Dankje! Is het dan zinvoller om een siliconen deegroller te halen? De houten is sowieso heel oud en van mijn vader (onze keukenprins!) dus ik wil hem niet per ongeluk kapot maken of roze kleurenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
IKEA verkoopt die bakspullen al een tijdje, zeker een maand of twee denk ik.
Muis, ik probeer zo goed mogelijk te antwoorden!
1. Als ik vul met lemon curd doe ik er vaak ook banketbakkersroom bij, dat vind ik zelf lekkerder dan alleen maar lemon curd. Botercrème vind ik persoonlijk heerlijk, maar sommige mensen vinden het te zoet.
2. Als je alleen lemon curd en bc gebruikt, hoeft de taart volgens mij niet per sé in de koelkast. Met room erbij wel.
3. Met MMF heb ik nog nooit gewerkt, maar marsepein wil op allebei. Ik doe het op een siliconen matje omdat ik graag aan de eettafel zit te werken en liever niet in de gedeelde keuken, maar het keukenblad voldoet ook.
4. Goed invetten met crisco!
Wat had je nou allemaal besteld?.
Nee maar achquote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zelf ook alleen maar een houten deegroller, en de enige reden dat ik een siliconen zou willen is omdat de houten soms wat te groot is. Verder lukt het me er prima mee, zolang 'ie maar goed ingevet is met crisco. Dus eigenlijk is dat geen antwoord op je vraag, hè?.
Tof, daar krijg je wel een mooi taartje mee gefabriekt!
Hoe kan ik poedersuiker vlekken voorkomen? en ik vind jouw taarten altijd prachtigquote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
Poedersuiker dan nog.. Maar die taart is echt lelijk. Gelukkig is het ook een hobby waarbij je redelijk snel leert, dus vorige week had ik eindelijk een taart waar ik best blij mee was!
Nee dat heb ik nietquote:Op zondag 3 mei 2009 00:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Poedersuikervlekken voorkom je door crisco te gebruiken.. Heb je dat? Anders stuur ik je een beetje toe, ik heb een enorme pot staan.
En bedankt!
Dankjequote:Op zondag 3 mei 2009 00:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
PM je adres maar, dan stop ik morgen wat ik een klein potje (je doet best lang met een beetje) en dan doe ik dat in een envelop.
Ik ga nu op bed, maar dan zie ik je PM morgen wel!
ik heb heul geen taart gebakken, maar ik neem aan dat je PM-girl bedoeltquote:Op zondag 3 mei 2009 15:28 schreef Poezebeest het volgende:
Leuke taart Muck!
Ik heb laatst glittertjes gekocht en die vind ik echt helemaal niet fijn om mee te werken. Het is totaal niet wat ik er van verwachtte, wel jammer hoor!
Wow, mooi gedaan hoor!quote:Op zondag 3 mei 2009 19:15 schreef Lips het volgende:
Gisteren een taart gemaakt voor een vriendinnetje. Blauw gemarmerd leek haar wel mooi en omdat ze Daisy heet de Daisy Plunger Cutter natuurlijk gebruikt!
Gevuld met botercreme met speculoos en aardbeienjam.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plunger cutter doet inderdaad ook het motiefje. Speculoos met kersen of aardbeienjam gaat prima jaquote:Op zondag 3 mei 2009 21:34 schreef PM-girl het volgende:
Klopt Ingrid, bij de bakproducten vind je (waarschijnlijk) onderin een kapsel met drie lagen. Ik vond wel dat de lagen erg aan elkaar plakten, dus echt handig was het niet. Ik moest het alsnog met een mes lossnijden.
Een plunge cutter, is dat het reliëf dat je krijgt op je bloemblaadjes? Mooie taart! (is speculoos met jam erbij lekker?)
Waren die K&K-kapsels niet superdroog? Dat je ze moest tremperen?quote:Op zondag 3 mei 2009 21:34 schreef PM-girl het volgende:
Klopt Ingrid, bij de bakproducten vind je (waarschijnlijk) onderin een kapsel met drie lagen. Ik vond wel dat de lagen erg aan elkaar plakten, dus echt handig was het niet. Ik moest het alsnog met een mes lossnijden.
Een plunge cutter, is dat het reliëf dat je krijgt op je bloemblaadjes? Mooie taart! (is speculoos met jam erbij lekker?)
Dankjewel!quote:Op maandag 4 mei 2009 12:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ah, das meteen al een goede, dank je wel! Twee keer uitprinten, eentje in delen opknippen, andere in insteekhoesje, delen uitsnijden, dan zou ik een heel end moeten komen toch?
Muis, m'n vriend smste net dat 'ie de envelop met een potje crisco op de bus heeft gedaan, dus dat zou je morgen moeten hebben!
Ziet er best droog uit ja. Wil vullen met chocomengsel. Kun je zeker niet tremperen eerst. (dat is toch besprenkelen met ietsquote:Op maandag 4 mei 2009 12:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waren die K&K-kapsels niet superdroog? Dat je ze moest tremperen?
Wel op de site gekeken, maar niet de show-off ontdekt. Merci!quote:Op maandag 4 mei 2009 12:41 schreef Poezebeest het volgende:
PZE, heb je al eens gekeken op deleukstetaarten? Daar hebben ze een show-off waar dagelijks vele taarten voorbij komen en ik al veel inspiratie heb opgedaan.
Ik heb de kant en klare kapsels van de AH al een paar keer gebruikt. Ze zien er inderdaad erg droog uit, en zo voelen ze ook. Na vullen en bekleden vond ik ze echter prima smaken!quote:Op maandag 4 mei 2009 18:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ziet er best droog uit ja. Wil vullen met chocomengsel. Kun je zeker niet tremperen eerst. (dat is toch besprenkelen met iets?)
Ah, dank je. Ook goede tips!quote:Op maandag 4 mei 2009 19:17 schreef Vlitsie het volgende:
@DaD: Als je plaatje klaar is deze in een luchtdicht bakje doen, anders wordt hij hard.
Wil je je puzzel op een taart overzetten, leg het plaatje eerst een paar minuutjes in de vriezer dan gaat het makkelijker.
Gewoon zomaar om te oefenenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:14 schreef Muis006 het volgende:
tessie wat een leuke taart! Had je hem zomaar gemaakt of was het voor een gelegenheid?
1 uit een kookboekje die ik hiervoor had gekocht met bol.com punten. Die was met boter.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Geweldig Muis!.
Wat voor recepten heb je gebruikt, Ingrid?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:06 schreef Taartje het volgende:
Vorige week heb ik voor het eerst geprobeerd mijn (gevulde) kapsel af te smeren met botercreme. Ik had echter het idee dat mijn botercreme daar veeeeuul te dik voor was. Het smeerde voor geen meter uit, en er kwamen allemaal kruimels in. Hoe voorkom ik dit? Ik wil zo graag een keer een echt strakke taart!
Hmm, misschien kun je beter een oventhermometertje kopen? Hoeven volgens mij niet veel meer te kosten dan een zak mix, maar kan je daarna veel geld besparen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
1 uit een kookboekje die ik hiervoor had gekocht met bol.com punten. Die was met boter.
En 1 volgens mij een keer uit dit topic gehaald zonder boter.
Ik ga als er binnenkort geld is een keer zo'n mix bestellen, als het dan nog niet wil, dan geef ik het op.
Van de week nog een keer een simpele cake bakken. Kijken of dat wel lukt.
Wat waren je verhoudingen? Mijn botercrème is nooit te dik om uit te smeren, gewoon een beetje de dikte van hazelnootpasta of zo...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:34 schreef Taartje het volgende:
Wat een mooie taartjes komen weer voorbij! Prachtige roze taart met witte bloemen/sterren, zeker niet aan te zien dat het pas je eerste taart is!
En de kikkertjes zijn ook leuk zeg. Ik moest inderdaad ook meteen aan Den Bosch denken!![]()
Mijn vraag nog even in herhaling...![]()
[..]
Oh ja, dat is wel een goede tip! Want de buitenkant van mn kapsel was een beetje taai zeg maar, waardoor hij er bijna niet doorheen wou. En uiteindelijk ben ik op de een of andere manier scheef gegaan, waardoor de middelste laag dus een stukje miste zeg maar.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:27 schreef Poezebeest het volgende:
Ik maak met een scherp mesje lees aardappelschilmesje altijd eerst een sneetje in het kapsel zodat ik niet met de taartzaag door de hardere buitenkant moet, dat was bij mij namelijk altijd het lastigste.
Volgens mij wel. Ff zoeken. Goed idee!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:47 schreef Lips het volgende:
Taartje, was je botercreme wel 'warm' genoeg? Ik doe 'm soms na het mixen 5 sec in de magnetron zodat het lekker smeert (bij 1 / 1 botercreme that is).
_Ingrid_, zit er een Boerenbond of Welkoop bij je in de buurt? Daar verkopen ze Soezie biscuitmix (scheelt weer verzendkosten).
Volgens mij hetzelfde recept. oventhermometer is een goed idee.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hmm, misschien kun je beter een oventhermometertje kopen? Hoeven volgens mij niet veel meer te kosten dan een zak mix, maar kan je daarna veel geld besparen.
Ik gebruik in ieder geval het volgende recept, had je die ook?
Per ei 30 gram zelfrijzend bakmeel of bloem met bakpoeder en 30 gram suiker. Per halve liter water die in je bakvorm past, neem je 1 ei.
Klop de eieren met de suiker in een warmwaterbad (in de gootsteen doe ik) 10 minuten op de hoogste stand, daarna nog 2 minuten op de laatste stand. Spatel daarna heel voorzichtig de gezeefde bloem doorheen. Een beslag met 4 eieren bak ik 30 minuten op 180 graden, en dan is 'ie altijd goed.
Nee, heb m nietquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heeft iemand hier de creative plaque embossing cutter, en zo ja, welke maat?
http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=1690quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:05 schreef LeNeHe het volgende:
Tessie en Muis leuke taarten! Knap hoor Muis, voor je eerste poging!![]()
Ik moet een taartje maken voor een toneelgroep, ze bestaan 25 jaar. Ik dacht confettikrullen en confetti erop te doen in blauw, rood, groen en geel maar nou weet ik niet welke kleur ik de ondergrond moet doen. Zwart is te somber denk ik. Hebben jullie tips of ideeen?
En DaD? Wat is creative plaque embossing cutter en wat kun je ermee?![]()
Marsepein, fondant, of mmf (=fondant gemaakt door marshmellows te laten smelten en dan door te kneden met poedersuiker). Ik zou zeggen, probeer het ook eens!quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:16 schreef labbit het volgende:
Wat doen jullie om de taart heen? Marsepein?
Ziet er allemaal zo mooi uit
Ja! Zelfgemaakte ook nog eensquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
Ohh Muis, nu had ik zomaar je kunstwerk gemistWat een gorgeous taartje! Zijn die bloemen ook van MMF?
quote:
Voor een boltaartje? Even denken hoor... ik heb dus nog nooit iets gevraagd, maar ik zal eens wat op een rijtje zetten. Moment.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:26 schreef ColdFeet het volgende:
Hoeveel zou dat in jouw geval zijn voor zo'n boltaartje, DaD? Wel een beetje zakelijk zijn, hoor
Nou dan ben ik het helemaal met het appeltje eensquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zou het vreselijk vinden als een 'klant' na aflevering denkt: "God, heb ik hier 15 euro voor betaald?"
En dat appeltje is m'n vriend die net een compleet argumentenvuur tegen me heeft afgestoken maar hier duidelijk korter van stof is..
Volledig mee eens... ik betaal bij de bakker al meer dan 10 euro voor een simpel fruitvlaai. En kijk voor de gein eens wat je bij de Bijenkorf voor een bolletje betaald!quote:
heb ik dus ook. En nu is er tot overmaat van ramp is er een gat in de zijkant gekomen (dat ^&%$ fondant ook).quote:Ik zou het vreselijk vinden als een 'klant' na aflevering denkt: "God, heb ik hier 15 euro voor betaald?"
Haal jij daar maar 8 stukken uit? Ik zal dan wel zuiniger zijn met m'n stukjes maar haal er 10 tot 12 uitquote:Op woensdag 6 mei 2009 14:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dus een boltaart van 20 cm (de maat die ik ook heb) zou 20 euro kosten? Daar gaan ongeveer 8 stukjes uit, dat is meer dan 2 euro per persoon!
Is het gat groot? Heb je eventueel een foto van de taart?quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:42 schreef LeNeHe het volgende:
Haha, ja bedankt allemaal!
Ben namelijk nu een opdrachtje aan het maken en ik heb 15 euro gevraagd (taart van 20 cm, doorsnede).
Maar dit;
[..]
heb ik dus ook. En nu is er tot overmaat van ramp is er een gat in de zijkant gekomen (dat ^&%$ fondant ook).Ik heb er al een klein stukje nieuw fondant overheen gedaan en ga het zoveel mogelijk proberen te verdoezelen met de versieringen. Iemand tips?
Van het boltaartje dat ik laatst voor de verjaardag van m'n vader heb gemaakt hebben 8 volwassenen en 2 kleine kinderen gegeten, dus daar ben ik ongeveer van uitgegaan. Beter overhouden dan te weinig, toch!quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:54 schreef Lips het volgende:
[..]
Haal jij daar maar 8 stukken uit? Ik zal dan wel zuiniger zijn met m'n stukjes maar haal er 10 tot 12 uit
Jou kostenplaatje komt wel redelijk overeen met wat ik voor mezelf berekend heb. Taart van 20 cm kost ongeveer 8 euro aan materiaal. Maar dan zit er nog niks bij aan electra (mixer, oven) of tijd (uuuuuuren).
Ik hoef er niet dik op te verdienen maar ga het ook niet weggeven!
Ik heb nog geen opdrachten gehad (wel 1 staan voor in juni) maar degenen die mijn taarten hebben gezien vinden het absoluut die bedragen waard!
Ja dat is zeker waar!quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Van het boltaartje dat ik laatst voor de verjaardag van m'n vader heb gemaakt hebben 8 volwassenen en 2 kleine kinderen gegeten, dus daar ben ik ongeveer van uitgegaan. Beter overhouden dan te weinig, toch!
't Kan wel, maar omdat in cake boter zit wordt het dan een nogal zwaar geheel.quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:23 schreef prinseszondererwt het volgende:
Maken jullie de kapsels eigenlijk altijd van biscuitmix? Ik zat te denken om gewoon zo'n bolschaal van IKEA te vullen met een cakemix ofzo. Zeg maar gewoon van Koopmans oid. Is dat gek?
Daar houden we je aanquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik beloof jullie dat als iemand ooit een boltaartje van mij wil, dat ik er dan 15 euro voor zal vragen.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk juist! Nu lijkt het alsof de scheur gehecht is
Mooi taartje. Als het mijn naam&leeftijd was, zou ik er met liefde 20 euro voor neertellen
Hoelang en hoe heet heb je gebakken? En heb je een heteluchtoven of een andere?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef leo1nie het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier, en ben mijn 2e taart aan het bakken. Ik heb biscuit mix gekocht via deleukstetaartenshop, en bak in de ronde ikea vorm. Alleen beide keren dat ik het kapsel eruit haalde, was de bovenkant (als je gaat versieren dus de onderkant) wel hard, maar daaronder was het nog helemaal niet gaar. Terwijl het ding al langer in de oven stond dan hoorde.
Herkent iemand dit?
Ja dat is balenquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
De leukstetaartenshop bezorgt niet op zaterdag, dus je bestelling van vandaag die morgen wordt verzonden komt dan pas maandag aan...
Voor zover ik weet nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:25 schreef Poezebeest het volgende:
Je kunt ook kijken of je in de buurt van een winkeltje woont waar ze spulletjes verkopen en daar even gaan inslaan.
Je kan het ook allemaal zelf makenquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Voor zover ik weet nietwe hebben wel een toko, maar of ze het daar verkopen..
MMF kon je ook maken van spekjes/marshmallows toch?quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Je kan het ook allemaal zelf makenop de website van deleukstetaarten staan recepten voor MMF en biscuitbeslag enzo.
Haha ja wauwquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kijk maar naar de taart van Muis! Ook met MMF.
Nee ik heb 20 marshmallows in een schaal gedaan, dat laten smelten in de magnetron. Dan heb je een soort drab, die moet je eerst doorroeren met een pollepel (anders verbrand je je vingers, heet!) en als het is afgekoeld kan je verder kneden met je handen. Toen heb ik steeds poedersuiker op de bodem van die schaal gedaan en zeg maar de marshmallows 'gepaneerd', en dat steeds door de marshmallows gekneed, nieuw laagje poedersuiker en dan weer kneden etc. tot alle poedersuiker op is (ik had 2 bussen van 250 gram). Het plakt wel heel erg dus je moet je handen goed invetten, bijv. met crisco. Oh en het duurt even maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Haha ja wauwzou een klein wonder zijn als mijn eerste taart zo goed zou lukken.
Maar hoe heb jij dat gedaan dan Muis, of had je kant en klare MMF?
Klinkt tijdrovend maar niet eens zo ingewikkeldquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee ik heb 20 marshmallows in een schaal gedaan, dat laten smelten in de magnetron. Dan heb je een soort drab, die moet je eerst doorroeren met een pollepel (anders verbrand je je vingers, heet!) en als het is afgekoeld kan je verder kneden met je handen. Toen heb ik steeds poedersuiker op de bodem van die schaal gedaan en zeg maar de marshmallows 'gepaneerd', en dat steeds door de marshmallows gekneed, nieuw laagje poedersuiker en dan weer kneden etc. tot alle poedersuiker op is (ik had 2 bussen van 250 gram). Het plakt wel heel erg dus je moet je handen goed invetten, bijv. met crisco. Oh en het duurt even maar dan heb je ook wat
Af en toe heb ik ook een paar druppels water toegevoegd, dan gaat het kneden makkelijker.
Kleurstof heb ik pas naderhand toegevoegdquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:45 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Klinkt tijdrovend maar niet eens zo ingewikkelden kreeg het vanzelf deze kleur of heb je nog kleurstoffen toegevoegd?
In ieder geval heel erg bedankt voor deze handleidinghoe lang had je het ongeveer in de magnetron?
Okay thanksquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Kleurstof heb ik pas naderhand toegevoegdik had witte marshmallows gebruikt. De marshmallows hebben in totaal ongeveer 2 minuten op 900 watt in de magnetron gezeten, maar ik heb het langzaam moeten doen (steeds 20 seconden) omdat ze heel groot worden en dan weer inzakken.
Waar woon je ergens?quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Voor zover ik weet nietwe hebben wel een toko, maar of ze het daar verkopen..
Mmmm, dat wordt lastig want ken daar echt helemaal niks, haha.quote:
Bij de webshop, toko's en in sommige supermarkten (ik koop het bij de Jumbo).quote:
Wat stomquote:Op donderdag 7 mei 2009 16:54 schreef tessie het volgende:
Ik heb dinsdagavond besteld, maar ze zei net aan de foon dat het dus vandaag pas verstuurd is.
Jaquote:Op donderdag 7 mei 2009 17:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Had je alweer meer spulletjes besteld Muis?. Wat heb je?
Dat is dus precies wat ik bedoel! Dan ga ik het op die manier proberen! Sowieso is m'n zak bijna leeg, en wil ik het volgende keer zelf maken ipv die mix, scheelt toch weer geld!quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:15 schreef Lips het volgende:
Als ik met biscuitmix bak in de heteluchtoven dan moet ik heel langzaam opbouwen. Wanneer ik dat niet doe krijg ik een harde, bolle bovenkant met daaronder natte prut
Ik begin altijd met 10 min 125 graden, dan iets van 7 minuten 137 gradan, 7 minuten 150 graden en dan nog iets van 10 minuten 175 graden. Nog heb ik dan soms dat de bovenkant te snel gaar is en het deeg daar net onder niet helemaal gaar.
Ik had een kleine bestelling, was de vorige keer een paar dingetjes vergeten. Maar ik heb dinsdagavond om een uur of 9 besteld. En ze zei dus aan de foon dat het heel druk was, en dat daarom sommige bestellingen een dag later verstuurd waren. Gewoon net pech dus denk ik.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:56 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Wat stomik heb ook dinsdag besteld (bevestiging is van 18:03) dus ik vraag me af waarom het bij jou dan is mis gegaan. Had je een grote of een kleine bestelling?
De s bij https weghalenquote:Op donderdag 7 mei 2009 21:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb 'm!.
Edit: Hmm, ik weet bij god niet hoe ik afbeeldingurl's moet kopiëren bij Google Chrome.. Iig, ik heb een witte Kenwood!
Geweldig in de aanbieding bij de Makro en gelukkig heeft de vader van m'n vriend een eigen bedrijf!quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:34 schreef Poezebeest het volgende:
Ohhh DaD, wat is ie toch mooi hè! Ik ben nu heel jaloers, wil m ook maar vind hem echt veel te duur. Vandaag maar een nieuwe beslagkkom bij de hema gekocht voor 2,50
Moet dat, roomboterquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:10 schreef Poezebeest het volgende:
Heb ingrediënten (roomboter en evt. margarine en poedersuiker maar dat heb je al) voor botercreme om alles mee af te smeren?
Het is wel lekkerder. Ik heb laatst ook vals gespeeld en alleen margarine met heel veel poedersuiker gebruikt en dat was ook goed te eten, wel maar een dun laagje gebruikt en niet lekker dik er op gesmeerd.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Moet dat, roomboter? Want dan haal ik dat morgen nog wel even.
Ik vind 299 zelfs nog veel te veel geld, ik denk dat ik heel blij ga zijn met de kenwood. Nu nog hopen dat ze hem nog hebben...quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik was eigenlijk ook helemaal verliefd op de KitchenAid hoor, maar die vind ik ook gewoon te duur, terwijl de Kenwood zeker niet mindere kwaliteit is!
Ik zag wel een witte KA bij Betsie's in Utrecht voor 299, maar met een kleinere kom, en dus nog steeds de helft duurder...
Hm nou dan haal ik ook wel roomboter, niets te goed voor mn mamsiequote:Op donderdag 7 mei 2009 22:22 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Het is wel lekkerder. Ik heb laatst ook vals gespeeld en alleen margarine met heel veel poedersuiker gebruikt en dat was ook goed te eten, wel maar een dun laagje gebruikt en niet lekker dik er op gesmeerd.
Leuk fimpjequote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
http://www.telegraaf.nl/e(...)lij_met_taart__.html
Een filmpje over Petra Achtien van de Tafel van 18 in Utrecht.
Ik heb de link trouwens van het forum van deleukstetaarten, niet dat ik zelf op de site van de Telegraaf kijk..
Wat is daar raar aan danquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik had eigenlijk iets spectaculairders verwacht, stiekem, van iemand die als beroep taarten decoreren heeft..
En dat ze afsmeert met slagroom vind ik ook een beetje gek..
In slagroom zit water, dus heb je grote kans dat je marsepein gaat smelten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:34 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan dan?
En ja dan verwacht je toch wel dat ze er op zn minst 2 op elkaar doen ofzo!
Hm dat is jammer jaquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
In slagroom zit water, dus heb je grote kans dat je marsepein gaat smelten.
Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, want ik was laatst in haar winkel en ben best een beetje teleurgesteld weggegaan..
Hm dat zou mij inderdaad ook tegenvallenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vooral het feit dat ze er eigenlijk alleen maar kant-en-klare decoraties verkopen en gebruiken, voor zover ik kon niet. Bob de Bouwers van plastic, bloemen van ouwel... Voor een taart voor 8 tot 10 personen met louter plastic poppetjes betaal je ¤37,50..
Scheelt wel weer inspiratie opdoen...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben zo stom geweest om m'n moeder te vragen of ze nog wensen had voor op d'r moederdagtaart...
nu kan ik dus een Feyenoordtaart gaan maken..
Wauwquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:17 schreef prinseszondererwt het volgende:
Breathtaking, niet gek voor een eerste! Lief taartje hoor.![]()
Mijn derde en vierde taartje, met de allereerste zelfgebakken kapsels. Ik ben best heppie met mijn moederdagtaartjes.![]()
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed geslaagd johquote:Op zondag 10 mei 2009 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Feyenoord vond ik een stom thema (vooral omdat ik m'n vader ervan verdenk dat bedacht te hebben) dus ik ben voor een íets vrouwelijker look gegaan voor moederdag.
[ afbeelding ]
Thanks.quote:Op zondag 10 mei 2009 13:14 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Goed geslaagd johhoe maak je die vlinders, gewoon met een uitsteekvormpje
?
Hoezo ben je niet helemaal tevreden dan? Toch liever iets anders gedaan qua decoratie?quote:Op zondag 10 mei 2009 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Thanks.. Ik ben er zelf niet echt tevreden over, maar goed. De vlindertjes zijn gewoon met een uitsteker uit de webshop gedaan, ja.
Nee, das wel met marsepein. Ik heb bloemetjes uitgestoken met deze plunger: http://www.deleukstetaartenshop.nl/popup_image.php?pID=595, daarna de blaadjes een beetje platgedrukt zodat ze wat groter werden, en ten slotte gewoon een beetje de blaadjes naar binnen gerold.quote:Op zondag 10 mei 2009 17:55 schreef tessie het volgende:
Wow das veel leuker dan een Feyenoord taart DaD!
Hoe krijg je die bloemetjes zo dat die randjes wat omhoog staan? Is dat iets anders dan marsepein?
Mooi! Het lijkt wel een beetje Pipstudio-stijlquote:Op zondag 10 mei 2009 12:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Feyenoord vond ik een stom thema (vooral omdat ik m'n vader ervan verdenk dat bedacht te hebben) dus ik ben voor een íets vrouwelijker look gegaan voor moederdag.
[ afbeelding ]
Hihi, sorry!quote:Op maandag 11 mei 2009 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Alle taartjes worden gemaakt met biscuitdeeg, wat je zelf kunt maken of met een bakmix uit de webshop van o.a. deleukstetaarten. De bolvormen kunnen gewoon in de oven! Daarna doorsnijden, vullen met wat je maar lekker vindt (room, jam, vers fruit, chocola, wat jij wil) en daarna bekleden met marsepein, fondant of mmf. Vervolgens ga je los met decoraties!
Gerichtere vragen zijn iets gemakkelijker te beantwoorden..
Stap 1:quote:Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik dacht denk ik aan een stap-voor-stap-recept ofzo
quote:Op maandag 11 mei 2009 13:19 schreef Trusten het volgende:
[..]
Stap 1:
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=Taarten&AID=49&SAID=37
Stap 2 tm 10
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns&AID=91
Ja, jullie zijn ook zo enthousiast!quote:Op maandag 11 mei 2009 13:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Allemaal Slankies hier!.
Phaidra, ik bekleed altijd met marsepein, en dat gaat gemakkelijk! Met fondant lijkt me lastiger omdat dat sneller scheurtjes geeft, maar geprobeerd heb ik het nog niet.
Haha, ja ik weet wat je bedoelt! Maar dan had ik 'het stuk eruit' er niet bij kunnen maken. Ik wil die nog wel ooit gaan maken hoor! maar dan wel met 'het stuk eruit' erbijquote:Op maandag 11 mei 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aww, Voor Mama!. Inderdaad schattig.
En oooh, wat had je een toffe 'taart met een stuk eruit' kunnen maken van jouw kapsel! Ik hoop dat je weet wat ik bedoel want ik heb er ooit eentje gezien op hetleukstetaartenforum, maar ja, vind dat maar eens terug..
Zoiets bedoel je vast wel. Helaas kon ik die van de leukste taarten niet vinden maar deze vond ik op cake central en ook gewoon helemaal tofquote:Op maandag 11 mei 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
En oooh, wat had je een toffe 'taart met een stuk eruit' kunnen maken van jouw kapsel! Ik hoop dat je weet wat ik bedoel want ik heb er ooit eentje gezien op hetleukstetaartenforum, maar ja, vind dat maar eens terug..
Ha! Ik was dus niet de enige die dat dacht.quote:En waarom wordt dr Oetker eigenlijk ineensuitgesproken als dr Utker??
Lol, dat geldt dus ook voor mijquote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:33 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Ha! Ik was dus niet de enige die dat dacht.
En daar krijg je dus best veel aanvragen door? Mocht ik namelijk ooit opdrachten willen gaan doen, zal ik toch reclame moeten gaan maken, denk ik. Ik geef nu veel taartjes weg aan familie, maar die wonen allemaal zo ver weg dat taarten maken voor anderen die daar op visite zijn gewoon totaal onpraktisch is.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef Vlitsie het volgende:
Ow ja die taart was van Keetie. Die maakt zulke leuke dingen altijd.
Maar mensen kunnen inderdaad taarten via mijn website bestellen DaD.
Die verkopen ze op deleukstetaartenshop.nlquote:Op donderdag 14 mei 2009 15:52 schreef Taartje het volgende:
DaD, gaat dat dan niet schuiven op de plaat? Wel een mooie oplossing in ieder geval, beter dan die lelijke doos!
Iemand ook een goed idee voor het vervoeren van cupcakes? Had cadeaudoosjes besteld bij deleukstetaartenshop, maar die zijn eigenlijk net te groot. Ben op zoek naar een bak met afzonderlijke hokjes voor de cakejes. En dan het liefst ook nog een beetje betaalbaar
Inderdaad! Ik vind het nu zo pauper klinken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:12 schreef tessie het volgende:
Oh die taarten met zo´n stuk eruit zijn echt super leuk!
En waarom wordt dr Oetker eigenlijk ineensuitgesproken als dr Utker??
Ganache kan er meteen op maar door afsmeren met botercreme en daarna gladstrijken met een heet paletmes wordt ie wel strakker, ik gebruik trouwens bij witte altijd een andere verhouding.. 300 gram witte chocolade op 200 cc slagroomquote:Op zaterdag 16 mei 2009 09:44 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil taart afwerken met (gekleurde) witte chocoladeganache. Moet ik de taart eerst afsmeren met botercreme, of kan de ganache meteen op het kapsel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |