abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 00:41:18 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66106467
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen.
Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.
De dure Hemboog gebruikten ze jarenlang voor één miezerig stoptreintje per uur, een paar jaar terug zijn de perrons tussen Amersfoort en Zwolle voor niks verlengd, NS brengt om de zoveel jaar een reeks treinen naar de sloop om daarna te ontdekken dat ze een materieeltekort hebben...
  maandag 16 februari 2009 @ 08:03:40 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66109325
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

?


Donkerblond ja? Dus?

Je gaat mij niet vertellen dat die Vtjes allemaal op 1 april aan de kant geschoven worden
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 februari 2009 @ 08:04:06 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66109329
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:41 schreef ReisT het volgende:

[..]

Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.
De dure Hemboog gebruikten ze jarenlang voor één miezerig stoptreintje per uur, een paar jaar terug zijn de perrons tussen Amersfoort en Zwolle voor niks verlengd, NS brengt om de zoveel jaar een reeks treinen naar de sloop om daarna te ontdekken dat ze een materieeltekort hebben...
Gelukkig is het niet alleen NS die dit soort dingen opstelt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66110688
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken.
Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.
So we just called him Fred too
  maandag 16 februari 2009 @ 09:50:51 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66110893
quote:
Op maandag 16 februari 2009 08:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh, verneuk ik nou iets?

Sorry!
  maandag 16 februari 2009 @ 09:51:11 #81
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66110905
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:40 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.
Bobbejaanland heeft er restaurants mee vol staan
pi_66110942
Wtf... mis ik bijna een topic zonder mijn gezicht te laten zien

Het valt mij wel op, om even op die schommelboten in te haken, dat vooral de oudere types daar last van hebben.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:10:12 #83
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66111332
Filmpje waarom de zuiderzeelijn er toch moet komen
  maandag 16 februari 2009 @ 10:16:59 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66111506
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh, verneuk ik nou iets?

Sorry!
Ja, te laat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2009 @ 10:44:39 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66112339
Kraakte ik vrijdag het internet in de trein bij Arriva nog af, vandaag bleek het over het gehele traject wel op snelheid te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 10:59:59 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66112749
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
Kraakte ik vrijdag het internet in de trein bij Arriva nog af, vandaag bleek het over het gehele traject wel op snelheid te zijn
zoals ik al zei op somda: misschien waren ze vergeten de zender bij leeuwarden aan te zetten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66112844
Ik hoorde net op het nieuws dat ze het weer gaan hebben over de HSL-Oost... richting Duitsland
Kunnen ze daar die betuweroute niet voor ombouwen?
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 11:16:11 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66113202
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat ze het weer gaan hebben over de HSL-Oost... richting Duitsland
Kunnen ze daar die betuweroute niet voor ombouwen?
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66113317
quote:
DEN HAAG - Het CDA wil dat opnieuw studie wordt gedaan naar de aanleg van een hogesnelheidslijn naar Duitsland, de zogenoemde HSL-Oost. Tweede Kamerlid Ger Koopmans van de regeringspartij dient maandag tijdens overleg over het mobiliteitsbeleid met minister Camiel Eurlings (Verkeer) hiertoe een verzoek in.
Volgens Koopmans is er sinds 2001, toen plannen voor de HSL-Oost opzij werden geschoven, veel veranderd. Het CDA-Kamerlid stelt dat het aantal treinreizigers sterker is gegroeid dan verwacht. „Ook hebben we inmiddels een andere kijk op de aanpak van CO2-uitstoot en hebben we liever dat mensen met de trein reizen dan met auto of het vliegtuig als dat kan”, stelde hij.

Verder is volgens Koopmans de economische samenwerking met Oost- en Midden-Europese landen, zoals Polen en Tsjechië, groter dan verwacht. Dat geldt dan automatisch ook voor het zakelijk verkeer naar het oosten.
De coalitiepartners PvdA en ChristenUnie steunen het verzoek en daarmee is er een Kamermeerderheid. ChristenUnie-collega Ernst Cramer is het meest enthousiast. Hij denkt dat de aanleg snel geregeld zou kunnen worden. „Er is destijds al heel veel werk verzet, over het tracé en er ligt een milieueffectrapportage.” Met een snellere besluitvorming is aanleg vanaf 2020 mogelijk, met dien verstande dat de Duitsers het idee ook wel oppakken en aansluiting regelen voor de hsl-lijn.


[ Bericht 19% gewijzigd door Palmboom313 op 16-02-2009 11:59:30 ]
  maandag 16 februari 2009 @ 11:26:09 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66113481
HSL-Oost, ja tof, nog een megaproject wat gegarandeerd gaat falen

Overigens had ik hier ooit al eens een idee voor, wat ook meteen het noorden wat beter ontsluit: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg
pi_66113668
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:26 schreef James1988 het volgende:
HSL-Oost, ja tof, nog een megaproject wat gegarandeerd gaat falen

Overigens had ik hier ooit al eens een idee voor, wat ook meteen het noorden wat beter ontsluit: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg
Waarom zou het gaan mislukken het wordt volgens mij gewoon 4 sporig tussen utrecht en velperpoort. buitenste sporen 200 km/h nu dus nog 160. Er hoeft dus geen hele nieuwe lijn aangelegd te worden. (alleen krijg je problemen bij ede/wageningen en arnhem-velperbroek aansluiting). En als je het zo aanlegt hebben de binnenlandse treien er nog wat aan.

En als de HSL-Oost aan gelegd worden lijkt mij arnhem centraal ook sneller af te komen

[ Bericht 7% gewijzigd door Palmboom313 op 16-02-2009 11:41:30 ]
  maandag 16 februari 2009 @ 12:03:12 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66114638
Ik zie ook nog wel wat ruimteproblemen hier en daar...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66115054
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Pfff...
pi_66115218
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:15 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Pfff...
Via de betuweroute dat zou een omweg zijn en baanvaksnelheid is ook maar 120 km/h dat is nog langzamer dan het huidige spoor tussen utrecht en arnhem.
pi_66115594
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Ik zie ook nog wel wat ruimteproblemen hier en daar...
Valt reuze mee met wat creativiteit.
So we just called him Fred too
  maandag 16 februari 2009 @ 12:38:15 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66115647
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Dat is wel heel creatief voor een ombouw van de bestaande lijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66115849
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:

[..]

Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]

Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Het gaat om bestaande spoor tussen utrecht en arnhem grens 4 sporig te maken. Niet een compleet nieuwe lijn en dan krijg je dus oa problemen bij ede.
pi_66115994
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:

[..]

Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]

Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Wil je een tunnel door de Grebbeberg gaan klussen?
pi_66116018
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:45 schreef Palmboom313 het volgende:
Het gaat om bestaande spoor tussen utrecht en arnhem grens 4 sporig te maken. Niet een compleet nieuwe lijn en dan krijg je dus oa problemen bij ede.
Tunneltje boren
So we just called him Fred too
  maandag 16 februari 2009 @ 12:52:52 #100
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66116039
Even wat Snaps van een goede vriendin van mij die de hobby heeft foute CTA's foto's te trekken






abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')