Dat snapt kingmob niet. De overstap van Jip en Janneke naar BSG is een vrij grote om te maken, dus het komt niet helemaal tot hem door.quote:Op zondag 22 maart 2009 19:10 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Anders hadden ze de sneer naar de huidige maatschappij niet kunnen maken
Dus? Wat had je dan verwacht??? Je hebt de afleveringen ervoor toch ook gezien? Het ging al nergens meer over. Een vent in een bad die verbinding maakt met een computer ofzo en dan de kanonnen uitschakelt, en meer van die nonsens.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:14 schreef kingmob het volgende:
Dramatisch slecht geschreven einde
Maar goed, ik ben die mening als enige toegedaan geloof ik. Deus ex machina ahoy.
Ja, mij wel. Die Cylons zagen er van dichtbij niet uit.quote:Oh en viel iemand anders ook de slechtere CGI op?
Volgens mij word caprica al helemaal geen serie voor jouquote:Op zondag 22 maart 2009 21:55 schreef Lemmeb het volgende:
Maar goed, dit alles kon wat mij betreft de pret niet drukken. Er werd veel geknald, er gebeurde veel, onze aarde kwam er geheel zoals verwacht in voor en iedereen die dood moest ging ook dood. Ik heb ervan genoten, eindelijk weer eens.
Nee, dat wordt niks denk ik, maar ik ga het wel proberen. Misschien valt het mee.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:00 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Volgens mij word caprica al helemaal geen serie voor jou
Laten we het maar even over iets positiefs hebben idd... Caprica heb ik nu toch wel gemengde gevoelens over. BSG was een briljante series met een nog briljanter einde, wat mij toch wel een erg voldaan gevoel gaf, het verhaal voor mij echt afrondde. Nu gaat Caprica weer terug naar die planeten die voor mij eigenlijk niet zo veel betekenis meer hebben en een verhaal oppakken wat voor mij na de vernietiging van Cavil's Cylons ook niet echt relevant meer is. Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Plan. Maar aan de andere kant, het is een cast en crew waar menig tvmaker jaloers op is, met een backstory dat door velen gezien wordt als het beste wat tv heeft voortgebracht. Dat kan haast niet mis gaan, en als de sfeer goed is kan het voor mij ook al niet meer stuk. Ik hoop stiekem dan ook dat Caprica het tot de Cylon War haalt en dat Nico Cortez de cast mag joinen, de laatste scene van hem in Razor zou ook een mooi einde van de serie zijnquote:Op zondag 22 maart 2009 22:00 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Volgens mij word caprica al helemaal geen serie voor jou
Nee, dat snap ik inderdaad niet. Dus leg het me even uit.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:03 schreef Migue het volgende:
maar jij snapt niet wat het hele idee achter Sammy in een badkuip is
Neehoor, dat stuk met die badkuip ging nergens over, maar de rest van de aflevering was top.quote:, er is in jouw ogen meer slecht dan goed... Dan ben je of een chronische chagrijn of zo'n domme lul dat je het ook niet wílt snappen.
Dat Prison Break was echt te triest voor worden. Van de Terminator wist ik niet eens dat er een serie is.quote:Het is nu ook niet alsof we het over een prut serie hebben als Terminator of Prison Break.
Niet iedereen die het niet met je eens is is meteen een simpel persoon, alleen geschikt voor Jip en Janneke. Ik vond de aflevering op zich goed geschreven, een mooi samenspel van actie en drama, en ik heb er zeker van genoten.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:43 schreef Migue het volgende:
[..]
Dat snapt kingmob niet. De overstap van Jip en Janneke naar BSG is een vrij grote om te maken, dus het komt niet helemaal tot hem door.
Maar serieus, een slecht geschreven einde, dude, seriously, dude
Relax dude, schelden is nergens voor nodig.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:03 schreef Migue het volgende:
Ik kan er echt niet bij dat er mensen zijn zoals jij die alles maar afzeiken over deze serie99% van de kijkers loopt er mee weg, mensen met verstand van entertainment noemen het een van de beste tvseries ooit, maar jij snapt niet wat het hele idee achter Sammy in een badkuip is, er is in jouw ogen meer slecht dan goed... Dan ben je of een chronische chagrijn of zo'n domme lul dat je het ook niet wílt snappen.
Het is nu ook niet alsof we het over een prut serie hebben als Terminator of Prison Break.
Ja sorry, ik kan gewoon niet zo goed tegen dommigheid, want niet snappen wat de functie van Sammy, of ieder ander persoon, in een badkuip, aangesloten in het schip, niet snapt, doet er ook gewoon geen moeite voor the obvious te snappenquote:Op zondag 22 maart 2009 22:22 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Relax dude, schelden is nergens voor nodig.
Moet het denk ik eerst even een paar afleveringen aanzien om te kijken of het wat word voor mij. op het eerste gezicht lijkt het me vooral drama/soap achtigquote:Op zondag 22 maart 2009 22:14 schreef Migue het volgende:
[..]
Laten we het maar even over iets positiefs hebben idd... Caprica heb ik nu toch wel gemengde gevoelens over. BSG was een briljante series met een nog briljanter einde, wat mij toch wel een erg voldaan gevoel gaf, het verhaal voor mij echt afrondde. Nu gaat Caprica weer terug naar die planeten die voor mij eigenlijk niet zo veel betekenis meer hebben en een verhaal oppakken wat voor mij na de vernietiging van Cavil's Cylons ook niet echt relevant meer is. Zelfde geldt eigenlijk ook wel voor The Plan. Maar aan de andere kant, het is een cast en crew waar menig tvmaker jaloers op is, met een backstory dat door velen gezien wordt als het beste wat tv heeft voortgebracht. Dat kan haast niet mis gaan, en als de sfeer goed is kan het voor mij ook al niet meer stuk. Ik hoop stiekem dan ook dat Caprica het tot de Cylon War haalt en dat Nico Cortez de cast mag joinen, de laatste scene van hem in Razor zou ook een mooi einde van de serie zijn
Voor mijn gevoel werd de cyclus doorbroken toen Tori eraan ging. Als dat niet was gebeurd, haaden de "evil" cylons weer resurrection gekregen en zou het hele verhaal weer opnieuw zijn gebeurd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:26 schreef Zhenar het volgende:
Zo heb ik het totáál niet geïnterpreteerd!Als die uitleg namelijk klopt, dan was dat alles al eerder gebeurd, en is de cyclus dus nog steeds niet doorbroken. Ik zie het Opera House / Hera / angels / Starbuck gebeuren namelijk als een samenloop van gebeurtenissen die de cylus juist wél doorbreken. Dus dan kan het niet zo zijn dat het "Zoeken Naar Hera" al eens is gebeurd. Tenzij je gelooft dat er in de andere cycli dan telkens een andere afloop was. Maar het lijkt mij dat de Opera House visioenen juist moesten zorgen voor déze afloop. Maar dat zijn slechts mijn 2 centjes
De mensen van de 12 Colonies waren decadent, achterna gezeten door hun eigen technologie en zaten jaren op een van de schepen vast. Op de tweede Aarde rondlopen na boven alles was voor hun de ultieme vrijheid.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar, als einde van het overkoepelende verhaal vond ik het teleurstellend. God die engelen stuurt om alles maar even op te lossen, mensen op Aarde die onafhankelijk geëvolueerd zijn tot dezelfde soort als de mensen van de 12 Colonies, iedereen die opeens al hun techniek afzweert. En voor wat, een beetje hutten bouwen en jagen met een speer?
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:31 schreef Migue het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan gewoon niet zo goed tegen dommigheid, want niet snappen wat de functie van Sammy, of ieder ander persoon, in een badkuip, aangesloten in het schip, niet snapt, doet er ook gewoon geen moeite voor the obvious te snappen
Ze heeft Boomer doodgeschoten. En ze was ontzettend anti-Cylon. Ik werd knettergek van haar gezeik.quote:Op zondag 22 maart 2009 00:40 schreef Mirel het volgende:
Waarom was Callie een bitch? Wat heeft ze ooit misdaan als persoon? Helemaal niks.
Dat begreep ik zelf niet, hoe kon hij in godsnaam connecten? Via 802.4g ?quote:Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken, want als er één ding dat logisch was in die laatste aflevering was het Sam's vermogen invloed uit te oefenen op de andere hybrids.
Om toch wat spanning op te bouwenquote:Op zondag 22 maart 2009 22:55 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dat begreep ik zelf niet, hoe kon hij in godsnaam connecten? Via 802.4g ?
En waarom werd Sam niet binnen 1 seconde al geactiveerd en kon de defense battery eerst nog bijna een minuut als een gek ongestoord inknallen op Galactica?
Dat klopt. Door de laatste 40 afleveringen ben ik als een trein heengegaan, al het gelul overslaand. Gelukkig bleek het ook helemaal niet nodig om de grote lijn vast te houden.quote:Op zondag 22 maart 2009 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
En waarschijnlijk hebben ze ook de helft van de serie niet gekeken
Waarom sla je het dan over? het is toch achtergrond verhaal, karakter opbouw, verklaringen over hoe en waarom.quote:Op zondag 22 maart 2009 23:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt. Door de laatste 40 afleveringen ben ik als een trein heengegaan, al het gelul overslaand. Gelukkig bleek het ook helemaal niet nodig om de grote lijn vast te houden.
Omdat ik er geen reet aan vond, dat was toch wel duidelijk?quote:
Allemaal zaken die imho van minder belang zijn in een goede SF-serie. Het moet er wel inzitten, maar laten we er geen soap van maken.quote:het is toch achtergrond verhaal, karakter opbouw, verklaringen over hoe en waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |