abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44348681

"There are those who believe... that life here... began out there. Far across the universe. With tribes of humans... who may have been the forefathers of the Egyptians... or the Toltecs... or the Mayans... that they may have been the architects of the Great Pyramids... or the lost civilizations of Lemuria... or Atlantis... Some believe that there may yet be brothers of man... who even now fight to survive... somewhere beyond the heavens."

Battlestar Galactica nog nooit gezien?
Adama - "It's a dream" Pegasus introduction
Adama vs. Cain - The Showdown
Battlestar Galactica - Pegasus To The Rescue
Battlestar Galactica - Pegasus Death

Battlestar Galactica is een remake van de orginele Battlestar Galactica welke in 1978 zijn debuut maakte. Na een succesvolle miniserie in December 2003 werd besloten tot het maken van een complete serie, welke eind 2004 voor het eerst werd uitgezonden door het Engelse Sky One, en enkele maanden daarna door SciFi channel zelf in de Verenigde Staten. Nadat seizoen een gigantisch succes bleek te zijn in zowel de VS als de UK werd al snel besloten tot een 2e seizoen, en het 2e seizoen was nog maar net begonnen toen de beslissing voor een 3e seizoen al werd gemaakt. In de USA wordt momenteel het 2e seizoen uitgezonden.

Het verhaal: Na een allesverwoestende oorlog met de Cylons, een ras van robots welke door de mens was gemaakt, en de vernietiging van alle 12 koloniën moet de Battlestar Galactica als een van de weinige overlevenden op de vlucht. Er word besloten om zo veel mogelijk overlevenden bij elkaar te zoeken, en met een vloot van burgerschepen en meer dan 45.000 mensen verlaten ze de 12 koloniën en gaan op zoek naar de mythologische 13e kolonie die volgens oude geschriften zou moeten bestaan. De naam van deze 13e kolonie? Aarde.

De serie belicht de problemen die ze krijgen tijdens hun zoektocht naar de Aarde, en deze beperken zich niet tot de Cylons die de vloot op de voet volgt en voor talloze problemen zorgt. Ook de interne politiek is onrustig, en de president van de kolonien (de enige overlevende minister van Onderwijs, die aan boord was van de Galactica tijdens de aanval) krijgt het moeilijk bij het vinden van een vice president, en het onderdrukken van een opstand van een rebellenleider.

Battlestar Galactica is een fantastische remake van het orgineel, en in veel opzichten zelfs beter. Je zal er aan moeten wennen dat Starbuck nu een vrouw is, maar de goede verhaallijn en de mooie CGI maakt ontzettend veel goed.

Dit topic gaat over de afleveringen die in de USA worden uitgezonden op SciFi channel. Voor de afleveringen die in Nederland op Veronica worden uitgezonden zie dit topic:

Battlestar Galactica - NL/Veronica afleveringen #1

Lieutenant Karl 'Helo' Agathon, Admiral William Odama, Colonel Saul Tigh

Captain Kara 'Starbuck' Thrace, Commander Lee 'Apollo' Adama

President Laura Roslin, Gaius Baltar

Battlestar Galactica

Battlestar Pegasus

onzin foto

Vorige delen:
- Battlestar Galactica Miniserie
- De nieuwe Battlestar Galactica Miniserie - Deel 2
- Battlestar Galactica - Deel 3
- Battlestar Galactica - Deel 4
- Battlestar Galactica (USA)- Deel 5 - So say we all!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 6 - New Caprica
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 7 - Frak me!
- Battlestar Galactica (USA) - Deel 8 - In Search Of Earth....

Some usefull sites:
- http://en.battlestarwiki.org/wiki/Main_Page
- http://www.scifi.com/battlestar
- http://galactica.emedian.net
- http://66.49.253.213/index.html

Bsg Usa Junks

Topic openen? Iets Wijzigen? Zie Wiki http://wiki.fok.nl/index.php/OP/bsgusa

[ Bericht 2% gewijzigd door outcast_within op 12-12-2006 11:45:54 ]
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:26:54 #2
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44348704
Las ik trouwens ergens dat Six in de playboy komt te staan?
Of begrijp ik het verkeerd?
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 12 december 2006 @ 09:47:37 #3
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_44349100
Dat is dan meteen een must have (TVP uiteraard)
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
pi_44349707
Haha, dat pak. Je ziet ook overal stormtrooperpakkem de gekste dingen doen, is offtopic I know...

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_44350666
Ik zoek nog steeds een officer uniform
Tof stofje

http://en.battlestarwiki.org/wiki/Uniforms_(RDM)
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:07:07 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_44350829
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:00 schreef outcast_within het volgende:
Ik zoek nog steeds een officer uniform
Tof stofje

http://en.battlestarwiki.org/wiki/Uniforms_(RDM)
Wat moet je ermee?

btw... fok-Wiki toevoeging aan de OP is
pi_44351031
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Wat moet je ermee?

btw... fok-Wiki toevoeging aan de OP is
helemaal niks

en dank
pi_44351663
Hey cool, m'n ava staat 2 keer onder het kopje Bsg Usa junks
Damn I'm hooked!

[edit]
En nu nog maar 1 keer
[/edit]

Mag dit stukje ook effe in de openingspost? Is wel een van m'n favo momenten uit Season 3.
Battlestar Galactica - The Adama Tactic

[ Bericht 33% gewijzigd door Dalamar op 12-12-2006 12:16:18 ]
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:03:44 #9
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_44357864
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:39 schreef Dalamar het volgende:
Damn I'm hooked!

[edit]
En nu nog maar 1 keer
[/edit]

Mag dit stukje ook effe in de openingspost? Is wel een van m'n favo momenten uit Season 3.
Ja het blijft moeilijk om die aflevering te overtreffen vrees ik. Sowieso zijn de spacebattles nu minder vet zonder The Peggy erbij. Het is alleen jammer dat we nooit te zien hebben gekregen hoe de Cylons zich moesten aanpassen aan 2 battlestars. Normaal is het zo een baseship jumped in en de RTF jumpte weg omdat Galactica nog geeneens van een baseship kon winnen. Met de Peggy erbij hoef je neit weg te jumpen je richt de voorkant van the peggy op die baseship en een antal seconden later is het over voor die baseship Ik had dat graag gezien.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:16:50 #10
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44358230
Wat is eigenlijk de huidige slagkracht van Galactica?
Ze hebben wat op hun flikker gehad bij de evacuatie van New Caprica en daarna nog toen ze een ressurection ship wilden infecteren met dat virus.

Ik heb eigenlijk niets gezien van reparaties.
Natuurlijk kunnen ze ook niet alles laten zien, maar een verwijzing naar reparaties aan bijvoorbeeld de flak-turrets had makkelijk gekund.

Hoeveel vipers zouden ze nu hebben (MkII / Mk VII)?
De Pegasus had een en ander achtergelaten bij de vloot voordat ze de Galactica te hulp schoten, maar hoeveel en wat precies.
De Pegasus had viper fabrieken aan boord (en grondstoffen), maar hoeveel zouden er zijn gebouwd terwijl veel mensen bezig waren met het koloniseren van New Caprica?
Wel kon ik in 'the passage' zien dat er vier viper squadrons zijn, maar niets over het aantal beschikbare schepen en/of vliegers.

Hoeveel raptors hebben ze nu in totaal voor support-taken?
Ik zag er aardig wat vliegen bij de afleidingsmanouvre boven New Caprica.
Waren ze dat allemaal?
Zij er raptors bijgebouwd door de Pegasus?

Misschien beetje zeiken van mij over nummers en getallen, maar wel belangrijk voor wat we mogen verwachten voor wat betreft mogelijke space-battles.
De verhaallijn is heerlijk hoor, maar af en toe wil ik ook wel wat hakken zien!
  dinsdag 12 december 2006 @ 15:49:45 #11
19529 Fendy
True Spirit
pi_44359315
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:16 schreef PPL het volgende:

De verhaallijn is heerlijk hoor, maar af en toe wil ik ook wel wat hakken zien!
En daarvoor is het van cruciaal belang dat je weet of er met mk2 of 7 gevlogen wordt?

Tsja, het is een erg goede serie maar dit zijn toch dingen die me nou niet echt boeien....
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  dinsdag 12 december 2006 @ 16:06:13 #12
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_44359934
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:49 schreef Fendy het volgende:

[..]

En daarvoor is het van cruciaal belang dat je weet of er met mk2 of 7 gevlogen wordt?
Nee, dat is interesse.
Wel van belang acht ik het gezamelijk totaal van vipers.
Als ze er maar 5 hebben, zullen ze minder snel geneigd zijn tot risicovolle missies dan dat ze er 150 in de motteballen achter de hand hebben (even afgezien van het aantal geschikte piloten).

Minder risico -> minder offensieve acties -> minder gevechten
pi_44362143
Het was wel weer één en al drama, de afgelopen episode. Niks mis met drama mits goed gedoseerd. Het moet geen jankserie worden natuurlijk....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 12 december 2006 @ 17:31:35 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_44362929
quote:
Wat is eigenlijk de huidige slagkracht van Galactica?
Ze hebben wat op hun flikker gehad bij de evacuatie van New Caprica en daarna nog toen ze een ressurection ship wilden infecteren met dat virus.
Dat zat ik me laatst ook af te vragen. Galactica en Pegasus hadden samen al hun handen vol aan een aantal Cylon Basestars. Nu Galactica het zonder Pegasus moet doen en in een twijfelachtige staat verkeert vraag ik me af wat er gebeurt als ze tegenover een aantal Basestars staan...

Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat Galactica faciliteiten heeft om zelf wat reparaties uit te voeren (op kleine schaal?). Het lijkt mij het soort schip dat gebouwd is om voor langere tijd self-sustaining te zijn (niet onder deze omstandigheden natuurlijk). Zie bijvoorbeeld dat water-recycling systeem, de andere schepen beschikken daar niet over. Pegasus gaat daarin nog een stap verder met een eigen Raptor en Viper facility.
Maar dat repareren valt denk ik niet mee, Galactica ziet er al sinds het begin van seizoen 3 zwaar gehavend uit.
quote:
De Pegasus had een en ander achtergelaten bij de vloot voordat ze de Galactica te hulp schoten, maar hoeveel en wat precies?
Lijkt mij logisch dat je zoveel mogelijk achterlaat als je weet dat het om een zelfmoord missie gaat...
quote:
Hoeveel vipers zouden ze nu hebben (MkII / Mk VII)?
Zij er raptors bijgebouwd door de Pegasus?
Pegasus had Galactica weer helemaal voorzien van Raptors en Vipers. Nu ze de R&V's van Pegasus ook hebben lijkt me dat genoeg...
  dinsdag 12 december 2006 @ 18:28:45 #15
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_44364515
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 17:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat zat ik me laatst ook af te vragen. Galactica en Pegasus hadden samen al hun handen vol aan een aantal Cylon Basestars. Nu Galactica het zonder Pegasus moet doen en in een twijfelachtige staat verkeert vraag ik me af wat er gebeurt als ze tegenover een aantal Basestars staan...

Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat Galactica faciliteiten heeft om zelf wat reparaties uit te voeren (op kleine schaal?). Het lijkt mij het soort schip dat gebouwd is om voor langere tijd self-sustaining te zijn (niet onder deze omstandigheden natuurlijk). Zie bijvoorbeeld dat water-recycling systeem, de andere schepen beschikken daar niet over. Pegasus gaat daarin nog een stap verder met een eigen Raptor en Viper facility.
Maar dat repareren valt denk ik niet mee, Galactica ziet er al sinds het begin van seizoen 3 zwaar gehavend uit.
[..]

Lijkt mij logisch dat je zoveel mogelijk achterlaat als je weet dat het om een zelfmoord missie gaat...
[..]

Pegasus had Galactica weer helemaal voorzien van Raptors en Vipers. Nu ze de R&V's van Pegasus ook hebben lijkt me dat genoeg...
Waarom deden ze dan afgelopen week dan 5 trips, als er zoveel raptors zijn had het ook in 2x gekunt. Galactica is niet echt overcrowded dus ze kunnen makkelijk de Galactica vol stouwen met passagiers en de trip in 2x doen door dat stelsel heen. Natuurlijk is dat minder drama en was Kat afvoeren een stuk moeilijker, maar ze zeggen het ene en doen dan het andere in seizoen 3 end at is wel jammer. Ze zeiden dat Pegasus 4 airwings had en Galactica 2, dat maakt zes en Lee had al zijn vliegtuigen achter gelaten, dus over vipers zit ik ook niet in. En Galactica die overleeft het echt niet tegenover een baseship. Ze hebben geen zwaar geschut zoals The Peggy dat wel had, maar aankomende week gaan we het zien hoe goed de Galactica in vorm is.
pi_44365094
Subtiel TVP'tje

Zal mij benieuwen hoe de midseason cliffhanger eruit gaat zien . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_44366190
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 11:39 schreef Dalamar het volgende:
Damn I'm hooked!

[edit]
En nu nog maar 1 keer
[/edit]

stop maar in de wiki niemand houd je tegen
pi_44366251
5trips > piloten aantal
pi_44369558

Volgens de spoilers wordt Balta aan Adama afgeleverd in ruil voor Eye of The Jupiter
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_44379590
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 20:39 schreef samjustme het volgende:
[afbeelding]

Volgens de spoilers wordt Balta aan Adama afgeleverd in ruil voor Eye of The Jupiter
volgens mij zien ze hem liever niet terug.
pi_44381829
call me crazy maar moeten spoilers niet in spoiler tags?
  woensdag 13 december 2006 @ 07:44:38 #22
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_44381936
Tja, of de Galactica nog ooit ín z'n volle glorie terugkomt i dunno, volgens mij waren alle zware shipt-to-ship turrets uitgeschakeld, alleen de point-defense turrets werkten nog enigsinds. Aangezien dat allemaal buiten op het schip zit, lijkt me dat niet makkelijk te repareren zonder dry-dock, Galactica en de RTF wordt steeds meer afhankelijker van de piloten.

De reden dat niet alle raptors meededen is denk ik dat de raptors met de rocket-packs aan de zijkanten anders zijn ingericht. Dat lijken me close-air support voor grondtroepen schepen ofzo en zullen dus misschien niet dezelfde bescherming hebben als de raptors zonder rocket-pack....ja, zit wel iets in denk ik.
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
  woensdag 13 december 2006 @ 07:46:48 #23
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_44381950
quote:
Op woensdag 13 december 2006 01:06 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

volgens mij zien ze hem liever niet terug.
Aan de galg misschien wel.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  woensdag 13 december 2006 @ 18:30:35 #24
22944 Breetai
....Relax....
pi_44400093
Het word toch tijd om de galactica weer op te lappen. Zoals de battles nu gaan lijkt het mij een aflopende zaak.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  woensdag 13 december 2006 @ 21:09:01 #25
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_44405316
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:30 schreef Breetai het volgende:
Het word toch tijd om de galactica weer op te lappen. Zoals de battles nu gaan lijkt het mij een aflopende zaak.
Voor het realisme zou het beter zijn om het niet te doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')