quote:Op maandag 4 mei 2009 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zoals ik al zei ; dat is een kwestie van een goede DA zoeken. Mijn DA zal kiezen voor het beste voor het dier. Maar die zal zeker niet zeggen bij bv een hersenbloeding "laat maar inslapen" als er nog gewoon een hele goede kans is op herstel.
IK HEB HET NIET OVER DIE HOND VAN 17!quote:Op maandag 4 mei 2009 16:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Bij een hond van 17 die heel dr leven nog geen da had hoeven zien en ineens niet meer op dr poten kon staan of niks vind ik het echt ziek als een da er nog aan wil sleutelen als de baas aangeeft dat het goed geweest is zo.
mhaw, vind ik niet eens een slecht ideequote:Op maandag 4 mei 2009 18:49 schreef Aneurism het volgende:
Persoonlijk vind ik dat iemand die afstand doet van een dier om welke reden dan ook opgenomen moet worden in een landelijke database die in te zien is door fokkers, op basis hiervan kunnen deze beslissen of ze nog wel een dier hierna willen verkopen aan zulke "baasjes".
Je weet dat wanneer je een dier neemt, dit voor het leven is. Weet je dit niet, dan is je opvoeding gebrekkig.
Voor 99% ben ik het met je eens!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:49 schreef Aneurism het volgende:
Persoonlijk vind ik dat iemand die afstand doet van een dier om welke reden dan ook opgenomen moet worden in een landelijke database die in te zien is door fokkers, op basis hiervan kunnen deze beslissen of ze nog wel een dier hierna willen verkopen aan zulke "baasjes".
Je weet dat wanneer je een dier neemt, dit voor het leven is. Weet je dit niet, dan is je opvoeding gebrekkig.
Dat is te onderschrijven met een dr's verklaring. Maar deze mensen hoeven dan ook geen hond meer te kopen hierna, als het kind toch allergisch is.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor 99% ben ik het met je eens!
Maar wat moeten 'we' dan met gevallen waarin het een kind betreft dat enorm allergisch blijkt? Ik heb het zelf gelukkig niet aan de hand, maar dan doe je je kind de deur niet uit natuurlijk. Stel dat je je hond dan bij familie of kennissen kan onderbrengen die er graag en goed voor zorgen, dan vind ik dat een goede oplossing. Of denk jij daar anders over?
Mensen die moedwillig niet goed voor een dier zorgen daar heb ik ook de schurft aan.
Registratie van mensen die hun financiën niet op orde hebben is ook in te zien voor betrokken geldschieters. Wat zou een database voor erkende fokkers anders zijn dan dat?quote:Op maandag 4 mei 2009 19:33 schreef krakkemieke het volgende:
Ik denk niet dat het gaat lukken.
Zoals Greys zegt, hoe weet je of er geen goede reden is?
Ten tweede zal het wel onder privacy wetgeving ofzo vallen.
En er zullen altijd broodfokkers blijven die het geen moer uitmaakt aan wie ze verkopen.
Ik zie meer in de laatste opmerking van Aneurism, namelijk voorlichting. Vanaf jonge leeftijd natuurlijk.
Ik ben voor het verbieden en hard op treden van broodfok.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:33 schreef krakkemieke het volgende:
Ik denk niet dat het gaat lukken.
Zoals Greys zegt, hoe weet je of er geen goede reden is?
Ten tweede zal het wel onder privacy wetgeving ofzo vallen.
En er zullen altijd broodfokkers blijven die het geen moer uitmaakt aan wie ze verkopen.
Ik zie meer in de laatste opmerking van Aneurism, namelijk voorlichting. Vanaf jonge leeftijd natuurlijk.
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:18 schreef S1nn3rz het volgende:
het is voor mij heel makkelijk:
1. je hebt een hond en geen kinderen. je ziet dat je hond niet goed met kinderen kan. jammer voor jou, maar hou je aan je verplcihtingen en zorg voor die hond en dank hem niet af als ware het een oude trui. kids komen later dus.
Als ze in de toekomst een hond nemen waarvoor het kind niet allergisch is (labradoodle bv en ja, dat bestaat echt en ja, die naam is bezopenquote:Op maandag 4 mei 2009 19:32 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat is te onderschrijven met een dr's verklaring. Maar deze mensen hoeven dan ook geen hond meer te kopen hierna, als het kind toch allergisch is.
En wie gaat het controleren als een eigenaar z'n kat in een vuilniszak afzinkt in het kanaal?quote:Op maandag 4 mei 2009 19:32 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Dat is te onderschrijven met een dr's verklaring. Maar deze mensen hoeven dan ook geen hond meer te kopen hierna, als het kind toch allergisch is.
Dat vind ik pas dierenmishandeling.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Blijkbaar denken wij er anders over. Ik zou gewoon mijn hond van straks 10 wel aan een chemo blootstellen. Zeker als dat betekend dat hij nog 2 a 3 jaar zou leven.
Ik zou er meer dan alleen financiele gegevens verwachten. Toen een vriendin ooit een pup ging kopen, kreeg ze een lang gesprek met de fokker. Daarin werd oa gevraagd of ze wist hoe dat ras in elkaar zat en of ze die hond kon geven wat hij nodig had. In het ideale geval zou ik bv willen weten of ze ooit te maken hebben gehad met de dierenbescherming. Ofzo.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:35 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Registratie van mensen die hun financiën niet op orde hebben is ook in te zien voor betrokken geldschieters. Wat zou een database voor erkende fokkers anders zijn dan dat?
quote:Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
Ik ben het wel eens met Vivi eigenlijk, Qwea...
Als het nou een behandeling zou zijn waar de hond fluitend doorheen zou gaan, maar chemo...
Dat was ook mijn idee, ik heb die balans heel snel opgemaakt toen Chico 7 jaar was en kanker had.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
Als het nou een behandeling zou zijn waar de hond fluitend doorheen zou gaan, maar chemo...
Ketter! Gij zult alles opofferen ten behoeven van Het Dier! Zelfs als Het Dier daarvan hinder ondervind.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
*snif*
.
Anyway, als ik dieren neem is dat nog steeds voor mijn eigen plezier, en niet uit zelfopoffering. Als het daarin verandert is het dus exit dier. (Op een nette manier hoor).
quote:Op maandag 4 mei 2009 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
]
[..]
Ketter! Gij zult alles opofferen ten behoeven van Het Dier! Zelfs als Het Dier daarvan hinder ondervind.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb het idee dat men die behandeling dan meer toepast voor de baas dan voor het dier en dat vind ik echt niet kunnen.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat vind ik pas dierenmishandeling.
Die hond merkt het niet hoor, als ie doodgaat. Wat ie wel merkt is dat ie maandenlang dood en doodziek is zonder dat ie enig benul heeft waarom.
Ik ga je bijna aantrekkelijk vindenquote:Op maandag 4 mei 2009 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
]
[..]
Ketter! Gij zult alles opofferen ten behoeven van Het Dier! Zelfs als Het Dier daarvan hinder ondervind.
Jezus zeg, kan je ook nog normaal reageren en niet als een puber van 13? Hoewel je overall nogal hysterisch overkomt dus het past wel in de lijn, zeg maar. Of misschien ben je gewoon meer gewend aan (af)blaffen dan normaal converseren..harharquote:Op maandag 4 mei 2009 22:02 schreef Qwea het volgende:
[quote]Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
[/quote
Je noemt het maar dierenmishandeling. Het zal me werkelijk aan mn reet roesten
quote:Op maandag 4 mei 2009 22:11 schreef Vivi het volgende:
Ik krijg bijna zin om een parkiet op te knagen als borrelhap. Gewoon, omdat het kan.
quote:Op maandag 4 mei 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:
Ben je gek, ik neem er gewoon een die chemo heeft gehad.
Sorry? Zo raar is het toch niet wat ik in die quote zei?quote:Op maandag 4 mei 2009 22:02 schreef Qwea het volgende:
[quote]Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
[/quote
Je noemt het maar dierenmishandeling. Het zal me werkelijk aan mn reet roesten
Face it, je leeft niet volgens de F&F sharia. Afvallige.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry? Zo raar is het toch niet wat ik in die quote zei?
Kan zo bij shabu shabu op de kaartquote:Op maandag 4 mei 2009 22:55 schreef Vivi het volgende:
Lijkt me best een trendy snack btw...* glowing chemobird, served on a stick*.
quote:Op maandag 4 mei 2009 22:47 schreef Vivi het volgende:
Ben je gek, ik neem er gewoon een die chemo heeft gehad.
Afvallige? Was het maar waar.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Face it, je leeft niet volgens de F&F sharia. Afvallige.
En waar eet je dat dan bij?quote:Op maandag 4 mei 2009 22:55 schreef Vivi het volgende:
Lijkt me best een trendy snack btw...* glowing chemobird, served on a stick*.
Ik snáp het wel, maar ik ben het er alleen niet mee eens. The funny thing is: je komt elke dag mensen tegen met een andere mening. Als je op al die mensen boos wordt, dan heb je geen leven (of nog geen leven). Nou dus... Q is het niet met je eens en wordt dáárom boos. Ik ben het echter wél met je eens (en word ook nog eens niet boos).quote:Op maandag 4 mei 2009 23:00 schreef Greys het volgende:
Maar even serieus, ik begrijp werkelijk niet waarom Q nou boos op me is. Ik vind mezelf een enorme dierensoftie, maar chemo lijkt mij iets waar een dier onnodig lijden door heeft en dat zou ik mijn dier niet willen aandoen.
Oh christ moeten we echt die kant ook nog op?quote:Op maandag 4 mei 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat gezegd hebbende... dierenvriendjes van het kaliber "Mijn hond heeft net zo veel rechten als een mens en desnoods geef ik 20K uit aan een operatie zodat hij nog 3 jaar achter een konijntje in het bos kan aanstrompelen".... Eten jullie wel een stukje vlees?
EHBO tent? Soon?quote:Op maandag 4 mei 2009 23:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik snáp het wel, maar ik ben het er alleen niet mee eens. The funny thing is: je komt elke dag mensen tegen met een andere mening. Als je op al die mensen boos wordt, dan heb je geen leven (of nog geen leven). Nou dus... Q is het niet met je eens en wordt dáárom boos. Ik ben het echter wél met je eens (en word ook nog eens niet boos).
Gossie, wat is het leven toch simpel af en toe
Tja stel je voor dat het een inhoudelijke interessante discussie wordt.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:04 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh christ moeten we echt die kant ook nog op?
Ik hou van mijn huisdieren en ik word verdrietig van gedumpte dieren in een asiel.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja stel je voor dat het een inhoudelijke interessante discussie wordt.
Ik eet wel vlees. Niet veel overigens. Enige beperking: ik eet geen dieren waar niet meerdere mensen van kunnen eten. Enige uitzondering: vis.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja stel je voor dat het een inhoudelijke interessante discussie wordt.
Wat niet? Ik vraag me af in hoeverre de personen die andere mensen verketteren, omdat ze een grens stellen aan de redelijkheid in de verzorging van hun dieren, zelf omgaan met het 'leed' dat dieren voor consumptie treft. Want waarom zouden die dan opeens minder waard zijn als die hond.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:13 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik eet wel vlees. Niet veel overigens. Enige beperking: ik eet geen dieren waar niet meerdere mensen van kunnen eten. Enige uitzondering: vis.
Gaat toch helemaal nergens om
Owwwww.... ik dacht dat het om de dierensofties ging (maar dan wat overtrokken beschreven door jou)quote:Op maandag 4 mei 2009 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat niet? Ik vraag me af in hoeverre de personen die andere mensen verketteren, omdat ze een grens stellen aan de redelijkheid in de verzorging van hun dieren, zelf omgaan met het 'leed' dat dieren voor consumptie treft. Want waarom zouden die dan opeens minder waard zijn als die hond.
Nee, daar val ik niet inquote:Maar volgens mij val jij toch niet in de doelgroep die ik schets in mijn orginele vraag?
Ik zou een dier dat ook niet kunnen aandoen. Ik vind het bij mensen al hartverscheurend is de meeste gevallen.quote:Op maandag 4 mei 2009 23:00 schreef Greys het volgende:
Maar even serieus, ik begrijp werkelijk niet waarom Q nou boos op me is. Ik vind mezelf een enorme dierensoftie, maar chemo lijkt mij iets waar een dier onnodig lijden door heeft en dat zou ik mijn dier niet willen aandoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |