Daar houden we je aanquote:Op woensdag 6 mei 2009 16:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik beloof jullie dat als iemand ooit een boltaartje van mij wil, dat ik er dan 15 euro voor zal vragen.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk juist! Nu lijkt het alsof de scheur gehecht is
Mooi taartje. Als het mijn naam&leeftijd was, zou ik er met liefde 20 euro voor neertellen
Hoelang en hoe heet heb je gebakken? En heb je een heteluchtoven of een andere?quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef leo1nie het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier, en ben mijn 2e taart aan het bakken. Ik heb biscuit mix gekocht via deleukstetaartenshop, en bak in de ronde ikea vorm. Alleen beide keren dat ik het kapsel eruit haalde, was de bovenkant (als je gaat versieren dus de onderkant) wel hard, maar daaronder was het nog helemaal niet gaar. Terwijl het ding al langer in de oven stond dan hoorde.
Herkent iemand dit?
Ja dat is balenquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
De leukstetaartenshop bezorgt niet op zaterdag, dus je bestelling van vandaag die morgen wordt verzonden komt dan pas maandag aan...
Voor zover ik weet nietquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:25 schreef Poezebeest het volgende:
Je kunt ook kijken of je in de buurt van een winkeltje woont waar ze spulletjes verkopen en daar even gaan inslaan.
Je kan het ook allemaal zelf makenquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Voor zover ik weet nietwe hebben wel een toko, maar of ze het daar verkopen..
MMF kon je ook maken van spekjes/marshmallows toch?quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Je kan het ook allemaal zelf makenop de website van deleukstetaarten staan recepten voor MMF en biscuitbeslag enzo.
Haha ja wauwquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kijk maar naar de taart van Muis! Ook met MMF.
Nee ik heb 20 marshmallows in een schaal gedaan, dat laten smelten in de magnetron. Dan heb je een soort drab, die moet je eerst doorroeren met een pollepel (anders verbrand je je vingers, heet!) en als het is afgekoeld kan je verder kneden met je handen. Toen heb ik steeds poedersuiker op de bodem van die schaal gedaan en zeg maar de marshmallows 'gepaneerd', en dat steeds door de marshmallows gekneed, nieuw laagje poedersuiker en dan weer kneden etc. tot alle poedersuiker op is (ik had 2 bussen van 250 gram). Het plakt wel heel erg dus je moet je handen goed invetten, bijv. met crisco. Oh en het duurt even maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Haha ja wauwzou een klein wonder zijn als mijn eerste taart zo goed zou lukken.
Maar hoe heb jij dat gedaan dan Muis, of had je kant en klare MMF?
Klinkt tijdrovend maar niet eens zo ingewikkeldquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:42 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nee ik heb 20 marshmallows in een schaal gedaan, dat laten smelten in de magnetron. Dan heb je een soort drab, die moet je eerst doorroeren met een pollepel (anders verbrand je je vingers, heet!) en als het is afgekoeld kan je verder kneden met je handen. Toen heb ik steeds poedersuiker op de bodem van die schaal gedaan en zeg maar de marshmallows 'gepaneerd', en dat steeds door de marshmallows gekneed, nieuw laagje poedersuiker en dan weer kneden etc. tot alle poedersuiker op is (ik had 2 bussen van 250 gram). Het plakt wel heel erg dus je moet je handen goed invetten, bijv. met crisco. Oh en het duurt even maar dan heb je ook wat
Af en toe heb ik ook een paar druppels water toegevoegd, dan gaat het kneden makkelijker.
Kleurstof heb ik pas naderhand toegevoegdquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:45 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Klinkt tijdrovend maar niet eens zo ingewikkelden kreeg het vanzelf deze kleur of heb je nog kleurstoffen toegevoegd?
In ieder geval heel erg bedankt voor deze handleidinghoe lang had je het ongeveer in de magnetron?
Okay thanksquote:Op donderdag 7 mei 2009 13:48 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Kleurstof heb ik pas naderhand toegevoegdik had witte marshmallows gebruikt. De marshmallows hebben in totaal ongeveer 2 minuten op 900 watt in de magnetron gezeten, maar ik heb het langzaam moeten doen (steeds 20 seconden) omdat ze heel groot worden en dan weer inzakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |