Als het niet gaat helpen, dan weet ik het ook niet meer.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:29:52 #145
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635054
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Robijn1961 het volgende:
Ik weet nog niet hoe een quote te splitsen, dus ik doe het maar zo.

Ja, dat advies kan alleen een dierenarts jou geven. Want je hebt gewoon nagelaten op lichamelijke oorzaken te laten checken, en in het geval van blaasgruis te laten behandelen.

First of all: ik weet zeker dat mijn kat een prettig leven bij mij heeft. Als de dierenarts dit aanraadt, en ze verkopen het daar, dan neem ik aan dat het spul niet slecht voor het dier is.
Als het niet gaat helpen, dan weet ik het ook niet meer.
Ah jij omdat JIJ het zeker weet is het zo. Als IK zeker weet dat mijn kat geen lichamelijk probleem heeft is dat NIET zo

DE KAT HAD GEEN LICHAMELIJKE PROBLEMEN. ALS DAT ZO IS, ZIE JE DAT... tenminste als je een beetje betrokken ben bij je dieren.

en zoals jij aanneemt dat de dierenarts die een commercieel belang heeft bij het verkopen van pilletjes je het juiste aanraadt door een kalmerend middel voor je kat voor te schrijven dat het beest, gelet op je eerdere posts, de rest van zijn leven nodig heef, zo neem ik aan dat ik mijn dieren goed genoeg kan observeren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:34:08 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635245
Ah, ik hoor net van mijn vrouw dat ze een dierenarts in de buurt gebeld heeft en een relatie van ons die dierenarts is nog telefonisch geraadpleegd heeft.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:34:20 #147
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68635253
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah jij omdat JIJ het zeker weet is het zo. Als IK zeker weet dat mijn kat geen lichamelijk probleem heeft is dat NIET zo

DE KAT HAD GEEN LICHAMELIJKE PROBLEMEN. ALS DAT ZO IS, ZIE JE DAT... tenminste als je een beetje betrokken ben bij je dieren.

en zoals jij aanneemt dat de dierenarts die een commercieel belang heeft bij het verkopen van pilletjes je het juiste aanraadt door een kalmerend middel voor je kat voor te schrijven dat het beest, gelet op je eerdere posts, de rest van zijn leven nodig heef, zo neem ik aan dat ik mijn dieren goed genoeg kan observeren.
Clomicalm moet maximaal twee maanden ingenomen worden.
En nu begin ik het zat te worden, verschil van mening, laat het rusten.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:42:57 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635591
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:34 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Clomicalm moet maximaal twee maanden ingenomen worden.
En nu begin ik het zat te worden, verschil van mening, laat het rusten.
Tja dat JIJ het zat begint te worden interesseert me niet zo veel. Je hebt eerst een pagina stennis lopen schoppen zonder dat ik er was. Je een superieure houding aan gemeten dat ik zo kut voor mijn kat zou zorgen, en nu blijkt dat jij je kat liever onder de dope houdt dan de stressoorzaak weg te nemen moeten we het opeens laten rusten
  zondag 3 mei 2009 @ 21:46:11 #149
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68635722
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja dat JIJ het zat begint te worden interesseert me niet zo veel. Je hebt eerst een pagina stennis lopen schoppen zonder dat ik er was. Je een superieure houding aan gemeten dat ik zo kut voor mijn kat zou zorgen, en nu blijkt dat jij je kat liever onder de dope houdt dan de stressoorzaak weg te nemen moeten we het opeens laten rusten
Niks superieur. Ik denk aan de kat.
Verder is bij mijn kat de stressoorzaak niet weg te nemen( ik zei al, katten rond het huis, waar hij helemaal gek van wordt als ie ze ziet, en zijn territorium gaat afbakenen) en wat jij er verder van denkt zal mij worst wezen.
Speel je machtspelletje dan maar in je eentje verder.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 21:49:38 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68635872
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:46 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Niks superieur. Ik denk aan de kat.
Ja aan die van mij.... niet aan die van jezelf:
quote:
Verder is bij mijn kat de stressoorzaak niet weg te nemen( ik zei al, katten rond het huis, waar hij helemaal gek van wordt als ie ze ziet, en zijn territorium gaat afbakenen) en wat jij er verder van denkt zal mij worst wezen.
Speel je machtspelletje dan maar in je eentje verder.
Jawel hoor... die stressoorzaak is heel makkelijk weg te nemen, door de kat een huishouden te gunnen waarbij deze minder geconfronteerd wordt met zijn stressfactoren. Je weet wel, wat ik wilde doen met mijn kat en wat je zo schokkend vond.

Nogmaals, blijkbaar is het in jouw opinie een stuk diervriendelijker om een kat plat te spuiten dan hem een omgeving te gunnen met minder stress.... En dan nog volhouden dat je écht het beste voor het dier wil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')