abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67278883
Ik wist trouwens op het moment dat ze Colonial One de Galactica uitvliegen dat ze onze Aarde zouden gaan vinden. Je ziet dan namelijk achter de Galactica de gordel van Orion.

Vond ik trouwens wel heel mooi ook hoe de Galactica een stukje wegvloog van de vloot voor de jump.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:52:26 #52
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67278961

Nu snap ik trouwens ook waarom de vorige 40 afleveringen voornamelijk waren gevuld met slap gelul...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67279065
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:52 schreef Lemmeb het volgende:

Nu snap ik trouwens ook waarom de vorige 40 afleveringen voornamelijk waren gevuld met slap gelul...
Hehe ik moest aan je denken tijdens de gevechten. Was het nu wel goed voor je?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:20:29 #54
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67279724
Mooi einde. Pfffff, what a ride.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:34:53 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67280217
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hehe ik moest aan je denken tijdens de gevechten. Was het nu wel goed voor je?
Ja, meer dan dat zelfs. Het was het einde dat m'n frustratie over de eerdere afleveringen in één klap goedmaakte.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:44:57 #56
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67280546
Prachtig einde. Fijn om te zien hoe iedereen zijn weg gaat. En ook fijn dat die bitch Tori eindelijk haar verdiende loon kreeg

Ik zat me wel opeens af te vragen waar D'Anna nu gebleven was. Moest op de Battlestar Wiki opzoeken dat ze op Aarde 1.0 was gaan chillen Zoud er nog een raptor daarheen zijn gevlogen om haar op te pikken?

Leuk dat de angels niet echt verklaard zijn; dat was ook te moeilijk om te doen. Ik vond het interessant dat Six het had over "God" en dat Balthar zei "You know he doesn't like to be called that." Vind ik een mooi statement.

De flashbacks hadden van mij niet zozeer gehoeven, al gaven ze wel een mooi menselijk tintje aan alles. Ik begreep alleen de relevantie niet van de flashback van Roslin, en ook niet waarom ze nou opeens besloot om toch aan de campagne mee te doen
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:33 schreef Sharkdoggie het volgende:
Interview (bespreking laatste aflevering) met Moore.
Dit vind ik dan weer apart om te lezen:
quote:
I said, "I have some images, I don't know what I want to do with them. I have an image of a man in a house trying to chase a bird out with a broom. I don't know who it is, but I like it and it's somehow meaningful so let's put it up on the board."
Je verwacht dat een vent als Ronald D. Moore toch wel meer visie heeft dan "Oh, ik had een droom met een plaatje dat we erin kunnen stoppen; laten we daar iets omheen bouwen." Het is dan gelijk zo gezocht. Ofzo.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:58:24 #57
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67280919
Wat ik trouwens wel een beetje suf vond, was dat Boomer opeens weer de Cylons verraadde en Hera teruggaf aan de mensen. Ik vond dat een beetje afdoen aan de hele opzet dat zij met haar ontvoering van Hera de laatste battle en dus het vinden van de aarde in werking stelt. Het lijkt dan allemaal zo onnodig, omdat ze dat kind dan eigenlijk gewoon net zo goed op Galactica had kunnen laten

Nu ik erover nadenk: alles ging uiteindelijk alleen maar om de coördinaten die Starbuck invoert op het laatste moment. De hele prophecy, de Opera House visioenen, enz was dus eigenlijk alleen om dat moment te creëren. Aan de ene kant is dat wel mooi, maar aan de andere kant was de uiteindelijke manifestatie van het Opera House gebeuren op zichzelf niet echt relevant, maar slechts een uitbeelding van een "scene" die zich tijdens die eindbattle afspeelde. Het was bijvoorbeeld nergens voor nodig dat Boomer en Roslin in het visioen betrokken waren, of de visioenen ook maar hadden gezien: uiteindelijk deden ze niets anders dan achter Hera aanrennen, en droegen ze dus helemaal niet bij aan het bereiken van aarde.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ik loop te zeiken. Het was (ondanks alles) een prachtige rit en ik denk niet dat er snel nog een serie als deze zal komen
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:07:15 #58
211083 Angelof9
I must go first
pi_67281199
quote:
Nu ik erover nadenk: alles ging uiteindelijk alleen maar om de coördinaten die Starbuck invoert op het laatste moment. De hele prophecy, de Opera House visioenen, enz was dus eigenlijk alleen om dat moment te creëren. Aan de ene kant is dat wel mooi, maar aan de andere kant was de uiteindelijke manifestatie van het Opera House gebeuren op zichzelf niet echt relevant, maar slechts een uitbeelding van een "scene" die zich tijdens die eindbattle afspeelde. Het was bijvoorbeeld nergens voor nodig dat Boomer en Roslin in het visioen betrokken waren, of de visioenen ook maar hadden gezien: uiteindelijk deden ze niets anders dan achter Hera aanrennen, en droegen ze dus helemaal niet bij aan het bereiken van aarde.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk dat die scene ook bedoeld was om die "it happened before" te laten zien. Je kunt je voorstellen dat het hele gebeuren in het Opera House gewoon een versie was van hoe het in een vorige cyclus gebeurd is. En dat het nu dus allemaal weer precies hetzelfde ging. Tenminste, zo heb ik het geinterpreteerd.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:08:29 #59
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67281236
You know it doesn't like to be called that.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:14:09 #60
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67281404
Prachtig. Waardig einde aan de serie, al moet ik zeggen dat het toch wel een heel vreemd gevoel is om te weten dat je "fix" BSG niet meer komt (ja, misschien een spinoff, maar dat zal toch anders zijn).

Ik heb genoten van de laatste aflevering. Hoe ein-de-lijk het Opera House verklaard werd, de rol van Anders, Chief's rol in Tori dr einde etc etc. Gewoon mooi.

al zouden de kansen van overleven mij groter lijken als je allemaal bij elkaar blijft trouwens.. maar dat terzijde. Wordt dit dan het laatste topic?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:21:32 #61
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67281640
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het nummer is idd van Dylan, maar van Hendrix is idd bekender. Bovendien heeft die versie wat meer pit en is dus geschikter op zo'n einde.
Ik vind de versie van Bear Mccreary ook wel heel aardig hoor. Als je het dan toch over pit hebt
Vanmiddag eindelijk op usenet gevonden in acceptabele bitrate
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:26:26 #62
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67281791
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:07 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar ik denk dat die scene ook bedoeld was om die "it happened before" te laten zien. Je kunt je voorstellen dat het hele gebeuren in het Opera House gewoon een versie was van hoe het in een vorige cyclus gebeurd is. En dat het nu dus allemaal weer precies hetzelfde ging. Tenminste, zo heb ik het geinterpreteerd.
Zo heb ik het totáál niet geïnterpreteerd! Als die uitleg namelijk klopt, dan was dat alles al eerder gebeurd, en is de cyclus dus nog steeds niet doorbroken. Ik zie het Opera House / Hera / angels / Starbuck gebeuren namelijk als een samenloop van gebeurtenissen die de cylus juist wél doorbreken. Dus dan kan het niet zo zijn dat het "Zoeken Naar Hera" al eens is gebeurd. Tenzij je gelooft dat er in de andere cycli dan telkens een andere afloop was. Maar het lijkt mij dat de Opera House visioenen juist moesten zorgen voor déze afloop. Maar dat zijn slechts mijn 2 centjes.

Ik bedenk me nu opeens dat als Callie niet zo'n megabitch geweest was, ze misschien nooit door Tori was vermoord en de Chief zijn handen niet uit het water had getrokken om Tori te wurgen en ze dus nooit Aarde 2.0 hadden gevonden Dus Callie is uiteindelijk de redding van hun mensheid geweest

[ Bericht 0% gewijzigd door Zhenar op 21-03-2009 23:32:07 ]
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:30:53 #63
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_67281908
Dan is het alleen maar extra goed dat Callie geairlocked werd.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:31:47 #64
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_67281932
Wat me trouwens nog opviel: Balthar en Six vragen aan de angels of het goed zal zijn met Hera. De angels zeggen vervolgens "She lived", of tenminste zo verstond ik het. Ik kreeg daardoor het idee dat de angels ofwel alwetend zijn, ofwel uit de toekoms komen.

Maar nu ik het zo uitschrijf vind ik het maar een lame idee
  zondag 22 maart 2009 @ 00:05:35 #65
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67282633
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 22:58 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik trouwens wel een beetje suf vond, was dat Boomer opeens weer de Cylons verraadde en Hera teruggaf aan de mensen. Ik vond dat een beetje afdoen aan de hele opzet dat zij met haar ontvoering van Hera de laatste battle en dus het vinden van de aarde in werking stelt. Het lijkt dan allemaal zo onnodig, omdat ze dat kind dan eigenlijk gewoon net zo goed op Galactica had kunnen laten

Jij hebt nog nooit iets gedaan, waarbij je later tot inkeer kwam dat het verkeerd en/of fout was
Dat Boomer tot inkeer zou komen was al duidelijk vanaf het moment dat ze Hera aan Cavil gaf. Toen besefte ze pas goed wat ze gedaan had. Dat de karakterontwikkeling waar heel haar personage op gebaseerd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 22-03-2009 00:12:25 ]
pi_67283028
Dat Boomer Hera zou redden was nogal duidelijk ja. Dat ze een sleeper agent was die uiteindelijk haar commander overhoop schoot zal niet echt aan een stabiele persoonlijkheid hebben mee geholpen.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  zondag 22 maart 2009 @ 00:40:44 #67
87680 Mirel
pi_67283193
Waarom was Callie een bitch? Wat heeft ze ooit misdaan als persoon? Helemaal niks.
  zondag 22 maart 2009 @ 00:54:03 #68
19529 Fendy
True Spirit
pi_67283385
Net gekeken. Mooi einde.

Zonde dat het nu over is...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_67283494
Prachtig einde! Jammer dat het voorbij is.
  zondag 22 maart 2009 @ 02:41:26 #70
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67284711
God, of hoe 'het' dan ook genoemd wil worden is duidelijk omnipotent.. dat wil zeggen dat alles mogelijk is. Ik denk dat Starbuck dan ook gewoon een soort van Engel-sleeperagent was Nadat ze haar rol vervuld had is alles haar misschien duidelijk geworden, net zoals de FF plots geactiveerd werden.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:49 schreef Salamander het volgende:
Ik kom er net pas achter dat Caprica ook door Moore en Eick geproduceerd wordt. Dat maakt het al weer een stuk interessanter.
En de muziek weer van Bear McCreary
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:12 schreef Salamander het volgende:

[..]

Eigenlijk wel natuurlijk. Als een raptor al zulke schade aan Galactica kan toebrengen door ernaast te jumpen zou Galactica zelf met haar jump de halve colony gesloopt moeten hebben.
En die Raptors konden nu opeens vanuit dat oude hanger bay-museum wegjumpen
  zondag 22 maart 2009 @ 10:02:21 #71
87680 Mirel
pi_67286714
Ja maar toen veroorzaakten ze wel wat schade hoor.
  zondag 22 maart 2009 @ 10:29:16 #72
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_67287072
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:02 schreef Mirel het volgende:
Ja maar toen veroorzaakten ze wel wat schade hoor.
Understatement, de halve zijkant van de hangar werd er uit geblazen.
Burnt to the core but not broken
pi_67287876
And in the end whe're all (part) cylon.
What happend once will happen again.

Schitterend eind van een geweldige serie
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zondag 22 maart 2009 @ 11:19:10 #74
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67288038
quote:
Op zondag 22 maart 2009 02:41 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

En de muziek weer van Bear McCreary
Dat kan ook niet uitblijven, de muziek van Bear is zo'n beetje een icoon van Battlestar Galactica geworden.
Caprica speelt zich in hetzelfde universum af, dus moet Bear ook Caprica doen imo. Anders heeft het niet de zelfde feel van BSG. Ben überhaupt benieuwd hoe ze Caprica bij BSG willen houden want zonder ruimteschip dwaal je makkelijk af... Maar goed, we zullen zien...
quote:
[..]

En die Raptors konden nu opeens vanuit dat oude hanger bay-museum wegjumpen
Volgens mij heb je niet helemaal goed opgelet...
Die wegjumpende raptor-groep veroorzaakte een schade aan die flight-pod van heb ik jou daar.
Vele malen erger dan die beschadiging van een paar afleveringen terug, dat was maar een deukje vergeleken met dit. De wanden van de flight-pod in de regio waar ze wegjumpten werden uiteen gereten door die jumps...

Het enige wat men kan opmerken was dat er idd geen schade aan die kolonie (wat er nog van over was na die nukes iig) was toen de Galactica wegjumpte...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zondag 22 maart 2009 @ 12:46:34 #75
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67290061
quote:
Op zondag 22 maart 2009 11:19 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat kan ook niet uitblijven, de muziek van Bear is zo'n beetje een icoon van Battlestar Galactica geworden.
Caprica speelt zich in hetzelfde universum af, dus moet Bear ook Caprica doen imo. Anders heeft het niet de zelfde feel van BSG.
Bear doet ook Caprica!
Dat had hij inmiddels zelf al bevestigd.
quote:
Ben überhaupt benieuwd hoe ze Caprica bij BSG willen houden want zonder ruimteschip dwaal je makkelijk af... Maar goed, we zullen zien...
Het gevoel zal inderdaad anders zijn, of het zal werken durf ik ook niet te zeggen.
We zullen ongetwijfeld elementen uit BSG terug zien komen. Denk aan oude raptors, vipers mk-2's, battlestars, ondersteunende schepen etc. Maar in veel mindere mate...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')