Nee inderdaad. Als je voor ieder duf treinrampje een monument moet gaan neerzetten kan je wel aan de gang blijvenquote:In Harmelen komt alsnog een gedenkplek voor de grootste treinramp uit de Nederlandse geschiedenis.
Burgemeester Schmidt van Woerden heeft hiertoe samen met het dorpsplatform het initiatief genomen. Bij de ramp op 8 januari 1962 kwamen 93 mensen om het leven.
Met het initiatief gaat een wens van Hans Fictoor in vervulling. Zijn vader Piet kwam als machinist om het leven bij de ramp. Over de gevolgen hiervan schreef Fictoor een boek dat hij vorig jaar publiceerde. Voor veel nabestaanden is het ontbreken van een gedenkplek in Harmelen een doorn in het oog, verklaart Fictoor.
Op het herdenkingspunt kunnen ook namen van slachtoffers komen, zo laat burgemeester Schmidt weten.
De NS werkt niet mee aan het monument, zegt woordvoerder Spanhof. ,,We hebben begrip voor de emoties, maar we kunnen niet overal een monument plaatsen.’’
ok, dat is mooiquote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:52 schreef dennistd het volgende:
ja, tuurlijk
alleen de thalys niet, en voor de ice moet je een toeslagkaartje van 2 euro kopen
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:58 schreef Wadloper het volgende:
Wat gaan die topics hard, lijkt wel een sneltreinschommelboot
Wat voor route heb je nu weer uitgestippeld?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:48 schreef Quyxz_ het volgende:
In die treinen van Arriva, Syntus etc. Kan je daar ook gewoon in met je OV studentenkaart?
hahaquote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:52 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat voor route heb je nu weer uitgestippeld?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bombardier presenteert de Virm V:
[ afbeelding ]
Oh okee.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:35 schreef James1988 het volgende:
Nee hoor, ik vind altijd vrij snel terug waar ik gebleven was. En anders gebruik ik wel Ctrl-F ofzo
Sure waarom nietquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:54 schreef James1988 het volgende:
Onder het genot van een biertje danwel andere versnapering in de pimpel, wellicht?
Je kan bij opties je eigen posts (en de posts waarin je bent gequote) een kleurtje geven. Dat is helemaal handig!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
James vind je dat niet irritant dat iedereen constant je icon wijzigt? Ik gebruik dat vaak om snel terug te lezen om te zien waar ik was gebleven zeg maar....
Dat is wild onrustig forummen gek. We zijn niet allemaal 18 meerquote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:28 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Je kan bij opties je eigen posts (en de posts waarin je bent gequote) een kleurtje geven. Dat is helemaal handig!
Nou, je kan alle kleuren kiezen, dus als je gewoon een mooie pastel kleur kiest word je er alleen maar rustiger van.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wild onrustig forummen gek. We zijn niet allemaal 18 meer
Schande. Laat daar maar al het DD-AR kachelen, want die lui zijn geen VIRM waardig daarquote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:46 schreef RealZeus het volgende:
Jullie zullen het wel doodnormaal vinden maar ik zag gisteren een zesbaks VIRM over de Flevolijn kachelen.
Ze lezen meequote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Laatst kwam hier voorbij dat er bij Arriva nooit gecontroleerd zou worden. Van de vijf laatste ritten waren er vier waarbij een conducteur zich liet zien.
Plan T wil nog weleens opstomen (stomenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:58 schreef James1988 het volgende:
Flevolijn is toch Schiphol - Lelystad v.v.? Ik heb daar nog nooit iets anders dan DD-AR en DDM gezien
Ik gisteren wel. Het ding reed over de Hollandse Brug, dat zal rond 17.20u zijn geweest en het ding ging richting Almere.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:58 schreef James1988 het volgende:
Flevolijn is toch Schiphol - Lelystad v.v.? Ik heb daar nog nooit iets anders dan DD-AR en DDM gezien
Lijkt me toch redelijk bijzonder iddquote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik gisteren wel. Het ding reed over de Hollandse Brug, dat zal rond 17.20u zijn geweest en het ding ging richting Almere.
T en V reden toch de rit Utrecht - Almere-Oostvaarders via Hilversum? Of is dat niet meer zo?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plan T wil nog weleens opstomen (stomen) tot Almere Oostvaarders, maar daar blijft het normaliter wel bij ja
Totgesagte leben längerquote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Die gaan toch over enkele weken uit dienst die T & V
Merkwaardig dat niemand hier een mening over heeft, eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nog even dit discussiepuntje meenemen uit het vorige topic:
bron
[..]
Nee inderdaad. Als je voor ieder duf treinrampje een monument moet gaan neerzetten kan je wel aan de gang blijvenBeetje schandalige opstelling van NS.
Ik heb niets met Arriva. Ik moet alleen met Arriva-treinen reizen. En vier keer gecontroleerd worden op vijf treinreizen in een week is veel.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze lezen mee
Hoi Sytze en Hylke Arriefstra
Ik heb overal een mening over.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merkwaardig dat niemand hier een mening over heeft, eigenlijk.
Ja hoor, in één keer, allemaal.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Die gaan toch over enkele weken uit dienst die T & V
Klopt, per 1 maart gaan ze eruit.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Die gaan toch over enkele weken uit dienst die T & V
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, per 1 maart gaan ze eruit.
Op 29 februari komen ter vervanging de rest van de bestelde VIRM-4's, net als alle SLT's binnen.
Wat stel je voor? Weesp 1918?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:20 schreef Duvel het volgende:
Aan de andere kant: krijgen de mensen die bij de op een na grootste treinramp ooit om het leven zijn gekomen dan geen monument?
Hot. Dat wist Nicospilt ook al te melden.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:
Op somda meldt rolandrail trouwens dat lintje 22 al weer terug is gekomen uit stendal, en dat nu nummertje 30 die kant op is.
Schiedam scoort wel aardig, die in het noorden met die Blauwe Engelen in de mist ook.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Weesp 1918?
Hoofddorp 1992 haalt de top-10 nog niet hoor
Niet genoeg dodenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schiedam scoort wel aardig, die in het noorden met die Blauwe Engelen in de mist ook.
Schiedam toch 24, komt na Harmelen en Weesp.quote:
Daar lijkt het inderdaad op ja:quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schiedam toch 24, komt na Harmelen en Weesp.
Waar staat dat in de tekst?quote:Op zondag 15 februari 2009 08:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op ja:
Harmelen 93
Weesp 41
Schiedam 24
Winsum (9) heeft overigens wel een monument gekregen volgens Wikipedia.
quote:
Leuke platen Zugquote:In 2005, 25 jaar na het ongeval, is er aan de Voslaan een herinneringshek met de inscriptie: 1980 - 2005 geplaatst ter herinnering aan de 9 slachtoffers.
Ja, hoera! Van de week ook een keer naar huis gereden met 2x Plan V. Dat is dan wel weer leuk (behalve dan dat de capaciteit uiteraard niet toereikend was voor het aantal mensen wat zich er in wilde wurmen). Laatst maar liefst een zesbaks VIRM. Wat zal er deze week worden ingezet, ICK? ICL? ICRm? De RGL lightrail? Spanning en sensatie alom!quote:Op maandag 9 februari 2009 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Allemaal gerommel in de periferie.
Over malle stoptreinen: de stoppert Gv - Ut vanmorgen met ICM(m), de stoppert Rtd - Asd binnendoor met 2x DD-AR. Feest voor Knars.
Overstap in Almere lijkt me meer voor de hand liggen.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:03 schreef dennistd het volgende:
Reismogelijkheden:
Gn -> Asd: overstap Dvd?
Achterlijk? Schandalig!quote:Op zondag 15 februari 2009 14:34 schreef knars het volgende:
Achterlijke reactie van de NS overigens over Harmelen.
Ach, Bijlmerramp... ramp rampquote:Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef SNArky het volgende:
Achterlijk? Schandalig!
Dat zou El Al eens moeten zeggen over de Bijlmerramp...
Begin van Q2 is 1 Aprilquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
Plan V's en Plan T's gaan pas de eerste dag van Q2 aan de kant. Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken.
Zal wel een geintje zijn iddquote:
Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij blond bent?quote:
Ik denk dat het mosterd na de maaltijd is omdat al lang is bedacht hoe e.e.a. moet lopen, sorry. Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen. En aangezien de uitvoering gestart is, zal dat deel van het ontwerp wel klaar zijn, en zal er dus ook al een basisuurpatroon voor de Hanzelijn zijn vastgesteld.quote:
?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij blond bent?
Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen.
quote:Op zondag 15 februari 2009 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
?
![]()
Donkerblond ja? Dus?
Je gaat mij niet vertellen dat die Vtjes allemaal op 1 april aan de kant geschoven worden
Gelukkig is het niet alleen NS die dit soort dingen opstelt.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.
De dure Hemboog gebruikten ze jarenlang voor één miezerig stoptreintje per uur, een paar jaar terug zijn de perrons tussen Amersfoort en Zwolle voor niks verlengd, NS brengt om de zoveel jaar een reeks treinen naar de sloop om daarna te ontdekken dat ze een materieeltekort hebben...
Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken.
Bobbejaanland heeft er restaurants mee vol staanquote:Op maandag 16 februari 2009 09:40 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.
Ja, te laat!quote:Op maandag 16 februari 2009 09:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, verneuk ik nou iets?
Sorry!
zoals ik al zei op somda: misschien waren ze vergeten de zender bij leeuwarden aan te zettenquote:Op maandag 16 februari 2009 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
Kraakte ik vrijdag het internet in de trein bij Arriva nog af, vandaag bleek het over het gehele traject wel op snelheid te zijn
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat ze het weer gaan hebben over de HSL-Oost... richting Duitsland
Kunnen ze daar die betuweroute niet voor ombouwen?
quote:DEN HAAG - Het CDA wil dat opnieuw studie wordt gedaan naar de aanleg van een hogesnelheidslijn naar Duitsland, de zogenoemde HSL-Oost. Tweede Kamerlid Ger Koopmans van de regeringspartij dient maandag tijdens overleg over het mobiliteitsbeleid met minister Camiel Eurlings (Verkeer) hiertoe een verzoek in.
Volgens Koopmans is er sinds 2001, toen plannen voor de HSL-Oost opzij werden geschoven, veel veranderd. Het CDA-Kamerlid stelt dat het aantal treinreizigers sterker is gegroeid dan verwacht. „Ook hebben we inmiddels een andere kijk op de aanpak van CO2-uitstoot en hebben we liever dat mensen met de trein reizen dan met auto of het vliegtuig als dat kan”, stelde hij.
Verder is volgens Koopmans de economische samenwerking met Oost- en Midden-Europese landen, zoals Polen en Tsjechië, groter dan verwacht. Dat geldt dan automatisch ook voor het zakelijk verkeer naar het oosten.
De coalitiepartners PvdA en ChristenUnie steunen het verzoek en daarmee is er een Kamermeerderheid. ChristenUnie-collega Ernst Cramer is het meest enthousiast. Hij denkt dat de aanleg snel geregeld zou kunnen worden. „Er is destijds al heel veel werk verzet, over het tracé en er ligt een milieueffectrapportage.” Met een snellere besluitvorming is aanleg vanaf 2020 mogelijk, met dien verstande dat de Duitsers het idee ook wel oppakken en aansluiting regelen voor de hsl-lijn.
Waarom zou het gaan mislukken het wordt volgens mij gewoon 4 sporig tussen utrecht en velperpoort. buitenste sporen 200 km/h nu dus nog 160. Er hoeft dus geen hele nieuwe lijn aangelegd te worden. (alleen krijg je problemen bij ede/wageningen en arnhem-velperbroek aansluiting). En als je het zo aanlegt hebben de binnenlandse treien er nog wat aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:26 schreef James1988 het volgende:
HSL-Oost, ja tof, nog een megaproject wat gegarandeerd gaat falen
Overigens had ik hier ooit al eens een idee voor, wat ook meteen het noorden wat beter ontsluit: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg
Pfff...quote:Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Via de betuweroutequote:
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Valt reuze mee met wat creativiteit.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Ik zie ook nog wel wat ruimteproblemen hier en daar...
Dat is wel heel creatief voor een ombouw van de bestaande lijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
[..]
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Wil je een tunnel door de Grebbeberg gaan klussen?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
[..]
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Tunneltje borenquote:Op maandag 16 februari 2009 12:45 schreef Palmboom313 het volgende:
Het gaat om bestaande spoor tussen utrecht en arnhem grens 4 sporig te maken. Niet een compleet nieuwe lijn en dan krijg je dus oa problemen bij ede.
Mag dat?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:15 schreef Geerd het volgende:
tvp
ns.nl?quote:Op maandag 16 februari 2009 18:39 schreef Quyxz_ het volgende:
weet iemand vanaf wanneer er geen treinen meer reden tussen tilburg en breda?
ik doelde op de storing van 2 uur geledenquote:
hehe okquote:Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef Socios het volgende:
Ik heb live contact met iemand uit die trein. Absurd natuurlijk allemaal, maar de situatie is gestabiliseerd.
Mja, logisch, dat is ongeveer de tijd die er voor staat normaal gesproken. Maar wat was er nou? Een auto of een springer?quote:Op maandag 16 februari 2009 19:00 schreef Socios het volgende:
De betreffende trein is zojuist weer vertrokken.
over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....quote:Op maandag 16 februari 2009 19:04 schreef Socios het volgende:
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
Die trams gaan naar Bosnie.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....
even iets heel anders:
ik kwam net dit filmpje tegen via somda, ziet er wel apart uit zo
http://www.dailymotion.co(...)t-bijzonder-lad_auto
Vooral dat er om een verpleger gevraagd wordt dan misschien. Een arts is bevoegd om de dood vast te stellen, een verpleger niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef dennistd het volgende:
over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....
Serious moneyspendingquote:Onder druk van de Tweede Kamer heeft verkeersminister Camiel Eurlings maandag nieuw onderzoek toegezegd naar de aanleg van een hogesnelheidsverbinding naar Duitsland na 2020.
Hij hield aanvankelijk de boot af, toen CDA-fractiewoordvoerder en partijgenoot Ger Koopmans de studie opperde. Volgens Koopmans is er sinds 2001, toen plannen voor een hsl-oost opzij werden geschoven, veel veranderd.
Het aantal treinreizigers is niet alleen sterker gegroeid dan verwacht, ook het milieu moet zwaarder meetellen. ''We hebben liever dat mensen met de trein reizen dan met auto of het vliegtuig, als dat kan'', aldus het Kamerlid. Verder is de economische samenwerking met Oost-Europa groter dan verwacht.
Extra miljarden
Het geld zou moeten komen uit de extra miljarden die beschikbaar komen als het MIRT-infrastructuurprogramma van Verkeer en Waterstaat wordt verlengd van 2020 tot 2028. De Kamer heeft een motie van CDA en PvdA over zo'n nieuw MIRT al aanvaard.
Eurlings zet met zijn huidige spoorbeleid in op veel meer treinen laten rijden. Hij wees erop dat onderzoek destijds uitwees dat een hsl-oost maar een paar minuten reistijdwinst oplevert. Koopmans kondigde daarop een motie aan, die op voldoende steun kan rekenen.
Hsl-drama
Volgens Eurlings hoeft het onderzoek niet tot een nieuwe hsl-verbinding te leiden. ''Je kan ook op iets anders uitkomen, zoals optimalisering van bestaand spoor.'' SP-Kamerlid Emile Roemer voorspelde eerder al een ''nieuw hsl-drama'', doelend op de problemen rond de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Parijs.
Geen Plan T/V toch?quote:Op maandag 16 februari 2009 19:34 schreef James1988 het volgende:
Ik sta in een overvolle IC naar Roosendaal, vertrokken om 19.13 (+6). Die doet tevens dienst als stoptrein Tb - Tbw - Tbr - Gilze-Rijen - Bd. Stampvol nu.
Daar dacht ik ook al aan jaquote:Op maandag 16 februari 2009 19:36 schreef dennistd het volgende:
Als je nog een bericht op FOK! kunt plaatsen is ie ook nog niet echt vol
Dan kun je je niet meer bewegen namelijk
Eerst de Betuweroute terugverdienenquote:Op maandag 16 februari 2009 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Na 2020 pas? Waarom niet eerder?
Rammelende faalhazen daar in Den Haag.![]()
Oftewel poging tot zelfmoord.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:04 schreef Socios het volgende:
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
Met de metaalindustrie die van nog verder moet komen lijkt dit haast onmogelijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan ja![]()
[..]
Eerst de Betuweroute terugverdienen
Daar worden die mensen niet beter van. Mensen die dit soort dingen doen, zijn ziek. Die moet je behandelen, niet opzadelen met een rekening.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Oftewel poging tot zelfmoord.
Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
Gelukkig hebben we de Middeleeuwen al een tijdje achter ons hequote:Op maandag 16 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Oftewel poging tot zelfmoord.
Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
Hmm het gaat toch gewoon om 4 sporigheid. Dus geen 300 km/h. Maar net zo aanleggen als tussen utrecht en amsterdam bijlmer arena. Dat hoeft niet veel problemen op te leveren.quote:SP-Kamerlid Emile Roemer voorspelde eerder al een ''nieuw hsl-drama'', doelend op de problemen rond de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Parijs.
Asd - Ut is gebouwd voor 200km/h als ik me niet vergis. Maar dat rijden ze er nog lang niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:59 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Hmm het gaat toch gewoon om 4 sporigheid. Dus geen 300 km/h. Maar net zo aanleggen als tussen utrecht en amsterdam bijlmer arena. Dat hoeft niet veel problemen op te leveren.
200 km/h ook alleen bij 25 kv en etcs. Maar om het zo aan te leggen lijkt me slimmer dan een hele nieuwe lijn alleen voor de ICE. Zo zullen ze het ook wel bedoelen lijkt mij.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Asd - Ut is gebouwd voor 200km/h als ik me niet vergis. Maar dat rijden ze er nog lang niet.
Nee, 200km/u onder 1500V.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
200 km/h ook alleen bij 25 kv en etcs. Maar om het zo aan te leggen lijkt me slimmer dan een hele nieuwe lijn alleen voor de ICE. Zo zullen ze het ook wel bedoelen lijkt mij.
Ehmquote:
Dan valt het nog mee.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, ICRm. Zien ze dat in Gilze-Rijen ook eens
Blijf je nog steeds met het probleem zitten dat ATB en 25 Kv niet samen gaan. Maar 4 sporigheid en buitenste sporen gewoon 160 km/h is voorlopig snel genoeg.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:24 schreef Eix het volgende:
Het kan ook niet onder 1500V. De mogelijkheid tot het upgraden van het bestaand spoor voor snelheden van ~200km/u is bij de besluitvorming tot aanleg van de HSL-Zuid ook aan bod gekomen. Uit de HSL beleidsnota van 1994:
Nieuwe HSL-Nota / beleidsnota / maart 1994
Een belangrijk en complicerend aandachtspunt in relatie tot de rijsnelheid is de
stroomvoorziening. De 1500 Volt gelijkstroom waarop de Nederlandse treinen rijden kan, ondanks een zwaar uitgevoerde bovenleidingconstructie, geen hoge vermogens overbrengen. De technisch haalbare rijsnelheid bij dit stroomsysteem ligt tussen de160 en 200 km/uur, afhankelijk van de intensiteit op de betreffende spoorlijn. Op de zeer intensief bereden spoorlijn Amsterdam-Rotterdam-Dordrecht nadert dit systeem bij snelheden rond de 160 km/uur de grenzen van de technische mogelijkheden. De kans op storingen neemt daarboven aanzienlijk toe, met navenante gevolgen voor de punctualiteit en de betrouwbaarheid van de geleverde treindienst. Om sneller te kunnen rijden is een stroomsysteem nodig met een hoge wisselspanning. De nieuwe hogesnelheidsspoorlijnen in België, Frankrijk, maar ook de nieuwe lijn Kanaaltunnel- Londen, worden voorzien van 25 000 Volt wisselspanning (25 kV). Dit betekent dat bij het vergroten van de capaciteit en de kwaliteit van de infrastructuur in Nederland ook een keuze omtrent de stroomvoorziening gemaakt moet worden: 1500 Volt gelijkstroom of 25 kV wisselstroom. Het besteldehogesnelheidsmaterieel kan op beide stroomsoorten rijden, maar alleen onder 25 kV met hoge snelheid.
Mij lijkt dat 1500V en 200km/u geen succes wordt tussen Utrecht - Arnhem gezien de intensiteit van het treinverkeer. Maar wellicht dat bij een eventuele viersporigheid de middensporen met 25KV kunnen worden geëlektrificeerd. Dan een paar V-IRMs aanpassen voor die spanning en dan kunnen die ook hendig sjiek slippe met 200 km/u als het een beetje regent.
Er zitten geen gelijkvloerse kruisingen meer op Asd - Ut, er wordt ERTMS/ETCS ingebouwd, het enige dat het misschien niet aankan is de mechanische constructie van de bovenleiding. Maar verder kun je onder 1500V prima 200 rijden.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:15 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ehmvolgens mij kan het niet weet het alleen niet zeker. ATB kan ook maar max 160 km/h en gaat ook niet samen met 25kv wisselspanning. En voor 200 km/h zul je alle gelijksvloerse overwegen er uit moeten halen.
Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed?quote:Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zitten geen gelijkvloerse kruisingen meer op Asd - Ut, er wordt ERTMS/ETCS ingebouwd, het enige dat het misschien niet aankan is de mechanische constructie van de bovenleiding. Maar verder kun je onder 1500V prima 200 rijden.
Dat was wel wat te snel voor normale exploitatie: het vonkte nogal. Maar idd: netjes onder 1500V.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed?![]()
Ik denk 1500.
Ja dus idd: http://en.wikipedia.org/w(...)_for_railed_vehicles
Dat heeft niet per se met de snelheid te makenquote:
Ja, de bovenleiding is een nogal beweeglijk mechanisch ding. En voor een goede stroomafname moet je de pantograaf hard tegen de draad duwen. Bij hoge snelheid krijg je dat de pantograaf wat gaat stuiteren, waardoor je dus vonkvorming krijgt.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft niet per se met de snelheid te maken![]()
Maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval kwam doordat er onvoldoende spankracht op de bovenleiding gestaan heeft, waardoor de trein sneller gaat dan de transversale golven door de draad. Daar krijg je ongetwijfeld vonken van
Bij straaljagers hoor je in zo'n gevalquote:Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Duvel het volgende:
Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen.
*tuuuuut* Dank je.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij straaljagers hoor je in zo'n geval
* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor
BOEM
![]()
Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek opquote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
*tuuuuut* Dank je.
Is het niet twee keer "boem"?
Zat jij daar ook in?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~
Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
Ja en op deze manier komen de treinen me een beetje de keel uit...quote:
Die heb ik niet meer. Ik geloof ook dat boven mijn VWO4 natuurkundeboek ooit een elco is ontploft.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
NsHispeed?quote:Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?
Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
Dat idee heb ik ook wel eens. Liefst een botsing met auto zonder gewonden, maar het heeft toch wel weer iets..quote:Op maandag 16 februari 2009 22:42 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?
Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
4, aldus wikipediaquote:Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?
Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat staat op de zijkant, heel klein.
Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.quote:
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3quote:Op maandag 16 februari 2009 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.
Zelfs nog wel langer, tot 1985 dacht ik. Zal eens kijken of ik wat foto's op internet kan vinden.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
VetIN Zwitserland ook trouwens, maar okee
![]()
En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
Hier, in 1986 was de spoorwegovergang in de A2 er nog:
http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?quote:Op maandag 16 februari 2009 23:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3
* Tz301 – Freiburg im Breisgau
* Tz302 – Hansestadt Lübeck
* Tz303 – Dortmund
* Tz304 – München
* Tz305 – Baden-Baden
* Tz307 – Oberhausen
* Tz309 – Aalen
* Tz310 – Wolfsburg
* Tz311 – Wiesbaden
* Tz312 – Montabaur
* Tz313 – Treuchtlingen
* Tz314 – Bergisch Gladbach
* Tz315 – Singen (Hohentwiel)
* Tz316 – Siegburg
* Tz317 – Recklinghausen
* Tz318 – Münster (Westf.)
* Tz319 – Duisburg
* Tz321 – Krefeld
* Tz322 – Solingen
* Tz323 – Schaffhausen
* Tz324 – Fürth
* Tz325 – Ravensburg
* Tz326 – Neunkirchen
* Tz328 – Aachen
* Tz330 – Göttingen
* Tz331 – Westerland/Sylt
* Tz332 – Augsburg
* Tz334 – Offenburg
* Tz335 – Konstanz
* Tz336 – Ingolstadt
* Tz337 – Stuttgart
* Tz351 – Herford
* Tz358 – St. Ingbert
* Tz361 – Celle
* Tz4603 – Mannheim
* Tz4607 – Hannover
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
* Tz4651 – Amsterdam
* Tz4652 – Arnhem
* Tz4680 – Würzburg
* Tz4682 – Köln
* Tz4683 – Limburg an der Lahn
* Tz4684 – Forbach-Lorraine
* Tz4685 – Schwäbisch Hall
Nee, daar staat alleen dat er drie treinseries zijn waarin ICE rijdt.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef Palmboom313 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland
3 volgens deze wiki
Arriva wil het nog steeds stellen met 220 volt wat net te weinig is hetquote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
ik denk persoonlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?
De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
oke die zouden dan wel geen naam hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.
De namen van de andere twee Nederlandse 3M's staan er dus niet op.
Die heb ik gezien, die voeren het DB logo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
Ik denk dat ze gewoon twee treinen "Amsterdam" en twee treinen "Arnhem" hebben genoemd, zal eens op de nummers gaan lettenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
oke die zouden dan wel geen naam hebben.
Klopt, dat zou hier ook het geval zijn, dat er 380V zou komen. Alleen blijkbaar wil Arriva dat dus weer niet ofzoquote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
Bron: RTV Rijnmond.quote:Naast HSL ook Benelux-Intercitylijn
4 februari 2009
Als de hogesnelheidstrein eind dit jaar gaat rijden, moet de populaire Benelux-Intercity gewoon in stand blijven. Minister Eurlings van verkeer heeft dat toegezegd in de Tweede Kamer. Reizigers kunnen daardoor kiezen tussen een boemeltje en de veel duurdere flitstrein tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel.
Aanvankeliijk zou de Beneluxtrein verdwijnen, maar de minister komt daar nu op terug. De SP in de Tweede Kamer is erg blij met de toezegging van Eurlings. In het debat werd verder bekend dat reizigers die vertraging hebben met de Beneluxtrein voortaan geld terug krijgen. Nu hebben ze alleen nog recht op een tegoedbon voor een kopje koffie.
Partijen in de Tweede kamer zijn bang dat de klanten straks weg zullen blijven omdat het kaartje te duur zal worden. Een enkeltje Amsterdam-Rotterdam v.v. gaat uiteindelijk ruim 21 euro kosten, een retourtje ruim 39 euro.
Nu is een reiziger nog 13 euro kwijt voor een enkele reis tussen de twee grote steden.
Je vergeet dat die dan wel via de "Oude Lijn" gaat rijden en een directe verbinding met Schiphol komt te vervallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:
IC Amsterdam-Rotterdam zou sowieso behouden blijven door de IC's naar Roosendaal/Vlissingen
Je denkt te veel in vaste patronen. Dan gaat de Benelux natuurlijk ook gewoon weer via Haarlem, zoals in de goede oude tijd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:43 schreef James1988 het volgende:
Als de BNL blijft rijden, blijft ook de verbinding met Schiphol behouden, lijkt me. Not bad
Uit Rotterdam zelf kan je nog kiezen: goedkoper met overstap of duurder zonder overstap.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Jep. Reizigers uit Rotterdam die richting Schiphol moeten, moeten in Leiden overstappen op de IC die uit Den Haag komt.
Utrecht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor iedereen uit het westen houd Nederland op te bestaan boven Amersfoort.
Het was inderdaad tussen Tilburg-West en Tilburg Reeshof. Aanrijding heeft plaatsgevonden op de Zwartvenseweg (bij de spoorwegovergang).quote:Op maandag 16 februari 2009 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Veel mogelijkheden hoor. Kan bij de overweg tussen West en Reeshof gebeurd zijn. Op het station Reeshof is een mogelijkheid. De twee overwegen ter hoogte van Hulten is ook mogelijk.
is dat niet die plan T met de plan V kopbak?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:50 schreef Ireyon het volgende:
'k Zit nu in een Plan V (?) richting Ut, dat je ze in het groen/blauw had wist ik al wel maar sinds wanneer rijden er ook roze/paarse rond?![]()
Zo'n laatste soort was het inderdaad, had het nog nooit gezien in ieder gevalquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
het kan ook nog één uit de 900 serie zijn trouwens:
[ afbeelding ]
Sprong die...of wat...euhmm... sjit...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
is dat niet die plan T met de plan V kopbak?
die heeft volgens mij zo'n interieur
Er is een plan T met plan V kopbak,de 528 als ik me niet vergisquote:
Sterkte!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
quote:Dode bij aanrijding met trein op station Haarlem, treinverkeer vertraagd (update)]
haarlem -
Een persoon is vanmiddag om het leven gekomen op het treinstation in Haarlem door een aanrijding met een trein. Dat heeft de politie bekendgemaakt. Meer bijzonderheden zijn nog niet bekendgemaakt. Het treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam is op dit moment ontregeld door het ongeluk.
Er rijden volgens de NS minder treinen.
Om iets voor half vier kwam de melding dat er iemand onder een trein zou zijn gekomen. Volgens een getuige zou die op het spoor hebben gelopen. Perron één is afgeschermd voor het publiek. Het is nog niet bekend of het slachtoffer een man of een vrouw is. Ook is nog niet duidelijk of het een ongeluk betreft.
Meer informatie volgt.
http://search.twitter.com/search?q=haarlemquote:
Kut hey ik had er afgelopen vrijdag er ook al 1 onderquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
De oudste Plan V's, hebbenhadden dus hetzelfde interieur, die zijn rond dezelfde tijd gereviseerd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:32 schreef Cothen het volgende:
das inderdaad de jongere plan V's die zo'n interieur hebben.
Sterkte!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
Ik stond te wachten op de trein uit Beverwijk. Perron 1. Hij kwam binnen en ik hoorde gegil, geen idee wie het was. De trein remde abnormaal hard en we moesten zo snel mogelijk van perron 1 af. Later kwamen er mensen in witte pakken met dozen of iets dergelijks en die zochten rond het perron 1. Geen idee waar ze naar op zoek waren maar heavy was het wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:53 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Sprong die...of wat...euhmm... sjit...
Ja, precies hetzelfde hier. Vanaf januari 2006 danquote:Op maandag 16 februari 2009 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
vanaf december 2006 zo'n 120.000 spoorkilometers gemaakt maar nog steeds nooit een aanrijding meegemaakt. Daarvoor ook niet trouwens.
Mirroren ftw trouwensquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
het kan ook nog één uit de 900 serie zijn trouwens:
[ afbeelding ]
Oef, klinkt heftig...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik stond te wachten op de trein uit Beverwijk. Perron 1. Hij kwam binnen en ik hoorde gegil, geen idee wie het was. De trein remde abnormaal hard en we moesten zo snel mogelijk van perron 1 af. Later kwamen er mensen in witte pakken met dozen of iets dergelijks en die zochten rond het perron 1. Geen idee waar ze naar op zoek waren maar heavy was het wel.
Het is net alsof je met spanning zit te wachten wat de Kerstman in je schoentje heeft gezet, totdat je erachter komt dat er niets meer dan Scheißdreck in zit.quote:
Het is meer alsof je al sinds de jaarwisseling op de kerst zit te wachten, en dat je met Pasen hoort dat het volgend jaar wordt, en nog voor de zomer dat ze dat OOK niet gaan halen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Het is net alsof je met spanning zit te wachten wat de Kerstman in je schoentje heeft gezet, totdat je erachter komt dat er niets meer dan Scheißdreck in zit.
Een paar weken geleden zat ik in de intercity naar Arnhem, net achter de ICE. Eerst moesten we op Driebergen-Zeist wachten, omdat de ICE "iets geraakt" had. Een paar minuten later kwam het bericht dat ze niks hadden gevonden en we konden de reis vrolijk (dachten we) vervolgen. Omdat het ten tijde van het ongeval al aan het schemeren was, stopte onze trein op dezelfde plek om te kijken of ze iets konden vinden. En ja hoor, toen vonden ze dus wel een stoffelijk overschot. Uiteindelijk heb ik 2,5 uur kunnen wachten terwijl de bekende mannen in witte pakken de resten van het spoor schraapten, terwijl de ICE al lang en breed in Pruissen zat....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies hetzelfde hier. Vanaf januari 2006 dan![]()
Wel een aantal keer er dichtbij geweest, maar nooit zelf in een aanrijdingstrein gezeten.
Lijkt me toch sterk hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef SNArky het volgende:
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die Duitsers onder het mom van "wir haben es nicht gewusst" gewoon maar verder gereden zijn...
Dat is nergens een pretjequote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:55 schreef SNArky het volgende:
Heb je misschien ook wel gelijk in, maar het was geen pretje om zo lang in de middle of nowhere (Maarn) stil te staan. Het personeel van de trein hield ons in ieder geval wel heel erg goed op de hoogte![]()
Misschien is het verbazendste nog wel dat hij toch niet opgeheven isquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach +40 is heel normaal bij lange afstandstreinen in Duitsland enzo.
tering iddquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef JeePee83 het volgende:
Een Benelux met +40. Dat gaat de goede kant op. Al binnen het uur
quote:Plan V 419, het museumstel dat vorige maand bij de werkplaats Leidschendam werd aangereden, zal waarschijnlijk gesloopt worden.
De schade aan het stel blijkt ruim 200.000 euro te bedragen. Omdat dit een extreem hoog bedrag is voor een treinstel van meer dan 40 jaar oud, zal er waarschijnlijk van afgezien worden om het stel te herstellen. Daarnaast was het stel al niet meer 100% authentiek, aangezien de bagageafdeling ontbreekt, en het interieur gemoderniseerd is.
Daarnaast is het stel technisch wel 100% in orde, maar zijn er een flink aantal roestplekken en lekkages. Ook de wielstellen zullen waarschijnlijk binnen vijf jaar aan vervanging toe zijn. De stichting mat'64 zal hoogstwaarschijnlijk een ander plan V treinstel van de NS mogen uitzoeken.
Bron
Zou mooi zijn als ze die kado krijgen en neem aan dat ze een fikse schade vergoeding krijgen zodat die trein weer in zijn oude staat terug kunnen brengen en opknappen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:50 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over de 419:
Plan V treinstel van de NS mogen uitzoeken.
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=78quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:03 schreef NordicBlue het volgende:
Hoe is dat ding eigenlijk aangereden?
Die lijn is Maastricht is naar Lanaken denk ik, maar wat dat in Nijmegen is?quote:De Tweede Kamer staat achter de komst van de Kamperlijn.
De Kamperlijn is een tramverbinding tussen Zwolle en Kampen, die de huidige trein moet vervangen. Een meerderheid wil dat staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat tramlijnen in Maastricht, Nijmegen en Zwolle steunt. Komende zomer wordt duidelijk op elke manier dat gebeurt. Het kan gaan om geld voor zowel de bouw als de exploitatie.
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93618&cat=1
quote:Machinist rijdt door groen!
Dinsdag 18 februari 2009, trein 7449 van Breukelen naar Rhenen. Deze trein hoort om 14:21 te stoppen in Bunnik. Dat deed de machinist ook wel, alleen half op de overweg voorbij het perron. Ik was vlak bij de conducteur en kon daarom goed verstaan wat de machinist over de portofoon zei: "helemaal mijn fout, ik zal het wel omroepen." De trein reed weer verder en de machinist riep om dat de trein helaas niet was gestopt in Bunnik: "dit kwam door een storing."
Een storing in zijn hoofd zal hij bedoelen. Als treindeskundige weet ik natuurlijk wel wat er gebeurd is. Normaal staat het sein in de richting Driebergen op rood als er een trein nadert die in Bunnik moet stoppen. Dit is om te voorkomen dat de overweg voorbij het perron te vroeg sluit. Pas zodra de trein langs het perron staat gaan de bomen dicht, waarna het sein op groen gaat. De machinist had bij nadering van Bunnik op een rood sein gerekend, maar dit keer stond het toevallig een keer op groen. En dan verzin je maar een smoesje als je een op zich ongevaarlijke fout maakt.
Toeval of niet?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:47 schreef Christiaan het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)marklins_botsen.html
Dat meen je nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
What the hell?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
Stuur die uitspraak op.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
"Dames en heren, ik zit even aan mijn collega haar tieten, terwijl u uitstapt op station Gieten."quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dames en heren, het is even wenne, maar we zijn nu toch echt bij purmerend wijdevenne (Toen het nieuw was)
Dames en heren, station delft, voor u misschien het eindpunt, voor mij nog niet eens de helft.
Dames en heren daar issie weer, station Zoetermeer.
Pfff allemaal en keer gehoord![]()
Wat ben ik blij dat Gieten geen station heeft
Interessant idee... maar zou het rendabel zijn?quote:SP wil nachtnet uitbreiden
De SP wil dat het nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen (NS) substantieel uitbreidt. Met name het oosten van het land en Brabant moeten intensiever bediend worden, maar de SP denkt ook aan een 'rondje Amsterdam'. Kamerlid Emile Roemer kaart dat vandaag aan bij minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat).
Door John Maes
In de plannen van de SP worden Alkmaar, Haarlem, Nijmegen, Oss, Enschede, Hengelo, Almelo, Deventer, Apeldoorn en Amersfoort in het nachtnet opgenomen. De huidige service bedient reizigers elke nacht in de Randstad, en beperkt in Brabant. Dat moet dagelijks worden. Arnhem, Nijmegen en Oss worden verbonden met Utrecht en Den Bosch. Stappers zouden van donderdag tot zondag tussen Alkmaar, Haarlem en de hoofdstad moeten kunnen reizen.
Roemer: "Het nachtnet is een succes. We moeten nu doorpakken." Het Kamerlid denkt dat het nachtnet een stimulans is voor de economie, door de impuls voor horeca en werkgelegenheid bij de NS. De veiligheid in treinen voor reizigers moet wel gegarandeerd zijn door onder meer ingangcontroles, veiligheidsteams en treinverboden.
De NS staat positief tegenover een uitbreiding van het nachtnet. "Er is potentie voor nachtelijk vervoer per trein. Voorwaarde is wel dat het betaalbaar en veilig is", aldus voorlichter John Krijgsman. Prorail, dat de spoorinfrastructuur beheert, ziet "op voorhand geen beletsel", maar wijst erop dat in de nachtelijke uren ook aan vrachtvervoer en werkzaamheden een plekje gegeven moet worden.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:15 schreef James1988 het volgende:
Gespot op SpitsNieuws:
[..]
Interessant idee... maar zou het rendabel zijn?
Ja, dat klopt. Nou nog een nachttrein tussen Groningen en de Randstad. Makkelijk met FOK!meets en concerten en zulks.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
De nachtbus tussen Groningen en Assen kan in ieder geval al wel uit
Tsja, aan het noorden wordt niet gedachtquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En Groningen wordt weer buiten beschouwing gelaten?
Stomme kop bij het artikel: 2 oldtimers botsen, zijn 2 reguliere treinen imho. Ik heb trouwens niks van het ongelukje kunnen vinden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:47 schreef Christiaan het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)marklins_botsen.html
Het is een voorstel van de SP, en wie woont er in Oss: juist, Jan Marijnissen, en die wil natuurlijk graag een nachttreinquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
Oss is niet al te klein, toch zo'n 60.000 inwoners. Ik vind het dan op zich een logische stop op een ritje Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
't zijn geen Friezenquote:En de inwoners daar straks weer zeiken dat die treinen 's nachts lawaai maken.
Eerder een logische strop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oss is niet al te klein, toch zo'n 60.000 inwoners. Ik vind het dan op zich een logische stop op een ritje Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem.
[..]
En vervolgens AL het onderhoud in de kerstvakantie. Week lang het hele land platleggenquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
En de inwoners daar straks weer zeiken dat die treinen 's nachts lawaai maken.
Precies, dat is het. Waarom moet dat ding trouwens wel naar plekken als Oss, Apeldoorn en Almelo en niet naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Het is een voorstel van de SP, en wie woont er in Oss: juist, Jan Marijnissen,
Die is best leuk gevondenquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dames en heren, station delft, voor u misschien het eindpunt, voor mij nog niet eens de helft.
quote:]Rotterdam Centraal-Den Haag HS
Melding donderdag 19 februari 2009, 10:13 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon
Rond Delft Zuid rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Schiphol reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Breda reizen via Gouda.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Dordrecht reizen via Gouda.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal reizen via Gouda.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Leiden Centraal reizen via Gouda en D'Haag C.
Reizigers tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal reizen via D'Haag C en Gouda.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Rijswijk reizen via Den Haag Centraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |