quote:Op zondag 3 mei 2009 15:25 schreef candygirl het volgende:
Hoi,
Door omstandigheden moeten wij helaas onze hond wgdoen.
Hij is een bijna een jaar oud,
Maar hoe zoek je een goed tehuis?
ok, advertenties zetten, dierenarts, winkels,marktplaats........
Maar dan, we willen in principe geen geld voor de hond, veel belangrijker vinden wij dat hij een goed onderkomen krijgt.
Maar waar moet je op letten, wat moet je vragen ??
Nu snap ik wel dat dit ook afhangt van wat wij verstaan onder een goed tehuis maar misschien hebben jullie tips?
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
er zullen wel weer kinderen in het spel zijn. dan zijn de dieren meestal de sjaak.
of opeens een nieuw vriendje wat allergisch is voor dieren, of een verre vakantie.
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou hier gaat het wel een beetje fout, want ik ben opgegroeid met dieren en als een dier mij beet had ik dat toch echt aan mezelf te danken.![]()
kijk, als je kinderen hebt en die laat je gewoon lekker aan de staart van een beest trekken is het niet gek dat een dier gaat bijten. of beesten aan hun oren optillen willen kinderen ook nog wel eens doen, terwijl er vaak ouders zijn die er niks van zeggen.
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb (zoals iedereen onderhand wel weet) een Golden die absofuckingluut NIET met kids kan. Het kind hoeft hem enkel aan te kijken en hij begint als een gek te grommen. Angst. Geen idee waar het vandaan komt, en het wil er niet uit. Muilkorf om. Kindje heel langzaam dichterbij laten komen, balletje gooien, koekjes geven, helpt allemaal NIET.
Het kind hoeft niet eens wat te doen, behalve te dicht in zn buurt te komen en ik kan je garanderen dat het kind gebeten wordt. Schuld van het kind? Kind doet niks![]()
Dus jouw bovenstaande post, klopt niet.
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou het spijt me wel hoor, maar er is volgens mij nooit een geldige reden om afstand te doen van een dier. dat lijkt me kiezen voor de makkelijke weg.
of doen we kinderen tegenwoordig ook maar weg omdat ze de modeziekte adhd hebben of iets anders.
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wat een vergelijking weer. ADHD met een eventuele hond die niet met kids kan
Dus als jij een hond hebt, laten we zeggen mijn hond. En je hebt een kind. Wat wil je dan? De hond de hele tijd ergens opsluiten zodat het niet bij het kind kan komen en vice versa?
Dan lijkt het mij een betere optie om een goed en fatsoenlijk huis te zoeken voor je hond... waar de hond in alle rust zn leven verder kan leven, zonder kinds en zonder opgesloten te hoeven worden.
Mensen doen in mijn ogen veelste makkelijk afstand van een hond. "Ooh mijn hond kost 1000'en euro's aan DA kosten, hij moet weg. Das teveel"quote:Op zondag 3 mei 2009 16:16 schreef Juicyhil het volgende:
Als je zelf niet meer goed kan zorgen voor je hond, dat moet je er wel afstand van doen. Dan is het gewoon zielig.
Maar als je het geld niet hebt voor een medicatie oid en daardoor moet die hond eronder lijden, dat is zielig.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mensen doen in mijn ogen veelste makkelijk afstand van een hond. "Ooh mijn hond kost 1000'en euro's aan DA kosten, hij moet weg. Das teveel"
Dat zijn allemaal kul redenen. Maar als bv een hond echt NIET met kinderen kan, en je hebt van alles geprobeerd om het te laten werken, en het wil niet.... dan ben ik van mening dat je er voor de hond beter aan doet om een ander huis te zoeken. Hoe moeilijk ook
Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel kut redenen zijn waarvoor honden moeten wijken. En ik vind ook dat als je een hond hebt die niet met kids kan... je dan maar even je plannen voor kids uit moet stellen.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:17 schreef Mirjam het volgende:
feit is wel dat huisdieren vrij snel het huis uitgeflikkerd worden, zeker als er kinderen om de hoek komen kijken.
andersom flikker je toch ook niet je kind uit huis? (jaja, drogredenatie enzo)
naar mijn idee neem je een huisdier voor het leven, en gaan mensen daar veel te makkelijk mee om.
tuurlijk, er zijn uitzonderingen, maar die komen m.i. weinig voor, dat het écht niet anders kan zeg maar.
Tuurlijk, dat is zielig. En dan doe je er misschien ook beter aan. Maar zo'n flapdrol zal ik nooit verdedigen. Zo'n iemand hoort verzopen te wordenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar als je het geld niet hebt voor een medicatie oid en daardoor moet die hond eronder lijden, dat is zielig.
dat moet je je dus vantevoren afvragen. voordat je aan een huisdier begint. kan ik, en nog veel belangrijker, wil ik ook als het dier ziek wordt er alles aan doen om hem/haar beter te maken.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:19 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar als je het geld niet hebt voor een medicatie oid en daardoor moet die hond eronder lijden, dat is zielig.
Punt 1 ben ik met je eens. Punt 2 is wederom kort door de bocht.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:18 schreef S1nn3rz het volgende:
het is voor mij heel makkelijk:
1. je hebt een hond en geen kinderen. je ziet dat je hond niet goed met kinderen kan. jammer voor jou, maar hou je aan je verplcihtingen en zorg voor die hond en dank hem niet af als ware het een oude trui. kids komen later dus.
2. je hebt kinderen en geen hond. houden zo of vragen of de hond met kinderen kan. anders gewoon niet aan beginnen.
als je al kinderen hebt,m vind ik dat je hééél goed moet nadenken over of een hond handig is.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat er teveel kut redenen zijn waarvoor honden moeten wijken. En ik vind ook dat als je een hond hebt die niet met kids kan... je dan maar even je plannen voor kids uit moet stellen.
Maar wat als je al kids hebt? En je komt er naar een jaar achter dat de hond die je net in je gezin hebt opgenomen een pishekel aan kids heeft? En enkel bij het aankijken van het kind al flipt?
Dan kun je ervoor kiezen om de hond bij het kind weg te houden. Maar dat zou betekenen dat de hond elke keer naar buiten moet. Of in de gang, garage, ect. Dat wil je een hond toch ook niet aandoen?
En ik heb het dan ook over de ECHTE uitzonderingen hier.
Ik heb helaas wel eens van die mensen gezien die bij mn DA binnen komen met een hond, vol met bloedt. "Ja dat wordt een dure operatie" -ooh laat maar inslapenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:21 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat moet je je dus vantevoren afvragen. voordat je aan een huisdier begint. kan ik, en nog veel belangrijker, wil ik ook als het dier ziek wordt er alles aan doen om hem/haar beter te maken.
er zijn jammer genoeg nog teveel mensen die daar niet eens over nadenken en het dier alleen voor hun eigen plezier hebben.
net zoals de mensen die dieren wegdoen als er kinderen komen. puur gehad dus voor hun eigen plezier.
Tja en sommige mensen zien een huisdier als de beste uitvinding sinds het gesneden brood. Aan alle kanten heb je excessen.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:23 schreef Mirjam het volgende:
sommige mensen zien huisdieren meer als meubelstukken ofzo, als ze de kleur zat zijn, kan hij mee met het grofvuil, zo lijkt het wel.
Zoals ik al zei ; Baloe en ik (11) ging prima. 9 jaar later heeft hij een schurft hekel aan kids.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
als je al kinderen hebt,m vind ik dat je hééél goed moet nadenken over of een hond handig is.
en als je er na een jaar achter komt dat het allemaal niet kan, zoals ik al zei, dan is het toch niet zo dat je de kinderen eruit gooit?
dan had je beter moeten nadenken denk ik.
en ik neem aan dat je zoiets toch al veel eerder merkt?
tuurlijk, als het écht écht niet gaat, dan zal de hond weg moeten, want tuurlijk doe je je kinderen niet weg, maar daar wordt echt véél te makkelijk mee omgegaan, sommige mensen zien huisdieren meer als meubelstukken ofzo, als ze de kleur zat zijn, kan hij mee met het grofvuil, zo lijkt het wel.
het is geen bank die je wegdoet als je de kleur zat bent.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
Tsja, als je geen zin meer hebt in je hond is dat voor niemand leuk moet je hem gewoon wegdoen. Natuurlijk had je dat van tevoren moeten bedenken, maar ja niemand is perfect. Maar goed, het is maar een hond, ergens anders heeft hij het vast ook wel leuk
ik zou het niet weten, ik heb geen huisdierenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja en sommige mensen zien een huisdier als de beste uitvinding sinds het gesneden brood. Aan alle kanten heb je excessen.
Ehm, jawel. Daar had de persoon bij na moeten denken VOORDAT er een hond genomen werd. Mensen die zo makkelijk denken als jou, dat zijn juist de mensen waar ik op kots.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
Tsja, als je geen zin meer hebt in je hond is dat voor niemand leuk moet je hem gewoon wegdoen. Natuurlijk had je dat van tevoren moeten bedenken, maar ja niemand is perfect. Maar goed, het is maar een hond, ergens anders heeft hij het vast ook wel leukJe kan niet van iedereen verwachten dat ze hun levensplannen omgooien voor een hond
kinderen zijn natuurlijk niet de enige reden om afstand te doen van een hond (of ander huisdier). In ons geval is het bijvoorbeeld zo dat onze ene hond zeer regelmatig de andere dieren (en met name de andere hond) aanvalt, en de kleinere huisdieren (kippen, konijnen) zelfs doodbijt als ze de kans krijgt. Ook de poezen neemt ze af en toe te pakken, ene poes mist 5cm van haar staart nu, de andere poes werd aan haar oortje van het aanrecht afgesleept en heeft nu een gescheurd oor. Mijn vader is al tig euro kwijt aan driedubbel schrikdraad om de wei zodat de kippen en konijnen (en schapen, varkentje en pony) binnen blijven en de hond buiten maar toch gaat het af en toe mis. Onze hond kan gewoon niet met andere dieren, net zoals Qwea's hond niet met kinderen kan. Kleinere dieren bijt ze dood, grotere (en met name andere honden) valt ze aan.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:18 schreef S1nn3rz het volgende:
het is voor mij heel makkelijk:
1. je hebt een hond en geen kinderen. je ziet dat je hond niet goed met kinderen kan. jammer voor jou, maar hou je aan je verplcihtingen en zorg voor die hond en dank hem niet af als ware het een oude trui. kids komen later dus.
2. je hebt kinderen en geen hond. houden zo of vragen of de hond met kinderen kan. anders gewoon niet aan beginnen.
Naja, sorry.... maar ook dat vind ik een kul reden om je hond weg te doenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:28 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
kinderen zijn natuurlijk niet de enige reden om afstand te doen van een hond (of ander huisdier). In ons geval is het bijvoorbeeld zo dat onze ene hond zeer regelmatig de andere dieren (en met name de andere hond) aanvalt, en de kleinere huisdieren (kippen, konijnen) zelfs doodbijt als ze de kans krijgt. Ook de poezen neemt ze af en toe te pakken, ene poes mist 5cm van haar staart nu, de andere poes werd aan haar oortje van het aanrecht afgesleept en heeft nu een gescheurd oor. Mijn vader is al tig euro kwijt aan driedubbel schrikdraad om de wei zodat de kippen en konijnen (en schapen, varkentje en pony) binnen blijven en de hond buiten maar toch gaat het af en toe mis. Onze hond kan gewoon niet met andere dieren, net zoals Qwea's hond niet met kinderen kan. Kleinere dieren bijt ze dood, grotere (en met name andere honden) valt ze aan.
We zijn met de honden naar een gedragstherapeut gegaan die ons vertelde dat er vaak niet zo veel aan te doen is als 2 teven blijven vechten, en dat blijkt waar te zijn. We hebben een muilkorf geprobeerd, dat werkte helaas niet. Tegenwoordig houden we ze gewoon altijd apart, als ze beiden in huis zijn moet er altijd 1 in de bench zitten. Maar zelfs dit werkt niet meer omdat ons hondje de andere hond soms ook door de bench heen aanvalt. Zelfs speciale pilletjes van de dierenarts werken helaas niet. Dus, welke optie is er dan nog? Alle andere huisdieren maar weg doen alleen omdat ons hondje niet met ze overweg kan? De andere dieren waren er nota bene eerder, ze is van pup af aan met ze opgegroeid...
Ja lekker als je er 2 in huis hebt en de een de ander aan flarden wil scheurenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Naja, sorry.... maar ook dat vind ik een kul reden om je hond weg te doenIk heb echt een "rot" (niet echt, maar om het even beeldend uit te drukken) hond wat dat betreft. Niet met kinderen, en niet met andere dieren. Met name niet met andere honden.
Oplossing? Muilkorf. Werkt prima. Waarom zou je dan in godsnaam de hond weg doen. De hond kan met dat ding drinken, blaffen, hijgen. Alleen niet meer bijten
EDIT ; ik las nu pas dat van die korf. Waarom werkt dat niet?
Op een gegeven moment snapt de hond echt wel dat het geen nut meer heeft hoor.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja lekker als je er 2 in huis hebt en de een de ander aan flarden wil scheuren
Ik vind het helemaal geen kul reden , als het niet gaat , gaat het niet simpel. Dan zoek je een ander prima baasje , niets mis meequote:Op zondag 3 mei 2009 16:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Naja, sorry.... maar ook dat vind ik een kul reden om je hond weg te doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |