abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2009 @ 18:28:44 #101
254223 Exoteria
luguber
pi_68628323
ja natuurlijk is die er, en daar heeft niemand uiteindelijk wat mee te maken.

(vanzelfsprekend zijn er ook idioten die niets serieus nemen en een dier als speelgoed of tijdelijk vermaak zien)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 18:39:44 #102
11324 shmoopy
pi_68628674
Sweeeeeeeets! Ben je wel naar de dierenarts geweest?!
Anders moet je alsnog verzopen worden!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_68629366
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:39 schreef shmoopy het volgende:
Sweeeeeeeets! Ben je wel naar de dierenarts geweest?!
Anders moet je alsnog verzopen worden!
Precies.
En die kinderen zullen ook wel geen eten krijgen.
There is no love sincerer than the love of food.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:22:17 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630026
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:19 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Dit vind ik dus iemand die een dier niet verdient.
Hij piste het huis onder, en het had geen week meer moeten duren voordat je hem had weggedaan, maar ik begrijp uit je woorden dat je hem niet eens naar de dierenarts hebt gebracht?

Veel mensen schaffen veel te snel een dier aan, en als het dan lastig is, moet ie maar weg.
Katers sproeien om diverse redenen, zelden fysiek. Als mijn dierenarts toevallig ook kattenfluisteraar is had het nog nut gehad.
pi_68630138
Mag de hond wel weg als een kind zo'n astma heeft dat het regelmatig op de intensive care ligt?
Zo ben ik aan mijn voormalige kat gekomen namelijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 19:25:54 #106
11324 shmoopy
pi_68630160
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:25 schreef krakkemieke het volgende:
Mag de hond wel weg als het 2e kind zo'n astma heeft dat het regelmatig op de intensive care ligt?
Zo ben ik aan mijn voormalige kat gekomen namelijk.
Nee, dan moet het kind weg, de hond was er eerder.
pi_68630191
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:25 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Nee, dan moet het kind weg, de hond was er eerder.
Het kind was 58 cm, ze konden hem niet terugduwen.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:27:47 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630236
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:35 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Ja. Omdat ik nergens iets lees over een dierenarts.
Ik heb nl. een siamese kat die in huis plast, en ik weet dat er verschillende manieren zijn om dit aan te pakken. Via de dierenarts.
Tja ik heb geen dierenarts nodig om te weten dat er diverse aanleidingen zijn voor sproeien. Nu is dit een gecastreerde kater (jazeker, mijn katten worden gesteriliseerd en gecastreerd) dus er valt al een rijtje af. Dan blijft er fysiek gezien nog nierstenen/blaasgruis over. Maar dan moet er (behoorlijk) bloed in de urine zitten, hetgeen niet het geval was. De meest ander gehoorde reden is stress.

Zoals je verder in dit topic heb kunnen lezen heb ik 2 katten die elkaar niet buitengewoon liggen. Daarnaast zijn er in 5 jaar 3 kinderen bijgekomen dus ik gok zo dat dat de voornaamste reden was. Had ik het beest weggedaan had ik hem (op dat moment) waarschijnlijk een plezier gedaan.

Waarom hij er mee opgehouden is weet ik dus inderdaad niet, aangezien er niets in de omstandigheden veranderd is (hoewel ze met warm weer vaker naar buiten gaan en dus minder met elkaar geconfronteerd worden) en sowieso al gezien het feit dat hij nog leeft het geen nierstenen of blaasgruis is geweest.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 19:30:29 #109
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68630344
Bij een hoop katten veroorzaken nierproblemen vervelend plasgedrag dus een bezoekje aan de dierenarts is op zich geen slecht advies.
Maar daar gaat heel dit topic toch niet over?

En je hebt gelijk swets, mijn vergelijking met een fiets gaat inderdaad mank als je andere kant op redeneert.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 3 mei 2009 @ 19:30:45 #110
254223 Exoteria
luguber
pi_68630347
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Katers sproeien om diverse redenen, zelden fysiek. Als mijn dierenarts toevallig ook kattenfluisteraar is had het nog nut gehad.

Mijn kat is een geweldig nette huisgenoot,
behalve als zijn beste maatje (mijn zoon) uit logeren gaat.

Dan piest hij letterlijk uit zeikerigheid in huis.

Daar kan een dierenarts inderdaad weinig aan doen.

(voor mij overigens geen reden tot afstand doen, ik ben er nu op voorbereid en kan het redelijk opvangen. Het is echter moelijker als je níet weet wat de reden is.)
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_68630439
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

DE HOND VAN JE ZUS ZIT NIET 24 UUR BIJ JE IN HUIS. Jezus christus je hebt echt een klein snappertje he.
Dat dus

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2009 19:34:51 ]
pi_68630488
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:30 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Mijn kat is een geweldig nette huisgenoot,
behalve als zijn beste maatje (mijn zoon) uit logeren gaat.

Dan piest hij letterlijk uit zeikerigheid in huis.

Daar kan een dierenarts inderdaad weinig aan doen.

(voor mij overigens geen reden tot afstand doen, ik ben er nu op voorbereid en kan het redelijk opvangen. Het is echter moelijker als je níet weet wat de reden is.)
opvangen?
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 19:35:13 #113
11324 shmoopy
pi_68630529
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:34 schreef Logician het volgende:

[..]

opvangen?
Ja, ik zag ook al een verhitte Exoteria uren achter een poezebeest aanhollen met een klein steelpannetje ofzo.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 19:40:56 #114
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68630763
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:35 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ja, ik zag ook al een verhitte Exoteria uren achter een poezebeest aanhollen met een klein steelpannetje ofzo.
Vastgebonden aan een lange stok
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:41:57 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630797
Kat gestressed, die gaat nog meer pissen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:44:28 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68630895
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:29 schreef Robijn1961 het volgende:
(aangezien hij zelf niet reageert)
ow ja, excuses nog dat ik af en toe offline bent voor het verzorgen van kinderen en huisdieren enzo
pi_68630914
En natuuuuurlijk net ernaast!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 3 mei 2009 @ 19:44:59 #118
254223 Exoteria
luguber
pi_68630928
pi_68630933
Allergie.
  FOK!Babe zondag 3 mei 2009 @ 19:49:20 #120
11324 shmoopy
pi_68631100
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Kat gestressed, die gaat nog meer pissen.
En dan wil ie een ander baasje, maar dan mag dat weer niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 19:55:12 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68631335
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:49 schreef shmoopy het volgende:

[..]

En dan wil ie een ander baasje, maar dan mag dat weer niet.
Uit liefde voor het beest he! Hij moet en zal godverdegodver een leuk leven hebben!
pi_68631706
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uit liefde voor het beest he! Hij moet en zal godverdegodver een leuk leven hebben!
Hehe, dat dus... Ik heb er zelf ook heel veel moeite mee gehad om tot het besluit te komen ons hondje te herplaatsen, het voelt gewoon alsof je faalt en je gelooft nooit dat een ander net zo goed (of misschien wel beter!) voor jouw schatje kan zorgen. Maar ik denk dat je niet ten koste van alles zo'n beestje bij je moet willen houden, soms moet je voor de mogelijkheid open staan dat een ander baasje (of een andere situatie) beter is voor het dier. Dan moet je alleen wel je eigen trots en verantwoordelijkheidsgevoel in kunnen slikken en accepteren dat jij je dier (op dat moment) niet meer het beste kan bieden... En dat je dan afscheid moet nemen, dat doet best wel veel pijn
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 3 mei 2009 @ 20:30:02 #123
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68632730
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja ik heb geen dierenarts nodig om te weten dat er diverse aanleidingen zijn voor sproeien. Nu is dit een gecastreerde kater (jazeker, mijn katten worden gesteriliseerd en gecastreerd) dus er valt al een rijtje af. Dan blijft er fysiek gezien nog nierstenen/blaasgruis over. Maar dan moet er (behoorlijk) bloed in de urine zitten, hetgeen niet het geval was. De meest ander gehoorde reden is stress.

Zoals je verder in dit topic heb kunnen lezen heb ik 2 katten die elkaar niet buitengewoon liggen. Daarnaast zijn er in 5 jaar 3 kinderen bijgekomen dus ik gok zo dat dat de voornaamste reden was. Had ik het beest weggedaan had ik hem (op dat moment) waarschijnlijk een plezier gedaan.

Waarom hij er mee opgehouden is weet ik dus inderdaad niet, aangezien er niets in de omstandigheden veranderd is (hoewel ze met warm weer vaker naar buiten gaan en dus minder met elkaar geconfronteerd worden) en sowieso al gezien het feit dat hij nog leeft het geen nierstenen of blaasgruis is geweest.
Hoi, bedankt voor je uitleg, ondanks dat ik wat fel overkwam.
Ik had het helaas toch goed aangevoeld, je bracht hem niet naar de dierenarts. Ikzelf heb daar problemen mee, ik vind dat dat toch wel het minste is wat je voor je kat kunt doen voordat je hem wegdoet.
Bloed in de urine hoeft namelijk bij blaasgruis niet altijd aanwezig te zijn. Een kat moet daar gewoon altijd op gecheckt worden, als hij buiten de bak plast.
Waiting for This is it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 mei 2009 @ 20:30:53 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68632756
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:30 schreef Robijn1961 het volgende:

[..]

Hoi, bedankt voor je uitleg, ondanks dat ik wat fel overkwam.
Ik had het helaas toch goed aangevoeld, je bracht hem niet naar de dierenarts. Ikzelf heb daar problemen mee, ik vind dat dat toch wel het minste is wat je voor je kat kunt doen voordat je hem wegdoet.
Bloed in de urine hoeft namelijk bij blaasgruis niet altijd aanwezig te zijn. Een kat moet daar gewoon altijd op gecheckt worden, als hij buiten de bak plast.
Hoi, sinds wanneer ben JIJ dierenarts?

"Ik had het helaas toch goed aangevoeld"
  zondag 3 mei 2009 @ 20:38:27 #125
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68633008
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoi, sinds wanneer ben JIJ dierenarts?

"Ik had het helaas toch goed aangevoeld"
Dit zijn voor mij bekende dingen, een kat die buiten de bak plast kan blaasgruis hebben.
"ik had het helaas toch goed aangevoeld" is oa. bedoeld voor MinderMutsig, die ongelijk had in deze, maar toch maar bleef aanvallen. Verder bedoel ik ermee dat ik anders niet zo fel had gereageerd.
Ik vind het ongelofelijk dat iemand dan niet naar de dierenarts gaat om dingen uit te sluiten enzo, en het beest niet met blaasgruis laat lopen. Of iets doet om de stress te verminderen van een kat, want daar zijn middelen voor.
Waiting for This is it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')