Hehe ik moest aan je denken tijdens de gevechten. Was het nu wel goed voor je?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:52 schreef Lemmeb het volgende:![]()
![]()
Nu snap ik trouwens ook waarom de vorige 40 afleveringen voornamelijk waren gevuld met slap gelul...
Ja, meer dan dat zelfs. Het was het einde dat m'n frustratie over de eerdere afleveringen in één klap goedmaakte.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hehe ik moest aan je denken tijdens de gevechten. Was het nu wel goed voor je?
Dit vind ik dan weer apart om te lezen:quote:Op zaterdag 21 maart 2009 18:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Interview (bespreking laatste aflevering) met Moore.
Je verwacht dat een vent als Ronald D. Moore toch wel meer visie heeft dan "Oh, ik had een droom met een plaatje dat we erin kunnen stoppen; laten we daar iets omheen bouwen." Het is dan gelijk zo gezocht. Ofzo.quote:I said, "I have some images, I don't know what I want to do with them. I have an image of a man in a house trying to chase a bird out with a broom. I don't know who it is, but I like it and it's somehow meaningful so let's put it up on the board."
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk dat die scene ook bedoeld was om die "it happened before" te laten zien. Je kunt je voorstellen dat het hele gebeuren in het Opera House gewoon een versie was van hoe het in een vorige cyclus gebeurd is. En dat het nu dus allemaal weer precies hetzelfde ging. Tenminste, zo heb ik het geinterpreteerd.quote:Nu ik erover nadenk: alles ging uiteindelijk alleen maar om de coördinaten die Starbuck invoert op het laatste moment. De hele prophecy, de Opera House visioenen, enz was dus eigenlijk alleen om dat moment te creëren. Aan de ene kant is dat wel mooi, maar aan de andere kant was de uiteindelijke manifestatie van het Opera House gebeuren op zichzelf niet echt relevant, maar slechts een uitbeelding van een "scene" die zich tijdens die eindbattle afspeelde. Het was bijvoorbeeld nergens voor nodig dat Boomer en Roslin in het visioen betrokken waren, of de visioenen ook maar hadden gezien: uiteindelijk deden ze niets anders dan achter Hera aanrennen, en droegen ze dus helemaal niet bij aan het bereiken van aarde.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind de versie van Bear Mccreary ook wel heel aardig hoor. Als je het dan toch over pit hebtquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het nummer is idd van Dylan, maar van Hendrix is idd bekender. Bovendien heeft die versie wat meer pit en is dus geschikter op zo'n einde.
Zo heb ik het totáál niet geïnterpreteerd!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:07 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk dat die scene ook bedoeld was om die "it happened before" te laten zien. Je kunt je voorstellen dat het hele gebeuren in het Opera House gewoon een versie was van hoe het in een vorige cyclus gebeurd is. En dat het nu dus allemaal weer precies hetzelfde ging. Tenminste, zo heb ik het geinterpreteerd.
Jij hebt nog nooit iets gedaan, waarbij je later tot inkeer kwam dat het verkeerd en/of fout wasquote:Op zaterdag 21 maart 2009 22:58 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik trouwens wel een beetje suf vond, was dat Boomer opeens weer de Cylons verraadde en Hera teruggaf aan de mensen. Ik vond dat een beetje afdoen aan de hele opzet dat zij met haar ontvoering van Hera de laatste battle en dus het vinden van de aarde in werking stelt. Het lijkt dan allemaal zo onnodig, omdat ze dat kind dan eigenlijk gewoon net zo goed op Galactica had kunnen laten![]()
En de muziek weer van Bear McCrearyquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:49 schreef Salamander het volgende:
Ik kom er net pas achter dat Caprica ook door Moore en Eick geproduceerd wordt. Dat maakt het al weer een stuk interessanter.
En die Raptors konden nu opeens vanuit dat oude hanger bay-museum wegjumpenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:12 schreef Salamander het volgende:
[..]
Eigenlijk wel natuurlijk. Als een raptor al zulke schade aan Galactica kan toebrengen door ernaast te jumpen zou Galactica zelf met haar jump de halve colony gesloopt moeten hebben.
Understatement, de halve zijkant van de hangar werd er uit geblazen.quote:Op zondag 22 maart 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:
Ja maar toen veroorzaakten ze wel wat schade hoor.
Dat kan ook niet uitblijven, de muziek van Bear is zo'n beetje een icoon van Battlestar Galactica geworden.quote:Op zondag 22 maart 2009 02:41 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
En de muziek weer van Bear McCreary![]()
Volgens mij heb je niet helemaal goed opgelet...quote:[..]
En die Raptors konden nu opeens vanuit dat oude hanger bay-museum wegjumpen
Bear doet ook Caprica!quote:Op zondag 22 maart 2009 11:19 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat kan ook niet uitblijven, de muziek van Bear is zo'n beetje een icoon van Battlestar Galactica geworden.
Caprica speelt zich in hetzelfde universum af, dus moet Bear ook Caprica doen imo. Anders heeft het niet de zelfde feel van BSG.
Het gevoel zal inderdaad anders zijn, of het zal werken durf ik ook niet te zeggen.quote:Ben überhaupt benieuwd hoe ze Caprica bij BSG willen houden want zonder ruimteschip dwaal je makkelijk af... Maar goed, we zullen zien...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |