Precies.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:39 schreef shmoopy het volgende:
Sweeeeeeeets! Ben je wel naar de dierenarts geweest?!
Anders moet je alsnog verzopen worden!
Katers sproeien om diverse redenen, zelden fysiek. Als mijn dierenarts toevallig ook kattenfluisteraar is had het nog nut gehad.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:19 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dit vind ik dus iemand die een dier niet verdient.
Hij piste het huis onder, en het had geen week meer moeten duren voordat je hem had weggedaan, maar ik begrijp uit je woorden dat je hem niet eens naar de dierenarts hebt gebracht?
Veel mensen schaffen veel te snel een dier aan, en als het dan lastig is, moet ie maar weg.
Nee, dan moet het kind weg, de hond was er eerder.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:25 schreef krakkemieke het volgende:
Mag de hond wel weg als het 2e kind zo'n astma heeft dat het regelmatig op de intensive care ligt?
Zo ben ik aan mijn voormalige kat gekomen namelijk.
Het kind was 58 cm, ze konden hem niet terugduwen.......quote:Op zondag 3 mei 2009 19:25 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nee, dan moet het kind weg, de hond was er eerder.
Tja ik heb geen dierenarts nodig om te weten dat er diverse aanleidingen zijn voor sproeien. Nu is dit een gecastreerde kater (jazeker, mijn katten worden gesteriliseerd en gecastreerd) dus er valt al een rijtje af. Dan blijft er fysiek gezien nog nierstenen/blaasgruis over. Maar dan moet er (behoorlijk) bloed in de urine zitten, hetgeen niet het geval was. De meest ander gehoorde reden is stress.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:35 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja. Omdat ik nergens iets lees over een dierenarts.
Ik heb nl. een siamese kat die in huis plast, en ik weet dat er verschillende manieren zijn om dit aan te pakken. Via de dierenarts.
quote:Op zondag 3 mei 2009 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Katers sproeien om diverse redenen, zelden fysiek. Als mijn dierenarts toevallig ook kattenfluisteraar is had het nog nut gehad.
Dat dusquote:Op zondag 3 mei 2009 16:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
DE HOND VAN JE ZUS ZIT NIET 24 UUR BIJ JE IN HUIS. Jezus christus je hebt echt een klein snappertje he.
opvangen?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:30 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Mijn kat is een geweldig nette huisgenoot,
behalve als zijn beste maatje (mijn zoon) uit logeren gaat.
Dan piest hij letterlijk uit zeikerigheid in huis.
Daar kan een dierenarts inderdaad weinig aan doen.
(voor mij overigens geen reden tot afstand doen, ik ben er nu op voorbereid en kan het redelijk opvangen. Het is echter moelijker als je níet weet wat de reden is.)
Ja, ik zag ook al een verhitte Exoteria uren achter een poezebeest aanhollen met een klein steelpannetje ofzo.quote:
Vastgebonden aan een lange stokquote:Op zondag 3 mei 2009 19:35 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ja, ik zag ook al een verhitte Exoteria uren achter een poezebeest aanhollen met een klein steelpannetje ofzo.
ow ja, excuses nog dat ik af en toe offline bent voor het verzorgen van kinderen en huisdieren enzoquote:
En dan wil ie een ander baasje, maar dan mag dat weer niet.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Kat gestressed, die gaat nog meer pissen.
Uit liefde voor het beest he! Hij moet en zal godverdegodver een leuk leven hebben!quote:Op zondag 3 mei 2009 19:49 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En dan wil ie een ander baasje, maar dan mag dat weer niet.
Hehe, dat dus... Ik heb er zelf ook heel veel moeite mee gehad om tot het besluit te komen ons hondje te herplaatsen, het voelt gewoon alsof je faalt en je gelooft nooit dat een ander net zo goed (of misschien wel beter!) voor jouw schatje kan zorgen. Maar ik denk dat je niet ten koste van alles zo'n beestje bij je moet willen houden, soms moet je voor de mogelijkheid open staan dat een ander baasje (of een andere situatie) beter is voor het dier. Dan moet je alleen wel je eigen trots en verantwoordelijkheidsgevoel in kunnen slikken en accepteren dat jij je dier (op dat moment) niet meer het beste kan bieden... En dat je dan afscheid moet nemen, dat doet best wel veel pijnquote:Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Uit liefde voor het beest he! Hij moet en zal godverdegodver een leuk leven hebben!
Hoi, bedankt voor je uitleg, ondanks dat ik wat fel overkwam.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja ik heb geen dierenarts nodig om te weten dat er diverse aanleidingen zijn voor sproeien. Nu is dit een gecastreerde kater (jazeker, mijn katten worden gesteriliseerd en gecastreerd) dus er valt al een rijtje af. Dan blijft er fysiek gezien nog nierstenen/blaasgruis over. Maar dan moet er (behoorlijk) bloed in de urine zitten, hetgeen niet het geval was. De meest ander gehoorde reden is stress.
Zoals je verder in dit topic heb kunnen lezen heb ik 2 katten die elkaar niet buitengewoon liggen. Daarnaast zijn er in 5 jaar 3 kinderen bijgekomen dus ik gok zo dat dat de voornaamste reden was. Had ik het beest weggedaan had ik hem (op dat moment) waarschijnlijk een plezier gedaan.
Waarom hij er mee opgehouden is weet ik dus inderdaad niet, aangezien er niets in de omstandigheden veranderd is (hoewel ze met warm weer vaker naar buiten gaan en dus minder met elkaar geconfronteerd worden) en sowieso al gezien het feit dat hij nog leeft het geen nierstenen of blaasgruis is geweest.
Hoi, sinds wanneer ben JIJ dierenarts?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:30 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Hoi, bedankt voor je uitleg, ondanks dat ik wat fel overkwam.
Ik had het helaas toch goed aangevoeld, je bracht hem niet naar de dierenarts. Ikzelf heb daar problemen mee, ik vind dat dat toch wel het minste is wat je voor je kat kunt doen voordat je hem wegdoet.
Bloed in de urine hoeft namelijk bij blaasgruis niet altijd aanwezig te zijn. Een kat moet daar gewoon altijd op gecheckt worden, als hij buiten de bak plast.
Dit zijn voor mij bekende dingen, een kat die buiten de bak plast kan blaasgruis hebben.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoi, sinds wanneer ben JIJ dierenarts?
"Ik had het helaas toch goed aangevoeld"
Je kan je niet voorstellen dat iemand anders ook weet wat blaasgruis is en de, zoals jij als kenner natuurlijk ook weet zeer nadrukkelijke, symptomen hem of haar daarvan opvallen om alsnog naar de dierenarts te gaan?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:38 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Dit zijn voor mij bekende dingen, een kat die buiten de bak plast kan blaasgruis hebben.
"ik had het helaas toch goed aangevoeld" is oa. bedoeld voor MinderMutsig, die ongelijk had in deze, maar toch maar bleef aanvallen. Verder bedoel ik ermee dat ik anders niet zo fel had gereageerd.
Ik vind het ongelofelijk dat iemand dan niet naar de dierenarts gaat om dingen uit te sluiten enzo, en het beest niet met blaasgruis laat lopen. Of iets doet om de stress te verminderen van een kat, want daar zijn middelen voor.
Zover ik begrepen heb heb je er verder niets aan gedaan. Dat vind ik kwalijk voor het dier.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan je niet voorstellen dat iemand anders ook weet wat blaasgruis is en de, zoals jij als kenner natuurlijk ook weet zeer nadrukkelijke, symptomen hem of haar daarvan opvallen om alsnog naar de dierenarts te gaan?
Ja, laten we nu ook katten aan de ritalin doen omdat ze een beetje gestressed zijnDat vind IK dan weer ongelofelijk.
Nee.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:47 schreef Exoteria het volgende:
Nou ja, ik weet in ieder geval wat mij te doen staan.....
"zoon. je mag niet meer uit logeren"
Ja, daar weet ik natuurlijk niks van verderquote:Op zondag 3 mei 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja en hier gaat het mis. Je overschat je snappertje en je inzicht in mijn leven.
Nou nee eigenlijk niet. Je suggereert op zijn minst dat ik slecht zou zijn voor mijn dieren. Dat omdat JIJ niet kan begrijpen dat er blijkbaar een gulden middenweg is tussen voor elke scheet naar de dierenarts lopen en NOOIT naar de dierenarts gaan. Dit omdat JIJ blijkbaar heel onzeker ben over hoe dieren zich normaal gedragen en hoe bij ziekte. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door het feit dat JIJ blijkbaar dieren een kalmerend middel geeft.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:51 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja, daar weet ik natuurlijk niks van verder. Ik reageerde alleen op het niet naar de dierenarts verhaal.
Het is goed zo
aahquote:Op zondag 3 mei 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet wel dat ik als ventje van 8 tranen met tuiten heb gehuild toen ik het musje (hippie) vliegen aan het leren was door hem op mijn vinger op en neer te bewegen en hij plotseling KON vliegen
quote:Op zondag 3 mei 2009 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
De eend hadden we natuurlijk in huis. En op een gegeven moment kwamen we erachter dat hij niet meer in het water durfde. Dat is natuurlijk niet echt handig... voor een eend. Toen zijn we hem dus gaan uitlaten... met een rubberboot.
Pardon, je wilde em weg doen, weet je nog? Dat vind ik het kwalijke eraan, zonder advies of moeite doen die beslissing nemen, nee inderdaad, daar verschillen wij in. Ik wilde er al over ophouden, maar jij gaat door.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nee eigenlijk niet. Je suggereert op zijn minst dat ik slecht zou zijn voor mijn dieren. Dat omdat JIJ niet kan begrijpen dat er blijkbaar een gulden middenweg is tussen voor elke scheet naar de dierenarts lopen en NOOIT naar de dierenarts gaan. Dit omdat JIJ blijkbaar heel onzeker ben over hoe dieren zich normaal gedragen en hoe bij ziekte. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door het feit dat JIJ blijkbaar dieren een kalmerend middel geeft.
Ja, helaas hielp het geen zierquote:Op zondag 3 mei 2009 21:02 schreef krakkemieke het volgende:
Feliway is geen kalmerend middel zoals pillen. Het is iets (feromonen?) wat een kat zich beter op z'n gemak laat voelen. Het wordt verspreid in de lucht, zoals een luchtverfrisser. Mensen ruiken het niet of amper.
Wederom een aanname van jouw kant. Wie zegt dat ik geen moeite heb gedaan of geen advies ingewonnen heb? Kan alleen de dierenarts dat geven?quote:Op zondag 3 mei 2009 21:08 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Pardon, je wilde em weg doen, weet je nog? Dat vind ik het kwalijke eraan, zonder advies of moeite doen die beslissing nemen
Misschien omdat het tegennatuurlijk is?quote:, nee inderdaad, daar verschillen wij in. Ik wilde er al over ophouden, maar jij gaat door.
Mijn kat is een siamees, daar heb ik dus voor betaald omdat ik het een leuk, lief, mooi en interessant ras vind.
Mijn ex-kater is van nature, want hij was al zo toen ie klein was, een heel onzeker beestje. Schiet snel weg voor vreemden enzo. Nu sinds geruime tijd plast ie buiten de bak, op steeds dezelfde plekken. Eerst heb ik geprobeerd nog vaker de bak te verschonen, andere bak, en Feliway. Dit schijnt soms te helpen. Bij mijn kat helaas niet. De dierenarts heeft mij nu aangeraden Calmicalm te gaan gebruiken. Dit zijn inderdaad kalmerende pilletjes, met vaak een goed resultaat. Dus waarom zou ik dat niet proberen?
Nee precies. Gewoon drogeren dat beest. Dat is een stuk diervriendelijker dan een omgeving voor hem zoeken waar hij minder stress ondervind.quote:Ik weet waarom mijn kat dit doet, hij ziet vaak katten rond het huis (kan ik dus niets tegen doen) en wil zijn territorium afbakenen, uit onzekerheid.
Ik hoop heel erg dat de pillen gaan helpen, dat geeft hem ook meer rust, en mijzelf ook, want dat dweilen voortdurend is natuurlijk niks aan.
Ah jij omdat JIJ het zeker weet is het zo. Als IK zeker weet dat mijn kat geen lichamelijk probleem heeft is dat NIET zoquote:Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Robijn1961 het volgende:
Ik weet nog niet hoe een quote te splitsen, dus ik doe het maar zo.
Ja, dat advies kan alleen een dierenarts jou geven. Want je hebt gewoon nagelaten op lichamelijke oorzaken te laten checken, en in het geval van blaasgruis te laten behandelen.
First of all: ik weet zeker dat mijn kat een prettig leven bij mij heeft. Als de dierenarts dit aanraadt, en ze verkopen het daar, dan neem ik aan dat het spul niet slecht voor het dier is.
Als het niet gaat helpen, dan weet ik het ook niet meer.
Clomicalm moet maximaal twee maanden ingenomen worden.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah jij omdat JIJ het zeker weet is het zo. Als IK zeker weet dat mijn kat geen lichamelijk probleem heeft is dat NIET zo
DE KAT HAD GEEN LICHAMELIJKE PROBLEMEN. ALS DAT ZO IS, ZIE JE DAT... tenminste als je een beetje betrokken ben bij je dieren.
en zoals jij aanneemt dat de dierenarts die een commercieel belang heeft bij het verkopen van pilletjes je het juiste aanraadt door een kalmerend middel voor je kat voor te schrijven dat het beest, gelet op je eerdere posts, de rest van zijn leven nodig heef, zo neem ik aan dat ik mijn dieren goed genoeg kan observeren.
Tja dat JIJ het zat begint te worden interesseert me niet zo veel. Je hebt eerst een pagina stennis lopen schoppen zonder dat ik er was. Je een superieure houding aan gemeten dat ik zo kut voor mijn kat zou zorgen, en nu blijkt dat jij je kat liever onder de dope houdt dan de stressoorzaak weg te nemen moeten we het opeens laten rustenquote:Op zondag 3 mei 2009 21:34 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Clomicalm moet maximaal twee maanden ingenomen worden.
En nu begin ik het zat te worden, verschil van mening, laat het rusten.
Niks superieur. Ik denk aan de kat.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja dat JIJ het zat begint te worden interesseert me niet zo veel. Je hebt eerst een pagina stennis lopen schoppen zonder dat ik er was. Je een superieure houding aan gemeten dat ik zo kut voor mijn kat zou zorgen, en nu blijkt dat jij je kat liever onder de dope houdt dan de stressoorzaak weg te nemen moeten we het opeens laten rusten
Ja aan die van mij.... niet aan die van jezelf:quote:
Jawel hoor... die stressoorzaak is heel makkelijk weg te nemen, door de kat een huishouden te gunnen waarbij deze minder geconfronteerd wordt met zijn stressfactoren. Je weet wel, wat ik wilde doen met mijn kat en wat je zo schokkend vond.quote:Verder is bij mijn kat de stressoorzaak niet weg te nemen( ik zei al, katten rond het huis, waar hij helemaal gek van wordt als ie ze ziet, en zijn territorium gaat afbakenen) en wat jij er verder van denkt zal mij worst wezen.
Speel je machtspelletje dan maar in je eentje verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |