abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:41:34 #126
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68153644
Pff wat snel FJD, ik ren 9km/u denk ik en wandel 6

Evy les 3 (serie 2) ging lekker, al baal ik er nog steeds van dat ik zoveel langzamer ben dan 2 jaar geleden, toen ik ongeveer net zover was met de lessen (tussendoor kindje gekregen). Hopelijk gaan de intervallen/versnellingen daar wat bij helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jojogirl op 18-04-2009 22:51:23 ]
pi_68154146
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:41 schreef Jojogirl het volgende:
Pff wat snel FJD, ik ren 9km/u denk ik en wandel 6 Evy les 3 (serie 2) ging lekker, al baal ik er nog steeds van dat ik zoveel langzamer ben dan 2 jaar geleden, toen ik ongeveer net zover was met de lessen (tussendoor kindje gekregen). Hopelijk gaan de intervallen/versnellingen daar wat bij helpen.
Ik moet nog wel even een slag om de arm houden omdat ik m'n voetpod nog niet heb gecalibreerd maar ik "schrok" er zelf ook wel van. Heb ook al een keer tijd tegen afstand op Google Maps weggezet en toen kwam ik op 13km/u voor een half uur uit (daar heb ik ook m'n knie-blessure opgelopen ) dus het zal wel ongeveer kloppen Nu maar hopen dat ik die snelheid door kan zetten in de toekomst dan lukt de marathon binnen de 3 uur
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68168920
*meldt* ben begonnen met Evy, doel 5 km lopen.
Voor mij echt een big deal omdat ik mijn hele leven nooit gesport heb en nu na mijn 40e ineens de kriebels heb gekregen Na 25 jaar gestopt met roken en wat kilootjes teveel. Ik ben wel al 3 maanden aan de cardiofitness en pilates. En nu dus hardlopen erbij!

Heb de podcast maar niet het schema kunnen vinden. Heeft iemand dat of weet iemand waar dat te vinden is online? Thanks
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_68177246
Doorlopen nadat het is afgelopen is dus wel okee, maar ook als je 1,5 km doorloopt, na 3,5 km evy?

Had wel als resultaat dat ik 5 kilometer in een half uur liep, waar ik best trots op ben zo in mijn 5e les.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68177581
Ik kan echt niet nog 1,5 km doorlopen na Evy hoor. Ben niet meer helemaal dood als ik klaar ben maar wel aardig moe. Misschien ben je te makkelijk begonnen jakkop?

Zodra ik begin met rennen heb ik al een zwaar gevoel in mijn benen, alsof het al gaat verzuren. Dit wordt minder als ik eenmaal bezig ben. Herkent iemand dit?
  zondag 19 april 2009 @ 18:52:07 #131
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68178280
Ik ben van plan om binnenkort ook te beginnen. Nu vraag ik me af wat ik het beste kan kopen voor mp3/mp4 speler welke tevens ook de handige functionaliteiten / tooltjes voor het rennen ondersteunt.

Wat gebruiken jullie en wat adviseren jullie?
Be water my friend
  zondag 19 april 2009 @ 19:12:02 #132
67670 Skv
Cynist.
pi_68178944
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:40 schreef FJD het volgende:

[..]

Kun je het eens wat uitgebreider uitleggen? Wat voel je, wanneer voel je het, wanneer gaat het weg?

Anders misschien eens naar een sportarts. Shin splints lijkt heel erg op logesyndroom. Als je daar goed van last hebt dan helpt rust geen ene zak.
Linkerbeen: stekende pijn bij belasting aan de buitenkant van de kuit (onderste helft onderbeen).
Rechterbeen: contstant zeurderig pijnlijk gevoel aan de bovenkant van de voet en binnenkant van de enkel en zeurderig / pijnlijk gevoel in de pees (?) tussen de binnenkant van mijn enkel en halverwege het scheenbeen aan de voorkant. Als ik niet loop voel ik er niks van, bij gewoon lopen constant een zeurderig pijnlijk gevoel en bij zwaardere belasting in beide benen stekende pijn.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_68179448
Zou even een sportarts bezoeken. Het kan net zo goed iets anders zijn natuurlijk maar ik herken wel wat van je klachten. Bij t lopen had ik steeds het gevoel alsof er een ballonetje werd opgeblazen in m'n been maar zodra ik stopte dan zakte de pijn direct weg. Als je hetzelfde hebt dan heeft rust geen enkele zin en daarom is t verstandig om een sportarts te laten oordelen; anders neem je voor niets weken rust.
pi_68181538
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:32 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kan echt niet nog 1,5 km doorlopen na Evy hoor. Ben niet meer helemaal dood als ik klaar ben maar wel aardig moe. Misschien ben je te makkelijk begonnen jakkop?
Zou kunnen, Evy stimuleert altijd zo om langzaam te rennen dat ik niet zo hard durf te gaan. Maar heb opzich wel een goed tempo gelopen in het begin. Eigenlijk heb ik de hele tijd (ongeveer) dezelfde gemiddelde snelheid gelopen. En het was gewoon pure noodzaak: ik was nog 1,5 km van huis.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 19 april 2009 @ 20:49:11 #135
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68182742
Hooi! Ik ben laatst na een pauze van een half jaar weer met Evy begonnen, nu bij les 8 (ging vrij redelijk gezien de lange tijd da'k niks gedaan heb! nog steeds het tempo van een bejaarde slak, maar toch!).

Zesje: als je wilt kun je me je emailadres PMen, ik heb het 0-5 km schema in excelbestandje op mn pc, dus kan ik hem je sturen als je wilt

Charmizma: ik zou geen MP4 doen, want die mp3tjes zijn niet van supergoede kwaliteit en mijn mp4 speler liep ervan vast Maar nu loop ik met een mp3 spelertje, gewoon simpel ding, en dat gaat prima.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_68183471
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:21 schreef jakkop het volgende:

[..]

Zou kunnen, Evy stimuleert altijd zo om langzaam te rennen dat ik niet zo hard durf te gaan. Maar heb opzich wel een goed tempo gelopen in het begin. Eigenlijk heb ik de hele tijd (ongeveer) dezelfde gemiddelde snelheid gelopen. En het was gewoon pure noodzaak: ik was nog 1,5 km van huis.
Haha, ik probeer wel zo uit te kienen dat ik op de helft weer richting huis ga. Heb een paar keer gehad dat ik een extra lus moest maken of in de tuin moest uitlopen. Maar ben ook wel eens weer helemaal fit thuis gekomen omdat ik 10 min moest lopen voordat ik weer thuis was. En nee, ik ga dan niet nog een stuk rennen...
  maandag 20 april 2009 @ 00:10:23 #137
67670 Skv
Cynist.
pi_68189831
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:27 schreef FJD het volgende:
Zou even een sportarts bezoeken. Het kan net zo goed iets anders zijn natuurlijk maar ik herken wel wat van je klachten. Bij t lopen had ik steeds het gevoel alsof er een ballonetje werd opgeblazen in m'n been maar zodra ik stopte dan zakte de pijn direct weg. Als je hetzelfde hebt dan heeft rust geen enkele zin en daarom is t verstandig om een sportarts te laten oordelen; anders neem je voor niets weken rust.
Wat was het bij jou? En hoe ben je er uiteindelijk afgekomen? Bij mij is het ook met name bij actief gebruik pijn, verder bijna niet. Vlak na het lopen doet het verschrikkelijk veel pijn; een half uur daarna is het meestal weer bijna weg.

Ik weet in ieder geval wel hoe het gekomen is: ik heb een hele tijd niet gelopen en toen ineens weer begonnen met teveel achter elkaar zonder rust. Dat alles op harde ondergrond en zonder ondersteunende schoenen (mijn enkels knikken wat naar binnen). Heb inmiddels goede loopschoenen met versteviging aan de binnenkant van de voet, maar die heb ik nog niet kunnen gebruiken..
pi_68192922
Bij mij was t logesyndroom maar als ik dit van jou weer lees dan lijkt t bij jou wel weer anders. Ik had nml. last bij inspanning die direct wegging als ik stopte (wat logisch is aangezien de spier dan niet meer dikker wordt en het vlies eromheen dus ook niet meer te krap is). Opereren is de enige oplossing, tis een kleine ingreep en je kunt na een dag of drie alweer redelijk makkelijk wandelen maar goed als ik jou was zou ik eerst eens een sportarts bezoeken. Die heeft er voor gestudeerd en kan je een veel beter advies geven.
pi_68194917
Vandaag alweer les 6 gelopen, ging verbazend goed! Moest mezelf redelijk uit bed hijsen en verplichten te gaan lopen maar toen ik eenmaal op weg was was ik toch blij dat ik zo streng voor mezelf ben
  maandag 20 april 2009 @ 17:01:13 #140
67670 Skv
Cynist.
pi_68207996
quote:
Op maandag 20 april 2009 08:42 schreef FJD het volgende:
Bij mij was t logesyndroom maar als ik dit van jou weer lees dan lijkt t bij jou wel weer anders. Ik had nml. last bij inspanning die direct wegging als ik stopte (wat logisch is aangezien de spier dan niet meer dikker wordt en het vlies eromheen dus ook niet meer te krap is). Opereren is de enige oplossing, tis een kleine ingreep en je kunt na een dag of drie alweer redelijk makkelijk wandelen maar goed als ik jou was zou ik eerst eens een sportarts bezoeken. Die heeft er voor gestudeerd en kan je een veel beter advies geven.
Ik heb woensdagochtend een afspraak bij de podoloog, die gaat zooltjes voor in mijn schoenen maken. Hetzelfde zooltje kan ik volgens hem in mijn gewone schoenen én in mijn sportschoenen dragen, zodat alles goed moet komen. Hem laat ik ook direct even kijken naar mijn pijnlijke plekken, ik ben benieuwd wat hij er van zegt..
Mocht hij het niet weten zal ik toch naar de fysio moeten, alleen zit dat niet in mijn verzekeringspakket en ben ik maar een arme student.
  maandag 20 april 2009 @ 17:28:29 #141
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68208900
Vanavond weer proberen.
Heb toch weer een paar dagen last gehad van m'n schenen, ook al betwijfel ik of dat door het lopen kwam.
Signature.
pi_68214456
Vandaag eindelijk weer eens hardgelopen, evy les 14 heb ik gedaan.

De eerste paar minuten waren zwaar, mijn knieen deden pijn, en mijn kuiten ook, maar hoe langer ik liep, des te beter alles voelde. Wel toen ik klaar was een beetje het gevoel dat mijn knie dik was, maar het deed geen pijn...

En gezien het feit dat les 13 bijna een week geleden was ben ik wel tevreden, ik liep lekker, en had nog best wat over aan het eind...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 20 april 2009 @ 21:23:29 #143
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68217351
Zo, 't ging alweer een stuk beter.
In plaats van wandelen op de rustige stukken geprobeerd wat rustiger te rennen, ging de eerste paar keer goed, de laatste pauze echter niet, had het echt effe nodig om te wandelen.
Al met al gaat de performance weer een stuk omhoog!

linkje
Signature.
pi_68217409
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:23 schreef eer-ik het volgende:
Zo, 't ging alweer een stuk beter.
In plaats van wandelen op de rustige stukken geprobeerd wat rustiger te rennen, ging de eerste paar keer goed, de laatste pauze echter niet, had het echt effe nodig om te wandelen.
Al met al gaat de performance weer een stuk omhoog!

linkje
Ik krijg een witte pagina. Waarom gebruik je geen www.slowgeek.com? Laat het i.m.o. veel beter zien
  maandag 20 april 2009 @ 21:28:37 #145
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68217579
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:25 schreef Bonger1911 het volgende:

[..]

Ik krijg een witte pagina. Waarom gebruik je geen www.slowgeek.com? Laat het i.m.o. veel beter zien
Klopt, moet je effe wachten, dan laadt ie wel.
Als ie wit blijft, moet ie effe nadenken ofzo, 't zijn vrij grote pagina's.

Ik gebruik dat niet omdat ik gebruik maak van Nike+ en deze pagina er standaard bij komt.
Signature.
  maandag 20 april 2009 @ 21:29:15 #146
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68217610
Oh, ik zie nu dat het ook werkt met nike+
Ik zal er eens naar kijken
Signature.
pi_68217847
Zo, ik hebnet mijn rondje opgemeten. Dit was 4,94 kilometer...

Dus met les 14 zit ik al bijna op de 5 kilometer. ...

Nu alleen nog aan 1 stuk door leren rennen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 20 april 2009 @ 21:36:22 #148
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_68217942
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef teigan het volgende:
Zo, ik hebnet mijn rondje opgemeten. Dit was 4,94 kilometer...

Dus met les 14 zit ik al bijna op de 5 kilometer. ...

Nu alleen nog aan 1 stuk door leren rennen...
Daarmee begin je wel pas rond les 23 geloof ik.
Althans, dan is het iets van een kwartier rennen, effe pauze en weer een kwartier.
Ik zat met les 20 wel al boven de 6km, wat ook wel lekker is.
10 km/uur hield ik toen nog prima vol, nu weer effe opbouwen
Signature.
pi_68218219
Gelukkig, dan heb ik nog eventjes..

Ik merk dat de langere stukken lopen wel goed gaan, dus het uitbreiden van die stukken zal wel goed gaan.. Ik hoop alleen maar dat mijn knieen het uithouden..
pi_68218638
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:42 schreef teigan het volgende:
Gelukkig, dan heb ik nog eventjes..

Ik merk dat de langere stukken lopen wel goed gaan, dus het uitbreiden van die stukken zal wel goed gaan.. Ik hoop alleen maar dat mijn knieen het uithouden..
Goed op letten en niet door heen lopen. Blessure aan je knie is iets wat je at all costs moet vermijden. Het zijn vervelende blessures die maar heeeel langzaam weggaan.

Ik mag morgen weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')