abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68620473
Hoi,

Door omstandigheden moeten wij helaas onze hond wgdoen.
Hij is een bijna een jaar oud,
Maar hoe zoek je een goed tehuis?
ok, advertenties zetten, dierenarts, winkels,marktplaats........
Maar dan, we willen in principe geen geld voor de hond, veel belangrijker vinden wij dat hij een goed onderkomen krijgt.
Maar waar moet je op letten, wat moet je vragen ??
Nu snap ik wel dat dit ook afhangt van wat wij verstaan onder een goed tehuis maar misschien hebben jullie tips?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_68620953
Niet in je advertentie zetten dat 'ie gratis af te halen is, scheelt al een hoop. Observeren is belangrijker dan vragen stellen. Hoe reageert de hond op de belangstellende en andersom.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_68621303
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:35 schreef SpiekerJozef het volgende:
Niet in je advertentie zetten dat 'ie gratis af te halen is, scheelt al een hoop. Observeren is belangrijker dan vragen stellen. Hoe reageert de hond op de belangstellende en andersom.
Je bedoeld dan dat iedereen maar gewoon erop aflkomt als je hem gratis aanbied?
  zondag 3 mei 2009 @ 15:44:15 #4
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_68621415
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:41 schreef candygirl het volgende:

[..]

Wat ik mij zit af tevragen he, wat zijn de omstandigheden? Waarom doe je een hond weg?

Misschien bij de fokker ter rade gaan? Of anders via via.
Om wat voor hond gaat het?
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
  zondag 3 mei 2009 @ 15:46:45 #5
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68621512
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:25 schreef candygirl het volgende:
Hier gaat het fout.
Be water my friend
  zondag 3 mei 2009 @ 15:50:50 #6
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68621703
Wat voor hond is het?
pi_68621745
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:44 schreef DakDuuf het volgende:

[..]

Wat ik mij zit af tevragen he, wat zijn de omstandigheden? Waarom doe je een hond weg?

Misschien bij de fokker ter rade gaan? Of anders via via.
Om wat voor hond gaat het?
hoi,

De reden waarom is erg persoonlijk,
Maar neem maar aan dat dit van meerdere kanten is bekeken en en dat deze omstandigheden waarom we hem weg moeten doen vorig jaar niet wisten.
Ook niet dat dit eventueel eraan zat te komen.

De fokker houd de boot een beetje af, ze willen wel navraag doen voor een andere huis.

Het is een kruising tussen een golden retriever en een border collie
pi_68621822
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:41 schreef candygirl het volgende:

[..]

Precies. Die zien de hond als een hebbeding en niet als hond. Het was gratis dus waarom niet. Prima dat je hem voor niets weg wilt doen want de waarde die jij er aan hecht is een goed tehuis.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 15:56:01 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68621942
Je kunt hier op FOK! eventueel een topic openen maar we hebben daarvoor wel een aantal "regels", zie ook: Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_68621954
Gaat het niet goed met je zoon en de hond?

Hoe dan ook, vervelend. Veel succes.
  zondag 3 mei 2009 @ 15:57:07 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68621999
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:25 schreef candygirl het volgende:
Hoi,

Hij is een bijna een jaar oud,
Maar hoe zoek je een goed tehuis?
ok, advertenties zetten, dierenarts, winkels,marktplaats........
Maar dan, we willen in principe geen geld voor de hond, veel belangrijker vinden wij dat hij een goed onderkomen krijgt.
Maar waar moet je op letten, wat moet je vragen ??
Nu snap ik wel dat dit ook afhangt van wat wij verstaan onder een goed tehuis maar misschien hebben jullie tips?
Ik zou minimaal in de advertentie zetten dat je er 200 euro voor wilt. Al is het alleen maar om handelaren tegen te gaan. Als je mensen gaat screenen, en er zitten goede tussen, dan zeg je gewoon dat je geen geld wilt met het verhaal erbij.

Ik zou beginnen met het lijstje uit F&F en de hond hier in F&F zetten.

Als je wel op MP je hond neerzet, dan let je op de mensen zodra ze binnen komen. Besteden ze aandacht aan de hond? Of willen ze er niet veel van weten? Willen ze ook echt dingen weten? of willen ze zo snel mogelijk weer weg?

Vraag of ze honden hebben gehad, en wat voor ras
Vraag hoe ze wonen
Vraag of ze kids hebben
Vraag of ze werken, en indien ja hoelang de hond alleen zal zijn
Vraag of ze in het weekend vaak weg zijn, en indien ja, of de hond mee mag

Dat soort dingen

Mag ik vragen waarom de hond weg moet?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 3 mei 2009 @ 15:58:15 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622050
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:51 schreef candygirl het volgende:

[..]

hoi,

De reden waarom is erg persoonlijk,
Maar neem maar aan dat dit van meerdere kanten is bekeken en en dat deze omstandigheden waarom we hem weg moeten doen vorig jaar niet wisten.
Ook niet dat dit eventueel eraan zat te komen.

De fokker houd de boot een beetje af, ze willen wel navraag doen voor een andere huis.

Het is een kruising tussen een golden retriever en een border collie
Maar hoe persoonlijk. Heb je je ontzettend verkeken op de verzorging van de hond? Of kan de hond bv niet met kinderen en ben je zwanger?

Er zit nogal een verschil in En ik ben echt heul nieuwsgierig
  zondag 3 mei 2009 @ 15:59:31 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622099
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:46 schreef Charizma het volgende:

[..]

Hier gaat het fout.
Wat een onzin. Ik ben absoluut geen voorstander van een hond "zomaar" even weg te doen. Maar stel TS is zwanger/heeft een kind, en de hond kan niet met het kind. Dan is het of een goed tehuis zoeken voor de hond, of het kind eventueel laten bijten.

Je bent erg kort door de bocht
  zondag 3 mei 2009 @ 16:00:26 #14
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68622130
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar hoe persoonlijk. Heb je je ontzettend verkeken op de verzorging van de hond? Of kan de hond bv niet met kinderen en ben je zwanger?

Er zit nogal een verschil in En ik ben echt heul nieuwsgierig
er zullen wel weer kinderen in het spel zijn. dan zijn de dieren meestal de sjaak.
of opeens een nieuw vriendje wat allergisch is voor dieren, of een verre vakantie.
From feudal serf to spender.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:02:21 #15
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68622203
quote:
Op zondag 3 mei 2009 15:59 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik ben absoluut geen voorstander van een hond "zomaar" even weg te doen. Maar stel TS is zwanger/heeft een kind, en de hond kan niet met het kind. Dan is het of een goed tehuis zoeken voor de hond, of het kind eventueel laten bijten.

Je bent erg kort door de bocht
nou hier gaat het wel een beetje fout, want ik ben opgegroeid met dieren en als een dier mij beet had ik dat toch echt aan mezelf te danken.
kijk, als je kinderen hebt en die laat je gewoon lekker aan de staart van een beest trekken is het niet gek dat een dier gaat bijten. of beesten aan hun oren optillen willen kinderen ook nog wel eens doen, terwijl er vaak ouders zijn die er niks van zeggen.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:03:17 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68622247
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:00 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

er zullen wel weer kinderen in het spel zijn. dan zijn de dieren meestal de sjaak.
of opeens een nieuw vriendje wat allergisch is voor dieren, of een verre vakantie.
Zullen we even wachten met conclusie's trekken?
Ik heb weinig zin in weer een topic vol met speculatie's en een TS die al helemaal zwart word gemaakt voor iemand ook maar iets weet.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:05:00 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622332
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:02 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nou hier gaat het wel een beetje fout, want ik ben opgegroeid met dieren en als een dier mij beet had ik dat toch echt aan mezelf te danken.
kijk, als je kinderen hebt en die laat je gewoon lekker aan de staart van een beest trekken is het niet gek dat een dier gaat bijten. of beesten aan hun oren optillen willen kinderen ook nog wel eens doen, terwijl er vaak ouders zijn die er niks van zeggen.
Ik heb (zoals iedereen onderhand wel weet) een Golden die absofuckingluut NIET met kids kan. Het kind hoeft hem enkel aan te kijken en hij begint als een gek te grommen. Angst. Geen idee waar het vandaan komt, en het wil er niet uit. Muilkorf om. Kindje heel langzaam dichterbij laten komen, balletje gooien, koekjes geven, helpt allemaal NIET.

Het kind hoeft niet eens wat te doen, behalve te dicht in zn buurt te komen en ik kan je garanderen dat het kind gebeten wordt. Schuld van het kind? Kind doet niks

Dus jouw bovenstaande post, klopt niet.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:05:15 #18
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68622348
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:03 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb weinig zin in weer een topic vol met speculatie's en een TS die al helemaal zwart word gemaakt voor iemand ook maar iets weet.
nou het spijt me wel hoor, maar er is volgens mij nooit een geldige reden om afstand te doen van een dier. dat lijkt me kiezen voor de makkelijke weg.
of doen we kinderen tegenwoordig ook maar weg omdat ze de modeziekte adhd hebben of iets anders.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:05:55 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622374
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:03 schreef senesta het volgende:

[..]

Eens. Zonder dat mensen uberhaupt iets weten, beginnen ze al te zeiken.

Zoals ik al zei ; ik ben geen voorstander van een hond weg doen. Maar ik kan me voorstellen dat het in bepaalde situaties gewoon niet gaat.
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:06:29 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68622404
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nou het spijt me wel hoor, maar er is volgens mij nooit een geldige reden om afstand te doen van een dier. dat lijkt me kiezen voor de makkelijke weg.
of doen we kinderen tegenwoordig ook maar weg omdat ze de modeziekte adhd hebben of iets anders.
Ik vind dat een discussie die ik best in een ander topic met je wil voortzetten hoor
  zondag 3 mei 2009 @ 16:06:31 #21
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68622405
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb (zoals iedereen onderhand wel weet) een Golden die absofuckingluut NIET met kids kan. Het kind hoeft hem enkel aan te kijken en hij begint als een gek te grommen. Angst. Geen idee waar het vandaan komt, en het wil er niet uit. Muilkorf om. Kindje heel langzaam dichterbij laten komen, balletje gooien, koekjes geven, helpt allemaal NIET.

Het kind hoeft niet eens wat te doen, behalve te dicht in zn buurt te komen en ik kan je garanderen dat het kind gebeten wordt. Schuld van het kind? Kind doet niks

Dus jouw bovenstaande post, klopt niet.
nou wellicht dat het kind in een onbewaakt ogenblik het dier eens fijn heeft zitten treiteren.
of je hond houdt niet van kinderen.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:07:46 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622480
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Wat een vergelijking weer. ADHD met een eventuele hond die niet met kids kan

Dus als jij een hond hebt, laten we zeggen mijn hond. En je hebt een kind. Wat wil je dan? De hond de hele tijd ergens opsluiten zodat het niet bij het kind kan komen en vice versa?

Dan lijkt het mij een betere optie om een goed en fatsoenlijk huis te zoeken voor je hond... waar de hond in alle rust zn leven verder kan leven, zonder kinds en zonder opgesloten te hoeven worden.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:08:20 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622503
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:06 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nou wellicht dat het kind in een onbewaakt ogenblik het dier eens fijn heeft zitten treiteren.
of je hond houdt niet van kinderen.
Dat kan niet, want het kind is jonger dan de hond. En hij heeft het bij ALLE kinderen.

En het kind is nooit alleen met de hond, omdat de hond te onvoorspelbaar is
  zondag 3 mei 2009 @ 16:09:03 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622549
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:06 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind dat een discussie die ik best in een ander topic met je wil voortzetten hoor
Ik ga een ander topic openen. Kunnen we deze voor TS bewaren
pi_68622594
Wij (mijn vriend en ik) zitten op dit moment met het zelfde probleem, we zoeken ook een goed huis voor ons hondje. Ik wil zelf mijn hond niet herplaatsen via marktplaats, misschien ben ik een beetje bevooroordeeld maar volgens mij komen daar wel veel mensen op af die een dier enkel als gebruiksvoorwerp zien en misschien zelf na een jaar wel weer genoeg hebben van de hond en hem ook weer via marktplaats doorverkopen/weggeven. Of het is iemand die zo'n beestje dan in de broodfok terecht laat komen... Je weet maar nooit.

Wij hebben er voor gekozen om ons hondje via de rasvereniging te laten herplaatsen, op de website van de rasclub kun je de hond dan met foto en verhaaltje plaatsen en daar komen echt alleen mensen die bekend zijn met het ras en dus specifiek naar een bepaald soort hond op zoek zijn. In jou geval gaat het begreep ik niet om een rashond, dus herplaatsen via een club kan niet. Als het mijn hond was zou ik het liefst in de eigen kring naar een nieuw huis zoeken, dus wat jij al gedaan hebt, advertenties bij de dierenarts, en navraag doen bij familie, vrienden, kennissen, op werk of school misschien iemand die een hond zoekt, of iemand die een ander kent die graag een nieuwe hond wil.

Als je een potentiële nieuwe eigenaar spreekt of mailt zou ik wel meteen zeer duidelijk zijn over eventuele nadelen van de hond. Ik zou meteen alle minder leuke kanten duidelijk noemen, als dat later namelijk als 'verrassing' komt voor de nieuwe eigenaar willen ze misschien wel weer van de hond af. Het belangrijkste zou voor mij zijn dat de nieuwe eigenaar echt voor de hond wil gaan, met alle voor-en vooral nadelen die er bij horen. Ik zou ook vragen om foto's van het huis en eventuele tuin waar de hond terecht gaat komen, navraag doen naar gezinssituatie (werken ze, hebben ze kleine kinderen of willen ze die misschien snel, en hoe zou dat gaan met de hond?, etc.). Verder zou ik een proefweek (of 2 weken) aanhouden, dat de hond als het ware onder voorbehoud uit logeren gaat zodat ze hem nog terug kunnen brengen als het niet klikt. Dat is het wel zo'n beetje
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Moderator zondag 3 mei 2009 @ 16:11:52 #26
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68622693
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ga een ander topic openen. Kunnen we deze voor TS bewaren
Super, Thnx
  zondag 3 mei 2009 @ 16:12:07 #27
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68622704
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wat een vergelijking weer. ADHD met een eventuele hond die niet met kids kan

Dus als jij een hond hebt, laten we zeggen mijn hond. En je hebt een kind. Wat wil je dan? De hond de hele tijd ergens opsluiten zodat het niet bij het kind kan komen en vice versa?

Dan lijkt het mij een betere optie om een goed en fatsoenlijk huis te zoeken voor je hond... waar de hond in alle rust zn leven verder kan leven, zonder kinds en zonder opgesloten te hoeven worden.
nee, als jij je hond eerder hebt en ziet dat hij niet met kinderen kan dan eerst je verplichting naar die hond afmaken, en dat is hem verzorgen. pas dan aan kinderen beginnen.

maar het is al snel gezegd, de kinderen kunnen niet met de hond. als je dat hier maar vaak genoeg roept lijkt het een geldig excuus te zijn.
  zondag 3 mei 2009 @ 16:15:04 #28
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68622867
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:12 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

nee, als jij je hond eerder hebt en ziet dat hij niet met kinderen kan dan eerst je verplichting naar die hond afmaken, en dat is hem verzorgen. pas dan aan kinderen beginnen.

maar het is al snel gezegd, de kinderen kunnen niet met de hond. als je dat hier maar vaak genoeg roept lijkt het een geldig excuus te zijn.
Is er een geldige reden om afstand van je hond te doen?

Quote je post daar nog even als je wilt
pi_68626522
pff wat een reacties haha
Nou de redenen hoef ik hier dus niet meer uit te leggen ,iig is het het voor de hond beter.
Sommige situaties kun je gewoon vantevoren niet overzien en het heeft niks te maken over dat ik me vergist heb in de verzorging van de hond.
Ik wist van te voren waar ik aan begon omdat ik vroeger ook een hond had.

iets wat ik idd zal doen is duidelijk de nadelen in een mai lbeschrijven.
En wil idd zien waar hij terecht komt, dat hij iig beter krijgt dan hier.
Ook al heeft hij het hier op zich goed. Dit is gewoon neit optimaal en een hond heeft ruimte,aandacht ,optimale verzorging enz nodig
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 mei 2009 @ 22:16:24 #30
163650 Greys
pi_68636980
En het is echt 100% zeker dat je niet te overziene nieuwe situatie niet met de hond samen kan?
Ook niet evt. met hulp van familie?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68637307
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:16 schreef Greys het volgende:
En het is echt 100% zeker dat je niet te overziene nieuwe situatie niet met de hond samen kan?
Ook niet evt. met hulp van familie?
Helaas niet
het is ook niet zo dat de situatie maar voor even is maar voor een hele lange tijd
en heb in het verleden ervaren ook al is het familie of vrienden dat ze wel voor je klaarstaan maar ieder ook zijn eigen leven heeft en vaak niet aan verpichtingen kunnen of willen voldoen
en dat risico wil ik dan ook niet nemen
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 11:21:18 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_68649041
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:24 schreef candygirl het volgende:

[..]

Helaas niet
het is ook niet zo dat de situatie maar voor even is maar voor een hele lange tijd
en heb in het verleden ervaren ook al is het familie of vrienden dat ze wel voor je klaarstaan maar ieder ook zijn eigen leven heeft en vaak niet aan verpichtingen kunnen of willen voldoen
en dat risico wil ik dan ook niet nemen
Wat naar dat je afscheid moet nemen... Nooit leuk.

Wat ik je als tip kan meegeven is goed te kijken naar wat voor vlees je in de kuip hebt qua mensen die komen kijken. En verzeker jezelf ervan dat de situatie die zich bij jou nu voordoet niet zal ontstaan op de nieuwe plek (voor zover mogelijk natuurlijk).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68655916
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat naar dat je afscheid moet nemen... Nooit leuk.

Wat ik je als tip kan meegeven is goed te kijken naar wat voor vlees je in de kuip hebt qua mensen die komen kijken. En verzeker jezelf ervan dat de situatie die zich bij jou nu voordoet niet zal ontstaan op de nieuwe plek (voor zover mogelijk natuurlijk).
Ik zou ook zeker niet alleen op de kennismaking bij jullie thuis afgaan. Maak gewoon een tweede of zelfs derde of vierde afspraak waarbij je zorgt dat je ook een keer bij hen thuis kan kijken zodat je zeker weet dat hij goed terecht komt.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 4 mei 2009 @ 14:59:35 #34
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68656213
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:50 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik zou ook zeker niet alleen op de kennismaking bij jullie thuis afgaan. Maak gewoon een tweede of zelfs derde of vierde afspraak waarbij je zorgt dat je ook een keer bij hen thuis kan kijken zodat je zeker weet dat hij goed terecht komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')