abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 16:40:38 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68660159
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zoals ik al zei ; dat is een kwestie van een goede DA zoeken. Mijn DA zal kiezen voor het beste voor het dier. Maar die zal zeker niet zeggen bij bv een hersenbloeding "laat maar inslapen" als er nog gewoon een hele goede kans is op herstel.

Bij een hond van 17 die heel dr leven nog geen da had hoeven zien en ineens niet meer op dr poten kon staan of niks vind ik het echt ziek als een da er nog aan wil sleutelen als de baas aangeeft dat het goed geweest is zo.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 mei 2009 @ 16:41:36 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68660206
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:40 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Bij een hond van 17 die heel dr leven nog geen da had hoeven zien en ineens niet meer op dr poten kon staan of niks vind ik het echt ziek als een da er nog aan wil sleutelen als de baas aangeeft dat het goed geweest is zo.
IK HEB HET NIET OVER DIE HOND VAN 17!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 16:48:27 #203
163650 Greys
pi_68660496
Hou eens op met dat gekift.
Straks denken ze dat 'we' in F&F niet eens een normale discussie kunnen voeren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 mei 2009 @ 16:52:36 #204
176471 oh-oh
pi_68660672
Kunnen ze dat dan wel hier?

Anyhow, ik denk dus wel dat er genoeg redenen zijn om afstand te doen van je hond / poes / goudvis whatever.
Zelfs dat je hem / haar niet meer wil is een goede.
Neemt niet weg dat je dan wel een fikse discussie aan mag gaan met die persoon over zijn onverantwoordelijk gedrag, maar voor het dier denk ik dan toch echt dat een huisje waar ie wel gewenst is veel en veel leuker is.
Of een spuitje als het echt niet meer gaat
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_68662789
denk dat het zowel voor ieder baasje als voor ieder beestje verschillend is.

om even een voorbeeld te nemen: poezel die afgelopen kerst is overleden hebben we op hoge leeftijd uit het asiel gehaald, beestje was erg vrolijk maar mankeerde ook vaak wat, zaten op een gegeven moment om de week bij de dierenarts, eigenlijk ook omdat ik hem zo graag nog een mooie oude dag wilde geven na al die ellende die hij had meegemaakt maar ook omdat ik niet wist wat hij nog meer had meegemaakt voor hij in het asiel kwam.
als mijn 2 andere poezels de dingen gaan mankeren die hij mankeerde denk ik dat ik sneller de stekker eruit zal trekken om 1 reden; die heb ik al 15 jaar geleden uit het asiel gehaald en ik weet gewoon dat ze een ontzettend mooi leven hebben gehad, ik was er zelf bij dus ik kan dan makkelijker zeggen; het is goed zo, ik kan ze laten gaan.
dat kon ik niet met onze Anton; zeggen dat het goed was zo, omdat ik dat simpelweg niet wist, was het wel goed zo, dus eigenlijk gewoon met 2 maten meten, hoe verkeerd maar daarom niet minder menselijk ook.

nu hebben we er nog 2, beide met schildklier problemen (valt prima mee te leven) eentje met een hartruis (ook redelijk te doen) en eentje doof en met epilepsie (ook niet levensbedreigend).
ze takelen wel af nu en ik verwacht dat dit hun beider laatste levensjaar is.
een operatie ga ik niet meer met deze 16 jarigen overwegen, dat is m.i. niet meer voor hun levensgenot omdat ze al aardig wat mankeren.

het blijft een heel persoonlijk iets, voor iemand die altijd de hele dag thuis is hoeft een kat met suikerziekte geen probleem te zijn, om deze meerdere malen per dag op dezelfde tijden medicijnen te geven, voor iemand die fulltime werkt wordt zo'n situatie al een stuk moeilijker.
is het dan een wat ouder beestje dan wil je hem ook niet de stress van verhuizen naar een ander baasje aandoen, waardoor de ene baas zal overwegen zo'n poezel in te laten slapen en dat voor de andere baas absoluut geen optie is.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 18:04:32 #206
163650 Greys
pi_68663013
Ik vind het ook erg afhangen van de situatie inderdaad. Stel dat je een kat (oke, het topic gaat over honden... maar stel...) hebt die graag naar buiten gaat. Je hebt een huis met een tuin en ineens moet je noodgedwongen je intrek nemen in een flat zes hoog. Kat kan niet meer naar buiten en is ernstig ongelukkig.
Als je dan een ander baasje voor je kat kunt vinden waar de kat weer wél naar buiten kan en je bent daar zelf heel gelukkig mee en het dier ook, dan kan ik daar alleen maar achter staan eigenlijk.

Met een hond is dat weer wat anders, dan maar wat vaker de lift in om hem buiten uit te laten.
Maar stel dat je hond razend jaloers is op je nieuwe baby en er echt gevaar is voor het kind. Of je kind is vreselijk allergisch en er is geen oplossing voor te vinden. Dan ook vind ik dat een legitieme reden om een andere oplossing te gaan zoeken waar mens en dier tevreden mee zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68664249
Persoonlijk vind ik dat iemand die afstand doet van een dier om welke reden dan ook opgenomen moet worden in een landelijke database die in te zien is door fokkers, op basis hiervan kunnen deze beslissen of ze nog wel een dier hierna willen verkopen aan zulke "baasjes".

Je weet dat wanneer je een dier neemt, dit voor het leven is. Weet je dit niet, dan is je opvoeding gebrekkig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2009 18:49:26 ]
  maandag 4 mei 2009 @ 18:52:18 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68664341
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:49 schreef Aneurism het volgende:
Persoonlijk vind ik dat iemand die afstand doet van een dier om welke reden dan ook opgenomen moet worden in een landelijke database die in te zien is door fokkers, op basis hiervan kunnen deze beslissen of ze nog wel een dier hierna willen verkopen aan zulke "baasjes".

Je weet dat wanneer je een dier neemt, dit voor het leven is. Weet je dit niet, dan is je opvoeding gebrekkig.
mhaw, vind ik niet eens een slecht idee
  maandag 4 mei 2009 @ 18:57:31 #209
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_68664500
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

mhaw, vind ik niet eens een slecht idee
Was het maar waar, zo'n landelijke database. Zou ik gelijk voor zijn.
Waiting for This is it!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 19:21:35 #210
163650 Greys
pi_68665296
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:49 schreef Aneurism het volgende:

Voor 99% ben ik het met je eens!
Maar wat moeten 'we' dan met gevallen waarin het een kind betreft dat enorm allergisch blijkt? Ik heb het zelf gelukkig niet aan de hand, maar dan doe je je kind de deur niet uit natuurlijk. Stel dat je je hond dan bij familie of kennissen kan onderbrengen die er graag en goed voor zorgen, dan vind ik dat een goede oplossing. Of denk jij daar anders over?

Mensen die moedwillig niet goed voor een dier zorgen daar heb ik ook de schurft aan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68665657
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor 99% ben ik het met je eens!
Maar wat moeten 'we' dan met gevallen waarin het een kind betreft dat enorm allergisch blijkt? Ik heb het zelf gelukkig niet aan de hand, maar dan doe je je kind de deur niet uit natuurlijk. Stel dat je je hond dan bij familie of kennissen kan onderbrengen die er graag en goed voor zorgen, dan vind ik dat een goede oplossing. Of denk jij daar anders over?

Mensen die moedwillig niet goed voor een dier zorgen daar heb ik ook de schurft aan.
Dat is te onderschrijven met een dr's verklaring. Maar deze mensen hoeven dan ook geen hond meer te kopen hierna, als het kind toch allergisch is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2009 19:33:41 ]
pi_68665691
Ik denk niet dat het gaat lukken.
Zoals Greys zegt, hoe weet je of er geen goede reden is?
Ten tweede zal het wel onder privacy wetgeving ofzo vallen.
En er zullen altijd broodfokkers blijven die het geen moer uitmaakt aan wie ze verkopen.

Ik zie meer in de laatste opmerking van Aneurism, namelijk voorlichting. Vanaf jonge leeftijd natuurlijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_68665744
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:33 schreef krakkemieke het volgende:
En er zullen altijd broodfokkers blijven die het geen moer uitmaakt aan wie ze verkopen.

Ik zie meer in de laatste opmerking van Aneurism, namelijk voorlichting. Vanaf jonge leeftijd natuurlijk.
Registratie van mensen die hun financiën niet op orde hebben is ook in te zien voor betrokken geldschieters. Wat zou een database voor erkende fokkers anders zijn dan dat?
  maandag 4 mei 2009 @ 19:41:07 #214
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68665934
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:33 schreef krakkemieke het volgende:

Ik ben voor het verbieden en hard op treden van broodfok.

Broodfok? Dierenmishandeling -> celstraf
  maandag 4 mei 2009 @ 19:44:10 #215
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68666040
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:18 schreef S1nn3rz het volgende:
het is voor mij heel makkelijk:

1. je hebt een hond en geen kinderen. je ziet dat je hond niet goed met kinderen kan. jammer voor jou, maar hou je aan je verplcihtingen en zorg voor die hond en dank hem niet af als ware het een oude trui. kids komen later dus.

*snif* .

Anyway, als ik dieren neem is dat nog steeds voor mijn eigen plezier, en niet uit zelfopoffering. Als het daarin verandert is het dus exit dier. (Op een nette manier hoor).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 19:58:00 #216
163650 Greys
pi_68666541
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:32 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Dat is te onderschrijven met een dr's verklaring. Maar deze mensen hoeven dan ook geen hond meer te kopen hierna, als het kind toch allergisch is.
Als ze in de toekomst een hond nemen waarvoor het kind niet allergisch is (labradoodle bv en ja, dat bestaat echt en ja, die naam is bezopen ) dan moeten ze die mogelijkheid wel hebben wat mij betreft.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 mei 2009 @ 19:58:03 #217
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_68666544
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:32 schreef Aneurism het volgende:

[..]

En wie gaat het controleren als een eigenaar z'n kat in een vuilniszak afzinkt in het kanaal?
Die database zal nooit kloppend zijn. Het zal zelfs dierenleed in de hand werken omdat mensen niet geregistreerd willen worden en dus niet naar een asiel of dierenarts oid gaan.
Life is what you make it.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:06:24 #218
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68666868
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Blijkbaar denken wij er anders over. Ik zou gewoon mijn hond van straks 10 wel aan een chemo blootstellen. Zeker als dat betekend dat hij nog 2 a 3 jaar zou leven.
Dat vind ik pas dierenmishandeling.

Die hond merkt het niet hoor, als ie doodgaat. Wat ie wel merkt is dat ie maandenlang dood en doodziek is zonder dat ie enig benul heeft waarom.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 mei 2009 @ 20:10:46 #219
163650 Greys
pi_68667056
Ik ben het wel eens met Vivi eigenlijk, Qwea...
Als het nou een behandeling zou zijn waar de hond fluitend doorheen zou gaan, maar chemo...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68667314
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:35 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Registratie van mensen die hun financiën niet op orde hebben is ook in te zien voor betrokken geldschieters. Wat zou een database voor erkende fokkers anders zijn dan dat?
Ik zou er meer dan alleen financiele gegevens verwachten. Toen een vriendin ooit een pup ging kopen, kreeg ze een lang gesprek met de fokker. Daarin werd oa gevraagd of ze wist hoe dat ras in elkaar zat en of ze die hond kon geven wat hij nodig had. In het ideale geval zou ik bv willen weten of ze ooit te maken hebben gehad met de dierenbescherming. Ofzo.

En dan nog. Als ik geregistreerd zou staan bij het BKR, kan ik alsnog kiezen om weinig droog brood te eten als mijn hond naar de DA moet.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 4 mei 2009 @ 20:18:15 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68667370
Misschien kan ie een euthanasieverklaring tekenen pootafdruk zetten voor als zijn lijden onhondelijk wordt? .
  maandag 4 mei 2009 @ 20:18:56 #222
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_68667401
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
Als het nou een behandeling zou zijn waar de hond fluitend doorheen zou gaan, maar chemo...
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 4 mei 2009 @ 20:42:13 #223
176471 oh-oh
pi_68668350
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
Dat was ook mijn idee, ik heb die balans heel snel opgemaakt toen Chico 7 jaar was en kanker had.
Goddank heb ik die beslissing toen niet uit hoeven voeren maar ik vind het niet reëel om een hond voor MIJN belang door zo een zware behandeling te laten gaan.
Wat Vivi zegt hoor, die hond vindt het niet erg om dood te gaan als ie ziek is.
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 mei 2009 @ 20:53:58 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68668769
]
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:44 schreef Vivi het volgende:

[..]

*snif* .

Anyway, als ik dieren neem is dat nog steeds voor mijn eigen plezier, en niet uit zelfopoffering. Als het daarin verandert is het dus exit dier. (Op een nette manier hoor).
Ketter! Gij zult alles opofferen ten behoeven van Het Dier! Zelfs als Het Dier daarvan hinder ondervind.
pi_68668972
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
]
[..]

Ketter! Gij zult alles opofferen ten behoeven van Het Dier! Zelfs als Het Dier daarvan hinder ondervind.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')