Utrecht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:46 schreef Dichterbijer het volgende:
Voor iedereen uit het westen houd Nederland op te bestaan boven Amersfoort.
Het was inderdaad tussen Tilburg-West en Tilburg Reeshof. Aanrijding heeft plaatsgevonden op de Zwartvenseweg (bij de spoorwegovergang).quote:Op maandag 16 februari 2009 22:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Veel mogelijkheden hoor. Kan bij de overweg tussen West en Reeshof gebeurd zijn. Op het station Reeshof is een mogelijkheid. De twee overwegen ter hoogte van Hulten is ook mogelijk.
is dat niet die plan T met de plan V kopbak?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:50 schreef Ireyon het volgende:
'k Zit nu in een Plan V (?) richting Ut, dat je ze in het groen/blauw had wist ik al wel maar sinds wanneer rijden er ook roze/paarse rond?![]()
Zo'n laatste soort was het inderdaad, had het nog nooit gezien in ieder gevalquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
het kan ook nog één uit de 900 serie zijn trouwens:
[ afbeelding ]
Sprong die...of wat...euhmm... sjit...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
is dat niet die plan T met de plan V kopbak?
die heeft volgens mij zo'n interieur
Er is een plan T met plan V kopbak,de 528 als ik me niet vergisquote:
Sterkte!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
quote:Dode bij aanrijding met trein op station Haarlem, treinverkeer vertraagd (update)]
haarlem -
Een persoon is vanmiddag om het leven gekomen op het treinstation in Haarlem door een aanrijding met een trein. Dat heeft de politie bekendgemaakt. Meer bijzonderheden zijn nog niet bekendgemaakt. Het treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam is op dit moment ontregeld door het ongeluk.
Er rijden volgens de NS minder treinen.
Om iets voor half vier kwam de melding dat er iemand onder een trein zou zijn gekomen. Volgens een getuige zou die op het spoor hebben gelopen. Perron één is afgeschermd voor het publiek. Het is nog niet bekend of het slachtoffer een man of een vrouw is. Ook is nog niet duidelijk of het een ongeluk betreft.
Meer informatie volgt.
http://search.twitter.com/search?q=haarlemquote:
Kut hey ik had er afgelopen vrijdag er ook al 1 onderquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
De oudste Plan V's, hebbenhadden dus hetzelfde interieur, die zijn rond dezelfde tijd gereviseerd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:32 schreef Cothen het volgende:
das inderdaad de jongere plan V's die zo'n interieur hebben.
Sterkte!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Er kwam net voor mijn ogen iemand voor/onder een trein. Station haarlem, wat een indruk maakt dat..
Ik stond te wachten op de trein uit Beverwijk. Perron 1. Hij kwam binnen en ik hoorde gegil, geen idee wie het was. De trein remde abnormaal hard en we moesten zo snel mogelijk van perron 1 af. Later kwamen er mensen in witte pakken met dozen of iets dergelijks en die zochten rond het perron 1. Geen idee waar ze naar op zoek waren maar heavy was het wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:53 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Sprong die...of wat...euhmm... sjit...
Ja, precies hetzelfde hier. Vanaf januari 2006 danquote:Op maandag 16 februari 2009 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
vanaf december 2006 zo'n 120.000 spoorkilometers gemaakt maar nog steeds nooit een aanrijding meegemaakt. Daarvoor ook niet trouwens.
Mirroren ftw trouwensquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:
het kan ook nog één uit de 900 serie zijn trouwens:
[ afbeelding ]
Oef, klinkt heftig...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:36 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik stond te wachten op de trein uit Beverwijk. Perron 1. Hij kwam binnen en ik hoorde gegil, geen idee wie het was. De trein remde abnormaal hard en we moesten zo snel mogelijk van perron 1 af. Later kwamen er mensen in witte pakken met dozen of iets dergelijks en die zochten rond het perron 1. Geen idee waar ze naar op zoek waren maar heavy was het wel.
Het is net alsof je met spanning zit te wachten wat de Kerstman in je schoentje heeft gezet, totdat je erachter komt dat er niets meer dan Scheißdreck in zit.quote:
Het is meer alsof je al sinds de jaarwisseling op de kerst zit te wachten, en dat je met Pasen hoort dat het volgend jaar wordt, en nog voor de zomer dat ze dat OOK niet gaan halen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Het is net alsof je met spanning zit te wachten wat de Kerstman in je schoentje heeft gezet, totdat je erachter komt dat er niets meer dan Scheißdreck in zit.
Een paar weken geleden zat ik in de intercity naar Arnhem, net achter de ICE. Eerst moesten we op Driebergen-Zeist wachten, omdat de ICE "iets geraakt" had. Een paar minuten later kwam het bericht dat ze niks hadden gevonden en we konden de reis vrolijk (dachten we) vervolgen. Omdat het ten tijde van het ongeval al aan het schemeren was, stopte onze trein op dezelfde plek om te kijken of ze iets konden vinden. En ja hoor, toen vonden ze dus wel een stoffelijk overschot. Uiteindelijk heb ik 2,5 uur kunnen wachten terwijl de bekende mannen in witte pakken de resten van het spoor schraapten, terwijl de ICE al lang en breed in Pruissen zat....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, precies hetzelfde hier. Vanaf januari 2006 dan![]()
Wel een aantal keer er dichtbij geweest, maar nooit zelf in een aanrijdingstrein gezeten.
Lijkt me toch sterk hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef SNArky het volgende:
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat die Duitsers onder het mom van "wir haben es nicht gewusst" gewoon maar verder gereden zijn...
Dat is nergens een pretjequote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:55 schreef SNArky het volgende:
Heb je misschien ook wel gelijk in, maar het was geen pretje om zo lang in de middle of nowhere (Maarn) stil te staan. Het personeel van de trein hield ons in ieder geval wel heel erg goed op de hoogte![]()
Misschien is het verbazendste nog wel dat hij toch niet opgeheven isquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach +40 is heel normaal bij lange afstandstreinen in Duitsland enzo.
tering iddquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef JeePee83 het volgende:
Een Benelux met +40. Dat gaat de goede kant op. Al binnen het uur
quote:Plan V 419, het museumstel dat vorige maand bij de werkplaats Leidschendam werd aangereden, zal waarschijnlijk gesloopt worden.
De schade aan het stel blijkt ruim 200.000 euro te bedragen. Omdat dit een extreem hoog bedrag is voor een treinstel van meer dan 40 jaar oud, zal er waarschijnlijk van afgezien worden om het stel te herstellen. Daarnaast was het stel al niet meer 100% authentiek, aangezien de bagageafdeling ontbreekt, en het interieur gemoderniseerd is.
Daarnaast is het stel technisch wel 100% in orde, maar zijn er een flink aantal roestplekken en lekkages. Ook de wielstellen zullen waarschijnlijk binnen vijf jaar aan vervanging toe zijn. De stichting mat'64 zal hoogstwaarschijnlijk een ander plan V treinstel van de NS mogen uitzoeken.
Bron
Zou mooi zijn als ze die kado krijgen en neem aan dat ze een fikse schade vergoeding krijgen zodat die trein weer in zijn oude staat terug kunnen brengen en opknappen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:50 schreef dennistd het volgende:
Nieuws over de 419:
Plan V treinstel van de NS mogen uitzoeken.
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=78quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:03 schreef NordicBlue het volgende:
Hoe is dat ding eigenlijk aangereden?
Die lijn is Maastricht is naar Lanaken denk ik, maar wat dat in Nijmegen is?quote:De Tweede Kamer staat achter de komst van de Kamperlijn.
De Kamperlijn is een tramverbinding tussen Zwolle en Kampen, die de huidige trein moet vervangen. Een meerderheid wil dat staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat tramlijnen in Maastricht, Nijmegen en Zwolle steunt. Komende zomer wordt duidelijk op elke manier dat gebeurt. Het kan gaan om geld voor zowel de bouw als de exploitatie.
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93618&cat=1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |