abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 23:35:17 #176
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67343414
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:56 schreef Salamander het volgende:

[..]

O man, verschrikkelijk hoe Galactica uit die laatste jump kwam. Zowat in stukken brekend, flightpods die heen en weer schudden. Stukken die eraf vliegen.
En ik vond het al erg wat Boomer aangericht had.

Maar wel mooi inderdaad. Ook hoe je de laatste tijd de hele gekraak en gekreun hoorde binnen was mooi.

En dan ook nog aan mijn wens voldaan dat ze rustig de zon in gevlogen is.
Ik zie de Galactica ook liever intact want de Galactica is imo een heel mooi schip om te zien...
Ze hebben de strakke vloeiende lijnen weten te combineren met keiharde menselijke engineering (ik kan het even niet anders omschrijven), een capital ship dat echt door mensenhanden is gebouwd. Het zijn echt de details die het hem doen...

Die zonvlucht was dan ook een heel waardig einde voor de old and reliable Galactica idd...
Al had ik persoonlijk nooit ervoor gekozen om alle technologie achter te laten en letterlijk in een hutje op aarde te gaan wonen als ik in hun schoenen stond. Ik had zeker de vloot (eventueel zonder Galactica want die was er echt doorheen) in orbit gehouden gewoon voor de zekerheid, desnoods achter de maan oid als je het wilt verstoppen. Een schone lei kan je ook hebben zonder de schepen letterlijk achter je te verbranden.
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat mij dan wel weer opviel is dat ze wel het geld hadden om een complete stad te renderen
Dit belooft ergens ook wat goeds voor Caprica (serie), dat zal denk ik ook wel een CGI intensieve serie worden. Omdat het immers een stad op een andere planeet is. Ik heb er alle vertrouwen in iig, zeker als ook dezelfde FX mensen van Zoic studio's eraan gaan meewerken.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_67343685
Is Caprica City niet gewoon een bestaande stad die niet heel bekend maar wel modern is, in plaats van gerenderd? Geen idee hoor?
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  maandag 23 maart 2009 @ 23:49:08 #178
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_67343890
When all else fails, you always have delusion.
pi_67344134
Dat hebben ze mooi gedaan dan.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
pi_67345452
Nou, ik ben ook klaar. Vond het een waardige afsluiter voor een goede serie, niet briljant, maar toch elke keer weer leuk om er voor te gaan zitten. Het vervelendste personage vond ik toch Laura Roslin. Zo onsympathiek elke keer en ook dat klote piepstemmetje af en toe. Baltar was natuurlijk de koning.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 01:59:44 #181
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67345547
Goed afgesloten. Een van de betere series hoewel ik al dat religieuze ge-mambo-jambo wel erg snel zat was. Spin-offs of wat voor shit dan ook hoeven van mij niet. Soms moet je een serie gewoon laten rusten.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  dinsdag 24 maart 2009 @ 08:13:47 #182
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_67346598
Ik kan zeer goed leven met de afsluiting van de serie. Tijdens "All along the watchtower" heb ik mijn installatie zo hard gezet, dat mijn vrouw even kwam checken wat er aan de hand was. Krijg er nu nog kippenvel van.

Ik vond overigens de CGI van de Oldskool Cylons ontzettend nep. Het leek wel een tekenfilm. Onze "oude helden" hadden meer verdiend.

Ik ga die rare serie nog missen. Welke SF serie moet ik nu gaan kijken???
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:20:48 #183
184465 Migue
Sensuele man
pi_67351214
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:35 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Die zonvlucht was dan ook een heel waardig einde voor de old and reliable Galactica idd...
Al had ik persoonlijk nooit ervoor gekozen om alle technologie achter te laten en letterlijk in een hutje op aarde te gaan wonen als ik in hun schoenen stond. Ik had zeker de vloot (eventueel zonder Galactica want die was er echt doorheen) in orbit gehouden gewoon voor de zekerheid, desnoods achter de maan oid als je het wilt verstoppen. Een schone lei kan je ook hebben zonder de schepen letterlijk achter je te verbranden.
[..]
Dat is een stukje geschiedenis. Lijkt ondenkbaar voor ons, maar het is al zó vaak eerder in onze geschiedenis gebeurd, en daarom ook totaal niet ondenkbaar voor de Colonists, zeker niet nadat ze bijna uitgeroeid werden door hun eigen technologie, en diezelfde technologie hun beloofde land vernietigd heeft.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:38:34 #184
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_67353643
Stel dat ik de keuze had gehad, dan was ik zeker niet zonder elke vorm van technologie op de aarde gebleven. Misschien was ik wel met de centurions meegegaan (als een van de Sixen was meegegaan dan).
pi_67355020
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:38 schreef pdiscs het volgende:
Stel dat ik de keuze had gehad, dan was ik zeker niet zonder elke vorm van technologie op de aarde gebleven. Misschien was ik wel met de centurions meegegaan (als een van de Sixen was meegegaan dan).
Aan de andere kant had je dan ook een holocaust meegemaakt waarbij je complete soort haast uitgeroeid was, je had jaren van oorlog en uitputting meegemaakt, had je eigen soort bijna zichzelf uitgeroeid en was techniek iets geworden om te vrezen ipv te gebruiken. Ik denk dat alle techniek achter je laten en compleet opnieuw beginnen, weer simpel beginnen, voor heel veel mensen een aantrekkelijke keuze zou zijn en helemaal niet zo onrealistisch als velen hier denken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:26:02 #186
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_67355226
ik had zelf ook niet alle technologie de zon in laten vliegen, maar opzich is dat ook geen heel onlogische gedachte. Ze waren het gewoon zat. Alleen, wat heeft Adama nog met dat vliegtuigje gedaan en waarom ging hij gescheiden van zijn zoon leven
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:00:52 #187
184465 Migue
Sensuele man
pi_67358445
Spot on Jarno.

Er is een scene, die zal waarschijnlijk wel in de dvd-cut zitten, waarin de Colonists de Raptors slopen, om te laten zien dat ook die technologie afgezworen werd.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:08:39 #188
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_67358722
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:26 schreef planethugo het volgende:
ik had zelf ook niet alle technologie de zon in laten vliegen, maar opzich is dat ook geen heel onlogische gedachte. Ze waren het gewoon zat. Alleen, wat heeft Adama nog met dat vliegtuigje gedaan en waarom ging hij gescheiden van zijn zoon leven
Goede vraag ja.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_67358925
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:00 schreef Migue het volgende:
Spot on Jarno.

Er is een scene, die zal waarschijnlijk wel in de dvd-cut zitten, waarin de Colonists de Raptors slopen, om te laten zien dat ook die technologie afgezworen werd.
En vergeet niet, het is een wereld waar niks moét, behalve af en toe een konijn vangen om niet dood te gaan van de honger. . Geen werk, geen verplichtingen, geen schulden, niks... alleen maar leven.

Ik ben erg benieuwd naar de DVD set. Ook omdat Daybreak Part 1 niet los kan worden gezien van deel 2 en 3 volgens RDM. Met extra minuutjes erbij moet het toch weer een kick zijn om dat op DVD kwaliteit te zien.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_67359702
Zo ben weer terug na hier even niet meer gekeken te hebben (had expres gewacht om vanaf ep 18 tot het einde in een ruk te kunnen kijken)

Hoogtepunten:
- Baltar die in huilen uitbarst als hij zich realiseert dat hij zijn vader gaat opvolgen en dat zijn voortbestaan gered is door wat zijn, door hem verguisde, vader hem heeft bijgebracht.
- Baltars gedrag als 'warrior'
- Cottle's moment van zwakte, werkelijk prachtig!
- de dood van Rosalin, ik vond het verschrikkelijk voor Adama
- Chief die Tori wurgt (verdiende loon!)
- de rode lijn en de speech
- De ramactie van Galactica!
- Helo die voor het eerst zijn kalmte en ratio verliest
- de reactie van Saul op het muziekje van Starbuck
- de oude centurions, raiders en het originele Battlestar deuntje!
- De confirmatie van een leidende 'force of nature', ipv dat vaag en open te houden. Dat er een Deus-ex-Machina was is niet eens zo vreemd, de hele serie leidde al die kant op, dus zo verrassend is het niet.
- de confirmatie van de 'engelen' head-six en baltar, iets wat me al vanaf het begin dwars zat (hoe moest dat verklaard gaan worden)

Tegenvallers
- deze flashbacks hadden al eerder verspreid over S4 moeten worden getoond.
- de overgang naar die beelden van de robots, dat deed opeens 'documentary' aan, hadden ze misschien moeten bewaren voor die terugblik-docu
- de plotse en iets overhaaste 'endgame' op het CIC, alsof daar vele minuten uit waren geknipt.
- het feit dat ze Hera zo snel vonden op dat ENORRRRRME schip (ondanks dat Boomer naar ze toe kwam lopen, je zou zeggen dat ze met de metro daarheen moest)

Wat de klagers betreft: Niet alles moet altijd perfect en minutieus worden uitgewerkt en uitgelegd.
BSG is een artwork, geen scientific documentary ofzo. Mensen die gaan zeuren over een constellation die niet op zijn plek zit zijn gewoon te anal bezig. Let it go en enjoy it. De verhaallijnen en mysteries zijn goed genoeg uitgelegd (behalve misschien die van Starbuck), ik moet nog zien dat Lost dat ook voor elkaar krijgt.
Wat Starbuck betreft, RDM heeft uitgelegd dat ze hebben geprobeerd om dat op een andere manier uit te leggen, maar dat dat steeds te gekunsteld en te voorgekauwd overkwam. Ik moet zeggen dat deze oplossing op het randje zat, ik hou best van voorgekauwd

Hoe dan ook, een satisfying einde voor een van de beste series die ik ooit heb gevolgd (samen met The Wire).
Ik hoef niet te herhalen wat voor een complexe verhaallijnen erin zaten, wat voor geweldige karakterontwikkelingen er waren (dankzij die zgn 'saaie' afleveringen) en wat voor interessante thema's de revue hebben gepasseerd. Het acteerwerk was top notch (ik zal nooit de outburst van Rosalin vergeten over de radio), de setting was gejat maar desondanks fantastisch, de sfeer drukkend, beangstigend en hopeloos.
I will never forget it!
En het mooie is, ik heb mijn vrouw overgehaald om binnenkort weer helemaal opnieuw te beginnen, maar dan in HD

Visionaire posts hiervoor (heb ze net gelezen nl)
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:49 schreef Angelof9 het volgende:
Denkt er iemand met mij dat die noten van dat liedje die Hera heeft opgeschreven de volgorde van planeten zijn o.i.d. waarmee ze de echte aarde kunnen vinden? Het kan toch geen toeval zijn dat dat liedje hier op aarde is geschreven, dat moeten ze bewust gekozen hebben.
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 03:08 schreef Salamander het volgende:
Eigenlijk zou ik dat niet zo een geslaagd einde van de Galactica vinden.
Rustig een ster in vliegen lijkt me wel wat.

Ik zou het ook niet eens erg vinden als er geen groot gevecht meer kwam. Als de grote vragen maar beantwoord worden.
Als het op vechten aankomt kan de Galactica zich alleen maar in een baseship boren. Dan heb je nog één rebel baseship. En de vloot.

...
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Ik denk dat de de noten die hera heeft opgeschreven toch coördinaten blijken te zijn en dat Anders en starbuck daar volgende week achter komen.

Verder kan Boomer toch misschien weer terug switchen naar de galactica kant aangezien ze moest huilen voor hera en is het operahuis terug.

Wat commentaren
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:10 schreef Mirel het volgende:
Op het Something Awful forum merkten ze dus op dat Lee die in dronken toestand een duif probeert te pakken toch wel wat zegt over hem en zijn persoonlijkheid.
Naar mijn gevoel was het dat het symbolisch stond voor het feit dat Lee zijn 'birds' (lees vrouwen) steeds maar weer liet ontglippen

quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Cavil: End of line, door de dood van Tori wist hij dat hij ook sterfelijk was en voor altijd gebonden aan een lijf dat hij verafschuwde.

Had die 'colony' niet zowat in stukken uitelkaar moeten spatten toen Galactica plotseling wegsprong?
Het idee van de suicide kwam van de acteur zelf, die vond het een toepasselijk einde voor het karakter Cavill dat zowieso al moeite had met zijn beperkte levensvorm en er nu al helemaal geen interesse meer in had.

De colony raakte uit de veilige 'koers' rondom het zwarte gat en zou daarin verdwijnen. RDM heeft later gezegd dat dat iets duidelijker in beeld gebracht had moeten worden.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:50:07 #191
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67360283
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:20 schreef Migue het volgende:

[..]

Dat is een stukje geschiedenis. Lijkt ondenkbaar voor ons, maar het is al zó vaak eerder in onze geschiedenis gebeurd, en daarom ook totaal niet ondenkbaar voor de Colonists, zeker niet nadat ze bijna uitgeroeid werden door hun eigen technologie, en diezelfde technologie hun beloofde land vernietigd heeft.
Ik begrijp de gedachte erachter wel... Maar hier op aarde is het nooit op zo'n grote schaal gebeurt (niet dat wij weten iig). Kleinschalig wel, men gebruikten de materialen van hun schepen om een kolonie te stichten enzo. We praten hier dan wel over een pre-tech/geïndustrialiseerd tijdperk.

Het schip dat ervoor gezorgd heeft dat men als burger eindelijk op aarde gekomen is lijkt mij nu niet echt iets om bang van te zijn. Dat was de technologie om AI robots te maken, de cylons en de wapens... Zwieper alleen de (zware) wapens weg, nukes, raketten en de railguns en de blauwdrukken om ze te maken... Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, laat de centurions ook gaan zoals ze verdient hadden... De Galactica was toch niet meer bruikbaar dus die kan je wel de zon in sturen. Voor de rest van de civiele schepen ontmantel je alleen de wapens als die erop zitten...

Wat houd je dan over? Een vloot handige (!!) civiele schepen die de toekomstige generatie weer de sterren kunnen geven en meer. Verstop deze schepen achter de maan ofzo of elders voor generaties om tot rust te komen. Vernietig de raptors om bij die schepen te komen zodat de mensheid eerst zelf weer technologie moet ontwikkelen om weer in de ruimte te komen bij die schepen. Gooi het niet allemaal weg in het hoogtepunt van emotie maar laat ze lekker ergens hangen. Schakel ze uit (als in lampjes uit, life-support, alles uit.) en ga verder leven op de manier waarop jij wilt tribal of anders op aarde.

Er zit zoveel nuttige technologie op die schepen, dat het gewoon zonde is om ze de zon in te sturen imo.
Terwijl het gros van de tech helemaal niets van doen had met hun ondergang of de cyclus. Ik praat dan over medische technologie, kennis van medicijnen enzo. Agrarische technologie (Botanical cruiser), grondstof delven (mining ship plus raffinage), afval recycling (Demetrius). Zo zijn er nog wel meer zaken te bedenken.

Dit zijn mijn gedachten/mening erachter iig.
MaxiTitan City
pi_67360403
De Basestar vliegt toch niet mee met de vloot?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:10:46 #193
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67361004
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:20 schreef Migue het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Aan de andere kant had je dan ook een holocaust meegemaakt waarbij je complete soort haast uitgeroeid was, je had jaren van oorlog en uitputting meegemaakt, had je eigen soort bijna zichzelf uitgeroeid en was techniek iets geworden om te vrezen ipv te gebruiken. Ik denk dat alle techniek achter je laten en compleet opnieuw beginnen, weer simpel beginnen, voor heel veel mensen een aantrekkelijke keuze zou zijn en helemaal niet zo onrealistisch als velen hier denken.
Het is een mooie idealistische gedachte, maar in 'realiteit' totaal ondenkbaar om een paar simpele redenen.
Alle huidige zwak, ziek, misselijken en andere invaliden zijn ten dode opgeschreven, medische zorg is er immers niet.
Om nog maar niet te beginnen over medische zorg die de gezonde colonials zelf nodig gaan hebben: In je onhandigheid een arm of been breken betekent levenslang letsel -> en die kans is nogal groot als die amateurs gaan jagen met pijl en boog.
Het sterftecijfer onder zuigelingen zal enorm zijn + vrouwen zijn om de haverklap zwanger (geen voorbehoedsmiddelen).
Alleen vanuit medisch perspectief is het al een enorme beslissing om te nemen!!!

Dan ben je nog niet eens aangekomen bij de vanzelfsprekendheden in het dagelijks leven die in één keer wegvallen.
Er is geen papier (kennis overdracht anyone?), geen textiel, geen hamer, geen tang, geen schaar, geen manier om voedsel te bewaren, geen hulpmiddelen om landbouw te bedrijven.
Geen mogelijkheden om de hulpmiddelen te vervaardigen waarmee landbouw bedreven kan worden.

Zet ons maar eens met z'n allen midden op de hei met wat rantsoenen. Ik denk dat we na 3 maanden allemaal morsdood zijn.

Ik had er geen probleem mee dat ze opnieuw beginnen op een nieuwe planeet, maar 38.000 mensen waren het nooit eens geweest met idealist Lee om álles achter te laten.
90% van de mensen tekent daarmee zijn eigen doodvonnis omdat ze eenmaal op de planeet niet langer in hun dagelijks levensonderhoud weten te voorzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 24-03-2009 16:27:14 ]
pi_67361389
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Ik had er geen probleem mee dat ze opnieuw beginnen op een nieuwe planeet, maar 38.000 mensen waren het nooit eens geweest met idealist Lee om álles achter te laten.
Misschien hadden die 38.000 gewoon geen keus. . Verder klopt wat je zegt wel hoor, maar een realistisch einde is niet per se een goed einde natuurlijk. Dit werkte, wat mij betreft.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:49:38 #195
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67362468
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:53 schreef HiZ het volgende:
De Basestar vliegt toch niet mee met de vloot?
Die mochten de Centurions hebben en zijn er zelf mee vertrokken...
MaxiTitan City
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:50:11 #196
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67362478
Het is gewoon erg dom om die basestar weg te geven, want het lijkt me niet dat alle Cylons van de Cavil-fractie vernietigd zijn.. ze zullen je maar vinden op New Earth, want waarom zouden ze Hera niet gewoon weer willen komen kidnappen? Maar goed, misschien zijn de Rebel Centurions op jacht gegaan naar hun oude kameraden.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:51:49 #197
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_67362542
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:14 schreef Jarno het volgende:

[..]

En vergeet niet, het is een wereld waar niks moét, behalve af en toe een konijn vangen om niet dood te gaan van de honger. . Geen werk, geen verplichtingen, geen schulden, niks... alleen maar leven.
Nou, dat vond ik toch echt een beetje vreemd. Je zult toch echt met zn allen een maatschappij moeten maken (er moet voedsel gekweekt worden, er moet gejaagd worden, ruilhandel etc.) Dat is toch veel makkelijker als iedereen een beetje bij elkaar woont?

Daarnaast; voordat je een beetje een huisje neer hebt gezet ben je wel even bezig. Dan liever nog een half jaar in een container

Ik snap de keuze wel voor het verhaal en het weergeven van de emotie, maar niet helemaal logisch.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:54:14 #198
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67362612
Precies, eerst tegen Cottle zeggen dat 'ie niet mee mag omdat de vloot een dokter nodig heeft en vervolgens op Aarde iedereen opsplitsen waardoor de meerderheid nog geen medische hulp heeft.
pi_67362642
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:51 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Nou, dat vond ik toch echt een beetje vreemd. Je zult toch echt met zn allen een maatschappij moeten maken (er moet voedsel gekweekt worden, er moet gejaagd worden, ruilhandel etc.) Dat is toch veel makkelijker als iedereen een beetje bij elkaar woont?
Volgens mij ben je dan al een paar 1000 jaar verder. Dit was de Tribal age he? Dus jagen en overleven, niks handel of georganiseerde voedselvoorziening.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:57:27 #200
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67362717
Nou ja, Baltar ging bloemkolen kweken en Helo zou gaan jagen. Lijkt me niet meer dan logisch dat ze niet alleen op groenten of vlees wilden leven, dus die twee zullen best weleens aan het ruilen zijn geslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')