abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67949130
Vandaag niet les 3 gerend Wordt morgen dan denk ikke...
pi_67949474
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef BluesRebel het volgende:
Zijn jullie allemaal hardlopers die 1 bepaalde schema volgen? Of ook 'standaard'hardlopers?
Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).
pi_67950120
quote:
Op zondag 12 april 2009 14:53 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).
Hmm, ok. Dankjewel.. en succes

Zijn er ook mensen die HIIT-schema's volgen? Zijn die echt zo goed als beweerd wordt?
  maandag 13 april 2009 @ 15:43:25 #29
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_67977837
is er een manier om je eigen podcast te maken zoals Evy?
pi_67983496
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).

Vandaag weer les 1 gehad en ondanks dat ik m'n knie nog een beetje voel gaat het wel weer de goede kant op. In precies 16 minuten zou ik 2.9km ver moeten zijn gekomen Gemiddelde snelheid lag op 10.6km/u, gemiddelde hardloopsnelheid ligt ergens rond de 13 a 14km/u. Valt me reuze mee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 april 2009 @ 19:56:20 #31
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_67984004
Les negen ging erg lekker . Makkelijker dan ik had verwacht. Ook de eerste keer dat er langere stukken dan drie minuten in zaten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_67985164
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:

Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
In dat geval dus niet zon voordeel
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:56 schreef borisz het volgende:
Les negen ging erg lekker . Makkelijker dan ik had verwacht. Ook de eerste keer dat er langere stukken dan drie minuten in zaten.
Dan pas?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67985296
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:

[..]

Vandaag weer les 1 gehad en ondanks dat ik m'n knie nog een beetje voel gaat het wel weer de goede kant op. In precies 16 minuten zou ik 2.9km ver moeten zijn gekomen Gemiddelde snelheid lag op 10.6km/u, gemiddelde hardloopsnelheid ligt ergens rond de 13 a 14km/u. Valt me reuze mee
wat had je aan je knieen? Ik heb namelijk nu ook dikke last van een oude blessure aan mijn knie. traplopen gaat gewoon haast niet meer.

wie heeft er warming up tips voor de knie?
pi_67986162
Volgens de fysio was t overbelasting en raakte daarom t kraakbeen geirriteerd. Bij elke stap voelde ik een scherpe stekende pijn in m'n knie. De fysio was heel duidelijk; ik mocht geen enkele oefening meer doen die de knie verder belastte aangezien dit soort blessures een echte hel kunnen worden als je er te lang mee en vooral doorheen loopt.
pi_67988942
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:11 schreef FJD het volgende:
Volgens de fysio was t overbelasting en raakte daarom t kraakbeen geirriteerd. Bij elke stap voelde ik een scherpe stekende pijn in m'n knie. De fysio was heel duidelijk; ik mocht geen enkele oefening meer doen die de knie verder belastte aangezien dit soort blessures een echte hel kunnen worden als je er te lang mee en vooral doorheen loopt.
dat is helaas erg herkenbaar... hoe heb je het weten op te lossen?
pi_67989194
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:25 schreef blessed19 het volgende:
dat is helaas erg herkenbaar... hoe heb je het weten op te lossen?
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.

Het gaat echt heel traag weg. Drie weken rustig aan waren nodig en het is nog niet helemaal over merk ik nu maar wel voldoende om door te blijven lopen (mits het niet erger wordt natuurlijk).
pi_67989383
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:

[..]

Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.

Het gaat echt heel traag weg. Drie weken rustig aan waren nodig en het is nog niet helemaal over merk ik nu maar wel voldoende om door te blijven lopen (mits het niet erger wordt natuurlijk).
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?

ik heb al een lange tijd niet meer gesport (zeg een aantal jaar), maar tijdens de eerste les knalde hij er gelijk in... misschien dat het aan de schoenen kan liggen, ik loop namelijk erg hakkerig.

maar ben blij om te horen dat er nog hoop is! hou ons op de hoogte!
pi_67989668
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:36 schreef blessed19 het volgende:
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houden Ik loop bij de fysio omdat ik twee maanden terug ben geopereerd en nu is dat dus iets verlengd door dit verhaal.
quote:
ik heb al een lange tijd niet meer gesport (zeg een aantal jaar), maar tijdens de eerste les knalde hij er gelijk in... misschien dat het aan de schoenen kan liggen, ik loop namelijk erg hakkerig.
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehad

Als je al op hardloopschoenen loopt en het een oude blessure is dan zou je eens naar een sportarts kunnen gaan.
pi_67991634
tvp
pi_67994625
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef FJD het volgende:

[..]

Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houden Ik loop bij de fysio omdat ik twee maanden terug ben geopereerd en nu is dat dus iets verlengd door dit verhaal.
[..]

Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehad

Als je al op hardloopschoenen loopt en het een oude blessure is dan zou je eens naar een sportarts kunnen gaan.
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.
pi_67994870
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 06:05 schreef blessed19 het volgende:
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.
Sportarts!

De huisarts zal je eigenlijk altijd rust voorschrijven omdat hij over het algemeen niet genoeg kennis heeft van specifieke sportblessures.
pi_67994943
Teeveepee
pi_67997826
Hier les 3 gelopen zojuist, viel me ontzettend mee. Kan nu zonder hijgen 2 min rennen en 3 min beginnen ook steeds beter te gaan. Is wel motiverend zo!
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:27:56 #44
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_67997931
Komende zondag de IJsselloop in Deventer

Ik loop de 5 of 10 kilometer, ben ik nog niet helemaal uit.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_67998163
Zaterdag voor het laatst gelopen. Had gegeten om 6 uur en ging lopen om half 9, maar werd kotsmisselijk onderweg. Volgende keer ga ik dus niet meer ná het eten lopen (of ik moet gewoon wat minder eten, dat kan ook). Het jammere is alleen wel dat ik voor het eten eigenlijk geen tijd heb om te lopen.

Ik hoop vanavond even te gaan, heb een rondje van 7 km uitgestippeld dus dat zou mooi zijn als dat lukt
pi_67998242
tvp, wil ook weer kilo's afvallen
pi_68000425
Nog even over serie 2 les 13..
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:29 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

En daarom wil ik de juiste versie. Ze staan in mijn iTunes trouwens niet als podcast vermeld, maar als losse nummers. Iemand enig idee (Mac) hoe ik dit naar podcast kan omzetten?
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.
pi_68002514
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef Fipomacher het volgende:
Nog even over serie 2 les 13..
[..]

Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.
Top! Ga ik daar eerdaags maar eens mee aan de gang.
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_68002906
Gister les 1 van Evy gelopen en het ging wel goed! Lag dus voor een groot gedeelte toch aan de schoenen denk ik (heb 3 lessen op Espritsneakertjes gedaan en heb nu hardloopschoenen gekocht).
Wel had ik op een gegeven moment (na 10 minuten denk ik) last van mijn enkels en voorvoet. Een heel vermoeid gevoel wat meteen ophield als ik weer mocht wandelen. Ik heb wel zo'n loopbandtest gedaan voor mijn schoenen. Is dit slechts een kwestie van wennen aan hardlopen (nooit van mijn leven gedaan) of loop ik verkeerd?
pi_68004350
Ohja en hoe belangrijk zijn die rustdagen? De zon schijnt en ik wil nu weer lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')