Denk dat zij toch een soort van engel was net zoals head baltar en six.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:03 schreef Karina het volgende:
Mooie laatste aflevering. Leuk ook dat stukje uit de oude Galactica vanaf 0.28.
En de cameo van Ron Moore helemaal op het eind.
Het enige dat ik niet snapte was dat Kara opeens verdween
Dat valt wel te rijmen met het feit dat zij een angel is.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:03 schreef Karina het volgende:
Mooie laatste aflevering. Leuk ook dat stukje uit de oude Galactica vanaf 0.28.
En de cameo van Ron Moore helemaal op het eind.
Het enige dat ik niet snapte was dat Kara opeens verdween
Die conclusie trok ik ook idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:06 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Denk dat zij toch een soort van engel was net zoals head baltar en six.
Trouwens ook die vent die op het eind six aan het checken is terwijl ze 'onzichtbaar' horen te zijn
Inderdaad jammer dat het afgelopen isquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die conclusie trok ik ook idd.
Dat Kara een soort engel was.. met als verschil dat simpelweg iedereen haar kon zien.
Blijf het jammer vinden dat er een einde aan is gekomen het was een hele goeie serie en er zat meer in naar mijn mening heh.
Denk dat ze dat er gewoon uit hebben geschreven, RDM zei al eerder dat sommige dingen niet meer zouden kloppen. wat logisch is aangezien ze niet seizoenen tegelijk schrijven.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat valt wel te rijmen met het feit dat zij een angel is.
Ik vraag me meer af waar het 'harbringer of death' verhaal in dit plaatje past.
Er is idd een leegte ontstaan... een knallend einde... en nu wat?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:59 schreef Migue het volgende:
Nu ga ik in een hoekje huilen.
Goed einde, perfect, perfecte serie ook. Mijn leven is kut vanaf nu.
Ik heb Stargate ook altijd leuk gevonden maar ook SG Universe mag zijn borst natmaken...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:16 schreef Mirel het volgende:
Stargate Universe wil de BSG richting opgaan. Hoe dan ook ben ik een Stargate fan en zal ik die kijken. Hij zal iig niet meer de grappige lichte Stargate zijn vol met O'neill en Jackson grapjes maar goed.
Ik ook alleen vond het einde van Lee te onbekend en het einde van cavil en zn gang was al helemaal belachelijkquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben wel tevreden over het einde. Er moest veel verklaard en afgesloten worden, wat niet allemaal even goed is gelukt, maar de serie heeft een waardige einde (vergeleken met bijv. Enterprise).
Dan noem je ook een serie...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben wel tevreden over het einde. Er moest veel verklaard en afgesloten worden, wat niet allemaal even goed is gelukt, maar de serie heeft een waardige einde (vergeleken met bijv. Enterprise).
Dat gevoel kan ik me wel een beetje in terug vinden idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant een waardig einde voor bijna alle karakters, en een vette battle met de (old skool!) centurions.
Maar de verklaring voor de vragen die nog openstonden was vooral "God did it". Oh, en dat ze hun schepen achterlaten en zich (allemaal!) zonder technologie vestigen op Aarde is al helemaal belachelijk. En de cheesy robots aan het einde waren... cheesy.
End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef planethugo het volgende:
waarom pleegde cavil eigenlijk zelfmoord
laatste half uur was mooi, maar eigenlijk veel te happy voor deze serie
Vond dat één van de meest vreemde stukjes uit de finale, als dat bedoelt werd werd het slecht uitgebeeld. Het kwam heel cheesy over op mij. "frak! *shoot*"quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.
Dat harbringer of death is nog uit te leggen omdat ze indirect de Cylons sterfelijk heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat valt wel te rijmen met het feit dat zij een angel is.
Ik vraag me meer af waar het 'harbringer of death' verhaal in dit plaatje past.
Dat zijn echte robots, dat snap je?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Maar de verklaring voor de vragen die nog openstonden was vooral "God did it". Oh, en dat ze hun schepen achterlaten en zich (allemaal!) zonder technologie vestigen op Aarde is al helemaal belachelijk. En de cheesy robots aan het einde waren... cheesy.
Nee van Hera.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:06 schreef Mirel het volgende:
. Was het trouwens Roslin waarvan ze de botten toen vonden?
Het nummer is idd van Dylan, maar van Hendrix is idd bekender. Bovendien heeft die versie wat meer pit en is dus geschikter op zo'n einde.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:29 schreef AgitoM het volgende:
O ja, overigens vond ik het vreemd dat de "All Along the Watchtower" aan het einde, de versie was gezongen door Jimi Hendrix. Wellicht is dat de meest bekende versie, maar zo ver als ik weet, was het lied ooit geschreven door Bob Dylan.
het orgineel van jimi hendrix vond ik ook mooi op het einde.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:13 schreef FoXje het volgende:
Ja, over de oplossing 'God' ben ik ook teleurgesteld. Maar ja, toffe show, tof einde!
Wat ik ook mooi vond was de muziek van de oude serie toen de vloot in de zon vloog![]()
Kara zal wel nooit helemaal worden uitgelegd. Maar Sam's laatste woorden waren wel 'I'll see you on the other side'. Of iets van die strekking.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:48 schreef Angelof9 het volgende:
Wordt hiermee gesuggereerd dat Bob Dylan een afstammeling is van Sam, die het nummer eerst heeft geschreven?Of is het aan hem overgedragen als een soort collectieve herinnering of zo?
Ik snap de harbinger of death nog steeds niet, vooral omdat Sam dat twee afleveringen geleden weer herhaalde, waardoor je het gevoel kreeg dat het nog een belangrijke rol zou gaan spelen. Het klopt dus wel dat Kara "mankind to its end" heeft gebracht. Ik bedenk me terwijl ik dit tiep dat ze misschien de dood van science en technogy bedoeld hebben. Of de dood van de zich eeuwig herhalende cyclus van mensen en cylons. Blijft een beetje vaag.
Verder voel ik me een beetje anti-climaxaal leeg.
dat stukje zat in razor wat toch vrij recent isquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:16 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Inderdaad jammer dat het afgelopen ismaar wel beter dat ze het niet eindeloos door laten gaan
[..]
Denk dat ze dat er gewoon uit hebben geschreven, RDM zei al eerder dat sommige dingen niet meer zouden kloppen. wat logisch is aangezien ze niet seizoenen tegelijk schrijven.
Ik weet ook niet, zoals iemand ook al zei, anders heeft het laatst ook nog herhaald maar heb geen idee wat de gedachte er achter is moeten we maar aan RDMquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat stukje zat in razor wat toch vrij recent is![]()
Maar ze was het ook ze heeft de kapotte aarde laten zien
nee werdt het zwarte gat in gezogen zover ik zag.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.
Had die 'colony' niet zowat in stukken uitelkaar moeten spatten toen Galactica plotseling wegsprong?
K zat net te eten toen hij dat deedquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:59 schreef PPL het volgende:
Adama kosts zichzelf er onder na het bezoek aan een nachtclub.
Dat weten we dus nog niet en vragen de angel six en balthar zich dus op het laatste af, dat we steeds 'slimmere' robots hebben betekend niet dat er perse een oorlog komtquote:It's happened before and it will happen again
Om de colony te vernietigen wanneer ze hera hadden bevrijd gok ikquote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee werdt het zwarte gat in gezogen zover ik zag.
Overigens waarom waren die raptors met nukes uitgerust
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Had die 'colony' niet zowat in stukken uitelkaar moeten spatten toen Galactica plotseling wegsprong?
Hehe ik moest aan je denken tijdens de gevechten. Was het nu wel goed voor je?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:52 schreef Lemmeb het volgende:![]()
![]()
Nu snap ik trouwens ook waarom de vorige 40 afleveringen voornamelijk waren gevuld met slap gelul...
Ja, meer dan dat zelfs. Het was het einde dat m'n frustratie over de eerdere afleveringen in één klap goedmaakte.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hehe ik moest aan je denken tijdens de gevechten. Was het nu wel goed voor je?
Dit vind ik dan weer apart om te lezen:quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Interview (bespreking laatste aflevering) met Moore.
Je verwacht dat een vent als Ronald D. Moore toch wel meer visie heeft dan "Oh, ik had een droom met een plaatje dat we erin kunnen stoppen; laten we daar iets omheen bouwen." Het is dan gelijk zo gezocht. Ofzo.quote:I said, "I have some images, I don't know what I want to do with them. I have an image of a man in a house trying to chase a bird out with a broom. I don't know who it is, but I like it and it's somehow meaningful so let's put it up on the board."
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk dat die scene ook bedoeld was om die "it happened before" te laten zien. Je kunt je voorstellen dat het hele gebeuren in het Opera House gewoon een versie was van hoe het in een vorige cyclus gebeurd is. En dat het nu dus allemaal weer precies hetzelfde ging. Tenminste, zo heb ik het geinterpreteerd.quote:Nu ik erover nadenk: alles ging uiteindelijk alleen maar om de coördinaten die Starbuck invoert op het laatste moment. De hele prophecy, de Opera House visioenen, enz was dus eigenlijk alleen om dat moment te creëren. Aan de ene kant is dat wel mooi, maar aan de andere kant was de uiteindelijke manifestatie van het Opera House gebeuren op zichzelf niet echt relevant, maar slechts een uitbeelding van een "scene" die zich tijdens die eindbattle afspeelde. Het was bijvoorbeeld nergens voor nodig dat Boomer en Roslin in het visioen betrokken waren, of de visioenen ook maar hadden gezien: uiteindelijk deden ze niets anders dan achter Hera aanrennen, en droegen ze dus helemaal niet bij aan het bereiken van aarde.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind de versie van Bear Mccreary ook wel heel aardig hoor. Als je het dan toch over pit hebtquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het nummer is idd van Dylan, maar van Hendrix is idd bekender. Bovendien heeft die versie wat meer pit en is dus geschikter op zo'n einde.
Zo heb ik het totáál niet geïnterpreteerd!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:07 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk dat die scene ook bedoeld was om die "it happened before" te laten zien. Je kunt je voorstellen dat het hele gebeuren in het Opera House gewoon een versie was van hoe het in een vorige cyclus gebeurd is. En dat het nu dus allemaal weer precies hetzelfde ging. Tenminste, zo heb ik het geinterpreteerd.
Jij hebt nog nooit iets gedaan, waarbij je later tot inkeer kwam dat het verkeerd en/of fout wasquote:Op zaterdag 21 maart 2009 22:58 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik trouwens wel een beetje suf vond, was dat Boomer opeens weer de Cylons verraadde en Hera teruggaf aan de mensen. Ik vond dat een beetje afdoen aan de hele opzet dat zij met haar ontvoering van Hera de laatste battle en dus het vinden van de aarde in werking stelt. Het lijkt dan allemaal zo onnodig, omdat ze dat kind dan eigenlijk gewoon net zo goed op Galactica had kunnen laten![]()
En de muziek weer van Bear McCrearyquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:49 schreef Salamander het volgende:
Ik kom er net pas achter dat Caprica ook door Moore en Eick geproduceerd wordt. Dat maakt het al weer een stuk interessanter.
En die Raptors konden nu opeens vanuit dat oude hanger bay-museum wegjumpenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:12 schreef Salamander het volgende:
[..]
Eigenlijk wel natuurlijk. Als een raptor al zulke schade aan Galactica kan toebrengen door ernaast te jumpen zou Galactica zelf met haar jump de halve colony gesloopt moeten hebben.
Understatement, de halve zijkant van de hangar werd er uit geblazen.quote:Op zondag 22 maart 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:
Ja maar toen veroorzaakten ze wel wat schade hoor.
Dat kan ook niet uitblijven, de muziek van Bear is zo'n beetje een icoon van Battlestar Galactica geworden.quote:Op zondag 22 maart 2009 02:41 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
En de muziek weer van Bear McCreary![]()
Volgens mij heb je niet helemaal goed opgelet...quote:[..]
En die Raptors konden nu opeens vanuit dat oude hanger bay-museum wegjumpen
Bear doet ook Caprica!quote:Op zondag 22 maart 2009 11:19 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat kan ook niet uitblijven, de muziek van Bear is zo'n beetje een icoon van Battlestar Galactica geworden.
Caprica speelt zich in hetzelfde universum af, dus moet Bear ook Caprica doen imo. Anders heeft het niet de zelfde feel van BSG.
Het gevoel zal inderdaad anders zijn, of het zal werken durf ik ook niet te zeggen.quote:Ben überhaupt benieuwd hoe ze Caprica bij BSG willen houden want zonder ruimteschip dwaal je makkelijk af... Maar goed, we zullen zien...![]()
wel heel toevallig want het meerendeel van de raptors is gewoon naar de colony gevlogen en zij waren ook onderwegquote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:06 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Om de colony te vernietigen wanneer ze hera hadden bevrijd gok ik
Ja een raptor is naar het rendez-vouz punt gejumpt. Uit mijn hoofd zeg ik even dat het Hoshi was die dat zegt.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:02 schreef Mirel het volgende:
Rendevouz raptors ofzo. Denk dat die nuke raptor dat was
Zij bleven waarschijnlijk achter, hoewel de 2 marines die meevlogen toch doet vermoeden dat ze wel mee zouden doen aan de raiding party.quote:Op zondag 22 maart 2009 12:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wel heel toevallig want het meerendeel van de raptors is gewoon naar de colony gevlogen en zij waren ook onderweg
O, ik heb die schade wel gezien, maar vond het toch wel vreemd dat het daarbij bleef... 1 Raptor die buiten Galactica jumped slaat een heel gat in het schip en een half dozijn Raptors die binnen in Galactica jumpen...quote:Op zondag 22 maart 2009 11:19 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat kan ook niet uitblijven, de muziek van Bear is zo'n beetje een icoon van Battlestar Galactica geworden.
Caprica speelt zich in hetzelfde universum af, dus moet Bear ook Caprica doen imo. Anders heeft het niet de zelfde feel van BSG. Ben überhaupt benieuwd hoe ze Caprica bij BSG willen houden want zonder ruimteschip dwaal je makkelijk af... Maar goed, we zullen zien...
[..]
Volgens mij heb je niet helemaal goed opgelet...
Die wegjumpende raptor-groep veroorzaakte een schade aan die flight-pod van heb ik jou daar.
Vele malen erger dan die beschadiging van een paar afleveringen terug, dat was maar een deukje vergeleken met dit.De wanden van de flight-pod in de regio waar ze wegjumpten werden uiteen gereten door die jumps...
Het enige wat men kan opmerken was dat er idd geen schade aan die kolonie (wat er nog van over was na die nukes iig) was toen de Galactica wegjumpte...
Zit je dan echt schreeuwend achter je pc?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:18 schreef Dr_Crouton het volgende:
Heb bij dat hele gevecht op het puntje van m'n stoel gezeten en de buren zullen wel gemerkt hebben dat ik uitschreeuwde toen BSG-75 met flank speed de Colony ramde.
Had het aangesloten op tv om het geluid extra hard te zetten.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zit je dan echt schreeuwend achter je pc?
Die Rebel Centurions vs oude/nieuwe Centurions waren echt een hoogtepuntquote:Op zondag 22 maart 2009 15:45 schreef FoXje het volgende:
De Centurions waren ook weer supervet!
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 22 maart 2009 16:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
De maneuvre van een battleship die een moederschip ramt niet geheel nieuw, zelfde als dat een liedje ongeveer allesbepalend is voor het einde, vijandelijke klonen... Wie bekend is met anime en de volgende film kent uit 1982:
Mijn all time favorite anime film
22 april dacht gehoord te hebben in de trailerquote:Op zondag 22 maart 2009 17:00 schreef HiZ het volgende:
Volgende maand schijnt de pilot van Caprica al op DVD uit te gaan komen.
Ik denk dat voor deze storyline geen beter einde zou zijn.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Dramatisch slecht geschreven einde
Maar goed, ik ben die mening als enige toegedaan geloof ik. Deus ex machina ahoy.
Oh en viel iemand anders ook de slechtere CGI op? Enige pluspunt aan de aflevering was de twist tijdens het downloaden van de resurrection data, met een chief die eindelijk weer 'in character' was. Over het algemeen genomen hebben ze er alleen echt een zooitje van gemaakt in het tweede deel van dit seizoen. Met als hoogtepunt de compleet ongeloofwaardige conclusie om alle technologie achter te laten, die gedeeld wordt door 50.000 man... (om nog maar te zwijgen over het gebrek aan inzicht dat die technologie uiteindelijk toch wel weer komt).
* kingmob is een teleurgestelde fan
Anders hadden ze de sneer naar de huidige maatschappij niet kunnen makenquote:Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Maar goed, ik ben die mening als enige toegedaan geloof ik. Deus ex machina ahoy.
Oh en viel iemand anders ook de slechtere CGI op? Enige pluspunt aan de aflevering was de twist tijdens het downloaden van de resurrection data, met een chief die eindelijk weer 'in character' was. Over het algemeen genomen hebben ze er alleen echt een zooitje van gemaakt in het tweede deel van dit seizoen. Met als hoogtepunt de compleet ongeloofwaardige conclusie om alle technologie achter te laten, die gedeeld wordt door 50.000 man... (om nog maar te zwijgen over het gebrek aan inzicht dat die technologie uiteindelijk toch wel weer komt).
Die executie was echt tof!quote:Op zondag 22 maart 2009 15:45 schreef FoXje het volgende:
De Centurions waren ook weer supervet!
[ link | afbeelding ]
ja op een bepaald moment en vooral bij de oude centurions leek het wel een tekenfilm.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Die oude centurions snapte ik ook niet helemaal maar ik vondt het een goed einde. Beter dan menig serie heeft.quote:Op zondag 22 maart 2009 20:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja op een bepaald moment en vooral bij de oude centurions leek het wel een tekenfilm.
Nu weet ik niet of dat als verwijzing naar de jaren 80 was maar het viel mij ook op
Dat snapt kingmob niet. De overstap van Jip en Janneke naar BSG is een vrij grote om te maken, dus het komt niet helemaal tot hem door.quote:Op zondag 22 maart 2009 19:10 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Anders hadden ze de sneer naar de huidige maatschappij niet kunnen maken
Dus? Wat had je dan verwacht??? Je hebt de afleveringen ervoor toch ook gezien? Het ging al nergens meer over. Een vent in een bad die verbinding maakt met een computer ofzo en dan de kanonnen uitschakelt, en meer van die nonsens.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Ja, mij wel. Die Cylons zagen er van dichtbij niet uit.quote:Oh en viel iemand anders ook de slechtere CGI op?
Volgens mij word caprica al helemaal geen serie voor jouquote:Op zondag 22 maart 2009 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
Maar goed, dit alles kon wat mij betreft de pret niet drukken. Er werd veel geknald, er gebeurde veel, onze aarde kwam er geheel zoals verwacht in voor en iedereen die dood moest ging ook dood. Ik heb ervan genoten, eindelijk weer eens.
Nee, dat wordt niks denk ik, maar ik ga het wel proberen. Misschien valt het mee.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:00 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Volgens mij word caprica al helemaal geen serie voor jou
Laten we het maar even over iets positiefs hebben idd... Caprica heb ik nu toch wel gemengde gevoelens over. BSG was een briljante series met een nog briljanter einde, wat mij toch wel een erg voldaan gevoel gaf, het verhaal voor mij echt afrondde. Nu gaat Caprica weer terug naar die planeten die voor mij eigenlijk niet zo veel betekenis meer hebben en een verhaal oppakken wat voor mij na de vernietiging van Cavil's Cylons ook niet echt relevant meer is. Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Plan. Maar aan de andere kant, het is een cast en crew waar menig tvmaker jaloers op is, met een backstory dat door velen gezien wordt als het beste wat tv heeft voortgebracht. Dat kan haast niet mis gaan, en als de sfeer goed is kan het voor mij ook al niet meer stuk. Ik hoop stiekem dan ook dat Caprica het tot de Cylon War haalt en dat Nico Cortez de cast mag joinen, de laatste scene van hem in Razor zou ook een mooi einde van de serie zijnquote:Op zondag 22 maart 2009 22:00 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Volgens mij word caprica al helemaal geen serie voor jou
Nee, dat snap ik inderdaad niet. Dus leg het me even uit.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:03 schreef Migue het volgende:
maar jij snapt niet wat het hele idee achter Sammy in een badkuip is
Neehoor, dat stuk met die badkuip ging nergens over, maar de rest van de aflevering was top.quote:, er is in jouw ogen meer slecht dan goed... Dan ben je of een chronische chagrijn of zo'n domme lul dat je het ook niet wílt snappen.
Dat Prison Break was echt te triest voor worden. Van de Terminator wist ik niet eens dat er een serie is.quote:Het is nu ook niet alsof we het over een prut serie hebben als Terminator of Prison Break.
Niet iedereen die het niet met je eens is is meteen een simpel persoon, alleen geschikt voor Jip en Janneke. Ik vond de aflevering op zich goed geschreven, een mooi samenspel van actie en drama, en ik heb er zeker van genoten.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:43 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat snapt kingmob niet. De overstap van Jip en Janneke naar BSG is een vrij grote om te maken, dus het komt niet helemaal tot hem door.
Maar serieus, een slecht geschreven einde, dude, seriously, dude
Relax dude, schelden is nergens voor nodig.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:03 schreef Migue het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn zoals jij die alles maar afzeiken over deze serie99% van de kijkers loopt er mee weg, mensen met verstand van entertainment noemen het een van de beste tvseries ooit, maar jij snapt niet wat het hele idee achter Sammy in een badkuip is, er is in jouw ogen meer slecht dan goed... Dan ben je of een chronische chagrijn of zo'n domme lul dat je het ook niet wílt snappen.
Het is nu ook niet alsof we het over een prut serie hebben als Terminator of Prison Break.
Ja sorry, ik kan gewoon niet zo goed tegen dommigheid, want niet snappen wat de functie van Sammy, of ieder ander persoon, in een badkuip, aangesloten in het schip, niet snapt, doet er ook gewoon geen moeite voor the obvious te snappenquote:Op zondag 22 maart 2009 22:22 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Relax dude, schelden is nergens voor nodig.
Moet het denk ik eerst even een paar afleveringen aanzien om te kijken of het wat word voor mij. op het eerste gezicht lijkt het me vooral drama/soap achtigquote:Op zondag 22 maart 2009 22:14 schreef Migue het volgende:
[..]
Laten we het maar even over iets positiefs hebben idd... Caprica heb ik nu toch wel gemengde gevoelens over. BSG was een briljante series met een nog briljanter einde, wat mij toch wel een erg voldaan gevoel gaf, het verhaal voor mij echt afrondde. Nu gaat Caprica weer terug naar die planeten die voor mij eigenlijk niet zo veel betekenis meer hebben en een verhaal oppakken wat voor mij na de vernietiging van Cavil's Cylons ook niet echt relevant meer is. Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Plan. Maar aan de andere kant, het is een cast en crew waar menig tvmaker jaloers op is, met een backstory dat door velen gezien wordt als het beste wat tv heeft voortgebracht. Dat kan haast niet mis gaan, en als de sfeer goed is kan het voor mij ook al niet meer stuk. Ik hoop stiekem dan ook dat Caprica het tot de Cylon War haalt en dat Nico Cortez de cast mag joinen, de laatste scene van hem in Razor zou ook een mooi einde van de serie zijn
Voor mijn gevoel werd de cyclus doorbroken toen Tori eraan ging. Als dat niet was gebeurd, haaden de "evil" cylons weer resurrection gekregen en zou het hele verhaal weer opnieuw zijn gebeurd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:26 schreef Zhenar het volgende:
Zo heb ik het totáál niet geïnterpreteerd!Als die uitleg namelijk klopt, dan was dat alles al eerder gebeurd, en is de cyclus dus nog steeds niet doorbroken. Ik zie het Opera House / Hera / angels / Starbuck gebeuren namelijk als een samenloop van gebeurtenissen die de cylus juist wél doorbreken. Dus dan kan het niet zo zijn dat het "Zoeken Naar Hera" al eens is gebeurd. Tenzij je gelooft dat er in de andere cycli dan telkens een andere afloop was. Maar het lijkt mij dat de Opera House visioenen juist moesten zorgen voor déze afloop. Maar dat zijn slechts mijn 2 centjes
De mensen van de 12 Colonies waren decadent, achterna gezeten door hun eigen technologie en zaten jaren op een van de schepen vast. Op de tweede Aarde rondlopen na boven alles was voor hun de ultieme vrijheid.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar, als einde van het overkoepelende verhaal vond ik het teleurstellend. God die engelen stuurt om alles maar even op te lossen, mensen op Aarde die onafhankelijk geëvolueerd zijn tot dezelfde soort als de mensen van de 12 Colonies, iedereen die opeens al hun techniek afzweert. En voor wat, een beetje hutten bouwen en jagen met een speer?
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:31 schreef Migue het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan gewoon niet zo goed tegen dommigheid, want niet snappen wat de functie van Sammy, of ieder ander persoon, in een badkuip, aangesloten in het schip, niet snapt, doet er ook gewoon geen moeite voor the obvious te snappen
Ze heeft Boomer doodgeschoten. En ze was ontzettend anti-Cylon. Ik werd knettergek van haar gezeik.quote:Op zondag 22 maart 2009 00:40 schreef Mirel het volgende:
Waarom was Callie een bitch? Wat heeft ze ooit misdaan als persoon? Helemaal niks.
Dat begreep ik zelf niet, hoe kon hij in godsnaam connecten? Via 802.4g ?quote:Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.
Om toch wat spanning op te bouwenquote:Op zondag 22 maart 2009 22:55 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat begreep ik zelf niet, hoe kon hij in godsnaam connecten? Via 802.4g ?
En waarom werd Sam niet binnen 1 seconde al geactiveerd en kon de defense battery eerst nog bijna een minuut als een gek ongestoord inknallen op Galactica?
Dat klopt. Door de laatste 40 afleveringen ben ik als een trein heengegaan, al het gelul overslaand. Gelukkig bleek het ook helemaal niet nodig om de grote lijn vast te houden.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken
Waarom sla je het dan over? het is toch achtergrond verhaal, karakter opbouw, verklaringen over hoe en waarom.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt. Door de laatste 40 afleveringen ben ik als een trein heengegaan, al het gelul overslaand. Gelukkig bleek het ook helemaal niet nodig om de grote lijn vast te houden.
Omdat ik er geen reet aan vond, dat was toch wel duidelijk?quote:
Allemaal zaken die imho van minder belang zijn in een goede SF-serie. Het moet er wel inzitten, maar laten we er geen soap van maken.quote:het is toch achtergrond verhaal, karakter opbouw, verklaringen over hoe en waarom.
Dan nog eigenlijk, in een serie is achtergrond verhaal en zeker karakter opbouw van groot belang, imo.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
BSG is dan ook geen SF met wat dramatische elementen, maar een drama in een SF-setting.
Deze BSG althans.
Dat wordt elke keer geroepen, maar daar ben ik het dus niet mee eens. De eerste twee seizoenen was dat namelijk niet het geval. Bijna elke aflevering gebeurde er wel wat spannends. Daarna is het pas een soapserie geworden.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
BSG is dan ook geen SF met wat dramatische elementen, maar een drama in een SF-setting.
Callyquote:Op zondag 22 maart 2009 22:59 schreef Sharkdoggie het volgende:
Callie's gezeik was ook niet aan te horen.
quote:Op zondag 22 maart 2009 21:43 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat snapt kingmob niet. De overstap van Jip en Janneke naar BSG is een vrij grote om te maken, dus het komt niet helemaal tot hem door.
Maar serieus, een slecht geschreven einde, dude, seriously, dude
Nee, dat had ik niet verwacht. Ik heb dat ook al eerder uitgesproken. Eigenlijk bedoel ik hier dan ook de laatste 4 afleveringen ongeveer mee. Maar ik had wel verwacht dat de laatste aflevering emt wat meer zorg zou zijn gedaan. Ook met bovenstaande dingen had er een mooier einde gemaakt kunnen worden.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dus? Wat had je dan verwacht??? Je hebt de afleveringen ervoor toch ook gezien? Het ging al nergens meer over. Een vent in een bad die verbinding maakt met een computer ofzo en dan de kanonnen uitschakelt, en meer van die nonsens.Had jij echt een einde verwacht waarbij alle voorgaande onzin ineens een logisch geheel zou vormen?
[..]
Ik weet niet, ik vond zelfs de actie maar matig. De mutiny afleveringen waren veel gaver.quote:Ja, mij wel. Die Cylons zagen er van dichtbij niet uit.
Maar goed, dit alles kon wat mij betreft de pret niet drukken. Er werd veel geknald, er gebeurde veel, onze aarde kwam er geheel zoals verwacht in voor en iedereen die dood moest ging ook dood. Ik heb ervan genoten, eindelijk weer eens.
Ik vond die Cylons eerlijk gezegd wel kicken, ook al was de CGI niet altijd even geweldig. Dat miste ik bij die mutiny afleveringen, het SF-element zegmaar.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:46 schreef kingmob het volgende:
Ik weet niet, ik vond zelfs de actie maar matig. De mutiny afleveringen waren veel gaver.
Ze zitten op een ruimteschip hoe meer SF wil je hebben?quote:Op zondag 22 maart 2009 23:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik vond die Cylons eerlijk gezegd wel kicken, ook al was de CGI niet altijd even geweldig. Dat miste ik bij die mutiny afleveringen, het SF-element zegmaar.
Nou, goeie 2e. Baltar was veel gaverquote:Op zondag 22 maart 2009 23:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Saul Tigh was toch wel dé man van deze serie vond ik.
Ik heb het nog niet teruggekeken, maar dat ging gewoon via de radio voorzover ik me kan herinneren. De FF hadden een zeer speciale rol binnen de Cylon hierarchie, dat kom je steeds weer tegen. Als dan Sam inbreekt met een boodschap die alle programmering overruled is het niet zo gek dat ze op tilt slaan.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:55 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat begreep ik zelf niet, hoe kon hij in godsnaam connecten? Via 802.4g ?
En waarom werd Sam niet binnen 1 seconde al geactiveerd en kon de defense battery eerst nog bijna een minuut als een gek ongestoord inknallen op Galactica?
Toen Boomer jumpte met haar raptor verbogen er wat platen/spanten na een explosie... Dat gat waar een aantal mensjes en cylons door naar buiten gingen kwam pas de aflevering erna. De hele structuur was wel/al verzwakt waardoor dat gat ontstond/kon ontstaan... Die flight-pod was er meteen geweest in de afgelopen aflevering. Niet alleen vlogen de museum ramen eruit maar zoals je kon zien werd er een enorme gaten geslagen in beide zeiden van de flight-pod. De schade was dusdanig dat die pod(s) niet meer ingeklapt konden worden.quote:Op zondag 22 maart 2009 14:57 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
O, ik heb die schade wel gezien, maar vond het toch wel vreemd dat het daarbij bleef... 1 Raptor die buiten Galactica jumped slaat een heel gat in het schip en een half dozijn Raptors die binnen in Galactica jumpen...
Absoluut. Ik heb wel een zwak voor van die oude-tot-het-bittere-eind-loyale-rouwdouwers. Doc Cottle vond ik dan ook echt zo'n schitterend personage.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Saul Tigh was toch wel dé man van deze serie vond ik.
Daar werd inderdaad wel heel makkelijk overheen gestapt.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Met als hoogtepunt de compleet ongeloofwaardige conclusie om alle technologie achter te laten, die gedeeld wordt door 50.000 man...
Ja dat was erg mooi. Elke aflevering weer wat battlescars erbij. Heel rauw neergezet, heel anders dan de bijna altijd glimmende star trek schepen oid.quote:Op maandag 23 maart 2009 01:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Dat noem ik pas schade, dat zie je niet vaak in SF series, echte schade zoals je hier zag. Vaak hoor je alleen shields are down oid, hull breach at deck 12 section 4,5,6 and 7. Hier zou het eigenlijk niet eens gezegd hoeven worden want de schade was aanzienelijk en duidelijk zichtbaar.Krakend/kreunend/scheurend/brekend metaal, loslatende platen en spanten, decompressies, branden. Schitterend.
Die hadden hun afscheid al gehad. De laatste dag op de Battlestar. Dat was hun einde.quote:En wat me nu ineens opvalt: Er is geen 'laatste' scene tussen Adama en Tigh!Daar werd, zeker met het oog op de flashbacks, toch een beetje naartoe gebouwd. Of heb ik een scene gemist uit de laatste 3 kwartier?
Werd zelf op een gegeven moment de scenes tussen Baltar en Six ook wel beu. Met name omdat Baltar redelijk de weg kwijt was, en dankzij Head Six, er een redelijk talent voor had altijd de meest foute beslissing mogelijk te nemen. Baltar nam zo veel slechte beslissingen, dat het bijna onrealistisch was.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:52 schreef Cheiron het volgende:
Over de hele serie gezien vond ik Balter DE reden om scenes te skippen. Zelfs in seizoen 2 werd ik al debiel van zijn gesprekjes met Six. Daarna ook nog die groupies.. nee, dat was voor mij echt het minste van alles.
maar achteraf was al die moeite het eigenlijk niet waard geweest om haar te gaan redden imoquote:Op maandag 23 maart 2009 16:34 schreef Angelof9 het volgende:
Het was niet zo zeer Hera zelf, maar het concept Hera. Het idee dat mensen en cylons samen babies kunnen maken.
Ik bedacht me dat ze dit heel simpel hadden kunnen oplossen door in het midden te laten of wij nu Earth of Earth 2.0 zijn. Dan had BSG in ons verleden af kunnen spelen en waren wij afstammelingen geweest van de Colonials op Earth 2.0, of BSG had in onze verre toekomst plaatsgevonden en de Colonials waren onze afstammelingen geweest en wij hadden onszelf dus al opgeblazen.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:39 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik had dan ook ergens gehoopt dat het juist niet in het verleden zou afspelen want ik voorzag de haken en ogen al wanneer je dit doet. Je kan dat bijna nooit goed doen omdat er altijd wel wat te zeiken valt in de trand van "zo is het niet gegaan" oid. Als je in de toekomst zit dan kan je doen wat je wilt, mensen zullen 250 jaar later in de toekomst niet gaan klagen dat het niet klopt iig.Hetzelfde dat wij in 2000 en 2001 niet zijn gaan klagen omdat wij nog geen wiel-ruimtestation hebben hangen en geen HAL 9000 AI boordcomputer hebben.
Het was een gewaagde sprong van RM en zijn team, de meningen zijn daarom ook heel verdeeld over het einde. De aflevering vind ik qua entertainment waarde kontschoppend. Maar als je er kritisch naar kijkt dan zie je de gaten zitten omdat RM het in de geschiedenis heeft laten afspelen en dat vind ik wel jammer ergens... Maar goed, ik blijf het een heel goede serie vinden.
Hera is de oermoeder van de huidige mensheid. Dat betekent volgens mij dat alle andere bloedlijnen zijn uitgestorven. Die anderen hebben zich dus niet succesvol voortgeplant.quote:Op maandag 23 maart 2009 15:19 schreef planethugo het volgende:
terugdenkend was het eigenlijk alleen maar Starbuck die de mensen naar de aarde moest leiden. Wat heeft Hera nu nog voor nut gehad om die te gaan redden? Er zullen meer mensen dan half cylon/half mensen zich voorgeplant hebben aangezien hera slechts alleen was en de andere met ongeveer 40.000
Of is het zo dat Hera er puur voor zorgde dat de cylons en mensen op een nieuwe planeet niet meer met elkaar gingen vechten?
ik had het over de kwaliteit van de cgi he, die was soms heel slechtquote:Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Die oude centurions snapte ik ook niet helemaal maar ik vondt het een goed einde. Beter dan menig serie heeft.
wat mij dan wel weer opviel is dat ze wel het geld hadden om een complete stad te renderenquote:Op zondag 22 maart 2009 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dus? Wat had je dan verwacht??? Je hebt de afleveringen ervoor toch ook gezien? Het ging al nergens meer over. Een vent in een bad die verbinding maakt met een computer ofzo en dan de kanonnen uitschakelt, en meer van die nonsens.Had jij echt een einde verwacht waarbij alle voorgaande onzin ineens een logisch geheel zou vormen?
[..]
Ja, mij wel. Die Cylons zagen er van dichtbij niet uit.
dat snapte ik mijn vraag was echter is sam daar in gekomen voor dit plot of zat er een diepere betekenis achter van perfection en verlamdheidquote:Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.
onwaarschijnlijk, six en baltar, en zo zijn er nog wel meet combi`s te verzinnen.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hera is de oermoeder van de huidige mensheid. Dat betekent volgens mij dat alle andere bloedlijnen zijn uitgestorven. Die anderen hebben zich dus niet succesvol voortgeplant.
Kara was alleen belangrijk omdat zij Hera naar haar doel ('end' ?) moest brengen. Het draaide dus niet om Kara, maar om Hera, die kennelijk zelf op een heel diep niveau 'wist' waar ze heen moest, zodat ze kon zorgen dat Kara haar rol zou spelen.
Onwaarschijnlijk, maar wel letterlijk zo genoemd in de scéne op Times Squarequote:Op maandag 23 maart 2009 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
onwaarschijnlijk, six en baltar, en zo zijn er nog wel meet combi`s te verzinnen.
+ zou de hera stam eerder uitsterven dan de humans of er zouden 2 groepen zijn geweest, ik denk dat ze 1 van de vele was toen ze eenmaal op aarde waren.
Maar dat zou betekenen dat de visioenen, Hera, de angels en Starbuck allemaal onderdeel uitmaken van de cylus, en dat zij dus eigenlijk helemaal niet de uitkomst (het doorbreken van de cyclus) hebben beïnvloedt. Terwijl ik juist altijd het idee had dat zij het waren die een nieuwe destiny voor de mensen en cylons creëerden... Volgens jouw theorie zijn er immers in elke cyclus Opera House visioenen, ontwaken de Final Five altijd, weet Starbuck telkens de weg naar de verwoeste aarde en zorgt de ontvoering van Hera altijd weer voor de ontknoping in CIC. En nu moet ik aannemen dat dit keer alles anders gaat omdat Tori in deze cyclus opeens besloot om Callie te vermoorden?quote:Op zondag 22 maart 2009 22:39 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel werd de cyclus doorbroken toen Tori eraan ging. Als dat niet was gebeurd, haaden de "evil" cylons weer resurrection gekregen en zou het hele verhaal weer opnieuw zijn gebeurd.
Die was al gerendered sinds de miniseries. Er werden aanpassingen aan gemaakt denk ik dan.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat mij dan wel weer opviel is dat ze wel het geld hadden om een complete stad te renderen
Dit zegt Leoben erover tegen Kara terwijl ze hem martelt in Flesh and Bonequote:Op maandag 23 maart 2009 20:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Of ga ik nu uit van te letterlijke cycli? Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de cycli altijd soortgelijke gebeurtenissen en personen (maar niet precies dezelfde) vertoonden, maar dat er nu pas een Tori, Callie en Tyrol waren, en dat de "andere uitkomst" van deze cylus dus is veroorzaakt doordat hun karakters toevallig zo in elkaar zaten dat Tori Callie vermoordde en de Chief daar kwaad om werd?
Ik vind dat nog steeds te random.
O man, verschrikkelijk hoe Galactica uit die laatste jump kwam. Zowat in stukken brekend, flightpods die heen en weer schudden. Stukken die eraf vliegen.quote:Op maandag 23 maart 2009 01:45 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat noem ik pas schade, dat zie je niet vaak in SF series, echte schade zoals je hier zag. Vaak hoor je alleen shields are down oid, hull breach at deck 12 section 4,5,6 and 7. Hier zou het eigenlijk niet eens gezegd hoeven worden want de schade was aanzienelijk en duidelijk zichtbaar.Krakend/kreunend/scheurend/brekend metaal, loslatende platen en spanten, decompressies, branden. Schitterend.
It's legen.....quote:Op maandag 23 maart 2009 02:09 schreef Merkie het volgende:
Ik heb net de miniserie bekeken, vond het wel tof. Binnenkort maar met seizoen 1 beginnen
.
Ja. Dus. Maar het is natuurlijk niet iedere keer letterlijk hetzelfde. Want de vorige keer (of een vorige keer) waren ze in dat Opera House.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Maar dat zou betekenen dat de visioenen, Hera, de angels en Starbuck allemaal onderdeel uitmaken van de cylus, en dat zij dus eigenlijk helemaal niet de uitkomst (het doorbreken van de cyclus) hebben beïnvloedt. Terwijl ik juist altijd het idee had dat zij het waren die een nieuwe destiny voor de mensen en cylons creëerden... Volgens jouw theorie zijn er immers in elke cyclus Opera House visioenen, ontwaken de Final Five altijd, weet Starbuck telkens de weg naar de verwoeste aarde en zorgt de ontvoering van Hera altijd weer voor de ontknoping in CIC. En nu moet ik aannemen dat dit keer alles anders gaat omdat Tori in deze cyclus opeens besloot om Callie te vermoorden?
En het begon met een paar aan elkaar gesloten thuiscomputers als renderfarm.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:18 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij was Babylon 5 in zijn tijd zo'n beetje het neusje van de zalm op het gebied van special effects.
Ik heb B5 nooit bewust gezien.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:18 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij was Babylon 5 in zijn tijd zo'n beetje het neusje van de zalm op het gebied van special effects.
Ik zie de Galactica ook liever intact want de Galactica is imo een heel mooi schip om te zien...quote:Op maandag 23 maart 2009 21:56 schreef Salamander het volgende:
[..]
O man, verschrikkelijk hoe Galactica uit die laatste jump kwam. Zowat in stukken brekend, flightpods die heen en weer schudden. Stukken die eraf vliegen.
En ik vond het al erg wat Boomer aangericht had.
Maar wel mooi inderdaad. Ook hoe je de laatste tijd de hele gekraak en gekreun hoorde binnen was mooi.
En dan ook nog aan mijn wens voldaan dat ze rustig de zon in gevlogen is.
Dit belooft ergens ook wat goeds voor Caprica (serie), dat zal denk ik ook wel een CGI intensieve serie worden. Omdat het immers een stad op een andere planeet is. Ik heb er alle vertrouwen in iig, zeker als ook dezelfde FX mensen van Zoic studio's eraan gaan meewerken.quote:Op maandag 23 maart 2009 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat mij dan wel weer opviel is dat ze wel het geld hadden om een complete stad te renderen
Dat is een stukje geschiedenis. Lijkt ondenkbaar voor ons, maar het is al zó vaak eerder in onze geschiedenis gebeurd, en daarom ook totaal niet ondenkbaar voor de Colonists, zeker niet nadat ze bijna uitgeroeid werden door hun eigen technologie, en diezelfde technologie hun beloofde land vernietigd heeft.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:35 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Die zonvlucht was dan ook een heel waardig einde voor de old and reliable Galactica idd...
Al had ik persoonlijk nooit ervoor gekozen om alle technologie achter te laten en letterlijk in een hutje op aarde te gaan wonen als ik in hun schoenen stond. Ik had zeker de vloot (eventueel zonder Galactica want die was er echt doorheen) in orbit gehouden gewoon voor de zekerheid, desnoods achter de maan oid als je het wilt verstoppen. Een schone lei kan je ook hebben zonder de schepen letterlijk achter je te verbranden.
[..]
Aan de andere kant had je dan ook een holocaust meegemaakt waarbij je complete soort haast uitgeroeid was, je had jaren van oorlog en uitputting meegemaakt, had je eigen soort bijna zichzelf uitgeroeid en was techniek iets geworden om te vrezen ipv te gebruiken. Ik denk dat alle techniek achter je laten en compleet opnieuw beginnen, weer simpel beginnen, voor heel veel mensen een aantrekkelijke keuze zou zijn en helemaal niet zo onrealistisch als velen hier denken.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:38 schreef pdiscs het volgende:
Stel dat ik de keuze had gehad, dan was ik zeker niet zonder elke vorm van technologie op de aarde gebleven. Misschien was ik wel met de centurions meegegaan (als een van de Sixen was meegegaan dan).
Goede vraag ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:26 schreef planethugo het volgende:
ik had zelf ook niet alle technologie de zon in laten vliegen, maar opzich is dat ook geen heel onlogische gedachte. Ze waren het gewoon zat. Alleen, wat heeft Adama nog met dat vliegtuigje gedaan en waarom ging hij gescheiden van zijn zoon leven
En vergeet niet, het is een wereld waar niks moét, behalve af en toe een konijn vangen om niet dood te gaan van de honger.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:00 schreef Migue het volgende:
Spot on Jarno.
Er is een scene, die zal waarschijnlijk wel in de dvd-cut zitten, waarin de Colonists de Raptors slopen, om te laten zien dat ook die technologie afgezworen werd.
quote:Op maandag 2 maart 2009 15:49 schreef Angelof9 het volgende:
Denkt er iemand met mij dat die noten van dat liedje die Hera heeft opgeschreven de volgorde van planeten zijn o.i.d. waarmee ze de echte aarde kunnen vinden? Het kan toch geen toeval zijn dat dat liedje hier op aarde is geschreven, dat moeten ze bewust gekozen hebben.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 03:08 schreef Salamander het volgende:
Eigenlijk zou ik dat niet zo een geslaagd einde van de Galactica vinden.
Rustig een ster in vliegen lijkt me wel wat.
Ik zou het ook niet eens erg vinden als er geen groot gevecht meer kwam. Als de grote vragen maar beantwoord worden.
Als het op vechten aankomt kan de Galactica zich alleen maar in een baseship boren. Dan heb je nog één rebel baseship. En de vloot.
...
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Ik denk dat de de noten die hera heeft opgeschreven toch coördinaten blijken te zijn en dat Anders en starbuck daar volgende week achter komen.
Verder kan Boomer toch misschien weer terug switchen naar de galactica kant aangezien ze moest huilen voor hera en is het operahuis terug.
Naar mijn gevoel was het dat het symbolisch stond voor het feit dat Lee zijn 'birds' (lees vrouwen) steeds maar weer liet ontglippenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 12:10 schreef Mirel het volgende:
Op het Something Awful forum merkten ze dus op dat Lee die in dronken toestand een duif probeert te pakken toch wel wat zegt over hem en zijn persoonlijkheid.
Het idee van de suicide kwam van de acteur zelf, die vond het een toepasselijk einde voor het karakter Cavill dat zowieso al moeite had met zijn beperkte levensvorm en er nu al helemaal geen interesse meer in had.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Cavil: End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.
Ik begrijp de gedachte erachter wel... Maar hier op aarde is het nooit op zo'n grote schaal gebeurt (niet dat wij weten iig). Kleinschalig wel, men gebruikten de materialen van hun schepen om een kolonie te stichten enzo. We praten hier dan wel over een pre-tech/geïndustrialiseerd tijdperk.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:20 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat is een stukje geschiedenis. Lijkt ondenkbaar voor ons, maar het is al zó vaak eerder in onze geschiedenis gebeurd, en daarom ook totaal niet ondenkbaar voor de Colonists, zeker niet nadat ze bijna uitgeroeid werden door hun eigen technologie, en diezelfde technologie hun beloofde land vernietigd heeft.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:20 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat is een stukje geschiedenis. Lijkt ondenkbaar voor ons, maar het is al zó vaak eerder in onze geschiedenis gebeurd, en daarom ook totaal niet ondenkbaar voor de Colonists, zeker niet nadat ze bijna uitgeroeid werden door hun eigen technologie, en diezelfde technologie hun beloofde land vernietigd heeft.
Het is een mooie idealistische gedachte, maar in 'realiteit' totaal ondenkbaar om een paar simpele redenen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Aan de andere kant had je dan ook een holocaust meegemaakt waarbij je complete soort haast uitgeroeid was, je had jaren van oorlog en uitputting meegemaakt, had je eigen soort bijna zichzelf uitgeroeid en was techniek iets geworden om te vrezen ipv te gebruiken. Ik denk dat alle techniek achter je laten en compleet opnieuw beginnen, weer simpel beginnen, voor heel veel mensen een aantrekkelijke keuze zou zijn en helemaal niet zo onrealistisch als velen hier denken.
Misschien hadden die 38.000 gewoon geen keus.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik had er geen probleem mee dat ze opnieuw beginnen op een nieuwe planeet, maar 38.000 mensen waren het nooit eens geweest met idealist Lee om álles achter te laten.
Die mochten de Centurions hebben en zijn er zelf mee vertrokken...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:53 schreef HiZ het volgende:
De Basestar vliegt toch niet mee met de vloot?
Nou, dat vond ik toch echt een beetje vreemd. Je zult toch echt met zn allen een maatschappij moeten maken (er moet voedsel gekweekt worden, er moet gejaagd worden, ruilhandel etc.) Dat is toch veel makkelijker als iedereen een beetje bij elkaar woont?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
En vergeet niet, het is een wereld waar niks moét, behalve af en toe een konijn vangen om niet dood te gaan van de honger.. Geen werk, geen verplichtingen, geen schulden, niks... alleen maar leven.
Volgens mij ben je dan al een paar 1000 jaar verder. Dit was de Tribal age he? Dus jagen en overleven, niks handel of georganiseerde voedselvoorziening.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:51 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nou, dat vond ik toch echt een beetje vreemd. Je zult toch echt met zn allen een maatschappij moeten maken (er moet voedsel gekweekt worden, er moet gejaagd worden, ruilhandel etc.) Dat is toch veel makkelijker als iedereen een beetje bij elkaar woont?
Laten we wel wezen, een maatschappij die al bekend is met ruimtevaart, politiek, wapens etc etc. zal nooit helemaal terug gaan naar de tijd van de jager/verzamelaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij ben je dan al een paar 1000 jaar verder. Dit was de Tribal age he? Dus jagen en overleven, niks handel of georganiseerde voedselvoorziening.
Mee eensch.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:11 schreef planethugo het volgende:
misschien moet er toch maar een S5 gemaakt worden, kunnen deze problemen allemaal uitgewerkt worden
Inderdaad, jager-verzamelaars.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij ben je dan al een paar 1000 jaar verder. Dit was de Tribal age he? Dus jagen en overleven, niks handel of georganiseerde voedselvoorziening.
Ze laten alle techniek achter zoals Lee zei.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, een maatschappij die al bekend is met ruimtevaart, politiek, wapens etc etc. zal nooit helemaal terug gaan naar de tijd van de jager/verzamelaar.
Dan wel met een liaan oid want de touwen zijn op de schepen achter gebleven.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:08 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik had die Lee aan de hoogste boom opgeknoopt hoor.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 20:38 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dan wel met een liaan oid want de touwen zijn op de schepen achter gebleven.
Zou wel verklaren waar al die drank vandaan komtquote:Op woensdag 25 maart 2009 00:13 schreef KirkLazarus het volgende:
I Googled it!
Ik denk niet dat ze van die snackautomaten aan boord van Galactica hadden
Jean Luc Picard met een dikke kater en nog half cookie, na een avondje drinken met Tigh en Adama.quote:
wegens de enorme productiekosten, 1 miljoen dollar per afelevering. Voor 1978 was dat huge.quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:10 schreef Johnny Blaze het volgende:
nou ja, topserie, het is anders wel gecanceld na 1 seizoen.
Idd.quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:
Verbazingwekkend vind ik overigens de bijna religieuze aanbidding van de serie door sommigen hier, dat het een goede serie is staat buiten kijf , of zijn sommigen echt in het gelul van Baltar en Six gaan geloven?
TOS heeft toch 3 seasons gedraaid?quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:10 schreef Johnny Blaze het volgende:
nou ja, topserie, het is anders wel gecanceld na 1 seizoen.
Welk seizoen ontken jij ?quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:34 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Star Trek TOS draaide 3 seizoenen.
Battlestar TOS 1 seizoen (seizoen 2 ontken ik).
The Original Series, oftewel de eerste versie uit de jaren '70.quote:
Galactica 1980 wordt wel gezien als het tweede seizoen van de originele seriequote:
So say we all!quote:
Over 1980 kan het beste niet gesproken worden. Ik hoop dat we het daar overeen zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Galactica 1980 wordt wel gezien als het tweede seizoen van de originele serie
Anyway, vanochtend bekeken, de laatste aflevering en gewoon WOW!
Op het moment dat Watchtower speelt en Kara die coordinaten intoetst, het afscheid van de Adama's en Kara, dat ze het 'what do you hear, nothing but the rain" zeiden, een waardig afscheid tussen Starbuck en de admiraal. En dan de dood van Roslin, hoe vredig, zo jammer voor Bill. Ik heb echt genoten!
zie nog steeds voor me hoe al die kindjes in door de lucht springen om het graanveld te bezaaienquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:44 schreef KirkLazarus het volgende:
In 1980.. Colonials hadden superkrachten op Aarde
Zie je iemand uit BSG dit al doen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:13 schreef KirkLazarus het volgende:
I Googled it!
Ik denk niet dat ze van die snackautomaten aan boord van Galactica hadden
Adama is ook wel grappigquote:Op woensdag 25 maart 2009 20:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zie je iemand uit BSG dit al doen?
The return of Starbuck is toch nooit uit de schrijffase gekomen? Die aflevering is toch helemaal niet meer gefilmd?quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Galactica 1980 had nog wel de eerste skinjobs ooitEn de afsluiter, de terugkeer van Starbuck, was ook wel te pruimen.
Maareh, als je de oude serie hebt gezien, dan kun je als je nog niet genoeg hebt gehad 1980 bekijken, maar daarna weggooien. Ik ben blij dat ik het gezien heb, maar hoef het NOOIT opnieuw te bekijken
IC the opname van SB door de 'beings of light' had het niet meer tot productie gemaakt, de opvolger dus.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:53 schreef KirkLazarus het volgende:
Jazeker wel, en het was de enige die te pruimen was.
http://en.battlestarwiki.org/wiki/The_Return_of_Starbuck
Hoe ze gewoon echt niets beantwoordtquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:28 schreef Marble het volgende:
"I'm motherfrakking Boomer, bitch! POP POP!"Grace Park
.
Doet ze goed.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:13 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Hoe ze gewoon echt niets beantwoordt!!!
quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:28 schreef Marble het volgende:
"I'm motherfrakking Boomer, bitch! POP POP!"Grace Park
.
volmondig beaam, maar dat gebash door de jeugd hier op TOS( 1978) is volstrekt onbegrijpelijk. Steengoede afleveringen met als hoogtepunt "The Living Legend"quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:53 schreef KirkLazarus het volgende:
Jazeker wel, en het was de enige die te pruimen was.
http://en.battlestarwiki.org/wiki/The_Return_of_Starbuck
Ja, inderdaad, dat viel mij ook al op. Sommigen nemen deze serie véél te serieus.quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:
Verbazingwekkend vind ik overigens de bijna religieuze aanbidding van de serie door sommigen hier, dat het een goede serie is staat buiten kijf , of zijn sommigen echt in het gelul van Baltar en Six gaan geloven?
Jij denkt dat ik me één seconde druk maar over een teeveeserie?quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:18 schreef Migue het volgende:
Gelukkig maak jij je absoluut niet druk over deze serie. Met je constante geziek op alles neem je het ook echt niet veel te serieus he?
Dat hele filmpje is geniaalquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:24 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Adama is ook wel grappig![]()
v.a. 07:07.. ik lag in een deuk toen ik dat voor het eerst zagHadden ze erin moeten laten
![]()
Zal niet gebeuren...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:11 schreef planethugo het volgende:
misschien moet er toch maar een S5 gemaakt worden, kunnen deze problemen allemaal uitgewerkt worden
Ik vond dat tweede seizoen wel leuk, dat ze op aarde zijn en niet weten hoe alles, bijvoorbeeld, een telefoon werkt en die kinderen die heel hoog kunnen springen. Okay, het was niet goed, maar wel grappig.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Over 1980 kan het beste niet gesproken worden. Ik hoop dat we het daar overeen zijn.
Schijnbaar maak je je er meer dan één seconde druk over, want je blijft maar herhalen hoe slecht je dit en dat wel niet vond waarmee je de kijkervaring van mij, en anderen, verpest. Kan je nu wel raar doen en mensen belachelijk maken, maar dat neemt niet weg dat je maar terug blijft komen met je negativisme wat er alleen maar op wijst dat je je wel degelijk druk maakt om een tvserie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik me één seconde druk maar over een teeveeserie?
Ik vind het gewoon erg grappig om te zien hoe sommigen bijkans religieuze gedachten over een teeveeserie er op na lijken te houden. Maar van mij mag het hoor.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:43 schreef Migue het volgende:
[..]
Schijnbaar maak je je er meer dan één seconde druk over, want je blijft maar herhalen hoe slecht je dit en dat wel niet vond waarmee je de kijkervaring van mij, en anderen, verpest.
Cavil is toch doodquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:02 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Als Cavil mocht langskomen dan zijn ze sowieso de pino want op wat stokken en stenen na hebben ze niets om zich mee te verdedigen. Science fiction kan je het dan echt niet meer noemen (dit keer terecht) want alle tech die ze hadden hebben ze de zon in gestuurd of hebben ze op aarde ontmanteld.
Volgens mij was ze gewoon dood, maar doordat die raptor wat schudde, viel haar hand op de knop. Net zo vergezocht eigenlijk, maar goedquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Racetrack (toch?) wordt midden in space zwaargewond wakker en denkt 'nou nuken dan maar he?'
Zijn grootste ergernis was opgesloten te zitten in dat lelijke, oude lichaam. Toen resurrection definitief niet meer mogelijk was (Tori dood) zag hij het helemaal niet meer zitten. Denk ik. En de acteur wilde het zelf zo graag.quote:En waarom schoot Cavil zich in godsnaam door zijn hoofd?
hij had daar helemaal geen reden voor
Kinderen afknallen ligt nogal gevoeligquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:30 schreef sp3c het volgende:
bovendien zie ik hem meer als een 'ik geen hoop dan niemand geen hoop' achtig persoon die dan Hera maar overhoop schiet.
Was ook wel tof geweest, ja. Zoiets als Megaton in Fallout3.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:30 schreef sp3c het volgende:
imo hadden ze trouwens beter gewoon een stad gemaakt van Galactica en de schepen en het Atlantis genoemd ... lijkt me beter dan lekker boeren met zijn allen
Dat, of ze hadden ervoor kunnen kiezen om het geen bewuste keuze te laten zijn om zonder techniek verder te gaan (noodgedwongen dus).quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:30 schreef sp3c het volgende:
imo hadden ze trouwens beter gewoon een stad gemaakt van Galactica en de schepen en het Atlantis genoemd ... lijkt me beter dan lekker boeren met zijn allen
En dan vernietig je jezelf uiteindelijk weer met je eigen technologiequote:Op donderdag 26 maart 2009 12:57 schreef sp3c het volgende:
ik zou stiekem een raptor scoren met 1 miljoen kogels en mezelf tot keizer kronen
Dat is ook zoiets, Cavil ergerde zich aan zijn beperkte menselijke lichaam maar zoals naar voren kwam in die afleveringen van de final five hadden ze gewoon een volledige vrije wil gekregen. Cavil had net als alle andere cylons toegang tot een warm resurrection badje als hij zou te komen "overlijden". Waarom is het nooit in hem opgekomen om hem weer een volledige AI machine te maken? Hij kan ongestraft op zichzelf experimenteren, oh experiment mislukt? Even een nieuw lichaam pakken uit het resurrection schip en we kunnen opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:22 schreef Pek het volgende:
*knip*
[..]
Zijn grootste ergernis was opgesloten te zitten in dat lelijke, oude lichaam. Toen resurrection definitief niet meer mogelijk was (Tori dood) zag hij het helemaal niet meer zitten. Denk ik. En de acteur wilde het zelf zo graag.
Je moet je machinegeweer dan met de loop van je afhouden als de trekker over haalt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:12 schreef Pek het volgende:
[..]
En dan vernietig je jezelf uiteindelijk weer met je eigen technologie
zeker als je bedenkt dat er gedurende de serie voor elk wissewasje een opstand kwam. Maargoed het is gewoon gedaan om het in onze geschiedenis te laten passen en om de eindscene te verklaren.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zoals ik ook al eerder zei, het is een beetje ongeloofwaardig dat 40K colonials het zonder schop of stoot accepteren om alle techniek achter te laten.
Het ging hem vooral om de fysieke eigenschappen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:35 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat is ook zoiets, Cavil ergerde zich aan zijn beperkte menselijke lichaam maar zoals naar voren kwam in die afleveringen van de final five hadden ze gewoon een volledige vrije wil gekregen. Cavil had net als alle andere cylons toegang tot een warm resurrection badje als hij zou te komen "overlijden". Waarom is het nooit in hem opgekomen om hem weer een volledige AI machine te maken? Hij kan ongestraft op zichzelf experimenteren, oh experiment mislukt? Even een nieuw lichaam pakken uit het resurrection schip en we kunnen opnieuw beginnen.
Als je hem zo hoorde was hij degene met de brains maar aan de andere kant viel dat ook weer tegen, zo blijkt.
Het was de laatste ep hèquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat, of ze hadden ervoor kunnen kiezen om het geen bewuste keuze te laten zijn om zonder techniek verder te gaan (noodgedwongen dus).
Zoals ik ook al eerder zei, het is een beetje ongeloofwaardig dat 40K colonials het zonder schop of stoot accepteren om alle techniek achter te laten.
Zeker.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Het was de laatste ep hè![]()
Wat jij hier nu aandraagt is puik materiaal voor een spinoff
Maar daar kon hij dus alles aan doen als hij niet (meer) tevreden over zijn beperkte vlees of eigenschappen van zijn vlees was (om het zo maar even te stellen). Niets stond hem in de weg om deze beperkingen op te lossen, hij heeft alle kennis en technologie in huis om zichzelf weer tot machine om te bouwen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het ging hem vooral om de fysieke eigenschappen.
Beperkt zicht, breekbaarheid, uit -en afscheidingen, dat soort dingen.
Tja, zou je denken he?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:52 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Maar daar kon hij dus alles aan doen als hij niet (meer) tevreden over zijn beperkte vlees of eigenschappen van zijn vlees was (om het zo maar even te stellen). Niets stond hem in de weg om deze beperkingen op te lossen, hij heeft alle kennis en technologie in huis om zichzelf weer tot machine om te bouwen.
Te vet!quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Iemand al geboden op de raptor of viper op ebay?
![]()
Battlestar Galactica Raptor Full Size
Battlestar Galactica Mark VII Viper Full Size
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:05 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Iemand al geboden op de raptor of viper op ebay?
![]()
Battlestar Galactica Raptor Full Size
Battlestar Galactica Mark VII Viper Full Size
[ afbeelding ]
Zie er trouwens ook geen red dress tussen staan wat zouden ze daarmee doen, speciale veiling of mag tricia helfer hem houdenquote:WE DO NOT SHIP CHAIRS OR LARGE SET PIECES OUTSIDE THE USA.
Die zijn allemaal eerder al geveild volgens mij.. heb iig de catalogus zien langskomen waar de red dress ZEKER tussen stond.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:30 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
[..]
Zie er trouwens ook geen red dress tussen staan wat zouden ze daarmee doen, speciale veiling of mag tricia helfer hem houden
je hebt mensen die bouwen hun halve huis om tot star trek schip dus er is vast wel ene idioot hiervoor te vindenquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:35 schreef planethugo het volgende:
is wel geinig zoiets, maar wat moet je ermee. Je kunt er voor de gein eens in slapen en dan houdt het wel op
Dat niet alleen... Waar zet je in godensnaam je aanwinst neer?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:12 schreef Fendy het volgende:
[..]
Te vet!
Andere dingetjes zijn ook leuk, maar wel erg duur allemaal
heb even gegoogledquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:35 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Die zijn allemaal eerder al geveild volgens mij.. heb iig de catalogus zien langskomen waar de red dress ZEKER tussen stond.
Het leek mij toch wat duidelijk dat daar die 'hogere macht' ingreep.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:22 schreef Pek het volgende:
Volgens mij was ze gewoon dood, maar doordat die raptor wat schudde, viel haar hand op de knop. Net zo vergezocht eigenlijk, maar goed![]()
Ja, dood. De ruit was stuk maar verder niets. Het schip dreef maar wat rond en uiteindelijk viel de hand op de knop.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:04 schreef Mirel het volgende:
Was ze echt dood dan? Ik zag wel dat de voorruit kapot was, maar ze had een spacesuit aan.
In haar helm zat ook een gat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:04 schreef Mirel het volgende:
Was ze echt dood dan? Ik zag wel dat de voorruit kapot was, maar ze had een spacesuit aan.
Jammer dat Maggie Aarde niet heeft gehaald, zulke goede genen mogen eigenlijk niet verloren gaanquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:52 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
In haar helm zat ook een gat.
[ afbeelding ]
Nee, een stuk schroot raakte de vleugelquote:Op donderdag 26 maart 2009 18:09 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Het leek mij toch wat duidelijk dat daar die 'hogere macht' ingreep.
Ik mag van mijn Head Six geen slechte dingen over Battlestar zeggen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:02 schreef Klummie het volgende:
quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:20 schreef Salamander het volgende:
[..]
Ik mag van mijn Head Six geen slechte dingen over Battlestar zeggen.
Mijn head six zegt hetzelfde.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:20 schreef Salamander het volgende:
[..]
Ik mag van mijn Head Six geen slechte dingen over Battlestar zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |