abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68687978
Jaaa mijn taartspullies zijn net bezorgd! De postbode had hier eerst een verkeerd pakketje afgegeven voor een straat verderop (een hondenhok! ) maar gelukkig was mijn Lief zo handig om achter hem aan te rennen en heb ik nu het goede pakketje! Dus ik denk dat ik het vanmiddag maar gelijk ga proberen, ben benieuwd!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:03:30 #52
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68691276
Succes tessie
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68691390
Het wil hier niet lukken en ik vind de fondant niet lekker. Dus ik blijf maar bij gewone taarten. Ohnee, kan wel gewoon vullen natuurlijk. Pfff, stom gedoe. Ik ben het bakken verleerd ofzo. Of kookboek klopt niet. Van de week 2 x biscuit gemaakt, maar mislukt. Met 2 verschillende recepten. Ik vermoed ook dat de oven er geen zin meer in heeft, lijkt wel alsof de temperaturen niet meer kloppen.
pi_68698299
_Ingrid_, bij mij lukten de biscuits met gewone recepten ook niet, maar toen ik ze maakte met een biscuitmix ging het wel goed. Misschien is dat een idee? Als je fondant niet lekker vindt, kun je natuurlijk ook marsepein gebruiken. Of vind je dat niet lekker? Ik gebruik ook meestal marsepein, en fondant alleen voor witte dingetjes. Vind het ook nog eens veel fijner werken!

Vorige week heb ik voor het eerst geprobeerd mijn (gevulde) kapsel af te smeren met botercreme. Ik had echter het idee dat mijn botercreme daar veeeeuul te dik voor was. Het smeerde voor geen meter uit, en er kwamen allemaal kruimels in. Hoe voorkom ik dit? Ik wil zo graag een keer een echt strakke taart!
A balanced diet is a cookie in each hand
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:48:49 #55
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68699748
Mijn eerste poging

Gevuld met lemon curd (zelfgemaakt) en frambozenjam (uit potje). Afgestreken met botercrème.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_68700162
Hij is leuk Muis Zou niet zeggen dat dit pas je eerste taart is!
pi_68700516
Geweldig Muis! .

Wat voor recepten heb je gebruikt, Ingrid?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:39:33 #58
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_68701357
Echt heel leuk Muis
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_68701461
Woe echt super mooi Muis!
Ik heb net ook mijn eerste taart na de workshop gemaakt!

Gevuld met banketbakkersroom en 4vruchtenjam.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:46:12 #60
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_68701549
Ook hartstikke leuk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_68701592
Leuk Tessie! Zijn dat oeteldonk kikkers?
pi_68702479
oeteldonk kikkers In het vorige deel van dit topic gaf iemand een linkje naar de beschrijving van de kikkers, daar heb ik ze van gepikt
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:14:19 #63
148689 Muis006
pi_68702556
tessie wat een leuke taart! Had je hem zomaar gemaakt of was het voor een gelegenheid?
pi_68702814
Met carnaval in Den Bosch is de kikker een van de symbolen en zijn dan ook overal terug te vinden. Moest daar meteen aan denken toen ik het zag.
pi_68703294
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 19:14 schreef Muis006 het volgende:
tessie wat een leuke taart! Had je hem zomaar gemaakt of was het voor een gelegenheid?
Gewoon zomaar om te oefenen Laatst een keer een workshop gehad, en ik vond het zo leuk dat ik zelf ook de spulletjes had besteld en die kwamen vandaag binnen, dus gelijk maar aan de slag gegaan
Afgezien van de taart snijden (zelfs met die taartzaag ging het nog niet helemaal goed) ging het best ok
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:22:06 #66
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68707494
Tessie, wat een leuke taart! Leuk dat je meteen met je spulletjes aan de slag bent gegaan!
Je kikkers hebben alleen geen navel zie ik

Mijn taartzaag wil trouwens ook niet altijd meteen lekker, rustig aan doen dan opeens glijdt ie door je kapsel.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68707692
Ik maak met een scherp mesje lees aardappelschilmesje altijd eerst een sneetje in het kapsel zodat ik niet met de taartzaag door de hardere buitenkant moet, dat was bij mij namelijk altijd het lastigste.
pi_68707729
En ik snij gewoon met een broodmes. .

Ik heb alweer een enorme verlanglijst bij de webshop. Vooral enorm als in, enorm duur. .
pi_68707870
Ik heb laatst bij taart en decoratie vanalles gekocht, was ook weer een rib uit mijn lijf. Denk dat ik de komende tijd ook niets meer ga kopen, kan zo nog wel even vooruit.
pi_68707877
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Geweldig Muis! .

Wat voor recepten heb je gebruikt, Ingrid?
1 uit een kookboekje die ik hiervoor had gekocht met bol.com punten. Die was met boter.
En 1 volgens mij een keer uit dit topic gehaald zonder boter.

Ik ga als er binnenkort geld is een keer zo'n mix bestellen, als het dan nog niet wil, dan geef ik het op.
Van de week nog een keer een simpele cake bakken. Kijken of dat wel lukt.
pi_68708022
Wat een mooie taartjes komen weer voorbij! Prachtige roze taart met witte bloemen/sterren, zeker niet aan te zien dat het pas je eerste taart is!

En de kikkertjes zijn ook leuk zeg. Ik moest inderdaad ook meteen aan Den Bosch denken!

Mijn vraag nog even in herhaling...
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:06 schreef Taartje het volgende:
Vorige week heb ik voor het eerst geprobeerd mijn (gevulde) kapsel af te smeren met botercreme. Ik had echter het idee dat mijn botercreme daar veeeeuul te dik voor was. Het smeerde voor geen meter uit, en er kwamen allemaal kruimels in. Hoe voorkom ik dit? Ik wil zo graag een keer een echt strakke taart!
pi_68708269
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:31 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

1 uit een kookboekje die ik hiervoor had gekocht met bol.com punten. Die was met boter.
En 1 volgens mij een keer uit dit topic gehaald zonder boter.

Ik ga als er binnenkort geld is een keer zo'n mix bestellen, als het dan nog niet wil, dan geef ik het op.
Van de week nog een keer een simpele cake bakken. Kijken of dat wel lukt.
Hmm, misschien kun je beter een oventhermometertje kopen? Hoeven volgens mij niet veel meer te kosten dan een zak mix, maar kan je daarna veel geld besparen.

Ik gebruik in ieder geval het volgende recept, had je die ook?

Per ei 30 gram zelfrijzend bakmeel of bloem met bakpoeder en 30 gram suiker. Per halve liter water die in je bakvorm past, neem je 1 ei.
Klop de eieren met de suiker in een warmwaterbad (in de gootsteen doe ik) 10 minuten op de hoogste stand, daarna nog 2 minuten op de laatste stand. Spatel daarna heel voorzichtig de gezeefde bloem doorheen. Een beslag met 4 eieren bak ik 30 minuten op 180 graden, en dan is 'ie altijd goed.
pi_68708273
Welke verhoudingen heb je gebruikt Taartje?
Ik vind botercreme ook zo'n gedoe, soms speel ik vals en prak ik roomboter met veel poedersuiker en smeer ik daar alles mee af, ik doe het maar heel dun. Ik spuit ook geen dijkjes meer, deden ze op de workshop ook niet.
pi_68708308
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:34 schreef Taartje het volgende:
Wat een mooie taartjes komen weer voorbij! Prachtige roze taart met witte bloemen/sterren, zeker niet aan te zien dat het pas je eerste taart is!

En de kikkertjes zijn ook leuk zeg. Ik moest inderdaad ook meteen aan Den Bosch denken!

Mijn vraag nog even in herhaling...
[..]
Wat waren je verhoudingen? Mijn botercrème is nooit te dik om uit te smeren, gewoon een beetje de dikte van hazelnootpasta of zo...
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:47:50 #75
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68708596
Taartje, was je botercreme wel 'warm' genoeg? Ik doe 'm soms na het mixen 5 sec in de magnetron zodat het lekker smeert (bij 1 / 1 botercreme that is).

_Ingrid_, zit er een Boerenbond of Welkoop bij je in de buurt? Daar verkopen ze Soezie biscuitmix (scheelt weer verzendkosten).
Miauw
pi_68708621
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:27 schreef Poezebeest het volgende:
Ik maak met een scherp mesje lees aardappelschilmesje altijd eerst een sneetje in het kapsel zodat ik niet met de taartzaag door de hardere buitenkant moet, dat was bij mij namelijk altijd het lastigste.
Oh ja, dat is wel een goede tip! Want de buitenkant van mn kapsel was een beetje taai zeg maar, waardoor hij er bijna niet doorheen wou. En uiteindelijk ben ik op de een of andere manier scheef gegaan, waardoor de middelste laag dus een stukje miste zeg maar.
Wel raar, toen met die workshop ging het heel makkelijk....
pi_68708755
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:47 schreef Lips het volgende:
Taartje, was je botercreme wel 'warm' genoeg? Ik doe 'm soms na het mixen 5 sec in de magnetron zodat het lekker smeert (bij 1 / 1 botercreme that is).

_Ingrid_, zit er een Boerenbond of Welkoop bij je in de buurt? Daar verkopen ze Soezie biscuitmix (scheelt weer verzendkosten).
Volgens mij wel. Ff zoeken. Goed idee!
pi_68708793
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hmm, misschien kun je beter een oventhermometertje kopen? Hoeven volgens mij niet veel meer te kosten dan een zak mix, maar kan je daarna veel geld besparen.

Ik gebruik in ieder geval het volgende recept, had je die ook?

Per ei 30 gram zelfrijzend bakmeel of bloem met bakpoeder en 30 gram suiker. Per halve liter water die in je bakvorm past, neem je 1 ei.
Klop de eieren met de suiker in een warmwaterbad (in de gootsteen doe ik) 10 minuten op de hoogste stand, daarna nog 2 minuten op de laatste stand. Spatel daarna heel voorzichtig de gezeefde bloem doorheen. Een beslag met 4 eieren bak ik 30 minuten op 180 graden, en dan is 'ie altijd goed.
Volgens mij hetzelfde recept. oventhermometer is een goed idee.
pi_68708944
Ik heb ook wel eens zelf geprobeerd om de biscuit te maken en dat is beide keren op een mislukking uitgelopen. Ik gebruik dus ook echt alleen maar de biscuitmix, kan bijna niets mis aan gaan.
pi_68709041
Heeft iemand hier de creative plaque embossing cutter, en zo ja, welke maat?
pi_68709171
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heeft iemand hier de creative plaque embossing cutter, en zo ja, welke maat?
Nee, heb m niet
pi_68709276
Tessie en Muis leuke taarten! Knap hoor Muis, voor je eerste poging!

Ik moet een taartje maken voor een toneelgroep, ze bestaan 25 jaar. Ik dacht confettikrullen en confetti erop te doen in blauw, rood, groen en geel maar nou weet ik niet welke kleur ik de ondergrond moet doen. Zwart is te somber denk ik. Hebben jullie tips of ideeen?

En DaD? Wat is creative plaque embossing cutter en wat kun je ermee?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_68709354
Ik heb net mijn mams uitgenodigd voor zondag, zodat ik een excuus heb om nog een (moederdag)taartje te maken deze week
pi_68709371
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:05 schreef LeNeHe het volgende:
Tessie en Muis leuke taarten! Knap hoor Muis, voor je eerste poging!

Ik moet een taartje maken voor een toneelgroep, ze bestaan 25 jaar. Ik dacht confettikrullen en confetti erop te doen in blauw, rood, groen en geel maar nou weet ik niet welke kleur ik de ondergrond moet doen. Zwart is te somber denk ik. Hebben jullie tips of ideeen?

En DaD? Wat is creative plaque embossing cutter en wat kun je ermee?
http://www.deleukstetaart(...)php?products_id=1690

Wit als ondergrond misschien?
pi_68719836
Haha Tessie, heel slim hoor. Iedere reden aangrijpen om een taart te maken!

DaD, ik heb voor mijn botercreme dit recept/deze verhoudingen gebruikt: http://www.traktaartie.nl/Recepten/botercremecreme-au-beurre.html

Voor het eerst dat ik een botercrememengsel echt lekker vind, meestal vind ik het veel te vettig smaken. Maar nu was hij lekker zoet, alleen dus nogal dik. Misschien moet ik inderdaad zoals Lips zegt, het mengsel in de magnetron doen. Ga ik proberen, bedankt voor de tip!
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:01:03 #86
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68724542
Taartje, kijk je wel uit met die creme, ik zie dat er water in zit en daar kunnen fondant en marsepijn niet zo goed tegen
Miauw
pi_68724639
Ik had door mijn botercreme een heel klein beetje melk gedaan, ging prima. Verder had ik ongeveer net zoveel poedersuiker als roomboter gebruikt.
pi_68725048
Wat doen jullie om de taart heen? Marsepein?
Ziet er allemaal zo mooi uit
pi_68726160
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:16 schreef labbit het volgende:
Wat doen jullie om de taart heen? Marsepein?
Ziet er allemaal zo mooi uit
Marsepein, fondant, of mmf (=fondant gemaakt door marshmellows te laten smelten en dan door te kneden met poedersuiker). Ik zou zeggen, probeer het ook eens! .
pi_68726339
Ohh Muis, nu had ik zomaar je kunstwerk gemist Wat een gorgeous taartje! Zijn die bloemen ook van MMF?
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:03:03 #91
148689 Muis006
pi_68726653
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 12:54 schreef ColdFeet het volgende:
Ohh Muis, nu had ik zomaar je kunstwerk gemist Wat een gorgeous taartje! Zijn die bloemen ook van MMF?
Ja! Zelfgemaakte ook nog eens
pi_68726767
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ja! Zelfgemaakte ook nog eens
Ja, dat had ik nog wel meegekregen
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:08:40 #93
148689 Muis006
pi_68726836
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, dat had ik nog wel meegekregen
gelukkig, die pret had ik je niet willen onthouden.

Ik vroeg me trouwens af wat jullie makkelijker vinden, MMF of marsepein? Ik heb totaal geen problemen gehad met het MMF en marsepein gebruik ik niet omdat mijn ouders en zus dat niet lusten maar ik was nieuwsgierig wat over het algemeen makkelijker werkt.
pi_68726968
Ik heb alleen nog marsepein gebruikt om te bekleden en dat gaat prima bij mij! Ik lust trouwens ook geen marsepein om het 'zo' op te eten, van die figuurtjes die je rond Sinterklaas ziet moet ik niets hebben. Maar op een taart vind ik het wèl lekker.
pi_68726986
Ik vind marspein fijner om mee te bekleden, dat plakt niet zo erg en scheurt minder snel. Ook kleurt marsepein mooier. Echter vind ik een taart lekkerder met fondant, de marsepein kan best overheersen.
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:57:33 #96
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68728481
Ik gebruik enkel fondant, lust geen marsepijn
Vind fondant prima om mee te werken! (maar heb dus ook enkel daar ervaring mee)
Miauw
pi_68729085
Ik gebruik liever marsepein, vnd ik fijner werken omdat het minder snel scheurt en minder plakt. Ik gebruik fondant wel om roosjes mee te maken en andere figuurtjes. Fondant vind ik ook minder lekker smaken (het stinkt een beetje)

Als jullie een taart in opdracht maken, wat vragen jullie er dan voor? Ik vind het heel moeilijk om prijzen vast te stellen (vooral ook omdat ik vind dat ik nog niet zo supergoed ben in taarten versieren).
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_68729219
Ik maak nog geen taarten in opdracht (ik zou het nu langzaamaan misschien wel durven, maar eigenlijk vind ik mezelf er echt nog niet goed genoeg voor), maar als je nog maar een beginner bent zou ik gewoon een prijs vragen waarmee je de kosten die je hebt gemaakt eruit hebt.
pi_68729653
Hoeveel zou dat in jouw geval zijn voor zo'n boltaartje, DaD? Wel een beetje zakelijk zijn, hoor
pi_68729741
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:26 schreef ColdFeet het volgende:
Hoeveel zou dat in jouw geval zijn voor zo'n boltaartje, DaD? Wel een beetje zakelijk zijn, hoor
Voor een boltaartje? Even denken hoor... ik heb dus nog nooit iets gevraagd, maar ik zal eens wat op een rijtje zetten. Moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')