quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:36 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Niet?
Bij mij staan ze wel als podcast maar dat was gewoon standaard al...
quote:Op zondag 12 april 2009 09:37 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoe ik dat ook kan krijgen?
Gewoon even dokter raadplegenquote:Op zondag 12 april 2009 10:12 schreef Jojogirl het volgende:
Ik zou vandaag les 3 gaan lopen van serie 2 maar ik twijfel een beetje. Had tijdens de vorige les ook al last van een plek in m'n bovenbeen en dat lijkt er niet beter op geworden. Tijdens het lopen was het weg, maar daarma kwam het keihard weer terug. NU zwakt het wel wat af, maar of rust of juist wel lopen het beste is weet ik dus niet.
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2009 11:23 schreef jakkop het volgende:
Ik doe nu op het eind wat op eigen gevoel, eergisteren was dat een minuutje hardlopen, vandaag een minuutje hardlopen en een minuutje wandelen. Lijkt me verder geen probleem.
En trouwens, heeft hardlopen veel invloed op je gewicht? Ik keek vandaag even en woog 2 kilo minder dan vrijdag (niet dat ik dat normaal iedere 2 dagen check hoor) De omstandigheden waren wel iets anders, (minder kleren, 's ochtends ipv 's avonds) maar lijkt me niet dat dat 2 kilo verschil maakt. En heb niet zo'n zin om af te vallen, m'n BMI is nu nog okee, maar kmoet niet veel lichter worden.
bij mij was het net andersom. omdat het podcast waren, herkende mijn mp3 speler het niet.quote:
Klinkt niet alsof je het over een Mac hebt (rechtermuisknop) maar ik heb net ook al eens geprobeerd om het genre te veranderen, wil vooralsnog niet helpen. Eerdaags maar eens kijken dan. Thanks anyway.quote:Op zondag 12 april 2009 11:53 schreef blessed19 het volgende:
[..]
bij mij was het net andersom. omdat het podcast waren, herkende mijn mp3 speler het niet.
alle files selecteren, rechtermuisknop en dan eigenschappen kiezen. daatne op het tweede tabblad het gerne op podcast zetten (bij mij staat het nu op hardlopen.)
dat zou volgens mij goed moeten werken.
Volgende keer even tegelijk met je naam erbij zetten hè! Nu ben ik al voor de 1243e keer de OP aan het veranderenquote:Op zondag 12 april 2009 12:13 schreef jakkop het volgende:
Mag bij mij in de OP dit er bij: Fortis Singelloop Utrecht 10 KM
Qua conditie nog erg ver van me af, maar het is een maandje na dat ik de 10 km zou moeten kunnen lopen, en ik leg mijn lat graag erg hoog, zodat ik er makkelijk onder door kan lopen.
quote:Op zondag 12 april 2009 12:19 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Volgende keer even tegelijk met je naam erbij zetten hè! Nu ben ik al voor de 1243e keer de OP aan het veranderen
wil het befaamde Itunes je niet verder helpen??quote:Op zondag 12 april 2009 12:18 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof je het over een Mac hebt (rechtermuisknop) maar ik heb net ook al eens geprobeerd om het genre te veranderen, wil vooralsnog niet helpen. Eerdaags maar eens kijken dan. Thanks anyway.
Nog even niet, maar ik ben er ook niet met mijn volledige aandacht bij.quote:Op zondag 12 april 2009 12:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
wil het befaamde Itunes je niet verder helpen??
Kan je zelf veranderenquote:Op zondag 12 april 2009 13:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hallo. Ik ben ook alweer een tijdje bezig met Evy. Mag ik ook in de OP? Heb gisteren les 20 gerend van serie 1 en mijn doel is op 17 mei de Marikenloop 5km te lopen
.
http://www.bongercorp.com/start2runquote:Op zondag 12 april 2009 13:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Heeft iemand trouwens een linkje naar Evy serie 2 voor mij?
Super, dankjewel!quote:Op zondag 12 april 2009 13:34 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Kan je zelf veranderen
[..]
http://www.bongercorp.com/start2run
Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef BluesRebel het volgende:
Zijn jullie allemaal hardlopers die 1 bepaalde schema volgen? Of ook 'standaard'hardlopers?
Hmm, ok. Dankjewel.. en succesquote:Op zondag 12 april 2009 14:53 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).quote:Op zondag 12 april 2009 11:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.
In dat geval dus niet zon voordeelquote:Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
Dan pas?quote:Op maandag 13 april 2009 19:56 schreef borisz het volgende:
Les negen ging erg lekker. Makkelijker dan ik had verwacht. Ook de eerste keer dat er langere stukken dan drie minuten in zaten.
wat had je aan je knieen? Ik heb namelijk nu ook dikke last van een oude blessure aan mijn knie. traplopen gaat gewoon haast niet meer.quote:Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
Vandaag weer les 1 gehad en ondanks dat ik m'n knie nog een beetje voel gaat het wel weer de goede kant op. In precies 16 minuten zou ik 2.9km ver moeten zijn gekomenGemiddelde snelheid lag op 10.6km/u, gemiddelde hardloopsnelheid ligt ergens rond de 13 a 14km/u. Valt me reuze mee
dat is helaas erg herkenbaar...quote:Op maandag 13 april 2009 21:11 schreef FJD het volgende:
Volgens de fysio was t overbelasting en raakte daarom t kraakbeen geirriteerd. Bij elke stap voelde ik een scherpe stekende pijn in m'n knie. De fysio was heel duidelijk; ik mocht geen enkele oefening meer doen die de knie verder belastte aangezien dit soort blessures een echte hel kunnen worden als je er te lang mee en vooral doorheen loopt.
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.quote:Op maandag 13 april 2009 22:25 schreef blessed19 het volgende:
dat is helaas erg herkenbaar...hoe heb je het weten op te lossen?
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?quote:Op maandag 13 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.
Het gaat echt heel traag weg. Drie weken rustig aan waren nodig en het is nog niet helemaal over merk ik nu maar wel voldoende om door te blijven lopen (mits het niet erger wordt natuurlijk).
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houdenquote:Op maandag 13 april 2009 22:36 schreef blessed19 het volgende:
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehadquote:ik heb al een lange tijd niet meer gesport (zeg een aantal jaar), maar tijdens de eerste les knalde hij er gelijk in... misschien dat het aan de schoenen kan liggen, ik loop namelijk erg hakkerig.
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houdenIk loop bij de fysio omdat ik twee maanden terug ben geopereerd en nu is dat dus iets verlengd door dit verhaal.
[..]
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehad![]()
Als je al op hardloopschoenen loopt en het een oude blessure is dan zou je eens naar een sportarts kunnen gaan.
Sportarts!quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:05 schreef blessed19 het volgende:
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En daarom wil ik de juiste versie. Ze staan in mijn iTunes trouwens niet als podcast vermeld, maar als losse nummers. Iemand enig idee (Mac) hoe ik dit naar podcast kan omzetten?
Top!quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef Fipomacher het volgende:
Nog even over serie 2 les 13..
[..]
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.
Best belangrijk ja maar als je niet allout gaat dan zou ik gewoon gaanquote:Op dinsdag 14 april 2009 13:49 schreef heaven7 het volgende:
Ohja en hoe belangrijk zijn die rustdagen? De zon schijnt en ik wil nu weer lopen
hm.. heb om half 4 een afspraak met de fysio. als hun het niet kunnen, ga ik wel naar de sportarts. zit dat ook in het zorgpakket?quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Sportarts!
De huisarts zal je eigenlijk altijd rust voorschrijven omdat hij over het algemeen niet genoeg kennis heeft van specifieke sportblessures.
Volgens mij heb ik mijne vergoed gekregen maar je moet zelf de factuur opsturen. Fysio zal het ook wel weten hoorquote:Op dinsdag 14 april 2009 14:54 schreef blessed19 het volgende:
hm.. heb om half 4 een afspraak met de fysio. als hun het niet kunnen, ga ik wel naar de sportarts. zit dat ook in het zorgpakket?
ben weer terug!quote:Op dinsdag 14 april 2009 14:58 schreef FJD het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik mijne vergoed gekregen maar je moet zelf de factuur opsturen. Fysio zal het ook wel weten hoor
ik weet niet hoe dat zit. zit echt bij de interpolis, ik ga eens op hun site kijkenquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef Jojogirl het volgende:
De eerste 9 sessies worden toch ook in het basispakket vergoed?
Ik heb net na m'n werk weer met een stel collega's gelopen. Lekker rustig, heerlijk weertje. Vrijdag is de Leidse Singelloop en ik zie het al helemaal zitten
Tis kut, tis balen maar het is echt elke cent waard. Als je er per ongeluk te lang door heen loopt dan zit je zo weken aan de kant.quote:
precies! ik ga volgende week aan de oefeningen beginnen! mocht ik nog iets hebben, kon ik altijd bellen voor wat advies zei ze.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Tis kut, tis balen maar het is echt elke cent waard. Als je er per ongeluk te lang door heen loopt dan zit je zo weken aan de kant.
Het is al een paar keer gezegdquote:Op woensdag 15 april 2009 11:19 schreef Woodpecker het volgende:
...Of is Evy beter? Ik zit op de site www.start-to-run-mp3.com/download-start-to-run-cursus-met-evy-mp3-0-5-km.html, maar kan nergens iets downloaden... Wellicht handig voor beginners om dit in de OP te zetten?
Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Het is al een paar keer gezegdMaar op http://bongercorp.com/start2run zijn ze nog wel te downloaden.
iedereen past zich toch altijd aan aan jouw loopsnelheid?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen.Heb net de eerste tape van Robert Ullreys gelopen, jammer dat hij de muziek niet heeft aangepast aan mijn loop/rensnelheid. Hopelijk doet Evy dat wel
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:19 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
iedereen past zich toch altijd aan aan jouw loopsnelheid?
quote:Op woensdag 15 april 2009 12:30 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ehm, praat ik chinees of zo? Ik bedoel dat het mij handiger lijkt als er éénzelfde tempo muziek wordt gebruikt voor het rennen.
Hetgene wat je bedoelt, haal ik niet uit dat stukje tekst.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ah, thanx!! Vandaar mijn opmerking om het in de OP te zetten. Ik had geen zin om 14 topics door te worstelen.Heb net de eerste tape van Robert Ullreys gelopen, jammer dat hij de muziek niet heeft aangepast aan mijn loop/rensnelheid. Hopelijk doet Evy dat wel
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:55 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
In februari had Insport nog wel de sportband.. Daar heb ik hem tenminste gekocht (in Uden, maar in Nijmegen hadden ze hem ook).quote:Op woensdag 15 april 2009 15:01 schreef _Michiel_ het volgende:
Weet iemand waar de Nikeplus sportband te koop is in nederland?
Perrysport en Intersport hebben beide alleen de ipod-nano versie
Was voor mij ook de motivatie om te gaan lopen, en dat is nu een ruim een jaar geledenquote:Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Psychonikeo het volgende:
voor het eerst sinds een half jaar weer een stukje gelopen en mijn conditie is echt dramatisch, maar daarom moet ik nu dan ook eens door gaan zetten. Ter motivatie vandaag een heel pakket van Nike+ aangeschaft. Dan heb ik in ieder geval een financiële reden om niet te kappen
http://nikeplus.nike.com/(...)928,runID,1142762771
goed nieuwsquote:Op woensdag 15 april 2009 21:11 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Was voor mij ook de motivatie om te gaan lopen, en dat is nu een ruim een jaar geleden
Evyquote:Op woensdag 15 april 2009 21:19 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
goed nieuws
Vanaf vrijdag maar eens verder gaan lopen met Evy![]()
juist.. nog even als inspiratie:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 april 2009 21:38 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
juist.. nog even als inspiratie:Wat een fantastische vrouw is het tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan dat accentje
![]()
Je hebt je pinpas weer terug?quote:Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Psychonikeo het volgende:
voor het eerst sinds een half jaar weer een stukje gelopen en mijn conditie is echt dramatisch, maar daarom moet ik nu dan ook eens door gaan zetten. Ter motivatie vandaag een heel pakket van Nike+ aangeschaft. Dan heb ik in ieder geval een financiële reden om niet te kappen
"ik ben fier op u!" haha..quote:Op donderdag 16 april 2009 10:42 schreef Poezebeest het volgende:
Vandaag les 4 gerend, ging goed! Evy is idd een erg leuk mens om mee te rennen. Al is het alleen al om haar accent. En ik ben niet eens een man...
Heb de link gecheckt en ziet er erg leuk en motiverend uit. Nu denk ik, wil ik ook! Maar kost denk ik beetje meer dan ik er voor uit wil geven...quote:Op woensdag 15 april 2009 20:32 schreef Psychonikeo het volgende:
Het is inderdaad niet echt goedkoop. Als je geen ipod Nano of Touch hebt, dan kan het ook zo'n Nike+ sportband en dan kan je voor zo'n 60 euro volgens mij klaar zijn.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:44 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Heb de link gecheckt en ziet er erg leuk en motiverend uit. Nu denk ik, wil ik ook! Maar kost denk ik beetje meer dan ik er voor uit wil geven...
quote:Op donderdag 16 april 2009 11:16 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet echt goedkoop. Als je geen ipod Nano of Touch hebt, dan kan het ook zo'n Nike+ sportband en dan kan je voor zo'n 60 euro volgens mij klaar zijn.
Wel leuk gedaan inderdaad..quote:Op donderdag 16 april 2009 12:07 schreef Fipomacher het volgende:
[..]Kost 60 euro inderdaad. Alleen vind ik dat de grafiek van Nike+ soms nergens op slaat, www.slowgeek.com leest de gegevens uit de nike+ site en maakt een veel betere grafiek
Maar eens downloaden!quote:Op woensdag 15 april 2009 11:21 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Het is al een paar keer gezegdMaar op http://bongercorp.com/start2run zijn ze nog wel te downloaden.
http://www.dclaheverlee.be/start%20to%20run/str%20schema.pdfquote:Op donderdag 16 april 2009 13:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Maar eens downloaden!
Hoort daar nog een schema op schrift bij? Van hoeveel km je per loop moet doen oid?
Die URL werkt helaas niet..quote:Op donderdag 16 april 2009 14:02 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
http://www.dclaheverlee.be/start%20to%20run/str%20schema.pdf
Hier is het schema van de eerste serie te zien. Je moet gewoon op je eigen tempo lopen, dus geen bepaald aantal km ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |