Het zou verboden moeten worden !!quote:
... als ze zouden weten dat het kind nog leeft ja. Maar op dit punt is het enige wat we weten dat de Leoden Cylon vroeg naar Starbuck...quote:Op maandag 13 maart 2006 06:03 schreef TiepJoop het volgende:
Zouden ze nu naar New Caprica gekomen zijn om dat kind van Sharon & Helo te komen ophalen ?
Het nieuwe Cylon model (Dean Stockwell) mocht natuurlijk niet uit de lucht komen vallen. De laatste tijd hadden we Callie ook veel te weinig gezienen er moest natuurlijk 'iets' gebeuren. Je kan ze verliefd laten worden maar dat de Chief in z'n nachtmerries op haar inbeukt doet het natuurlijk een stuk beter.quote:Op maandag 13 maart 2006 04:22 schreef Blackhouse het volgende:
Ik vond de laatste episode (dus eigenlijk de laatste 2) een beetje afgeraffeld om heel eerlijk te zijn. De hele storyline met de Chief ging uiteindelijk nergens over, behalve dan dat hij de Cylon (priester) later moest herkennen en waarschijnlijk om wat meer te 'bonden' met Callie.
Die breuk moest nog ff heel goed benadrukt worden. Dat merkte je op het eind dat ze haast niet om antibiotica dufde te vragen aan Apollo. Je zag ook wat een jaar leven op New Caprica de mensen aandeed.quote:Ook de hele scene waarin Starbuck met haar vriendje staat te lebberen (wat Apollo mateloos irriteert) vond ik een beetje zinloos, de breuk tussen die twee zat er toch al.
De cylons mistte ik wel voor een groot gedeelte dit seizoen maar de focus op de vloot en de ontwikkelingen daarin vind ik ook wel belangrijk. Black Market heeft zeker wel z'n plaats maar daar had nog wel een Cylon verhaal naast gekund.quote:De zogenaamde spijt van de Cylons die opeens alles opgeven omdat ze een 'fout' hadden gemaakt vond ik nu wat te laat geintroduceert, ik had liever gezien dat ze onzinnige episodes als "Black Market" er gewoon uit gelaten hadden en wat meer gefocust hadden op de Cylon storyline.
Dat geeft toch heel goed aan wat voor fr*acked-up situatie Baltar er van gemaakt heeft. UIteindelijk hebben beide nr. 6 'es er voor gezorgd dat ze gingen landen en gevonden konden worden door de Cylons.quote:Het hele "1 year later" verhaal was een beetje jammer namelijk. Persoonlijk had ik verwacht dat ze binnen een jaar wel een iets interessantere civilisatie hadden opgebouwd ipv. een stel tenten etc.
Die tijdsprong van een jaar vind ik een hele leuke wending geven aan het verhaal. D'r komen misschien nog wel een paar sprongen terug, al zie ik daar weinig noodzaak toe. Dat jaar kan je redelijk snel samenvatten. Baltar heeft ervoor gezorgd dat ze konden landen en een basiskamp opzetten, daarna heeft ie alles z'n beloop laten gaan om goed voor zichzelf te zorgen.quote:dus misschien was het wel aardig geweest om daar iets meer aandacht aan te besteden. Misschien krijgen we in season 3 hier wel meer over te zien, als een soort flashback?
Het is gewoon vreemd zeker omdat het de laatste tijd wat traag ging in BSG nu alles zo snel afgemaakt moest worden...
Uhm ja, natuurlijk is dat een verklaring, maar ik vind hem gewoon mager. Ik bedoel de Chief liep al langer met problemen, in principe al vanaf het punt dat Sharon hem gedumpt heeft voor Halo (+ baby dus). Blijkbaar was dat niet interessant genoeg om de rest van het seizoen op te focussen, dus ik vind het een beetje cheap omdat nu opeens uit de kast te trekken. Ik vind het niet erg dat ze het doen, maar bouw dan langzamerhand wat op, niet opeens uit het niets weer met zo'n verhaallijn komen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:11 schreef Breetai het volgende:
Het nieuwe Cylon model (Dean Stockwell) mocht natuurlijk niet uit de lucht komen vallen. De laatste tijd hadden we Callie ook veel te weinig gezienen er moest natuurlijk 'iets' gebeuren. Je kan ze verliefd laten worden maar dat de Chief in z'n nachtmerries op haar inbeukt doet het natuurlijk een stuk beter.
Misschien moest het idd nog even benadrukt worden aangezien de relatie Lee en Dualla ook weer zo'n bullshit angle is. Okay, in het allereerste begin was er wel wat chemie tussen Apollo en D. maar daarna was D. alleen maar bezig met Billy en Apollo... tja volgens de Blackmarket ep (volgens mij de allerslechtste ep. van het seizoen).. die had het te druk met z'n hoertjequote:Die breuk moest nog ff heel goed benadrukt worden. Dat merkte je op het eind dat ze haast niet om antibiotica dufde te vragen aan Apollo. Je zag ook wat een jaar leven op New Caprica de mensen aandeed.
Dit is onzin natuurlijk, want de regering van de 12 colonies bestond uit meer dan alleen een president, er was bijvoorbeeld het forum, er waren daarnaast ook commissies etc. Sterker nog, ik weet bijna wel zeker dat bij erg slecht functioneren de president wel impeached zou kunnen worden (zeker met een helpende hand van het legerquote:Dat geeft toch heel goed aan wat voor fr*acked-up situatie Baltar er van gemaakt heeft. UIteindelijk hebben beide nr. 6 'es er voor gezorgd dat ze gingen landen en gevonden konden worden door de Cylons.
Met een meer inspirerende leider hadden ze ondertussen al een echte stad voor elkaar kunnen krijgen. Ook zag het leven er daar totaal niet uit als iets waar je blij van word. Dit leek meer op een jaar overleven dan een nieuw leven opbouwen.
De sprong van een jaar terug was briljant geweest aan het begin van de laatste episode, een nieuw begin, alles is moeilijk, maar zover hebben ze het overleefd, geen Cylon in de buurt, dus doek je het halve leger op in de hoop dat alles nu echt tot rust komt. Dan werk je het verhaal op New Caprica wat beter uit, wat flashbacks hier en daar en dan *BAM*.... guess who? Judgement Day. Cylons lopen New Caprica in. <end of season>. Dat was briljant geweest, maar daar was duidelijk geen tijd voor, want er moest nog heel wat plotline ingehaald worden in de laatste 2 eps. waardoor het geheel wat afgeraffeld overkwam.quote:Die tijdsprong van een jaar vind ik een hele leuke wending geven aan het verhaal. D'r komen misschien nog wel een paar sprongen terug, al zie ik daar weinig noodzaak toe. Dat jaar kan je redelijk snel samenvatten. Baltar heeft ervoor gezorgd dat ze konden landen en een basiskamp opzetten, daarna heeft ie alles z'n beloop laten gaan om goed voor zichzelf te zorgen.
Bedoel je met de Leodon Cylon die kerel die bij de zieke man (ben z'n naam kwijt) van Starbuck aan het bed stond? Zo ja, wtf is deze kerel? Ik herken hem totaal niet, blijkbaar in het verleden niet zo goed opgelet. Indien deze kerel in een vorige aflevering al ten tonele is gekomen, weet iemand dan nog in welke aflevering? Dan ga ik die nog ff een x bewonderen. Alvast bedankt.quote:Op maandag 13 maart 2006 06:41 schreef Blackhouse het volgende:
[..]
... als ze zouden weten dat het kind nog leeft ja. Maar op dit punt is het enige wat we weten dat de Leoden Cylon vroeg naar Starbuck...
Dat is idd een van de mogelijkheden, maar dat had ik graag voor oktober gewetenquote:Op maandag 13 maart 2006 15:31 schreef DarthNick het volgende:
De mogelijkheid bestaat dat Tom Zarek dood is. Hij woonde volgens mij op Cloud 9 en die is helaas met nog 2 andere schepen ontploft toen de nuke afging
Sorry ik bedoel Leoben (pfff was erg vroeg vanochtend zeker :S). Da's de cylon die werd opgepikt in de wapenloods en voor dood werd achtergelaten en later door Starbuck werd ondervraagd/gemarteld en door toen door de luchtsluis de ruimte in werd geschoten. (zie ook: http://www.battlestarwiki.org/wiki/Leoben_Conoy )quote:Op maandag 13 maart 2006 15:56 schreef mrdig het volgende:
[..]
Bedoel je met de Leodon Cylon die kerel die bij de zieke man (ben z'n naam kwijt) van Starbuck aan het bed stond? Zo ja, wtf is deze kerel? Ik herken hem totaal niet, blijkbaar in het verleden niet zo goed opgelet. Indien deze kerel in een vorige aflevering al ten tonele is gekomen, weet iemand dan nog in welke aflevering? Dan ga ik die nog ff een x bewonderen. Alvast bedankt.
Weet iemand of de plannen voor een NL versie gewijzigd zijn of dat "we nog steeds te duur zijn om te ondertitelen" ??quote:Op maandag 13 maart 2006 08:02 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Wachten tot OktoberNu maar hopen dat de DVD box en soundtrack van seizoen 2 gauw uitkomen en ondertussen maar vermaken met de box van seizoen 1
![]()
Het duurde een maand voordat D en Apollo wat met elkaar hadden. Eigenlijk zouden Starbuck en Apollo het veel beter met elkaar kunnen vinden. Al durven ze dat niet tegenover elkaar te bekennen.quote:Op maandag 13 maart 2006 13:48 schreef Blackhouse het volgende:
[quote]
Misschien moest het idd nog even benadrukt worden aangezien de relatie Lee en Dualla ook weer zo'n bullshit angle is. Okay, in het allereerste begin was er wel wat chemie tussen Apollo en D. maar daarna was D. alleen maar bezig met Billy en Apollo... tja volgens de Blackmarket ep (volgens mij de allerslechtste ep. van het seizoen).. die had het te druk met z'n hoertjeDan opeens is er een relatie tussen D. en Apollo compleet uit het niets! Ik bedoel het was zelfs logischer geweest als ie met starbuck was gegaan. Dus tja, misschien moet je dat er wel blijven inhameren bij de mensen.
Toch vind ik het vreemd dat ie er na een jaar zo'n entourage op na weet te houden. Ik ken geen enkele andere president die z'n minnaressen zo op de voorgrond trekt.quote:Dit is onzin natuurlijk, want de regering van de 12 colonies bestond uit meer dan alleen een president, er was bijvoorbeeld het forum, er waren daarnaast ook commissies etc. Sterker nog, ik weet bijna wel zeker dat bij erg slecht functioneren de president wel impeached zou kunnen worden (zeker met een helpende hand van het leger). Een andere belangrijke vraag is wat er van
Ik verwacht ook dat het einde van Cloud 9 ook het einde van Zarek betekende. Het hoeft natuurlijk niet en die zou nu ergens ondergedoken kunnen zitten.quote:Zarek terecht gekomen is, want we zagen opeens wel Mr. Gata als persoonlijk slaafje van Baltar (waarschijnlijk als een soort protest omdat de vorige president & zijn collega's gesjoemeld hebben tijdens de verkiezingen), maar we hebben geen glimp van Zarek gezien, wat mijns inziens toch een van de meest interessante karakters is, zeker op het politieke niveau.
[..]
Als er nog 1 aflevering was geweest waar ze het verleden in waren gesprongen, dan had ik ze wat aangedaan.quote:De sprong van een jaar terug was briljant geweest aan het begin van de laatste episode, een nieuw begin, alles is moeilijk, maar zover hebben ze het overleefd, geen Cylon in de buurt, dus doek je het halve leger op in de hoop dat alles nu echt tot rust komt. Dan werk je het verhaal op New Caprica wat beter uit, wat flashbacks hier en daar en dan *BAM*.... guess who? Judgement Day.
Het had idd wat netter gekund. Zoals de situatie nu in elkaar zit, bied voldoende mogelijkheden om een half seizoen te weiden hoe ze van New Caprica gaan ontsnappen.quote:Cylons lopen New Caprica in. <end of season>. Dat was briljant geweest, maar daar was duidelijk geen tijd voor, want er moest nog heel wat plotline ingehaald worden in de laatste 2 eps. waardoor het geheel wat afgeraffeld overkwam.
Ik vond Sharon heel vreemd kijken toen ze dat wapen in d'r handen kreeg gedrukt. Op dat moment had ik er zelf neergeschoten.quote:Op maandag 13 maart 2006 18:35 schreef dfens het volgende:
Had iemand anders ook het idee dat Sharon op Caprica de aanval liet stoppen? Ze keek zo raar toen Starbuck liever dood wilde dan terug naar zo'n Farm....
Nou ze overwoog het om bekend te maken tijdens de verkiezings campagne, maar dat kon moeilijk want ze had niet echt tastbaar bewijsquote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:22 schreef chielsen het volgende:
De president kwam er achter dat gaius zich met een cylon inliet maar daar is helemaal niks van gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |