Overal, werkelijk overal zijn katten die hem zullen verontrusten. Dus wegdoen heeft weinig zin.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja aan die van mij.... niet aan die van jezelf:
[..]
Jawel hoor... die stressoorzaak is heel makkelijk weg te nemen, door de kat een huishouden te gunnen waarbij deze minder geconfronteerd wordt met zijn stressfactoren. Je weet wel, wat ik wilde doen met mijn kat en wat je zo schokkend vond.
Nogmaals, blijkbaar is het in jouw opinie een stuk diervriendelijker om een kat plat te spuiten dan hem een omgeving te gunnen met minder stress.... En dan nog volhouden dat je écht het beste voor het dier wil
Ja praat dat wat krom is maar recht voor jezelf.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:52 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Overal, werkelijk overal zijn katten die hem zullen verontrusten. Dus wegdoen heeft weinig zin.
Of je moet em opsluiten met geblindeerde ramen. Nou nee.
Met die van MIJ is niets meer aan de hand....quote:Dit is de laatste reactie van mij. Succes met je katten.
Ik merk het, ik stop er ook mee, tis zinloos.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:55 schreef Exoteria het volgende:
robijn, ik zou idd maar stoppen, want hij neemt het allemaal wel heel zwaar op en weet niet van loslaten.
quote:Op zondag 3 mei 2009 21:55 schreef Exoteria het volgende:
robijn, ik zou idd maar stoppen, want hij neemt het allemaal wel heel zwaar op en weet niet van loslaten.
Kwestie van een goeie DA zoeken. Tuurlijk, de mijne doet het ook niet voor niks. Maar regelmatig ga ik weg zonder dat ik wat moet dokken. Ze doet het voor de dieren, niet voor de poen.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:03 schreef Daniel1976 het volgende:
Hey ik laat mijn hond ook wel even helpen als zijn poot gebroken is.
Ik zou alleen geen tumoren chemotherapien gaatje dichtbranden in hartklep enzo.
Dat gaat me veel te ver.
En dierenartsen zijn ook uitzuigers. Die zijn geen dierenarts geworden om de wereld te verbeteren.
Je komt over als een pitbull die nog even door wil kauwen in de lucht terwijl het vlees en bot al weggevreten is.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ja tenslotte ben IK die discussie gestart. Ze heeft godbetert met andere users ruzie lopen zoeken over mijn kat en dan neem IK het zwaar op?
Blijkbaar niet bij Robijn1961 want die reageert er keer op keer aanvallend op. Maar blijkbaar is dat niet 'zwaar opnemen'.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:59 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Je komt over als een pitbull die nog even door wil kauwen in de lucht terwijl het vlees en bot al weggevreten is.
Het punt was al duidelijk.
quote:Op zondag 3 mei 2009 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet bij Robijn1961 want die reageert er keer op keer aanvallend op. Maar blijkbaar is dat niet 'zwaar opnemen'.
Dus ik hecht niet zo gek veel waarde aan jouw intepreteringsvermogen.
En... eend gezonken? Of liep het goed af?quote:Op zondag 3 mei 2009 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
De eend hadden we natuurlijk in huis. En op een gegeven moment kwamen we erachter dat hij niet meer in het water durfde. Dat is natuurlijk niet echt handig... voor een eend. Toen zijn we hem dus gaan uitlaten... met een rubberboot.
Mijn god je begrijpt het nog steeds niet hè?quote:Op zondag 3 mei 2009 20:38 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
"ik had het helaas toch goed aangevoeld" is oa. bedoeld voor MinderMutsig, die ongelijk had in deze, maar toch maar bleef aanvallen.
Hij wist niet eens, tot op de dag van vandaag, dat er telefonisch contact was geweest.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:34 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mijn god je begrijpt het nog steeds niet hè?
Ik heb er problemen mee dat jij iemand beschuldigt een slecht baasje te zijn op totaal verzonnen gronden. Je wist op dat moment helemaal niet of ze wel of niet naar de dierenarts geweest waren het die kat (en achteraf bleek er dus wel telefonisch contact te zijn geweest) en toch kwam je met die idiote uitlatingen.
Heb je swets eigenlijk al je excuses aangeboden hiervoor? Want het is knap schandalig van je.
Dat doet er niet toe, jij wist het ook niet!quote:Op zondag 3 mei 2009 23:38 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Hij wist niet eens, tot op de dag van vandaag, dat er telefonisch contact was geweest.
Misschien moet je een van die kalmeringspilletjes van je kat nemen want je komt niet erg stabiel over.quote:Verder ga ik er niet meer over in discussie.
En mens...excuses aanbieden, waar bemoei je je mee.
Hahaha. Wat jij denkt, maakt me helemaal niets uit MinderMutsig. En je bent inderdaad erg bemoeizuchtig in deze. En nu over and out.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:43 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, jij wist het ook niet!
[..]
Misschien moet je een van die kalmeringspilletjes van je kat nemen want je komt niet erg stabiel over.
Eens en een hond heb je gemiddeld tien tot 15 jaar (korter of langer kan ook natuurlijk) voordat het dier overlijdt.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:16 schreef Qwea het volgende:
ik ben geen voorstander van het wegdoen van een hond. Alles behalve zelfs. Ik vind dan ook eerst dat je ALLES moet hebben geprobeerd. Maar ik kan me voorstellen, dat als het echt echt echt niet wil (bv met kinderen en niet met 1 of ander lame pisverhaal) dat je voor de hond een beter thuis zoekt.
quote:Op zondag 3 mei 2009 23:47 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Hahaha. Wat jij denkt, maakt me helemaal niets uit MinderMutsig. En je bent inderdaad erg bemoeizuchtig in deze. En nu over and out.
Neem dan geen huisdieren, zou ik denken.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:37 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Voor mij is er toch echt verschil tussen mens en dier. Mijn dieren worden echt niet voor honderden euro's geopereerd.
Hier heb ik eigenlijk weinig meer aan toe te voegenquote:Op maandag 4 mei 2009 10:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik kom vaak herplaatsers tegen, en er zijn echt wel veel goede redenen.
Al met al is mijn mening met de jaren zo aangepast dat ik nu vind dan een dier dat om welke reden dan ook niet meer gewenst is bij de eigenaar per definite beter af is bij een eigenaar waar het dier wel gewenst is.
Of degene die dr van af doet een "geldige" reden heeft doet er voor een dier weinig toe he.
Ik zou mijn honden nooit weg kunnen doen, ze krijgen van alles het beste, maar ook ik heb nu al hele duidelijke grenzen voor mezelf gesteld qua medische behandelingen en zo.
Het zijn dieren en wie zijn wij om hun leven te verlengen voor ons eigen belang?
Het ligt er helemaal maar aan. Hoe oud is de poes? Hoe erg is het nierfalen?quote:Op maandag 4 mei 2009 08:38 schreef Sorella het volgende:
ik heb een poes met nierfalen, ze krijgt haar dieetvoer en haar pilletjes maar zo gauw ze niet meer wil eten en niets meer wil doen gaat toch echt het licht uit bij haar.
Ik ga niet dwangvoederen. ik breng haar niet bij de dierenarts om haar te laten onderzoeken en/of daar achter te laten voor een paar dagen om te kijken of ze weer een paar weken verder wil leven.
Als ze niet meer wil dan wil ze niet meer en ga ik er geen honderden euro,s inpompen om het een paar weken te rekken, doe ik de poes geen plezier mee en mijn eigen ook niet.
Als het beestje al ziek is en niks meer wil eten dan mag een eigenaar dat toch zeker wel beslissen, ongeacht leeftijd?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Het ligt er helemaal maar aan. Hoe oud is de poes? Hoe erg is het nierfalen?
Mag een eigenaar hier zelf niet meer over beslissen?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Het ligt er helemaal maar aan. Hoe oud is de poes? Hoe erg is het nierfalen?
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mag een eigenaar hier zelf niet meer over beslissen?
Een hond van 17 jaar...die is inderdaad al oeroud. Rare dierenarts. Ik heb zelf goede ervaringen met mijn dierenarts, zij denkt aan het dier, in de eerste plaats.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet nog goed hoe woest wij waren toen mijn oude hond op haar 17e een hersenbloeding kreeg. Beestje was nooit bij DA geweest, en die Da zei toen mn ouders met haar kwamen en om een spuitje vroegen serieus van ja maar we kunnen nog dit proberen of dat!
Mn moeder heeft voet bij stuk gehouden en haar in laten slapen maar ze voelde zich zowaar nog schuldig ook.
Als je een goede baas bent bepaal je dat zelf voor je huisdier.
Kan je ook normaal reageren?quote:Op maandag 4 mei 2009 12:00 schreef oh-oh het volgende:
Dan heb je duidelijk de hele post van Sorella niet gelezen of zo
Nou, en daar gaat het mij om...als je maar weet, dat je er alles aan gedaan hebt...dan is het goed.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:17 schreef Sorella het volgende:
Onze poes is nu 9, 3 kwart van haar nieren werken niet meer, tis een slopende ziekte waar je niets tegen kan doen dus heb ik voor me eigen de beslissing genomen om haar leven niet te rekken als ze niet meer wil.
Ik heb ergens gelezen dat je je hond/kat ook aan de nierdyalise kan leggen (weet alleen niet of dat in nederland ook al kan) ook al hou je nog zoveel van je dier dit gaat mij gewoon te ver, op een gegeven moment moet je ergens een lijn trekken ( zeg ik terwijl ik me ratje van 8 euro heb laten opereren aan een tumor wat me 80 euro gekost heeft)
Ik heb gelukkig nog nooit in die situatie gezeten dat ik een kat of hond weg heb moeten doen, maar als om een of andere reden de hond/kat vals is naar anderen toe of het hele huis onderplast omdat er teveel stress is of weet ik veel waarom een beest het zou doen ( dan ga ik er wel vanuit dat er van alles aan gedaan is om het te veranderen) dan zou ik met pijn in mijn hart de hond/kat inlaten slapen of een ander huis zoeken.
En jij denkt niet dat een DA daar meer verstand van heeft dan de eigenaar zelf?quote:Op maandag 4 mei 2009 11:59 schreef oh-oh het volgende:
Ik weet nog goed hoe woest wij waren toen mijn oude hond op haar 17e een hersenbloeding kreeg. Beestje was nooit bij DA geweest, en die Da zei toen mn ouders met haar kwamen en om een spuitje vroegen serieus van ja maar we kunnen nog dit proberen of dat!
Mn moeder heeft voet bij stuk gehouden en haar in laten slapen maar ze voelde zich zowaar nog schuldig ook.
Als je een goede baas bent bepaal je dat zelf voor je huisdier.
Zelfs mensen hebben het recht op euthenasie. Soms is het gewoon...op. En daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat een DA daar meer verstand van heeft dan de eigenaar zelf?
Mijn hond heeft ook 2 bultjes, niet kwaadaardig, maar daar ging ik wel van uit. Ik heb gelijk gezegd dat als het kwaadaardig is hij gewoon naar een oncoloog gaat, en eventueel ook chemo krijgt. Als het dier bv 4 maanden ziek is, en daarna is het weg.... dan zie ik echt niet in waarom ik het niet zou doen.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:20 schreef oh-oh het volgende:
Toen een van mijn honden 7 was heeft ie twee keer een kwaadaardig bultje gehad.
Ik heb hem toen wel laten opereren maar ik zou hem nooit chemo of zo gegeven hebben.
Hij is nu 11 en springlevend en kerngezond.
Ik heb 4 honden en ik zeg dat ik dr nooit zomaar een weg zal doen, maar mocht dr bv een ongelukkig worden in de roedel of wat dan ook, dan kies ik voor het belang van de hond en zoek ik een plekje waar hij wel gelukkig kan zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ken een boel gevallen waarin de baasjes het dier hebben opgegeven, terwijl de DA er van overtuigd was dat er dingen waren die konden helpen. Wel met duizenden euro's kosten... maar al die 4 beesten leven tot nu toe nog.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zelfs mensen hebben het recht op euthenasie. Soms is het gewoon...op. En daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
quote:Op maandag 4 mei 2009 12:41 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Nee en daar ben je sinds gisteren achter he![]()
quote:Op donderdag 28 februari 2008 15:43 schreef E.T. het volgende:
Dierenarts is gebeld.. Iedereen kan weer rustig slapen.
Ik ga vanavond (ja, vanavond ja... een rondkruipende dreumes is niet handig) een plastic zak in de hal neerleggen en hoop dat ie daar z'n behoefte op doet (aangezien hij zijn plekken willekeurig uitzoekt).
Als ik urine heb opgevangen, ga ik met kat en urine naar de dierenarts.
Het geeft niets als dat een paar dagen duurt (letterlijke quote van de DA), idd wel even opletten dat hij net zo levendig is als normaal en niet van pijn gaat mauwen.
Als hij helemaal niet meer zou plassen of lusteloos wordt of van de pijn gaat mauwen, dan wel zsm naar de DA.
Nee, je maakt mensen zwart op basis van je eigen aanname, zoals je in deze reactie ook weer deed alsof ik het contacteren van de dierenarts verzonnen had. Wederom kan ik je om je oren slaan met de feiten.quote:Kom op S., laten wij niet meer op elkaar reageren, dat heeft in deze geen enkele zin. Ik doe niet mee aan je machtspelletje.
Ja.... bij een hond van 17 jaarquote:Op maandag 4 mei 2009 12:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ik ken een boel gevallen waarin de baasjes het dier hebben opgegeven, terwijl de DA er van overtuigd was dat er dingen waren die konden helpen. Wel met duizenden euro's kosten... maar al die 4 beesten leven tot nu toe nog.
Ooh, en zijn kerngezond en springlevend
quote:Op maandag 4 mei 2009 12:51 schreef Robijn1961 het volgende:
Zwetsenegger, je lult maar een eind weg.
Als er geen waarheid in mijn woorden had gezeten, had je je het je ook niet zo aangetrokken. Want dat doe je.
Ja die discussie hebben we al gehad. Jij zou om dezelfde reden je kat onder de dope duwen. Dus hou je waardeoordeel maar voor je pusher.quote:Whatever, ik denk aan de kat, die als hij nog een paar dagen doorgeplast had zonder pardon ergens anders werd neergezet.
Alweer? Voeg eens daad bij woord zou ik zeggen.quote:Ik wil niet meer op je reageren, bij deze.
Gelukkig maar, al is het voor hetzelfde geld zo dat je alsnog vastzit aan een leven vol met medicijnen, pillen operaties en allerlei rompslomp waar die hond ook echt niet op zit te wachten. En persoonlijk zou ik het niet zo vreemd vinden als iemand een hond heeft die net zo veel kwaaltjes heeft als die van jou wel laat inslapen, vooral als het doktersadvies is. Kan me nouwelijks voorstellen dat voor een hond operaties fijn zijn, mensen snappen in ieder geval nog dat iets gedaan wordt en de pijn en genezing die volgt, ik weet niet zoz eker of honden daar van op de hoogte zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:49 schreef Qwea het volgende:
Het ging mij niet specifiek om die hond van 17. Maar meer in het algemeen, swets. Misschien had ik dat er even bij moeten zetten.
Een DA in kleindijk vondt mijn hond zijn situatie ook uitzichtloos. HD in de heupen, zware artrose, kruisbanden gescheurd wat ws nog wel een x zou gebeuren... inslapen was het beste.
Terwijl mijn huidige DA een operatie aanraadde, pijnstillers voorschreef en glucosamine. Je zou hem moeten zien vliegen op het grasveld hierachter.
Ik zou niet weten waarom ik Baloe moet laten inslapen. Voor die 2 operaties die hij heeft gehad? Hij loopt weer als een tiet nu. En van de artrose en HD heeft hij geen last door de pijnstillers. En hij staat op een hele lage dosis.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Gelukkig maar, al is het voor hetzelfde geld zo dat je alsnog vastzit aan een leven vol met medicijnen, pillen operaties en allerlei rompslomp waar die hond ook echt niet op zit te wachten. En persoonlijk zou ik het niet zo vreemd vinden als iemand een hond heeft die net zo veel kwaaltjes heeft als die van jou wel laat inslapen, vooral als het doktersadvies is. Kan me nouwelijks voorstellen dat voor een hond operaties fijn zijn, mensen snappen in ieder geval nog dat iets gedaan wordt en de pijn en genezing die volgt, ik weet niet zoz eker of honden daar van op de hoogte zijn.
Zoals ik al zei ; dat is een kwestie van een goede DA zoeken. Mijn DA zal kiezen voor het beste voor het dier. Maar die zal zeker niet zeggen bij bv een hersenbloeding "laat maar inslapen" als er nog gewoon een hele goede kans is op herstel.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:27 schreef oh-oh het volgende:
Je reageerde anders wel specifiek op mijn hond van 17 in dit geval, kwam nogal raar over idd, maar goed.
Ik denk echt dat ik in veel gevallen betere beslissingen kan nemen dan een da ja.
Ik ken mijn honden het beste, ik weet welke honden het niet zo erg vinden om ziek te zijn en welke honden weg kwijnen bij lichamelijke ongemakken.
Een DA ziet alleen een zieke hond die beter moet, hoe dan ook.
Het is aan mij om te beslissen wat ik wenselijk acht voor de hond zelf.
Ik ga mijn hond van 11 niet meer aan chemo en zo blootstellen als ie weer kwaadaardige bultjes zou krijgen.
Mijn chihuahua van 9 heeft een zwak hart, die ga ik niet eens meer aan een narcose blootstellen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |