Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).quote:Op zondag 12 april 2009 13:38 schreef BluesRebel het volgende:
Zijn jullie allemaal hardlopers die 1 bepaalde schema volgen? Of ook 'standaard'hardlopers?
Hmm, ok. Dankjewel.. en succesquote:Op zondag 12 april 2009 14:53 schreef Fipomacher het volgende:
[..]
Ik heb eerst de 1e serie van Evy gedaan, vanaf januari. Daar ben ik nu mee klaar en nu loop ik gewoon zonder schema op m'n eigen muziek, elke keer wat langer, tot ik bij de 10km kom. En vanaf dan ga ik denk ik meer focussen op snelheid (nu 10 km/h).
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).quote:Op zondag 12 april 2009 11:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
Op het moment dat je hardloopt, verbrand je natuurlijk calorieën die weer kunnen worden aangeboord uit je reserves. Maar als je spiermassa groter wordt, (het is niet waar dat spieren meer wegen dan vet) dan blijft je gewicht wel redelijk op het huidige niveau, mits je niet minder gaat eten natuurlijk.
In dat geval dus niet zon voordeelquote:Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
Dan pas?quote:Op maandag 13 april 2009 19:56 schreef borisz het volgende:
Les negen ging erg lekker. Makkelijker dan ik had verwacht. Ook de eerste keer dat er langere stukken dan drie minuten in zaten.
wat had je aan je knieen? Ik heb namelijk nu ook dikke last van een oude blessure aan mijn knie. traplopen gaat gewoon haast niet meer.quote:Op maandag 13 april 2009 19:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Voordeel is dan weer dat spieren ook in rust brandstof nodig hebben. Met meer spieren verbrand je lichaam in rust dus ook meer en val je weer af (of je moet extra bijvoeren).
Vandaag weer les 1 gehad en ondanks dat ik m'n knie nog een beetje voel gaat het wel weer de goede kant op. In precies 16 minuten zou ik 2.9km ver moeten zijn gekomenGemiddelde snelheid lag op 10.6km/u, gemiddelde hardloopsnelheid ligt ergens rond de 13 a 14km/u. Valt me reuze mee
dat is helaas erg herkenbaar...quote:Op maandag 13 april 2009 21:11 schreef FJD het volgende:
Volgens de fysio was t overbelasting en raakte daarom t kraakbeen geirriteerd. Bij elke stap voelde ik een scherpe stekende pijn in m'n knie. De fysio was heel duidelijk; ik mocht geen enkele oefening meer doen die de knie verder belastte aangezien dit soort blessures een echte hel kunnen worden als je er te lang mee en vooral doorheen loopt.
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.quote:Op maandag 13 april 2009 22:25 schreef blessed19 het volgende:
dat is helaas erg herkenbaar...hoe heb je het weten op te lossen?
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?quote:Op maandag 13 april 2009 22:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Rust. Het was overduidelijk een overbelastingsblessure. Ik mocht geen oefeningen meer doen die de knie belastte en ik moest oefeningen doen om de spieren rondom de knie te versterken. Op een traptree staan met 1 been en dan doorzakken (zonder pijn) en op de tweede traptree je voet neer zetten en dan je zelf omhoog krijgen zonder af te zetten.
Het gaat echt heel traag weg. Drie weken rustig aan waren nodig en het is nog niet helemaal over merk ik nu maar wel voldoende om door te blijven lopen (mits het niet erger wordt natuurlijk).
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houdenquote:Op maandag 13 april 2009 22:36 schreef blessed19 het volgende:
ik neem aan dat je dat via de fysio opgekregen had?
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehadquote:ik heb al een lange tijd niet meer gesport (zeg een aantal jaar), maar tijdens de eerste les knalde hij er gelijk in... misschien dat het aan de schoenen kan liggen, ik loop namelijk erg hakkerig.
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.quote:Op maandag 13 april 2009 22:43 schreef FJD het volgende:
[..]
Yup maar ik had ook zonder haar hulp wel door dat ik rust moest houdenIk loop bij de fysio omdat ik twee maanden terug ben geopereerd en nu is dat dus iets verlengd door dit verhaal.
[..]
Als je nu niet op hardloopschoenen loopt dan moet je die direct gaan kopen. Ik ben de eerste week (nu op de week af twee jaar geleden) begonnen op sportgympen die ik had liggen maar de dag erna had ik steeds zoveel spierpijn dat ik de dag erna bijna niet meer kon staan. Hardloopschoenen gekocht en nooit meer problemen gehad![]()
Als je al op hardloopschoenen loopt en het een oude blessure is dan zou je eens naar een sportarts kunnen gaan.
Sportarts!quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:05 schreef blessed19 het volgende:
hm, aangezien ik vorige week vn die nike plus schoenen heb gehaald, op het advies van runnersworld, wordt het een retourtje huisarts voor me.
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:29 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En daarom wil ik de juiste versie. Ze staan in mijn iTunes trouwens niet als podcast vermeld, maar als losse nummers. Iemand enig idee (Mac) hoe ik dit naar podcast kan omzetten?
Top!quote:Op dinsdag 14 april 2009 11:41 schreef Fipomacher het volgende:
Nog even over serie 2 les 13..
[..]
Hij klopte inderdaad niet, maar ik heb de juiste gevonden en op http://bongercorp.com/start2run gezet. Wel even de losse aanklikken, in de zip heb ik hem nog niet geupdate.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |