Ja, maar minder realistisch.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:37 schreef victorinox het volgende:
Wat me tegenvalt is dat ze geen lasers gebruiken.
De cylons heb ik volgens mij alleen nog maar raketten zien gebruiken en het leger gebruikt mitrailleurs.
Dat vond ik bij de oude serie er altijd zo mooi uit zien, van die hele dikke stralen.
Kinetische Energie is eigenlijk niets anders dan de versnellingskracht van een object.... met andere woorden, ze gebruiken gewoon munitie/kogels, etc. Hetzelfde geldt trouwens voor de kannonen op de Galactica zelf. In de Pilot/Miniserie moesten ze ook stoppen op het "Ragnar Anchorage" munitie depot om de Galactica (extra) vol te laden met munitie.quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:51 schreef PPL het volgende:
[..]
Ja, maar minder realistisch.
Er is flink veel energie nodig om een laser dusdanig destructief te laten zijn.
Overigens gebruiken ze geen mitrailleurs maar KEW's.
"Kinetic Energy Weapon".
Werkt op basis van versnelling van deeltjes die een elektrische lading meekrijgen.
Lepel ik wel even uit mijn blote hoofd op, staat wel beter uitgelegd in de galactica wiki.
Edit:
http://www.battlestarwiki.org/en/index.php/KEW
"A kinetic energy weapon (KEW) is a weapon that causes damage as a direct result of the kinetic energy (motion) imparted to a projectile or moving part of a the weapon itself.
In this regard, a handgun, rifle or machine gun can be considered a kinetic energy weapon."
In de ruimte is geen atmosfeer en dus geen geluid.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:19 schreef YellowBlacks het volgende:
... en dan ook het geluid erbij....
In een film kan alles, dus ook geluid.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:17 schreef PPL het volgende:
[..]
In de ruimte is geen atmosfeer en dus geen geluid.
Het leuke van BSG vind ik juist het realiteits-gehalte.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
In een film kan alles, dus ook geluid.
Weheh Face rocked natuurlijk, maarja.. ik vind deze serie super hoorquote:Op zondag 5 februari 2006 17:59 schreef Honky het volgende:
Oospronkelijke serie was toch beter.
Kom op, een serie met Face (Dirc Benedict) > Serie zonder face.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |