Gewoon zomaar om te oefenenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:14 schreef Muis006 het volgende:
tessie wat een leuke taart! Had je hem zomaar gemaakt of was het voor een gelegenheid?
1 uit een kookboekje die ik hiervoor had gekocht met bol.com punten. Die was met boter.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Geweldig Muis!.
Wat voor recepten heb je gebruikt, Ingrid?
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:06 schreef Taartje het volgende:
Vorige week heb ik voor het eerst geprobeerd mijn (gevulde) kapsel af te smeren met botercreme. Ik had echter het idee dat mijn botercreme daar veeeeuul te dik voor was. Het smeerde voor geen meter uit, en er kwamen allemaal kruimels in. Hoe voorkom ik dit? Ik wil zo graag een keer een echt strakke taart!
Hmm, misschien kun je beter een oventhermometertje kopen? Hoeven volgens mij niet veel meer te kosten dan een zak mix, maar kan je daarna veel geld besparen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
1 uit een kookboekje die ik hiervoor had gekocht met bol.com punten. Die was met boter.
En 1 volgens mij een keer uit dit topic gehaald zonder boter.
Ik ga als er binnenkort geld is een keer zo'n mix bestellen, als het dan nog niet wil, dan geef ik het op.
Van de week nog een keer een simpele cake bakken. Kijken of dat wel lukt.
Wat waren je verhoudingen? Mijn botercrème is nooit te dik om uit te smeren, gewoon een beetje de dikte van hazelnootpasta of zo...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:34 schreef Taartje het volgende:
Wat een mooie taartjes komen weer voorbij! Prachtige roze taart met witte bloemen/sterren, zeker niet aan te zien dat het pas je eerste taart is!
En de kikkertjes zijn ook leuk zeg. Ik moest inderdaad ook meteen aan Den Bosch denken!![]()
Mijn vraag nog even in herhaling...![]()
[..]
Oh ja, dat is wel een goede tip! Want de buitenkant van mn kapsel was een beetje taai zeg maar, waardoor hij er bijna niet doorheen wou. En uiteindelijk ben ik op de een of andere manier scheef gegaan, waardoor de middelste laag dus een stukje miste zeg maar.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:27 schreef Poezebeest het volgende:
Ik maak met een scherp mesje lees aardappelschilmesje altijd eerst een sneetje in het kapsel zodat ik niet met de taartzaag door de hardere buitenkant moet, dat was bij mij namelijk altijd het lastigste.
Volgens mij wel. Ff zoeken. Goed idee!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:47 schreef Lips het volgende:
Taartje, was je botercreme wel 'warm' genoeg? Ik doe 'm soms na het mixen 5 sec in de magnetron zodat het lekker smeert (bij 1 / 1 botercreme that is).
_Ingrid_, zit er een Boerenbond of Welkoop bij je in de buurt? Daar verkopen ze Soezie biscuitmix (scheelt weer verzendkosten).
Volgens mij hetzelfde recept. oventhermometer is een goed idee.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hmm, misschien kun je beter een oventhermometertje kopen? Hoeven volgens mij niet veel meer te kosten dan een zak mix, maar kan je daarna veel geld besparen.
Ik gebruik in ieder geval het volgende recept, had je die ook?
Per ei 30 gram zelfrijzend bakmeel of bloem met bakpoeder en 30 gram suiker. Per halve liter water die in je bakvorm past, neem je 1 ei.
Klop de eieren met de suiker in een warmwaterbad (in de gootsteen doe ik) 10 minuten op de hoogste stand, daarna nog 2 minuten op de laatste stand. Spatel daarna heel voorzichtig de gezeefde bloem doorheen. Een beslag met 4 eieren bak ik 30 minuten op 180 graden, en dan is 'ie altijd goed.
Nee, heb m nietquote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heeft iemand hier de creative plaque embossing cutter, en zo ja, welke maat?
http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=1690quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:05 schreef LeNeHe het volgende:
Tessie en Muis leuke taarten! Knap hoor Muis, voor je eerste poging!![]()
Ik moet een taartje maken voor een toneelgroep, ze bestaan 25 jaar. Ik dacht confettikrullen en confetti erop te doen in blauw, rood, groen en geel maar nou weet ik niet welke kleur ik de ondergrond moet doen. Zwart is te somber denk ik. Hebben jullie tips of ideeen?
En DaD? Wat is creative plaque embossing cutter en wat kun je ermee?![]()
Marsepein, fondant, of mmf (=fondant gemaakt door marshmellows te laten smelten en dan door te kneden met poedersuiker). Ik zou zeggen, probeer het ook eens!quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:16 schreef labbit het volgende:
Wat doen jullie om de taart heen? Marsepein?
Ziet er allemaal zo mooi uit
Ja! Zelfgemaakte ook nog eensquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
Ohh Muis, nu had ik zomaar je kunstwerk gemistWat een gorgeous taartje! Zijn die bloemen ook van MMF?
quote:
Voor een boltaartje? Even denken hoor... ik heb dus nog nooit iets gevraagd, maar ik zal eens wat op een rijtje zetten. Moment.quote:Op woensdag 6 mei 2009 14:26 schreef ColdFeet het volgende:
Hoeveel zou dat in jouw geval zijn voor zo'n boltaartje, DaD? Wel een beetje zakelijk zijn, hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |