Ik moet nog wel even een slag om de arm houden omdat ik m'n voetpod nog niet heb gecalibreerd maar ik "schrok" er zelf ook wel van. Heb ook al een keer tijd tegen afstand op Google Maps weggezet en toen kwam ik op 13km/u voor een half uur uit (daar heb ik ook m'n knie-blessure opgelopenquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:41 schreef Jojogirl het volgende:
Pff wat snel FJD, ik ren 9km/u denk ik en wandel 6Evy les 3 (serie 2) ging lekker, al baal ik er nog steeds van dat ik zoveel langzamer ben dan 2 jaar geleden, toen ik ongeveer net zover was met de lessen (tussendoor kindje gekregen). Hopelijk gaan de intervallen/versnellingen daar wat bij helpen.
Linkerbeen: stekende pijn bij belasting aan de buitenkant van de kuit (onderste helft onderbeen).quote:Op donderdag 16 april 2009 21:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Kun je het eens wat uitgebreider uitleggen? Wat voel je, wanneer voel je het, wanneer gaat het weg?
Anders misschien eens naar een sportarts. Shin splints lijkt heel erg op logesyndroom. Als je daar goed van last hebt dan helpt rust geen ene zak.
Zou kunnen, Evy stimuleert altijd zo om langzaam te rennen dat ik niet zo hard durf te gaan. Maar heb opzich wel een goed tempo gelopen in het begin. Eigenlijk heb ik de hele tijd (ongeveer) dezelfde gemiddelde snelheid gelopen. En het was gewoon pure noodzaak: ik was nog 1,5 km van huis.quote:Op zondag 19 april 2009 18:32 schreef Poezebeest het volgende:
Ik kan echt niet nog 1,5 km doorlopen na Evy hoor. Ben niet meer helemaal dood als ik klaar ben maar wel aardig moe. Misschien ben je te makkelijk begonnen jakkop?
Haha, ik probeer wel zo uit te kienen dat ik op de helft weer richting huis ga. Heb een paar keer gehad dat ik een extra lus moest maken of in de tuin moest uitlopen. Maar ben ook wel eens weer helemaal fit thuis gekomen omdat ik 10 min moest lopen voordat ik weer thuis was. En nee, ik ga dan niet nog een stuk rennen...quote:Op zondag 19 april 2009 20:21 schreef jakkop het volgende:
[..]
Zou kunnen, Evy stimuleert altijd zo om langzaam te rennen dat ik niet zo hard durf te gaan. Maar heb opzich wel een goed tempo gelopen in het begin. Eigenlijk heb ik de hele tijd (ongeveer) dezelfde gemiddelde snelheid gelopen. En het was gewoon pure noodzaak: ik was nog 1,5 km van huis.
Wat was het bij jou? En hoe ben je er uiteindelijk afgekomen? Bij mij is het ook met name bij actief gebruik pijn, verder bijna niet. Vlak na het lopen doet het verschrikkelijk veel pijn; een half uur daarna is het meestal weer bijna weg.quote:Op zondag 19 april 2009 19:27 schreef FJD het volgende:
Zou even een sportarts bezoeken. Het kan net zo goed iets anders zijn natuurlijk maar ik herken wel wat van je klachten. Bij t lopen had ik steeds het gevoel alsof er een ballonetje werd opgeblazen in m'n been maar zodra ik stopte dan zakte de pijn direct weg. Als je hetzelfde hebt dan heeft rust geen enkele zin en daarom is t verstandig om een sportarts te laten oordelen; anders neem je voor niets weken rust.
Ik heb woensdagochtend een afspraak bij de podoloog, die gaat zooltjes voor in mijn schoenen maken. Hetzelfde zooltje kan ik volgens hem in mijn gewone schoenen én in mijn sportschoenen dragen, zodat alles goed moet komen. Hem laat ik ook direct even kijken naar mijn pijnlijke plekken, ik ben benieuwd wat hij er van zegt..quote:Op maandag 20 april 2009 08:42 schreef FJD het volgende:
Bij mij was t logesyndroom maar als ik dit van jou weer lees dan lijkt t bij jou wel weer anders. Ik had nml. last bij inspanning die direct wegging als ik stopte (wat logisch is aangezien de spier dan niet meer dikker wordt en het vlies eromheen dus ook niet meer te krap is). Opereren is de enige oplossing, tis een kleine ingreep en je kunt na een dag of drie alweer redelijk makkelijk wandelen maar goed als ik jou was zou ik eerst eens een sportarts bezoeken. Die heeft er voor gestudeerd en kan je een veel beter advies geven.
Ik krijg een witte pagina. Waarom gebruik je geen www.slowgeek.com? Laat het i.m.o. veel beter zienquote:Op maandag 20 april 2009 21:23 schreef eer-ik het volgende:
Zo, 't ging alweer een stuk beter.
In plaats van wandelen op de rustige stukken geprobeerd wat rustiger te rennen, ging de eerste paar keer goed, de laatste pauze echter niet, had het echt effe nodig om te wandelen.
Al met al gaat de performance weer een stuk omhoog!
linkje
Klopt, moet je effe wachten, dan laadt ie wel.quote:Op maandag 20 april 2009 21:25 schreef Bonger1911 het volgende:
[..]
Ik krijg een witte pagina. Waarom gebruik je geen www.slowgeek.com? Laat het i.m.o. veel beter zien
Daarmee begin je wel pas rond les 23 geloof ik.quote:Op maandag 20 april 2009 21:34 schreef teigan het volgende:
Zo, ik hebnet mijn rondje opgemeten. Dit was 4,94 kilometer...
Dus met les 14 zit ik al bijna op de 5 kilometer....
Nu alleen nog aan 1 stuk door leren rennen...
Goed op letten en niet door heen lopen. Blessure aan je knie is iets wat je at all costs moet vermijden. Het zijn vervelende blessures die maar heeeel langzaam weggaan.quote:Op maandag 20 april 2009 21:42 schreef teigan het volgende:
Gelukkig, dan heb ik nog eventjes..
Ik merk dat de langere stukken lopen wel goed gaan, dus het uitbreiden van die stukken zal wel goed gaan.. Ik hoop alleen maar dat mijn knieen het uithouden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |