abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68809601
Ik heb ook maar weer een bestelling geplaatst. Marsepein, fondant, zwarte kleurstof, en een spuitmond om van die mooie toeven op cc's mee te maken; daar wil ik me ook wel eens aan wagen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_68813415
http://www.telegraaf.nl/e(...)lij_met_taart__.html

Een filmpje over Petra Achtien van de Tafel van 18 in Utrecht.

Ik heb de link trouwens van het forum van deleukstetaarten, niet dat ik zelf op de site van de Telegraaf kijk. .
pi_68813672
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
http://www.telegraaf.nl/e(...)lij_met_taart__.html

Een filmpje over Petra Achtien van de Tafel van 18 in Utrecht.

Ik heb de link trouwens van het forum van deleukstetaarten, niet dat ik zelf op de site van de Telegraaf kijk. .
Leuk fimpje mooi taartje ook uiteindelijk !
pi_68813791
Ik had eigenlijk iets spectaculairders verwacht, stiekem, van iemand die als beroep taarten decoreren heeft. .

En dat ze afsmeert met slagroom vind ik ook een beetje gek. .
pi_68814001
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik had eigenlijk iets spectaculairders verwacht, stiekem, van iemand die als beroep taarten decoreren heeft. .

En dat ze afsmeert met slagroom vind ik ook een beetje gek. .
Wat is daar raar aan dan ?

En ja dan verwacht je toch wel dat ze er op zn minst 2 op elkaar doen ofzo !
pi_68814577
Ik had ook wat spectaculairders verwacht inderdaad... Maarre, maakt ze de marsepein nou gewoon nat voor ze gaat decoreren? Ik zit altijd een beetje te hannesen met het plakken van de fondant, gewoon vochtig maken dus?
pi_68814685
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:34 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan dan ?

En ja dan verwacht je toch wel dat ze er op zn minst 2 op elkaar doen ofzo !
In slagroom zit water, dus heb je grote kans dat je marsepein gaat smelten.

Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, want ik was laatst in haar winkel en ben best een beetje teleurgesteld weggegaan. .
pi_68814863
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

In slagroom zit water, dus heb je grote kans dat je marsepein gaat smelten.

Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, want ik was laatst in haar winkel en ben best een beetje teleurgesteld weggegaan. .
Hm dat is jammer ja in welk opzicht viel het tegen?
pi_68815039
Vooral het feit dat ze er eigenlijk alleen maar kant-en-klare decoraties verkopen en gebruiken, voor zover ik kon niet. Bob de Bouwers van plastic, bloemen van ouwel... Voor een taart voor 8 tot 10 personen met louter plastic poppetjes betaal je ¤37,50. .
pi_68816525
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vooral het feit dat ze er eigenlijk alleen maar kant-en-klare decoraties verkopen en gebruiken, voor zover ik kon niet. Bob de Bouwers van plastic, bloemen van ouwel... Voor een taart voor 8 tot 10 personen met louter plastic poppetjes betaal je ¤37,50. .
Hm dat zou mij inderdaad ook tegenvallen ! Voor die prijs mag je wel wat meer verwachten!
pi_68817891
Ik ben zo stom geweest om m'n moeder te vragen of ze nog wensen had voor op d'r moederdagtaart...

nu kan ik dus een Feyenoordtaart gaan maken. .
pi_68818008
Mij valt het idd ok wel een beetje tegen. Van een beroepstaartenbakster mag je toch wel iets uitbundigers verwachten.

Ik heb ook geleerd dat je niet mag afsmeren met slagroom omdat de marsepein dan smelt. Heb vandaag wel een taartje gemaakt en deze afgesmeerd met witte chocoladepasta. Omdat ik geen zin had om botercreme te maken.
pi_68818030
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 18:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben zo stom geweest om m'n moeder te vragen of ze nog wensen had voor op d'r moederdagtaart...

nu kan ik dus een Feyenoordtaart gaan maken. .
Scheelt wel weer inspiratie opdoen...
pi_68824421
Hm die taart van het filmpje valt mij ook wel een beetje tegen... maar misschien wou ze juist een simpele taart laten zien, zodat iedereen het zelf thuis na kan maken ofzo?

Ik heb vandaag weer 2 taarten gemaakt.

Deze voor mijn mams

En deze voor mijn vriendinnetje
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_68825711
Ohhh Tessie, wat is die eerste ongelooflijk schattig
Je hebt de smaak wel te pakken, he
pi_68825980
Ja ik vind het echt zó leuk! Ik word er helemaal vrolijk van. En ik heb nu zwangerschapsverlof, dus ik heb toch hele dagen niks te doen haha!
Voor eind volgende week heb ik nog een gelegenheid om een taartje voor te maken, en die week erna ook weer
pi_68827060
Leuke taartjes Tessie! Ga je ook je eigen geboortetaartje maken? Of cupcakes ipv beschuit met muisjes...
pi_68827195
Leuk Tessie!! Lieve bijtjes.
pi_68827213
Ik denk dat ik daar op dat moment niet zoveel zin in heb Maar ik probeer in elk geval mijn man over te halen om wel iets anders te maken haha, want ik heb een hekel aan beschuit met muisjes
pi_68827618
Kun je ook vantevoren al maken en dan invriezen... Is wel een mooie missie
pi_68828545
Haha ja maar zo hou ik het ook nog een beetje verspreid, heb ik ook weer wat te doen enzo
Maar als ik daarna ff geen gelegenheden meer heb voor taartjes, dan maak ik er denk ik wel nog een paar en die gooi ik dan gewoon in de vriezer. Over een tijdje heb ik vast juist tijd tekort.
pi_68836324
Hebben jullie in Nederland al ergens zakken met poedersuiker gevonden? Ik werk nu met die bussen, maar is snel op en onhandig werken vind ik.
Ik ga zo aan de slag met de moederdagtaartjes, foto's volgen (als het de moeite waard is... ).
pi_68837653
ik heb ze bij planet cake in rotterdam gehaald... was volgens mij helemaal niet duur
And It Hurts With Every HeartBeat
  zaterdag 9 mei 2009 @ 12:24:38 #224
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68838565
Ik heb die kant en klare fondant van deleukstetaarten gebruikt (Pettinice Extra Wit rolfondant), wat een ramp is dat spul! Uitrollen ging goed. Loshalen van het aanrecht en zonder scheuren over het kapsel leggen niet . Bloemetjes maken ging ook haast niet en die liggen nu heel slap op de taart, terwijl ze de vorige keer mooi overeind stonden. Volgende keer maak ik maar weer zelf MMF, dat beviel me beter.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68839807
Gisteren weer eens mini cupcakes gemaakt:
helaas zijn ze onderweg op de fiets allemaal tegen elkaar aan gevallen en zagen ze er niet meer zo mooi uit

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')