quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij staan ze wel als podcast maar dat was gewoon standaard al...
quote:Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoe ik dat ook kan krijgen?
Gewoon even dokter raadplegenquote:Op zondag 12 april 2009 10:12 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zou vandaag les 3 gaan lopen van serie 2 maar ik twijfel een beetje. Had tijdens de vorige les ook al last van een plek in m'n bovenbeen en dat lijkt er niet beter op geworden. Tijdens het lopen was het weg, maar daarma kwam het keihard weer terug. NU zwakt het wel wat af, maar of rust of juist wel lopen het beste is weet ik dus niet.
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2009 11:23 schreef jakkop het volgende:
Ik doe nu op het eind wat op eigen gevoel, eergisteren was dat een minuutje hardlopen, vandaag een minuutje hardlopen en een minuutje wandelen. Lijkt me verder geen probleem.
En trouwens, heeft hardlopen veel invloed op je gewicht? Ik keek vandaag even en woog 2 kilo minder dan vrijdag (niet dat ik dat normaal iedere 2 dagen check hoor) De omstandigheden waren wel iets anders, (minder kleren, 's ochtends ipv 's avonds) maar lijkt me niet dat dat 2 kilo verschil maakt. En heb niet zo'n zin om af te vallen, m'n BMI is nu nog okee, maar kmoet niet veel lichter worden.
bij mij was het net andersom. omdat het podcast waren, herkende mijn mp3 speler het niet.quote:
Klinkt niet alsof je het over een Mac hebt (rechtermuisknop) maar ik heb net ook al eens geprobeerd om het genre te veranderen, wil vooralsnog niet helpen. Eerdaags maar eens kijken dan. Thanks anyway.quote:Op zondag 12 april 2009 11:53 schreef blessed19 het volgende:
[..]
bij mij was het net andersom. omdat het podcast waren, herkende mijn mp3 speler het niet.
alle files selecteren, rechtermuisknop en dan eigenschappen kiezen. daatne op het tweede tabblad het gerne op podcast zetten (bij mij staat het nu op hardlopen.)
dat zou volgens mij goed moeten werken.
Volgende keer even tegelijk met je naam erbij zetten hè! Nu ben ik al voor de 1243e keer de OP aan het veranderenquote:Op zondag 12 april 2009 12:13 schreef jakkop het volgende:
Mag bij mij in de OP dit er bij: Fortis Singelloop Utrecht 10 KM
Qua conditie nog erg ver van me af, maar het is een maandje na dat ik de 10 km zou moeten kunnen lopen, en ik leg mijn lat graag erg hoog, zodat ik er makkelijk onder door kan lopen.
quote:Op zondag 12 april 2009 12:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Volgende keer even tegelijk met je naam erbij zetten hè! Nu ben ik al voor de 1243e keer de OP aan het veranderen
wil het befaamde Itunes je niet verder helpen??quote:Op zondag 12 april 2009 12:18 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof je het over een Mac hebt (rechtermuisknop) maar ik heb net ook al eens geprobeerd om het genre te veranderen, wil vooralsnog niet helpen. Eerdaags maar eens kijken dan. Thanks anyway.
Nog even niet, maar ik ben er ook niet met mijn volledige aandacht bij.quote:Op zondag 12 april 2009 12:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
wil het befaamde Itunes je niet verder helpen??
Kan je zelf veranderenquote:Op zondag 12 april 2009 13:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hallo. Ik ben ook alweer een tijdje bezig met Evy. Mag ik ook in de OP? Heb gisteren les 20 gerend van serie 1 en mijn doel is op 17 mei de Marikenloop 5km te lopen
.
http://www.bongercorp.com/start2runquote:Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Heeft iemand trouwens een linkje naar Evy serie 2 voor mij?
Super, dankjewel!quote:Op zondag 12 april 2009 13:34 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Kan je zelf veranderen
[..]
http://www.bongercorp.com/start2run
Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef BluesRebel het volgende:
Zijn jullie allemaal hardlopers die 1 bepaalde schema volgen? Of ook 'standaard'hardlopers?
Hmm, ok. Dankjewel.. en succesquote:Op zondag 12 april 2009 14:53 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).quote:Op zondag 12 april 2009 11:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.
In dat geval dus niet zon voordeelquote:Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
Dan pas?quote:Op maandag 13 april 2009 19:56 schreef borisz het volgende:
Les negen ging erg lekker. Makkelijker dan ik had verwacht. Ook de eerste keer dat er langere stukken dan drie minuten in zaten.
wat had je aan je knieen? Ik heb namelijk nu ook dikke last van een oude blessure aan mijn knie. traplopen gaat gewoon haast niet meer.quote:Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
Vandaag weer les 1 gehad en ondanks dat ik m'n knie nog een beetje voel gaat het wel weer de goede kant op. In precies 16 minuten zou ik 2.9km ver moeten zijn gekomenGemiddelde snelheid lag op 10.6km/u, gemiddelde hardloopsnelheid ligt ergens rond de 13 a 14km/u. Valt me reuze mee
dat is helaas erg herkenbaar...quote:Op maandag 13 april 2009 21:11 schreef FJD het volgende:
Volgens de fysio was t overbelasting en raakte daarom t kraakbeen geirriteerd. Bij elke stap voelde ik een scherpe stekende pijn in m'n knie. De fysio was heel duidelijk; ik mocht geen enkele oefening meer doen die de knie verder belastte aangezien dit soort blessures een echte hel kunnen worden als je er te lang mee en vooral doorheen loopt.
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.quote:Op maandag 13 april 2009 22:25 schreef blessed19 het volgende:
dat is helaas erg herkenbaar...hoe heb je het weten op te lossen?
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?quote:Op maandag 13 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.
Het gaat echt heel traag weg. Drie weken rustig aan waren nodig en het is nog niet helemaal over merk ik nu maar wel voldoende om door te blijven lopen (mits het niet erger wordt natuurlijk).
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houdenquote:Op maandag 13 april 2009 22:36 schreef blessed19 het volgende:
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehadquote:ik heb al een lange tijd niet meer gesport (zeg een aantal jaar), maar tijdens de eerste les knalde hij er gelijk in... misschien dat het aan de schoenen kan liggen, ik loop namelijk erg hakkerig.
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houdenIk loop bij de fysio omdat ik twee maanden terug ben geopereerd en nu is dat dus iets verlengd door dit verhaal.
[..]
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehad![]()
Als je al op hardloopschoenen loopt en het een oude blessure is dan zou je eens naar een sportarts kunnen gaan.
Sportarts!quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:05 schreef blessed19 het volgende:
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En daarom wil ik de juiste versie. Ze staan in mijn iTunes trouwens niet als podcast vermeld, maar als losse nummers. Iemand enig idee (Mac) hoe ik dit naar podcast kan omzetten?
Top!quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef Fipomacher het volgende:
Nog even over serie 2 les 13..
[..]
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.
Best belangrijk ja maar als je niet allout gaat dan zou ik gewoon gaanquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef heaven7 het volgende:
Ohja en hoe belangrijk zijn die rustdagen? De zon schijnt en ik wil nu weer lopen
hm.. heb om half 4 een afspraak met de fysio. als hun het niet kunnen, ga ik wel naar de sportarts. zit dat ook in het zorgpakket?quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Sportarts!
De huisarts zal je eigenlijk altijd rust voorschrijven omdat hij over het algemeen niet genoeg kennis heeft van specifieke sportblessures.
Volgens mij heb ik mijne vergoed gekregen maar je moet zelf de factuur opsturen. Fysio zal het ook wel weten hoorquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:54 schreef blessed19 het volgende:
hm.. heb om half 4 een afspraak met de fysio. als hun het niet kunnen, ga ik wel naar de sportarts. zit dat ook in het zorgpakket?
ben weer terug!quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijne vergoed gekregen maar je moet zelf de factuur opsturen. Fysio zal het ook wel weten hoor
ik weet niet hoe dat zit. zit echt bij de interpolis, ik ga eens op hun site kijkenquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Jojogirl het volgende:
De eerste 9 sessies worden toch ook in het basispakket vergoed?
Ik heb net na m'n werk weer met een stel collega's gelopen. Lekker rustig, heerlijk weertje. Vrijdag is de Leidse Singelloop en ik zie het al helemaal zitten
Tis kut, tis balen maar het is echt elke cent waard. Als je er per ongeluk te lang door heen loopt dan zit je zo weken aan de kant.quote:
precies! ik ga volgende week aan de oefeningen beginnen! mocht ik nog iets hebben, kon ik altijd bellen voor wat advies zei ze.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Tis kut, tis balen maar het is echt elke cent waard. Als je er per ongeluk te lang door heen loopt dan zit je zo weken aan de kant.
Het is al een paar keer gezegdquote:Op woensdag 15 april 2009 11:19 schreef Woodpecker het volgende:
...Of is Evy beter? Ik zit op de site www.start-to-run-mp3.com/download-start-to-run-cursus-met-evy-mp3-0-5-km.html, maar kan nergens iets downloaden... Wellicht handig voor beginners om dit in de OP te zetten?
Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Het is al een paar keer gezegdMaar op http://bongercorp.com/start2run zijn ze nog wel te downloaden.
iedereen past zich toch altijd aan aan jouw loopsnelheid?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen.Heb net de eerste tape van Robert Ullreys gelopen, jammer dat hij de muziek niet heeft aangepast aan mijn loop/rensnelheid. Hopelijk doet Evy dat wel
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:19 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
iedereen past zich toch altijd aan aan jouw loopsnelheid?
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:30 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ehm, praat ik chinees of zo? Ik bedoel dat het mij handiger lijkt als er éénzelfde tempo muziek wordt gebruikt voor het rennen.
Hetgene wat je bedoelt, haal ik niet uit dat stukje tekst.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen.Heb net de eerste tape van Robert Ullreys gelopen, jammer dat hij de muziek niet heeft aangepast aan mijn loop/rensnelheid. Hopelijk doet Evy dat wel
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
In februari had Insport nog wel de sportband.. Daar heb ik hem tenminste gekocht (in Uden, maar in Nijmegen hadden ze hem ook).quote:Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef _Michiel_ het volgende:
Weet iemand waar de Nikeplus sportband te koop is in nederland?
Perrysport en Intersport hebben beide alleen de ipod-nano versie
Was voor mij ook de motivatie om te gaan lopen, en dat is nu een ruim een jaar geledenquote:Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Psychonikeo het volgende:
voor het eerst sinds een half jaar weer een stukje gelopen en mijn conditie is echt dramatisch, maar daarom moet ik nu dan ook eens door gaan zetten. Ter motivatie vandaag een heel pakket van Nike+ aangeschaft. Dan heb ik in ieder geval een financiële reden om niet te kappen
http://nikeplus.nike.com/(...)928,runID,1142762771
goed nieuwsquote:Op woensdag 15 april 2009 21:11 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Was voor mij ook de motivatie om te gaan lopen, en dat is nu een ruim een jaar geleden
Evyquote:Op woensdag 15 april 2009 21:19 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
goed nieuws
Vanaf vrijdag maar eens verder gaan lopen met Evy![]()
juist.. nog even als inspiratie:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 april 2009 21:38 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
juist.. nog even als inspiratie:Wat een fantastische vrouw is het tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan dat accentje
![]()
Je hebt je pinpas weer terug?quote:Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Psychonikeo het volgende:
voor het eerst sinds een half jaar weer een stukje gelopen en mijn conditie is echt dramatisch, maar daarom moet ik nu dan ook eens door gaan zetten. Ter motivatie vandaag een heel pakket van Nike+ aangeschaft. Dan heb ik in ieder geval een financiële reden om niet te kappen
"ik ben fier op u!" haha..quote:Op donderdag 16 april 2009 10:42 schreef Poezebeest het volgende:
Vandaag les 4 gerend, ging goed! Evy is idd een erg leuk mens om mee te rennen. Al is het alleen al om haar accent. En ik ben niet eens een man...
Heb de link gecheckt en ziet er erg leuk en motiverend uit. Nu denk ik, wil ik ook! Maar kost denk ik beetje meer dan ik er voor uit wil geven...quote:Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Psychonikeo het volgende:
Het is inderdaad niet echt goedkoop. Als je geen ipod Nano of Touch hebt, dan kan het ook zo'n Nike+ sportband en dan kan je voor zo'n 60 euro volgens mij klaar zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:44 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Heb de link gecheckt en ziet er erg leuk en motiverend uit. Nu denk ik, wil ik ook! Maar kost denk ik beetje meer dan ik er voor uit wil geven...
quote:Op donderdag 16 april 2009 11:16 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet echt goedkoop. Als je geen ipod Nano of Touch hebt, dan kan het ook zo'n Nike+ sportband en dan kan je voor zo'n 60 euro volgens mij klaar zijn.
Wel leuk gedaan inderdaad..quote:Op donderdag 16 april 2009 12:07 schreef Fipomacher het volgende:
[..]Kost 60 euro inderdaad. Alleen vind ik dat de grafiek van Nike+ soms nergens op slaat, www.slowgeek.com leest de gegevens uit de nike+ site en maakt een veel betere grafiek
Maar eens downloaden!quote:Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Het is al een paar keer gezegdMaar op http://bongercorp.com/start2run zijn ze nog wel te downloaden.
http://www.dclaheverlee.be/start%20to%20run/str%20schema.pdfquote:Op donderdag 16 april 2009 13:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Maar eens downloaden!
Hoort daar nog een schema op schrift bij? Van hoeveel km je per loop moet doen oid?
Die URL werkt helaas niet..quote:Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
http://www.dclaheverlee.be/start%20to%20run/str%20schema.pdf
Hier is het schema van de eerste serie te zien. Je moet gewoon op je eigen tempo lopen, dus geen bepaald aantal km ofzo.
heb je die van 5 tot 10 ook?quote:Op donderdag 16 april 2009 17:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf
Yup.quote:
Ik heb er wel een: http://bongercorp.com/uploads/5tot10km.pdfquote:
Kun je het eens wat uitgebreider uitleggen? Wat voel je, wanneer voel je het, wanneer gaat het weg?quote:Op donderdag 16 april 2009 17:54 schreef Skv het volgende:
Ik lees net allemaal horroverhalen op een hardlopersforum over mensen met shin splints die er te lang mee zijn doorgelopen.. Na 4 maanden rust na de eerste training al weer helemaal terug enzo..
Ik heb hem inmiddels bij Runnersworld gekocht. Morgen uitproberen bij de IJsselloop in deventerquote:Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef _Michiel_ het volgende:
Weet iemand waar de Nikeplus sportband te koop is in nederland?
Perrysport en Intersport hebben beide alleen de ipod-nano versie
Gemiddeld (nu nog) 6'23"/km omdat daarbij in de gehele eerste serie Start To Run zit. Nu loop ik gemiddeld zo tegen de 5'20"/km.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:06 schreef jakkop het volgende:
Voor de mensen met Nike+/Sports Tracker/Garmin: wat is jullie gemiddelde snelheid?
Evy les 1 ging tegen 10.6km/u gemiddeld. Wandelen tegen 7km/u, rennen tegen 14 a 15 int uur. Alhoewel ik gok dat ik niet de benen heb van de gemiddelde echte beginnerquote:Op zaterdag 18 april 2009 21:06 schreef jakkop het volgende:
Voor de mensen met Nike+/Sports Tracker/Garmin: wat is jullie gemiddelde snelheid?
Beter of slechter? Ik hoop beterquote:Op zaterdag 18 april 2009 21:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Evy les 1 ging tegen 10.6km/u gemiddeld. Wandelen tegen 7km/u, rennen tegen 14 a 15 int uur. Alhoewel ik gok dat ik niet de benen heb van de gemiddelde echte beginner
Ik gok ook beterquote:Op zaterdag 18 april 2009 21:44 schreef jakkop het volgende:
Beter of slechter? Ik hoop beterIk liep les 1 9km/u gemiddeld, nu (les 4) gestegen naar 9,42. Jaja, er zit stijging in.
Ik moet nog wel even een slag om de arm houden omdat ik m'n voetpod nog niet heb gecalibreerd maar ik "schrok" er zelf ook wel van. Heb ook al een keer tijd tegen afstand op Google Maps weggezet en toen kwam ik op 13km/u voor een half uur uit (daar heb ik ook m'n knie-blessure opgelopenquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:41 schreef Jojogirl het volgende:
Pff wat snel FJD, ik ren 9km/u denk ik en wandel 6Evy les 3 (serie 2) ging lekker, al baal ik er nog steeds van dat ik zoveel langzamer ben dan 2 jaar geleden, toen ik ongeveer net zover was met de lessen (tussendoor kindje gekregen). Hopelijk gaan de intervallen/versnellingen daar wat bij helpen.
Linkerbeen: stekende pijn bij belasting aan de buitenkant van de kuit (onderste helft onderbeen).quote:Op donderdag 16 april 2009 21:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Kun je het eens wat uitgebreider uitleggen? Wat voel je, wanneer voel je het, wanneer gaat het weg?
Anders misschien eens naar een sportarts. Shin splints lijkt heel erg op logesyndroom. Als je daar goed van last hebt dan helpt rust geen ene zak.
Zou kunnen, Evy stimuleert altijd zo om langzaam te rennen dat ik niet zo hard durf te gaan. Maar heb opzich wel een goed tempo gelopen in het begin. Eigenlijk heb ik de hele tijd (ongeveer) dezelfde gemiddelde snelheid gelopen. En het was gewoon pure noodzaak: ik was nog 1,5 km van huis.quote:Op zondag 19 april 2009 18:32 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kan echt niet nog 1,5 km doorlopen na Evy hoor. Ben niet meer helemaal dood als ik klaar ben maar wel aardig moe. Misschien ben je te makkelijk begonnen jakkop?
Haha, ik probeer wel zo uit te kienen dat ik op de helft weer richting huis ga. Heb een paar keer gehad dat ik een extra lus moest maken of in de tuin moest uitlopen. Maar ben ook wel eens weer helemaal fit thuis gekomen omdat ik 10 min moest lopen voordat ik weer thuis was. En nee, ik ga dan niet nog een stuk rennen...quote:Op zondag 19 april 2009 20:21 schreef jakkop het volgende:
[..]
Zou kunnen, Evy stimuleert altijd zo om langzaam te rennen dat ik niet zo hard durf te gaan. Maar heb opzich wel een goed tempo gelopen in het begin. Eigenlijk heb ik de hele tijd (ongeveer) dezelfde gemiddelde snelheid gelopen. En het was gewoon pure noodzaak: ik was nog 1,5 km van huis.
Wat was het bij jou? En hoe ben je er uiteindelijk afgekomen? Bij mij is het ook met name bij actief gebruik pijn, verder bijna niet. Vlak na het lopen doet het verschrikkelijk veel pijn; een half uur daarna is het meestal weer bijna weg.quote:Op zondag 19 april 2009 19:27 schreef FJD het volgende:
Zou even een sportarts bezoeken. Het kan net zo goed iets anders zijn natuurlijk maar ik herken wel wat van je klachten. Bij t lopen had ik steeds het gevoel alsof er een ballonetje werd opgeblazen in m'n been maar zodra ik stopte dan zakte de pijn direct weg. Als je hetzelfde hebt dan heeft rust geen enkele zin en daarom is t verstandig om een sportarts te laten oordelen; anders neem je voor niets weken rust.
Ik heb woensdagochtend een afspraak bij de podoloog, die gaat zooltjes voor in mijn schoenen maken. Hetzelfde zooltje kan ik volgens hem in mijn gewone schoenen én in mijn sportschoenen dragen, zodat alles goed moet komen. Hem laat ik ook direct even kijken naar mijn pijnlijke plekken, ik ben benieuwd wat hij er van zegt..quote:Op maandag 20 april 2009 08:42 schreef FJD het volgende:
Bij mij was t logesyndroom maar als ik dit van jou weer lees dan lijkt t bij jou wel weer anders. Ik had nml. last bij inspanning die direct wegging als ik stopte (wat logisch is aangezien de spier dan niet meer dikker wordt en het vlies eromheen dus ook niet meer te krap is). Opereren is de enige oplossing, tis een kleine ingreep en je kunt na een dag of drie alweer redelijk makkelijk wandelen maar goed als ik jou was zou ik eerst eens een sportarts bezoeken. Die heeft er voor gestudeerd en kan je een veel beter advies geven.
Ik krijg een witte pagina. Waarom gebruik je geen www.slowgeek.com? Laat het i.m.o. veel beter zienquote:Op maandag 20 april 2009 21:23 schreef eer-ik het volgende:
Zo, 't ging alweer een stuk beter.
In plaats van wandelen op de rustige stukken geprobeerd wat rustiger te rennen, ging de eerste paar keer goed, de laatste pauze echter niet, had het echt effe nodig om te wandelen.
Al met al gaat de performance weer een stuk omhoog!
linkje
Klopt, moet je effe wachten, dan laadt ie wel.quote:Op maandag 20 april 2009 21:25 schreef Bonger1911 het volgende:
[..]
Ik krijg een witte pagina. Waarom gebruik je geen www.slowgeek.com? Laat het i.m.o. veel beter zien
Daarmee begin je wel pas rond les 23 geloof ik.quote:Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef teigan het volgende:
Zo, ik hebnet mijn rondje opgemeten. Dit was 4,94 kilometer...
Dus met les 14 zit ik al bijna op de 5 kilometer....
Nu alleen nog aan 1 stuk door leren rennen...
Goed op letten en niet door heen lopen. Blessure aan je knie is iets wat je at all costs moet vermijden. Het zijn vervelende blessures die maar heeeel langzaam weggaan.quote:Op maandag 20 april 2009 21:42 schreef teigan het volgende:
Gelukkig, dan heb ik nog eventjes..
Ik merk dat de langere stukken lopen wel goed gaan, dus het uitbreiden van die stukken zal wel goed gaan.. Ik hoop alleen maar dat mijn knieen het uithouden..
ik weet het... Is er nog iets aan mijn looptechniek wat ik zou kunnen veranderen om het wat te vermijden?quote:Op maandag 20 april 2009 21:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Goed op letten en niet door heen lopen. Blessure aan je knie is iets wat je at all costs moet vermijden. Het zijn vervelende blessures die maar heeeel langzaam weggaan.
Ik mag morgen weer
Ik heb zelf iig gemerkt dat achter elkaar doorlopen enorm veel belastender is als een minutenschema (zoals de eerste weken van Evy). Misschien is dat standaard, misschien persoonlijk maar rustig aan doen blijft essentieel.quote:Op maandag 20 april 2009 22:02 schreef teigan het volgende:
ik heb toch wat overgewicht, en dat zal wel niet helemaal goed zijn voor mijn knieën.
Zou het eens overleggen met een sportarts. Als je int zuiden woont zou ik dr. IJzerman proberenquote:Op maandag 20 april 2009 23:28 schreef jakkop het volgende:
Is dit hebben gevaarlijk als je hardloopt?
Dat heb ik ook ervaren toen ik nog overgewicht had (BMI van 30). De stukjes afwisselen met lopen en wandelen bevielen mij veel beter aangezien mijn knieën daarbij een stuk minder protesteerden.quote:Op maandag 20 april 2009 23:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik heb zelf iig gemerkt dat achter elkaar doorlopen enorm veel belastender is als een minutenschema (zoals de eerste weken van Evy). Misschien is dat standaard, misschien persoonlijk maar rustig aan doen blijft essentieel.
quote:Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef teigan het volgende:
Zo, ik hebnet mijn rondje opgemeten. Dit was 4,94 kilometer...
Dus met les 14 zit ik al bijna op de 5 kilometer....
Nu alleen nog aan 1 stuk door leren rennen...
Je bouwt het op van 10 minuten via 12 naar 15 minuten achter elkaar hardlopen. Een prima methode zo heb ik ervaren omdat je je grenzen steeds een klein stukje verlegd.quote:Op maandag 20 april 2009 21:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Daarmee begin je wel pas rond les 23 geloof ik.
Althans, dan is het iets van een kwartier rennen, effe pauze en weer een kwartier.
Ik zat met les 20 wel al boven de 6km, wat ook wel lekker is.
10 km/uur hield ik toen nog prima vol, nu weer effe opbouwen
Nee, dat staat wel in het schema, maar is niet in de Start To Run les opgenomen. Maar je kunt het natuurlijk wel zelf doenquote:
zo ver ben ik dus nog nietquote:Op dinsdag 21 april 2009 11:06 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Nee, dat staat wel in het schema, maar is niet in de Start To Run les opgenomen. Maar je kunt het natuurlijk wel zelf doen
Veel trainingen tegen je max aanlopen, daarmee kom je er wel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:44 schreef mjan het volgende:
Dankjewel Daph_Ik weet eigenlijk ook dat ik wat geduldiger moet zijn en dat het niet erg is om langzaam te lopen, maar ik wil straks ook geen 40 minuten over 5 km gaan doen.. bij wijze van spreken
We gaan gewoon stug verder!
Dat dacht ik inderdaad ook aan het begin.quote:Op dinsdag 21 april 2009 09:57 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
[..]
Je bouwt het op van 10 minuten via 12 naar 15 minuten achter elkaar hardlopen. Een prima methode zo heb ik ervaren omdat je je grenzen steeds een klein stukje verlegd.
Het klinkt wel ver voor de mensen die nu in het begin van Evy zitten: 15 minuten achter elkaar hardlopen![]()
Aan het einde loop je zelfs 20 minuten achter elkaar![]()
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:46 schreef zesje het volgende:
Aarrgghh tijd voor les 2, ik sta te trappelen doet de mp3 spelert het niet... Btw het is een Cowon Iaudio X5, nooit kopen echt een vreselijk K..ding. Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe mp3 spelert of zal ik maar aan de Iphone?
Op de iPhone zit dan weer GPS waarmee je je runs bij kunt houden. Ik denk niet dat je beide apparaten moet vergelijken. Een iPhone kopen voor podcasts is te achterlijk voor woorden maar als telefoon waarmee je ook podcasts kunt luisteren ist een geniaal ding. Alhoewel ik dan ook weer een losse Nano heb. Voornamelijk vanwege de accu. De kans dat een iPhone een lange fietstocht (+3 uur) met zowel muziek als GPS aan uithoudt lijkt me niet heel erg groot.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:10 schreef eer-ik het volgende:
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.
Daarbij is de nao een stuk goedkoper, handzamer en imo beter. Met andere MP3 spelers heb ik geen ervaring moet ik er eerlijk bij zeggen.
Nou, ik kreeg een paar dagen geleden de Runkeeper-updatemail met het volgende:quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Op de iPhone zit dan weer GPS waarmee je je runs bij kunt houden. Ik denk niet dat je beide apparaten moet vergelijken. Een iPhone kopen voor podcasts is te achterlijk voor woorden maar als telefoon waarmee je ook podcasts kunt luisteren ist een geniaal ding. Alhoewel ik dan ook weer een losse Nano heb. Voornamelijk vanwege de accu. De kans dat een iPhone een lange fietstocht (+3 uur) met zowel muziek als GPS aan uithoudt lijkt me niet heel erg groot.
quote:Device
We also pushed a new device build a week or so ago (version 1.4.8). As of writing this post, the RK Free update has been approved, but RK Pro is still in the cue. A lot of this update was behind the scenes-more stability, better synchronization, better accuracy on device and web. The big one though is the top lock button! With the new release, you can now use the top lock to put the screen to sleep WITHOUT DISABLING GPS! This is huge, as it will increase the battery in a major way. Try it out, I can now proudly say that we are marathon-ready! For all of you long distance runners, cyclists, hikers, etc., this should be big news! We also added an "are you sure?" when you discard a run on the device, which will eliminate accidental run discards.
Meteen gedownloadquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:41 schreef Skv het volgende:
Nou, ik kreeg een paar dagen geleden de Runkeeper-updatemail met het volgende:
Geen ads & je krijgt audiocommentaar tijdens je loop. Als ik t veel zou gebruiken dan had ik t wel gekocht maar hartslagmeter is voor mij wel belangrijk straks.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:43 schreef Skv het volgende:
Je hebt een free-versie en een pro. Ik heb zelf de pro; geen idee of er verschil tussen zit qua accuratesse..
Als je hebt geupload na het lopen kan je je run ook hier posten.
Zou je perse Nike schoenen moeten hebben voor dat Nike+ apparaatje? Ik heb pas nieuwe Asics aangeschaft.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:10 schreef eer-ik het volgende:
Op die nano kan je ook dat Nike+ apparaatje aansluiten, wat op de iPhone (officieel) niet kan.
Daarbij is de nao een stuk goedkoper, handzamer en imo beter. Met andere MP3 spelers heb ik geen ervaring moet ik er eerlijk bij zeggen.
je kan ook houdertjes kopen om dat nike zendertje aan je veters vast te maken. Die van mij heb ik gewoon bij de media markt vandaan. Werkt bij mij ook gewoon goed in ieder geval.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:43 schreef zesje het volgende:
[..]
Zou je perse Nike schoenen moeten hebben voor dat Nike+ apparaatje? Ik heb pas nieuwe Asics aangeschaft.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:43 schreef zesje het volgende:
[..]
Zou je perse Nike schoenen moeten hebben voor dat Nike+ apparaatje? Ik heb pas nieuwe Asics aangeschaft.
Dat dusquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:46 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
je kan ook houdertjes kopen om dat nike zendertje aan je veters vast te maken. Die van mij heb ik gewoon bij de media markt vandaan. Werkt bij mij ook gewoon goed in ieder geval.
Super, dank je. Ik moet echt uitkijken dat ik niet als een gek geld ga uitgeven aan leuke gadgets. Heb al nieuwe sportkleding aangeschaft, schoenen en sokken en gisteren het boek Start to run besteld. Maar als ik dan lees over nieuwe IPods/phones, dat Nike zendertje en Runkeeper dan gaat het kriebelen. En dat terwijl ik als argument voor hardlopen gebruik dat het niks kostquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:46 schreef Psychonikeo het volgende:
je kan ook houdertjes kopen om dat nike zendertje aan je veters vast te maken. Die van mij heb ik gewoon bij de media markt vandaan. Werkt bij mij ook gewoon goed in ieder geval.
Mijn Polar footpod is behoorlijk acuraat, alleen als je wandelt tussen door dan klopt er niks meer van (oh en achteruit rennen snapt hij helemaal niks van, maar ja dat doe je ook niet vaak hequote:Op dinsdag 21 april 2009 22:07 schreef FJD het volgende:
Eerst maar even uittesten als ik een wat langer duurloopje kan doen aangezien ik me ook kan voorstellen dat die pod enorm onnauwkeurig wordt als je wandelt of wat heen en weer schuifelt.
Dat vermoeden had ik al ja. Ik zal zondag wel een keer een paar minuutjes achter elkaar lopen en die als aparte training registreren.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:01 schreef computergirl het volgende:
Mijn Polar footpod is behoorlijk acuraat, alleen als je wandelt tussen door dan klopt er niks meer van (oh en achteruit rennen snapt hij helemaal niks van, maar ja dat doe je ook niet vaak he)
Ik weet mezelf altijd weer te overtuigen dat het beter is om dat spul dan nu te kopen. Ik ben nu eenmaal erg overtuigendquote:Op woensdag 22 april 2009 09:28 schreef Daph_ het volgende:
Jezelf belonen als je iets bereikt hebt is een leuk vooruitzicht
Jammer dat hier geen aldi in de buurt zitquote:Op woensdag 22 april 2009 10:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mijn Polar footpod is behoorlijk acuraat, alleen als je wandelt tussen door dan klopt er niks meer van (oh en achteruit rennen snapt hij helemaal niks van, maar ja dat doe je ook niet vaak he)
BTW: vandaag is er weer hardloopspul bij de Aldi, altijd goed!
Shirtje 7,99, short 5,99 (wel heel kort!)
quote:Op woensdag 22 april 2009 10:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik weet mezelf altijd weer te overtuigen dat het beter is om dat spul dan nu te kopen. Ik ben nu eenmaal erg overtuigend
enne ik las zoiets van niet meer dan 3x per week.. dus om de dag zowat, wat heb ik nog meer echt heel erg nodig buiten goede schoenen en mijn iphone met de lesquote:Op woensdag 22 april 2009 09:11 schreef zesje het volgende:
Welkom MissHobje, ik heb net les 2 gelopen en kan me ook nog niet voorstellen dat ik ooit een half uur achter elkaar kan hardlopen, laat staan in 10 weken tijd. Maar tot nu toe heb ik les 1 en 2 overleefd en vind het best pittig ook hoor maar wil het liefst nog vaker. Ik luister dan ook goed naar het advies van Evy als ze zegt dat je niet te hard moet willen gaan. Veel succes!
Is het trouwens de lente die in de lucht hangt of heeft hardlopen ECHT invloed op je libido![]()
* zesje is in meerdere opzichten niet te houden![]()
Bij de lokale sportzaak heb ik laatst een hele berg sportkleding van Esprit en Mexx in de opruiming gekocht, was echt supergoedkoop, oa een hele lekkere broek van dun sweatstof met zakken van Esprit. Heb je weinig aan maar ik wil maar zeggen dat ze wel bestaan.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik moet overigens wel een nieuwe sportbroek. Lang, zwart, geen legging, geen vuilniszak-model en met broekzakjes is een crime om te vinden. Misschien moet ik maar gaan voor driekwarts ofzo, da's in de zomer ook wat fijner I imagine.
Het van 5 tot 10 schema stond een paar pagina's terugquote:Op woensdag 22 april 2009 19:08 schreef karoltje het volgende:
Heeft iemand (een linkje naar) het schema van Evy? Dus niet de mp3's maar een overzicht met hoe lang je elke les rent. Zit nu op les 16 en ik ben benieuwd wanneer het hels wordt.
quote:Op donderdag 16 april 2009 17:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf
Heel herkenbaar. Ik loop vaak het eerste stuk dwars door hordes scholieren (woon vlak bij een middelbare school en mbo/hbo) en dan staar ik maar naar de grond om geen meelijwekkende blikken op te vangenquote:Op woensdag 22 april 2009 23:34 schreef Poezebeest het volgende:
Denk dat mensen zich überhaupt afvragen waarom ik ren omdat ik net zo goed kan lopen voor mijn gevoel dan
Het programma is wel aardig ingesteld op een week. les 1 op maandag, les 2 op woensdag en les 3 op vrijdag. Na elke 3e les wil Evy dat je 2 dagen rust neem, dus dan kan je in principe op maandag weer mooi rennen. Tenminste zo deed ik het altijd, maar het kan natuurlijk op elke mogelijke manier dat je zelf wel, maar zo hield ik het weekend lekker vrijquote:Op woensdag 22 april 2009 23:38 schreef MissHobje het volgende:
Ja ik heb zelf ook het idee dat ik een keer of 3 a 4 die les 1 gewoon ga doen enzo..
Mag maar 3x per week in begin geloof ik he? dat het niet te snel gaat enzo ik had deze planning in gedachte:
woe ( was vandaag dus) dan vrijdag, zondag en dan weer woensdag.
Voel me wel heel stoer zo heheenne ik had een enorme slakkengang tempo voor mijn gevoel.
schort ook wel aan mijn ademhaling maar hoefde nog niet ernstig te hijgen, wel erna ff lekker benauwd maar dat heb ik al gauw met sporten.
Maar het bevalt wel zo na die 1e les
Tja, dat is misschien niet zo goed, maar vrijdag en zondag kan natuurlijk welquote:Op donderdag 23 april 2009 10:41 schreef Daph_ het volgende:
Ik wil juist altijd in het weekend lopen maar drie dagen achter elkaar is een beetje teveel van het goede
Dat wordt spierpijn maandagquote:Op donderdag 23 april 2009 10:50 schreef Daph_ het volgende:
Dat is inderdaad mijn oplossingAlleen dit weekend wordt flink lopen waarschijnlijk; ik wil morgen zelf nog trainen (7 km lopen), zaterdag ga ik met klasgenootjes hardlopen en zondag wil ik eigenlijk ook omdat ik de week daarna waarschijnlijk helemaal niet kan lopen..
weekenden werk ik vaak dus ff rennen ervoor lijkt me juist wel lekker dan heb ik alsnog echt vrij op vrije dagenquote:Op donderdag 23 april 2009 09:30 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Het programma is wel aardig ingesteld op een week. les 1 op maandag, les 2 op woensdag en les 3 op vrijdag. Na elke 3e les wil Evy dat je 2 dagen rust neem, dus dan kan je in principe op maandag weer mooi rennen. Tenminste zo deed ik het altijd, maar het kan natuurlijk op elke mogelijke manier dat je zelf wel, maar zo hield ik het weekend lekker vrij
Tip: gedurende 2 stappen inademen, gedurende 2 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademen).quote:Op donderdag 23 april 2009 11:41 schreef Woodpecker het volgende:
Zo, net les vier van Evy gehad. Het zijn niet mijn spieren die tegenstribbelen, maar meer mijn longen. Moet echt moeite doen om voldoende lucht te krijgen...
gedurende 4 stappen inademen, gedurende 4 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet , 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademenquote:Op donderdag 23 april 2009 14:38 schreef jaapengel79 het volgende:
[..]
Tip: gedurende 2 stappen inademen, gedurende 2 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademen).
Wat je zelf lekker vindt lopen. Ik gebruik het vooral als ik m'n ademhaling weer even onder controle moet krijgen. Geen idee hoeveel stappen, rustig inademen tot ik vol zitquote:
ja, volgens mij ook. Volgens mij kan je daarvoor geen regel verzinnen en is dat bij ieder persoon anders.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat je zelf lekker vindt lopen. Ik gebruik het vooral als ik m'n ademhaling weer even onder controle moet krijgen. Geen idee hoeveel stappen, rustig inademen tot ik vol zit
Jawel hoor, het enige verschil is met welk tempo je loopt als je 4 in - 4 uit ademt. Of op welk tempo jij nog een gesprek kan voeren. Het is een beetje hetzelfde idee als dat het duurloop tempo een bepaald % van je maiximale hartslag is.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:04 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Volgens mij kan je daarvoor geen regel verzinnen en is dat bij ieder persoon anders.
quote:Op woensdag 22 april 2009 19:31 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Het van 5 tot 10 schema stond een paar pagina's terug
[..]
Zo begin ik altijd wel, maar ik moet al snel over naar een sneller ademhalingsritme... Maar het doet zelfs pijn op de borst... Ik ga wel even naar den dokter, ik ben tenslotte ook astma-patiëntquote:Op donderdag 23 april 2009 15:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
gedurende 4 stappen inademen, gedurende 4 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet , 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademen
Dan heb je een goed beginnerstempo te pakken. Andere test is of je nog kan praten tijdens het lopen, anders ga je gewoon te hard (voor een beginner).
Mijn nederige excusesquote:Op donderdag 23 april 2009 15:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
gedurende 4 stappen inademen, gedurende 4 stappen uitademen (dus 1x linkervoet, 1x rechtervoet , 1x linkervoet, 1x rechtervoet = inademen, 1x linkervoet, 1x rechtervoet, 1x linkervoet, 1x rechtervoet = uitademen
Dan heb je een goed beginnerstempo te pakken. Andere test is of je nog kan praten tijdens het lopen, anders ga je gewoon te hard (voor een beginner).
Neuh, niet als je weet waar je moet lopen...quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:15 schreef FJD het volgende:
Strand is naar mijn ervaring enorm belastend voor de knieen dus probeer daar wel op te letten.
Ouch...quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:18 schreef Skv het volgende:
Verdeurie, ik wilde hardlopen omdat het 'zo lekker goedkoop was', voor mij als student. Inmiddels zitten de totale uitgaven al op 355 euro en ik heb nog geen meter gelopen.Dus.
Schoenen zijn meestal zo'n 120 euro, heb je gouden veters gekocht?quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:18 schreef Skv het volgende:
Verdeurie, ik wilde hardlopen omdat het 'zo lekker goedkoop was', voor mij als student. Inmiddels zitten de totale uitgaven al op 355 euro en ik heb nog geen meter gelopen.Dus.
Schoenen 140,-quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Schoenen zijn meestal zo'n 120 euro, heb je gouden veters gekocht?
Hardloopkleding zou ik nog even mee wachten. Die 20 minuutjes die je in het begin rent kan makkelijk in een korte (tennis)broek en een t-shirt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Schoenen 140,-
Zooltjes voor in schoenen 150,-
Hardloopprogramma 8,-
Hartslagmeter 55,-
Koude compressen 8,-
Heb nog niet eens hardloopkleding oid
Op maat laten maken door een podoloog.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:43 schreef Bonger1911 het volgende:
Zooltjes voor 150 euro?Welke zijn dat dan?
Heb je al heftige blessures dan, Skv? Echte hardloop-beginners weten niet eens wat een podoloog is, laat staan dat ze superdure zooltjes (moeten) laten makenquote:
Ik denk dat het inderdaad aan het stappen en winkelen heeft gelegen, want les 7 is hetzelfde als les 6. Ging die wel goed?quote:Op maandag 27 april 2009 08:09 schreef heaven7 het volgende:
Gister les 7 gelopen maar het ging moeizaam. Maarja, zaterdagavond de hele avond op hakken gestaan en gister overdag de hele dag in de stad gelopen en daarna dus nog hardgelopen. Evy zei na 2 minuten rennen 'ja je had makkelijk nog een minuutje extra gekund he'. Nou niet bepaaldGa dezelfde les vandaag nogmaals doen.
Het regent niet vaak de hele dag in Nederlandquote:Op maandag 27 april 2009 20:23 schreef MissHobje het volgende:
Dankje Mjanheb gesmokkeld
Had zo;n slechte dag vandaag ik moet morgen dusomg zit nu alweer uit te stellen maar morgen moet ik hoor! regen of niet!
Even geregeld voor je, vanaf het volgende deel staat 'ie in de OP. Nu kan ik 'm niet meer aanpassen, dus even doorposten en hij staat er direct inquote:Op woensdag 29 april 2009 10:22 schreef Poezebeest het volgende:
Zou deze link http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf in de openingspost mogen? Ik zoek me steeds het hele topic te pletter naar het schema!?!
Ga zo voor les 10, ben benieuwd, heb er zelfs zin in
Als ik het schema bekijk moet het een eitje zijn...
edit: inmiddels terug van mijn rondje en het ging erg goed, kon het makkelijk volhouden, heerlijk!
Hoe lang heb je 'm al/hoe vaak gebruiktquote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:58 schreef Marurk het volgende:
tvp
Ik ben vanmiddag weer begonnen (lekker weer!), maar mijn Nike+ sensor is naar de klote.Weet ook niet waardoor.
Dankjequote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:13 schreef borisz het volgende:
Succes hobbels![]()
Ik heb les 13 gelopen vanmorgen.
Van augustus vorig jaar ofzo.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hoe lang heb je 'm al/hoe vaak gebruiktBatterij kan natuurlijk leeg zijn
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |