abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 15:19:13 #151
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67325932
terugdenkend was het eigenlijk alleen maar Starbuck die de mensen naar de aarde moest leiden. Wat heeft Hera nu nog voor nut gehad om die te gaan redden? Er zullen meer mensen dan half cylon/half mensen zich voorgeplant hebben aangezien hera slechts alleen was en de andere met ongeveer 40.000

Of is het zo dat Hera er puur voor zorgde dat de cylons en mensen op een nieuwe planeet niet meer met elkaar gingen vechten?
  maandag 23 maart 2009 @ 16:23:38 #152
184465 Migue
Sensuele man
pi_67328182
Hera is Mitochondrial Eve
  maandag 23 maart 2009 @ 16:34:35 #153
211083 Angelof9
I must go first
pi_67328492
Het was niet zo zeer Hera zelf, maar het concept Hera. Het idee dat mensen en cylons samen babies kunnen maken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 23 maart 2009 @ 17:28:23 #154
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67330455
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:34 schreef Angelof9 het volgende:
Het was niet zo zeer Hera zelf, maar het concept Hera. Het idee dat mensen en cylons samen babies kunnen maken.
maar achteraf was al die moeite het eigenlijk niet waard geweest om haar te gaan redden imo

maargoed, heb me prima vermaakt, was een mooi einde van een erg goed serie, maar imo zeker niet de beste serie die ik gezien heb.

trouwens, de serie had achteraf gezien ook kunnen beginnen met: 'a long long time ago in galaxy far away'
  maandag 23 maart 2009 @ 17:30:43 #155
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67330542
Blij dat het afgelopen is en vond het wel een goed einde met een leuke twist.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 23 maart 2009 @ 18:01:12 #156
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67331368
quote:
Op maandag 23 maart 2009 12:39 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik had dan ook ergens gehoopt dat het juist niet in het verleden zou afspelen want ik voorzag de haken en ogen al wanneer je dit doet. Je kan dat bijna nooit goed doen omdat er altijd wel wat te zeiken valt in de trand van "zo is het niet gegaan" oid. Als je in de toekomst zit dan kan je doen wat je wilt, mensen zullen 250 jaar later in de toekomst niet gaan klagen dat het niet klopt iig. Hetzelfde dat wij in 2000 en 2001 niet zijn gaan klagen omdat wij nog geen wiel-ruimtestation hebben hangen en geen HAL 9000 AI boordcomputer hebben.

Het was een gewaagde sprong van RM en zijn team, de meningen zijn daarom ook heel verdeeld over het einde. De aflevering vind ik qua entertainment waarde kontschoppend. Maar als je er kritisch naar kijkt dan zie je de gaten zitten omdat RM het in de geschiedenis heeft laten afspelen en dat vind ik wel jammer ergens... Maar goed, ik blijf het een heel goede serie vinden.
Ik bedacht me dat ze dit heel simpel hadden kunnen oplossen door in het midden te laten of wij nu Earth of Earth 2.0 zijn. Dan had BSG in ons verleden af kunnen spelen en waren wij afstammelingen geweest van de Colonials op Earth 2.0, of BSG had in onze verre toekomst plaatsgevonden en de Colonials waren onze afstammelingen geweest en wij hadden onszelf dus al opgeblazen.

Nu niemand gaan miepen dat er dan iets niet klopt, want er hadden dan inderdaad wat dingen anders geschreven moeten worden.
pi_67334997
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:19 schreef planethugo het volgende:
terugdenkend was het eigenlijk alleen maar Starbuck die de mensen naar de aarde moest leiden. Wat heeft Hera nu nog voor nut gehad om die te gaan redden? Er zullen meer mensen dan half cylon/half mensen zich voorgeplant hebben aangezien hera slechts alleen was en de andere met ongeveer 40.000

Of is het zo dat Hera er puur voor zorgde dat de cylons en mensen op een nieuwe planeet niet meer met elkaar gingen vechten?
Hera is de oermoeder van de huidige mensheid. Dat betekent volgens mij dat alle andere bloedlijnen zijn uitgestorven. Die anderen hebben zich dus niet succesvol voortgeplant.

Kara was alleen belangrijk omdat zij Hera naar haar doel ('end' ?) moest brengen. Het draaide dus niet om Kara, maar om Hera, die kennelijk zelf op een heel diep niveau 'wist' waar ze heen moest, zodat ze kon zorgen dat Kara haar rol zou spelen.
pi_67335403
quote:
Op zondag 22 maart 2009 20:43 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Die oude centurions snapte ik ook niet helemaal maar ik vondt het een goed einde. Beter dan menig serie heeft.
ik had het over de kwaliteit van de cgi he, die was soms heel slecht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67335456
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dus? Wat had je dan verwacht??? Je hebt de afleveringen ervoor toch ook gezien? Het ging al nergens meer over. Een vent in een bad die verbinding maakt met een computer ofzo en dan de kanonnen uitschakelt, en meer van die nonsens. Had jij echt een einde verwacht waarbij alle voorgaande onzin ineens een logisch geheel zou vormen?
[..]

Ja, mij wel. Die Cylons zagen er van dichtbij niet uit.

Maar goed, dit alles kon wat mij betreft de pret niet drukken. Er werd veel geknald, er gebeurde veel, onze aarde kwam er geheel zoals verwacht in voor en iedereen die dood moest ging ook dood. Ik heb ervan genoten, eindelijk weer eens.
wat mij dan wel weer opviel is dat ze wel het geld hadden om een complete stad te renderen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_67335774
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.
dat snapte ik mijn vraag was echter is sam daar in gekomen voor dit plot of zat er een diepere betekenis achter van perfection en verlamdheid
pi_67336205
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hera is de oermoeder van de huidige mensheid. Dat betekent volgens mij dat alle andere bloedlijnen zijn uitgestorven. Die anderen hebben zich dus niet succesvol voortgeplant.

Kara was alleen belangrijk omdat zij Hera naar haar doel ('end' ?) moest brengen. Het draaide dus niet om Kara, maar om Hera, die kennelijk zelf op een heel diep niveau 'wist' waar ze heen moest, zodat ze kon zorgen dat Kara haar rol zou spelen.
onwaarschijnlijk, six en baltar, en zo zijn er nog wel meet combi`s te verzinnen.

+ zou de hera stam eerder uitsterven dan de humans of er zouden 2 groepen zijn geweest, ik denk dat ze 1 van de vele was toen ze eenmaal op aarde waren.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:34:04 #162
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_67336386
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

onwaarschijnlijk, six en baltar, en zo zijn er nog wel meet combi`s te verzinnen.

+ zou de hera stam eerder uitsterven dan de humans of er zouden 2 groepen zijn geweest, ik denk dat ze 1 van de vele was toen ze eenmaal op aarde waren.
Onwaarschijnlijk, maar wel letterlijk zo genoemd in de scéne op Times Square
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:41:50 #163
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67336700
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:39 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel werd de cyclus doorbroken toen Tori eraan ging. Als dat niet was gebeurd, haaden de "evil" cylons weer resurrection gekregen en zou het hele verhaal weer opnieuw zijn gebeurd.
Maar dat zou betekenen dat de visioenen, Hera, de angels en Starbuck allemaal onderdeel uitmaken van de cylus, en dat zij dus eigenlijk helemaal niet de uitkomst (het doorbreken van de cyclus) hebben beïnvloedt. Terwijl ik juist altijd het idee had dat zij het waren die een nieuwe destiny voor de mensen en cylons creëerden... Volgens jouw theorie zijn er immers in elke cyclus Opera House visioenen, ontwaken de Final Five altijd, weet Starbuck telkens de weg naar de verwoeste aarde en zorgt de ontvoering van Hera altijd weer voor de ontknoping in CIC. En nu moet ik aannemen dat dit keer alles anders gaat omdat Tori in deze cyclus opeens besloot om Callie te vermoorden?

Of ga ik nu uit van te letterlijke cycli? Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de cycli altijd soortgelijke gebeurtenissen en personen (maar niet precies dezelfde) vertoonden, maar dat er nu pas een Tori, Callie en Tyrol waren, en dat de "andere uitkomst" van deze cylus dus is veroorzaakt doordat hun karakters toevallig zo in elkaar zaten dat Tori Callie vermoordde en de Chief daar kwaad om werd?

Ik vind dat nog steeds te random.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  maandag 23 maart 2009 @ 20:44:38 #164
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67336801
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat mij dan wel weer opviel is dat ze wel het geld hadden om een complete stad te renderen
Die was al gerendered sinds de miniseries. Er werden aanpassingen aan gemaakt denk ik dan.
When all else fails, you always have delusion.
pi_67338851
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:41 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Of ga ik nu uit van te letterlijke cycli? Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de cycli altijd soortgelijke gebeurtenissen en personen (maar niet precies dezelfde) vertoonden, maar dat er nu pas een Tori, Callie en Tyrol waren, en dat de "andere uitkomst" van deze cylus dus is veroorzaakt doordat hun karakters toevallig zo in elkaar zaten dat Tori Callie vermoordde en de Chief daar kwaad om werd?

Ik vind dat nog steeds te random.
Dit zegt Leoben erover tegen Kara terwijl ze hem martelt in Flesh and Bone

"Each of us plays a role; each time a different role. Maybe the last time I was the interrogator and you were the prisoner. The players change, the story remains the same. And this time – this time – your role is to deliver my soul unto God. Do it for me. It’s your destiny. And mine.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_67339458
quote:
Op maandag 23 maart 2009 01:45 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat noem ik pas schade, dat zie je niet vaak in SF series, echte schade zoals je hier zag. Vaak hoor je alleen shields are down oid, hull breach at deck 12 section 4,5,6 and 7. Hier zou het eigenlijk niet eens gezegd hoeven worden want de schade was aanzienelijk en duidelijk zichtbaar. Krakend/kreunend/scheurend/brekend metaal, loslatende platen en spanten, decompressies, branden. Schitterend.
O man, verschrikkelijk hoe Galactica uit die laatste jump kwam. Zowat in stukken brekend, flightpods die heen en weer schudden. Stukken die eraf vliegen.
En ik vond het al erg wat Boomer aangericht had.

Maar wel mooi inderdaad. Ook hoe je de laatste tijd de hele gekraak en gekreun hoorde binnen was mooi.

En dan ook nog aan mijn wens voldaan dat ze rustig de zon in gevlogen is.
- Steven Wright
pi_67340041
quote:
Op maandag 23 maart 2009 02:09 schreef Merkie het volgende:
Ik heb net de miniserie bekeken, vond het wel tof . Binnenkort maar met seizoen 1 beginnen .
It's legen.....

wait for it..
  maandag 23 maart 2009 @ 22:31:13 #168
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67340892
Ben nooit zo into scifi geweest, maar nu BSG ten einde is en ik zag hier altijd de naam Babylon 5 vallen eens wat stukjes op YouTube opgezocht.

--->

Ik weet dat het gedateerd is. Maar die space battles Ik kan echt niets meer van dat serieus nemen nu ik BSG heb gezien
pi_67341465
Babylon 5 was ook een goede serie. Ik weet niet meer hoe het allemaal eindigde verder.

Maar de special effects waren nogal matig. Ze zullen wel gedacht hebben wel willen grote gevechten en die gaan we hoe dan ook laten zien. Beetje gameplay over graphics idee zeg maar.
Zo een Shadow schip, geloof ik, was best vet.
- Steven Wright
  maandag 23 maart 2009 @ 23:17:54 #170
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67342700
De Shadows vs Vorlons battles waren toendertijd zeker gruwelijk cool!

Heb zelf alle 5 de seizoen hier liggen. Daar zal ooit de volledige BSG box erg mooi naast staan.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67342729
Volgens mij was Babylon 5 in zijn tijd zo'n beetje het neusje van de zalm op het gebied van special effects.
  maandag 23 maart 2009 @ 23:24:08 #172
211083 Angelof9
I must go first
pi_67342968
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:41 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Maar dat zou betekenen dat de visioenen, Hera, de angels en Starbuck allemaal onderdeel uitmaken van de cylus, en dat zij dus eigenlijk helemaal niet de uitkomst (het doorbreken van de cyclus) hebben beïnvloedt. Terwijl ik juist altijd het idee had dat zij het waren die een nieuwe destiny voor de mensen en cylons creëerden... Volgens jouw theorie zijn er immers in elke cyclus Opera House visioenen, ontwaken de Final Five altijd, weet Starbuck telkens de weg naar de verwoeste aarde en zorgt de ontvoering van Hera altijd weer voor de ontknoping in CIC. En nu moet ik aannemen dat dit keer alles anders gaat omdat Tori in deze cyclus opeens besloot om Callie te vermoorden?
Ja. Dus. Maar het is natuurlijk niet iedere keer letterlijk hetzelfde. Want de vorige keer (of een vorige keer) waren ze in dat Opera House.

Maar uiteindelijk is het allemaal speculatie en interpretatie. Het is maar net hoe je dat zelf voelt denk ik. Er zal wel geen letterlijke waarheid zijn.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 23 maart 2009 @ 23:25:09 #173
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_67343018
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:18 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij was Babylon 5 in zijn tijd zo'n beetje het neusje van de zalm op het gebied van special effects.
En het begon met een paar aan elkaar gesloten thuiscomputers als renderfarm.
The Internets, I needs it..
pi_67343084
Het was wel erg duidelijk dat het uit de computer kwam allemaal. Terwijl Star Trek: TNG er wat beter uit zag.
Maar daar had je dan weer geen gigantische schepen met krankzinnige lasers die elkaar aan stukken sneden.
- Steven Wright
  maandag 23 maart 2009 @ 23:28:59 #175
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67343172
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:18 schreef HiZ het volgende:
Ik heb B5 nooit bewust gezien.
Maar ik meen dat het de eerste serie was met volledige CGI modellen?

Dat was baanbrekend, maar modellen (star trek) zagen in die tijd nog beter uit. Alleen was dat wel een stuk duurder in gebruik.
Een beperkter budget leidt vaak tot creatieve oplossingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')