abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:31:52 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34485631
]

"There are those who believe... that life here... began out there. Far across the universe. With tribes of humans... who may have been the forefathers of the Egyptians... or the Toltecs... or the Mayans... that they may have been the architects of the Great Pyramids... or the lost civilizations of Lemuria... or Atlantis... Some believe that there may yet be brothers of man... who even now fight to survive... somewhere beyond the heavens."

Battlestar Galactica is een remake van de orginele Battlestar Galactica welke in 1978 zijn debuut maakte. Na een succesvolle miniserie in December 2003 werd besloten tot het maken van een complete serie, welke eind 2004 voor het eerst werd uitgezonden door het Engelse Sky One, en enkele maanden daarna door SciFi channel zelf in de Verenigde Staten. Nadat seizoen een gigantisch succes bleek te zijn in zowel de VS als de UK werd al snel besloten tot een 2e seizoen, en het 2e seizoen was nog maar net begonnen toen de beslissing voor een 3e seizoen al werd gemaakt. In de USA wordt momenteel het 2e seizoen uitgezonden.

Het verhaal: Na een allesverwoestende oorlog met de Cylons, een ras van robots welke door de mens was gemaakt, en de vernietiging van alle 12 koloniën moet de Battlestar Galactica als een van de weinige overlevenden op de vlucht. Er word besloten om zo veel mogelijk overlevenden bij elkaar te zoeken, en met een vloot van burgerschepen en meer dan 45.000 mensen verlaten ze de 12 koloniën en gaan op zoek naar de mythologische 13e kolonie die volgens oude geschriften zou moeten bestaan. De naam van deze 13e kolonie? Aarde.

De serie belicht de problemen die ze krijgen tijdens hun zoektocht naar de Aarde, en deze beperken zich niet tot de Cylons die de vloot op de voet volgt en voor talloze problemen zorgt. Ook de interne politiek is onrustig, en de president van de kolonien (de enige overlevende minister van Onderwijs, die aan boord was van de Galactica tijdens de aanval) krijgt het moeilijk bij het vinden van een vice president, en het onderdrukken van een opstand van een rebellenleider.

Battlestar Galactica is een fantastische remake van het orgineel, en in veel opzichten zelfs beter. Je zal er aan moeten wennen dat Starbuck nu een vrouw is, maar de goede verhaallijn en de mooie CGI maakt ontzettend veel goed.

Dit topic gaat over de afleveringen die in de USA worden uitgezonden op SciFi channel. Voor de afleveringen die in Nederland op Veronica worden uitgezonden zie dit topic:

Battlestar Galactica - NL/Veronica afleveringen #1

Vorige delen:
- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4

Some usefull sites:
- http://www.scifi.com/battlestar
- http://galactica.emedian.net
- http://66.49.253.213/index.html

[ Bericht 11% gewijzigd door maartena op 26-01-2006 19:04:11 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34485950
Leuk! Volg ik meestal. Ik heb net de DVD box van de hele serie BSG van de 70-er jaren voor 19 euro's op de kop getikt...toen waren cylons nog grappig.. Inmiddels hoort serie 1 van de nieuwe versie ook op DVD uit te zijn...maar helaas nog nix gezien..
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:43:51 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34486038
Vrijdag een nieuwe aflevering.

Het gifje wat hier stond doet het nu niet meer.... Maar die staat op deze site. Het was een animated gifje over de volgende aflevering.

[ Bericht 36% gewijzigd door maartena op 26-01-2006 18:05:36 ]
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34486109
Ik grijg m hier elke dinsdag (Ierland) Serie 2, afl 10
pi_34486180
Ik vind m niet echt super, geef mij maar Star Trek
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 januari 2006 @ 16:50:45 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_34486272
Het even wennen maar vind het wel een gave serie...
Komt alleen een beetje traag op gang vind ik...
Hoop wel dat het nog leuker gaat worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_34487797
maartena, ze bedoelden dat t/m ep 205, er vlak voor de mooie openingsmuziek in een paar shots de hele aflevering te zien was als foto's. die 'spoilers' dus.
I love it when a plan comes together !
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 januari 2006 @ 17:43:46 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34487988
Nu deel 4 dicht is, wordt het niet eens tijd voor een spin-off topic voor de Veronica kijkers? Met u welnemen wil ik die best openen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_34488370
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:38 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
maartena, ze bedoelden dat t/m ep 205, er vlak voor de mooie openingsmuziek in een paar shots de hele aflevering te zien was als foto's. die 'spoilers' dus.
Ja, behoorlijk irritant want ze laten dus wel altijd belangrijke dingen zien...
In het begin keek ik nog, maar dat heb ik snel afgeleerd!
Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:04:40 #10
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34488656
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nu deel 4 dicht is, wordt het niet eens tijd voor een spin-off topic voor de Veronica kijkers? Met u welnemen wil ik die best openen
Dat zijn genoeg mensen met je eens.

Dan hoef ik ook niet meer al dat downloadgezeur en eventuele spoilers te lezen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:07:03 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34488709
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:38 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
Eigenlijk nooit op gelet.... maar ik spoel altijd meteen door de openingsmuziek en de reclame. Volgens mij he... staan die plaatjes ergens in het midden van de reclame met "you are watching Battlestar Galactica" ofzo erbij. Wellicht spoel ik er onbewust gewoon doorheen
-
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:07:48 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34488728
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Doe maar Mag ik dan een modje even vragen om dit topic to voorzien van (USA) of (VS) in de topic titel?
-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 januari 2006 @ 18:18:22 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34489069
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:04 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat zijn genoeg mensen met je eens.

Dan hoef ik ook niet meer al dat downloadgezeur en eventuele spoilers te lezen.
Dat bedoel ik

Bij deze:
Battlestar Galactica - NL/Veronica aflevering #1
Kan iemand deze in de openingspost zetten?

[ Bericht 15% gewijzigd door TARAraboemdijee op 26-01-2006 18:28:36 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:44:32 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34489842
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat bedoel ik

Bij deze:
Battlestar Galactica - NL/Veronica aflevering #1
Kan iemand deze in de openingspost zetten?
Gedaan Ik heb een topic report geplaatst met verzoek tot toevoeging van (USA) in dit topic.
-
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:54:24 #15
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34490167
TT aangepast.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:04:57 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34490516
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
TT aangepast.
Dank Ik heb de openingspost nog eens wat uitgebreid.
-
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:15:47 #17
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_34490858
mooi, vanaf nu dus geen spoilertags meer voor afleveringen die al geweest zijn, alleen voor echte spoilers!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:20:35 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34490995
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:15 schreef kingmob het volgende:
mooi, vanaf nu dus geen spoilertags meer voor afleveringen die al geweest zijn, alleen voor echte spoilers!
Nu is het natuurlijk wel zo dat ik de aflevering al gezien heb voordat de eerste torrents nog maar gemaakt zijn.....
-
  donderdag 26 januari 2006 @ 23:33:13 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_34501716
Nog even een repost:

Poll: Kijk jij naar de spoilerscènes in de opening theme/leader?

• Ja, sometimes you gotta roll hard six.
  • Nee, so say we all.
  • Soms wel, soms niet, by your command.
  • Me like robot girls, yeehaw!

Tussenstand:
    ]
    Ook een poll maken? Klik hier

Oh ja, met spoilerscenes bedoel ik met die flash'backs', wat eigenlijk flasforwards zijn, dus in de leader zie je na het vrouwelijk gezang stukjes van de aflevering met in de achtergrond het geluid van percussie en drums/trommels.
  • The Internets, I needs it..
      vrijdag 27 januari 2006 @ 08:21:58 #20
    52150 DarthNick
    The man with the plan
    pi_34507611
    Het is een opwarmertje die flashforwards, ik stoor me er niet zo aan. Maak je alleen maar lekker over wat er komen gaat
    BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
      vrijdag 27 januari 2006 @ 08:38:20 #21
    42466 EdPowers
    Professional Pervert
    pi_34507767
    Ik vind het een van de betere SF-series van de afgelopen jaren. Het heeft alles wat ik verwacht van SF. Een superieure tegenstander. Donkere, grauwe omgevingen. Uitgediepte karakters. Gooi daarbij nog het politieke gekonkel en voila: i'm enjoying myself
      vrijdag 27 januari 2006 @ 10:23:23 #22
    85169 Zhenar
    Thundercatz, Ho
    pi_34509570
    quote:
    Op vrijdag 27 januari 2006 08:21 schreef DarthNick het volgende:
    Het is een opwarmertje die flashforwards, ik stoor me er niet zo aan. Maak je alleen maar lekker over wat er komen gaat
    Een beetje vervent televisiekijker kan al snel uit die beelden opmaken hoe de aflevering zich zal ontwikkelen. En dat is niet tof.
    [b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
    Ik sta in niemands sig ;(
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 januari 2006 @ 15:17:55 #23
    334 TARAraboemdijee
    Vader!
    pi_34518635
    Ik zat gisteren een paar afleveringen van Galactica 1980 te kijken en bij 1x07: The Night The Cylons Landed, pt1 wordt een nieuwe soort Cylon geintroduceerd. Het blijkt namelijk dat in de 30 jaar die de Cylons achter de Galactica aanzitten, ze hun technologie hebben verbeterd en dat er nu dus in ieder geval twee Cylons zijn die op mensen lijken!
    En ik maar denken dat het idee van Cylons die op mensen lijken origineel en nieuw was voor de nieuwe serie.
    pi_34524177
    Schaamteloze tvp,

en idd zelfs in dit millenium zijn de 19xx versies van btg ook erg leuk
    Cooky
    pi_34537476
    Nog maar een uurtje of 6 wachten
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')