abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 januari 2006 @ 18:27:04 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34489329

Nadat de Nederlandse kijkers van de re-imagined Battlestar Galactica serie zich een aantal topics lang tussen de downloaders en de USA kijkers hebben moeten mengen en spoilers hebben moeten omzeilen, leek het me toch verstandig met het sluiten van deel 4 een eigen topic voor alle Veronica kijkers te openen.

Hierbij dus.
De USA topics zijn hier te vinden:
Battlestar Galactica Miniserie
De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
Battlestar Galactica - Deel 3
Battlestar Galactica - Deel 4
Battlestar Galactica - Deel 5 - So say we all!

Zie ook:
http://www.battlestargalactica.com
http://www.scifi.com/battlestar
http://galactica.emedian.net

Aanstaande zaterdag 28 januari:
1x05: You Can't Go Home Again om 20:00 op Veronica.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:28:51 #2
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_34489382
Hè Hè.
Eindelijk dan!
Kan ik ook weer eens meedoen zonder meteen gespoilerd te worden.
Burnt to the core but not broken
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:37:25 #3
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_34489626
Wat me tegenvalt is dat ze geen lasers gebruiken.
De cylons heb ik volgens mij alleen nog maar raketten zien gebruiken en het leger gebruikt mitrailleurs.
Dat vond ik bij de oude serie er altijd zo mooi uit zien, van die hele dikke stralen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 26 januari 2006 @ 18:51:02 #4
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_34490046
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:37 schreef victorinox het volgende:
Wat me tegenvalt is dat ze geen lasers gebruiken.
De cylons heb ik volgens mij alleen nog maar raketten zien gebruiken en het leger gebruikt mitrailleurs.
Dat vond ik bij de oude serie er altijd zo mooi uit zien, van die hele dikke stralen.
Ja, maar minder realistisch.
Er is flink veel energie nodig om een laser dusdanig destructief te laten zijn.
Overigens gebruiken ze geen mitrailleurs maar KEW's.
"Kinetic Energy Weapon".
Werkt op basis van versnelling van deeltjes die een elektrische lading meekrijgen.

Lepel ik wel even uit mijn blote hoofd op, staat wel beter uitgelegd in de galactica wiki.

Edit:
http://www.battlestarwiki.org/en/index.php/KEW
"A kinetic energy weapon (KEW) is a weapon that causes damage as a direct result of the kinetic energy (motion) imparted to a projectile or moving part of a the weapon itself.
In this regard, a handgun, rifle or machine gun can be considered a kinetic energy weapon."

[ Bericht 9% gewijzigd door PPL op 26-01-2006 18:53:27 (extra info added) ]
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:18:13 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34490925
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:51 schreef PPL het volgende:

[..]

Ja, maar minder realistisch.
Er is flink veel energie nodig om een laser dusdanig destructief te laten zijn.
Overigens gebruiken ze geen mitrailleurs maar KEW's.
"Kinetic Energy Weapon".
Werkt op basis van versnelling van deeltjes die een elektrische lading meekrijgen.

Lepel ik wel even uit mijn blote hoofd op, staat wel beter uitgelegd in de galactica wiki.

Edit:
http://www.battlestarwiki.org/en/index.php/KEW
"A kinetic energy weapon (KEW) is a weapon that causes damage as a direct result of the kinetic energy (motion) imparted to a projectile or moving part of a the weapon itself.
In this regard, a handgun, rifle or machine gun can be considered a kinetic energy weapon."
Kinetische Energie is eigenlijk niets anders dan de versnellingskracht van een object.... met andere woorden, ze gebruiken gewoon munitie/kogels, etc. Hetzelfde geldt trouwens voor de kannonen op de Galactica zelf. In de Pilot/Miniserie moesten ze ook stoppen op het "Ragnar Anchorage" munitie depot om de Galactica (extra) vol te laden met munitie.

Het is inderdaad jammer dat er geen lasers gebruikt worden, maar eigenlijk ook wel begrijpelijk. Aan de ene kant zou je denken dat ze geavanceerd genoeg zijn voor lasers, maar aan de andere kant wordt er op de Battlestar eigenlijk nog veel gebruikt gemaakt van technologie en filosofien uit de 20e en wellicht 21e eeuw. Het is een van de weinige SF series waarin bijvoorbeeld gerookt wordt, en dan zelfs door een dokter. Er wordt gebruik gemaakt van draad telefoons, en geen "handy dandy" tricorders en lasertorches zoals in Star Trek, maar gewoon schroevendraaiers en waterpomptangen om een schip te repareren. Het heeft ook wel z'n charmes natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34490956
Ze hadden die oude wapens erin moeten houden en dan ook het geluid erbij. Het hoorde gewoon bij Battlestar Galactica.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 januari 2006 @ 20:30:58 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34493582
Goh, wat apart. Ik dacht dat het idee van Cylons die op mensen lijken helemaal nieuw en origineel was voor deze serie. Maar ik bekijk net Galactica 1980: 1x07: The Night The Cylons Landed pt. 1 en daarin komen twee Cylons voor die op mensen lijken. In de 30 jaar dat ze achter de Galactica aanzaten hebben ze hun technologie verbeterd (volgens dr. Zee) en deze nieuwe Cylons gemaakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door TARAraboemdijee op 27-01-2006 00:59:19 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:06:41 #8
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34495224
Die Cylons zijn niet zo zuinig met hun kernbommen. Het lijkt wel of die standaard gefixed zijn op de gevechtsvliegtuigen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:17:30 #9
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_34510846
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef YellowBlacks het volgende:
... en dan ook het geluid erbij....
In de ruimte is geen atmosfeer en dus geen geluid.
pi_34514822
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:17 schreef PPL het volgende:

[..]

In de ruimte is geen atmosfeer en dus geen geluid.
In een film kan alles, dus ook geluid.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:26:38 #11
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_34514927
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

In een film kan alles, dus ook geluid.
Het leuke van BSG vind ik juist het realiteits-gehalte.
(Voor zover je daarvan kan spreken bij science fiction natuurlijk).
Dit in tegenstelling tot de ver-van-mijn-bed-show van bijvoorbeeld Star Trek.
pi_34515173
ik vind de nieuwe battle star galactica best goed, de oude versie had ook wel haar charme maar de nieuwe weet me best te boeien. ik blijf zeker kijken, jammar dat veronica het niet direct na stargate kan doen maar er joey tussen moet proppen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:28:04 #13
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_34516985
Ik vind het ook geweldig dat die ruimtegevechten haast geluidloos zijn
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 februari 2006 @ 15:04:59 #14
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_34730326
Een reminder

Vanavond rond 20:00 op Veronica:
1x06: Litmus
pi_34767305
Oospronkelijke serie was toch beter.
Kom op, een serie met Face (Dirc Benedict) > Serie zonder face.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_34774625
ouwe serie compleet gezien
bouwde zelfs de schepen na met lego

maar goed de nieuwe serie is ook goed alleen houw ik er niet van dat twee verhaal lijnen in elkaar lope.

dat boomer op het schip zit
en ook boomer op een planeet.
ja ik weet dat ze een robot is .
zie alleen het nut er niet van.

wat ik wel leuk vind is die blonde vrouw (vind het nog een leuk wijf ook)
  Donald Duck held zondag 5 februari 2006 @ 21:35:10 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34774849
Ik ken de oude serie totaal niet, dus ik kan me ook niet ergeren aan veranderde dingen in deze nieuwe serie. Tot nu toe vind ik het echt prachtig. De serie heeft een erg naar, donker sfeertje en dat maakt het erg realistisch. En die blonde Cylon-chick is lekker zeg! Die Baltar moet zich eigenlijk zeer gelukkig prijzen
Het schip zelf doet me trouwens heel erg denken aan de Deadalus uit Stargate Atlantis, zo met de hangars aan de zijkant.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 6 februari 2006 @ 10:24:38 #18
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_34787149
De oude serie is totaal onvergelijkbaar. De oude serie pastte meer in die tijd. Beetje kinderachtig af en toe. Deze is meer van deze tijd. Grauw, donker, sfeertje. Complexe verhaallijnen. Veel betere acteurs.
pi_34787722
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:59 schreef Honky het volgende:
Oospronkelijke serie was toch beter.
Kom op, een serie met Face (Dirc Benedict) > Serie zonder face.
Weheh Face rocked natuurlijk, maarja.. ik vind deze serie super hoor
Voor de mensen die het op de nederlanse zender kijken, je zult versteld staan met dingen die er gebeuren
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 februari 2006 @ 17:10:31 #20
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_35480907
Vanavond weer.
Ik vond vorige week heel verrassend
  Donald Duck held zaterdag 25 februari 2006 @ 17:23:53 #21
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_35481343
Welke was vorige week ook alweer? Waarin Baltar ervan beschuldigd werd dat hij voor de Cylons werkt?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 februari 2006 @ 18:22:35 #22
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_35483422
Nee, dat Starbuck een gevonden Cylon ondervraagt.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:21:38 #23
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_35717906
Vanavond begint het eerder:
19:35 op Veronica
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 maart 2006 @ 20:21:52 #24
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_35719375
Daar kwam ik dus 19:55 achter
Ik ben hem al aan het downloaden, ik ga niet een aflevering vanaf middenin bekijken
grmbl
  zaterdag 4 maart 2006 @ 23:38:07 #25
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_35726080
Goede aflevering.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')