abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 maart 2009 @ 14:08:23 #1
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67268011

INFO

Battlestar Galactica is een populaire drama / science fiction georiënteerde televisieserie bedacht en geproduceerd door Ronald D. Moore. De huidige televisie serie is een voortboorduursel op de gelijknamige mini-serie uit 2003. De mini-serie en televisie serie staan los van de Battlestar Galactica serie uit de jaren 70, al wordt er in de huidige serie regelmatig verwezen naar de oude serie als wijze van hommage.

Het grootste verschil tussen de 'oude' en 'nieuwe' BSG is de setting; de oude serie staat bekend als een beetje cheesy en camp terwijl de nieuwe mini-serie en televisie serie gekenmerkt worden door hun donkere karakter, een duidelijke weerspiegeling van de Westerse psychologie na 11 september 2001: Overal kunnen verraders schuilgaan en achterdocht is het hoogste gebod. De nieuwe serie werd dan ook door een deel van de fans van de oude serie niet goed ontvangen. Helaas voor hen kon de mini-serie rekenen op lovende kritieken in de pers, aanmoedigende kijkcijfers en goede DVD verkopen. Het duurde dan ook niet lang voordat Universal brood zag in een televisie serie die verder gaat waar de mini-serie is gebleven.

De reïncarnatie van Battlestar Galactica werd in 2006 door vooraanstaande bladen als Time Magazine en Rolling Stone uitgeroepen tot beste televisie serie. Naast deze positieve kritieken slaagde Battlestar Galactica er in 2006 in een prestigieuze Peabody Award in de wacht te slepen voor 'excellence in television', ook won Battlestar Galactica een Hugo Award en Saturn Award. Het succes van de huidige serie kan worden verklaard door het grote aantal non-science fiction fans die Battlestar Galactica weten te waarderen, Battlestar Galactica is in eerste instantie dan ook karakter gedreven serie.

CAST

Laura Roslin
Mary McDonnell
The former Colonial Secretary of Education was 43rd in the line of succession when she assumed the presidency of the Twelve Colonies on the day of the Cylon attack. Projecting class and confidence, she possesses great innate intelligence and stoicism.

William Adama
Edward James Olmos
The Admiral of the fleet and commanding officer of the battlestar Galactica is an experienced, pragmatic leader who does not stand on ceremony, preferring a simple day uniform with a minimum of insignia. Is often affectionately called "the Old Man", though not to his face.

Lee "Apollo" Adama
Jamie Bamber
This former Viper pilot (callsign "Apollo") and only surviving son of Admiral Adama has been promoted to commanding officer of the battlestar Pegasus. Lee Adama's strained relationship with his father also causes him to become a strong supporter of Colonial President Laura Roslin.

Kara "Starbuck" Thrace
Katee Sackhoff
The fleet's most experienced, impulsive, and rebellious Viper pilot (callsign "Starbuck"). Starbuck has a natural talent for flying, and is considered Galactica's best pilot, although she is also known for being an avid card player and drinker.

Sharon "Boomer/Athena" Valerii
Grace Park
Sharon was a well-liked rookie Raptor pilot (callsign "Boomer") until her true identity was revealed � by her attempted public assassination of William Adama. One of her multiple copies surrendered to custody aboard the Galactica, and has since aided the humans against her own people.

Gaius Baltar
James Callis
This brilliant but unstable scientist recently defeated Laura Roslin to become President of the Twelve Colonies. Stylish, handsome, and idiosyncratic, he often displays the false humility of the truly arrogant and also is secretly plagued by unexplained visions of the beautiful Cylon Number Six.

Caprica Six
Tricia Helfer
She wields her drop-dead looks as a weapon, and her keenly intelligent eyes seem to look straight through Gaius Baltar's self-serving lies. Every move and gesture of this human-form Cylon is smooth and precise. She claims that God talks to her � and she, in turn, talks to Baltar.

Saul Tigh
Michael Hogan
The Galactica's executive officer is tightly wound, moody, and a highly functional alcoholic. He expresses contempt at civilians' unwillingness to forego such comforts as "a thimbleful of water a day" and seems genuinely shocked that they refuse to accept martial law.

Karl C. "Helo" Agathon
Tahmoh Penikett
Sharon Valerii's former ECO and fellow Raptor pilot (callsign "Helo") was stranded on Cylon-occupied Caprica after the initial attack. He eventually returned to Galactica and was recently promoted to executive officer of the ship.

Anastasia "Dee" Dualla
Kandyse McClure
A native of Sagittaron. Anastasia "Dee" Dualla served in the Galactica's Combat Information Center (CIC) before transferring to the Battlestar Pegasus. She was no-nonsense, tough and pragmatic.

Galen "Chief" Tyrol
Aaron Douglas
The Galactica's deck chief has spent a lifetime caring for big machines and the people who fix them. In the process, he has become the kind of man for whom his crew would do anything. Always looking out for the little guy.

Felix Gaeta
Alessandro Juliani
The current senior officer of the watch in Galactica's CIC. He's a multitalented man who once hoped to use the military as a decorous path to a prestigious career, only to see his ambitions crushed by the Cylon attack. Can always be found in close proximity to the fleet's power brokers.

SCHEPEN

Battlestar Galactica aka "The Bucket"

One of the first twelve Battlestars built, the Galactica represents the Colonial planet Caprica.
During her service, the Galactica formed a part of Battlestar Group 75 (BSG 75), a Colonial force described by series creator Ronald D. Moore as a mixed-force of vessels somewhat similar to a US Navy carrier battle group. Like any of her sister ships, which may have survived the original Cylon War, the Galactica underwent refits and upgrades. However, her computer systems were neither networked nor integrated by any of her commanding officers, up to and including her final commander, William Adama.

Due to this lack of network integration at the time of the Cylon attack, the Galactica was immune to the infiltration program used by the Cylons to disable Colonial vessels and defence systems, using the Command Navigation Program (CNP), developed by Dr. Gaius Baltar.

At the time of the Cylon Attack, Galactica was 50 years old and she was undergoing formal decommissioning from the Colonial fleet following her retirement as an operational vessel. She had been due to become a museum ship; a combined living museum commemorating the Cylon War and educational centre. Due to its age, the ship is unofficially known as "The Bucket". Another nickname used by the crew is "The Big G".

Battlestar Pegasus aka "The Beast"

Substantially newer, larger and more powerful than the Galactica, The Battlestar Pegasus is a Mercury Class Battlestar, assigned to Battlestar Group 62 of the Colonial Fleet, and commanded by Admiral Helena Cain at the time of the Cylon attack on the Twelve Colonies. Thought to have been destroyed during the attack on the colonies, Pegasus escapes, and encounters the Battlestar Galactica.

Before the fall of the Twelve Colonies, the Pegasus had just docked at the Scorpion Fleet Shipyards where it was due for a three-month overhaul. Many of the ships systems were offline, including the Command Navigation Program that the Cylons used to disable Colonial defences during their attack. The Cylons' opening wave hit the shipyard with several nuclear warheads, destroying five ships, including two Battlestars. The Pegasus lost 700 crew members. As a result of the Cylons' devastating attack on the Twelve Colonies, Admiral Cain became increasingly iron-fisted.

TOPICS

- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4
- Battlestar Galactica (USA)- Deel 5 - So say we all!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 6 - New Caprica
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 7 - Frak me!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 8 - In Search Of Earth....
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 9 - Will work for food
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 10 - O is for Odama
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 11 - Get on with the story
- Battlestar Galactica (USA) - #12 - "A storm is coming..."
- Battlestar Galactica (USA) - #13 - All Along The Watchtower
- Battlestar Galactica (USA) #14 13th tribe here we come!
- Battlestar Galactica (USA) #15 - Razor
- Battlestar Galactica (USA) #16 - One will be revealed
- Battlestar Galactica (USA) #17 - Mutiny for Earth.
- Battlestar Galactica #18: The final five are ..................Inside
- Battlestar Galactica #19: No dradis contact till 2009
- Battlestar Galactica #20: The Face of the Enemy
- Battlestar Galactica #21: Who's the final vleeskip
- Battlestar Galactica #22: There is no party like a Skinjob party
- Battlestar Galactica #23: The Final Six (episodes)
- Battlestar Galactica #24: It will happen again

USEFULL / INTERESTING

- Battlestar Wiki
- SciFi Channel - Battlestar Galactica
- IMDB.com
- TV.com
- Galactica-Science.com

UPCOMING EPS

- 06/02/09 Blood on the Scales
- 13/02/09 No Exit
- 20/02/09 Deadlock
- 27/02/09 Someone to Watch Over Me
- 06/03/09 Islanded in a Steam of Stars
- 13/03/09 Daybreak: Part One
- 20/03/09 Daybreak: Part Two (two hour series finale)
- ??/??/?? The Plan (special episode)

THE JUNKS

Vraag s.v.p. niet of je in het lijstje mag, maar zet jezelf er bij als je dat wilt.
Gewoon op de wiki link klikken en dan jouw plaatje tussen img tags neerzetten

Topic openen? Iets Wijzigen? Zie Wiki
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 15:03:21 #2
9859 crew  Karina
Woman
pi_67269139
Mooie laatste aflevering. Leuk ook dat stukje uit de oude Galactica vanaf 0.28.

En de cameo van Ron Moore helemaal op het eind.

Het enige dat ik niet snapte was dat Kara opeens verdween
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:06:56 #3
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67269221
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:03 schreef Karina het volgende:

Denk dat zij toch een soort van engel was net zoals head baltar en six.

Trouwens ook die vent die op het eind six aan het checken is terwijl ze 'onzichtbaar' horen te zijn
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:10:13 #4
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67269272
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:03 schreef Karina het volgende:

Dat valt wel te rijmen met het feit dat zij een angel is.
Ik vraag me meer af waar het 'harbringer of death' verhaal in dit plaatje past.
pi_67269314
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:06 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Denk dat zij toch een soort van engel was net zoals head baltar en six.

Trouwens ook die vent die op het eind six aan het checken is terwijl ze 'onzichtbaar' horen te zijn
Die conclusie trok ik ook idd.
Dat Kara een soort engel was.. met als verschil dat simpelweg iedereen haar kon zien.

Blijf het jammer vinden dat er een einde aan is gekomen het was een hele goeie serie en er zat meer in naar mijn mening heh.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:16:51 #6
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67269410
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die conclusie trok ik ook idd.
Dat Kara een soort engel was.. met als verschil dat simpelweg iedereen haar kon zien.

Blijf het jammer vinden dat er een einde aan is gekomen het was een hele goeie serie en er zat meer in naar mijn mening heh.
Inderdaad jammer dat het afgelopen is maar wel beter dat ze het niet eindeloos door laten gaan
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Denk dat ze dat er gewoon uit hebben geschreven, RDM zei al eerder dat sommige dingen niet meer zouden kloppen. wat logisch is aangezien ze niet seizoenen tegelijk schrijven.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:30:41 #7
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_67269641
Jammer dat het nu afgelopen is
opgezegd@fok.nl
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:33:33 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_67269683
Ik voel me leeg
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:36:40 #9
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67269746
We krijgen nog the plan maar dat hadden ze van mij eerder moeten uitzenden tenmiste voor de finale. En we krijgen caprica maar dat gaat denk ik in het niets vallen vergeleken BSG
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:59:21 #10
184465 Migue
Sensuele man
pi_67270230
Nu ga ik in een hoekje huilen.

Goed einde, perfect, perfecte serie ook. Mijn leven is kut vanaf nu.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:12:29 #11
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67270533
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:59 schreef Migue het volgende:
Nu ga ik in een hoekje huilen.

Goed einde, perfect, perfecte serie ook. Mijn leven is kut vanaf nu.
Er is idd een leegte ontstaan... een knallend einde... en nu wat?
Moet ik weer wachten totdat ze weer met een sci-fi serie op de proppen komen die zich kan meten met BSG...
Dat gaat een hele opgave worden, Caprica staat een flinke uitdaging te wachten in ieder geval.
Want ondanks de opmerkingen, smaak/meningsverschillen en puntjes van kritiek, blijft Battlestar Galactica een van de beste SF series die er in een lange tijd onze TV's of TFT-beeldschermen heeft mogen sieren.

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:16:09 #12
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67270618
Stargate Universe wil de BSG richting opgaan. Hoe dan ook ben ik een Stargate fan en zal ik die kijken. Hij zal iig niet meer de grappige lichte Stargate zijn vol met O'neill en Jackson grapjes maar goed.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:29:01 #13
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67270906
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:16 schreef Mirel het volgende:
Stargate Universe wil de BSG richting opgaan. Hoe dan ook ben ik een Stargate fan en zal ik die kijken. Hij zal iig niet meer de grappige lichte Stargate zijn vol met O'neill en Jackson grapjes maar goed.
Ik heb Stargate ook altijd leuk gevonden maar ook SG Universe mag zijn borst natmaken...
Hoe dan ook zal ik die ook gaan kijken, ik hoop echter dat het verhaal wel wat beter is uitgewerkt.
Stargate Atlantis vond ik met een paar uitzonderingen minder leuk dan SG1.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:32:44 #14
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_67271001
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant een waardig einde voor bijna alle karakters, en een vette battle met de (old skool!) centurions.

Maar de verklaring voor de vragen die nog openstonden was vooral "God did it". Oh, en dat ze hun schepen achterlaten en zich (allemaal!) zonder technologie vestigen op Aarde is al helemaal belachelijk. En de cheesy robots aan het einde waren... cheesy.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:58:14 #15
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_67271516
Ben wel tevreden over het einde. Er moest veel verklaard en afgesloten worden, wat niet allemaal even goed is gelukt, maar de serie heeft een waardige einde (vergeleken met bijv. Enterprise).
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:10:13 #16
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67271791
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ben wel tevreden over het einde. Er moest veel verklaard en afgesloten worden, wat niet allemaal even goed is gelukt, maar de serie heeft een waardige einde (vergeleken met bijv. Enterprise).
Ik ook alleen vond het einde van Lee te onbekend en het einde van cavil en zn gang was al helemaal belachelijk

Maar verder heeft iedereen een goed einde, six en balthar, helo met athena en hera, chief, tight met zn vrouw, adama en roslin, weet niet of ik nog iemand vergeten ben
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:55:28 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67272829
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:58 schreef Sharkdoggie het volgende:
Dan noem je ook een serie...
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant een waardig einde voor bijna alle karakters, en een vette battle met de (old skool!) centurions.

Maar de verklaring voor de vragen die nog openstonden was vooral "God did it". Oh, en dat ze hun schepen achterlaten en zich (allemaal!) zonder technologie vestigen op Aarde is al helemaal belachelijk. En de cheesy robots aan het einde waren... cheesy.
Dat gevoel kan ik me wel een beetje in terug vinden idd.

Het liefst zou ik terug in de tijd reizen en RDM flink door elkaar schudden en hem het dwingende advies meegeven om vooraf vooral de basis verhaallijn geheel uit te schrijven.
Maarja.. dat is wijsheid achteraf.

Ik heb genoten van de final.
pi_67273416
Ik ga hem morgen nog een keer kijken. Het was trouwens verder wel goed te begrijpen, iemand moest dít 3x aan Grace Park uitleggen?
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 21 maart 2009 @ 18:25:26 #19
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67273426
Vanavond ga ik los met afleveringen 18-de laatste
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_67273514
mooi einde
  zaterdag 21 maart 2009 @ 18:33:32 #21
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_67273588
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_67273831
Zucht, dit was een mooi einde.

Ik zat echt te juichen toen Baltar plotseling besloot toch te blijven.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:03:07 #23
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67274348
Baltar die ging huilen was het mooiste moment.
When all else fails, you always have delusion.
pi_67274555
waarom pleegde cavil eigenlijk zelfmoord

laatste half uur was mooi, maar eigenlijk veel te happy voor deze serie
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:14:03 #25
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_67274582
Ben wel blij dat Baltar niet de villian is geworden zoals in de originele serie. Hij was niet bepaald een geweldig held, toch egoïstisch, maar nog steeds sympathiek.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:16:59 #26
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67274669
Wat mooi, wat ontzettend mooi. Ik heb bijna twee uur lang met koude rillingen zitten kijken. Eigenlijk was het heel voorspelbaar dat ze onze voorvaderen zouden blijken te zijn, ik bedoel... alleen al de opening van het origineel: "There are those who believe that life here began out there.", maar het is de meest elegante oplossing. Heerlijk.

Maar ik ben ook wel droevig. Vier jaar lang is dit mijn lievelingsserie geweest en net op het moment dat ik meer van BSG hou dan ooit te voren is het gedaan. Och, ik ga dit nog vaak terug zien. En wat te denken als we straks Caprica zitten te kijken en we zien een jonge Bill Adama geld van zijn moeders nachtkastje stelen?

Dat moment dat Galactica over onze maan vliegt en je aarde ziet
pi_67276255
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:12 schreef planethugo het volgende:
waarom pleegde cavil eigenlijk zelfmoord

laatste half uur was mooi, maar eigenlijk veel te happy voor deze serie
End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.

Had die 'colony' niet zowat in stukken uitelkaar moeten spatten toen Galactica plotseling wegsprong?

[ Bericht 7% gewijzigd door HiZ op 21-03-2009 20:19:21 ]
pi_67276304
Mooi einde van een mooie serie.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_67276345
Zojuist de laatste aflevering gekeken. Erg mooi einde.
Waardige afsluiter voor het gros van de karakters.

Had ergens al verwacht dat de Galactica bemanning in het ochtendgloren van de mensheid zou landen op aarde. (Had echter verwacht dat de 13e kolonie daar zou leven). Ik heb ooit in een topic geschreven dat Baltar best wel eens in onze geschiedenis boeken terecht zou komen als Jezus. Zou best wel eens kunnen kloppen. (Alhoewel hij een stuk eerder leefde dan Jezus, maar het verhaal over Baltar/Jezus kan doorverteld zijn)

En ja, ergens vond ik het ook jammer dat het uiteindelijk een "Deus Ex Machina" ("God did it") einde aan de serie kwam. En daarnaast vragen over de "Angels" en "Daniel" nog niet beantwoord zijn.
Waarschijnlijk dat daar verder op in gegaan wordt tijdens "Caprica" of "The Plan", maar het is jammer om zo een andere serie in "gesleurt" te worden.

Edit: Checkte zojuist even de Wikipedia, om te kijken of ik "Deus Ex Machina" juist had gespelt,
Grappig genoeg is de "Deus Ex Machina" pagina op de Wikipedia recentelijk aangepast. Er is een verwijziging naar het einde van Battlestar Galactica toegevoegt, als voorbeeld van een moderne "Deus Ex Machina" toepassing. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Deus_ex_machina
pi_67276357
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.
Vond dat één van de meest vreemde stukjes uit de finale, als dat bedoelt werd werd het slecht uitgebeeld. Het kwam heel cheesy over op mij. "frak! *shoot*"
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:12:26 #31
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67276408
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat harbringer of death is nog uit te leggen omdat ze indirect de Cylons sterfelijk heeft gemaakt.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:18:54 #32
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_67276582
Heeft Moore niet gezegd dat die Daniel weinig meer dan een nummer is?

Ze zaten steeds aan zijn hoofd te zeiken dat zijn nummering niet klopte, dus heeft er maar snel een nummer 7 tussen gegooid. Nu denkt plots iedereen dat er vanalles achter zit. Ik denk dat hij al spijt heeft dat hij erover begonnen is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:20:33 #33
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67276614
Fuck RDM.. als hij geen zeikende fans wilt moet hij maar geen scifi schrijven
pi_67276689
Ik vond trouwens de 'god' oplossing wel logisch, er waren zoveel aanwijzingen dat er meer moest zijn en dat de god van de Cylons meer was dan alleen maar een idee. En er was gewoon te weinig tijd meer om een nieuwe laag aan te gaan brengen die Kara wel verklaarde.
pi_67276865
O ja, overigens vond ik het vreemd dat de "All Along the Watchtower" aan het einde, de versie was gezongen door Jimi Hendrix. Wellicht is dat de meest bekende versie, maar zo ver als ik weet, was het lied ooit geschreven door Bob Dylan.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:37:10 #36
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67277022
Ik vond het een prachtig einde. Ook heel het "God" als oplossing. Heel de serie heeft vanaf het begin af aan een religieuze tint gehad, met de Baltar, Six en de God van de Cylons. Dus dat vond ik niet zo vreemd, maar juist gepast.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 16:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

Dat zijn echte robots, dat snap je? Om dus te suggeren alsof wij nu op hetzelfde punt staan in de geschiedenis dat alles weer verkeerd gaat.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:06 schreef Mirel het volgende:
. Was het trouwens Roslin waarvan ze de botten toen vonden?
Nee van Hera.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 21-03-2009 20:50:18 ]
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:39:51 #37
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67277084
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:29 schreef AgitoM het volgende:
O ja, overigens vond ik het vreemd dat de "All Along the Watchtower" aan het einde, de versie was gezongen door Jimi Hendrix. Wellicht is dat de meest bekende versie, maar zo ver als ik weet, was het lied ooit geschreven door Bob Dylan.
Het nummer is idd van Dylan, maar van Hendrix is idd bekender. Bovendien heeft die versie wat meer pit en is dus geschikter op zo'n einde.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:48:02 #38
211083 Angelof9
I must go first
pi_67277288
Wordt hiermee gesuggereerd dat Bob Dylan een afstammeling is van Sam, die het nummer eerst heeft geschreven? Of is het aan hem overgedragen als een soort collectieve herinnering of zo?

Ik snap de harbinger of death nog steeds niet, vooral omdat Sam dat twee afleveringen geleden weer herhaalde, waardoor je het gevoel kreeg dat het nog een belangrijke rol zou gaan spelen. Het klopt dus wel dat Kara "mankind to its end" heeft gebracht. Ik bedenk me terwijl ik dit tiep dat ze misschien de dood van science en technogy bedoeld hebben. Of de dood van de zich eeuwig herhalende cyclus van mensen en cylons. Blijft een beetje vaag.

Verder voel ik me een beetje anti-climaxaal leeg.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_67277332
Ik kom er net pas achter dat Caprica ook door Moore en Eick geproduceerd wordt. Dat maakt het al weer een stuk interessanter.

En die gast die in de trailer die trein opblaast roept voordat hij dat doet: `The One True God wil chase out the many.`
- Steven Wright
pi_67277415
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:13 schreef FoXje het volgende:
Ja, over de oplossing 'God' ben ik ook teleurgesteld. Maar ja, toffe show, tof einde!
Wat ik ook mooi vond was de muziek van de oude serie toen de vloot in de zon vloog
het orgineel van jimi hendrix vond ik ook mooi op het einde.

Overigens begon het met Balthar en eindigde het met hem hele mooie cirkel

super aflevering
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_67277432
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:48 schreef Angelof9 het volgende:
Wordt hiermee gesuggereerd dat Bob Dylan een afstammeling is van Sam, die het nummer eerst heeft geschreven? Of is het aan hem overgedragen als een soort collectieve herinnering of zo?

Ik snap de harbinger of death nog steeds niet, vooral omdat Sam dat twee afleveringen geleden weer herhaalde, waardoor je het gevoel kreeg dat het nog een belangrijke rol zou gaan spelen. Het klopt dus wel dat Kara "mankind to its end" heeft gebracht. Ik bedenk me terwijl ik dit tiep dat ze misschien de dood van science en technogy bedoeld hebben. Of de dood van de zich eeuwig herhalende cyclus van mensen en cylons. Blijft een beetje vaag.

Verder voel ik me een beetje anti-climaxaal leeg.
Kara zal wel nooit helemaal worden uitgelegd. Maar Sam's laatste woorden waren wel 'I'll see you on the other side'. Of iets van die strekking.

Ik denk dat Kara de mensheid (in de vorm van mensen en cylons samen) naar hun sterfelijkheid heeft begeleid. Zonder haar was de confrontatie bij de Colony ook nooit gebeurd, de confrontatie die - onder andere - definitief een einde maakte aan ressurection dmv downloaden.
pi_67277482
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:16 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Inderdaad jammer dat het afgelopen is maar wel beter dat ze het niet eindeloos door laten gaan
[..]

Denk dat ze dat er gewoon uit hebben geschreven, RDM zei al eerder dat sommige dingen niet meer zouden kloppen. wat logisch is aangezien ze niet seizoenen tegelijk schrijven.
dat stukje zat in razor wat toch vrij recent is

Maar ze was het ook ze heeft de kapotte aarde laten zien
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:59:29 #43
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_67277566
Amen.

Kheb genoten.
Vanaf de Galactica die zijn neus in 'the colony' boort tot en met het wijzen naar techonologische singulariteit op het einde.

Dus...
Adama kosts zichzelf er onder na het bezoek aan een nachtclub.
Kara is een slet en bedenkt zich op het laatste moment.
De Cylons hebben (of hadden 150000 jaar gelden) nog genoeg old school cylons in dienst.
Hera is mijn overgrootbetachterkleinoma.

Eindconclusie (voor zover ik nu nog 'woorden' heb)

RDM (lees ff lkkr je krantje)

It's happened before and it will happen again
Burnt to the core but not broken
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:59:56 #44
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67277582
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat stukje zat in razor wat toch vrij recent is

Maar ze was het ook ze heeft de kapotte aarde laten zien
Ik weet ook niet, zoals iemand ook al zei, anders heeft het laatst ook nog herhaald maar heb geen idee wat de gedachte er achter is moeten we maar aan RDM hoewel het misschien te maken had met dat Kara toch een soort van engel bleek te zijn
pi_67277591
quote:

[..]

Had die 'colony' niet zowat in stukken uitelkaar moeten spatten toen Galactica plotseling wegsprong?
nee werdt het zwarte gat in gezogen zover ik zag.

Overigens waarom waren die raptors met nukes uitgerust
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:05:17 #46
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67277744
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:59 schreef PPL het volgende:
Adama kosts zichzelf er onder na het bezoek aan een nachtclub.
K zat net te eten toen hij dat deed
quote:
It's happened before and it will happen again
Dat weten we dus nog niet en vragen de angel six en balthar zich dus op het laatste af, dat we steeds 'slimmere' robots hebben betekend niet dat er perse een oorlog komt
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:06:10 #47
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_67277763
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee werdt het zwarte gat in gezogen zover ik zag.

Overigens waarom waren die raptors met nukes uitgerust
Om de colony te vernietigen wanneer ze hera hadden bevrijd gok ik
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:10:17 #48
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_67277876
Het wachten is nu nog op de season 4 ost.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_67277938
quote:

[..]

Eigenlijk wel natuurlijk. Als een raptor al zulke schade aan Galactica kan toebrengen door ernaast te jumpen zou Galactica zelf met haar jump de halve colony gesloopt moeten hebben.
- Steven Wright
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:25:09 #50
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67278290
lol, ik zag opeens in ep 18 dat ze de drankglazen van Adama hebben veranderd naar Bodum thermo koffieglazen

Zo, nu verder met ep 19!

-edit-
Einde van ep 19:

[ Bericht 23% gewijzigd door Cheiron op 21-03-2009 21:48:11 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')