abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68748255
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 16:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik beloof jullie dat als iemand ooit een boltaartje van mij wil, dat ik er dan 15 euro voor zal vragen.
Daar houden we je aan .

Mijn opdracht is af! Heb nog een foto (wel wazig helaas) van de mislukte zijkant.

Van de bovenkant:

En de zijkant:
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_68748782
Wat een leuke vrolijke taart LeNeHe! Valt toch best wel mee met die zijkant, ik vind hem heel mooi. Gaaf met die sliert dingetjes!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_68749091
Jammer van de scheur, maar verder ziet 'ie er goed uit hoor! Goed opgelost. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_68749416
Leuk juist! Nu lijkt het alsof de scheur gehecht is
Mooi taartje. Als het mijn naam&leeftijd was, zou ik er met liefde 20 euro voor neertellen
pi_68752080
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk juist! Nu lijkt het alsof de scheur gehecht is
Mooi taartje. Als het mijn naam&leeftijd was, zou ik er met liefde 20 euro voor neertellen
.
pi_68760464
Mooie taart hoor!

Ik heb net de leukstetaartenshop geplunderd... Kan ik toch nog moederdagtaartjes maken!
pi_68767186
Hoi allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier, en ben mijn 2e taart aan het bakken. Ik heb biscuit mix gekocht via deleukstetaartenshop, en bak in de ronde ikea vorm. Alleen beide keren dat ik het kapsel eruit haalde, was de bovenkant (als je gaat versieren dus de onderkant) wel hard, maar daaronder was het nog helemaal niet gaar. Terwijl het ding al langer in de oven stond dan hoorde.
Herkent iemand dit?
  donderdag 7 mei 2009 @ 12:23:56 #133
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68767228
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:22 schreef leo1nie het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben helemaal nieuw hier, en ben mijn 2e taart aan het bakken. Ik heb biscuit mix gekocht via deleukstetaartenshop, en bak in de ronde ikea vorm. Alleen beide keren dat ik het kapsel eruit haalde, was de bovenkant (als je gaat versieren dus de onderkant) wel hard, maar daaronder was het nog helemaal niet gaar. Terwijl het ding al langer in de oven stond dan hoorde.
Herkent iemand dit?
Hoelang en hoe heet heb je gebakken? En heb je een heteluchtoven of een andere?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68767257
Nope, ik prik altijd met een cakeprikker erin om te kijken of die gaar is en is die dat nog niet blijft die gewoon langer in de oven staan.
pi_68767311
Ik heb een combi magnetron, volgens mij is dat hetelucht. Ik heb hem op 175 graden, en hij moet 30-35 minuten, en hij heeft nu 40 minuten gestaan en is nog niet goed.. Het is niet zo erg, ik snij het gewoon eraf, want verder is hij wel goed, dan is het alleen een iets minder hoog taartje, alleen snap ik niet waarom!
pi_68767355
Nee, dat zou ik ook niet weten... mocht je nou een volgende keer hetzelfde hebben, dan kun je even verder bakken met aluminiumfolie over je vorm. Gaart 'ie wel verder, maar verbrand de bovenkant niet.
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:15:02 #137
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68769009
Als ik met biscuitmix bak in de heteluchtoven dan moet ik heel langzaam opbouwen. Wanneer ik dat niet doe krijg ik een harde, bolle bovenkant met daaronder natte prut

Ik begin altijd met 10 min 125 graden, dan iets van 7 minuten 137 gradan, 7 minuten 150 graden en dan nog iets van 10 minuten 175 graden. Nog heb ik dan soms dat de bovenkant te snel gaar is en het deeg daar net onder niet helemaal gaar.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68769167
Ik wil eigenlijk wel graag een taartje maken voor moederdag maar dat zou m'n eerste taart worden, en ik heb er nu nog niets voor in huis.. Wat raden jullie me aan?

Als ik marsepein ed bestel bij deleukstetaartenshop heb ik het dan voor zaterdag?
En zijn er nog kant en klare kapsels te koop bij de AH?
Is er trouwens een lekkere en makkelijke vulling om mee te beginnen? Ik zat te denken aan banketbakkersroom en aarbeienjam oid ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2009 13:20:06 ]
pi_68769218
De leukstetaartenshop bezorgt niet op zaterdag, dus je bestelling van vandaag die morgen wordt verzonden komt dan pas maandag aan...
pi_68769346
Je kunt ook kijken of je in de buurt van een winkeltje woont waar ze spulletjes verkopen en daar even gaan inslaan.
pi_68769356
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
De leukstetaartenshop bezorgt niet op zaterdag, dus je bestelling van vandaag die morgen wordt verzonden komt dan pas maandag aan...
Ja dat is balen is er een plan B? Waar kun je nog meer marsepein ed kopen?
pi_68769438
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:25 schreef Poezebeest het volgende:
Je kunt ook kijken of je in de buurt van een winkeltje woont waar ze spulletjes verkopen en daar even gaan inslaan.
Voor zover ik weet niet we hebben wel een toko, maar of ze het daar verkopen..
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:30:35 #143
148689 Muis006
pi_68769523
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:28 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet we hebben wel een toko, maar of ze het daar verkopen..
Je kan het ook allemaal zelf maken op de website van deleukstetaarten staan recepten voor MMF en biscuitbeslag enzo.
pi_68769595
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:30 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Je kan het ook allemaal zelf maken op de website van deleukstetaarten staan recepten voor MMF en biscuitbeslag enzo.
MMF kon je ook maken van spekjes/marshmallows toch?
Maar werkt dat als je er een hele taart mee wil bedekken?
pi_68769626
Kijk maar naar de taart van Muis! Ook met MMF.
pi_68769812
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kijk maar naar de taart van Muis! Ook met MMF.
Haha ja wauw zou een klein wonder zijn als mijn eerste taart zo goed zou lukken.
Maar hoe heb jij dat gedaan dan Muis, of had je kant en klare MMF?
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:42:37 #147
148689 Muis006
pi_68769958
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:38 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Haha ja wauw zou een klein wonder zijn als mijn eerste taart zo goed zou lukken.
Maar hoe heb jij dat gedaan dan Muis, of had je kant en klare MMF?
Nee ik heb 20 marshmallows in een schaal gedaan, dat laten smelten in de magnetron. Dan heb je een soort drab, die moet je eerst doorroeren met een pollepel (anders verbrand je je vingers, heet!) en als het is afgekoeld kan je verder kneden met je handen. Toen heb ik steeds poedersuiker op de bodem van die schaal gedaan en zeg maar de marshmallows 'gepaneerd', en dat steeds door de marshmallows gekneed, nieuw laagje poedersuiker en dan weer kneden etc. tot alle poedersuiker op is (ik had 2 bussen van 250 gram). Het plakt wel heel erg dus je moet je handen goed invetten, bijv. met crisco. Oh en het duurt even maar dan heb je ook wat

Af en toe heb ik ook een paar druppels water toegevoegd, dan gaat het kneden makkelijker.
pi_68770058
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:42 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Nee ik heb 20 marshmallows in een schaal gedaan, dat laten smelten in de magnetron. Dan heb je een soort drab, die moet je eerst doorroeren met een pollepel (anders verbrand je je vingers, heet!) en als het is afgekoeld kan je verder kneden met je handen. Toen heb ik steeds poedersuiker op de bodem van die schaal gedaan en zeg maar de marshmallows 'gepaneerd', en dat steeds door de marshmallows gekneed, nieuw laagje poedersuiker en dan weer kneden etc. tot alle poedersuiker op is (ik had 2 bussen van 250 gram). Het plakt wel heel erg dus je moet je handen goed invetten, bijv. met crisco. Oh en het duurt even maar dan heb je ook wat

Af en toe heb ik ook een paar druppels water toegevoegd, dan gaat het kneden makkelijker.
Klinkt tijdrovend maar niet eens zo ingewikkeld en kreeg het vanzelf deze kleur of heb je nog kleurstoffen toegevoegd?

In ieder geval heel erg bedankt voor deze handleiding hoe lang had je het ongeveer in de magnetron?
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:48:12 #149
148689 Muis006
pi_68770142
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:45 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Klinkt tijdrovend maar niet eens zo ingewikkeld en kreeg het vanzelf deze kleur of heb je nog kleurstoffen toegevoegd?

In ieder geval heel erg bedankt voor deze handleiding hoe lang had je het ongeveer in de magnetron?
Kleurstof heb ik pas naderhand toegevoegd ik had witte marshmallows gebruikt. De marshmallows hebben in totaal ongeveer 2 minuten op 900 watt in de magnetron gezeten, maar ik heb het langzaam moeten doen (steeds 20 seconden) omdat ze heel groot worden en dan weer inzakken.
pi_68770282
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:48 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Kleurstof heb ik pas naderhand toegevoegd ik had witte marshmallows gebruikt. De marshmallows hebben in totaal ongeveer 2 minuten op 900 watt in de magnetron gezeten, maar ik heb het langzaam moeten doen (steeds 20 seconden) omdat ze heel groot worden en dan weer inzakken.
Okay thanks ik ga vanavond even bij de AH kijken wat voor spul ik daar nog kan vinden, en als ik straks alles compleet heb maak ik 'm gewoon voor moederdag.. En anders ga ik het binnenkort eens proberen !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')