abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67943186

Deel hier je hardloopervaringen, schema's, tips en stel je vragen! Of je nou mét of zonder MP3 speler loopt.

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |

http://www.runinfo.nl (schema's, voeding, blessures, kledingtips enz.)
http://www.gmap-pedometer.com (afstand meten)
http://www.prorun.nl/

Abbadon - Start To Run Serie 1 - Les 18 Doel: tja...eerst maar eens die 30 minuten achter elkaar lopen
Alcarin
barreman
BlaatschaaP - Start To Run Serie 1 - Les 20 Doel: Marikenloop 5km
blessed19 - Start To Run Serie 1 Les 2 Doel: 5 km
Blik - Start to Run Serie 2 - Les 26 Doel: 10 km Fortis Singelloop Utrecht onder het u
Bob-B
Californium Start To Run Serie 1 Les 3 Doel: Net zo kunnen rennen als eer-ik en frits
Computergirl
eer-ik - Start To Run Serie 1 - les 18 Doel: eerst maar eens die 5km.
Freecell
Henkde_j
Houniet
ImHungryLetsGetATaco
it_was_me
jakkop - Start To Run Serie 1 - Les 2 Doel: Fortis Singelloop Utrecht 10 km
Jojogirl Doel: De 5k is bereikt dus nu op weg naar de 4EM en de 10k.
jojomen4
Kersje86
Leintjeuh
Lotjeb
Marurk - Start To Run Serie 2 - les 1 Doel: Op naar de 10 km.
MaxPower
Miss_S
Motorbloempje/Faithy - Start To Run Serie 2 - les 9 Doel: Zeven Heuvelen Loop op 17 November
nicomart - Start To Run Serie 1 Les 7 Doel: Rabobankloop Alblasserdam 10km wedstrijd
Patsy_Stone
Principessa.Farfallus Start To Run Serie 1 Les 7 Doel: 31 december 5 km in 30 minuten rennen!
progje
Quinazoline
Sanderrrr
Sjeen
Sport_Life - Doel: 10 km in 40 minuten, 21,1km in 1,5 uur.
vrolijke-frits Start To Run Serie 2 Doel: Volgend jaar de 20 van Alphen.
Ymke Start To Run Serie 1 - Les 7 Doel: Hardlopen zonder te hobbelen
Ynske
YPPY

De OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door vrolijke-frits op 12-04-2009 13:32:08 ]
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_67943187
Hier verder
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_67943204
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:36 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Niet?
Bij mij staan ze wel als podcast maar dat was gewoon standaard al...
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Heb jij enig idee hoe ik dat ook kan krijgen?
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_67943233
Lekker weer om te hardlopen. Ik heb de hardloopschoentjes al regelmatig uit de kast getrokken
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2009 @ 09:56:31 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67943272
Straks maar eens les 9 gaan lopen van Evy .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 12 april 2009 @ 10:12:58 #6
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_67943458
Ik zou vandaag les 3 gaan lopen van serie 2 maar ik twijfel een beetje. Had tijdens de vorige les ook al last van een plek in m'n bovenbeen en dat lijkt er niet beter op geworden. Tijdens het lopen was het weg, maar daarma kwam het keihard weer terug. NU zwakt het wel wat af, maar of rust of juist wel lopen het beste is weet ik dus niet.
pi_67943690
Tvp'tje..

Morgen weer verder met les 13 denk ik...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_67943913
quote:
Op zondag 12 april 2009 10:12 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zou vandaag les 3 gaan lopen van serie 2 maar ik twijfel een beetje. Had tijdens de vorige les ook al last van een plek in m'n bovenbeen en dat lijkt er niet beter op geworden. Tijdens het lopen was het weg, maar daarma kwam het keihard weer terug. NU zwakt het wel wat af, maar of rust of juist wel lopen het beste is weet ik dus niet.
Gewoon even dokter raadplegen (na het weekend dan)

Mag ik ook in de OP trouwens? Heb net les 2 van start to run gedaan

Was ontzettend rustig trouwens, ben maar 1 man tegengekomen.

Hoe doen jullie dat qua route trouwens bij Evy? Het is me nu beide keren niet gelukt om precies weer thuis uit te komen. Ik keer nu gewoon halverwege om (doe ik liever niet, voor de afwisseling) maar nog ben ik te ver van huis. Zal eerder te vroeg moeten zijn, aangezien je op het eind meer rent.

EDIT: Ik heb nu 2 routes uitgezet via pedometer, 1 van 4,5 km en 1 van 5, maar daar kom ik gewoon nog niet aan in die lessen. Zit nu beide lessen op ongeveer 3 km.

[ Bericht 5% gewijzigd door jakkop op 12-04-2009 11:00:06 ]
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67944125
ik heb een klein rondje, en als ik daar niet mee uitkom, dan loop ik nog een paar blokken verder...

Ik zit nu ook op het punt dat ik een stuk overhoud op het kleine rondje, maar nog niet ver genoeg ren voor het grote rondje.. Ik denk dat ik straks wel overstap, en wat ik vorig jaar deed weer ga doen: gewoon de les overnieuw starten voor het laatste stukje..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_67944422
Ik doe nu op het eind wat op eigen gevoel, eergisteren was dat een minuutje hardlopen, vandaag een minuutje hardlopen en een minuutje wandelen. Lijkt me verder geen probleem.

En trouwens, heeft hardlopen veel invloed op je gewicht? Ik keek vandaag even en woog 2 kilo minder dan vrijdag (niet dat ik dat normaal iedere 2 dagen check hoor ) De omstandigheden waren wel iets anders, (minder kleren, 's ochtends ipv 's avonds) maar lijkt me niet dat dat 2 kilo verschil maakt. En heb niet zo'n zin om af te vallen, m'n BMI is nu nog okee, maar kmoet niet veel lichter worden.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67944502
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:23 schreef jakkop het volgende:
Ik doe nu op het eind wat op eigen gevoel, eergisteren was dat een minuutje hardlopen, vandaag een minuutje hardlopen en een minuutje wandelen. Lijkt me verder geen probleem.

En trouwens, heeft hardlopen veel invloed op je gewicht? Ik keek vandaag even en woog 2 kilo minder dan vrijdag (niet dat ik dat normaal iedere 2 dagen check hoor ) De omstandigheden waren wel iets anders, (minder kleren, 's ochtends ipv 's avonds) maar lijkt me niet dat dat 2 kilo verschil maakt. En heb niet zo'n zin om af te vallen, m'n BMI is nu nog okee, maar kmoet niet veel lichter worden.
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.

En dat extra lopen kan absoluut geen kwaad, zolang je maar ervoor zorgt dat je enigszins een cooling down hebt (1 minuut wandelen in jouw geval) zodat je niet meteen naar 0 teruggaat.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_67944963
quote:
Op zondag 12 april 2009 09:49 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

[..]

bij mij was het net andersom. omdat het podcast waren, herkende mijn mp3 speler het niet.

alle files selecteren, rechtermuisknop en dan eigenschappen kiezen. daatne op het tweede tabblad het gerne op podcast zetten (bij mij staat het nu op hardlopen.)

dat zou volgens mij goed moeten werken.
pi_67945403
Mag bij mij in de OP dit er bij: Fortis Singelloop Utrecht 10 KM

Qua conditie nog erg ver van me af, maar het is een maandje na dat ik de 10 km zou moeten kunnen lopen, en ik leg mijn lat graag erg hoog, zodat ik er makkelijk onder door kan lopen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67945536
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:53 schreef blessed19 het volgende:

[..]

bij mij was het net andersom. omdat het podcast waren, herkende mijn mp3 speler het niet.

alle files selecteren, rechtermuisknop en dan eigenschappen kiezen. daatne op het tweede tabblad het gerne op podcast zetten (bij mij staat het nu op hardlopen.)

dat zou volgens mij goed moeten werken.
Klinkt niet alsof je het over een Mac hebt (rechtermuisknop) maar ik heb net ook al eens geprobeerd om het genre te veranderen, wil vooralsnog niet helpen. Eerdaags maar eens kijken dan. Thanks anyway.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_67945559
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:13 schreef jakkop het volgende:
Mag bij mij in de OP dit er bij: Fortis Singelloop Utrecht 10 KM

Qua conditie nog erg ver van me af, maar het is een maandje na dat ik de 10 km zou moeten kunnen lopen, en ik leg mijn lat graag erg hoog, zodat ik er makkelijk onder door kan lopen.
Volgende keer even tegelijk met je naam erbij zetten hè! Nu ben ik al voor de 1243e keer de OP aan het veranderen
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_67945618
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67945877
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:19 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Volgende keer even tegelijk met je naam erbij zetten hè! Nu ben ik al voor de 1243e keer de OP aan het veranderen

ik wil voor de 5 km gaan, nu bezig met les 2...
pi_67945889
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:18 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Klinkt niet alsof je het over een Mac hebt (rechtermuisknop) maar ik heb net ook al eens geprobeerd om het genre te veranderen, wil vooralsnog niet helpen. Eerdaags maar eens kijken dan. Thanks anyway.
wil het befaamde Itunes je niet verder helpen??
  zondag 12 april 2009 @ 13:08:46 #19
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67946813
Hallo . Ik ben ook alweer een tijdje bezig met Evy. Mag ik ook in de OP? Heb gisteren les 20 gerend van serie 1 en mijn doel is op 17 mei de Marikenloop 5km te lopen .
pi_67947130
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:31 schreef blessed19 het volgende:

[..]

wil het befaamde Itunes je niet verder helpen??
Nog even niet, maar ik ben er ook niet met mijn volledige aandacht bij.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  zondag 12 april 2009 @ 13:33:11 #21
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67947357
Heeft iemand trouwens een linkje naar Evy serie 2 voor mij?
pi_67947391
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hallo . Ik ben ook alweer een tijdje bezig met Evy. Mag ik ook in de OP? Heb gisteren les 20 gerend van serie 1 en mijn doel is op 17 mei de Marikenloop 5km te lopen .
Kan je zelf veranderen
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Heeft iemand trouwens een linkje naar Evy serie 2 voor mij?
http://www.bongercorp.com/start2run
  zondag 12 april 2009 @ 13:36:27 #23
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67947437
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:34 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Kan je zelf veranderen
[..]

http://www.bongercorp.com/start2run
Super, dankjewel! .
  zondag 12 april 2009 @ 13:37:53 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_67947478
Ah, te laat .
pi_67947504
Zijn jullie allemaal hardlopers die 1 bepaalde schema volgen? Of ook 'standaard'hardlopers?
pi_67949130
Vandaag niet les 3 gerend Wordt morgen dan denk ikke...
pi_67949474
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef BluesRebel het volgende:
Zijn jullie allemaal hardlopers die 1 bepaalde schema volgen? Of ook 'standaard'hardlopers?
Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).
pi_67950120
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:53 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).
Hmm, ok. Dankjewel.. en succes

Zijn er ook mensen die HIIT-schema's volgen? Zijn die echt zo goed als beweerd wordt?
  maandag 13 april 2009 @ 15:43:25 #29
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_67977837
is er een manier om je eigen podcast te maken zoals Evy?
pi_67983496
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).

Vandaag weer les 1 gehad en ondanks dat ik m'n knie nog een beetje voel gaat het wel weer de goede kant op. In precies 16 minuten zou ik 2.9km ver moeten zijn gekomen Gemiddelde snelheid lag op 10.6km/u, gemiddelde hardloopsnelheid ligt ergens rond de 13 a 14km/u. Valt me reuze mee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 april 2009 @ 19:56:20 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67984004
Les negen ging erg lekker . Makkelijker dan ik had verwacht. Ook de eerste keer dat er langere stukken dan drie minuten in zaten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_67985164
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:

Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
In dat geval dus niet zon voordeel
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:56 schreef borisz het volgende:
Les negen ging erg lekker . Makkelijker dan ik had verwacht. Ook de eerste keer dat er langere stukken dan drie minuten in zaten.
Dan pas?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67985296
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Vandaag weer les 1 gehad en ondanks dat ik m'n knie nog een beetje voel gaat het wel weer de goede kant op. In precies 16 minuten zou ik 2.9km ver moeten zijn gekomen Gemiddelde snelheid lag op 10.6km/u, gemiddelde hardloopsnelheid ligt ergens rond de 13 a 14km/u. Valt me reuze mee
wat had je aan je knieen? Ik heb namelijk nu ook dikke last van een oude blessure aan mijn knie. traplopen gaat gewoon haast niet meer.

wie heeft er warming up tips voor de knie?
pi_67986162
Volgens de fysio was t overbelasting en raakte daarom t kraakbeen geirriteerd. Bij elke stap voelde ik een scherpe stekende pijn in m'n knie. De fysio was heel duidelijk; ik mocht geen enkele oefening meer doen die de knie verder belastte aangezien dit soort blessures een echte hel kunnen worden als je er te lang mee en vooral doorheen loopt.
pi_67988942
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:11 schreef FJD het volgende:
Volgens de fysio was t overbelasting en raakte daarom t kraakbeen geirriteerd. Bij elke stap voelde ik een scherpe stekende pijn in m'n knie. De fysio was heel duidelijk; ik mocht geen enkele oefening meer doen die de knie verder belastte aangezien dit soort blessures een echte hel kunnen worden als je er te lang mee en vooral doorheen loopt.
dat is helaas erg herkenbaar... hoe heb je het weten op te lossen?
pi_67989194
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:25 schreef blessed19 het volgende:
dat is helaas erg herkenbaar... hoe heb je het weten op te lossen?
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.

Het gaat echt heel traag weg. Drie weken rustig aan waren nodig en het is nog niet helemaal over merk ik nu maar wel voldoende om door te blijven lopen (mits het niet erger wordt natuurlijk).
pi_67989383
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.

Het gaat echt heel traag weg. Drie weken rustig aan waren nodig en het is nog niet helemaal over merk ik nu maar wel voldoende om door te blijven lopen (mits het niet erger wordt natuurlijk).
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?

ik heb al een lange tijd niet meer gesport (zeg een aantal jaar), maar tijdens de eerste les knalde hij er gelijk in... misschien dat het aan de schoenen kan liggen, ik loop namelijk erg hakkerig.

maar ben blij om te horen dat er nog hoop is! hou ons op de hoogte!
pi_67989668
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:36 schreef blessed19 het volgende:
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houden Ik loop bij de fysio omdat ik twee maanden terug ben geopereerd en nu is dat dus iets verlengd door dit verhaal.
quote:
ik heb al een lange tijd niet meer gesport (zeg een aantal jaar), maar tijdens de eerste les knalde hij er gelijk in... misschien dat het aan de schoenen kan liggen, ik loop namelijk erg hakkerig.
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehad

Als je al op hardloopschoenen loopt en het een oude blessure is dan zou je eens naar een sportarts kunnen gaan.
pi_67991634
tvp
pi_67994625
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef FJD het volgende:

[..]

Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houden Ik loop bij de fysio omdat ik twee maanden terug ben geopereerd en nu is dat dus iets verlengd door dit verhaal.
[..]

Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehad

Als je al op hardloopschoenen loopt en het een oude blessure is dan zou je eens naar een sportarts kunnen gaan.
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.
pi_67994870
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:05 schreef blessed19 het volgende:
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.
Sportarts!

De huisarts zal je eigenlijk altijd rust voorschrijven omdat hij over het algemeen niet genoeg kennis heeft van specifieke sportblessures.
pi_67994943
Teeveepee
pi_67997826
Hier les 3 gelopen zojuist, viel me ontzettend mee. Kan nu zonder hijgen 2 min rennen en 3 min beginnen ook steeds beter te gaan. Is wel motiverend zo!
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:27:56 #44
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_67997931
Komende zondag de IJsselloop in Deventer

Ik loop de 5 of 10 kilometer, ben ik nog niet helemaal uit.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_67998163
Zaterdag voor het laatst gelopen. Had gegeten om 6 uur en ging lopen om half 9, maar werd kotsmisselijk onderweg. Volgende keer ga ik dus niet meer ná het eten lopen (of ik moet gewoon wat minder eten, dat kan ook). Het jammere is alleen wel dat ik voor het eten eigenlijk geen tijd heb om te lopen.

Ik hoop vanavond even te gaan, heb een rondje van 7 km uitgestippeld dus dat zou mooi zijn als dat lukt
pi_67998242
tvp, wil ook weer kilo's afvallen
pi_68000425
Nog even over serie 2 les 13..
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:29 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

En daarom wil ik de juiste versie. Ze staan in mijn iTunes trouwens niet als podcast vermeld, maar als losse nummers. Iemand enig idee (Mac) hoe ik dit naar podcast kan omzetten?
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.
pi_68002514
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef Fipomacher het volgende:
Nog even over serie 2 les 13..
[..]

Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.
Top! Ga ik daar eerdaags maar eens mee aan de gang.
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68002906
Gister les 1 van Evy gelopen en het ging wel goed! Lag dus voor een groot gedeelte toch aan de schoenen denk ik (heb 3 lessen op Espritsneakertjes gedaan en heb nu hardloopschoenen gekocht).
Wel had ik op een gegeven moment (na 10 minuten denk ik) last van mijn enkels en voorvoet. Een heel vermoeid gevoel wat meteen ophield als ik weer mocht wandelen. Ik heb wel zo'n loopbandtest gedaan voor mijn schoenen. Is dit slechts een kwestie van wennen aan hardlopen (nooit van mijn leven gedaan) of loop ik verkeerd?
pi_68004350
Ohja en hoe belangrijk zijn die rustdagen? De zon schijnt en ik wil nu weer lopen
pi_68004501
Je moet je lichaam wel de rust geven om te herstellen van het hardlopen Als ik twee of drie dagen achter elkaar probeer te lopen verzet mijn lichaam zich daartegen; dat kan ik gewoon nog niet aan.

Ik zou de rustdagen wel in acht nemen, zeker als je net begonnen bent met Start to Run. Ze heeft niet voor niets 1 of 2 rustdagen ingebouwd
pi_68004671
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef heaven7 het volgende:
Ohja en hoe belangrijk zijn die rustdagen? De zon schijnt en ik wil nu weer lopen
Best belangrijk ja maar als je niet allout gaat dan zou ik gewoon gaan Wel wat extra voorzichtigheid inbouwen qua pijntjes maar voor die ene keer kan t best.

Maar over t algemeen wil je die dagen wel pakken. De enige keren dat ik twee dagen achter elkaar liep was als ik maandag een hersteltraining deed.
pi_68004727
Tja ik vind het zo lastig in te schatten maar wil zeker geen blessures natuurlijk. Heb nooit van mn leven hardgelopen als sport. Wel veel geturnd, gezwommen en paardgereden maar daarmee belast je weer hele andere spieren. Dus ik neem aan dat mijn lijf erg moet wennen.. Een half uur wandelen dan een beter idee?
pi_68006682
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 07:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Sportarts!

De huisarts zal je eigenlijk altijd rust voorschrijven omdat hij over het algemeen niet genoeg kennis heeft van specifieke sportblessures.
hm.. heb om half 4 een afspraak met de fysio. als hun het niet kunnen, ga ik wel naar de sportarts. zit dat ook in het zorgpakket?
pi_68006852
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:54 schreef blessed19 het volgende:
hm.. heb om half 4 een afspraak met de fysio. als hun het niet kunnen, ga ik wel naar de sportarts. zit dat ook in het zorgpakket?
Volgens mij heb ik mijne vergoed gekregen maar je moet zelf de factuur opsturen. Fysio zal het ook wel weten hoor
pi_68010459
tvp
pi_68011394
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:58 schreef FJD het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik mijne vergoed gekregen maar je moet zelf de factuur opsturen. Fysio zal het ook wel weten hoor
ben weer terug!

nou, geen hardlopen voor de komende dagen. heb vocht onder mijn knie, en is zeer geirriteerd. heb wel oefeningen gekregen om mijn pezen te versterken. verder rustig aan doen met hardlopen. ze raadde me aan om eerst 3 a 4 weken met les 1 bezig te gaan en daarna kijken hoe het gaat als ik naar les 2 gaat.

wat helemaal kut is, is dat de fysio alleen vergoed wordt bij een uitgebreid zorgpakket, zit niet in het basispakket.

bah!
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:26:51 #58
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68015974
De eerste 9 sessies worden toch ook in het basispakket vergoed?

Ik heb net na m'n werk weer met een stel collega's gelopen. Lekker rustig, heerlijk weertje. Vrijdag is de Leidse Singelloop en ik zie het al helemaal zitten
pi_68017730
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Jojogirl het volgende:
De eerste 9 sessies worden toch ook in het basispakket vergoed?

Ik heb net na m'n werk weer met een stel collega's gelopen. Lekker rustig, heerlijk weertje. Vrijdag is de Leidse Singelloop en ik zie het al helemaal zitten
ik weet niet hoe dat zit. zit echt bij de interpolis, ik ga eens op hun site kijken

edIt:
geen vergoeding in het basis pakket.

[ Bericht 10% gewijzigd door blessed19 op 14-04-2009 20:31:30 ]
pi_68017916
Ik heb net les 13 gelopen. Het ging lekker, maar ik heb nu wel wat last van mijn knieen.

Ik wissel nu hardlopen af met skaten, maar ik merk nu dat mijn knieen wat beginnen te protesteren, net alsof ze iets teveel te verduren krijgen...

Is het wel verstandig om zonder rustdagen afwisselend te skaten en te hardlopen?
Nou moet ik wel zeggen dat ik gisteren een flinke skatetocht heb gemaakt, dus misschien is dat gewoon net iets te veel..
pi_68018914
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:18 schreef blessed19 het volgende:
geen vergoeding in het basis pakket.
Tis kut, tis balen maar het is echt elke cent waard. Als je er per ongeluk te lang door heen loopt dan zit je zo weken aan de kant.
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:10:42 #62
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68019718
Zo, daar gaat ie weer
Signature.
pi_68019930
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:10 schreef eer-ik het volgende:
Zo, daar gaat ie weer
Succes
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68020292
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:48 schreef FJD het volgende:

[..]

Tis kut, tis balen maar het is echt elke cent waard. Als je er per ongeluk te lang door heen loopt dan zit je zo weken aan de kant.
precies! ik ga volgende week aan de oefeningen beginnen! mocht ik nog iets hebben, kon ik altijd bellen voor wat advies zei ze.
pi_68020316
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 21:10 schreef eer-ik het volgende:
Zo, daar gaat ie weer
jaloers is!
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:06:05 #66
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68022031
Back again.
't ging slechter dan het voelde.
Dat kan ook komen omdat ik langere stukken heb gerend dan de vorige keer, en iets langere wandelstukken tussenin geloof ik, maar ik had het gevoel dat ik ging als een racewagen

Hier de run van zojuist.
Al met al niet ontevreden, de 2e keer na een maand of 4.
Nu weer effe volhouden.
Signature.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:18:41 #67
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68025279
Wel grappig.
Eigenlijk heel niet goed, je kan goed zien hoe m'n conditie verslechterd is door een tijd niet te lopen.
Ik vond hier de eerste keer dat ik les 17 liep, liep toen gewoon netjes 3 keer per week hard.

Stats vergelijkend:

1e keer: 4,90 km / 31'07" / 6'20 per km / 462 cal. / 16.06.2008
2e keer: 4,74 km / 34'12" / 7'38 per km / 440 cal. / 14.04.2009

Best bizar eigenlijk. Minder km in meer tijd, resulteert uiteraard in een hoger aantal minuten per km, maar had nooit verwacht dat ik dik een minuut trager was per km. Vrij gortig als je 't mij vraagt maar wel weer een goeie stimulans om door te gaan nu. 't is ook wel bijna een jaar geleden en ik ben in plaats van verder gekomen, enkelt gezakt in m'n prestaties
Signature.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:04:51 #68
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_68033609
*Meldt. Heb zojuist de podcasts van Robert Ullreys gedownload, en ik ga maar eens beginnen met les 1.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:19:10 #69
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_68034021
...Of is Evy beter? Ik zit op de site www.start-to-run-mp3.com/download-start-to-run-cursus-met-evy-mp3-0-5-km.html, maar kan nergens iets downloaden... Wellicht handig voor beginners om dit in de OP te zetten?
pi_68034100
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:19 schreef Woodpecker het volgende:
...Of is Evy beter? Ik zit op de site www.start-to-run-mp3.com/download-start-to-run-cursus-met-evy-mp3-0-5-km.html, maar kan nergens iets downloaden... Wellicht handig voor beginners om dit in de OP te zetten?
Het is al een paar keer gezegd Maar op http://bongercorp.com/start2run zijn ze nog wel te downloaden.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:55:06 #71
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_68035133
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Het is al een paar keer gezegd Maar op http://bongercorp.com/start2run zijn ze nog wel te downloaden.
Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen. Heb net de eerste tape van Robert Ullreys gelopen, jammer dat hij de muziek niet heeft aangepast aan mijn loop/rensnelheid. Hopelijk doet Evy dat wel
pi_68035881
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen. Heb net de eerste tape van Robert Ullreys gelopen, jammer dat hij de muziek niet heeft aangepast aan mijn loop/rensnelheid. Hopelijk doet Evy dat wel
iedereen past zich toch altijd aan aan jouw loopsnelheid?
  woensdag 15 april 2009 @ 12:30:23 #73
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_68036229
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:19 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

iedereen past zich toch altijd aan aan jouw loopsnelheid?
Ehm, praat ik chinees of zo? Ik bedoel dat het mij handiger lijkt als er éénzelfde tempo muziek wordt gebruikt voor het rennen.
pi_68036830
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:30 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Ehm, praat ik chinees of zo? Ik bedoel dat het mij handiger lijkt als er éénzelfde tempo muziek wordt gebruikt voor het rennen.
quote:

[..]

Hetgene wat je bedoelt, haal ik niet uit dat stukje tekst.
pi_68037073
quote:

[..]

Heb hem in de OP gezet, is alleen pas het volgende deel zichtbaar
  woensdag 15 april 2009 @ 15:01:19 #76
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_68040337
Weet iemand waar de Nikeplus sportband te koop is in nederland?
Perrysport en Intersport hebben beide alleen de ipod-nano versie
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_68040731
Jeej, ik mag hier vanaf nu ook posten!
Vandaag bij runnersworld schoenen gekocht en meteen les 1 van Evy gelopen. Ging goed! Op naar de 5 km
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_68041380
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef _Michiel_ het volgende:
Weet iemand waar de Nikeplus sportband te koop is in nederland?
Perrysport en Intersport hebben beide alleen de ipod-nano versie
In februari had Insport nog wel de sportband.. Daar heb ik hem tenminste gekocht (in Uden, maar in Nijmegen hadden ze hem ook).
pi_68051182
voor het eerst sinds een half jaar weer een stukje gelopen en mijn conditie is echt dramatisch, maar daarom moet ik nu dan ook eens door gaan zetten. Ter motivatie vandaag een heel pakket van Nike+ aangeschaft. Dan heb ik in ieder geval een financiële reden om niet te kappen

http://nikeplus.nike.com/(...)928,runID,1142762771
pi_68052717
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Psychonikeo het volgende:
voor het eerst sinds een half jaar weer een stukje gelopen en mijn conditie is echt dramatisch, maar daarom moet ik nu dan ook eens door gaan zetten. Ter motivatie vandaag een heel pakket van Nike+ aangeschaft. Dan heb ik in ieder geval een financiële reden om niet te kappen

Was voor mij ook de motivatie om te gaan lopen, en dat is nu een ruim een jaar geleden
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68053019
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:11 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Was voor mij ook de motivatie om te gaan lopen, en dat is nu een ruim een jaar geleden
goed nieuws
Vanaf vrijdag maar eens verder gaan lopen met Evy
pi_68053066
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:19 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

goed nieuws
Vanaf vrijdag maar eens verder gaan lopen met Evy
Evy
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68053670
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:20 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Evy
juist.. nog even als inspiratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68054943
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:38 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

juist.. nog even als inspiratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een fantastische vrouw is het toch En dan dat accentje
Coolest trailer ever
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  donderdag 16 april 2009 @ 00:26:39 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68059045
quote:

Je hebt je pinpas weer terug?
Signature.
pi_68060711
Jeej ga vandaag les 3 van die fantastische vrouw lopen!

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2009 07:15:43 ]
pi_68063310
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:26 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Je hebt je pinpas weer terug?
jup
pi_68064402
Vandaag les 4 gerend, ging goed! Evy is idd een erg leuk mens om mee te rennen. Al is het alleen al om haar accent. En ik ben niet eens een man...
pi_68064461
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:42 schreef Poezebeest het volgende:
Vandaag les 4 gerend, ging goed! Evy is idd een erg leuk mens om mee te rennen. Al is het alleen al om haar accent. En ik ben niet eens een man...
"ik ben fier op u!" haha..
Als iemand dat tegen je zegt, dan blijf je toch gewoon rennen
pi_68064468
quote:

Heb de link gecheckt en ziet er erg leuk en motiverend uit. Nu denk ik, wil ik ook! Maar kost denk ik beetje meer dan ik er voor uit wil geven...
pi_68065635
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:44 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Heb de link gecheckt en ziet er erg leuk en motiverend uit. Nu denk ik, wil ik ook! Maar kost denk ik beetje meer dan ik er voor uit wil geven...
Het is inderdaad niet echt goedkoop. Als je geen ipod Nano of Touch hebt, dan kan het ook zo'n Nike+ sportband en dan kan je voor zo'n 60 euro volgens mij klaar zijn.
pi_68067530
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:16 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet echt goedkoop. Als je geen ipod Nano of Touch hebt, dan kan het ook zo'n Nike+ sportband en dan kan je voor zo'n 60 euro volgens mij klaar zijn.
Kost 60 euro inderdaad. Alleen vind ik dat de grafiek van Nike+ soms nergens op slaat, www.slowgeek.com leest de gegevens uit de nike+ site en maakt een veel betere grafiek
pi_68068205
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:07 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Kost 60 euro inderdaad. Alleen vind ik dat de grafiek van Nike+ soms nergens op slaat, www.slowgeek.com leest de gegevens uit de nike+ site en maakt een veel betere grafiek
Wel leuk gedaan inderdaad..

pi_68070719
Zo, maar eens mee gaan doen in dit topic!

Ben voornemens te gaan hardlopen. Nog nooit echt mee bezig geweest.

Heb vorige week hardloopschoenen gekocht die mijn overpronatie naar binnen ondersteunen, heb een programma gekocht voor op mijn telefoon om de runs bij te houden middels GPS en zojuist een Garmin FR 50HD besteld op iBood, 55 euro (alleen vandaag).

Eerste training: http://www.runkeeper.com/pub/act/PYbFsMCNItNQRiCVbvxo

Zoals ieder beginnen ben ik veel te hard begonnen, op harde ondergrond, elke dag een paar kilometer en op verkeerd schoeisel. Zit dus ook al na een week te balen met shin splints.

Het idee is dat ik nu rust neem tot ik daar helemaal geen last mee van heb en dan rustig aan ga beginnen.
Mijn conditie staat tot nu toe ongeveer 4,5 kilometer in 30 minuten toe. Valt nog veel aan te verbeteren.
Het idee is om flink wat af te vallen en mijn conditie weer op een hoog peil te krijgen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_68070890
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Maar eens downloaden!
Hoort daar nog een schema op schrift bij? Van hoeveel km je per loop moet doen oid?

[ Bericht 4% gewijzigd door Skv op 16-04-2009 13:59:12 ]
pi_68071420
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Maar eens downloaden!
Hoort daar nog een schema op schrift bij? Van hoeveel km je per loop moet doen oid?
http://www.dclaheverlee.be/start%20to%20run/str%20schema.pdf

Hier is het schema van de eerste serie te zien. Je moet gewoon op je eigen tempo lopen, dus geen bepaald aantal km ofzo.
pi_68071741
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

http://www.dclaheverlee.be/start%20to%20run/str%20schema.pdf

Hier is het schema van de eerste serie te zien. Je moet gewoon op je eigen tempo lopen, dus geen bepaald aantal km ofzo.
Die URL werkt helaas niet..
  donderdag 16 april 2009 @ 17:27:06 #98
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68078745
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:12 schreef Skv het volgende:

[..]

Die URL werkt helaas niet..
http://www.vondeyck.nl/erik/loopschema.pdf
Signature.
  donderdag 16 april 2009 @ 17:29:42 #99
128033 eer-ik