http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=78quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:03 schreef NordicBlue het volgende:
Hoe is dat ding eigenlijk aangereden?
Die lijn is Maastricht is naar Lanaken denk ik, maar wat dat in Nijmegen is?quote:De Tweede Kamer staat achter de komst van de Kamperlijn.
De Kamperlijn is een tramverbinding tussen Zwolle en Kampen, die de huidige trein moet vervangen. Een meerderheid wil dat staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat tramlijnen in Maastricht, Nijmegen en Zwolle steunt. Komende zomer wordt duidelijk op elke manier dat gebeurt. Het kan gaan om geld voor zowel de bouw als de exploitatie.
http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93618&cat=1
quote:Machinist rijdt door groen!
Dinsdag 18 februari 2009, trein 7449 van Breukelen naar Rhenen. Deze trein hoort om 14:21 te stoppen in Bunnik. Dat deed de machinist ook wel, alleen half op de overweg voorbij het perron. Ik was vlak bij de conducteur en kon daarom goed verstaan wat de machinist over de portofoon zei: "helemaal mijn fout, ik zal het wel omroepen." De trein reed weer verder en de machinist riep om dat de trein helaas niet was gestopt in Bunnik: "dit kwam door een storing."
Een storing in zijn hoofd zal hij bedoelen. Als treindeskundige weet ik natuurlijk wel wat er gebeurd is. Normaal staat het sein in de richting Driebergen op rood als er een trein nadert die in Bunnik moet stoppen. Dit is om te voorkomen dat de overweg voorbij het perron te vroeg sluit. Pas zodra de trein langs het perron staat gaan de bomen dicht, waarna het sein op groen gaat. De machinist had bij nadering van Bunnik op een rood sein gerekend, maar dit keer stond het toevallig een keer op groen. En dan verzin je maar een smoesje als je een op zich ongevaarlijke fout maakt.
Toeval of niet?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:47 schreef Christiaan het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)marklins_botsen.html
Dat meen je nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
What the hell?quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
Stuur die uitspraak op.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
"Dames en Heren, de volgende plek is om te huilen. De NS presenteert u : Station Utrecht Zuilen"
Van dit soort omroepen zak je toch door je hangmat mensen
"Dames en heren, ik zit even aan mijn collega haar tieten, terwijl u uitstapt op station Gieten."quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dames en heren, het is even wenne, maar we zijn nu toch echt bij purmerend wijdevenne (Toen het nieuw was)
Dames en heren, station delft, voor u misschien het eindpunt, voor mij nog niet eens de helft.
Dames en heren daar issie weer, station Zoetermeer.
Pfff allemaal en keer gehoord![]()
Wat ben ik blij dat Gieten geen station heeft
Interessant idee... maar zou het rendabel zijn?quote:SP wil nachtnet uitbreiden
De SP wil dat het nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen (NS) substantieel uitbreidt. Met name het oosten van het land en Brabant moeten intensiever bediend worden, maar de SP denkt ook aan een 'rondje Amsterdam'. Kamerlid Emile Roemer kaart dat vandaag aan bij minister Camiel Eurlings (Verkeer en Waterstaat).
Door John Maes
In de plannen van de SP worden Alkmaar, Haarlem, Nijmegen, Oss, Enschede, Hengelo, Almelo, Deventer, Apeldoorn en Amersfoort in het nachtnet opgenomen. De huidige service bedient reizigers elke nacht in de Randstad, en beperkt in Brabant. Dat moet dagelijks worden. Arnhem, Nijmegen en Oss worden verbonden met Utrecht en Den Bosch. Stappers zouden van donderdag tot zondag tussen Alkmaar, Haarlem en de hoofdstad moeten kunnen reizen.
Roemer: "Het nachtnet is een succes. We moeten nu doorpakken." Het Kamerlid denkt dat het nachtnet een stimulans is voor de economie, door de impuls voor horeca en werkgelegenheid bij de NS. De veiligheid in treinen voor reizigers moet wel gegarandeerd zijn door onder meer ingangcontroles, veiligheidsteams en treinverboden.
De NS staat positief tegenover een uitbreiding van het nachtnet. "Er is potentie voor nachtelijk vervoer per trein. Voorwaarde is wel dat het betaalbaar en veilig is", aldus voorlichter John Krijgsman. Prorail, dat de spoorinfrastructuur beheert, ziet "op voorhand geen beletsel", maar wijst erop dat in de nachtelijke uren ook aan vrachtvervoer en werkzaamheden een plekje gegeven moet worden.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:15 schreef James1988 het volgende:
Gespot op SpitsNieuws:
[..]
Interessant idee... maar zou het rendabel zijn?
Ja, dat klopt. Nou nog een nachttrein tussen Groningen en de Randstad. Makkelijk met FOK!meets en concerten en zulks.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
De nachtbus tussen Groningen en Assen kan in ieder geval al wel uit
Tsja, aan het noorden wordt niet gedachtquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:16 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En Groningen wordt weer buiten beschouwing gelaten?
Stomme kop bij het artikel: 2 oldtimers botsen, zijn 2 reguliere treinen imho. Ik heb trouwens niks van het ongelukje kunnen vinden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:47 schreef Christiaan het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)marklins_botsen.html
Het is een voorstel van de SP, en wie woont er in Oss: juist, Jan Marijnissen, en die wil natuurlijk graag een nachttreinquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
Oss is niet al te klein, toch zo'n 60.000 inwoners. Ik vind het dan op zich een logische stop op een ritje Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
't zijn geen Friezenquote:En de inwoners daar straks weer zeiken dat die treinen 's nachts lawaai maken.
Eerder een logische strop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oss is niet al te klein, toch zo'n 60.000 inwoners. Ik vind het dan op zich een logische stop op een ritje Breda - Tilburg - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem.
[..]
En vervolgens AL het onderhoud in de kerstvakantie. Week lang het hele land platleggenquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:24 schreef Duvel het volgende:
Echt serieus: een nachttrein naar Oss.
En de inwoners daar straks weer zeiken dat die treinen 's nachts lawaai maken.
Precies, dat is het. Waarom moet dat ding trouwens wel naar plekken als Oss, Apeldoorn en Almelo en niet naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:42 schreef dennistd het volgende:
Het is een voorstel van de SP, en wie woont er in Oss: juist, Jan Marijnissen,
Die is best leuk gevondenquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dames en heren, station delft, voor u misschien het eindpunt, voor mij nog niet eens de helft.
quote:]Rotterdam Centraal-Den Haag HS
Melding donderdag 19 februari 2009, 10:13 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon
Rond Delft Zuid rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Eindhoven/Tilburg reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Schiphol reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Breda reizen via Gouda.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Dordrecht reizen via Gouda.
Reizigers tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal reizen via Gouda.
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Leiden Centraal reizen via Gouda en D'Haag C.
Reizigers tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal reizen via D'Haag C en Gouda.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Rijswijk reizen via Den Haag Centraal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |