abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2009 @ 21:43:06 #101
184465 Migue
Sensuele man
pi_67306995
quote:
Op zondag 22 maart 2009 19:10 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Anders hadden ze de sneer naar de huidige maatschappij niet kunnen maken
Dat snapt kingmob niet. De overstap van Jip en Janneke naar BSG is een vrij grote om te maken, dus het komt niet helemaal tot hem door.

Maar serieus, een slecht geschreven einde, dude, seriously, dude
pi_67307240
Wat ik eigelijk wel miste wat ik hoopte dat ze er in zouden doen was dat ze cylon toasters "By your command" zouden zeggen op een commanda zoals in de oude serie. Was wel leuk geweest
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zondag 22 maart 2009 @ 21:51:18 #103
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67307272
Zeiden ze in Razor.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 22 maart 2009 @ 21:55:21 #104
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67307406
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Dramatisch slecht geschreven einde
Maar goed, ik ben die mening als enige toegedaan geloof ik. Deus ex machina ahoy.
Dus? Wat had je dan verwacht??? Je hebt de afleveringen ervoor toch ook gezien? Het ging al nergens meer over. Een vent in een bad die verbinding maakt met een computer ofzo en dan de kanonnen uitschakelt, en meer van die nonsens. Had jij echt een einde verwacht waarbij alle voorgaande onzin ineens een logisch geheel zou vormen?
quote:
Oh en viel iemand anders ook de slechtere CGI op?
Ja, mij wel. Die Cylons zagen er van dichtbij niet uit.

Maar goed, dit alles kon wat mij betreft de pret niet drukken. Er werd veel geknald, er gebeurde veel, onze aarde kwam er geheel zoals verwacht in voor en iedereen die dood moest ging ook dood. Ik heb ervan genoten, eindelijk weer eens.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 22 maart 2009 @ 22:00:47 #105
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67307561
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:55 schreef Lemmeb het volgende:

Maar goed, dit alles kon wat mij betreft de pret niet drukken. Er werd veel geknald, er gebeurde veel, onze aarde kwam er geheel zoals verwacht in voor en iedereen die dood moest ging ook dood. Ik heb ervan genoten, eindelijk weer eens.
Volgens mij word caprica al helemaal geen serie voor jou
  zondag 22 maart 2009 @ 22:03:53 #106
184465 Migue
Sensuele man
pi_67307674
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn zoals jij die alles maar afzeiken over deze serie 99% van de kijkers loopt er mee weg, mensen met verstand van entertainment noemen het een van de beste tvseries ooit, maar jij snapt niet wat het hele idee achter Sammy in een badkuip is, er is in jouw ogen meer slecht dan goed... Dan ben je of een chronische chagrijn of zo'n domme lul dat je het ook niet wílt snappen.
Het is nu ook niet alsof we het over een prut serie hebben als Terminator of Prison Break.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:13:32 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67307955
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:00 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Nee, dat wordt niks denk ik, maar ik ga het wel proberen. Misschien valt het mee.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:14:12 #108
184465 Migue
Sensuele man
pi_67307975
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:00 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Laten we het maar even over iets positiefs hebben idd... Caprica heb ik nu toch wel gemengde gevoelens over. BSG was een briljante series met een nog briljanter einde, wat mij toch wel een erg voldaan gevoel gaf, het verhaal voor mij echt afrondde. Nu gaat Caprica weer terug naar die planeten die voor mij eigenlijk niet zo veel betekenis meer hebben en een verhaal oppakken wat voor mij na de vernietiging van Cavil's Cylons ook niet echt relevant meer is. Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Plan. Maar aan de andere kant, het is een cast en crew waar menig tvmaker jaloers op is, met een backstory dat door velen gezien wordt als het beste wat tv heeft voortgebracht. Dat kan haast niet mis gaan, en als de sfeer goed is kan het voor mij ook al niet meer stuk. Ik hoop stiekem dan ook dat Caprica het tot de Cylon War haalt en dat Nico Cortez de cast mag joinen, de laatste scene van hem in Razor zou ook een mooi einde van de serie zijn
  zondag 22 maart 2009 @ 22:17:55 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67308109
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:03 schreef Migue het volgende:
maar jij snapt niet wat het hele idee achter Sammy in een badkuip is
Nee, dat snap ik inderdaad niet. Dus leg het me even uit.
quote:
, er is in jouw ogen meer slecht dan goed... Dan ben je of een chronische chagrijn of zo'n domme lul dat je het ook niet wílt snappen.
Neehoor, dat stuk met die badkuip ging nergens over, maar de rest van de aflevering was top.
quote:
Het is nu ook niet alsof we het over een prut serie hebben als Terminator of Prison Break.
Dat Prison Break was echt te triest voor worden. Van de Terminator wist ik niet eens dat er een serie is.

Maar goed, ik snap nu dus ook waarom ze eerst 40 soapafleveringen hebben geproduceerd. Ze moesten natuurlijk geld hebben om deze geweldige afsluiter te kunnen bekostigen!
  zondag 22 maart 2009 @ 22:20:00 #110
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_67308188
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:43 schreef Migue het volgende:

[..]

Dat snapt kingmob niet. De overstap van Jip en Janneke naar BSG is een vrij grote om te maken, dus het komt niet helemaal tot hem door.

Niet iedereen die het niet met je eens is is meteen een simpel persoon, alleen geschikt voor Jip en Janneke. Ik vond de aflevering op zich goed geschreven, een mooi samenspel van actie en drama, en ik heb er zeker van genoten.

Maar, als einde van het overkoepelende verhaal vond ik het teleurstellend. God die engelen stuurt om alles maar even op te lossen, mensen op Aarde die onafhankelijk geëvolueerd zijn tot dezelfde soort als de mensen van de 12 Colonies, iedereen die opeens al hun techniek afzweert. En voor wat, een beetje hutten bouwen en jagen met een speer?

Het einde met het belerende filmpje (we maken nu ook robots, dalijk maken we Cylons!!!1one!) was totaal onnodig. Galactica die de zon in vliegt vind ik niet echt een waardige einde voor de trouwe Bucket. Het Opera House visioen wat uitendelijk gewoon een kind dat door een paar gangen rent is, zonder verdere betekenis of link met de Opera House.

Wat is er trouwens met Balthasar's sekte gebeurd? Het was zo mooi eerst, hij de Jezus uithangen terwijl hij er zelf geen bal van geloofde. Het leek alsof ze nog een belangrijke rol gingen spelen, maar niet dus. En wat voegen de flashbacks naar de date van Roslin toe aan haar karakter?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:22:13 #111
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_67308276
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:03 schreef Migue het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn zoals jij die alles maar afzeiken over deze serie 99% van de kijkers loopt er mee weg, mensen met verstand van entertainment noemen het een van de beste tvseries ooit, maar jij snapt niet wat het hele idee achter Sammy in een badkuip is, er is in jouw ogen meer slecht dan goed... Dan ben je of een chronische chagrijn of zo'n domme lul dat je het ook niet wílt snappen.
Relax dude, schelden is nergens voor nodig.

ONTOPIC:

Net de final gezien en ik moet zeggen dat het zeker indruk op me heeft gemaakt. Maar wel meer "als einde van iets geweldigs" dan een super aflevering. Er waren een paar dingen die me negatief opvielen:

* Baltar die even een jank speech ging doen
* Slechtere CGI
* Galactica die het super lang volhoudt terwijl de hele cylon colony defense staat te rossen.
* Colony die wordt opgeblazen door simpele nukes (Waar is de defense!?!)
* Het wel erg makkelijk binnendringen van het Cylon HQ.

Verder was het een geweldig einde met mooie eindes voor de characters. Tigh was weer een held, waar ik eerst een hekel aan hem had, heeft hij zich eigen echt 100% verbeterd. Al die dingen met god en engels boeit me niet zoveel. Had meer het idee dat ze iets nodig hadden om alles aan elkaar te knopen. Maar ben blij dat het zo is geëindigd; with a bang!

Dit is zeker een serie die ik nog eens volledig op Blu-Ray ga kopen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  zondag 22 maart 2009 @ 22:31:48 #112
184465 Migue
Sensuele man
pi_67308616
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:22 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Relax dude, schelden is nergens voor nodig.
Ja sorry, ik kan gewoon niet zo goed tegen dommigheid, want niet snappen wat de functie van Sammy, of ieder ander persoon, in een badkuip, aangesloten in het schip, niet snapt, doet er ook gewoon geen moeite voor the obvious te snappen
  zondag 22 maart 2009 @ 22:32:19 #113
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67308633
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:14 schreef Migue het volgende:

[..]

Laten we het maar even over iets positiefs hebben idd... Caprica heb ik nu toch wel gemengde gevoelens over. BSG was een briljante series met een nog briljanter einde, wat mij toch wel een erg voldaan gevoel gaf, het verhaal voor mij echt afrondde. Nu gaat Caprica weer terug naar die planeten die voor mij eigenlijk niet zo veel betekenis meer hebben en een verhaal oppakken wat voor mij na de vernietiging van Cavil's Cylons ook niet echt relevant meer is. Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Plan. Maar aan de andere kant, het is een cast en crew waar menig tvmaker jaloers op is, met een backstory dat door velen gezien wordt als het beste wat tv heeft voortgebracht. Dat kan haast niet mis gaan, en als de sfeer goed is kan het voor mij ook al niet meer stuk. Ik hoop stiekem dan ook dat Caprica het tot de Cylon War haalt en dat Nico Cortez de cast mag joinen, de laatste scene van hem in Razor zou ook een mooi einde van de serie zijn
Moet het denk ik eerst even een paar afleveringen aanzien om te kijken of het wat word voor mij. op het eerste gezicht lijkt het me vooral drama/soap achtig
  zondag 22 maart 2009 @ 22:39:05 #114
211083 Angelof9
I must go first
pi_67308832
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:26 schreef Zhenar het volgende:
Zo heb ik het totáál niet geïnterpreteerd! Als die uitleg namelijk klopt, dan was dat alles al eerder gebeurd, en is de cyclus dus nog steeds niet doorbroken. Ik zie het Opera House / Hera / angels / Starbuck gebeuren namelijk als een samenloop van gebeurtenissen die de cylus juist wél doorbreken. Dus dan kan het niet zo zijn dat het "Zoeken Naar Hera" al eens is gebeurd. Tenzij je gelooft dat er in de andere cycli dan telkens een andere afloop was. Maar het lijkt mij dat de Opera House visioenen juist moesten zorgen voor déze afloop. Maar dat zijn slechts mijn 2 centjes
Voor mijn gevoel werd de cyclus doorbroken toen Tori eraan ging. Als dat niet was gebeurd, haaden de "evil" cylons weer resurrection gekregen en zou het hele verhaal weer opnieuw zijn gebeurd.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 22 maart 2009 @ 22:40:49 #115
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_67308884
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Maar, als einde van het overkoepelende verhaal vond ik het teleurstellend. God die engelen stuurt om alles maar even op te lossen, mensen op Aarde die onafhankelijk geëvolueerd zijn tot dezelfde soort als de mensen van de 12 Colonies, iedereen die opeens al hun techniek afzweert. En voor wat, een beetje hutten bouwen en jagen met een speer?

De mensen van de 12 Colonies waren decadent, achterna gezeten door hun eigen technologie en zaten jaren op een van de schepen vast. Op de tweede Aarde rondlopen na boven alles was voor hun de ultieme vrijheid.

Op zich is het een vreemd idee zeker na New Caprica. Als ze toen hun schepen hadden vernietigd konden ze nooit ontsnappen aan de Cylons.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_67308891
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:31 schreef Migue het volgende:

[..]

Ja sorry, ik kan gewoon niet zo goed tegen dommigheid, want niet snappen wat de functie van Sammy, of ieder ander persoon, in een badkuip, aangesloten in het schip, niet snapt, doet er ook gewoon geen moeite voor the obvious te snappen
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:46:16 #117
211083 Angelof9
I must go first
pi_67309047
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:40 schreef Mirel het volgende:
Waarom was Callie een bitch? Wat heeft ze ooit misdaan als persoon? Helemaal niks.
Ze heeft Boomer doodgeschoten. En ze was ontzettend anti-Cylon. Ik werd knettergek van haar gezeik.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:50:24 #118
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67309172
Dat gezeik is natuurlijk. En Boomer verdiende het wel.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 22 maart 2009 @ 22:55:46 #119
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67309349
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.
Dat begreep ik zelf niet, hoe kon hij in godsnaam connecten? Via 802.4g ?

En waarom werd Sam niet binnen 1 seconde al geactiveerd en kon de defense battery eerst nog bijna een minuut als een gek ongestoord inknallen op Galactica?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 22 maart 2009 @ 22:57:08 #120
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67309411
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:55 schreef Mr.J het volgende:

[..]

En waarom werd Sam niet binnen 1 seconde al geactiveerd en kon de defense battery eerst nog bijna een minuut als een gek ongestoord inknallen op Galactica?
Om toch wat spanning op te bouwen
  zondag 22 maart 2009 @ 22:59:49 #121
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_67309491
Callie's actie droeg zeker bij tot "evil" Boomer. Ze had Adama wel neergeknald, maar dat was een stukje programma wat bij haar aansloeg. Ze kon nog ontwikkelen zoals Athena. Boomer was gewend om als mens te leven maar voelde nadat ze was doodgeschoten verraden door de mensheid. Callie's gezeik was ook niet aan te horen.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 22 maart 2009 @ 23:06:17 #122
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67309728
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken
Dat klopt. Door de laatste 40 afleveringen ben ik als een trein heengegaan, al het gelul overslaand. Gelukkig bleek het ook helemaal niet nodig om de grote lijn vast te houden.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:13:24 #123
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67310006
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat klopt. Door de laatste 40 afleveringen ben ik als een trein heengegaan, al het gelul overslaand. Gelukkig bleek het ook helemaal niet nodig om de grote lijn vast te houden.
Waarom sla je het dan over? het is toch achtergrond verhaal, karakter opbouw, verklaringen over hoe en waarom.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:16:30 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67310115
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:13 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Waarom sla je het dan over?
Omdat ik er geen reet aan vond, dat was toch wel duidelijk?
quote:
het is toch achtergrond verhaal, karakter opbouw, verklaringen over hoe en waarom.
Allemaal zaken die imho van minder belang zijn in een goede SF-serie. Het moet er wel inzitten, maar laten we er geen soap van maken.

Afijn, het sluitstuk maakte alles weer goed!
  zondag 22 maart 2009 @ 23:19:18 #125
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67310221
BSG is dan ook geen SF met wat dramatische elementen, maar een drama in een SF-setting.

Deze BSG althans.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_67310437
Wow.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_67310442
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
BSG is dan ook geen SF met wat dramatische elementen, maar een drama in een SF-setting.

Deze BSG althans.
Dan nog eigenlijk, in een serie is achtergrond verhaal en zeker karakter opbouw van groot belang, imo.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:25:16 #128
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67310449
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat wordt elke keer geroepen, maar daar ben ik het dus niet mee eens. De eerste twee seizoenen was dat namelijk niet het geval. Bijna elke aflevering gebeurde er wel wat spannends. Daarna is het pas een soapserie geworden.
pi_67310495
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:59 schreef Sharkdoggie het volgende:
Callie's gezeik was ook niet aan te horen.
Cally Een character waar ik echt een grondige hekel aanhad, wat een zeikerd. Die actrice kon er trouwens wel het perfecte crybabygezicht bij opzetten. Ik snap ook niet waarom zoveel mensen haar terug wilden in de serie
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 22 maart 2009 @ 23:42:48 #130
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67311124
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:43 schreef Migue het volgende:

[..]

gast, als je al niet normaal kan lezen moet je al helemaal geen grote mond open trekken over mijn vermogen tot het snappen van een verhaallijn. Ik denk dat als je dit goed geschreven vind, je nog maar weinig goede voorbeelden kent. De daling in kwaliteit was het sterkst merkbaar in de karakterontwikkeling. Karakters, zoals bijvoorbeeld chief, deden regelmatig dingen die buiten hun karakter vielen om de verhaallijn vooruit te brengen. verder kwamen oplossingen als deus ex machina tevoorschijn, zaten er duidelijke filler scenes in al de laatste episodes en zijn lastige vragen ontweken of met 'god' opgelost. Dat is slecht schrijfwerk.

Maar ja, ik ben natuurlijk dom, omdat ik na al die jaren met plezier kijken, teleurgesteld ben over het niveau van het einde.

Ga alsjeblieft bij je moeder uithuilen
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:46:32 #131
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67311256
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dus? Wat had je dan verwacht??? Je hebt de afleveringen ervoor toch ook gezien? Het ging al nergens meer over. Een vent in een bad die verbinding maakt met een computer ofzo en dan de kanonnen uitschakelt, en meer van die nonsens. Had jij echt een einde verwacht waarbij alle voorgaande onzin ineens een logisch geheel zou vormen?
[..]
Nee, dat had ik niet verwacht. Ik heb dat ook al eerder uitgesproken. Eigenlijk bedoel ik hier dan ook de laatste 4 afleveringen ongeveer mee. Maar ik had wel verwacht dat de laatste aflevering emt wat meer zorg zou zijn gedaan. Ook met bovenstaande dingen had er een mooier einde gemaakt kunnen worden.
quote:
Ja, mij wel. Die Cylons zagen er van dichtbij niet uit.

Ik weet niet, ik vond zelfs de actie maar matig. De mutiny afleveringen waren veel gaver.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:50:00 #132
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67311394
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:46 schreef kingmob het volgende:
Ik weet niet, ik vond zelfs de actie maar matig. De mutiny afleveringen waren veel gaver.
Ik vond die Cylons eerlijk gezegd wel kicken, ook al was de CGI niet altijd even geweldig. Dat miste ik bij die mutiny afleveringen, het SF-element zegmaar.
  zondag 22 maart 2009 @ 23:51:05 #133
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67311440
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik vond die Cylons eerlijk gezegd wel kicken, ook al was de CGI niet altijd even geweldig. Dat miste ik bij die mutiny afleveringen, het SF-element zegmaar.
Ze zitten op een ruimteschip hoe meer SF wil je hebben?
  zondag 22 maart 2009 @ 23:58:31 #134
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_67311632
Saul Tigh was toch wel dé man van deze serie vond ik.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 23 maart 2009 @ 00:05:58 #135
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67311799
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Nou, goeie 2e. Baltar was veel gaver
  maandag 23 maart 2009 @ 00:06:54 #136
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67311818
Baltar inderdaad.
pi_67312141
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:55 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet teruggekeken, maar dat ging gewoon via de radio voorzover ik me kan herinneren. De FF hadden een zeer speciale rol binnen de Cylon hierarchie, dat kom je steeds weer tegen. Als dan Sam inbreekt met een boodschap die alle programmering overruled is het niet zo gek dat ze op tilt slaan.

Waarom het even duurde voor hij online ging? Geen idee, dramatisch effect of zo.
  maandag 23 maart 2009 @ 00:31:16 #138
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_67312238
EW's recap:
Margaret: Where did Ellen and Tigh...settle?

Marc: Earth's first strip club

You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 23 maart 2009 @ 00:36:07 #139
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_67312294
Old model Centurions!

Kwam er nou nog iets van een spinoff? Als dat het geval is: wanneer?!
  maandag 23 maart 2009 @ 01:45:06 #140
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67312966
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:57 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

O, ik heb die schade wel gezien, maar vond het toch wel vreemd dat het daarbij bleef... 1 Raptor die buiten Galactica jumped slaat een heel gat in het schip en een half dozijn Raptors die binnen in Galactica jumpen...
Toen Boomer jumpte met haar raptor verbogen er wat platen/spanten na een explosie... Dat gat waar een aantal mensjes en cylons door naar buiten gingen kwam pas de aflevering erna. De hele structuur was wel/al verzwakt waardoor dat gat ontstond/kon ontstaan... Die flight-pod was er meteen geweest in de afgelopen aflevering. Niet alleen vlogen de museum ramen eruit maar zoals je kon zien werd er een enorme gaten geslagen in beide zeiden van de flight-pod. De schade was dusdanig dat die pod(s) niet meer ingeklapt konden worden.

Dit was dan waarschijnlijk ook de reden waarom de Galactica haar rug brak bij haar laatste jump. Galactica moet niet voor niets haar pod's inklappen voor een jump. Zelfs al was ze net uit space-dock gekomen had jumpen met uitgeklapte pods zware structurele schade veroorzaakt. Fataal voor een bejaarde Galactica zoals je heel mooi kon zien. Dit vond ik toch wel een schitterende scène, waar je echt ziet dat Galactica nog maar net bijeen blijft.

Dat noem ik pas schade, dat zie je niet vaak in SF series, echte schade zoals je hier zag. Vaak hoor je alleen shields are down oid, hull breach at deck 12 section 4,5,6 and 7. Hier zou het eigenlijk niet eens gezegd hoeven worden want de schade was aanzienelijk en duidelijk zichtbaar. Krakend/kreunend/scheurend/brekend metaal, loslatende platen en spanten, decompressies, branden. Schitterend.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  maandag 23 maart 2009 @ 01:57:23 #141
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67313049
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:58 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Absoluut. Ik heb wel een zwak voor van die oude-tot-het-bittere-eind-loyale-rouwdouwers. Doc Cottle vond ik dan ook echt zo'n schitterend personage.
  maandag 23 maart 2009 @ 02:09:57 #142
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_67313127
Ik heb net de miniserie bekeken, vond het wel tof . Binnenkort maar met seizoen 1 beginnen .
2000 light years from home
  maandag 23 maart 2009 @ 07:42:44 #143
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67313883
quote:
Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Met als hoogtepunt de compleet ongeloofwaardige conclusie om alle technologie achter te laten, die gedeeld wordt door 50.000 man...
Daar werd inderdaad wel heel makkelijk overheen gestapt.

En wat me nu ineens opvalt: Er is geen 'laatste' scene tussen Adama en Tigh! Daar werd, zeker met het oog op de flashbacks, toch een beetje naartoe gebouwd. Of heb ik een scene gemist uit de laatste 3 kwartier?

[ Bericht 13% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-03-2009 07:50:02 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 08:55:39 #144
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67314686
quote:
Op maandag 23 maart 2009 01:45 schreef MaxiTitan het volgende:

Dat noem ik pas schade, dat zie je niet vaak in SF series, echte schade zoals je hier zag. Vaak hoor je alleen shields are down oid, hull breach at deck 12 section 4,5,6 and 7. Hier zou het eigenlijk niet eens gezegd hoeven worden want de schade was aanzienelijk en duidelijk zichtbaar. Krakend/kreunend/scheurend/brekend metaal, loslatende platen en spanten, decompressies, branden. Schitterend.
Ja dat was erg mooi. Elke aflevering weer wat battlescars erbij. Heel rauw neergezet, heel anders dan de bijna altijd glimmende star trek schepen oid.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 23 maart 2009 @ 09:15:01 #145
28033 Pek
je moet wat
pi_67315067
Mooi einde hoor

Alleen had wat mij betreft het afzenden van de vloot in de zon, met de originele muziek, wel wat langer mogen duren. Ten koste van wat minuten gedartel in het groene gras
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:06:34 #146
211083 Angelof9
I must go first
pi_67317703
quote:
En wat me nu ineens opvalt: Er is geen 'laatste' scene tussen Adama en Tigh! Daar werd, zeker met het oog op de flashbacks, toch een beetje naartoe gebouwd. Of heb ik een scene gemist uit de laatste 3 kwartier?
Die hadden hun afscheid al gehad. De laatste dag op de Battlestar. Dat was hun einde.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:52:48 #147
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67319242
Over de hele serie gezien vond ik Balter DE reden om scenes te skippen. Zelfs in seizoen 2 werd ik al debiel van zijn gesprekjes met Six. Daarna ook nog die groupies.. nee, dat was voor mij echt het minste van alles. Dan liever de zelf-destructieve aard van Starbuck, de relatie van Adama met zn zoon, Tigh met Adama, Tigh en Starbuck, de Cylon rebellen en natuurlijk Pegasus.

Al met al ben ik het wel eens met kingmob dat het einde wat geforceerd aanvoelt; het is jammer dat er zoveel noodgrepen zijn gedaan in het verleden die nu niet meer normaal aan elkaar te breien zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 23 maart 2009 @ 12:13:43 #148
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67319926
Het briljante aan de serie vind ik dat ze er allerlei controversiële thema's op slimme manier in hebben verwerkt. Gewoon in het post 9/11-tijdperk van je helden zelfmoordterroristen maken, dan heb je als maker echt wel lef nodig. Verder zitten er een paar erg sterk uitgewerkte personages in.

Het gedeelte over cycli, final five's, voorbestemdheid, kortom de twists, vond ik meestal maar matig, dat was erg vaak geforceerd om het toch maar te doen kloppen en enigszins geloofwaardig te houden.

Ik bleef kijken omdat ik wilde weten waar de reis van de overblijfsels van de mensheid zou stranden, niet om te weten wie er achter de schermen aan de touwtjes zat te trekken. Hoewel het zeker niet slecht was, kon het laatste seizoen me het minst boeien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 23 maart 2009 @ 12:39:53 #149
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67320798
Ik had dan ook ergens gehoopt dat het juist niet in het verleden zou afspelen want ik voorzag de haken en ogen al wanneer je dit doet. Je kan dat bijna nooit goed doen omdat er altijd wel wat te zeiken valt in de trand van "zo is het niet gegaan" oid. Als je in de toekomst zit dan kan je doen wat je wilt, mensen zullen 250 jaar later in de toekomst niet gaan klagen dat het niet klopt iig. Hetzelfde dat wij in 2000 en 2001 niet zijn gaan klagen omdat wij nog geen wiel-ruimtestation hebben hangen en geen HAL 9000 AI boordcomputer hebben.

Het was een gewaagde sprong van RM en zijn team, de meningen zijn daarom ook heel verdeeld over het einde. De aflevering vind ik qua entertainment waarde kontschoppend. Maar als je er kritisch naar kijkt dan zie je de gaten zitten omdat RM het in de geschiedenis heeft laten afspelen en dat vind ik wel jammer ergens... Maar goed, ik blijf het een heel goede serie vinden.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_67323370
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:52 schreef Cheiron het volgende:
Over de hele serie gezien vond ik Balter DE reden om scenes te skippen. Zelfs in seizoen 2 werd ik al debiel van zijn gesprekjes met Six. Daarna ook nog die groupies.. nee, dat was voor mij echt het minste van alles.
Werd zelf op een gegeven moment de scenes tussen Baltar en Six ook wel beu. Met name omdat Baltar redelijk de weg kwijt was, en dankzij Head Six, er een redelijk talent voor had altijd de meest foute beslissing mogelijk te nemen. Baltar nam zo veel slechte beslissingen, dat het bijna onrealistisch was.

Overigens, vind ik wel dat de Baltar verhaallijn mooi is afgerond. Hij is geen egoist meer. Hij speelde zijn rol in het verhaal uit, maakt vrede met zijn afkomst, en leeft lang en gelukkig met Caprica Six.

In het begin van de serie had ik een pleuris hekel aan Tigh. Stuk Chagarijn die ook een talent er voor had de meest stomme beslissing te nemen. Later werd hij inderdaad een keiharde rouwdouwer die de hele boel op Galactica eigenlijk bij elkaar hield.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')