abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2009 @ 11:03:17 #251
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68898043
Ik denk dat je het wel in kan vriezen, het is daarna alleen niet meer zo luchtig en romig als wanneer het net geklopt is. Ik vries het ook wel eens in voor later gebruik dus met cc en al invriezen zou ook moeten lunnen
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_68898174
Maar als je botercrème invriest voor later gebruik wordt wel geadviseerd om het dan eerst weer even een minuutje te kloppen of zo, toch?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:12:18 #253
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68898355
Om het te verwerken ja, om het te eten niet hoor
  maandag 11 mei 2009 @ 11:37:05 #254
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68899161
Wat een mooie taartjes En ik ben verliefd op die twee bijtjes op die ene taart

Ik heb wel een vraagje! Waar kan ik vinden hoe ik zo'n boltaartje zou kunnen maken? Zo'n beklede? Ik ben nogal een baknoob maar wil er denk ik een maken voor mn mams d'r verjaardag! Maar ik weet dus niet wat er ín zo'n bol zit, en vervolgens hoe je hem kan bekleden
Excuus als het hier al ergens in dit topic staat, ik kon het zo gauw niet vinden!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_68899300
Alle taartjes worden gemaakt met biscuitdeeg, wat je zelf kunt maken of met een bakmix uit de webshop van o.a. deleukstetaarten. De bolvormen kunnen gewoon in de oven! Daarna doorsnijden, vullen met wat je maar lekker vindt (room, jam, vers fruit, chocola, wat jij wil) en daarna bekleden met marsepein, fondant of mmf. Vervolgens ga je los met decoraties!

Gerichtere vragen zijn iets gemakkelijker te beantwoorden. .
  maandag 11 mei 2009 @ 11:47:18 #256
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68899550
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Alle taartjes worden gemaakt met biscuitdeeg, wat je zelf kunt maken of met een bakmix uit de webshop van o.a. deleukstetaarten. De bolvormen kunnen gewoon in de oven! Daarna doorsnijden, vullen met wat je maar lekker vindt (room, jam, vers fruit, chocola, wat jij wil) en daarna bekleden met marsepein, fondant of mmf. Vervolgens ga je los met decoraties!

Gerichtere vragen zijn iets gemakkelijker te beantwoorden. .
Hihi, sorry! ik wist eerlijk gezegd niet waar ik moest beginnen
Ik dacht denk ik aan een stap-voor-stap-recept ofzo Iets in de trant van:
- Ingedriënten voor het cakespul + hoe je dat maakt
- Ingedriënten voor de bekleding (kennelijk dus marsepein, fondant of mmf )
- En decoraties, die worden ook van marsepein e.d. gemaakt methinks?

Weet je, ik ga wel gewoon zelf op die deleukstetaarten site kijken! Daar word ik vast wijzer van
Dank je wel voor het snelle antwoord iig, DaD
pi_68899871
Als je de voorgaande delen hier doorleest, vind je ook al veel antwoorden! Al was het maar omdat ik die vragen ook gesteld heb. .
pi_68900665
Ik heb de hele ochtend geprobeerd om roosjes te maken van mijn fondant, maar ik vind het nog steeds heel erg moeilijk en ze zien er echt niet mooi uit. Misschien heb ik het niet dun genoeg uitgerold.. Ik heb wel tylosefondant gebruikt..

En: Wat een prachtige taartjes komen hier voorbij zeg! Ik heb voorlopig even geen gelegenheid om te bakken
pi_68902166
Hoi!

Ik wil binnenkort ook eens proberen om zelf een taart te decoreren... Ik heb zaterdag bij duikelman in a'dam heel veel spullen gezien die ik nodig zou hebben, maar het is allemaal zo duur! Op dit moment heb ik er in ieder geval geen geld voor, dus ik moet nog even wachten.

Maar. Ik heb wel alvast een vraag: is er nog verschil in consistentie tussen marsepein/ fondant / mmf? Wat is makkelijker om mee te beginnen? Of maakt het niet uit? Ik hou zelf niet echt van marsepein, fondant lijkt me lekkerder, maar als marsepein makkelijker is, begin ik daar wel mee .

Oh ja, hulde voor de baksels die hier voorbij komen Prachtig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68902276
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

Ik dacht denk ik aan een stap-voor-stap-recept ofzo
Stap 1:
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=Taarten&AID=49&SAID=37

Stap 2 tm 10
http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns&AID=91
pi_68902542
Allemaal Slankies hier! .

Phaidra, ik bekleed altijd met marsepein, en dat gaat gemakkelijk! Met fondant lijkt me lastiger omdat dat sneller scheurtjes geeft, maar geprobeerd heb ik het nog niet.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:30:14 #262
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68902608
pi_68903354
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Allemaal Slankies hier! .

Phaidra, ik bekleed altijd met marsepein, en dat gaat gemakkelijk! Met fondant lijkt me lastiger omdat dat sneller scheurtjes geeft, maar geprobeerd heb ik het nog niet.
Ja, jullie zijn ook zo enthousiast!

Ok, de eerste keer zal ik dan maar marsepein gebruiken. Scheelt wel dat ik er zelf dan niet zoveel van zal eten!

Trusten, dank je wel voor de link van de site van maakjetaart! Ziet er handig uit iig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68903733
Misschien is het een idee om wat van die linkjes in de OP te zetten, in het volgende topic?
  maandag 11 mei 2009 @ 14:28:31 #265
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68904874
Ik heb nog nooit marsepijn gebruikt, enkel fondant. Vind het prima werken, geloof niet dat het verschil zo groot zal zijn.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68905125
Ik hou zelf ook niet van marsepein, maar zo op een taart vind ik het wel lekker. Het is ook maar een dun laagje. Maar als ik bijvoorbeeld zo´n parelsnoer-randje (of hoe noem je dat eigenlijk??) maak om de taart heen, laat ik dat altijd gewoon liggen haha, vind ik dan weer too much.

Die linkjes in de OP is trouwens wel een heel goed idee, makkelijker terug te vinden voor iedereen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 11 mei 2009 @ 20:28:10 #267
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68917289
Zoals beloofd hier de moederdagtaarten

Mijn taart was een uitdaging omdat mijn kapsel gebroken was... Een before en een after foto

Before:

After:

Mijn vriend had ook een taart gemaakt voor zijn moeder. Hij heeft wel meteen laten weten dat hij het nooit meer doet

Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 11 mei 2009 @ 20:30:44 #268
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68917416
Voor Mama Wat lief
pi_68920474
Aww, Voor Mama! . Inderdaad schattig.

En oooh, wat had je een toffe 'taart met een stuk eruit' kunnen maken van jouw kapsel! Ik hoop dat je weet wat ik bedoel want ik heb er ooit eentje gezien op hetleukstetaartenforum, maar ja, vind dat maar eens terug. .
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:15:23 #270
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68928584
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aww, Voor Mama! . Inderdaad schattig.

En oooh, wat had je een toffe 'taart met een stuk eruit' kunnen maken van jouw kapsel! Ik hoop dat je weet wat ik bedoel want ik heb er ooit eentje gezien op hetleukstetaartenforum, maar ja, vind dat maar eens terug. .
Haha, ja ik weet wat je bedoelt! Maar dan had ik 'het stuk eruit' er niet bij kunnen maken. Ik wil die nog wel ooit gaan maken hoor! maar dan wel met 'het stuk eruit' erbij
Miauw
pi_68949706
quote:
Op maandag 11 mei 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

Zoiets bedoel je vast wel. Helaas kon ik die van de leukste taarten niet vinden maar deze vond ik op cake central en ook gewoon helemaal tof .

Nu weer verder me vergapen aan taartjes en taartboeken. En tussendoor eens mailtjes beantwoorden. Opeens veel aanvragen voor taarten en bruidstaart proeverijen . Maar ik klaag niet
pi_68950265
Ja, geweldig! Ik heb ook de foto gevonden die ik op deleukstetaarten bedoelde, de taart was van Keetie.

Heb jij trouwens ook een site waar mensen taarten kunnen bestellen, Vlits?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:29:29 #273
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_68950561
Iemand wel eens cupcake cups besteld bij deleukstetaartenshop.nl ?

Zijn ze een beetje vergelijkbaar met die van bv dr. Oetker (of Utker ) ?
En hoe zijn hun bak mixen ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_68950646
Ow ja die taart was van Keetie. Die maakt zulke leuke dingen altijd.

Maar mensen kunnen inderdaad taarten via mijn website bestellen DaD.
pi_68951988
Oh die taarten met zo´n stuk eruit zijn echt super leuk!

En waarom wordt dr Oetker eigenlijk ineensuitgesproken als dr Utker??
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')